Bateriile masinilor electrice
#91
Posted 24 June 2021 - 09:10
Ann0nyym0us, on 23 iunie 2021 - 22:54, said: A gasit ca unul dintre produsii arderii e mai mare la motorul in 2 timpi si gata, generalizam. Inca nu mi-ai raspuns, cum e cu tolerantele alea foarte mari? Pai este vorba de reteta pentru baterie si calitatea materialelor. Iti dai seama ca in laborator ei amesteca totul perfect in proportii exacte,dar masinariile industriale sunt proiectate cu tolerante mai mari ca sa iasa mai repede bateria si cu costuri mai mici. Si fac pariu ca se folosesc tot mai multe metale reciclate care nu mai au fix aceleasi proprietati din cauza impuritatilor.99.7% cupru nu este tot una cu 100% cupru |
#92
Posted 24 June 2021 - 09:20
De ce nu se fac plafoanele si capotele cu celule fotovoltaice?
|
#93
Posted 24 June 2021 - 09:21
De ce nu se pun pedale de bicicletă? Mai eco de atât nu există.
|
#94
Posted 24 June 2021 - 09:29
#95
Posted 24 June 2021 - 09:34
chilly willy, on 24 iunie 2021 - 00:12, said:
alta manipulare e ca ai considerat emisiile din centrala ca fiind emisiile finale adica 15kWh in centrala sunt pentru tine 15kWh in baterie desi am explicat ca ai niste pierderi de la centrala pana la baterie dar te superi cand spun ca atata poti si zici ca e atac la persoana. Cand tocmai ai vazut o explicatie bazata pe date reale si repeti aceeasi prostie ce sa inteleg? La combustibilii fosili am trecut doar emisiile de pe teava de esapament a consumatorului final. papagalul_ganditor_2027, on 23 iunie 2021 - 19:14, said:
daca se vrea alternativa la benzina hidrogenul este singura optiune realista ca se gaseste peste tot trebuie numai sa se inventeze ceva canistra rezistenta la hidrogen https://cleantechnic...eaking-a-sweat/ |
#96
Posted 24 June 2021 - 10:39
#97
Posted 24 June 2021 - 10:41
#98
Posted 24 June 2021 - 10:57
marius2k, on 24 iunie 2021 - 09:20, said:
De ce nu se fac plafoanele si capotele cu celule fotovoltaice? Are rol mai mult simbolic, cantitatea de curent e mica. |
#99
Posted 24 June 2021 - 11:12
Cine e inconjurat se refera la masini electrice in sensul de acel dispozitiv uneori si reversibil care transforma energia electrica in lucru mecanic.
Si avem ca exemple diverse motoare dc si ac dinamuri alternatoare transformatoare. Vehicule electrice sunt extrem de putine. In orase in Ro sunt mai multe autobuze electrice decat autoturisme electrice. Vehiculele electrice sunt mai usor de construit si mai fiabile, dar problema e alimentarea. De aceea drumurie ar trebui prevazute cu fire pe deasupra ptr alimentarea vehiculelor. Producerea corentului cu lumina si vant este foarte redusa. In zonele cu uragane si valuri uriase ar trebui valorificata Dar sa zicem in Ro in zona sinaia daca pui 40m patrati de panouri fotosolare cu curentul produs abia daca poti alimenta un calculator de birou cu monitor si configuratie low cost cu sempron sau celeron |
#100
Posted 24 June 2021 - 11:15
cipri2bau, on 24 iunie 2021 - 11:12, said:
... Ce treaba au liniile electrificate si panourile cu bateriile. Subiectul topicului este despre baterii. Edited by ro_explorer, 24 June 2021 - 11:20. |
|
#101
Posted 24 June 2021 - 11:19
#102
Posted 24 June 2021 - 11:46
ro_explorer, on 24 iunie 2021 - 11:15, said:
Ce treaba au liniile electrificate si panourile cu bateriile. Subiectul topicului este despre baterii. De asemenea unde incarci la bloc bateria? Deci eu care sunt foarte destept am propus solutii inovatoare mai vechi ca adjuvant in lupta noastra a tuturor celor care dorim sa salvam planeta. Conzider desinformare masiva ce zic unii ca autoturismele cu baterii salveaza planeta. Unii lucreaza pe la reprezentante Tesla si la altele si promoveaza in disperare ceea ce stiu si dansii ca e doar un experiment trecator sau care va ramane la stadiul asa cum exista troleibuzul, adica in paralel cu termicele fara sa le poata inlocui total. E aberant sa am autoturism de 2,5 tone si sa car doar pe mine si o sacosa cu rosii sau ardei. In timp ce cu o utilitara de 2,5 tone car inca 1,8 tone lejer si chiar pana in 2,5 tone cu remorca ptr ca nu trebuie sa am cisterna de 4 tone incorporata in automasina. Edited by cipri2bau, 24 June 2021 - 11:50. |
#103
Posted 24 June 2021 - 11:55
cipri2bau, on 24 iunie 2021 - 11:46, said: Si concluzea e ca mersul cu baterii e cu atat mai ineficient cu cat vehiuclul e mai greu si mai mare. S-a demonstrat cu calcole exacte. De asemenea unde incarci la bloc bateria? Și eu am un jurnal acolo despre o mașină electrica cu baterii. Am și consum raportat și metoda de încărcare, eu stand la bloc. Deci, după cum spuneam.... mai documentează-te. Mașina mea are sub 2tone, ca de altfel și alte mașini cu motor termic. |
#104
Posted 24 June 2021 - 12:30
#105
Posted 24 June 2021 - 12:55
chilly willy, on 23 iunie 2021 - 22:13, said:
spui niste prostii colosale Pari sa fi un campion la spus aberatii si preconceptii fara vreun suport si la inghitit propaganda pe nemestecate. Ma si intreb daca ai vreo pregatire. atata poti repeti aceeasi prostie Quote
Urban air quality is a serious problem for human health. As electric vehicles have no tailpipe emissions while driving in a city centre, they have an opportunity to improved local air quality at a level that is impossible for conventional and alternative combustion engines, even with stricter Euro emission regulations. ... 1. BEVs have significant lower impact on climate change and urban air quality, compared to conventional vehicles. 2. The single most important opportunity to improve the BEV’s impact lies in the supply mix of the electricity. Ensuring the usage of more renewable energy will drastically reduce the impact of the BEV. The decarbonisation of the electricity grid will reduce numerous impacts of a BEV, most drastically it will lower the impact on climate change. Phasing out coal based power plant and substituting it with natural gas and renewables will significantly improve the performance in Eastern Europe. chilly willy, on 23 iunie 2021 - 22:13, said:
E o mare problema litiul asta mai cauta si o sa vezi . Quote
The lifecycle analysis of EVs shows that even when powered by the most carbon intensive electricity in Europe, they emit less GHG than a conventional diesel vehicle. As more renewable electricity enters the European grid, the climate impact of EV will further diminish. Likewise, technological improvement of battery chemistry, the reuse of battery for storage purposes, and the development of a recycling industry for EV batteries will lead to improvements in their sustainability. Critical metals and rare earth minerals will not be constrained in the coming decades and won’t stop the EV transition, as some have argued. Tine cont ca astea sunt informatii de 4 ani vechime si de atunci lucrurile stau si mai bine. Attached Files |
|
#106
Posted 24 June 2021 - 14:03
kolfleading, on 24 iunie 2021 - 09:34, said:
Vezi ca am mai scris ceva: nu am luat in considerare nici emisiile pentru rafinarea si transportul combustibililor fosili. La combustibilii fosili am trecut doar emisiile de pe teava de esapament a consumatorului final. Nici hidrogenul nu iese prea bine... https://cleantechnic...eaking-a-sweat/ corect e sa treci la fiecare ce e de trecut, nu negociem ca vezi ca nu am pus nici aia deci putem sa ignoram pierderile. Punem la fiecare ce e de pus, vedem ce se poate evita si ce nu si ala e rezultatul final. Cum zicea unu ca productia mancarii e foarte ineficienta, fotosinteza are eficienta mai mica decat panourile solare si productia carnii are si mai putin dar nu avem ce face pentru ca nu putem manca curent. Asta e situatia, civilizatia noastra se bazeaza pe petrochimie atat de tare incat nu putem trai fara ea si nu putem produce nici aceste masini deci extractia si rafinarea petrolului ramane orice masini am avea cu baterii, cu pedale, trase de cai, de reni etc. Pierderile sunt pierderi pentru ca asa e universul asta, nu exista randament 100%. Stiai ca randamentul bateriilor pe masura ce se invechesc e tot mai rau? Cresterea rezistentei interne face ca energia consumata la incarcare versus cea recuperata prin descarcare e cam 95% la inceput si ajunge spre 80% la un end of life. De aia nici nu mai poti face nimic cu bateriile astea cand ajung la final, nu mai merg in instalatii solare si alte minciuni propagandistice. Ele au o rezistenta interna foarte mica la inceput, cativa miliohmi si cand sunt vechi au niste zeci de miliohmi. Destul ca energia disipata pe aceasta rezistenta interna sa le incalzeasca si la incarcare si la descarcare si sa devina inutile chiar daca mai au ceva capacitate ramasa. Le mai poti folosi doar in circuite de curent mic dar nu merita. Astfel ca randamentul mediu al bateriilor nu e 95% cat am dat eu optimist, 95% e doar cand sunt noi dar la 3-4 ani nu va mai fi 95 ci poate catre 90%. Adevarul e ca nu sunt eficiente decat in tari cu energie regenerabila multa si pentru masini de oras. In rest economii identice sau mai mari am putea obtine cu masini alimentate cu gaz natural comprimat care la aceeasi energie rezultata prin ardere are cu 23% mai putin carbon decat benzina sau motorina deci o reducere serioasa aproape un sfert. Ar fi o chestie grea? No way, argentina, brazilia folosesc acest sistem din anul 2000 si este si mult mai ieftin. Mai mult decat atata o mare parte din metan il poti obtine prin fermentarea gunoiului menajer si a dejectiilor umane si animale deci alta reducere. De ce europa nu considera aceasta solutie? Nu stiu, ei vor neaparat baterii din china, nu conteaza nimic altceva, orice solutie rezonabila nu mai exista pentru anumiti politicieni de la bruxel. Nici nu conteaza ca nu merge pentru masini grele, agricultura, aviatie, marina etc, ca in tarile cu emisii mari in productia electricitatii e de fapt mai poluant decat o masina clasica nu conteaza. De fapt e un biznis care pare sa implice china ca acolo merg toti banii. Adica viitorul verde al europei se bazeaza pe panouri solare facute in china (desi europa nu are destul soare pentru a acoperi necesarul), masini cu baterii facute in china, china are virtual monopolul bateriilor si firmele auto europene vor fi la mana lor, pot creste pretul cand vor sau chiar sa nu respecte livrarile sau calitatea si sa-i duca in faliment si sa-i cumpere ulterior ieftin, europa va cheltui trilioane ca sa creasca acoperirea cu statii de incarcare si capacitatea de productie a curentului care nu are de unde sa vina dat fiind ca nu e destul soare sau vant decat din gaz metan, china nu pare deloc interesata de reducerea emisiilor, au in plan sa creasca de vreo 3x capacitatea de productie de curent pe carbune (deci ce facem aici? noi ne scremem cu baterii si aia ard mai mult carbune?), declaratiile alarmiste cu schimbarea climei sunt putin suspecte dat fiind ca sunt facute de niste anonimi gen un grup de savanti britanici si austrieci, sustinute de greta thunberg si ca altii zic ca de fapt sunt cicluri solare normale si pamantul a mai trecut prin incalziri si raciri repetate in trecut cu oscilatii mai mari ale temperaturii si nu ardea nimeni atunci petrol (desigur ca ardeau vulcani si putea arde si petrol si carbune daca se nimerea aproape de vulcani). Hidrogenul nu e bun singur dar se poate face benzina sintetica. Nu e nimic nou, s-a facut si in al 2-lea razboi mondial deci chimia e cunoscuta. acum avem energie solara cata vrem sa facem hidrogen si benzina sintetica in zone aride in loc sa instalam panouri solare in europa care nu merg bine. Marele avantaj al combustibilului sintetic e ca il poti face in zone aride fara utiltate agricola gen america de sud sau deserturi. Nu poti instala panouri solare in desert in america de sud si sa incarci baterii in europa dar poti face benzina sau metanol acolo si sa le aduci in europa. Si documentele alea constata ca BEV-urile sunt bune in oras. Nu zice nimeni sa fie excluse pentru ca e real ca in conditii de oras o masina mica electrica poate fi mai buna. Totusi sunt studii facute pe masini diferite cu masini mari ICE si o masina mica BEV in zona bruxelului pe care luam o decizie care afecteaza toata europa? In plus sunt multe presupuneri ca se va intampla cutare, ca vom realiza cutare, ca vom recicla si vom face si drege cand de fapt nimic din astea nu e inca pe zona sigura, sunt doar wishful thinking. The impact of the battery production is significant and can be reduced by using cleaner electricity sources. When only renewable electricity (wind energy) is used during the production, the impact lowers to 65% of original impact. Recycling has also an important role to play in reducing impacts of battery manufacturing (when a crediting system is used) as it lowers the usage of primary materials. The production of primary materials is an energy intensive and toxic process, that can be avoided in the future when new batteries use secondary materials obtained from obsolete batteries When recycling is combined with the usage of renewable energy the GHG emissions during the manufacturing can be reduced towards 35% of the original impact textul asta e relevant, e plin de cand se va intampla va fi bine Edited by chilly willy, 24 June 2021 - 14:18. |
#107
Posted 24 June 2021 - 14:21
Momentan curba de depreciere a bateriilor unei Tesla arata o utilizare de cca 20 de ani pana la 75% capacitate initiala.
Rezistenta interna a bateriilor Li-Ion se degradeaza in timp dar suficient de lent ca sa permita o utilizare de ca 1000-1500 cicluri de incarcare/descarcare. Asta inseamna mult, foarte mult timp de utilizare, mai mult decat restul masinii. Eu, in 2000 Km facuti electric am 6 cicluri de incarcare/descarcare ... din 1500. Ia calculeaza tu (ca vad ca iti plac numerele), cam cati Km pot face cu masina pana sa trebuiasca inlocuita bateria. Uite, ca sa iti usurez treaba iti spun si rezultatul .. undeva intre 300.000 si 500.000 Km ... la 15-20K Km pe an asta inseamna lejer 20 de ani (timp in care se schimba si mama masinii la oamenii normali). Edited by ro_explorer, 24 June 2021 - 14:26. |
#108
Posted 24 June 2021 - 14:25
Iar cand se termina viata utila in domeniul asta pot in continuare sa mearga in aplicatii unde randamentul per kg nu e esential. La grid storage sau rezidential nu te intereseaza ca ai cateva kg in plus mai mult de asezat intr-un rack daca pretul per kWh util e foarte bun.
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users