Bateriile masinilor electrice
#55
Posted 23 June 2021 - 21:34
inuendo0, on 23 iunie 2021 - 21:20, said:
Si aici m-am oprit din citit. te cheama butthead in viata reala? Vezi poza de mai jos daca nu sti sa cauti cu goagle. Propaganda cu dieselul care are randament 15% poate era adevarata prin anii 1950 si nici atunci nu cred. Un amarat de golf 5 scoate 40% daca faci calculul. inuendo0, on 23 iunie 2021 - 21:26, said:
Pentru toti cei ce va dati cu parerea pe aici cred ca este foarte important sa vedeti clipul de mai jos. Este in română, sursele sunt publice. [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/WqDXO8MdaO4?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] E o manipulare grosiera, primul aspect e ca uita ca petrolul e vital pentru tot ce avem in jur deci il vom extrage no matter what pentru ca ne trebuie plastic si solventi si vopsea si ingrasaminte si medicamente si asfalt si cauciuc, doar aprox 40% e folosit drept combustibil, restul; e pentru petrochimie. Daca am putea face masina electrica din niste lemn si piele de vitel ar avea dreptate. In rest sunt balarii dar mai greseste cum ca doar 1 din 10 vapoare duce petrol. Restul duc marfa, ok o sa mearga cu baterii? A uitat si ca masina electrica necesita extractia de litiu si cobalt. Mai uita si ca panourile solare si morile de vant sunt sublime dar panourile nu merg noaptea si nici iarna decat prost si nici peste paralela 45 nu mai fac mare scofala si asta inseamna ca ai nevoie de alte surse si pasarelele o sa cantte printre baterii aruncate pentru ca in prezent reciclarea bateriilor e mai scumpa si mai energofaga decat extractia materialelor de noi. Cu greu pot gasi vreun lucru real care sa nu fie manipulator in filmul ala. Domnul Llweln e mare admirator al chinezilor. Nu rezulta din acest video dar mai are si altele si unul si-a exprimat admiratia fata de poporul chinez condus de Xi jinping vcare a facut si a dres niste linii de inalta tensiune asa ca manipularea din filmulet e explicabila. Attached FilesEdited by chilly willy, 23 June 2021 - 21:49. |
#56
Posted 23 June 2021 - 21:40
Bursul, on 23 iunie 2021 - 18:57, said: Nu stiu ce sa zic, pe vremuri cand a aparut aurul negru in scena, titeiul, era cam clar pentru toti ca ala va fi viitorul, putere mare, ieftin, etc. Acuma, chestia asta cu bateriile pare mai mult nu ca-s producatorii sau consumatorii (nici atat) atat de incantati de performantele electricelor raportat la cele cu combustibil, ci mai mult ca n-au incotro (incalzirea globala, posibil declinul resurselor clasice, deciziile politice, etc). Ca va fi viitorul sau nu, ramane de vazut, deocamdata nu cred ca-i nimeni atat de incantat de ele. Sa nu uitam documentarul "Who killed the electric car", in care se spunea ca producatorii de masini au inceput sa produca electrice doar fortati de unele decizii legislative si au facut tot posibilul sa se renunte la acest trend. [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/3fW4xYBXdGo?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Edited by Phobos, 23 June 2021 - 21:44. |
#57
Posted 23 June 2021 - 21:44
Eu prevad ca nu se va migra la autoturisme electrice foarte mult dat fiind dificultatile mari.
Se va reduce poluarea altfel, interzicerea circulatiei in orase cu autoturisme termice prea poluante sau prea mari, o sa se umble cu minitermice si minielectrice ptr navete zilnice, o sa bage taxe si eventual chiar interzice, vor promova transportul public. Iar cu Tesla de 2 tone si suv-uri electrice vor umbla aia f bogati ptr ca sa nu se inghesuie in minitermice sau in tramvai. Dar mai trec vreo 15 ani poate pana atunci. Iar tarile sarace vor continua cu termicele vechi, Cuba are termice vechi din anii 60 Edited by cipri2bau, 23 June 2021 - 21:47. |
#58
Posted 23 June 2021 - 21:47
kolfleading, on 23 iunie 2021 - 21:10, said:
Bullshit. 1. Cele 7 vapoare nu polueaza in zone locuite 2. Cifrele din lumea reala arata altfel: Road transport = 73%, Navigation = 13% https://ec.europa.eu...es/transport_en Procentul nu include vapoarele care fac poluare de 99% din total. Nu conteaza ca nu polueaza in zone locuite ca efectele o sa le simti si tu vezi aici mai multe https://forum.softpe...iul-pe-un-yaht/ Daca viata pe pamant depinde de oprirea poluarii si daca maine ar disparea brusc toate masinile cu motor termic s-ar intarzia sfarsitul vietii cu vreo 2-3 secunde,atat de nesemnificativa e poluarea masinilor |
#59
Posted 23 June 2021 - 21:52
Vapoarele vor putea fi inlocuite cu corabii ca acum 800 de ani. Vantu e ecologic
Cum mergeau corabiile atunci fara motor si tot ajungeau la destinatie pot si vapoarele lafel, chiar si autoturismele Edited by cipri2bau, 23 June 2021 - 21:52. |
#60
Posted 23 June 2021 - 21:52
chilly willy, on 23 iunie 2021 - 21:34, said:
A uitat si ca masina electrica necesita extractia de litiu si cobalt. Cobaltul este necesar si pentru rafinarea petrolului, dar petrolistii omit sa spuna asta. chilly willy, on 23 iunie 2021 - 21:34, said:
in prezent reciclarea bateriilor e mai scumpa si mai energofaga decat extractia materialelor de noi. Astazi e undeva intre 100 - 200 USD / kWh. chilly willy, on 23 iunie 2021 - 21:34, said:
Domnul Llweln e mare admirator al chinezilor. Nu rezulta din acest video dar mai are si altele ... "a rhetorical strategy where the speaker attacks the character, motive, or some other attribute of the person making an argument rather than attacking the substance of the argument itself. This avoids genuine debate by creating a diversion to some irrelevant but often highly charged issue" https://en.wikipedia...wiki/Ad_hominem Edited by kolfleading, 23 June 2021 - 22:00. |
#61
Posted 23 June 2021 - 21:53
papagalul_ganditor_2027, on 23 iunie 2021 - 21:47, said:
Procentul nu include vapoarele care fac poluare de 99% din total. Nu-i chiar asa. La intrebarea: what pollutes the most? [ https://i.postimg.cc/WbGfNKFL/Untitled.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Pe Wikipedia se zice: The environmental impact of shipping includes air pollution, water pollution, acoustic, and oil pollution. Ships are responsible for more than 18 percent of some air pollutants. As for greenhouse gas emissions, the International Maritime Organization (IMO) estimates that carbon dioxide emissions from shipping were equal to 2.2% of the global human-made emissions in 2012 and expects them to rise 50 to 250 percent by 2050 if no action is taken Edited by Phobos, 23 June 2021 - 21:57. |
#62
Posted 23 June 2021 - 21:56
Avioanele pot fi electrificate sa nu mai polueze?
Tancurile electrificate |
#63
Posted 23 June 2021 - 21:58
#64
Posted 23 June 2021 - 21:59
Meister, on 23 iunie 2021 - 18:43, said:
Exact. Dupa ce se va umple tara de chargere vor spune, n-am facut bine, tre sa redeschidem benzinariile dar pe combustibili bio. Dar de unde resurse in tara asta? Clar, tre sa importam ca pamantul l-am secat de petrol. Gaz s-ar putea sa mai fie ceva. Pana una alta in "viitorii" 10-15 ani eu imi produc singur curentul si ma dau electric. La cum ma plimb acum nu m-ar deranja nici daca bateria ar avea 10kw in loc de 32 cat are acum. De fapt cred ca ae va ajunge mai intai cu hack-uri si crack-uri sa deblochez si bufferu de 4kw. Peste 10 ani nici n-o sa-mi mai pese decat sa scot ultimul wat din baterie. Viitorul va fi Hydrogen. Deja in Norvegia sunt teste pe masini care sa functioneze pe hydrogen. https://www.toyota.n...wE&gclsrc=aw.ds La fel si pentru nave maritime https://www.enova.no...kip-hybridskip/ Edited by tehnics, 23 June 2021 - 22:02. |
|
#65
Posted 23 June 2021 - 22:00
cipri2bau, on 23 iunie 2021 - 21:52, said:
Vapoarele vor putea fi inlocuite cu corabii ca acum 800 de ani. Vantu e ecologic Cum mergeau corabiile atunci fara motor si tot ajungeau la destinatie pot si vapoarele lafel, chiar si autoturismele Adevarul este ca vapoarele alea de acum sute de ani puteau transporta cateva mii de containere... |
#66
Posted 23 June 2021 - 22:10
Si important e ca mergeau fara motor
Cred ca in 200 ani vor fi asa - autoturisme electronice 80 % - autoturisme termice cu gaz metan petrol alcool hidrogen 20% In mare daca analizam propulsea termica si ce electrica seamana si difera. In ambele cazuri niste substante reactioneaza si in final trebuie sa faca lucru mecanic. Depinde insa natura substantelor. Chimicalele din baterii sunt intercalate cu electricul pana la transmisie in irmp ce chimicalele din motor termic actioneaza direct transmisia fara intercalarea electricului. Ideal ar fi ori scaparea de intercalarea electrica ori gasirea altor chimicale care sa actioneze rotile. |
#67
Posted 23 June 2021 - 22:13
kolfleading, on 23 iunie 2021 - 21:28, said:
Doar in conditii de laborator sau conditii de rulare foarte fixe care n-au nici o legatura cu exploatarea uzuala pe autoturisme. Tocmai de aceea este o mare prostie sa ardem petrolul in motoare cu un randament well-to-wheel de 10%. Ba da, putem, este evident. Poluarea are mai multe componente. 1. Gazele cu efect de sera (CO2) 2. Noxe (NOx, compusi ai azotului, etc.) 3. Poluare cu particule PM10, PM2.5, etc Categoria (1) nu conteaza, dar categoria (2) si (3) conteaza FOARTE mult daca e in zona locuita sau nu. Categoria (2) si (3) sunt MULT mai bine tratate si MULT mai bine reglementate la termocentrale decat pe traseul de evacuare al unui autoturism. Tocmai de aceea eu n-am spus asa ceva. Arata-mi tu te rog de unde rezulta afirmatia colegului, ca 7 vapoare polueaza cat toate masinile. nu e de loc adevarat ca in conditii fixe. Cauta pe saitul VW sa vezi consumul la e-golf si la golf diesel. Amandoua sunt subestimate desigur dar golful are un consum de 3.8l/100km. Motorina are densitatea 0.85 si 12kWh/kg deci 3.8x0.85x12=38.76kWh. Daca punem randament de 40% si transmisia 90% avem 38.76x0.4x0.9=13.9kWh /100km energie mecanica. La e-golf pe acelasi traseu de test ii da 13.2-14.1 kWh/100km. Inmultit cu 0.85 da aprox 12kWh/100km. E golful castiga putin prin regenerare la traseul de oras, de acolo micul avantaj la cel electric. Daca ai lua consumul de mers afara din oras ai vedea ca este perfect corespunzator cu 40%. Am stabilit deja ca petrolul il vom extrage si daca circulam cu carute, nu putem fara petrochimie, e doar o chestie asa prosteasca sa dai vina pentru poluare pe ceva la care nu poti renunta. Daca am putea renunta sa respiram nu am mai produce CO2. La poluare spui niste prostii colosale. Toata problema e legata de efectul de sera. Restul sunt nerelevante. Oxizii de azot se produc si in furtuni si cheltuim foarte multa energie sa ii facem ca azotat de amoniu pentru ca avem nevoie de ei ca ingrasamant. Spre informarea ta orice flacara emite NOx inclusiv aragazul daca ai cu flacara si nu ai murit de astm sau alte boli, e o exagerare. Pulberile sunt chiar nesemnificative, alea pot fi oprite cu simple filtre. Pari sa fi un campion la spus aberatii si preconceptii fara vreun suport si la inghitit propaganda pe nemestecate. Ma si intreb daca ai vreo pregatire. kolfleading, on 23 iunie 2021 - 21:52, said:
Litiul nu e o problema. Cobaltul este necesar si pentru rafinarea petrolului, dar petrolistii omit sa spuna asta. In urma cu 10 ani, o baterie de tractiune auto costa pe la 1000 USD / kWh. Astazi e undeva intre 100 - 200 USD / kWh. Ceea ce faci tu aici se numeste eroare de logica de tip ATAC LA PERSOANA (Ad Hominem). "a rhetorical strategy where the speaker attacks the character, motive, or some other attribute of the person making an argument rather than attacking the substance of the argument itself. This avoids genuine debate by creating a diversion to some irrelevant but often highly charged issue" https://en.wikipedia...wiki/Ad_hominem E o mare problema litiul asta mai cauta si o sa vezi . Cobaltul folosit pentru petrol e doar putin ca si catalizator nu cantitati mari de sute de mii de tone cat vor necesita bateriile. pretul cat e azi e 132 $/100kwh am si scris mai sus si se crede ca se va plafona la 100. Nu e atac la persoana, e dezvaluirea interesului pentru ca domnul in cauza e un propagandist platit de chinezi. Cine are de castigat cel mai mult din toata treaba asta cu bateriile? Phobos, on 23 iunie 2021 - 21:40, said: Sa nu uitam documentarul "Who killed the electric car", in care se spunea ca producatorii de masini au inceput sa produca electrice doar fortati de unele decizii legislative si au facut tot posibilul sa se renunte la acest trend. [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/3fW4xYBXdGo?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] din pacate masina electrica era nascuta moarta Edited by chilly willy, 23 June 2021 - 22:27. |
#68
Posted 23 June 2021 - 22:44
chilly willy, on 23 iunie 2021 - 22:13, said:
spui niste prostii colosale. ... Pari sa fi un campion la spus aberatii si preconceptii fara vreun suport si la inghitit propaganda pe nemestecate. Ma si intreb daca ai vreo pregatire. chilly willy, on 23 iunie 2021 - 22:13, said:
nu e de loc adevarat ca in conditii fixe. Conditii de exploatare mult mai putin variabile decat pe un autoturism care merge din semafor in semafor. Edited by kolfleading, 23 June 2021 - 22:47. |
#69
Posted 23 June 2021 - 22:48
cipri2bau, on 23 iunie 2021 - 20:56, said:
Mie mi-ar place sa fie autoturismele cu captatori iar drumurile sa aiba trase fire pe deasupra. Pai cam asta e viitorul, Deja in Suedia exista o sosea pe care circula comercial camioane cu pantograf, ca troleele din trecut. Idem prin carierele din Canada, supercamioanele cu piatra au retea aeriana pe stalpi. Ptr turisme visatorii au alta idee: alimentare cu inductie direct din sosea. Bobina ar fi integrata direct in podea sau sub forma unui "pantograf" ca o tabla de 2m patrati fixata direct dedesubtul masinii. Bineinteles trebuie sosea speciala cu bobina in ea si bineinteles trebuie sa fie perfecta ca si calitate ca garda la sol va fi ceva gen 2-3 cm. Au proietcat deja si masinaria care sa introduca reteaua in sosea, daca s-ar generaliza vreodata ideea ar costa vreo mie de eurp per km, un pret foarte bun ptr ca urmatoarea generatie de automobile nu ar mai avea roti ci ar fi deja minimagleve. Dar in prima instanta da, ar avea roti si motor electric si bineinteles o mica baterie ptr parcari sau segmente de drum nelimentate dar in rest ...ori poate se inventeaza minizpm care sa produca energia pe loc si sa se termine in 5 ani sau 100 000km. Orice numai sa nu se mai inmagazineze electricitatea la bordul masinii, asta e marea lor buba. Si va ramane mult timp asa ptr ca nu se intrevede nimic la orizont. Daca acum 20-30 ani pe vremea ni-mh se lucra la li-po si se stia ca va asta fi viitorul acum nu mai avem nimic. Ideea cu bateriile tip condensator s-a fasait repede si era cea mai promitatoare tehnologie...pana atunci ne mancam banii cu jucarii abject de scumpe indiferent ca merg cu electroni sau lichid in realitate tot dinozaurii le misca pe toate. Nimeni nu contesta eficienta si performantele masinilor electrice dar daca la final se trage trage linie cu obiectivitate omenirea tot pe acolo iese ca si poluare ba poate chiar mai mult decat la petrol. Motorul cu ardere intern nu se preda, mai are un cuvant greu de zis in istorie... ptr simplul motiv ca merge si cu altceva decat petrol. Cu alcool. Asta ar trebui sa fie directia guvernelor actuale nu ineptiile degenaratilor cu creierii fumati si lobotomizati de propaganda leftista. Alcool rafinat industrial din plante tehnice, asta e viitorul, ecologic 100% ba mai eficient decat petrolul, minime modificari la motoare, o gramada de lume isi pastreaza serviciul. Edited by cristian_sen, 23 June 2021 - 22:57. |
|
#70
Posted 23 June 2021 - 22:51
kolfleading, on 23 iunie 2021 - 21:28, said:
Doar in conditii de laborator sau conditii de rulare foarte fixe care n-au nici o legatura cu exploatarea uzuala pe autoturisme. Tocmai de aceea este o mare prostie sa ardem petrolul in motoare cu un randament well-to-wheel de 10%. Ba da, putem, este evident. Poluarea are mai multe componente. 1. Gazele cu efect de sera (CO2) 2. Noxe (NOx, compusi ai azotului, etc.) 3. Poluare cu particule PM10, PM2.5, etc Categoria (1) nu conteaza, dar categoria (2) si (3) conteaza FOARTE mult daca e in zona locuita sau nu. Categoria (2) si (3) sunt MULT mai bine tratate si MULT mai bine reglementate la termocentrale decat pe traseul de evacuare al unui autoturism. Tocmai de aceea eu n-am spus asa ceva. Arata-mi tu te rog de unde rezulta afirmatia colegului, ca 7 vapoare polueaza cat toate masinile. Uite aici scrie clar https://forum.softpe...4#entry27542560 |
#71
Posted 23 June 2021 - 22:54
#72
Posted 23 June 2021 - 23:03
chilly willy, on 23 iunie 2021 - 22:13, said:
La poluare spui niste prostii colosale. Toata problema e legata de efectul de sera. In Romania in 2020, pentru productia 1 kWh de energie electrica s-au produs si 290 gr. CO2 Masinile electrice cele mai uzuale au consumuri medii de 15 kWh / 100 Km => 4.35 Kg CO2 / 100 Km Benzina emite 2300 grame CO2 / litru. Masinile pe benzina cele mai uzuale au un consum mediu de 8 litri / 100 Km (10 L / 100 Km in oras....6 L / 100 Km extraurban). => 18.4 Kg CO2 / 100 Km Motorina emite 2600 grame CO2 / litru. Masinile pe motorina cele mai uzuale au un consum mediu de 6 litri / 100 Km. => 15.6 Kg CO2 / 100 Km. => Electricele castiga detasat in ce priveste emisiile de CO2. Si tineti cont ca n-am mai adaugat emisiile pentru rafinarea motorinei / benzinei. Partea de extractie zicem ca se aplica la ambele (si la petrol si la combustibilii folositi in termocentrale). Dar nu putem ignora faptul ca emisiile de CO2 pe kWh de electricitate scad de la an la an. => Electricele castiga detasat in ce priveste emisiile de CO2. Edited by kolfleading, 23 June 2021 - 23:04. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users