Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda
 Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...
 Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD

Cost abonament clinica privata
 Tremura toata, dar nu de la ro...

Renault Android

Recomandare bicicleta e-bike 20&#...

Bing-Content removal tool
 

Bateriile masinilor electrice

* * * * - 4 votes
  • Please log in to reply
1308 replies to this topic

#19
TruculMagic

TruculMagic

    Egalitatea nu există decât în matematică

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,669
  • Înscris: 24.11.2015
In general producatorii sunt Panasonic, LG si Samsung, altii nu cunosc :)

#20
benis

benis

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,076
  • Înscris: 04.02.2011

View Postpapagalul_ganditor_2027, on 23 iunie 2021 - 19:14, said:

Nici li-ion nu are nu stiu ce densitate daca il compari cu benzina.
Ca sa mergi cateva sute de km iti trebuie o baterie de o tona cu litiu fata de 30-40 litri de benzina,diferenta este uriasa.
Deci ca bateriile sa fie fezabile trebuie gasit un material minune ca si cum au descoperit petrolul acum mii de ani
Eu cred ca daca se vrea alternativa la benzina hidrogenul este singura optiune realista ca se gaseste peste tot trebuie numai sa se inventeze ceva canistra rezistenta la hidrogen
Comparăm mere cu pere. O mașină electrică nu este cu mult mai grea decât una pe benzină, având în vedere că motorul este de câteva ori mai ușor.
Bateriile sunt suficient de bune pentru mașini. Mașinile pe hidrogen sunt scumpe și puturoase.
Pentru camioane, da hidrogenul poate fi o opțiune, deoarece rezervoarele de hidrogen nu sunt mai grele ca cele de motorină și motorul este mult mai ușor, cu alte cuvinte un camion pe hidrogen poate fi mai productiv ca unul pe benzină sau motorină.

#21
StefanN1234

StefanN1234

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,102
  • Înscris: 21.04.2020

View PostBursul, on 23 iunie 2021 - 18:57, said:

Sa nu mai vorbim de autoritati locale si nationale care vor interzice masinile cu ardere interna.

View PostAnn0nyym0us, on 23 iunie 2021 - 19:14, said:



N-am inteles exact la ce te referi. De ce sa fie interzise? Din cauza bateriilor?

Cred ca mai repede vom fi martori unui avans in ceea ce priveste modul de productie al bateriilor (tehnologie si materiale) decat sa vedem masinile electrice interzise din cauza lor.
Ii răspundeam colegului

#22
escher

escher

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 579
  • Înscris: 17.05.2014

View Postpapagalul_ganditor_2027, on 23 iunie 2021 - 19:14, said:

Nici li-ion nu are nu stiu ce densitate daca il compari cu benzina.
Ca sa mergi cateva sute de km iti trebuie o baterie de o tona cu litiu fata de 30-40 litri de benzina,diferenta este uriasa.


Dar cu acea tona de litiu mergi mii si mii de kilometri iar ca sa faci aceiasi km vei consuma mai mult de o tona de benzina

#23
cipri2bau

cipri2bau

    Violonist sarac care nici nu mai canta de disperat ce e

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,859
  • Înscris: 30.11.2017

View Postpapagalul_ganditor_2027, on 23 iunie 2021 - 19:14, said:

Nici li-ion nu are nu stiu ce densitate daca il compari cu benzina.
Ca sa mergi cateva sute de km iti trebuie o baterie de o tona cu litiu fata de 30-40 litri de benzina,diferenta este uriasa.
Deci ca bateriile sa fie fezabile trebuie gasit un material minune ca si cum au descoperit petrolul acum mii de ani
Eu cred ca daca se vrea alternativa la benzina hidrogenul este singura optiune realista ca se gaseste peste tot trebuie numai sa se inventeze ceva canistra rezistenta la hidrogen
Nu cred ca cu hidrogenul e optiune, ca ori ca e pila pe gaz experimentata de zeci de ani unde randamentul e slab fie motor termic cu hidrogen, totusi nu e fezabil ptr ca hidrogenul trebuie produs si stocat cumva. Si se produce greu spre deosebire de distilarea petrolului.

Astia se plang ca consuma mult curent minatul de cripromonezi, dar cand o consuma gigawati cu obtinerea a miliarde de tone de hidrogen necesar transportului.

De ce ai merge termic cu hidrogen cand poti cu gaz metan desi si ala e in epuizare cam in 150 ani.
Petrolul dispare in nu maistiu cred ca 40 ani.

Nici varianta de baterii acumulatori in faza actuala nu e fezabila. Acumulatorii se recicleaza greu si sunt ei grei in sine. Presupunem ca statii de reincarcare ar fi lafel de dese precum beniznariile dar timpul de incarcare e iar o problema.

Benzina o bagi in 1 minut curentul in 3 ore pana la 8 ore

View Postescher, on 23 iunie 2021 - 19:28, said:

Dar cu acea tona de litiu mergi mii si mii de kilometri iar ca sa faci aceiasi km vei consuma mai mult de o tona de benzina
N-o sa mai mearga nici naiba cu masina proprie electrica mii de km din polonia pana in anglia ca uzeaza bateria. Aia are un nr limitat de incarcari

View PostStefanN1234, on 23 iunie 2021 - 19:05, said:

Peste 100 de ani?
Chiar credeți ca în viata voastră o sa fie interzise mașinile electrice?

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/LZjiEggYglM?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
Nu trebe sa se interzica nimic, se interzic singure daca nu evolueaza si nu devin eficiente. Asa cum unele masini nu sau vandut si au mai tras in groapa si producatorii

View PostStefanN1234, on 23 iunie 2021 - 18:54, said:

Bad post.
Posted Image cum?

View Postbenis, on 23 iunie 2021 - 18:55, said:

Apropo de viața bateriilor, la orice chimie Li-ion managementul electric și termic e de bază. Dacă acela dă chix, ai bușit tot pachetul. Eu personal recomand achiziționarea de mașini electrice doar cu garanție lungă pe baterii. Asta înseamnă că băieții s-au asigurat că managementul e bun și celulele au șanse imfime de a crăpa. Spre exemplu la pachete de baterii fără management bun sau cu celule de calitate inferioară, cum ar fi la biciclete electrice, durata de viață este mai redusă.
macar la biciclete ai pedale, dar la masina ramane sa montezi pedale sau sa conectezi un cablu la priza si sa umblii cu ea prin gradina.

Nici capacitorii sau condensatorii nu stau mai bine. Se consuma repede desi pot fi reincarcati oricat.

Totusi e o problema veche cu stocarea a suficienta energie electrica sau produs undeva in loc izolat ca sa se faca transport. Ptr ca rotile alea se invart de foarte multe ori.

Edited by cipri2bau, 23 June 2021 - 19:40.


#24
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,629
  • Înscris: 29.03.2006
Si Mercedes si WV cu Audi si Porsche au superchargere care incarca in 20min pana la cat e limitata normal incarcarea la 80% ca sa creasca de 3X nr de cicluri in care se pastreaza 60% din capacitatea initiala, respectiv 900 in loc de 300.
Sistemele lor sunt pe 700 si 800V.

Tesla e usor sub ei cu superchargerul de 250 KW la 400V cc, ( avea  de 120-130 KW inainte) dar urmeaza sa scoata unul de 350 KW cu care ajunge iar pe primul loc.

Ultimele modele Tesla deja au depasit la autonomie media automobilelor cu motor pe combustie. E adevarat insa ca sunt scumpi acumulatorii, dar pretul lor e anuntat sa scada spre 40% in cativa ani.
Masinile electrice au randament mult mai mare, chiar si de 30X mai mare, din care 3X de la motor si pana la 30X la utilizarea in oras cu viteza mica pt ca au cuplu mare de la cea msi mica turatie si plaja utila e de mii X vs ~ practic 1+X  la combustie - cele contemporane se tin in jur de 3000 RPM, 3000-4000 e utilizat practic un motor ICE, si 5000-6000+ doar pe perioade scurte de acceleratie; Avand 3000 RPM ca sa mergi prin oras, au randament practic ridicol de mic. Din cauza asta capacitatea acumulatorilor nu este o problema asa de mare cum pare la prima vedere, si au ajuns sa depaseasca 600 Km autonomie medie, desigur nu calcate blana, dar si la cele ICE le golesti rapid rezervorul daca le calci blana si scade autonomia la fel. Cele mai performante la randament ICE, din ultimii 30 de ani, precum Porsche si Jaguar-Ford, care au un consum mediu de 14-15 % cu motoare de 480-500 CP, calcate blana au un consum instantaneu enorm.
Franarea aerodinamica creste in relatie cu patratul vitezei la orice volum care se deplaseaza prin atmosfera.
Insa ultima generatie de model S are cel mai bun coeficient aerodinamic din lume pt un automobil de serie, depasind mult si istoricul Opel Calibra.

Edited by loock, 23 June 2021 - 20:08.


#25
cipri2bau

cipri2bau

    Violonist sarac care nici nu mai canta de disperat ce e

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,859
  • Înscris: 30.11.2017
Mai e o chestie, curentul se produce 70% din materii neregenerabile in centrale termo si atomo. Randamentul e cel stiut mic acolo 30% aproximativ. Creste rentabilitatea daca bagi de acolo caldura la locuinte si industrie. Altfel e perdere. Si apoi curentul ala il bagi la masini sa faca energie mecanica sa transporte cu tehnica costisitoare a bateriilor.

Pai nu e mai rentabil ca materiile alea consumabile sa faca energie mecanica direct in automobil? De ce sa mai intercalezi partea electrica?

Tot ce salveaza ideea de baterii la masini e sa fie curentul foarte ieftin si fara poluare eventual de la soare de la caderi de apa, de la materii nucleare care se descompun singure. Plus recuperarea energiei la franare si coborare pe cand alea termice consuma si atunci si nu recupereaza combustibilul

Edited by cipri2bau, 23 June 2021 - 20:17.


#26
ech

ech

    Guru Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 15,666
  • Înscris: 01.09.2006

View Postescher, on 23 iunie 2021 - 19:28, said:

Dar cu acea tona de litiu mergi mii si mii de kilometri iar ca sa faci aceiasi km vei consuma mai mult de o tona de benzina
Acea tona de litiu este doar echivalentul rezervorului gol de la o masina pe benzina. Nu mergi nici un milimetru cu acel rezervor gol.
Care rezervor gol al unei masini pe benzina este usor, ieftin si fiabil, spre deosebire de tona de litiu.
Miile de km le poti face cu masina electrica bagand in tona aia de litiu energie electrica, de multe ori produsa din arderea carbunelui.

Edited by ech, 23 June 2021 - 20:20.


#27
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,040
  • Înscris: 22.05.2003
Sunt din ce in ce mai multi producatori de baterii pt EV. Sunt planuite o multime de fabrici noi.

Din pacate, slabe sanse sa iti poti alege bateria (in fct de producator) la achizitia masinii.

In rest, 10 ani ar trebui sa reziste fara probleme.

#28
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,629
  • Înscris: 29.03.2006
Tesla deja livreaza doar curent din surse eco, cel putin asta plateste catre furnizori.

In cativa ani oricum sursele solare urmeaza sa le depaseasca pe toate celelalte.

Cu toate ca problema urmeaza sa fie depasita complet si de alti fabricanti, intre a polua in oras in nasul oamenilor si a polua mai departe e o diferenta catastrofal de mare pe care oricune e capabil sa o simta in nas.

La poluare problema nu e CO2 care e doar un marker legat de consumul de carburant.
Problema sunt NOXele - oxizii de azot cancerigeni, compusii sulfurosi cancerigeni, particulele de funingine cancerigene, monoxidul de carbon toxic, si nu in ultimul rand ba chiar din contra - ozonul eliberat la sol in biosfera unde e puternic iritant si cancerigen atat singur cat si cumulat cu celelalte mentionate. Ozonul e bun in stratosfera, nu in biosfera. Si apropo, motoarele ICE pe hidrogen produc si ele si NOX-e si ozon...; si au autonomie ridicol de mica pt. ca hidrogenul are capacitate calorica muuuuuult mai mica decat benzina si motorina, in ciuda temperaturii mari de ardere care arde si motorul..., plus ca necesita presiuni enorme pt a fi pastrat lichefiat cu capacitatea energetica maxima pe volum, e periculos de mare presiunea, rezervoarele sunt scumpe, plus ca e asa mic hidrogenul incat trece prin peretii rezervorului si se pierde, producerea eco consuma prohibitiv de multa energie prin electroliza iar cea orin descompunere din metan este poluanta, etc., statii de incarcare nu sunt si sunt cu riscuri si complicatii mari legate de presiunea enorma si inglamabilitatra exploziva, etc.

Edited by loock, 23 June 2021 - 20:36.


#29
chilly willy

chilly willy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,594
  • Înscris: 23.10.2006
Problema bateriilor electrice e densitatea infima de energie fata de combustibil.
Cele mai bune baterii actuale, alea de pe Tesla au 0.16kWh/kg (scrie pe net bateria de 100kWh are 625kg). Eficienta cu care e transformata energia electrica in cea mecanica e 85% deci la roata am avea o densitate energetica de 0.16 x 0.85 = 0.136kWh/kg de baterie. Motorina si benzina au cam 12kWh/kg care e transformata in energie mecanica de un motor diesel modern cu eficienta de 40-45% si mai pierde in transmisie inca vreo 10% pana la 15% la cutii automate. Daca luam o masina cu 40% eficienta inseamna ca la roata avem 12x0.4x0.9=4.32kWh/kg adica de 31.7x mai mare. Asta e problema masinii electrice.
Un TIR are la bord cam 1tona de motorina care ar trebui inlocuita de 31 de tone de baterii. Evident nu se poate, deci trebuie sa sacrifici range-ul dramatic. Nu merge nici la dube decat pentru distributie in oras. E evident si daca ne uitam la tesla care are 1700kg din care aprox 560-600kg sunt baterii (aia de 100kWh are 625kg) si transporta o sarcina utila de cca 100kg. De unde stim sarcina? Pai tesla a scos suportul lombar de pe scaunul din dreapta motivand ca nu e folosit decat extrem de rar ceea ce inseamna ca masina merge doar cu soferul aproape intotdeauna deci cu o incarcatura utila in jur de 100kg si doar asa scot autonomia aia. E imposibil sa faci masini de teren sau de transport greu sau utilaje agricole sau miniere sau avioane sau vapoare pe baterii din acest motiv. Singurul loc unde pot castiga teren sunt mersul in oras unde consuma mai putin decat ICE care sunt folosite necorespunzator in oras desi sunt solutii la motoarele noi de ex la VW dezactiveaza 2 cilindri ca sa mearga ca un motor mai mic in oras. Deci practic nisa corecta ar fi masini mici de oras gen ZOE.
Pretul nu mai are mult unde sa scada, s-a cam incetinit scaderea in ultimii ani dupa scaderea initiala mare datorata productiei de masa. Intervine pretul materiilor prime care doar creste nu scade. Se crede ca va ajunge in final la 100$/kWh dar nu se stie pentru ca pretul litiului si al cobaltului e in crestere.
Capacitatea nu mai are unde sa creasca, densitatea de energie a bateriilor panasonic e foarte aproape de maximul teoretic deci bateriile vor fi cam la fel de grele si de scumpe si peste cativa ani. Restul bateriilor gen electrolit solid si alte minuni sunt doar teoretice inca si chiar daca apar dar au pret foarte mare sau necesita elemente rare nu sunt mare scofala. Si daca nu necesita nimic si nici nu sunt scumpe ele tot nu sunt decat cu vreo 25% mai bune (teoretic) deci tot foarte departe de densitatea de energie a combustibilului si a motorului cu combustie, ar insemna doar ca 1 tona de motorina e echivalenta cu 25 de tone de baterii..

Attached Files


Edited by chilly willy, 23 June 2021 - 20:30.


#30
cipri2bau

cipri2bau

    Violonist sarac care nici nu mai canta de disperat ce e

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,859
  • Înscris: 30.11.2017
Din pacate actoalmente automobilul electric cu baterii e precum cel termic cu probleme la rezervor. Ca si cand rezervorul ar fi foarte mic foarte scump foarte greu de reparat greu de produs greu de umplut greu de reciclat. Si pe langa problema rezervorului sa ai un motor de 8 litri ca mai mici nu ar exista

#31
gymy

gymy

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,997
  • Înscris: 29.11.2005
Problema mare la bateriile auto e când se defectează un element. Pentru a-l înlocui trebuie demontata bateria care de cele mai multe ori e sudata prin puncte. Asta ca să nu vorbim de prețul prohibitiv al electronicii de la o mașină electrica.
Motorul ala trifazic o rezista mult dar electronica nu cred ca duce mai mult de 5-7 ani.

#32
benis

benis

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,076
  • Înscris: 04.02.2011
Duce, elctronica este făcută să țină la mașini, sau cel puțin este mult mai fiabilă ca multiplele componente ale unui motor termic.

#33
cipri2bau

cipri2bau

    Violonist sarac care nici nu mai canta de disperat ce e

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,859
  • Înscris: 30.11.2017
31 tone de baterii la un autocamion cu remorca? Adica ala consuma tot curentul ca sa se care pe el si marfa cat mai poate duce?
Daca nu era cu calcule nu as fi crezut.

Totusi autobuzele alea urbane cu baterii cate tone de baterii au in ele?
Probabil ca le tot incarca in fiecare ora plus noaptea

Edited by cipri2bau, 23 June 2021 - 20:38.


#34
chilly willy

chilly willy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,594
  • Înscris: 23.10.2006
autobuzele de oras nu au nevoie de range pentru ca se pot incarca des si nici nu merg repede in oras. Ce viteza medie sa aiba un autobuz de oras? Vreo 20km/h? Daca merge 4h face vreo 80km. Dupa care face vreo 30-40 min pauza ca asa cred ca e legal nu are voie soferul sa mearga mai mult de vreo 4h neintrerupt si se reincarca. Autonomia e frectie la autobuzul de oras.

View Postbenis, on 23 iunie 2021 - 20:37, said:

Duce, elctronica este făcută să țină la mașini, sau cel puțin este mult mai fiabilă ca multiplele componente ale unui motor termic.

Eu nu as paria, am vazut un video pe yt cu un atelier care repara baterii de Tesla iesite din garantie si au destule caderi. Electronica auto e solida pentru ca e simpla in general. Cand insa ai de fapt un calculator pe roti o sa ai mult mai multe surse de failure.

Edited by chilly willy, 23 June 2021 - 20:49.


#35
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,969
  • Înscris: 01.03.2013

View Postcipri2bau, on 23 iunie 2021 - 20:13, said:

Pai nu e mai rentabil ca materiile alea consumabile sa faca energie mecanica direct in automobil?
De ce sa mai intercalezi partea electrica?
Pai nu.
1. Centrala termo-electrica are o eficienta mult mai mare decat motorul cu pistoane.
2. Pentru a putea fi folosite in motoare cu pistoane pe autoturisme, "materiile alea consumabile" trebuie sa treaca printr-o serie de procese de rafinare si transport care consuma foarte multa energie si genereaza foarte multa poluare. Apropos, stiati ca ... cobaltul, unul din ingredientele alea rare si scumpe ale bateriilor li-ion, este folosit ca si catalizator la rafinarea petrolului?

Cu tot cu partea electrica intercalata, masinile electrice bat la curu' gol masinile pe combustibili fosili in ce priveste emisiile de noxe si de gaze cu efect de sera.

Apoi, "partea electrica" se imbunatateste permanent. Creste randamentul de utilizare al combustibililor si creste componenta de energii regenerabile.
TOATE masinile electrice de pe strada beneficiaza de aceste imbunatatiri si ajung sa polueze din ce in ce mai putin.

Masinile pe combustibili fosili, pe masura ce se uzeaza, polueaza din ce in ce mai mult.

#36
StefanN1234

StefanN1234

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,102
  • Înscris: 21.04.2020

View Postinuendo0, on 23 iunie 2021 - 20:32, said:

Un topic inutil cu cele mai cretine raspunsuri pe care le-am citit vreodată. Vreau înapoi  cele 30 minute irosite.
Cat ai stat sa încarci mașina pentru 100 de km?
De ce ai da plăcerea de a face un plin în 5 minute și un range de 1300 de km pe câteva ore pierdute din viata ta, cât se incarca bateria?

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate