Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
RPL2021: Instructiuni auto-recenzare

Info Coronavirus/Vaccin vs. Fake News

Ajutor pentru refugiatii ucraineni

Energie cu apele reziduale
 La multi ani @BlueKing-69!

La multi ani @CostyNn96!

The importance of being an archit...

City break de 3-4 zile ce locatie...
 10 porunci

Mission: Impossible – Dead ...

Amenajare parcare interioara

Trotineta electrica noua cu 0,7 k...
 Netflix despagubeste statul itali...

Unde depun declaratia 230 redirec...

Reset la Windows 10 si reinstalar...

Redline T30 DVB T2/C
 

Bateriile masinilor electrice

* * * * - 3 votes
  • Please log in to reply
1236 replies to this topic

#37
papagalul_ganditor_2027

papagalul_ganditor_2027

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 262
  • Înscris: 11.08.2019
Poluarea si emisiile la masini sunt frectie.
Toate masinile din lume polueaza cat 7 vapoare din alea ce cara containere. Si exista mii de vapoare deci e total irelevanta poluarea masinilor.
Asa ca veniti cu alte avantaje ca aia cu poluarea nu mai tine decat la hipsteri.

Incarcarea in 2-3 ore pentru cateva sute de km eu as putea sa o inghit daca ar fi singurul dezavantaj la electrice.
Deci daca bateriile alea nu ar fi grele si nu ar fi scumpe si nu ar contine materiale pe cale de disparitie as putea sa accept incarcare in 2-3 ore fata de 5 minute benzina numai ca sa scapam de petrol ca si ala e pe cale de disparitie oricum

#38
cipri2bau

cipri2bau

    Violonist sarac care nici nu mai canta de disperat ce e

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,999
  • Înscris: 30.11.2017
Mie mi-ar place sa fie autoturismele cu captatori iar drumurile sa aiba trase fire pe deasupra. Nu mai sunt atunci probleme nici cu poluarea nici cu bateriile. Dar sa aibe si un motor termic auxiliar mic sau o baterie care se incarca in timpul mersului pe retea cu care sa se poata merge un timp limitat in zone fara retea sau deplasa undeva la depasiri sau blocaje.

#39
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,294
  • Înscris: 01.03.2013

View Postgymy, on 23 iunie 2021 - 20:35, said:

Problema mare la bateriile auto e când se defectează un element. Pentru a-l înlocui trebuie demontata bateria care de cele mai multe ori e sudata prin puncte.
De cele mai multe ori, bateria este compusa din module de 1-2 celule care pot fi inlocuite (ex. Nissan, BMW, VW, Audi ...).
Dar exista si un producator (Tesla) care a decis sa foloseasca celule cilindrice care n-au fost gandite sa fie inlocuite. E o chestie cu avantaje si dezavantaje, pe care ei si-au asumat-o.

View Postbenis, on 23 iunie 2021 - 18:51, said:

Nu trebuie să fim fani baterii Li-ion, acestea au multe dezavantaje:
-metale rare în compoziție
Procentul folosit este in scadere.
Unele dintre aceste metale rare si controversate (ex. cobalt) sunt folosite si pentru rafinarea petrolului.

View Postbenis, on 23 iunie 2021 - 18:51, said:

-număr limitat de ciclii
Suficient pentru 400.000 Km

View Postbenis, on 23 iunie 2021 - 18:51, said:

-necesită BMS care complica mult schema de integrare.
Rezolvat.

View Postbenis, on 23 iunie 2021 - 18:51, said:

-Prezintă riscuri de incendiu (bun, astea au fost reduse mult în ultma vreme, aproapre spre zero).
Si rezervorul de benzina prezintă riscuri de incendiu.
Si cisterna care transporta benzina de la rafinarie la benzinarie prezintă riscuri de incendiu.
There is no free lunch.

View Postbenis, on 23 iunie 2021 - 18:51, said:

Un compromis bun este LiFePo4. Tot are nevoie de BMS și are densitate mai mică de energie ca Li-ion dar nu are alte dezavantaje specifice Li-ion.
Comportament mult mai slab la temperaturi scazute, sub 0 gr. C

#40
cipri2bau

cipri2bau

    Violonist sarac care nici nu mai canta de disperat ce e

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,999
  • Înscris: 30.11.2017
In URSS existau in anii 50 si 60 camioane si basculante electrice cu captatori care mergeau prin locuri unde era montata retea de troleibuz sau si retea temporara ptr santiere sau alte transporturi. Fiind comunism nu erau mari pretentii de confort. Probabil ca masina de paine putea sa astepte in fiecare statie daca nimerea dupa un troleibuz. De asemenea ei aveau si in anii 40 dinainte de razboi transportul electrificat, de exemplu cand au mers romanii cu nemtii la odessa au gasit fire trase pe deasupra strazilor si vehicule care mergeau folosind acel curent ceeace la noi nu era inca nici gandit

Totusi in siberia cred ca e cam imposibil cu masina cu baterii
Lafel si in zonele f calde. Daca e f cald cred ca se accelereaza reactiile din baterie si se autodescarca. Daca e prea frig nu mai au apetit de reactie substantele.

Edited by cipri2bau, 23 June 2021 - 21:08.


#41
inuendo0

inuendo0

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,522
  • Înscris: 03.06.2007

View PostStefanN1234, on 23 iunie 2021 - 20:47, said:


Cat ai stat sa încarci mașina pentru 100 de km?
De ce ai da plăcerea de a face un plin în 5 minute și un range de 1300 de km pe câteva ore pierdute din viata ta, cât se incarca bateria?
Daca esti curios am jurnal de bord. Acum 2 ani am facut Spania-Romania in vreo 8 ore mai mult decat cu fosila. Costul curentului a fost 0. Interesant nu?
https://forum.softpe...4#entry25389807

Ps: eu am avut multe mașini diesel si benzinare, si o Tesla acum. Din experienta iti zic ca nu concep sa revin la motoare pe combustie. Tu ai avut macar o săptămână vreo electrică de iti dai cu părerea?


#42
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,450
  • Înscris: 29.03.2006

View PostStefanN1234, on 23 iunie 2021 - 20:47, said:


De ce ai pretentia ca altii sa citeasca minciunile tale daca nu citesti raspunsurile celorlalti.

Ti-am mai scris odata ca atat Mercedes cat si WV pt Audi si Porsche au incarcatoare care incarca in 20 de minute pana la 80% cat e setat default la toate ca sa le prelungeasca viata de 3X. Incarca acumulatori de peste 80-90 KWh.
Tesla e destul de aproape cu superchargerul de 250 KW, si urmeaza sa treaca la urmatoarea generatie de 350+ KW.

Edited by loock, 23 June 2021 - 21:10.


#43
inuendo0

inuendo0

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,522
  • Înscris: 03.06.2007

View PostStefanN1234, on 23 iunie 2021 - 20:47, said:


Cat ai stat sa încarci mașina pentru 100 de km?

Fix 5 secunde, cât bag mufa în mașină când ajung acasă. De fapt aș putea încărca in fiecare noapte cât pentru a face 300km gratis în fiecare zi. Dar nu am nevoie, asa ca săptămânal "stau" fix 10 secunde sa încarc.
Iar vand am de mers mai departe decat duce bateria, 100 km ii recuperez in 5 minute. Happy?

#44
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,294
  • Înscris: 01.03.2013

View Postpapagalul_ganditor_2027, on 23 iunie 2021 - 20:55, said:

Poluarea si emisiile la masini sunt frectie.
Toate masinile din lume polueaza cat 7 vapoare din alea ce cara containere. Si exista mii de vapoare deci e total irelevanta poluarea masinilor.
Asa ca veniti cu alte avantaje ca aia cu poluarea nu mai tine decat la hipsteri.
Bullshit.
1. Cele 7 vapoare nu polueaza in zone locuite
2. Cifrele din lumea reala arata altfel: Road transport = 73%, Navigation = 13%

https://ec.europa.eu...es/transport_en

Edited by kolfleading, 23 June 2021 - 21:15.


#45
chilly willy

chilly willy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,594
  • Înscris: 23.10.2006

View Postkolfleading, on 23 iunie 2021 - 20:46, said:

Pai nu.
1. Centrala termo-electrica are o eficienta mult mai mare decat motorul cu pistoane.
2. Pentru a putea fi folosite in motoare cu pistoane pe autoturisme, "materiile alea consumabile" trebuie sa treaca printr-o serie de procese de rafinare si transport care consuma foarte multa energie si genereaza foarte multa poluare. Apropos, stiati ca ... cobaltul, unul din ingredientele alea rare si scumpe ale bateriilor li-ion, este folosit ca si catalizator la rafinarea petrolului?

Cu tot cu partea electrica intercalata, masinile electrice bat la curu' gol masinile pe combustibili fosili in ce priveste emisiile de noxe si de gaze cu efect de sera.

Apoi, "partea electrica" se imbunatateste permanent. Creste randamentul de utilizare al combustibililor si creste componenta de energii regenerabile.
TOATE masinile electrice de pe strada beneficiaza de aceste imbunatatiri si ajung sa polueze din ce in ce mai putin.

Masinile pe combustibili fosili, pe masura ce se uzeaza, polueaza din ce in ce mai mult.

Nu bat nimic la cur, e doar propaganda. Putem calcula ca sa vedem daca e asa.
Centralele cele mai bune actuale pe gaz cu ciclu combinat au 56-64%, cele cu carbune doar 37% ca au ciclu simplu. Pierderile la transportul energiei sunt cam 22.5% ( https://electrical-e...mission-lines-1 ), am ajuns la incarcator care are o eficienta in transformarea energiei de la retea in tensiunea necesara in CC de cca 94% (tipic pentru un circuit in comutatie), eficienta bateriei incarcare-descarcare e 95% la bateriile noi si scade ajungand la cca 80% la cele end of life, si in fine ajunge la 85% ca energie mecanica din baterie la roata deci 0.64x0.775x0.94x0.95x0.85=0.37 adica 37%.
Un motor diesel modern are eficienta 40-45% si pierderi in transmisie de cca 10% deci la roata ajunge 0.4x0.9=0.36 adica 36% din energia combustibilului. deci tot acolo, nu bate nimeni pe nimeni la cur. Si nici nu am luat in calcul amprenta foarte mare de carbon a bateriei care ajunge si la 17t la Tesla long range de 100kWh.
O sa spui ca da dar extractia petrolului si rafinarea. E adevarat ca au emisii dar masina electrica e facuta tot din petrol, plasticul si cauciucul si electronica ce intra in ea, asfaltul e din petrol, hainele sunt din petrol, ingrasamintele, etc deci la petrol nu putem renunta sa-l extragem si daca facem doar masini electrice, nu ii putem imputa cresterea amprentei de carbon pe cand litiul si cobaltul sunt doar pentru asta. Doar vreo 40% sunt folosit ca si combustibil restul e pentru petrochimie.
Incarcarea overnight e scenariul tipic in care nu ai energie solara si incarci doar de la centrale fosile.
Mai este si durata de viata limitata a bateriei care in 10 ani se duce in timp ce o masina fosila tine catre 20 de ani deci amprenta bateriei e dubla. Unii o sa zica ca car ca mar ca bateria de tesla tine mai mult . Nu tine, e de fapt o baterie mai mare incarcata doar partial ca sa tina mai mult. De aia e si scumpa, sa nu comparam baterii de tesla cu Logan. Bateria de spring electric o sa tina fix 8 ani.
Poluarea nu conteaza ca e in zone locuite sau in china sau oriunde, efectul de sera e acelasi. E o prostie sa spui ca vaporul nu emite CO2 in oras.
Cifrele alea "reale" sunt manipulate prin omisiune. Totalul transporturilor rutiere e 12% din care masinile de pasageri sunt 60% adica 7% din emisiile globale. Avand in vedere ca nu vor fi inlocuite nici macar jumatate pentru ca multe tari nuau nici infrastructura nici banii necesari daca acea jumatate reprezinta doar 3.5% si masinile ar avea emisii cu vreo 10-20% mai mici decat cele cu combustie bazat pe reducerea consumului la mersul in oras ar ajunge abia la reduceri de 0.35%-0.7% care nici nu se pot vedea. Beneficii pot fi vazute doar in tari care au practic doar energie regenerabila ca norvegia sau partial suedia dar astea sunt tari cu populatie mica si nu sunt relevante. Si daca ar avea 30% avantaj nu ar reprezenta decat o ameliorare cu 1% a emisiilor deci frectie compensata prin scaderea pretului la petrol si consum mai mare in alte tari. Plus ca multi proprietari de ev-uri merg mai mult cu ele decat cu cele fosile ca au reduceri la curent (inca) sau le iese mai ieftin la incarcarea acasa ceea ce anuleaza orice reducere a emisiilor.

Attached Files


Edited by chilly willy, 23 June 2021 - 21:30.


#46
StefanN1234

StefanN1234

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,102
  • Înscris: 21.04.2020

View Postcipri2bau, on 23 iunie 2021 - 20:56, said:

Mie mi-ar place sa fie autoturismele cu captatori iar drumurile sa aiba trase fire pe deasupra. Nu mai sunt atunci probleme nici cu poluarea nici cu bateriile. Dar sa aibe si un motor termic auxiliar mic sau o baterie care se incarca in timpul mersului pe retea cu care sa se poata merge un timp limitat in zone fara retea sau deplasa undeva la depasiri sau blocaje.
Si mașini zburătoare.
Sau mai bine inventam direct teleportarea.

Celor cu bule de astea le doresc sa faca o vizita prin sate, sa se trezească la realitate.

#47
cipri2bau

cipri2bau

    Violonist sarac care nici nu mai canta de disperat ce e

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,999
  • Înscris: 30.11.2017
Incarcarile rapide distrug bateria. Sunt doar ca o urgenta. Nu degeaba exista si incarcarea lenta.

Oricum curentul ptr masina e gratis o vreme, nu va fi gratis vesnic, asa cum nu e gratis ptr aspirator sau bec.

Deocamdata un lucru e clar, masinile cu baterii sunt scumpe si oamenii in nevoia de deplasare vor prefera cazanele second hand la 3-8k euro sau combinatii. Ce autoturism electric e in banii astia? Poate ceva low cost austin mini electric. In loc sa plimbi gagica cu un BMW cu rotile schimbate o plimbi la inghesuiala in austin mini ca mister been acum 30 ani dupa ce trebuie sa ai si grija incarcarii.

Plus ca marii producatori nu renunta la motoarele termice din autoturisme inca. De ce nu o fac daca e asa rentabil

#48
inuendo0

inuendo0

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,522
  • Înscris: 03.06.2007

View Postchilly willy, on 23 iunie 2021 - 21:17, said:

Un motor diesel modern are eficienta 40-45%
Si aici m-am oprit din citit.

#49
StefanN1234

StefanN1234

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,102
  • Înscris: 21.04.2020

View Postinuendo0, on 23 iunie 2021 - 21:03, said:


Daca esti curios am jurnal de bord. Acum 2 ani am facut Spania-Romania in vreo 8 ore mai mult decat cu fosila. Costul curentului a fost 0. Interesant nu?
https://forum.softpe...4#entry25389807

Ps: eu am avut multe mașini diesel si benzinare, si o Tesla acum. Din experienta iti zic ca nu concep sa revin la motoare pe combustie. Tu ai avut macar o săptămână vreo electrică de iti dai cu părerea?
In alea 8 ore cati bani ai câștiga dacă ai munci?
Unii prefera sa fac ceva util în alea 8 ore, nu sa stea după mașina.
Acceleratul de ce crezi ca e mai scump decât personalul?
Time is money. De asta ai auzit?

#50
inuendo0

inuendo0

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,522
  • Înscris: 03.06.2007
Pentru toti cei ce va dati cu parerea pe aici cred ca este foarte important sa vedeti clipul de mai jos. Este in română, sursele sunt publice.
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/WqDXO8MdaO4?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#51
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,294
  • Înscris: 01.03.2013

View Postchilly willy, on 23 iunie 2021 - 21:17, said:

Un motor diesel modern are eficienta 40-45%
Doar in conditii de laborator sau conditii de rulare foarte fixe care n-au nici o legatura cu exploatarea uzuala pe autoturisme.

View Postchilly willy, on 23 iunie 2021 - 21:17, said:

asfaltul e din petrol, hainele sunt din petrol, ingrasamintele, etc
Tocmai de aceea este o mare prostie sa ardem petrolul in motoare cu un randament well-to-wheel de 10%.

View Postchilly willy, on 23 iunie 2021 - 21:17, said:

nu ii putem imputa cresterea amprentei de carbon
Ba da, putem, este evident.

View Postchilly willy, on 23 iunie 2021 - 21:17, said:

Poluarea nu conteaza ca e in zone locuite sau in china sau oriunde, efectul de sera e acelasi.
Poluarea are mai multe componente.
1. Gazele cu efect de sera (CO2)
2. Noxe (NOx, compusi ai azotului, etc.)
3. Poluare cu particule PM10, PM2.5, etc

Categoria (1) nu conteaza, dar categoria (2) si (3) conteaza FOARTE mult daca e in zona locuita sau nu.
Categoria (2) si (3) sunt MULT mai bine tratate si MULT mai bine reglementate la termocentrale decat pe traseul de evacuare al unui autoturism.

View Postchilly willy, on 23 iunie 2021 - 21:17, said:

E o prostie sa spui ca vaporul nu emite CO2 in oras.
Tocmai de aceea eu n-am spus asa ceva.

View Postchilly willy, on 23 iunie 2021 - 21:17, said:

Cifrele alea "reale" sunt manipulate prin omisiune.
Arata-mi tu te rog de unde rezulta afirmatia colegului, ca 7 vapoare polueaza cat toate masinile.

Edited by kolfleading, 23 June 2021 - 21:33.


#52
benis

benis

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 26,682
  • Înscris: 04.02.2011

View Postchilly willy, on 23 iunie 2021 - 21:17, said:


Mai este si durata de viata limitata a bateriei care in 10 ani se duce in timp ce o masina fosila tine catre 20 de ani deci amprenta bateriei e dubla.

Vrăjeală, eu am o Toyota yaris cu motor de 1 litru și după 5 ani de zile papă ulei. Nu vreau să mă gândesc cum ar arăta după 10 ani de zile, nu zic de 20.

#53
inuendo0

inuendo0

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,522
  • Înscris: 03.06.2007

View PostStefanN1234, on 23 iunie 2021 - 21:24, said:


In alea 8 ore cati bani ai câștiga dacă ai munci?
Unii prefera sa fac ceva util în alea 8 ore, nu sa stea după mașina.
Acceleratul de ce crezi ca e mai scump decât personalul?
Time is money. De asta ai auzit?
Eram in concediu, asa ca irelevant. Din alea 8h cred ca vreo 7 le-am petrecut mancand/relaxandu-ma, baie, etc. Imi amintesc doar de vreo 2 ori ca revenisem la masina si inca nu era gata încărcarea, si asta a fost doar in Ro, unde nu erau Superchargere. Acum sunt.

#54
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,294
  • Înscris: 01.03.2013

View Postcipri2bau, on 23 iunie 2021 - 21:19, said:

Plus ca marii producatori nu renunta la motoarele termice din autoturisme inca. De ce nu o fac daca e asa rentabil
"Audi will launch its final ICE powered vehicle, the Q5, in 2026"
https://www.financia...-india/2274572/

"Mercedes-Benz Cars Chief Operating Officer Markus Schäfer, with responsibility for group research, was also talking to the German media. He told Auto Motor und Sport that there are no plans for next-generation IC engines."
https://www.autoweek...ustion-engines/

"Jaguar will only offer electric cars from 2025"
https://www.topgear....ctric-cars-2025

Alta intrebare?!?!?

Edited by kolfleading, 23 June 2021 - 21:34.


Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate