Chirurgia spinală minim invazivă
Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical. Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale. www.neurohope.ro |
Bateriile masinilor electrice
#37
Posted 23 June 2021 - 20:55
Poluarea si emisiile la masini sunt frectie.
Toate masinile din lume polueaza cat 7 vapoare din alea ce cara containere. Si exista mii de vapoare deci e total irelevanta poluarea masinilor. Asa ca veniti cu alte avantaje ca aia cu poluarea nu mai tine decat la hipsteri. Incarcarea in 2-3 ore pentru cateva sute de km eu as putea sa o inghit daca ar fi singurul dezavantaj la electrice. Deci daca bateriile alea nu ar fi grele si nu ar fi scumpe si nu ar contine materiale pe cale de disparitie as putea sa accept incarcare in 2-3 ore fata de 5 minute benzina numai ca sa scapam de petrol ca si ala e pe cale de disparitie oricum |
#38
Posted 23 June 2021 - 20:56
Mie mi-ar place sa fie autoturismele cu captatori iar drumurile sa aiba trase fire pe deasupra. Nu mai sunt atunci probleme nici cu poluarea nici cu bateriile. Dar sa aibe si un motor termic auxiliar mic sau o baterie care se incarca in timpul mersului pe retea cu care sa se poata merge un timp limitat in zone fara retea sau deplasa undeva la depasiri sau blocaje.
|
#39
Posted 23 June 2021 - 20:57
gymy, on 23 iunie 2021 - 20:35, said:
Problema mare la bateriile auto e când se defectează un element. Pentru a-l înlocui trebuie demontata bateria care de cele mai multe ori e sudata prin puncte. Dar exista si un producator (Tesla) care a decis sa foloseasca celule cilindrice care n-au fost gandite sa fie inlocuite. E o chestie cu avantaje si dezavantaje, pe care ei si-au asumat-o. benis, on 23 iunie 2021 - 18:51, said:
Nu trebuie să fim fani baterii Li-ion, acestea au multe dezavantaje: -metale rare în compoziție Unele dintre aceste metale rare si controversate (ex. cobalt) sunt folosite si pentru rafinarea petrolului. benis, on 23 iunie 2021 - 18:51, said:
-număr limitat de ciclii benis, on 23 iunie 2021 - 18:51, said:
-necesită BMS care complica mult schema de integrare. benis, on 23 iunie 2021 - 18:51, said:
-Prezintă riscuri de incendiu (bun, astea au fost reduse mult în ultma vreme, aproapre spre zero). Si cisterna care transporta benzina de la rafinarie la benzinarie prezintă riscuri de incendiu. There is no free lunch. benis, on 23 iunie 2021 - 18:51, said:
Un compromis bun este LiFePo4. Tot are nevoie de BMS și are densitate mai mică de energie ca Li-ion dar nu are alte dezavantaje specifice Li-ion. |
#40
Posted 23 June 2021 - 21:00
In URSS existau in anii 50 si 60 camioane si basculante electrice cu captatori care mergeau prin locuri unde era montata retea de troleibuz sau si retea temporara ptr santiere sau alte transporturi. Fiind comunism nu erau mari pretentii de confort. Probabil ca masina de paine putea sa astepte in fiecare statie daca nimerea dupa un troleibuz. De asemenea ei aveau si in anii 40 dinainte de razboi transportul electrificat, de exemplu cand au mers romanii cu nemtii la odessa au gasit fire trase pe deasupra strazilor si vehicule care mergeau folosind acel curent ceeace la noi nu era inca nici gandit
Totusi in siberia cred ca e cam imposibil cu masina cu baterii Lafel si in zonele f calde. Daca e f cald cred ca se accelereaza reactiile din baterie si se autodescarca. Daca e prea frig nu mai au apetit de reactie substantele. Edited by cipri2bau, 23 June 2021 - 21:08. |
#41
Posted 23 June 2021 - 21:03
StefanN1234, on 23 iunie 2021 - 20:47, said: Cat ai stat sa încarci mașina pentru 100 de km? De ce ai da plăcerea de a face un plin în 5 minute și un range de 1300 de km pe câteva ore pierdute din viata ta, cât se incarca bateria? https://forum.softpe...4#entry25389807 Ps: eu am avut multe mașini diesel si benzinare, si o Tesla acum. Din experienta iti zic ca nu concep sa revin la motoare pe combustie. Tu ai avut macar o săptămână vreo electrică de iti dai cu părerea? |
#42
Posted 23 June 2021 - 21:04
StefanN1234, on 23 iunie 2021 - 20:47, said: De ce ai pretentia ca altii sa citeasca minciunile tale daca nu citesti raspunsurile celorlalti. Ti-am mai scris odata ca atat Mercedes cat si WV pt Audi si Porsche au incarcatoare care incarca in 20 de minute pana la 80% cat e setat default la toate ca sa le prelungeasca viata de 3X. Incarca acumulatori de peste 80-90 KWh. Tesla e destul de aproape cu superchargerul de 250 KW, si urmeaza sa treaca la urmatoarea generatie de 350+ KW. Edited by loock, 23 June 2021 - 21:10. |
#43
Posted 23 June 2021 - 21:07
StefanN1234, on 23 iunie 2021 - 20:47, said: Cat ai stat sa încarci mașina pentru 100 de km? Iar vand am de mers mai departe decat duce bateria, 100 km ii recuperez in 5 minute. Happy? |
#44
Posted 23 June 2021 - 21:10
papagalul_ganditor_2027, on 23 iunie 2021 - 20:55, said:
Poluarea si emisiile la masini sunt frectie. Toate masinile din lume polueaza cat 7 vapoare din alea ce cara containere. Si exista mii de vapoare deci e total irelevanta poluarea masinilor. Asa ca veniti cu alte avantaje ca aia cu poluarea nu mai tine decat la hipsteri. 1. Cele 7 vapoare nu polueaza in zone locuite 2. Cifrele din lumea reala arata altfel: Road transport = 73%, Navigation = 13% https://ec.europa.eu...es/transport_en Edited by kolfleading, 23 June 2021 - 21:15. |
#45
Posted 23 June 2021 - 21:17
kolfleading, on 23 iunie 2021 - 20:46, said:
Pai nu. 1. Centrala termo-electrica are o eficienta mult mai mare decat motorul cu pistoane. 2. Pentru a putea fi folosite in motoare cu pistoane pe autoturisme, "materiile alea consumabile" trebuie sa treaca printr-o serie de procese de rafinare si transport care consuma foarte multa energie si genereaza foarte multa poluare. Apropos, stiati ca ... cobaltul, unul din ingredientele alea rare si scumpe ale bateriilor li-ion, este folosit ca si catalizator la rafinarea petrolului? Cu tot cu partea electrica intercalata, masinile electrice bat la curu' gol masinile pe combustibili fosili in ce priveste emisiile de noxe si de gaze cu efect de sera. Apoi, "partea electrica" se imbunatateste permanent. Creste randamentul de utilizare al combustibililor si creste componenta de energii regenerabile. TOATE masinile electrice de pe strada beneficiaza de aceste imbunatatiri si ajung sa polueze din ce in ce mai putin. Masinile pe combustibili fosili, pe masura ce se uzeaza, polueaza din ce in ce mai mult. Nu bat nimic la cur, e doar propaganda. Putem calcula ca sa vedem daca e asa. Centralele cele mai bune actuale pe gaz cu ciclu combinat au 56-64%, cele cu carbune doar 37% ca au ciclu simplu. Pierderile la transportul energiei sunt cam 22.5% ( https://electrical-e...mission-lines-1 ), am ajuns la incarcator care are o eficienta in transformarea energiei de la retea in tensiunea necesara in CC de cca 94% (tipic pentru un circuit in comutatie), eficienta bateriei incarcare-descarcare e 95% la bateriile noi si scade ajungand la cca 80% la cele end of life, si in fine ajunge la 85% ca energie mecanica din baterie la roata deci 0.64x0.775x0.94x0.95x0.85=0.37 adica 37%. Un motor diesel modern are eficienta 40-45% si pierderi in transmisie de cca 10% deci la roata ajunge 0.4x0.9=0.36 adica 36% din energia combustibilului. deci tot acolo, nu bate nimeni pe nimeni la cur. Si nici nu am luat in calcul amprenta foarte mare de carbon a bateriei care ajunge si la 17t la Tesla long range de 100kWh. O sa spui ca da dar extractia petrolului si rafinarea. E adevarat ca au emisii dar masina electrica e facuta tot din petrol, plasticul si cauciucul si electronica ce intra in ea, asfaltul e din petrol, hainele sunt din petrol, ingrasamintele, etc deci la petrol nu putem renunta sa-l extragem si daca facem doar masini electrice, nu ii putem imputa cresterea amprentei de carbon pe cand litiul si cobaltul sunt doar pentru asta. Doar vreo 40% sunt folosit ca si combustibil restul e pentru petrochimie. Incarcarea overnight e scenariul tipic in care nu ai energie solara si incarci doar de la centrale fosile. Mai este si durata de viata limitata a bateriei care in 10 ani se duce in timp ce o masina fosila tine catre 20 de ani deci amprenta bateriei e dubla. Unii o sa zica ca car ca mar ca bateria de tesla tine mai mult . Nu tine, e de fapt o baterie mai mare incarcata doar partial ca sa tina mai mult. De aia e si scumpa, sa nu comparam baterii de tesla cu Logan. Bateria de spring electric o sa tina fix 8 ani. Poluarea nu conteaza ca e in zone locuite sau in china sau oriunde, efectul de sera e acelasi. E o prostie sa spui ca vaporul nu emite CO2 in oras. Cifrele alea "reale" sunt manipulate prin omisiune. Totalul transporturilor rutiere e 12% din care masinile de pasageri sunt 60% adica 7% din emisiile globale. Avand in vedere ca nu vor fi inlocuite nici macar jumatate pentru ca multe tari nuau nici infrastructura nici banii necesari daca acea jumatate reprezinta doar 3.5% si masinile ar avea emisii cu vreo 10-20% mai mici decat cele cu combustie bazat pe reducerea consumului la mersul in oras ar ajunge abia la reduceri de 0.35%-0.7% care nici nu se pot vedea. Beneficii pot fi vazute doar in tari care au practic doar energie regenerabila ca norvegia sau partial suedia dar astea sunt tari cu populatie mica si nu sunt relevante. Si daca ar avea 30% avantaj nu ar reprezenta decat o ameliorare cu 1% a emisiilor deci frectie compensata prin scaderea pretului la petrol si consum mai mare in alte tari. Plus ca multi proprietari de ev-uri merg mai mult cu ele decat cu cele fosile ca au reduceri la curent (inca) sau le iese mai ieftin la incarcarea acasa ceea ce anuleaza orice reducere a emisiilor. Attached FilesEdited by chilly willy, 23 June 2021 - 21:30. |
#46
Posted 23 June 2021 - 21:18
cipri2bau, on 23 iunie 2021 - 20:56, said:
Mie mi-ar place sa fie autoturismele cu captatori iar drumurile sa aiba trase fire pe deasupra. Nu mai sunt atunci probleme nici cu poluarea nici cu bateriile. Dar sa aibe si un motor termic auxiliar mic sau o baterie care se incarca in timpul mersului pe retea cu care sa se poata merge un timp limitat in zone fara retea sau deplasa undeva la depasiri sau blocaje. Sau mai bine inventam direct teleportarea. Celor cu bule de astea le doresc sa faca o vizita prin sate, sa se trezească la realitate. |
|
#47
Posted 23 June 2021 - 21:19
Incarcarile rapide distrug bateria. Sunt doar ca o urgenta. Nu degeaba exista si incarcarea lenta.
Oricum curentul ptr masina e gratis o vreme, nu va fi gratis vesnic, asa cum nu e gratis ptr aspirator sau bec. Deocamdata un lucru e clar, masinile cu baterii sunt scumpe si oamenii in nevoia de deplasare vor prefera cazanele second hand la 3-8k euro sau combinatii. Ce autoturism electric e in banii astia? Poate ceva low cost austin mini electric. In loc sa plimbi gagica cu un BMW cu rotile schimbate o plimbi la inghesuiala in austin mini ca mister been acum 30 ani dupa ce trebuie sa ai si grija incarcarii. Plus ca marii producatori nu renunta la motoarele termice din autoturisme inca. De ce nu o fac daca e asa rentabil |
#48
Posted 23 June 2021 - 21:20
#49
Posted 23 June 2021 - 21:24
inuendo0, on 23 iunie 2021 - 21:03, said: Daca esti curios am jurnal de bord. Acum 2 ani am facut Spania-Romania in vreo 8 ore mai mult decat cu fosila. Costul curentului a fost 0. Interesant nu? https://forum.softpe...4#entry25389807 Ps: eu am avut multe mașini diesel si benzinare, si o Tesla acum. Din experienta iti zic ca nu concep sa revin la motoare pe combustie. Tu ai avut macar o săptămână vreo electrică de iti dai cu părerea? Unii prefera sa fac ceva util în alea 8 ore, nu sa stea după mașina. Acceleratul de ce crezi ca e mai scump decât personalul? Time is money. De asta ai auzit? |
#50
Posted 23 June 2021 - 21:26
Pentru toti cei ce va dati cu parerea pe aici cred ca este foarte important sa vedeti clipul de mai jos. Este in română, sursele sunt publice.
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/WqDXO8MdaO4?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#51
Posted 23 June 2021 - 21:28
chilly willy, on 23 iunie 2021 - 21:17, said:
Un motor diesel modern are eficienta 40-45% chilly willy, on 23 iunie 2021 - 21:17, said:
asfaltul e din petrol, hainele sunt din petrol, ingrasamintele, etc chilly willy, on 23 iunie 2021 - 21:17, said:
nu ii putem imputa cresterea amprentei de carbon chilly willy, on 23 iunie 2021 - 21:17, said:
Poluarea nu conteaza ca e in zone locuite sau in china sau oriunde, efectul de sera e acelasi. 1. Gazele cu efect de sera (CO2) 2. Noxe (NOx, compusi ai azotului, etc.) 3. Poluare cu particule PM10, PM2.5, etc Categoria (1) nu conteaza, dar categoria (2) si (3) conteaza FOARTE mult daca e in zona locuita sau nu. Categoria (2) si (3) sunt MULT mai bine tratate si MULT mai bine reglementate la termocentrale decat pe traseul de evacuare al unui autoturism. chilly willy, on 23 iunie 2021 - 21:17, said:
E o prostie sa spui ca vaporul nu emite CO2 in oras. chilly willy, on 23 iunie 2021 - 21:17, said:
Cifrele alea "reale" sunt manipulate prin omisiune. Edited by kolfleading, 23 June 2021 - 21:33. |
|
#52
Posted 23 June 2021 - 21:28
chilly willy, on 23 iunie 2021 - 21:17, said: Mai este si durata de viata limitata a bateriei care in 10 ani se duce in timp ce o masina fosila tine catre 20 de ani deci amprenta bateriei e dubla. Vrăjeală, eu am o Toyota yaris cu motor de 1 litru și după 5 ani de zile papă ulei. Nu vreau să mă gândesc cum ar arăta după 10 ani de zile, nu zic de 20. |
#53
Posted 23 June 2021 - 21:29
StefanN1234, on 23 iunie 2021 - 21:24, said: In alea 8 ore cati bani ai câștiga dacă ai munci? Unii prefera sa fac ceva util în alea 8 ore, nu sa stea după mașina. Acceleratul de ce crezi ca e mai scump decât personalul? Time is money. De asta ai auzit? |
#54
Posted 23 June 2021 - 21:32
cipri2bau, on 23 iunie 2021 - 21:19, said:
Plus ca marii producatori nu renunta la motoarele termice din autoturisme inca. De ce nu o fac daca e asa rentabil https://www.financia...-india/2274572/ "Mercedes-Benz Cars Chief Operating Officer Markus Schäfer, with responsibility for group research, was also talking to the German media. He told Auto Motor und Sport that there are no plans for next-generation IC engines." https://www.autoweek...ustion-engines/ "Jaguar will only offer electric cars from 2025" https://www.topgear....ctric-cars-2025 Alta intrebare?!?!? Edited by kolfleading, 23 June 2021 - 21:34. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users