Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Recomandare bicicleta MTB copil 1...

Denon AVR 1804

Texte și mesaje funny pe sit...

Recomandari carti non-fictiune
 Cat costa un pui la rotisor?

cum leg firele de la o pompa subm...

PC Voltage +3.3V Red!

Cum conectez la net o centrala Fe...
 w11 nu mentine profil power proce...

DIGI se lanseaza in Belgia cu ser...

Setari XMP ram pentru 5900x - BSO...

Iphone 13, 14 sau 15?
 Dune: Prophecy (2024 _ ...)

DMSS problema

Montare parchet in balcon

Exista doar ... si restul
 

Logan 2021 vs Clio 2016

- - - - -
  • Please log in to reply
100 replies to this topic

#55
costin001

costin001

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,761
  • Înscris: 13.08.2013

View Postpufonel, on 20 aprilie 2021 - 22:39, said:

Iti dau o ide: ia masina SH pana te mai "rodezi" un pic intr-ale sofatului. Si intre timp strange bani si, peste 2-3 ani, iti vei putea permite o masina noua fara credit sau cu un avans mai mare. Avantajul ar fi ca daca Loganul se va dovedi cu probleme, fiind model nou, in 2-3 ani se vor rezolva. E o idee, un fel de "delayed gratification" daca vrei Posted Image

Care model nou, ca motoarele sunt cam aceleasi. Cum s-a dovedit, dealtfel si primul Logan scos pe piata, ca al meu din 2005, avea 315k de km cand l-am dat la rabla in 2016 si in afara de consumabile nu a cerut un leu in plus. In schimb am luat un Ford Focus Combi, diesel cu dotari fara numar si la care a picat ambreiajul dupa 38k de km. Stiu, acum o sa sara multi, pai nu stii sa conduci. Am peste 2mil de km facuti cu 5 masini numai ale mele de 24 de ani. Participant activ la curse legale si mai putin legale, cam pe unde s-a putut si s-a nimerit. Mi-am cam schimbat singur ambreiajele masinilor la care se depasea cum mult numarul de km uzuali. Nu exista siguranta nici cand cumperi o masina noua. Chiar un prieten, ieri, ma suna sa-mi spuna ca la Tucson-ul lui din 2019, benzina, 170CP si 24k km, a aparut un zgomot deranjant cand face pedalarea schimbarii treptelor de viteza. Prieten pe care il stiu cum conduce. Dar Dacia, fiind cumva, mai simplu alcatuita, sansele sa se strice sunt ceva mai mici. Megane-ul pe care il am din 2015, gandeste totul pentru tine. Nu poti face nimic fara sa-ti dea voie masina. Pur si simplu este gandita sa nu iti permita sa gresesti. Daca, doar deschid portiera masinii fara sa am frana de mana trasa, piuie si s-a si inrosit bordul. Poti avea toate becurile posibile aprise la exterior, cand s-a oprit motorul se stinge tot. Nu porneste daca nu si-a facut ea auto-diagnoza uneori. Tu poti sa apesi butonul pana iti cad unghiile, ea porneste cand vrea.
initiator, pentru ca esti la inceput, ai nevoie de o masina sigura care sa nu-ti creeze batai de cap, ca ba se strica aia sau ailalta. Vrei un second (cheala), la care surprizele pot venii oricand, sau una noua cu garantie si ceva dotari in plus. Si da, pretul cerut pe Clio este mult prea mare.

#56
tatimeu

tatimeu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,374
  • Înscris: 15.10.2007
la meganul tau din 2015 poti face foarte multe fara sa stie el ca ai facut
depasire banda
calcare pieton ca nu avea franare urgenta (detectie pietoni, masina in fata etc)
pe CC te duci ca boul in ala din fata daca pune frana caci nu aveai ACC, in 2015 nu era pe piata inca Megane 4.

deci mai lasati omul cu atatea dotari multe sunt taiate din start de multi conducatori auto

P.S. asai ca asta a fost prima masina asa mai tehnologizata de si acum crezi ca e ozn.

daca ai luat masina din tarile cu apa calda posibil sa fi luat una cu visiopak (visio drive) acolo aveai atentionare depasire banda si schimb faza lunga/scurta. dar ma cam indoiesc.

#57
costin001

costin001

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,761
  • Înscris: 13.08.2013

View Posttatimeu, on 21 aprilie 2021 - 13:14, said:

la meganul tau din 2015 poti face foarte multe fara sa stie el ca ai facut
depasire banda
calcare pieton ca nu avea franare urgenta (detectie pietoni, masina in fata etc)
pe CC te duci ca boul in ala din fata daca pune frana caci nu aveai ACC, in 2015 nu era pe piata inca Megane 4.

deci mai lasati omul cu atatea dotari multe sunt taiate din start de multi conducatori auto

P.S. asai ca asta a fost prima masina asa mai tehnologizata de si acum crezi ca e ozn.

daca ai luat masina din tarile cu apa calda posibil sa fi luat una cu visiopak (visio drive) acolo aveai atentionare depasire banda si schimb faza lunga/scurta. dar ma cam indoiesc.

GT Line Bose Edition si da are tot ce spui tu acolo, dar asta nu insemna ca da ai avut Megane 3 si acum ai 4 poti da lectii in maniera asta. Sunt soferi si participanti la trafic. Si stii cine taie din ele, cei care nu au bani sa-si permita un pachet complet de dotari, chiar daca din pachetul respectiv, doar unele iti par de folos initial. O da, strugurii de sus sunt acri. Masina pe care o detii, vrei sa-ti faca si sarmale, eventual in buton de m**e ca sa iasa una de sub bord cand apesi pe el, ca a celor cu BMW. Sa nu exageram. Eu am preferat, tanar fiind, la vremea aceea, un Opel Astra GSI, modificat, initial 2.0 aspirat si turbat cu o turbina de Calibra, cu 250CP pe dyno in prima instanta, la 860kg fara roll cage. Apoi au urmat evacuarea si soft custom direct din tarile cu apa calda. Apoi un Glof 5 GTI 2.0 turbo 210CP limited edition in 3 portiere, deasemenea softat custom in tara de provenienta si urcat dupa evacuare custom, pe la 320CP. Logan 1,6 16V pentru pescuit si aratura pe tarlale (am cumparat teren sa ma fac arendas). Ulterior familist, un Megane 3 Grandtour 2015 si un Focus Estate Titanium. Conduc in mod regulat un Mercedes ML350 din 2015, care mai mult sta in curtea mea decat la proprietar, la care si tetierele sunt actionate electric. NU este al meu, este la fratelui care naviga si il lasa la mine in curte ca el sta la bloc. Asa putin, habar am de masini cu dotari. Tu, in afara de Megane 4, la care presupun ca nu ti-ai luat pachetul Bose, ai avut sau condus ceva notabil, sau ai condus masinile parintilor?

#58
ursamajor

ursamajor

    Anonymous

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,410
  • Înscris: 08.12.2005
Inevitabil, romanii arata peste tot cat de prost crescuti sunt...

#59
tatimeu

tatimeu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,374
  • Înscris: 15.10.2007
Ti-am spus ca minti Megane cu xenon si Acc nu exista.
Acc s-a pus pe m4 unde ai doar halogen sau pur led.
Deci nu ne intereseaza masinile vecinilor sau tigaile tunate ...in tari cu apa calda

#60
costin001

costin001

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,761
  • Înscris: 13.08.2013

View Posttatimeu, on 21 aprilie 2021 - 18:30, said:

Ti-am spus ca minti Megane cu xenon si Acc nu exista.
Acc s-a pus pe m4 unde ai doar halogen sau pur led.
Deci nu ne intereseaza masinile vecinilor sau tigaile tunate ...in tari cu apa calda

Din pacate, te contrazic din nou. Ultimul model de Megane 3 facelift, are un sistem hibrid ce foloseste sistemul Visio pentru a pastra distanta fata de masina din fata. Nu este atat de avansat ca pe Megane 4, franeaza pana la 60km/h(nu functioneaza in oras, este doar pentru autostrada) si emite un piuit in zona oglinzii retrovizoare. E drept ca mai da si rateuri cand depasesti un tir, dar el exista. Pe Megane 4 a fost perfectionat. Pe Megane 3 acest sistem nu a fost disponibil pe masinile fabricate in Turcia sau Spania, ci doar pentru cele fabricate in Franta, pentru piata interna si pentru Germania. Am inteles ca rusii cu PyRen, pot introduce aceasta posibilitate si masinilor fabricate in Turcia sau Spania, cu conditia sa gasesti din dezmembrari senzorul din dreapta camerei de la oglinda retrovizoare, sau cutia cu toti senzorii. Faruri aftermarket cu xenon incorporat pentru Megane 3 facelift gasesti deasemenea pe piata de afara si cei ce iti vand produsul iti fac si activarea din soft, astfel incat UCH-urile sa accepte noile lumini. E drept ca in Romania, RAR-ul iti cere sistemul complet cu spalare faruri, daca ai Xenon, afara nu te intreaba nimeni nimic, de aceea poti cumpara modelul cu xenon din magazin. Noi suntem mai catolici decat Papa. Pe alt forum nu credea unul ca masina asta, avea la distributie si transmisie, curele Mitsubishi. Pentru ei Continental este sfant. Deasemenea, eu caut masini cu personalitate, iar pe asta asa am cumparat-o  in 2018 cu 15k km in bord, din Germania. Toate masinile pe care le-am avut, eu le-am modificat, ele au venit stock, eu am stat sute de ore pe forumuri si bagat in motoare pana in gat. Ce am stricat, am reparat si tot asa.
Imi cer scuze daca am parut ca ma laud, nu asta a fost intentia mea, nici sa te contrazic pe tine aiurea, dar asa sta treaba. Am crescut printre masini si imbatranesc printre ele. Ajut pe unde pot si nu fac bani din asta. Dimpotriva pasiunea se tine cu mare cheltuiala.

@ursamajor te rog abtine-te. Simt in tine niste frustrari, ce nu cred ca isi au locul aici.

#61
tatimeu

tatimeu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,374
  • Înscris: 15.10.2007
acel sistem era disponibil si pe masinile fabricate in spania. nu cred ca ma insel dar Megane 3 nu se fabrica in alta uzina decat cea din Spania pentru piata vest europeana. Cele fabricate in Turcia in acea perioada aveau doar numele de Megane 3. In Franta se fabrica doar RS-ul.
Era si la noi in configurator intr-o perioada atat scenicul cat si megane cu sistemul Visio si nu e nici pe departe Pilot automat adaptiv.
In situatia in care ne punem echipamente aftermarket nu cred ca e cazul sa vorbim de optiuni pentru acea masina. E ca si cand imi pun bec xenon la Dacia 1300 si sunt la zi cu tehnologia nu?

Daca cautai masina cu personalitate luai un RS sau un Trophy daca poti sa spui ca astea au personalitate...desi ma indoiesc, dar nu  GT Line care chiar nu avea o personalitate mai altfel.....
vezi ca si in tarile cu apa calda xenonul de fabrica venea obligatoriu si cu spalator far, asa de la turcaleti, rusi, albanezi chinezi  poti cumpara orice si in Germania...nu e nici o problema, decat poate la momentul efectuarii TUV-ului

#62
ursamajor

ursamajor

    Anonymous

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,410
  • Înscris: 08.12.2005
Invata sa fii civilizat, copile. Cere-le parintilor sa-ti dea cei 7 ani de-acasa pe care i-ai ratat, inainte sa le spui altora ca au condus masinile parintilor lor.
E irelevant si absolut neinteresant pentru romanul normal la cap ce pasiuni ai tu cu masinile. Majoritatea isi iau masina sa circule cu ea asa cum este si fara sa puna pasiune in ea. Asa incat cauta-ti de drum si desfasoara-te pe un topic in care sa-ti arati "fala", poate o "sa moara dujmanii tai". ;)

#63
tatimeu

tatimeu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,374
  • Înscris: 15.10.2007
asa sunt unii...din pacate si noi ca mai cadem in plasa lor si uite asa nu am ajutat cu nimic initiatorul topicului

in concluzie ...asa in general sfatul nu poate sa fie altul decat masina noua cu cat mai multe dotari. In functie de bugetul disponibil incepi si tot tai de pe lista pana ajungi la un compromis. limita...doar tu o cunosti.

#64
killetto

killetto

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 20
  • Înscris: 17.11.2020
Multumesc de sfaturi :).

M-as incadra ok cu acel Logan Full Option, am adaugat chiar si jante de aliaj, de 16 inci. As sta mai mult sa strang bani, dar am ajuns la capatul rabdarii cu privire la statul dupa masina altcuiva sau sa ma duca altcineva la zona mea de interes, si acest aspect de dependenta nu imi convine deloc.
Inca niciun update vizavi de contraoferta pe care am facut-o pentru acel Clio, care ar fi cel mai la indemana, insa nici multe sperante nu sunt, mai ales cand am auzit motivatia acelui pret de 6000 de euro: nu mai gasesti clio cu diesel acum ( deci a devenit o raritate )... ca apoi sa aud ca masina, luata la firma, a costat ~9000 de euro. Adica ce, 5 ani de folosire si aproape 200k km este o devalorizare de doar 3000 de euro? Nu o fi fost ea scumpa de la sine masina, dar prea si-a tinut pretul in cazul asta.

#65
costin001

costin001

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,761
  • Înscris: 13.08.2013
@ursamajor, nu stiu cu cine crezi ca discuti, am copil de 22 de ani si nu imi amintesc sa te fi bagat in seama. Te-ai bagat singur ca de obicei, dar cum frustrarile te-au determinat sa intervii si in ceea ce ma priveste, iti spun atat, vezi-ti de frustrarile tale, nu ma intereseaza catusi de putin parerea ta neavizata.  Pe topicul asta nu ai venit cu nici un sfat, ba dimpotriva, l-ai atacat si pe userul @Pekiasan.

@tatimeu, sistemul visio standard, este disponibil pe masinile fabricate in Spania, adevarat, cel hibrid insa, cum il numesc ei, care are si functia adaptiva s-a fabricat doar in Franta. Daca doresti, in baza VIN-ului masinii mele, poti vedea ca este fabricata in Franta si este model Grandtour. Functia de franare la micsorarea distantei fata de vehiculul din fata se face pana la 60km/h insotita de un piuit. Daca am cruise control setat pe 130km/h si ma apropii de un vehicul aflat in fata, incetineste pana la momentul in care poti frana in siguranta. Cand incetineste, apare stilizat  in ceasul central din bord o masina (in acelasi loc unde apare daca ai dechis vreo portiera), care pulseaza si se aprind ledurile rosii de pe circumferinta, semn ca franeaza. Daca vehiculul din fata incetineste mai jos de 60km/h, incepe si piuie ca sa intrvii tu daca vrei sa-l depasesti sau sa franezi de tot in spatele lui.
Cu asta am incheiat discutia aici, am facut destul offtopic. Invatati sa ascultati si numai creati impresia ca toti se lauda. Evidentiam experienta si faptul ca pot da uneori sfaturi pertinente, evident, pentru cei ce o doresc.

#66
tatimeu

tatimeu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,374
  • Înscris: 15.10.2007
mai omule intelege ca o chestie ai tu si cu totul altceva este ACC? ok

#67
costin001

costin001

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,761
  • Înscris: 13.08.2013

View Posttatimeu, on 22 aprilie 2021 - 12:38, said:

mai omule intelege ca o chestie ai tu si cu totul altceva este ACC? ok

ok, te rog explica-mi.

#68
Pololica

Pololica

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,806
  • Înscris: 04.01.2015

View Postcostin001, on 21 aprilie 2021 - 12:27, said:

[...] Daca, doar deschid portiera masinii fara sa am frana de mana trasa, piuie si s-a si inrosit bordul. Poti avea toate becurile posibile aprise la exterior, cand s-a oprit motorul se stinge tot. Nu porneste daca nu si-a facut ea auto-diagnoza uneori. Tu poti sa apesi butonul pana iti cad unghiile, ea porneste cand vrea. [...]

O chestie din asta am avut si eu pe Chevrolet Spark (la lumini). Aveam luminile de intalnire sau de drum si opream motorul, ramaneam cu pozitiile. Ieseam din masina, se stingeau toate luminile exterioare. Trebuia sa opresc din maneta si sa le reaprind ca sa stea aprinse cand ieseam (ca sofer) din masina. La repornire, luminile executau comanda la care erau puse (luminile de intalnire sau de drum).

Mi s-a parut o functie buna (sa ramana doar pozitiile la oprirea motorului). La Dacia (Logan 2 Facelift) tipa cand ies din masina (ca sofer), dar nu stinge deloc luminile (noaptea ar fi ideal sa ramana pozitiile, chiar daca iese soferul din masina).

#69
costin001

costin001

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,761
  • Înscris: 13.08.2013
Da, pentru ca Dacia nu are module de confort care gestioneaza curentul in diverse functii ale masinii. Modulul de confort este integrat in sistemul canbus al masinii. Sunt mai simplu construite. Piuie si atat, astfel incat sa nu uniti de ele. Dar din cate imi aduc eu aminte, dupa cam 30 de minute Dacia oprea tot curentul in vehicul, deci daca aveai bateria ok, puteai pornii ulterior fara probleme.
La masinile mai noi exista si functia "follow me home", care iti lasa farurile aprinse 30 de secunde pana probabil ajungi unde ai nevoie, noaptea, functie activabila si din telecomanda masinii.

Edited by costin001, 22 April 2021 - 17:05.


#70
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,008
  • Înscris: 06.04.2007

View Postkilletto, on 22 aprilie 2021 - 11:00, said:

Multumesc de sfaturi :).

M-as incadra ok cu acel Logan Full Option, am adaugat chiar si jante de aliaj, de 16 inci. As sta mai mult sa strang bani, dar am ajuns la capatul rabdarii cu privire la statul dupa masina altcuiva sau sa ma duca altcineva la zona mea de interes, si acest aspect de dependenta nu imi convine deloc.
Inca niciun update vizavi de contraoferta pe care am facut-o pentru acel Clio, care ar fi cel mai la indemana, insa nici multe sperante nu sunt, mai ales cand am auzit motivatia acelui pret de 6000 de euro: nu mai gasesti clio cu diesel acum ( deci a devenit o raritate )... ca apoi sa aud ca masina, luata la firma, a costat ~9000 de euro. Adica ce, 5 ani de folosire si aproape 200k km este o devalorizare de doar 3000 de euro? Nu o fi fost ea scumpa de la sine masina, dar prea si-a tinut pretul in cazul asta.
Daca tot strangi pe bani, nu strica sa arunci un ochi si la Megane, in 11-13000 gasesti aproape nou, sau chiar nou daca te mai incorzi un pic la buget.
N-o fi full cu de toate, dar tot e o clasa peste Loganu nou, plus motorizare mai puternica

Ofertele sunt mai bune si mai multe la Megane decat la Clio

Edited by Octavian___, 22 April 2021 - 17:33.


#71
tatimeu

tatimeu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,374
  • Înscris: 15.10.2007
costin nu stiu la ce masini mai noi te referi sau ce inseamna mai nou pentru tine?

#72
costin001

costin001

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,761
  • Înscris: 13.08.2013

View Posttatimeu, on 23 aprilie 2021 - 12:12, said:

costin nu stiu la ce masini mai noi te referi sau ce inseamna mai nou pentru tine?

Ai dreptate, eu vorbesc din punctul de vedere al unuia care are permis din '97, cand mai conduceam Dacia lui tata si abia dupa vreo 10 ani auzisem de asa ceva, dar nu am avut pe masina decat dupa 2016 cand am luat Fordul. Singura masina second a fost Megane-ul in 2018 si are si ea asa ceva, dar mie nu-mi este de nici un folos. Am pe casa 2 proiectoare cu led de 50w, noaptea te bronzezi la ele.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate