Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Parcare gratis Romexpo

Limbaj de programare RUST

Despre titularizare si definitiva...

date personale angajat
 Intelectualii Romaniei

Gaina rasa Brahma bolnavioara

Recomandare SmartWatch pe care po...

Concediu Vasiliki
 Funcție WhatsApp

Zilele reclamelor luminoase cu &#...

Propranolol zilnic

Ce "tip" de apartament/ca...
 A luat cineva masina Tesla din re...

Robot de spalat geamuri

Lipsa etrieri noduri

nume strazi
 

Standardul de emisii euro 7

- - - - -
  • Please log in to reply
490 replies to this topic

#397
jakota

jakota

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,716
  • Înscris: 22.05.2011

 mars2k, on 02 octombrie 2023 - 19:27, said:


Bicicleta:
- masa tipica pneu = 1 kg
- durata tipica de viata: 1000 - 3000 miles (de pe net), deci 1600-5000 km.

Tesla Model-3:
- masa tipica pneu = 10 kg
- durata tipica de viata: 20000 - 60000 km (tot de pe net)

Deci desi un pneu de bicicleta e de 10 ori mai usor decat unul auto, tine si de 10 ori mai putin, asadar presupun ca masa uzata/km e cam aceeasi.
OK, bicicleta castiga la masa uzata / vkm deoarece are doar 2 pneuri (in loc de 4 la auto), dar pe de alta parte si compozitia pneului nu e asa de bine reglementata ca pentru domeniul auto, prin urmare la emisii de particule / vkm s-ar putea sa avem surprize...

Esti la furat tare..

Am cam 16000 km facuti cu bicicleta in cam 4 ani,si mai fac 2-3 mii lejer dupa ce am schimbat 2 cauciucuri ( ultimul in primavara, pe spate se roade mai repede) care au ~250 grame noi; nu le-am cantarit cand le-am aruncat dar cu siguranta mai aveau macar 200g.

#398
mars2k

mars2k

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 202
  • Înscris: 20.12.2004
Un pneu pentru mountain bike cantareste 1 kg:
https://www.lightbic...Bike-Tires.html
Dar in sfarsit, never mind, deoarece se pare ca avem data mai concrete de la un posesor:

 jakota, on 02 octombrie 2023 - 22:33, said:

Am cam 16000 km facuti cu bicicleta in cam 4 ani,si mai fac 2-3 mii lejer dupa ce am schimbat 2 cauciucuri ( ultimul in primavara, pe spate se roade mai repede) care au ~250 grame noi;
nu le-am cantarit cand le-am aruncat dar cu siguranta mai aveau macar 200g.
Multumim pentru feedback, @jakota! Posted Image
Asadar din spusele tale, avem 16000 km + 3000 km facuti cu 2 seturi de pneuri, deci 10000 km cu un set de pneuri, rezulta 50 grame/pneu pierdute la 10000 km, prin extrapolare 300 grame/pneu pierdute in 60000 km.

Exact cat spunea @KiloW ca e pierde la un pneu AUTO: Posted Image
I rest my case. Posted Image

 KiloW, on 26 septembrie 2023 - 09:39, said:

Un pneu tipic pierde vreo 2-300g în 60kkm. Aka 5mg/km, cât e actuala norma Euro6. X4, ești deja în balarii. Fără frâne fără asfalt, și asta la masini de 1.5t nu +2t ca cele electrice.


#399
jakota

jakota

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,716
  • Înscris: 22.05.2011
and your case  is ?  

O masina are 4 pneuri  => 1.2 kg in 60000 km  ( presupunem ca ii face in medie in 3 ani)
O bicicleta are 2 => 1.2 kg ar reveni pt  24 de cauciucuri  pt 60000km -   doar ca e utopie, bicicletele nu fac in medie1000km pe an,  (mai ales cele cu cauciucuri de 1kg). De dragul comparatiei sa zicem 2000 pe an de unde rezulta ca o masina polueaza dpdv cauciucuri cat 12*30 = 360  de biciclete.

#400
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,470
  • Înscris: 08.01.2021

 mars2k, on 02 octombrie 2023 - 19:27, said:




Deci nici vorba de poluare comparabila cu dieselele...


Care diesel? Euro4? Euro6?

Michelin fac și pneuri de bicicleta sunt neplăcut surprins ca nu susțin niște măsurători standardizate și pentru asta :) Jakota nu le-a cântărit nici înainte nici după, prima cifra e de pe net și a doua o estimare deci departe de "date concrete".

Hai sa presupunem ca e greșit calculul inițial cu doua ordine de mărime. Din cifrele puse de tine/michelin înseamnă că emisiile de esapament contribuție cu de 100 ori mai mult decât twrp. Aka 10% din popularea aia măsurată din orașe.
Combinat, flota care include încă Euro5, sau chiar Euro4, vârsta medie a parcului auto fiind undeva la 12 ani.
Întrebarea e cu cât contribuie emisiile unor modele conforme normei de azi (6d) din alea 10%?. Eu sunt dispus sa pariez ca cele câteva ramase în circulație Euro4 probabil scot grosul particulelor fine. Dacă 1% din mașini sunt nonconforme probabil emit jumătate din cât scoate întreaga flota....
Dacă elimini cazanele din flota ajungi ca dizalul sa producă 1% din poluarea din orase (care la rândul ei e poate 10% din ce era acum 20ani) se mai justifica eliminarea lui completa folosind argumentul asta cu aerul curat?

Edited by KiloW, 03 October 2023 - 08:08.


#401
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,470
  • Înscris: 08.01.2021
LE

Argumentul cu emisiile care preponderent au alta sursa decât esapamentul nu-mi aparține, am pus pe undeva pe aici concluziile unui studiu făcut de agenția franceza de mediu (ademe sau cam asa ceva).

#402
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 26,103
  • Înscris: 03.12.2005
Daca s-a ajuns la argumentul emisiei particulelor de cauciuc cred ca intram lejer in zona drobului de sare. Nu de alta, dar am un santier la cealalta adresa unde doar ieri s-au scos vreo zece recipiente de aspirator de particule. Si daca-mi ramane vreun sac neconsumat integral de particule de glet chiar nu stiu cum o scot la capat cu poluarea. Particulele de parchet raschetat nu le pun la socoteala, ca-s organice. Sau ar trebui sa le pun, ca-i si lac pe acolo, si ala a fost solvent based. Nu?
Noroc ca e prima data si ultima in istorie cand s-a auzit de chestia asta si nici ca s-a mai intamplat pana acum ori se va mai intampla in vreun oras. Restul stau in case de sticla reciclata la cuptor solar si se invelesc cu piei netabacite si lana daracita manual, ca sa fie totul perfect natural.




Muncitor european prinde emisiile de particule abrazive pentru reciclare dupa introducerea standardului Euro 9.

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/jhp718xUHkk?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by sebulbus, 03 October 2023 - 09:09.


#403
mars2k

mars2k

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 202
  • Înscris: 20.12.2004

 jakota, on 03 octombrie 2023 - 07:17, said:

and your case  is ?
O masina are 4 pneuri  => 1.2 kg in 60000 km  ( presupunem ca ii face in medie in 3 ani)
O bicicleta are 2 => 1.2 kg ar reveni pt  24 de cauciucuri  pt 60000km -   doar ca e utopie, bicicletele nu fac in medie1000km pe an,  (mai ales cele cu cauciucuri de 1kg). De dragul comparatiei sa zicem 2000 pe an de unde rezulta ca o masina polueaza dpdv cauciucuri cat 12*30 = 360  de biciclete.
Era vorba de emisii TRWP/vkm (bicicleta ca alternativa la automobilul electric) si am precizat din start ca "probabil bicicleta castiga la masa pierduta/vkm", din motiv de 2 pneuri vs 4 la auto.

 KiloW, on 03 octombrie 2023 - 07:53, said:

Care diesel? Euro4? Euro6?
Michelin fac și pneuri de bicicleta sunt neplăcut surprins ca nu susțin niște măsurători standardizate și pentru asta Posted Image Jakota nu le-a cântărit nici înainte nici după, prima cifra e de pe net și a doua o estimare deci departe de "date concrete".
Hai sa presupunem ca e greșit calculul inițial cu doua ordine de mărime. Din cifrele puse de tine/michelin înseamnă că emisiile de esapament contribuție cu de 100 ori mai mult decât twrp. Aka 10% din popularea aia măsurată din orașe.
Combinat, flota care include încă Euro5, sau chiar Euro4, vârsta medie a parcului auto fiind undeva la 12 ani.
Întrebarea e cu cât contribuie emisiile unor modele conforme normei de azi (6d) din alea 10%?. Eu sunt dispus sa pariez ca cele câteva ramase în circulație Euro4 probabil scot grosul particulelor fine. Dacă 1% din mașini sunt nonconforme probabil emit jumătate din cât scoate întreaga flota....
Dacă elimini cazanele din flota ajungi ca dizalul sa producă 1% din poluarea din orase (care la rândul ei e poate 10% din ce era acum 20ani) se mai justifica eliminarea lui completa folosind argumentul asta cu aerul curat?
Daca s-ar interzice/restrictiona dieselele < Euro 6d in orase, deja ar fi un progres major.
Dar chiar in acest scenariu, avem precedentul Dieselgate si vorba proverbului: "Fool me once, shame on you. Fool me twice, shame on me."
Nu mai vreau sa-mi bat capul cu ce "cheat device" mai inventeaza astia si in plus, din cate stiu emisiile sunt masurate cu motorul cald, iar pana se incalzeste - Dumnezeu cu mila...
Singura solutia sigura sa nu mai iasa mizerii prin esapament este sa nu mai existe esapament. Posted Image

 sebulbus, on 03 octombrie 2023 - 09:08, said:

Daca s-a ajuns la argumentul emisiei particulelor de cauciuc cred ca intram lejer in zona drobului de sare.
My point too. TRWP "is a can of worms" (si inca n-am zis nimic de particulele generate de uzura talpilor de la pantofi Posted Image ).
Ne agitam prea mult pentru 1% din particulele din orase.
N-am nimic impotriva sa inchidem subiectul TRWP.

Edited by mars2k, 03 October 2023 - 12:49.


#404
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,470
  • Înscris: 08.01.2021
La mine au eliminat deja dieselele euro4 din oraș și asta mi se pare foarte util. Euro4 încă nu aveau fap decât opțional (majoritatea nu aveau și la alea care ar fi trebuit să aibă naiba știe la câte mai mergea).
În câțiva ani dispar și euro5 deși la particule nici alea nu mai erau asa groaznice. Probabil erau încă varza la NOx (care la rândul lui poate duce la particule).

Fap-urile s-au pus binișor la punct, nu prea se fura la particule de ceva vreme, la fel cum nici la monoxid nu s-a furat cine știe ce de mulți ani. La particule probabil s-a furat semnificativ pana la euro4 când teoretic le reduceai fără sa ai filtru.
S-a furat masiv la NOx pana după prima generație de dispozitive de depoluare, în general alea de tip "lnt" care putea ușor sa fie subdimensionate. Și e ușor de furat din soft la NOx.

Acum se fac și teste pe strada nu doar doar pe stand, e mai complicat de furat decât pe vremuri.
Dacă testele pe strada și Euro6d a dus la generalizarea gpf-ului e clar ca nu mai pot fura ca pe vremuri. La un benzinar ar fi fost foarte ușor sa reduci din soft particulele.

Eu zic ca poți reduce poluarea data de motoare cu un factor semnificativ făcând un control tehnic periodic pe bune și eliminând cazanele de pe strada. Pana acum nu s-a făcut asa ceva, CT-ul la diesel era o gluma proasta.

Edited by KiloW, 03 October 2023 - 16:11.


#405
Punter

Punter

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,383
  • Înscris: 24.07.2022
masinile noi teoretic vor rula mai multi km si mai multi ani de acum incolo. deci are logica sa fie atacate.

senzorii de particule si nox ar trebui pusi in intersectii majoritatea,

#406
Ford4

Ford4

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,182
  • Înscris: 13.11.2017
Se pare ca razboiul cu producatorii auto nu s-a încheiat.  Dupa victoria de etapa in care normele Euro7 au fost "indulcite" in favoarea producătorilor,  a venit randul primarilor din marile orase europene sa contratace si să ceara sa nu li se mai dea producătorilor auto "licențe pentru a ucide". Sa vedem daca vor avea succes contra unor politicieni care au facut din Europa singurul continent unde s-au promovat masiv autoturismele diesel ca mașini ecologice Posted Image

https://www.g4media....rma-euro-7.html

#407
remvirg

remvirg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,141
  • Înscris: 04.08.2007
Standardele emisiilor de particule de cauciuc se aplica și electricelor?

#408
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,470
  • Înscris: 08.01.2021
Primarii sunt mult mai talibani decât UE, la mine deja s-au interzis unele ice-uri și pana în 2035 se interzic toate, inclusiv cele hibride. Și prin interzis nu ma refer la vânzare, sau înmatriculare, ci la circulație.

#409
Ford4

Ford4

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,182
  • Înscris: 13.11.2017

View Postremvirg, on 12 octombrie 2023 - 09:07, said:

Standardele emisiilor de particule de cauciuc se aplica și electricelor?

Bineînțeles

#410
The_Visitor

The_Visitor

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 313
  • Înscris: 13.04.2018

View PostKiloW, on 12 octombrie 2023 - 09:24, said:

Primarii sunt mult mai talibani decât UE, la mine deja s-au interzis unele ice-uri și pana în 2035 se interzic toate...
Dacă alegătorii dorm...
Se vor trezi când vă fi prea târziu!

#411
Punter

Punter

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,383
  • Înscris: 24.07.2022

View PostKiloW, on 12 octombrie 2023 - 09:24, said:

Primarii sunt mult mai talibani decât UE, la mine deja s-au interzis unele ice-uri și pana în 2035 se interzic toate, inclusiv cele hibride. Și prin interzis nu ma refer la vânzare, sau înmatriculare, ci la circulație.

unde mai exact? vrem si noi!

dupa cum ziceam, peste niste zeci de ani motoarele termice vor parea ceva de epoca de piatra si de neinteles de ce le-am tinut atata.

#412
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,470
  • Înscris: 08.01.2021
E mai complicat de atât. Mare parte din trafic nu-i produsa de orășeni, ci de navetiștii care stau în afara orașului "la aer curat".  Dacă primăria interzice de tot mașinile sau pune o taxa criminala pe model londonez mie ca locuitor mi se rupe, cu mașina merg din an în Paște, însă dacă ii lovește pe navetiști nu pot decât să aplaud dacă dispar ăștia din oraș. Fără trafic devine paradis.

Mai mult, în situația mea particulara e și mai  nasoala de atât. Stau în Bruxelles, care este un cartier, un oraș, si o regiune. Oraș cu 1 milion de locuitori în care în fiecare dimineață intra 350000 mașini. Orice tentativa de a face un Park-and-ride care sa le tina parțial afara a eșuat datorita faptului ca nu pot fi făcute decât în Flandra, care e alta regiune și prin urmare alta planeta. Problema traficului în Bruxelles nu-i treaba Flandrei asa ca nu-i interesează soluțiile posibile.
Însă o interdicție pusă la intrarea în oraș i-ar lovi fix pe locuitorii Flandrei. Și sunt convins că mulți bruxellezi ar fi de acord cu ea.
Eu n-aș pune o interdicție însă as pune un semafor la fiecare intrare un oraș care sa lase sa treacă o mașină pe oră (între 7 și 9 dimineata). Sa se adune toate în ambuteiaj în Flandra (care conform logicii de mai sus, devine problema Flandrei, nu a regiunii Bruxelles). Poate asa traficul ar deveni și problema lor mai flexibili în privita unor parks-and-ride.

Bottom line e ca e greu de spus câți locuitori ai orașului sunt realmente deranjați de politica anti-masini. Eu am sentimente amestecate în privința asta însă deh sunt deja brontozaur de moda veche.

As vota cu doua mâini un sistem de taxare dinamica la km. În zonele dens deservite de transport în comun și la orele de vârf o taxa criminala, și gratis în zonele de "deșert" fără opțiuni sau noaptea când nu mai merge transportul în comun.

Edited by KiloW, 12 October 2023 - 18:01.


#413
Punter

Punter

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,383
  • Înscris: 24.07.2022
acolo parintii nu isi duc copiii cu masina la scoala(suv etc)? sunt "unde verzi" pe arterele de "navetisti"? la magazin sa ia paine nu se duc cu masina? :)

#414
Ford4

Ford4

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,182
  • Înscris: 13.11.2017

View PostThe_Visitor, on 12 octombrie 2023 - 16:15, said:


Dacă alegătorii dorm...
Se vor trezi când vă fi prea târziu!

Sau poate majoritatea locuitorilor asta doresc

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate