Chirurgia spinală minim invazivă
Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical. Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale. www.neurohope.ro |
Noul model Dacia Logan (2020): SCE 65 / TCE 90 / ECO-G 100?
Last Updated: Feb 05 2021 16:41, Started by
CosminHTN
, Nov 20 2020 14:32
·
0
#1
Posted 20 November 2020 - 14:32
Intentionez sa cumpar ultimul model de Logan, cel lansat toamna aceasta, dar nu sunt hotarat asupra motorizarii. Caut o varianta care pe termen lung sa ma coste cat mai putin ( aici ma refer la consumul de carburant + cheltuieli de intretinere). Motoarele fiind relativ noi, prea multe informatii nu am gasit despre ele, mai ales cum se comporta in timp.
Din ce am citit pe net am inteles ca ECO-G mi-ar lua cei mai putini bani pe carburant, dar revizia la instalatia de gaz ar costa aprox. 1.400 lei pe an; SCE-ul ar incepe sa pape ulei dupa primul schimb; TCE-ul ar fi cel mai ok, dar e si cel cu cel mai mare consum de carburant. Informatiile nu sunt oficiale, dar atat am "auzit" pe forumuri/youtube. Daca cineva are vreo informatie relevanta pe subiectul motorizarii noului model de Logan, il rog sa ma (ne) lumineze. Repet: vreau ca dupa 2-3 ani, dupa ce trag linie la carburant si intretinere, sa iasa o valoare cat mai mica. |
#2
Posted 20 November 2020 - 14:40
Și nu scoți aia 1400 lei din prețul mic al gpl'ului? Sau un litru de ulei e asa gaura în buget?
|
#4
Posted 20 November 2020 - 14:52
cum ma sa coste revizia 1400 de ron. la gpl schimba un filtru de 100 de ron.
hai sa o luam cu inceputul: exista 3 motorizari pe logan: 1.0 sce de 65 de cai aspirat 1.0 tce de 90 de cai, daca e cu t inseamna ca e turbina. costa cu 1000 de euro in plus fata de cel de 65cp 1.0 tce 100 de cai cu GPL. costa 300 de euro in plus fata de tce 90. eu zic ca merita clar GPL-UL. nici nu se pune problema. daca vrei pot sa intreb pe altii cat costa revizia pe an. dar nu e mare chestie. nu stiu de unde ai vazut tu 1400 de ron. eu veneam la loganul meu cu piesele in traista si imi luau doar manopera, gen 100-150 ron. cu piesele lor cred ca era 400 de ron. cei cu gaz dadeau parca cu 200 de ron mai mult cu filtrul lor. Edited by bobitad, 20 November 2020 - 14:54. |
#5
Posted 20 November 2020 - 15:00
slai, on 20 noiembrie 2020 - 14:40, said:
Și nu scoți aia 1400 lei din prețul mic al gpl'ului? Sau un litru de ulei e asa gaura în buget? Am uitat sa mentionez ca mai mult de 15.000 - 20.000 km nu cred ca o sa fac pe an cu masina. richi_e, on 20 noiembrie 2020 - 14:49, said:
cum sa coste 1400 revizia la gpl? eu dau 90 lei la revizie! 2 filtre, calibrare, resetare! cam multi se plang ca instalatia de gpl montata de Dacia e proasta! ai varianta: tce+ gpl pus de tine! asta daca mergi > 20k/an. Quote Dacia a inceput sa vanda deja noul sau motor pe GPL, un motor cu 3 cilindri de 999 cmc TCe, adica un motor turbo care vine acum doar cu o instalatie de GPL. Oficial-O revizie pentru GPL la gama Dacia Logan, Duster si Sandero GPL 1.0L turbo ECO-G 100 (HR10DET E06T) este 1426 lei. Este vorba de o instalatie clasica LandiRenzo care a creat nenumarate probleme la ultimele modele Dacia fie ca vorbim de Logan I 1.4 MPI sau Logan II 0.9 TCe de 90 CP. Acum Dacia ofera pe gama Logan, Duster si Sandero un nou motor insa cu o instalatie de GPL de generatie veche care are conform primelor informatii o REVIZIE ANUALA CARE ARE UN PRET DE 298 EURO! |
#6
Posted 20 November 2020 - 15:03
Pentru 0.9TCe GPL am avut urmatoarele costuri cu revizia:
|
#7
Posted 20 November 2020 - 15:09
bobitad, on 20 noiembrie 2020 - 14:52, said:
cum ma sa coste revizia 1400 de ron. la gpl schimba un filtru de 100 de ron. hai sa o luam cu inceputul: exista 3 motorizari pe logan: 1.0 sce de 65 de cai aspirat 1.0 tce de 90 de cai, daca e cu t inseamna ca e turbina. costa cu 1000 de euro in plus fata de cel de 65cp 1.0 tce 100 de cai cu GPL. costa 300 de euro in plus fata de tce 90. eu zic ca merita clar GPL-UL. nici nu se pune problema. daca vrei pot sa intreb pe altii cat costa revizia pe an. dar nu e mare chestie. nu stiu de unde ai vazut tu 1400 de ron. eu veneam la loganul meu cu piesele in traista si imi luau doar manopera, gen 100-150 ron. cu piesele lor cred ca era 400 de ron. cei cu gaz dadeau parca cu 200 de ron mai mult cu filtrul lor. Si eu as merge pe varianta cu GPL. Dar dupa ce am citit articolul respectiv pe net (scrii in google "dacia eco-g revizie 1400") parca mi-a taiat din avant. Din cate stiu, acest ECO-G e aparut undeva pe la inceputul acestui an, deci relativ nou, si vine cu instalatia gpl din fabrica (LandiRenzo) care cica ar cere o revizie de aproape 300 de euro. Acuma nu stiu cat de adevarata aceasta informatie. |
#9
Posted 20 November 2020 - 15:18
CosminHTN, on 20 noiembrie 2020 - 15:09, said:
Si eu as merge pe varianta cu GPL. Dar dupa ce am citit articolul respectiv pe net (scrii in google "dacia eco-g revizie 1400") parca mi-a taiat din avant. Din cate stiu, acest ECO-G e aparut undeva pe la inceputul acestui an, deci relativ nou, si vine cu instalatia gpl din fabrica (LandiRenzo) care cica ar cere o revizie de aproape 300 de euro. Acuma nu stiu cat de adevarata aceasta informatie. de ce sa nu ma duc cu ele in traista daca scutesc 200 de ron? am luat piese de origine si ulei elf. si sunt foarte multi care au facut ca mine. te lasa sa stai langa masina. e ok. @pololica stiu si eu de problema la valva aia, a avut-o si un coleg. dar cam aia a fost singura. cred ca omu are deja la vreo 80.000km acum si nu cred ca a mai avut probleme. deci cred ca se si exagereaza in articolul ala. eu cunosc unu care la 1.2 nu a schimbat filtru ala de gpl vreo 100.000 km si merge fara probleme. Edited by bobitad, 20 November 2020 - 15:28. |
#10
Posted 20 November 2020 - 15:43
Trecand peste partea cu revizia la instalatia de gaz, vin cu inca o intrebare: daca eu fac maxim 20.000 km pe an, mai merita sa imi iau pe gpl? Aici fac referire la postarea lui @richi_e
richi_e, on 20 noiembrie 2020 - 14:49, said:
cum sa coste 1400 revizia la gpl? eu dau 90 lei la revizie! 2 filtre, calibrare, resetare! cam multi se plang ca instalatia de gpl montata de Dacia e proasta! ai varianta: tce+ gpl pus de tine! asta daca mergi > 20k/an. |
|
#11
Posted 20 November 2020 - 15:44
Sa nu uit: in motorul de 0.9 incap 4.1L de ulei. DIferenta am primit-o in bidonul original, deci nu m-au tarifat suplimentar.
|
#12
Posted 20 November 2020 - 15:45
Pe benzina faci vreo 20 kkm.... daca vei vedea ca e mai ieftin (datorita GPL) s-ar putea sa faci vreo 30 kkm/ an !
|
#13
Posted 20 November 2020 - 15:49
Fa un calcul (pentru datele mele, 8.5% consum):
Pentru benzina: luam un consum de 7.5l mediu (teoretic, diferenta e de 1L intre GPL si benzina): 1.500 Litri Suma: 1.500 litri x 5.40 lei = 8.100 lei |
#14
Posted 20 November 2020 - 15:50
CosminHTN, on 20 noiembrie 2020 - 15:43, said:
Trecand peste partea cu revizia la instalatia de gaz, vin cu inca o intrebare: daca eu fac maxim 20.000 km pe an, mai merita sa imi iau pe gpl? Aici fac referire la postarea lui @richi_e hai sa facem matematica: sa zicem ca loganul tau consuma 6/100 km=6x4,5=27 RON sa zicem ca pe gpl consumi cu 2l in plus, desi e cam mult. 8x2,6=21 RON deci castigi 6 lei la 100 de km. la 20.000 castigi 1200. mai schimbi filtru, mai porneste pe benzina si etc. deci 1000 RON. intr-un an tu ti-ai acoperit diferenta dintre 1.0 tce 90cp si 1.0 100cp gpl. @pololica cam mult 5,4 benzina. dar nu ireal. acum e 4,6. Edited by bobitad, 20 November 2020 - 16:04. |
#15
Posted 20 November 2020 - 16:06
richi_e, on 20 noiembrie 2020 - 14:49, said:
cum sa coste 1400 revizia la gpl? eu dau 90 lei la revizie! 2 filtre, calibrare, resetare! cam multi se plang ca instalatia de gpl montata de Dacia e proasta! ai varianta: tce+ gpl pus de tine! asta daca mergi > 20k/an. |
|
#16
Posted 20 November 2020 - 16:15
Dupa cum am spus si in alte postari in urma cu ceva timp, la gaz ai nevoie cam de 25-30.000 km ca sa iti acoperi investitia in instalatie (in cazul in care o montezi tu).
Dupa aia esti pe plus. Parerea mea e ca intr-un an si jumatate (cel mult) deja intri pe plus. Eu zic ca daca faci si 15000 km pe an, tot e mai rentabil cu GPL |
#17
Posted 20 November 2020 - 16:37
bobitad, on 20 noiembrie 2020 - 15:50, said:
hai sa facem matematica: sa zicem ca loganul tau consuma 6/100 km=6x4,5=27 RON sa zicem ca pe gpl consumi cu 2l in plus, desi e cam mult. 8x2,6=21 RON deci castigi 6 lei la 100 de km. la 20.000 castigi 1200. mai schimbi filtru, mai porneste pe benzina si etc. deci 1000 RON. intr-un an tu ti-ai acoperit diferenta dintre 1.0 tce 90cp si 1.0 100cp gpl. @pololica cam mult 5,4 benzina. dar nu ireal. acum e 4,6. 5.40 lei litrul e la Rompetrol benzina de 98, cea de 95 e 4,60 lei. Pun mai buna stiind ca nu isi pastreaza proprietatile prea mult timp. Totusi, in ultimul an jumatate cam asta a fost media, 5-5.2 lei per litru (sa nu uitam, inainte de pandemie, benzina mai premium era pe la 6 lei si ceva. Apropos: motorul de 0.9TCe a fost scumpit cu 300E fata de anul trecut (pentru instalatia de GPL se platea 600E in plus fata de varianta fara GPL). Cred ca acum e marketing: in 300E ai motor mai puternic (cu 10%), dar si instalatie de GPL (pret mai mic la carburant). |
#18
Posted 20 November 2020 - 16:52
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users