Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Recomandare bicicleta MTB copil 1...

Denon AVR 1804

Texte și mesaje funny pe sit...

Recomandari carti non-fictiune
 Cat costa un pui la rotisor?

cum leg firele de la o pompa subm...

PC Voltage +3.3V Red!

Cum conectez la net o centrala Fe...
 w11 nu mentine profil power proce...

DIGI se lanseaza in Belgia cu ser...

Setari XMP ram pentru 5900x - BSO...

Iphone 13, 14 sau 15?
 Dune: Prophecy (2024 _ ...)

DMSS problema

Montare parchet in balcon

Exista doar ... si restul
 

Noul model Dacia Logan (2020): SCE 65 / TCE 90 / ECO-G 100?

* - - - - 1 votes
  • Please log in to reply
82 replies to this topic

#1
CosminHTN

CosminHTN

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 10
  • Înscris: 22.03.2011
Intentionez sa cumpar ultimul model de Logan, cel lansat toamna aceasta, dar nu sunt hotarat asupra motorizarii. Caut o varianta care pe termen lung sa ma coste cat mai putin ( aici ma refer la consumul de carburant + cheltuieli de intretinere). Motoarele fiind relativ noi, prea multe informatii nu am gasit despre ele, mai ales cum se comporta in timp.

Din ce am citit pe net am inteles ca ECO-G mi-ar lua cei mai putini bani pe carburant, dar revizia la instalatia de gaz ar costa aprox. 1.400 lei pe an; SCE-ul ar incepe sa pape ulei dupa primul schimb; TCE-ul ar fi cel mai ok, dar e si cel cu cel mai mare consum de carburant. Informatiile nu sunt oficiale, dar atat am "auzit" pe forumuri/youtube.

Daca cineva are vreo informatie relevanta pe subiectul motorizarii noului model de Logan, il rog sa ma (ne) lumineze. Repet: vreau ca dupa 2-3 ani, dupa ce trag linie la carburant si intretinere, sa iasa o valoare cat mai mica.

#2
slai

slai

    User Incredibil

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,908
  • Înscris: 25.01.2007
Și nu scoți aia 1400 lei din prețul mic al gpl'ului? Sau un litru de ulei e asa gaura în buget?

#3
richi_e

richi_e

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,958
  • Înscris: 02.02.2007
cum sa coste 1400 revizia la gpl?
eu dau 90 lei la revizie! 2 filtre, calibrare, resetare!
cam multi se plang ca instalatia de gpl montata de Dacia e proasta!
ai varianta: tce+ gpl pus de tine!
asta daca mergi > 20k/an.

#4
bobitad

bobitad

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,419
  • Înscris: 24.09.2017
cum ma sa coste revizia 1400 de ron. la gpl schimba un filtru de 100 de ron.

hai sa o luam cu inceputul:
exista 3 motorizari pe logan:
1.0 sce de 65 de cai aspirat
1.0 tce de 90 de cai, daca e cu t inseamna ca e turbina. costa cu 1000 de euro in plus fata de cel de 65cp
1.0 tce 100 de cai cu GPL. costa 300 de euro in plus fata de tce 90.

eu zic ca merita clar GPL-UL. nici nu se pune problema. daca vrei pot sa intreb pe altii cat costa revizia pe an. dar nu e mare chestie. nu stiu de unde ai vazut tu 1400 de ron. eu veneam la loganul meu cu piesele in traista si imi luau doar manopera, gen 100-150 ron. cu piesele lor cred ca era 400 de ron. cei cu gaz dadeau parca cu 200 de ron mai mult cu filtrul lor.

Edited by bobitad, 20 November 2020 - 14:54.


#5
CosminHTN

CosminHTN

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 10
  • Înscris: 22.03.2011

 slai, on 20 noiembrie 2020 - 14:40, said:

Și nu scoți aia 1400 lei din prețul mic al gpl'ului? Sau un litru de ulei e asa gaura în buget?
Ii scoti, dar in cazul acesta intrebarea se pune: cati km trebuie sa mergi cu eco-g ca diferenta de pret/consum a carburantului sa acopere revizia instalatiei?
Am uitat sa mentionez ca mai mult de 15.000 - 20.000 km nu cred ca o sa fac pe an cu masina.

 richi_e, on 20 noiembrie 2020 - 14:49, said:

cum sa coste 1400 revizia la gpl?
eu dau 90 lei la revizie! 2 filtre, calibrare, resetare!
cam multi se plang ca instalatia de gpl montata de Dacia e proasta!
ai varianta: tce+ gpl pus de tine!
asta daca mergi > 20k/an.

Quote

Dacia a inceput sa vanda deja noul sau motor pe GPL, un motor cu 3 cilindri de 999 cmc TCe, adica un motor turbo care vine acum doar cu o instalatie de GPL.
Oficial-O revizie pentru GPL la gama Dacia Logan, Duster si Sandero GPL 1.0L turbo ECO-G 100 (HR10DET E06T) este 1426 lei. Este vorba de o instalatie clasica LandiRenzo care a creat nenumarate probleme la ultimele modele Dacia fie ca vorbim de  Logan I 1.4 MPI sau Logan II 0.9 TCe de 90 CP.
Acum Dacia ofera pe gama Logan, Duster si Sandero un nou motor insa cu o instalatie de GPL de generatie veche care are conform primelor informatii o REVIZIE ANUALA CARE ARE UN PRET DE 298 EURO!


#6
Pololica

Pololica

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,806
  • Înscris: 04.01.2015
Pentru 0.9TCe GPL am avut urmatoarele costuri cu revizia:
  • la 19.000 km (am vrut s-o fac mai devreme): 875 lei pentru benzia si GPL (manopera a fost 90 minute pentru benzina, 60 minute pengru gaz) la Auto Marcu's Group (Sos Pantelimon)
  • la 44.000 km: 800 lei la Dacoserv (Bd Preciziei, aproape de Autogara Militari), aceeasi timpi (pretul include si o reducere de 5%). Mentionez ca m-au lasat sa stau langa masina pe toata perioada de revizie.
Ca si costuri:
  • gazul m-a costat, in medie, 2.60 lei litrul, si un consum de 8.5l/100km (mixt in sensul ca am jumatate de drum pe centura, unde merg cu 100 la ora, si jumatate in oras unde viteza este intre 20 si 60 la ora)
  • benzina pun de 98 si, de la ultima revizie, dupa ce termin gazul, merg o zi in benzina
  • separand costurile de revizie (benzina si gaz), preturile ar fi 600 pentru benzina, 200 lei gaz (preturi de reprezentanta).
  • tot in reprezentanta mi-au spus ca pretul maxim de revizie ar fi 1200 lei, cu cele 3 injectoare schimbate (presupun ca sunt cele de gaz). Momentan am recomandare (am inteles ca la 60.000 exista recomandarea, n-am stat sa ma uit la toate, arunc un ochi doar cand ma apropii de revizie sa stiu la ce ma astept). Daca vrei pun factura.
La mine (am topic) am avut o problema cu o electrovalva, schimbata pe garantie. Vedem cum se comporta pe parcurs. La ultima revizie, mecanicul a curatat-o (nu m-a intrebat nimeni daca a fost schimbata sau curatata inainte) si mi-a zis ca se mai infunda din cauza unui aditiv. Un prieten, are motorul de 1.0TCe are 6.000 km, dar el merge ceva mai turat, eu am mers pe indicatiile din computerul de bord. Pana acum el are castig de cauza (prima infundare a supapei la mine a fost in 6000 km).

#7
CosminHTN

CosminHTN

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 10
  • Înscris: 22.03.2011

 bobitad, on 20 noiembrie 2020 - 14:52, said:

cum ma sa coste revizia 1400 de ron. la gpl schimba un filtru de 100 de ron.

hai sa o luam cu inceputul:
exista 3 motorizari pe logan:
1.0 sce de 65 de cai aspirat
1.0 tce de 90 de cai, daca e cu t inseamna ca e turbina. costa cu 1000 de euro in plus fata de cel de 65cp
1.0 tce 100 de cai cu GPL. costa 300 de euro in plus fata de tce 90.

eu zic ca merita clar GPL-UL. nici nu se pune problema. daca vrei pot sa intreb pe altii cat costa revizia pe an. dar nu e mare chestie. nu stiu de unde ai vazut tu 1400 de ron. eu veneam la loganul meu cu piesele in traista si imi luau doar manopera, gen 100-150 ron. cu piesele lor cred ca era 400 de ron. cei cu gaz dadeau parca cu 200 de ron mai mult cu filtrul lor.

Si eu as merge pe varianta cu GPL. Dar dupa ce am citit articolul respectiv pe net (scrii in google "dacia eco-g revizie 1400") parca mi-a taiat din avant. Din cate stiu, acest ECO-G e aparut undeva pe la inceputul acestui an, deci relativ nou, si vine cu instalatia gpl din fabrica (LandiRenzo) care cica ar cere o revizie de aproape 300 de euro. Acuma nu stiu cat de adevarata aceasta informatie.

#8
Pololica

Pololica

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,806
  • Înscris: 04.01.2015
LE: toate consumabilele din preturile de revizie enumerate de mine erau ale Dacia, nu veneam cu ele in "traista".

Attached Files


Edited by Pololica, 20 November 2020 - 15:22.


#9
bobitad

bobitad

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,419
  • Înscris: 24.09.2017

 CosminHTN, on 20 noiembrie 2020 - 15:09, said:

Si eu as merge pe varianta cu GPL. Dar dupa ce am citit articolul respectiv pe net (scrii in google "dacia eco-g revizie 1400") parca mi-a taiat din avant. Din cate stiu, acest ECO-G e aparut undeva pe la inceputul acestui an, deci relativ nou, si vine cu instalatia gpl din fabrica (LandiRenzo) care cica ar cere o revizie de aproape 300 de euro. Acuma nu stiu cat de adevarata aceasta informatie.
hai frate, presa din Romania, de unde citezi tu e un site wordpress...iti dai seama cat de serios e. da un telefon sau scrie un email sa vezi ce zic oamenii aia(dealerii). 1.0 nu e neaparat un motor nou. nu mai stiu cand au inceput sa bage si cu gpl de fabrica, s-ar putea sa ai dreptate.
de ce sa nu ma duc cu ele in traista daca scutesc 200 de ron? am luat piese de origine si ulei elf. si sunt foarte multi care au facut ca mine. te lasa sa stai langa masina. e ok.
@pololica stiu si eu de problema la valva aia, a avut-o si un coleg. dar cam aia a fost singura. cred ca omu are deja la vreo 80.000km acum si nu cred ca a mai avut probleme. deci cred ca se si exagereaza in articolul ala.

eu cunosc unu care la 1.2 nu a schimbat filtru ala de gpl vreo 100.000 km si merge fara probleme.

Edited by bobitad, 20 November 2020 - 15:28.


#10
CosminHTN

CosminHTN

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 10
  • Înscris: 22.03.2011
Trecand peste partea cu revizia la instalatia de gaz, vin cu inca o intrebare: daca eu fac maxim 20.000 km pe an, mai merita sa imi iau pe gpl? Aici fac referire la postarea lui @richi_e

 richi_e, on 20 noiembrie 2020 - 14:49, said:

cum sa coste 1400 revizia la gpl?
eu dau 90 lei la revizie! 2 filtre, calibrare, resetare!
cam multi se plang ca instalatia de gpl montata de Dacia e proasta!
ai varianta: tce+ gpl pus de tine!
asta daca mergi > 20k/an.


#11
Pololica

Pololica

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,806
  • Înscris: 04.01.2015
Sa nu uit: in motorul de 0.9 incap 4.1L de ulei. DIferenta am primit-o in bidonul original, deci nu m-au tarifat suplimentar.

#12
Fratello

Fratello

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,614
  • Înscris: 14.02.2006
Pe benzina faci vreo 20 kkm.... daca vei vedea ca e mai ieftin (datorita GPL) s-ar putea sa faci vreo 30 kkm/ an !

#13
Pololica

Pololica

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,806
  • Înscris: 04.01.2015
Fa un calcul (pentru datele mele, 8.5% consum):
  • 20.000 x 8.5% = 1.700 litri GPL consumati
  • mai adaugam 50 L benzina (porniri+mers)
La ora actuala, ar fi urmatoarele calcule:
  • 1700 L GPL x 2.60 = 4.420 lei
  • 50 L benzina x 5.40 lei = 270
Rezultat: 4.690 lei(hai 1.000E)

Pentru benzina: luam un consum de 7.5l mediu (teoretic, diferenta e de 1L intre GPL si benzina): 1.500 Litri
Suma: 1.500 litri x 5.40 lei = 8.100 lei

#14
bobitad

bobitad

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,419
  • Înscris: 24.09.2017

 CosminHTN, on 20 noiembrie 2020 - 15:43, said:

Trecand peste partea cu revizia la instalatia de gaz, vin cu inca o intrebare: daca eu fac maxim 20.000 km pe an, mai merita sa imi iau pe gpl? Aici fac referire la postarea lui @richi_e

hai sa facem matematica:

sa zicem ca loganul tau consuma 6/100 km=6x4,5=27 RON
sa zicem ca pe gpl consumi cu 2l in plus, desi e cam mult. 8x2,6=21 RON

deci castigi 6 lei la 100 de km. la 20.000 castigi 1200. mai schimbi filtru, mai porneste pe benzina si etc. deci 1000 RON. intr-un an tu ti-ai acoperit diferenta dintre 1.0 tce 90cp si 1.0 100cp gpl.

@pololica cam mult 5,4 benzina. dar nu ireal. acum e 4,6.

Edited by bobitad, 20 November 2020 - 16:04.


#15
ammaus

ammaus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,213
  • Înscris: 05.04.2008

 richi_e, on 20 noiembrie 2020 - 14:49, said:

cum sa coste 1400 revizia la gpl?
eu dau 90 lei la revizie! 2 filtre, calibrare, resetare!
cam multi se plang ca instalatia de gpl montata de Dacia e proasta!
ai varianta: tce+ gpl pus de tine!
asta daca mergi > 20k/an.
Asa mi-au zis si baietii de la service-ul de gpl. Instalatiile de gpl puse pe dacii sunt montate dupa iesirea din fabrica, marca landi renzo. Probabil ceva ieftinache de la landi renzo daca tot trebuie sa mearga lunar la calibrare la acest service. Eu am pus landi renzo si m-a costat 3300 de lei. Revizia ma costa undeva pe la 80-90 de lei, schimbat filtre, diagnoza, verificat cablaje, supape si tevi.

#16
Magicwisewolf

Magicwisewolf

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,121
  • Înscris: 29.01.2016
Dupa cum am spus si in alte postari in urma cu ceva timp, la gaz ai nevoie cam de 25-30.000 km ca sa iti acoperi investitia in instalatie (in cazul in care o montezi tu).
Dupa aia esti pe plus.
Parerea mea e ca intr-un an si jumatate (cel mult) deja intri pe plus.
Eu zic ca daca faci si 15000 km pe an, tot e mai rentabil cu GPL

#17
Pololica

Pololica

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,806
  • Înscris: 04.01.2015

 bobitad, on 20 noiembrie 2020 - 15:50, said:

hai sa facem matematica:

sa zicem ca loganul tau consuma 6/100 km=6x4,5=27 RON
sa zicem ca pe gpl consumi cu 2l in plus, desi e cam mult. 8x2,6=21 RON

deci castigi 6 lei la 100 de km. la 20.000 castigi 1200. mai schimbi filtru, mai porneste pe benzina si etc. deci 1000 RON. intr-un an tu ti-ai acoperit diferenta dintre 1.0 tce 90cp si 1.0 100cp gpl.

@pololica cam mult 5,4 benzina. dar nu ireal. acum e 4,6.

5.40 lei litrul e la Rompetrol benzina de 98, cea de 95 e 4,60 lei. Pun mai buna stiind ca nu isi pastreaza proprietatile prea mult timp. Totusi, in ultimul an jumatate cam asta a fost media, 5-5.2 lei per litru (sa nu uitam, inainte de pandemie, benzina mai premium era pe la 6 lei si ceva.

Apropos: motorul de 0.9TCe a fost scumpit cu 300E fata de anul trecut (pentru instalatia de GPL se platea 600E in plus fata de varianta fara GPL). Cred ca acum e marketing: in 300E ai motor mai puternic (cu 10%), dar si instalatie de GPL (pret mai mic la carburant).

#18
victord36

victord36

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,888
  • Înscris: 15.04.2007

 CosminHTN, on 20 noiembrie 2020 - 15:43, said:

Trecand peste partea cu revizia la instalatia de gaz, vin cu inca o intrebare: daca eu fac maxim 20.000 km pe an, mai merita sa imi iau pe gpl? Aici fac referire la postarea lui @richi_e
Nu mai lua cu gaz ca dai si 20 lei in plus la ITP.

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate