Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Serie noua - Profetii biblice cu....

Probleme functionare motocoasa Ma...

Imprimanta 3D mai "moderna"

Folie anticondens
 Hidroizolatie piscina

Am gasit un IPhone

Eveniment 14-16 iunie nZEB expo

Semnalizare incarcare Pachet acum...
 Implantologie & Cityscape (re...

Scurta sinteza a atacurilor posib...

Cel mai bun antivirus / firewall ...

Honor 200 si 200 Pro
 Sfat inchidere spatiu intre cada ...

ANCPI: Scaderi pe piata imobiliara

Dac+Amp sau DAC/AMP combo pentru ...

Camera cu panou solar 180° field ...
 

Noul model Dacia Logan (2020): SCE 65 / TCE 90 / ECO-G 100?

* - - - - 1 votes
  • Please log in to reply
82 replies to this topic

#19
cattavencu

cattavencu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,774
  • Înscris: 19.09.2006

View Postrichi_e, on 20 noiembrie 2020 - 14:49, said:

cum sa coste 1400 revizia la gpl?
eu dau 90 lei la revizie! 2 filtre, calibrare, resetare!
cam multi se plang ca instalatia de gpl montata de Dacia e proasta!
ai varianta: tce+ gpl pus de tine!
asta daca mergi > 20k/an.

View Postbobitad, on 20 noiembrie 2020 - 14:52, said:

cum ma sa coste revizia 1400 de ron. la gpl schimba un filtru de 100 de ron.


Omul se refera la revizia din timpul garantiei. Care revizii, da, sunt scumpe, in nici un caz nu sunt 100 de lei. Sunt hiper exagerate.

Adica garantia aia e o pseudogarantie, in sensul ca o platesti cu varf si indesat, prin sumele decartate pentru 2 filtre si ceva ulei. Tu decartezi la revizie ca sa beneficiezi in continuare de promisiunea garantiei - asta desi inca nu a cazut nimic de pe masina. Dar trebuie sa dai banu', ca sa mearga promisiunea mai departe.

Si daca tu nu ai avut nevoie de garantie (adica nu ti s-a intamplat nimic la masina), le platesti altora care au avut nevoie de garantie.

E ca la asigurarea medicala de stat. Unul are tratamente-operatie-medicamente de 100.000 de euro, ei bine, se iau bani de la ailalti de au cotizat dar nu au avut nevoie de nimic.

Si ca la orice alta asigurare, de altfel (de stat sau nu). E acelasi principiu: vinzi frica catre toti, dar "serviciul" e accesat de doar cativa.

In domeniul auto, garantia e o afacere conexa, in sensul ca pe langa vanzarea automobilului in sine, se mai storc bani pe parcurs din garantii.

Edited by cattavencu, 20 November 2020 - 17:02.


#20
PiticVerde

PiticVerde

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,789
  • Înscris: 12.09.2015

View Postrichi_e, on 20 noiembrie 2020 - 14:49, said:

cum sa coste 1400 revizia la gpl?
eu dau 90 lei la revizie! 2 filtre, calibrare, resetare!
cam multi se plang ca instalatia de gpl montata de Dacia e proasta!
ai varianta: tce+ gpl pus de tine!
asta daca mergi > 20k/an.

Si eu dau tot atat la revizia de GPL dar el atata da ca trebuie sa o faca la un dealer/service autorizat Dacia si daca nu o face pierde garantia,asa e cu dealerii astia autorizati,ia pielea de pe tine cand prind ocazia.Nu mai este nevoia sa spun ca la revizia GPL se schimba un filtru ce costa 20 lei.

Edited by PiticVerde, 20 November 2020 - 16:59.


#21
blackiesasha

blackiesasha

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,027
  • Înscris: 21.01.2013
Eu la loganul 1.6 mpi cumparat in 2007 am renuntat la garantie dupa primul schimb de ulei si am montat o instalatie gpl Tomasetto care nu mi-a facut nici o problema 12 ani si 160k km. Daca as lua acum Logan, as proceda la fel.

#22
cattavencu

cattavencu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,774
  • Înscris: 19.09.2006

View PostPololica, on 20 noiembrie 2020 - 15:13, said:

LE: toate consumabilele din preturile de revizie enumerate de mine erau ale Dacia, nu veneam cu ele in "traista".

Pai rau ai facut.

View Postblackiesasha, on 20 noiembrie 2020 - 16:59, said:

Eu la loganul 1.6 mpi cumparat in 2007 am renuntat la garantie dupa primul schimb de ulei si am montat o instalatie gpl Tomasetto care nu mi-a facut nici o problema 12 ani si 160k km. Daca as lua acum Logan, as proceda la fel.

Exact asa au renuntat multe alte zeci de mii de posesori si, ce sa vezi, nu au patit nimic la masini.

Lumea crede ca un schimb de placute, de ulei, de filtre - e ceva musai de domeniul reprezentantei.

Sau: daca nu schimbi consumabilele alea uzuale la ei, masina ti se va strica I-RE-ME-DI-A-BIL

Pai...asta vrea si reprezentanta sa credeti, fratilor.

Sunt convins ca putini isi pun intr-un Excel pretul la posibilele piese cazute in garantie (sa zice, o pompa de apa) si sa le compare - intr-o coloana separata - cu ce decarteaza la "revizii".

#23
TruculMagic

TruculMagic

    Egalitatea nu existã decât în matematicã

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,710
  • Înscris: 24.11.2015
Vorbim de niste motorizari mici de uscator de par, ce consuma putin si iti faci probleme de consum mare ? Transportul in comun e mai ieftin decat astea. Ia pe care doresti, daca esti atat de zgarcit de ce nu iei loganul actual cu motorizare diesel care consuma cat un scuter ?

#24
unpuisor

unpuisor

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,305
  • Înscris: 28.04.2003
astia de la D acia, joaca brasoveanca, 2 pasi inainte si 3 inapoi.
Daca 65 cai pe dci sunt cat de cat asa sa misti masina, sunt curios cum o fi motorul ala pe benzina, cred ca si un vibrator are motorul mai puternic.
Sa nu mai zic ca tot visez si eu la o masina care sa aiba portbagajul ca la skoda Octavia/Rapid, sa se ridice capota cu tot cu geam, dar la Dacia nema, portbagaj mare, deschidere mica.
Culmea e ca la Solenta, era tot pe principiul ala, se ridica capota cu tot cu geam, o versiune mai cruda si din topor dar era ceva bun.
Astia la Logan de 3 versiuni se cacaie pe ei si acelasi portbagaj ametit.
Si sa renunti la diesel in conditiile in care motorul 1.5 de la dusterul 4x4 cu AdBlue polueaza mai putin decat Ford Puma hibrid, motorul de 130 cai, mi se pare prostie mare. Practic au ramas niste motoare de 2 lei, si au pus radar pt prosti. Ca in rest masina avea de toate.

#25
bossake

bossake

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,871
  • Înscris: 22.11.2007
Cateva lucruri concrete din partea mea:

-. Motorizarea sce as scoate-o din calcul. As lua asa ceva doar daca ai un stil de condus foarteee calm. De asemenea ai identificat f bine ca dintre toate asta a fost cel mai raportat cu probleme. Singurul plus ar fi consumul care este cel mai mic dintre cam toate. (nu la o diferenta enorma dar este cel mai econom)

- Desi e cu cateva sute de euro mai scumpa motorizarea pe gpl se primeste un bonus in plus pt ca "eco" deci diferentele de pret aproape ca nu exista. parca e mai scumpa cu 300euro si eco bonusul este 200eur peste cat e oricum la rabla.

- revizia la instalatia gpl intr-adevar este mai scumpa. la o motorizare noua ajunge pe la 1000-1100 lei dar in momentul asta la Dacia este o japca cu uleiul. Din 2019 cer uleiuri cu norma RN17 si iti vand cu 100 lei 1L (sau vreo 80,90 daca iei la 5L). Intr-adevar e ceva mai scump uleiul asta chiar si pe piata libera dar in niciun caz la pretul ala. Culmea e ca la uleiurile vechi adaosul nu era asa mare dar la astea noi cu norma RN17 e japca curata. Ai oricand varianta sa mergi cu piesele tale si ai rezolvat problema. Evident ai si varianta sa renunti la garantie ceea ce NU recomand pt ca masinile astea nu mai sunt alea de acum 10 ani. Se strica si nu chiar rar si atunci garantia e aur.

- motorizarea 1.0tce 100cp cu gpl este prezenta de FIX un an in gama Dacia. Probleme deosebite nu s-au reclamat dar par a fi ceva mai stricacioase decat fostele 0.9 tce. Atentie ca si daca iei varianta fara GPL 90tce este tot motorul de 1L. Tot atentie ca nu imi e inca clar daca astea noi au sau nu au GPF (Filtru de particule). S-ar parea ca da, deci este o premiera.

- comerciantii de gpl nu sufera instalatiile din fabrica pentru ca nu prea se gasesc piese de schimb pt instalatiile din fabrica (asta era valabil acum cativa ani nu stiu daca e la fel si acum). Sau se gasesc si costa mult, f mult. De asemenea comerciantii evident prefera sa iei masina pe benzina si sa montezi la ei gpl-ul Posted Image De asemenea si cand vine vorba de reglaje iarasi esti nevoit sa mergi la reprezentanta , multe servisuri nici nu au interfata pt asa ceva.

- de luat in calcul ca la masinile cu gpl vine fara roata de rezerva iar la drum lung eu unul nu as pleca fara rezerva (cauciucurile evident nu sunt RFT). Asta implica ocuparea unui spatiu in portbagaj. de luat in calcul si ca in butelia de gaz intra ~30-32L deci asta inseamna alimentari destul de dese mai ales la drum lung.

Edited by bossake, 20 November 2020 - 17:59.


#26
sandu222

sandu222

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,859
  • Înscris: 06.10.2008

View Postcattavencu, on 20 noiembrie 2020 - 16:53, said:


Adica garantia aia e o pseudogarantie, in sensul ca o platesti cu varf si indesat, prin sumele decartate pentru 2 filtre si ceva ulei. Tu decartezi la revizie ca sa beneficiezi in continuare de promisiunea garantiei - asta desi inca nu a cazut nimic de pe masina. Dar trebuie sa dai banu', ca sa mearga promisiunea mai departe.

Si daca tu nu ai avut nevoie de garantie (adica nu ti s-a intamplat nimic la masina), le platesti altora care au avut nevoie de garantie.



Un rezumat foarte bun pentru ceea ce inseamna garantia la masini. La o masina de maxim 13-15.000E noua nu cred ca merita garantia decat daca e aproape gratis.
Si tot de aici rezulta ca o mare afacere e sa cumperi o masina SH de 2-3-4ani.

#27
richi_e

richi_e

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,980
  • Înscris: 02.02.2007

View Postcattavencu, on 20 noiembrie 2020 - 16:53, said:

Omul se refera la revizia din timpul garantiei. Care revizii, da, sunt scumpe, in nici un caz nu sunt 100 de lei. Sunt hiper exagerate.

In domeniul auto, garantia e o afacere conexa, in sensul ca pe langa vanzarea automobilului in sine, se mai storc bani pe parcurs din garantii.

in garantie e si instalatia mea de gpl!
garantia e de 3 ani, cu conditia sa fac reviziile in centre autorizate de AGR!
reviziile se pot face oriunde, daca e service autorizat, nu la reprezentanta!
problema reala mai mare e ca acele instalatii puse de Dacia sunt proaste!

#28
bossake

bossake

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,871
  • Înscris: 22.11.2007
La Loganurile astea in3 cilindri o problema foarte comuna este legata de faptul ca se fisureaza o teava de la AC si se pierde tot freonul. Vreo  800 lei teava si vreo 600 lei freonul (pt cine nu stie toate masinile de dupa 2016,2017 au un freon "ecologic" impus de UE care costa de te indoaie). Peste tot este pretul asta mare.

Ce economie faci daca faci revizia in alta parte? Cat este diferenta pe an incat sa merite renuntarea la garantie? O faci cumva gratis in alta parte? Plus ca ai varianta sa mergi cu piesele tale si diferenta intre cat platesti la un service no name si o reprezentanta este minima. Ora de manopera la serviceurile Dacia este de departe cea mai mica undeva la 7-80 lei...

Adica dai 8-12.000euro pe o masina si te uiti la o diferenta de 100/200/300 lei pe an in conditiile in care masinile astea oricum sunt cam panarame nu mai e nici pe departe fiabilitatea de acum 10 ani.

Edited by bossake, 20 November 2020 - 19:00.


#29
CosminHTN

CosminHTN

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 10
  • Înscris: 22.03.2011
Am reusit sa fac un tabel (probabil incomplet) cu informatiile pe care doream sa le aflu cand am deschis acest topic.
[ https://imgur.com/9XMDwBl - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Dacia Logan.jpg - Size: 39.68K, Downloads: 34">tabel Dacia Logan.jpg


Modelul si o parte din informatii le-am preluat din tabelul de mai jos.
[ https://imgur.com/eNGKN2E - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

o-revizie--103455.jpg


Am unele indoieli la partea de consum. Nu am reusit sa gasesc informatii oficiale despre consumul mixt al celor doua motorizari. Din review-uri am aflat ca ECO-G consuma 11-12l in afara, iar TCe-ul consuma intre 6,5 si 7,5l in oras. Dar tot nu pot sa imi fac o idee despre consumul mixt la nicio motorizare. Astept feedback de la voi ca sa pot completa tabelul si informatiile din el sa fie cat mai aproape de realitate.

Attached Files


Edited by CosminHTN, 22 November 2020 - 11:56.


#30
curentalternativ

curentalternativ

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,163
  • Înscris: 09.02.2008
Castrol Rn17 e ulei destul de bun, vezi analizele de ulei și comentariile de pe oilclub.de si oilclub.ru
A pus saua pe ei Renault și au început iar sa facă uleiuri bune cum stiau ei. Asta dupa ce VAG a reziliat contractul cu ei.
Orice ulei 5w30 sau 5w40 a3b4 rn0700 sau rn0710 si ești ok daca te duci cu uleiul la service in garanție sa ti-l puna. Încă se mai toarnă Elf Evo 900 SXR 5w40 in service la revizie, care mai au stocuri ramase.

Trebuia sa păstreze 1,4 si 1,6mpi si le făceau pe alea turbo și aduse la norma Euro 6.
Ma bucur maxim ca dispare din peisaj 1,5dci o gluma proasta de motor cilindree mica, de cand aparuse pe Logan 1 cu 65cp.

La cat costa Rn17 in service pe litru, la banii aia iei deja ulei grupa 5,esteric.

#31
bossake

bossake

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,871
  • Înscris: 22.11.2007
la cele 2019 si mai noi manualul cere Rn17. deci nu poti pune elf sau altceva. cu siguranta motorul merge f bine si cu altceva ca nu e vreo inginierie tehnica dar esti obligat la rn17

Edited by bossake, 22 November 2020 - 15:09.


#32
curentalternativ

curentalternativ

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,163
  • Înscris: 09.02.2008
Nu e chiar asa. La masini de flota de la mine de la serviciu Logan cumparate noi anii 2019,2020 le pune service-ulDacoserv ulei Elf si nu Castrol Rn17.

#33
bossake

bossake

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,871
  • Înscris: 22.11.2007
ce motoare au?! nu cumva sunt diesel? la 0.9 tce si 1,0 tce in manual obliga strict rn17.

Edited by bossake, 22 November 2020 - 15:17.


#34
curentalternativ

curentalternativ

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,163
  • Înscris: 09.02.2008
0.9 tce

#35
Pololica

Pololica

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,806
  • Înscris: 04.01.2015

View PostCosminHTN, on 22 noiembrie 2020 - 11:46, said:

Am reusit sa fac un tabel (probabil incomplet) cu informatiile pe care doream sa le aflu cand am deschis acest topic.
[ https://imgur.com/9XMDwBl - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]




Modelul si o parte din informatii le-am preluat din tabelul de mai jos.
[ https://imgur.com/eNGKN2E - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]




Am unele indoieli la partea de consum. Nu am reusit sa gasesc informatii oficiale despre consumul mixt al celor doua motorizari. Din review-uri am aflat ca ECO-G consuma 11-12l in afara, iar TCe-ul consuma intre 6,5 si 7,5l in oras. Dar tot nu pot sa imi fac o idee despre consumul mixt la nicio motorizare. Astept feedback de la voi ca sa pot completa tabelul si informatiile din el sa fie cat mai aproape de realitate.

Consumul real este dat de sofer si incarcatura. La ultimul meu consum (0.9TCe) a, avut 9.15% in gaz, cu trafic mai mare decat pana acum (consumul mediu mix la traseul meu este undeva la 8.5%). Mentionez ca am montat si anvelopele de iarna sambata trecuta si a coincis cu marirea usoara a consumului.

Ceva oficial vei gasi doar ca teste de laborator si probabil sunt rezultate (mai mult sau mai putin) empirice si, din cate stiu, viteza este constanta, nu la nivel de trafic de Bucuresti combinat cu traficul din Alexandria si Tulcea.

#36
foxbat

foxbat

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,985
  • Înscris: 22.12.2005

View PostCosminHTN, on 20 noiembrie 2020 - 14:32, said:

Intentionez sa cumpar ultimul model de Logan, cel lansat toamna aceasta, dar nu sunt hotarat asupra motorizarii. Caut o varianta care pe termen lung sa ma coste cat mai putin ( aici ma refer la consumul de carburant + cheltuieli de intretinere). Motoarele fiind relativ noi, prea multe informatii nu am gasit despre ele, mai ales cum se comporta in timp.

Din ce am citit pe net am inteles ca ECO-G mi-ar lua cei mai putini bani pe carburant, dar revizia la instalatia de gaz ar costa aprox. 1.400 lei pe an; SCE-ul ar incepe sa pape ulei dupa primul schimb; TCE-ul ar fi cel mai ok, dar e si cel cu cel mai mare consum de carburant. Informatiile nu sunt oficiale, dar atat am "auzit" pe forumuri/youtube.

Daca cineva are vreo informatie relevanta pe subiectul motorizarii noului model de Logan, il rog sa ma (ne) lumineze. Repet: vreau ca dupa 2-3 ani, dupa ce trag linie la carburant si intretinere, sa iasa o valoare cat mai mica.

daca ai acceste dileme cauta pe net masina SH , cu 3k...4k iti iei masinia si ramai cu 10k in buzunar sa o repari.
come on,,vrei masina noua dar ai inceput cu calcule de revizii..

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate