Chirurgia spinală minim invazivă
Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical. Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale. www.neurohope.ro |
Aparat nou pentru fotografie de dans sportiv
#1
Posted 10 June 2020 - 20:30
Salutare!
Avand in vedere ca aparatul meu vechi incepe sa dea semne de oboseala (un Canon 60D) am decis ca a sosit timpul pentru un upgrade. Daca mai demult foloseam aparatul in mare parte pentru concedii si evenimente in familie, obiceiurile s-au schimbat treptat, si a aparut o cerinta noua (si dificila): competitii si spectacole de dans sportiv. Adica fotografie sportiva in (aproape) cele mai proaste conditii de lumina, in combinatie cu miscari rapide. Ideal, cu alte cuvinte! Ce aparat ati recomanda pentru aceste cerinte? Evident, voi opta pentru un obiectiv cat se poate de bun (si rapid), dar decizia legata de body ma incurca putin. Optiunile la care m-am gandit pana acum: - raman in ecosistemul Canon (pot reutiliza obiectivele existente), mergand fie tot pe DSLR (on 90D, de ex.), sau pe mirrorless (dar nu sunt convins de avantaje) - trec pe Sony (mirrorless), unde m-am uitat la Alpha A6400, respectiv la A7 III (inclin catre acesta) Fiind doar un hobby, nu as dori sa depasesc limita nesimtirii cu bugetul. Probabil o limita psihologica de ~3000 EUR ar fi maximul la care ma gandesc, in care ar trebui sa intre si un obiectiv, daca trec pe Sony. As aprecia orice sfat / parere, in special de la cei care aveti experienta cu fotografie sportiva (in special indoor, la lumina slaba). Multumesc! |
#2
Posted 10 June 2020 - 20:54
Salutare și ție!
Cam la ce distanță stai de subiect și ce unghi de cuprindere crezi că ți-ar trebui? În condițiile descrise de tine, mai ales când nu este vorba de vals, îți recomand cel mai rapid obiectiv cu putință. Adică un f1,4 (scumpișoare) sau f1.8. La ce zici, pentru că vei avea nevoie de un aparat cu focalizare excelentă în lumină slabă, dar și rapid, Sony A7III cu 24mm F1,4GM l-aș vedea ca potrivit ca și combo. Obiectivele de DSLR nu sunt nici pe departe la fel de rapide ca cele mirrorless cu motoare de focus liniare și alte alea cum ar fi comanda electrică și nu mecanică. La Sony, A7III e cam 1600€ pe einfin (de unde îți și recomand să-l iei) și un obiectiv de restul banilor. Găsești și third party (Sigma, Tamron), nu e musai să iei Sony 24mm f1,4 GM de care îți spuneam eu. Pot să spun că mai greu decât fotografia sport indoor cu lumină slabă mai e doar teatrul Eu am pozat hockey, A7III cu 85mm f1,8 Sony. Foarte mulțumit de ce a ieșit cu precizarea că lumina era acceptabilă. |
#3
Posted 10 June 2020 - 21:15
Multumesc pentru raspunsul prompt! Exact de asta imi era teama, dar mi-ai confirmat temerea: cel mai probabil, va trebui sa merg pe A7III. Am remarcat si eu diferenta mare de pret intre e-infin si magazinele din tara, e un sfat cat se poate de bun sa apelezi la ei! Legat de distanta: asta e o problema, nefiind fotograful oficial, de regula nu mi se permite accesul pe ringul de dans, asa ca distanta e.. variabila. Majoritatea pozelor le fac in intervalul 50mm-100mm, in functie de locatie (obiective zoom.. stiu...). Voi analiza mai serios obiectivele prime, dar imi trebuie si cel putin un zoom, tinand cont de constrangerile in ceea ce priveste locatia.
Legat de hockey: sunt convins ca au iesit bine pozele, cu echipamentul respectiv! Lumina la hockey este, totusi, semnificativ mai buna decat la dans sportiv. Multumesc frumos pentru sfaturi! |
#4
Posted 11 June 2020 - 20:59
peter_k, on 10 iunie 2020 - 20:30, said:
Salutare! Avand in vedere ca aparatul meu vechi incepe sa dea semne de oboseala (un Canon 60D) am decis ca a sosit timpul pentru un upgrade. 60D e suficient de bun. Am fotografiat o grămadă, gen zeci de mii de cadre, ani de zile, competiții de dans, cred că pot să-ți dau câteva ponturi. Aparatul în sine nu e foarte important. Normal cu cât poți trage la un ISO mai mare cu atât mai bine. Eu trag cu 5D M3 la ISO 3200, 1/500 sau mai rapid, f/5,6 sau mai închis. La cerințele astea cam orice obiectiv cu focala potrivită face față. Eu folosesc un 70-200 în principal, cel mai mult la 100-150 mm. Cea mai mare problemă la competițiile de dans e iluminarea neuniformă a scenei. Tipic sunt cel puțin 2 stopuri diferență între centrul scenei și margini. De aceea e foarte important să poți schimba rapid, din butoane, unul dintre parametrii expunerii. Eu prefer să variez ISO. Imaginează-ti că dansatorul evoluează la mijlocul scenei și brusc, în trei măsuri, a ajuns la marginea scenei (-2 stopuri) și la a patra măsură pornește o diagonală cu salturi până în cealaltă jumătate a scenei. Face cel puțin 2 salturi în mijlocul scenei și unul pe final, în margine. Ideal e să prinzi salturile din mijloc la extensie maximă, picioare, mâini întinse, privire, etc și finalul unde mai face o piruetă, un salut sau ceva care tot trebuie prins. Trebuie să schimbi rapid expunerea, nu te poți baza pe nici un mod automat. Ca să prinzi bine momentele trebuie să știi ce se întâmplă. Nu te poți baza pe rafală, ai mari șanse să ratezi nu numai diagonala ci și finalul dansului care foarte des urmează imediat. Ce vreau să spun e că e mult, mult mai important să știi dansul, să simți ritmul, decât să ai un aparat performant. Eu fredonez în gând fiecare melodie, deși sunt sătul peste cap de Giselle și Taranella , și anticipez pașii, declanșez cu o fracțiune de secundă înainte de salt. Așa prind de cele mai multe ori poziția ideală: extensie completă, vârful piciorului întins, degetele de la mână în poziție, privirea, zâmbetul. Toate contează și nu ai la dispoziție decât o mică fracțiune de scundă să le prinzi pe toate bine. Edited by DaculScoril0, 11 June 2020 - 21:06. |
#5
Posted 13 June 2020 - 20:06
DaculScoril0, on 11 iunie 2020 - 20:59, said:
60D e suficient de bun. Am fotografiat o grămadă, gen zeci de mii de cadre, ani de zile, competiții de dans, cred că pot să-ți dau câteva ponturi. ..... M-ai pus pe ganduri in ceea ce priveste aparatul, decizia nu va fi usoara. Oricum, sfaturile sunt foarte pertinente, si valabile indiferent de aparat. Multumesc! |
#6
Posted 13 June 2020 - 22:12
peter_k, on 13 iunie 2020 - 20:06, said:
Ureche muzicala am, melodiile le stiu deja pe de rost , dar experienta lipseste. Crede-mă că am încercat o grămadă de aparate și abordări. Nu fotografiez concursurile astea singur, fac parte dintr-o echipă măricică, fotografiem și livrăm fotografii tipărite pe hârtie chiar în timpul concursului. Plus video. Am încercat cam toate aparatele de pe piață, cel puțin tot ce se poate închiria în România. Concluzia e că nimic nu bate un DSLR în modul manual, dacă știi ce faci. |
#7
Posted 13 June 2020 - 22:31
DaculScoril0, on 13 iunie 2020 - 22:12, said:
... Concluzia e că nimic nu bate un DSLR în modul manual, dacă știi ce faci. Bănui că te-ai referit la DSLR incluzând și ML-urile fullbody. Și sunt total de acord. Apropos, pe DSLR ai un focus tracking real? Că mă gândesc că e fain să pui focusul pe moaca dansatorului și apoi se plimbă pe AF-C în același timp cu dansatorul rămânându-ți doar să te ocupi de încadrare și declanșare. |
#8
Posted 14 June 2020 - 08:37
Peter_k, ramai la Canon liniștit....daca vrei ceva mai bun la focus, cauta un 7d mkii second sau ceva (penteu ce faci tu) si un bliț mai valabil....in rest, trebuie să faci ca la trasul cu arma, trebuie să declanșezi, știind unde va fi sau cum se va rasuci cuplul...
...asta ca sa îți rămână obiectivele pe care le ai deja... Edited by Dizlpower, 14 June 2020 - 08:45. |
#9
Posted 14 June 2020 - 10:41
Dar ce obiective zice ca are?
Un 70-200/2.8 cred ca acopera perfect ringul, gresesc? In joburi de astea eu mai degraba as lucra cu 2 camere, cu 24-70 pe una si 70-200 pe alta. Ma rog, pe APSC cu translatarea de rigoare a focalelor, probabil un 17-55/2.8 IS si totusi un 70-200/2.8 IS. Nu e mai fezabil asa? |
#10
Posted 14 June 2020 - 21:21
Reactor2015, on 13 iunie 2020 - 22:31, said:
Apropos, pe DSLR ai un focus tracking real? Dizlpower, on 14 iunie 2020 - 08:37, said:
Peter_k, ramai la Canon liniștit....daca vrei ceva mai bun la focus, cauta un 7d mkii second sau ceva (penteu ce faci tu) si un bliț mai valabil.. fără bliț, cel puțin nu în situația asta. În afară de faptul că deranjezi pe toți din jur nu are nici un efect dat fiind distanța la care te afli. Taxon, on 14 iunie 2020 - 10:41, said:
Dar ce obiective zice ca are? Un 70-200/2.8 cred ca acopera perfect ringul, gresesc? În general 70-200 acoperă scena. Taxon, on 14 iunie 2020 - 10:41, said:
In joburi de astea eu mai degraba as lucra cu 2 camere, cu 24-70 pe una si 70-200 pe alta. exact așa se lucrează: un fotogfraf cu 24-70, alt fotograf cu 70-200. |
|
#12
Posted 14 June 2020 - 21:26
Reactor2015, on 13 iunie 2020 - 22:31, said:
Complet de acord cu ce ai spus mai sus înainte de alea 3 puncte. Bănui că te-ai referit la DSLR incluzând și ML-urile fullbody. NU, personal nu aș folosi un mirorles la așa o treabă, aș chiauni de cap după nici o oră de uitat la vizorul ăla electronic. MI se pare foarte obositor pentru ochi vizorul electronic. crokodilu, on 14 iunie 2020 - 21:23, said:
Doar intreb: mai exista competitii in vremurile astea? |
#13
Posted 16 June 2020 - 02:52
Am avut și eu niscaiva experiențe cu dans sportiv. Cea mai mare problemă este iluminarea dar se rezolvă cu ISO Auto (cel puțin la Nikon). Eu foloseam 1/640 s și f/5,6 la un 55-200 mm (nu prea focalizează repede dar merge). Eu tot în tribune mă aflam așa că 100-150 mm erau cele mai folosite focale pe APS-C. Am un aparat (Nikon D7200) care rezistă la iluminare slabă și foloseam RAW cu -1EV compensare (nu se poate la Canon asta). ISO varia între ISO 640 și ISO 3200 deci chiar mai mult decât 2 stopuri. Poanta e că cu acest aparat dacă sunt la mai puțin de 3 stopuri de luminozitatea ideală nu e nici o problemă dar folosesc ISO Auto ca să prelucrez mai puțin.
La primul meu concurs de dans am avut un aparat mult mai slăbuț (Olympus) care nu focaliza chiar așa de repede ca un DSLR și n-avea vizor dar am obținut rezultate destul de acceptabile. Uite o poză la ISO 2000, 1/640 s, f/5,6, compensare - 1 EV, 150 mm (echivalent 300 mm pe full frame): P3280940alr.jpg 277.3K 52 downloads |
#14
Posted 16 June 2020 - 11:36
#15
Posted 16 June 2020 - 16:00
Am pus o poză cu un senzor un pic mai bun decât cel pe care îl are.
Edited by baloo2009, 16 June 2020 - 16:00. |
|
#16
Posted 21 June 2020 - 11:18
crokodilu, on 16 iunie 2020 - 11:36, said:
Daca e sa privim poza postata, problema e ca nu se rezolva deloc detaliile, iar zgomotul e mare. Dar depinde ce vrei sa faci cu poza. Pana la urma detaliul necesar e pozitia dansatorilor, nu numarul de sprancene. Pentru f/5.6 e chiar reusit cadrul. Acum, daca initiatorul e dispus sa investeasca 3000 euro, sper ca nu ajunge sa traga la f/5.6 |
#17
Posted 22 June 2020 - 00:57
DaculScoril0, mai merge si cu blit..eventual si cu un timp mai lung, cand sunt pe aproape....mai bine sa ai, decat sa nu...
..si apoi, blitul iti mai spala din cele lumini colorate de prin sala, care mai cad pe dansatori si care iti mai mananca zile;e uneori...in poza lui baloo, se vede o lumina violet, ce venea din dreapta... Edited by Dizlpower, 22 June 2020 - 01:00. |
#18
Posted 22 June 2020 - 17:32
Eu cel putin exclud complet blitul, care poate fi destul de deranjant pentru concurenti. Intr-adevar luminile alea colorate sunt pain in the ass, le urasc din tot sufletul, dar na, asta e, fac parte din spectacol. Tocmai de aceea ma orientez catre un body care permite ISO mai mare, cu un obiectiv bun. Restul.. se invata.
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users