Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
La mulți ani @Arader!

La mulți ani @gabiroa!

La mulți ani @gerbil!

La mulți ani @Therockstar!
 Suspect Frauda Informatica

Scari interioare

Parcare gratis Romexpo

Limbaj de programare RUST
 Despre titularizare si definitiva...

date personale angajat

Intelectualii Romaniei

Gaina rasa Brahma bolnavioara
 Recomandare SmartWatch pe care po...

Concediu Vasiliki

Funcție WhatsApp

Zilele reclamelor luminoase cu &#...
 

Motoare 3 cilindri.

- - - - -
  • Please log in to reply
175 replies to this topic

#19
adipelcz

adipelcz

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,789
  • Înscris: 28.05.2004
Eu am motor de 1.5 in 3 cilindri si pe bune ca nu aud niciun tacanit, iar eu sunt chiar obsedat de zgomotele din masina, spre disperarea sotiei care "nu aude nimic in neregula" iar eu sunt pe sub scaune ca e un greiere pe acolo.

Maica-mea are o Fabia cu 3 cilindri care are vro 12 ani sau ceva de genul si inca merge fara probleme.

Motorul de 3 cilindri ca si tip de motor nu are nimic in neregula. Acum daca pui un motor de 1.0 cu 125 CP pe o masina ca un Ford Mondeo care are 1.7 tone, evident ca se comporta slab la depasiri cu masina plina. Altfel, poti avea motor in 3 cilindri de 200 CP pe o Fiesta ST si aia e racheta.

Deci pana la urma, vorbim de motoare in 3 cilindri ca si concept general, sau vorbim de Nissan Juke cu motorul ala de 115 CP?

Edited by adipelcz, 20 February 2020 - 14:09.


#20
adrian_r5

adrian_r5

    23:58

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,766
  • Înscris: 23.04.2007

 tehnics, on 20 februarie 2020 - 13:49, said:

Adica au un timp mort in care nu produc lucru mecanic.
Curat ghinion Posted Image

PS - te rugam ... nu ne lasa in suspans ... spune pina la capat - care e timpu' ala mort sa-i putem cinta prohodu' !

Edited by adrian_r5, 20 February 2020 - 14:11.


#21
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,869
  • Înscris: 01.11.2005

 Tsunnnami, on 20 februarie 2020 - 13:53, said:

Oh nu, timpii sunt impartiti egal
Arborele e diferit de cel cu 4 cilindrii
Este diferit, da, sunt la 120 de grade manetoanele arborelui cotit. Cu cat gradul creste, pierderea lucrului mecanic este mai mare.

 adrian_r5, on 20 februarie 2020 - 14:07, said:

Curat ghinion Posted Image

PS - te rugam ... nu ne lasa in suspans ... spune pina la capat - care e timpu' ala mort sa-i putem cinta prohodu' !
Mda, mea culpa.

Nu e un timp pierdut. Ma refeream la faptul ca pierzi lucru mecanic mai mult decat la motorul cu 4 cilindrii.
In sensul ca arborele trebuie sa se roteasca 120 de grade pana la urmatoarea ardere in loc de 90 de grade.

Edited by tehnics, 20 February 2020 - 14:11.


#22
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,760
  • Înscris: 31.01.2010

 Tsunnnami, on 20 februarie 2020 - 13:53, said:

Oh nu, timpii sunt impartiti egal
Arborele e diferit de cel cu 4 cilindrii
Cel mai echilibrat e cel in 6 in linie
Bineinteles, aveti dreptate in ambele cazuri. Posted Image
Colegul nostru insa s`a exprimat la faptul ca un timp motor apare tot la 240 grade rotire a arborelui cotit la 3 cilindri, la 4 la 180 grade, ceva de genul cind se termina un ciclu util incepe altul, la 3 cilindrii se termina un ciclu si mai merge din inertie pina sa inceapa un alt ciclu.
La 6 cilindrii cicli motor se succed tot la 120grade asta insemnind ca nu ai momente de tranzitie fara ciclu motor util, cel putin un piston este in ciclu motor util in orice moment.
Avantajul este si momentul motor mai linear, accelereaza mai lin...
Avantajul esential la 3 cilindrii este randamentul general mai bun al motorului datorita numarului mai mic de piese in miscare, mai ieftin de produs, mai scurt.
Dezavantajele in general sint legate de vibratii, le rezolva fie prin arbori de contraechilibrare fie prin fulie si volant cu mase de echilibrare, ca la Renault 3 cilindri si majoritatea celorlalte, parca Ford sau BMW au contraarbori de echilibrare.
Cel in 3 cilindrii 1.0l Renault este in fapt economie, deriva din 4cilindrii 1,33l colaborarea cu DB
In rest, daca au putere merg de rup, suna mai ciudat insa mno, si motocicletele suna altfel dar merg!

Edited by Ion_Bumbu, 20 February 2020 - 14:22.


#23
iliemirea

iliemirea

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,662
  • Înscris: 17.07.2014
Eu pot compara 2 masini pe care le am in posesie.
Am trecut de la Opel Astra G 1.6 twinport 103 cp in 4 cilindri, la Skoda Rapid 1.0 TSI de 95 cp in 3 cilindri.
In ciuda diferentei de cai putere in favoarea Opelului, prefer motorul de la Skoda. Turbatele sunt mult mai placut de condus decat cele aspirate.
Daca sunt mai fiabile?
Probabil ca tine mai mult de noroc.
Cauti cel mai fiabil motor pe benzina?
Iei o masina cu 6 cilindri in linie, ala e motor care duce lejer milionu"Posted Image

#24
foxbat

foxbat

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,942
  • Înscris: 22.12.2005
1.5 diesel (mercedes,2007 mitshubishi,).3 cilindri.95cp.rupe muntii(pe colt ,160.170 km/h toat grecia bagaje full.am 150000 cu el.ca nou

0.9 pe Sandero.aceleasi conditii(bagaje,oameni) nu prea...

la un drum pe Transfagarasan,3persoane in fiecare  masina si bagaje..benzinarul...pauza.max a 2 a blana,mitsu relaxat.

#25
ioppo

ioppo

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,512
  • Înscris: 20.02.2008

 CovertTwo, on 20 februarie 2020 - 14:06, said:

Omul întreabă cum se comportă full(pasageri plus bagaje).
Raspunsul e că se comporta prost.

Nicidecum. Daca vorbim de un Matiz de acum 20 ani, poate.
Dar daca e vorba de o masina noua nu ai nicio problema cu pasageri/bagaje sau comportament.
Am un crossover nou achizitionat, cu Motor in 3 cilindri de 1.2 cu 130 cp. 6 trepte manual. Nu exista termen de comparatie vs o masina in 3 cilindri de acum 10 ani.

#26
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,944
  • Înscris: 07.02.2003

 CovertTwo, on 20 februarie 2020 - 13:59, said:

Downsizingul a fost o eroare, tendința s a inversat.
Nu e o eroare, e o necesitate altfel nu se mai incadreaza in normele urmatoare de poluare.

#27
geo8823

geo8823

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 156
  • Înscris: 13.07.2019
Motoarele cu 3 cilindri se numesc drujbe, ascutitori, nu masini.
Stai departe de 3 cilindri sau turbo.
Alea sunt rentabile sa le cumperi daca esti firma si le ei cat timp tine garantie apoi le pasezi la fraieri, iei altele noi, le pasezi la urmatorii fraieri si tot asa

#28
collina1976

collina1976

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,534
  • Înscris: 03.10.2013

 tehnics, on 20 februarie 2020 - 14:10, said:

Este diferit, da, sunt la 120 de grade manetoanele arborelui cotit. Cu cat gradul creste, pierderea lucrului mecanic este mai mare.


Mda, mea culpa.

Nu e un timp pierdut. Ma refeream la faptul ca pierzi lucru mecanic mai mult decat la motorul cu 4 cilindrii.
In sensul ca arborele trebuie sa se roteasca 120 de grade pana la urmatoarea ardere in loc de 90 de grade.


@tehnics

uite cum sunt aranjate pistoanele de obicei la un 4 cilindri in linie
nu ai cate un piston la fiecare timp

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/M1h9eU9YH5o?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#29
Bogotta

Bogotta

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,539
  • Înscris: 24.02.2017

 CovertTwo, on 20 februarie 2020 - 13:59, said:


Motorasul ăla e stors de tot ce poate să dea ca să ajungă la 117 cai putere, viață lungă nu i prevăd.



Dar cine a zis ca are  117 ?  Are 90 toata ziua.

#30
CovertTwo

CovertTwo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,057
  • Înscris: 16.09.2019
Motorul in 3 pistoane livrează puterea ciudat, exact din motivele spuse de @tehnics si @Ion_Bumbu. In 60 de grade de rotație ale arborelui cotit nici un piston nu livrează lucru mecanic.
Mercedes nu a făcut motoare in 3, VW a renunțat la cel de 1.4 tdi. Da, BMW are însă are arbore de echilibrare si alte finețuri de firmă premium.
Este o eroare @Andreic, pt că fabricarea unei noi mașini poluează mai mult decât un motor mai potent, cu fiabilitate mai mare.

 Bogotta, on 20 februarie 2020 - 14:46, said:




Dar cine a zis ca are  117 ?  Are 90 toata ziua.

Asa zic ăștia :
https://www.autoevol...om/nissan/juke/

#31
adrian_r5

adrian_r5

    23:58

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,766
  • Înscris: 23.04.2007

 geo8823, on 20 februarie 2020 - 14:38, said:

Motoarele cu 3 cilindri se numesc drujbe, ascutitori, nu masini.
Asa ai invatat tu la scoala ?

 geo8823, on 20 februarie 2020 - 14:38, said:

Stai departe de 3 cilindri sau turbo.
Asa e ... mai bine stai linga unu care se c*că decit linga un motor din asta Posted Image

#32
Z_E_U_S

Z_E_U_S

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 721
  • Înscris: 15.01.2020

 Excelsior01, on 20 februarie 2020 - 13:41, said:

...
As da exemplu, noul Juke, motor benzina 3 cilindri, 115 cai putere; ce parere aveti, daca masina e incarcata full(pasageri+bagaje), motorul se achita ok pe depasiri,sarcina,iar ca durata de viata e in regula?
...
"Prostii aia" de au facut aceste motoare (unii ii numesc ingineri) cuget ca le-au testat inainte sa le bage-n paine.
On topic: nu stiu cum e ala de la reno insa 1.0 TSI (115 cai) e al dracu de potent.

#33
TruculMagic

TruculMagic

    Egalitatea nu există decât în matematică

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,702
  • Înscris: 24.11.2015
Suna al naibii de urat.
Dar nici cu 4 cilindri nu imi e rusine.
Motoarele adevarate incep de la 5 cilindri in sus Posted Image

#34
mannes

mannes

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,748
  • Înscris: 30.04.2006

 Webbbob, on 20 februarie 2020 - 13:44, said:

mai bine in 4
mai bine fie două rânduri paralele de 3.
sau două grupe de 3 una în continuarea celeilalte. iar asta mai departe în paralel cu o grupă similară Posted Image

Edited by mannes, 20 February 2020 - 15:24.


#35
MirceaDWC

MirceaDWC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,122
  • Înscris: 28.02.2006

 Z_E_U_S, on 20 februarie 2020 - 15:04, said:

"Prostii aia" de au facut aceste motoare (unii ii numesc ingineri) cuget ca le-au testat inainte sa le bage-n paine.
On topic: nu stiu cum e ala de la reno insa 1.0 TSI (115 cai) e al dracu de potent.
Depinde. Mergi cu 1 l tsi in 3 cilindri pe skoda rapid/scala, mergi cu el pe Octavia, se comporta diferit. La capitolul comportament dinamic, totul tine de ansamblu motor, CV, caroserie. 115 cai pe un golf I era deja model sportiv. 115 cai acum pe o berlina de familie este un motor decent. Golful ala cantarea 650 kg, compacta de acum cantareste peste o tona!
Eu eficienta motoarelor in 3 cilindri cu cilindree pana in 1000 cmc o vad exclusiv pe masinile de oras, si acolo pe benzina, aspirat sau turbo. Pentru o compacta deja ai nevoie de o cilindree mai mare, asta pentru ca motorul va fi mai usor de exploatat (are o oarecare inertie, o putere mai mare, este mai "relaxat").

In ziua de azi combinatia motor turbo de maxim 1 l si cutie automata este ideala pe o masina de oras sau exploatata preponderent in oras. Cand vrei o masina de familie ce va sta preponderent in afara orasului, unde ai nevoie de constanta in mers, putere si "zvac" pentru depasiri (mai ales in Ro, unde lipsesc autostrazile), eu unul nu as merge pe un astfel de motor.
Am facut recent un test cu Kamiq, atat cu motorul de 1 l cat si cu cel de 1,5, ambele benzina turbo. Este o diferenta enorma intre ele ca si comportament dinamic.

#36
mannes

mannes

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,748
  • Înscris: 30.04.2006

 Z_E_U_S, on 20 februarie 2020 - 15:04, said:

On topic: nu stiu cum e ala de la reno insa 1.0 TSI (115 cai) e al dracu de potent.
am avut închiriată o Skoda Octavia cu motorul ăla. mi-a plăcut la nebunie!

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate