Motoare 3 cilindri.
#19
Posted 20 February 2020 - 14:06
Eu am motor de 1.5 in 3 cilindri si pe bune ca nu aud niciun tacanit, iar eu sunt chiar obsedat de zgomotele din masina, spre disperarea sotiei care "nu aude nimic in neregula" iar eu sunt pe sub scaune ca e un greiere pe acolo.
Maica-mea are o Fabia cu 3 cilindri care are vro 12 ani sau ceva de genul si inca merge fara probleme. Motorul de 3 cilindri ca si tip de motor nu are nimic in neregula. Acum daca pui un motor de 1.0 cu 125 CP pe o masina ca un Ford Mondeo care are 1.7 tone, evident ca se comporta slab la depasiri cu masina plina. Altfel, poti avea motor in 3 cilindri de 200 CP pe o Fiesta ST si aia e racheta. Deci pana la urma, vorbim de motoare in 3 cilindri ca si concept general, sau vorbim de Nissan Juke cu motorul ala de 115 CP? Edited by adipelcz, 20 February 2020 - 14:09. |
#20
Posted 20 February 2020 - 14:07
tehnics, on 20 februarie 2020 - 13:49, said:
Adica au un timp mort in care nu produc lucru mecanic. PS - te rugam ... nu ne lasa in suspans ... spune pina la capat - care e timpu' ala mort sa-i putem cinta prohodu' ! Edited by adrian_r5, 20 February 2020 - 14:11. |
#21
Posted 20 February 2020 - 14:10
Tsunnnami, on 20 februarie 2020 - 13:53, said:
Oh nu, timpii sunt impartiti egal Arborele e diferit de cel cu 4 cilindrii adrian_r5, on 20 februarie 2020 - 14:07, said:
Curat ghinion PS - te rugam ... nu ne lasa in suspans ... spune pina la capat - care e timpu' ala mort sa-i putem cinta prohodu' ! Nu e un timp pierdut. Ma refeream la faptul ca pierzi lucru mecanic mai mult decat la motorul cu 4 cilindrii. In sensul ca arborele trebuie sa se roteasca 120 de grade pana la urmatoarea ardere in loc de 90 de grade. Edited by tehnics, 20 February 2020 - 14:11. |
#22
Posted 20 February 2020 - 14:15
Tsunnnami, on 20 februarie 2020 - 13:53, said:
Oh nu, timpii sunt impartiti egal Arborele e diferit de cel cu 4 cilindrii Cel mai echilibrat e cel in 6 in linie Colegul nostru insa s`a exprimat la faptul ca un timp motor apare tot la 240 grade rotire a arborelui cotit la 3 cilindri, la 4 la 180 grade, ceva de genul cind se termina un ciclu util incepe altul, la 3 cilindrii se termina un ciclu si mai merge din inertie pina sa inceapa un alt ciclu. La 6 cilindrii cicli motor se succed tot la 120grade asta insemnind ca nu ai momente de tranzitie fara ciclu motor util, cel putin un piston este in ciclu motor util in orice moment. Avantajul este si momentul motor mai linear, accelereaza mai lin... Avantajul esential la 3 cilindrii este randamentul general mai bun al motorului datorita numarului mai mic de piese in miscare, mai ieftin de produs, mai scurt. Dezavantajele in general sint legate de vibratii, le rezolva fie prin arbori de contraechilibrare fie prin fulie si volant cu mase de echilibrare, ca la Renault 3 cilindri si majoritatea celorlalte, parca Ford sau BMW au contraarbori de echilibrare. Cel in 3 cilindrii 1.0l Renault este in fapt economie, deriva din 4cilindrii 1,33l colaborarea cu DB In rest, daca au putere merg de rup, suna mai ciudat insa mno, si motocicletele suna altfel dar merg! Edited by Ion_Bumbu, 20 February 2020 - 14:22. |
#23
Posted 20 February 2020 - 14:20
Eu pot compara 2 masini pe care le am in posesie.
Am trecut de la Opel Astra G 1.6 twinport 103 cp in 4 cilindri, la Skoda Rapid 1.0 TSI de 95 cp in 3 cilindri. In ciuda diferentei de cai putere in favoarea Opelului, prefer motorul de la Skoda. Turbatele sunt mult mai placut de condus decat cele aspirate. Daca sunt mai fiabile? Probabil ca tine mai mult de noroc. Cauti cel mai fiabil motor pe benzina? Iei o masina cu 6 cilindri in linie, ala e motor care duce lejer milionu" |
#24
Posted 20 February 2020 - 14:21
1.5 diesel (mercedes,2007 mitshubishi,).3 cilindri.95cp.rupe muntii(pe colt ,160.170 km/h toat grecia bagaje full.am 150000 cu el.ca nou
0.9 pe Sandero.aceleasi conditii(bagaje,oameni) nu prea... la un drum pe Transfagarasan,3persoane in fiecare masina si bagaje..benzinarul...pauza.max a 2 a blana,mitsu relaxat. |
#25
Posted 20 February 2020 - 14:21
CovertTwo, on 20 februarie 2020 - 14:06, said:
Omul întreabă cum se comportă full(pasageri plus bagaje). Raspunsul e că se comporta prost. Nicidecum. Daca vorbim de un Matiz de acum 20 ani, poate. Dar daca e vorba de o masina noua nu ai nicio problema cu pasageri/bagaje sau comportament. Am un crossover nou achizitionat, cu Motor in 3 cilindri de 1.2 cu 130 cp. 6 trepte manual. Nu exista termen de comparatie vs o masina in 3 cilindri de acum 10 ani. |
#26
Posted 20 February 2020 - 14:23
#27
Posted 20 February 2020 - 14:38
Motoarele cu 3 cilindri se numesc drujbe, ascutitori, nu masini.
Stai departe de 3 cilindri sau turbo. Alea sunt rentabile sa le cumperi daca esti firma si le ei cat timp tine garantie apoi le pasezi la fraieri, iei altele noi, le pasezi la urmatorii fraieri si tot asa |
#28
Posted 20 February 2020 - 14:45
tehnics, on 20 februarie 2020 - 14:10, said:
Este diferit, da, sunt la 120 de grade manetoanele arborelui cotit. Cu cat gradul creste, pierderea lucrului mecanic este mai mare. Mda, mea culpa. Nu e un timp pierdut. Ma refeream la faptul ca pierzi lucru mecanic mai mult decat la motorul cu 4 cilindrii. In sensul ca arborele trebuie sa se roteasca 120 de grade pana la urmatoarea ardere in loc de 90 de grade. @tehnics uite cum sunt aranjate pistoanele de obicei la un 4 cilindri in linie nu ai cate un piston la fiecare timp [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/M1h9eU9YH5o?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
|
#29
Posted 20 February 2020 - 14:46
#30
Posted 20 February 2020 - 14:47
Motorul in 3 pistoane livrează puterea ciudat, exact din motivele spuse de @tehnics si @Ion_Bumbu. In 60 de grade de rotație ale arborelui cotit nici un piston nu livrează lucru mecanic.
Mercedes nu a făcut motoare in 3, VW a renunțat la cel de 1.4 tdi. Da, BMW are însă are arbore de echilibrare si alte finețuri de firmă premium. Este o eroare @Andreic, pt că fabricarea unei noi mașini poluează mai mult decât un motor mai potent, cu fiabilitate mai mare. Bogotta, on 20 februarie 2020 - 14:46, said: Dar cine a zis ca are 117 ? Are 90 toata ziua. Asa zic ăștia : https://www.autoevol...om/nissan/juke/ |
#31
Posted 20 February 2020 - 15:00
#32
Posted 20 February 2020 - 15:04
Excelsior01, on 20 februarie 2020 - 13:41, said:
... As da exemplu, noul Juke, motor benzina 3 cilindri, 115 cai putere; ce parere aveti, daca masina e incarcata full(pasageri+bagaje), motorul se achita ok pe depasiri,sarcina,iar ca durata de viata e in regula? ... On topic: nu stiu cum e ala de la reno insa 1.0 TSI (115 cai) e al dracu de potent. |
#33
Posted 20 February 2020 - 15:15
Suna al naibii de urat.
Dar nici cu 4 cilindri nu imi e rusine. Motoarele adevarate incep de la 5 cilindri in sus |
|
#34
Posted 20 February 2020 - 15:21
#35
Posted 20 February 2020 - 15:23
Z_E_U_S, on 20 februarie 2020 - 15:04, said:
"Prostii aia" de au facut aceste motoare (unii ii numesc ingineri) cuget ca le-au testat inainte sa le bage-n paine. On topic: nu stiu cum e ala de la reno insa 1.0 TSI (115 cai) e al dracu de potent. Eu eficienta motoarelor in 3 cilindri cu cilindree pana in 1000 cmc o vad exclusiv pe masinile de oras, si acolo pe benzina, aspirat sau turbo. Pentru o compacta deja ai nevoie de o cilindree mai mare, asta pentru ca motorul va fi mai usor de exploatat (are o oarecare inertie, o putere mai mare, este mai "relaxat"). In ziua de azi combinatia motor turbo de maxim 1 l si cutie automata este ideala pe o masina de oras sau exploatata preponderent in oras. Cand vrei o masina de familie ce va sta preponderent in afara orasului, unde ai nevoie de constanta in mers, putere si "zvac" pentru depasiri (mai ales in Ro, unde lipsesc autostrazile), eu unul nu as merge pe un astfel de motor. Am facut recent un test cu Kamiq, atat cu motorul de 1 l cat si cu cel de 1,5, ambele benzina turbo. Este o diferenta enorma intre ele ca si comportament dinamic. |
#36
Posted 20 February 2020 - 15:23
Z_E_U_S, on 20 februarie 2020 - 15:04, said:
On topic: nu stiu cum e ala de la reno insa 1.0 TSI (115 cai) e al dracu de potent. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users