Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Reparare "șanțuri&#...

De ce i se zice Mariei "Stapa...

Colet valoare Londra București

BMW seria 3 rulat vs SsangYong Ko...
 Share abonament Netflix

Cum pot sa fac rost de un negativ...

Lant Bicicleta

Un designer artist: Raymond Loewy
 ATS din contactor modular

Parere apartament ~150k

Limitare la 100mb/s

Altercație
 Cartonașe și stickere t...

Ciobanesc german - zgarda electro...

Ce este instalatia asta? (Valea B...

BD-R Verbatim 25gb salvare Fisier
 

Renault kangoo vs Citroën berlingo vs Peugeot partner

- - - - -
  • Please log in to reply
92 replies to this topic

#73
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Dieselul 1.6 euro 5 e muult mai robust decat varianta euro 4. Eu zis sa mergi fara probleme pe prima variantã.

#74
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Nu decat cel de 90cp care are turbina cu geometrie fixa, volanta simpla, 8 supape nu 16 si nu are filtru de particule. Din start eviti majoritatea riscurilor unui diesel mai uzat si ai mentenanta mai ieftina (distributia de exemplu).

#75
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Toate motoarele 1.6 (dv6) euro4 au avut 16v si géométrie variable ! La inceput unele dintre ele au avut si dpf, altele nu, iar din 2011 cand au trecut la euro5 au ramas doar cu 8v, scãpând de aproape toate problemele.

Edited by MembruAnonim, 15 October 2020 - 08:22.


#76
vinciun

vinciun

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,675
  • Înscris: 24.10.2015
Vreau cu DPF fiindca vara in picurile de poluatie e problematic. Desi nu-mi prea surade nici mie ideea de filtru de particule cu problemele lui. La diesel cu FAP va fi si mentenanta un pic mai scumpa. Uleiul e c3 vs a3b4 la benzinar si eu prefer sa-l schimb des. Daca e sa neglijez euro 5 atunci gasesc mai multe variante cu acelasi kilometraj dar de prin 2009 si sunt pe la 5500 de euro.

View Postaddelin, on 15 octombrie 2020 - 08:19, said:

Toate motoarele 1.6 (dv6) euro4 au avut 16v si géométrie variable ! La inceput unele dintre ele au avut si dpf, altele nu, iar din 2011 cand au trecut la euro5 au ramas doar cu 8v, scãpând de aproape toate problemele.

Probleme ar mai fi cu oringurile  de la injectoare, turbina care cedeaza din cauza sitei care se bate si ramane neunsa , egr ul se blocheaza si in rest nu stiu. Blocul motor in sine cica ar duce si 500.000 dar perifericele dau batai de cap.

la benzinar nu stiu ce probleme pot avea in afara de bujii si clapeta de acceleratie care trebuie mentinuta curata.

#77
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Alea sunt problemele la euro4, motoarele dupa 2011 nu mai sufera de probleme la ungerea turbinei, recuperatorul de gaze (care curge dupa cateva mii km), egr, dpf,  etc...

Benzina e cam leneșã pe o utilitarã, iar costurile de explorare nu sunt asa semnificativ mai mici, poate doar comparat cu un diesel cu rulaj foarte mare si intretinut prost.

Edited by MembruAnonim, 15 October 2020 - 08:46.


#78
vinciun

vinciun

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,675
  • Înscris: 24.10.2015
Nu stiu cum e berlingo acesta dupa 2008 ca e mai greu, dar acel pe care l-am avut din 2006 tot 1.6i de 110 cai, in ture mergea destul de bine. Chiar si din specs se vede ca prinde suta in 11s fata de 14-15 alea diesel.

#79
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Ideea e de reprize, mai ales atunci cand e incarcat. Oricum din specs vad ca 1.6vti (120cai) face suta in 13.4sec, iar 1.6dhi (115cai) in 13.9, niciuna nu e o mașinã dinamicã, dar defapt nici nu prea sunt facute pentru asta.

#80
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
1. Problema specifica turbinelor cu geometrie variabila este colmatarea "paletilor" care genereaza acea geometrie variabila si nu are legatura cu ungerea.
2. S-au raportat mai putine problene cu FAP la euro5 pt ca masinile sunt mai noi decat cele euro4 deci ai rulaj mai mic la nivel general. Daca nu ai FAP, problema este exclusa din start.
Nu zici nimic de volanta. Cel de 90  are volanta simpla care va fi functionala "milioane" de km iar celalalt are volanta cu masa dubla care nu rezista foarte mult mai ales pe o duba cu care nu stii cat s-a carat si in ce conditii.
3. Se comporta ok si benzina. Omul a foat multumit.
4. Omul nu va cumpara masina noua ci fix genul de masina pe care l-ai exclus din comparatia cu benzina adica un diesel cu rulaj mare si cu intretinere incerta.

Cam asta ar fi baza punctului meu de vedere :)

View Postvinciun, on 15 octombrie 2020 - 08:48, said:

Nu stiu cum e berlingo acesta dupa 2008 ca e mai greu, dar acel pe care l-am avut din 2006 tot 1.6i de 110 cai, in ture mergea destul de bine. Chiar si din specs se vede ca prinde suta in 11s fata de 14-15 alea diesel.
Asta nou de 115 diesel sau 120 benzina va merge probabil ca ala ala vechi de 90 diesel respectiv benzina. Asta cu o incarcatura rezonabila la ambele, nu full.

Dintre toate, ti-am zis, evita in primul rand VTi. Dieselul macar consuma putin chiar daca mai face probleme.

#81
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Precum am mai spus mai sus, toate variantele de 1.6hdi au geometrie variabila, indiferent de putere! Problema cu ungerea turbinei era faimoasã la euro4 din cauza unei conducte dimensionate prost si folosirea unui ulei prost sau schimbat rar (interval extins) si nu avea nicio legãturã cu blocarea geometriei!

#82
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Stiu ca ai mai spus dar repetand ceva nu devine adevarat. Poti verifica.

#83
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Cum nici afirmatia de mai sus ca motoarele de 90cai sunt 8v... Eu ma retrag, fiindcã nu-mi face placere sa scriu de 10ori aceleași lucru.

#84
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Dupa cum am scris, poti verifica. Macar stii o treaba pt tine in primul rand si evitam si discutii inutile.
N-am pretentia sa cauti pentru mine dar nu voi cauta nici eu pentru tine.
Si stiu ca nu vei pretinde ca ai cautat informatiile alea pt ca nimeni nu minte despre ceva usor de verificat.

#85
vinciun

vinciun

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,675
  • Înscris: 24.10.2015
Din ce am inteles eu toate hdi-urile au probleme cu turbina. La astea mai noi problema ar fi intr-o sita-filtru amplasata pe conducta tur ulei catre turbina. Daca se curata des aceasta sita nu-s problem.

Vad ca turbina e amplasata chiar in bot si cred ca ai acces facil la ea. Deja am demontat de doua ori turbina la merc s-o spal si s-o scobesct intr-un loc, aici probabil e si mai usor. Daca e joc in ax pot verifica chiar in ziua de achizitie. Pana la urma o turbina reconditionata la schimp e sub 300 de euro si o inlocuiesc singur, nu zic ca ma baga in cheltuiala. Mai tare ma tem de injectoare care posibil trebuie codate si egr. Deci sunt cam 50 la 50. Nu-s decis penntru una exact. De benzinar in schimb ma tem ca fiind din 2008 sa nu aiba km dati inapoi si chiar daca cu motorul sa zicem ca nu-s probleme, fiind mqi vechi, pot fi probleme mai mari cu suspensiile, directia, cutia etc.

Din ce vad in comentarii cei mai multi se plang de amortizoarele din fata care incep sa bata neavand nici 100 000 si directia care se defecteaza prematur. Plus geamul din spate care explozeaza din senin la alea care au optiunea de a deschide geamul din spate.

Cu blocarea asa numitei geometrii nu stiu daca e problema reala. La merc am verificat de cateva ori si absolut nici vorba sa agate sau ceva, nu mai zic de blocat. In schimb a pornit un joc in ax pe la 330.000km si de asta am schimbat-o preventiv, dar nu era critic, cine stie cat mai ducea.

Aici turbina pentru 110cai

https://www.auto-pla...gRoCIV4QAvD_BwE


Iar aici pentru 90 de cai.
https://www.auto-pla...xhoCM4AQAvD_BwE



se vede clar ca aia pentru 90 e si pentru 75 si e cu geometrie fixa, are doar un clapan pe evacuare care lasa presiunea pe cand aia de 110 e cu geometrie variabila si e mai scumpa.

Din principiu n-as lua cu fixa. E prea primitiva pentru ziua de azi.

Deocamdata oscilez intre 110-115 cai cu dpf si benzinar simplu 1.6i 110 cai.

Acum imi pare cam umflat pretul pentru benzinar. Daca intru pe site lacentrale.fr si vad o estimare de pret imi da 5500 pentru benzinar si 7500 pentru diesel.

Edited by vinciun, 15 October 2020 - 13:07.


#86
vinciun

vinciun

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,675
  • Înscris: 24.10.2015
Conform linkului de mai jos cele mai frecvente pane pentru 1.6 hdi 110 cai sunt turbina, injectia si ambreiajul. Turbina fiind campioana.

http://www.fiches-au...6-hdi-_-110.php

Acesta de 92 cai pare sa aiba aceleasi puncte slabe dar mai putine cazuri de defect. Nu e nimic cu rosu.

http://www.fiches-au...l6-hdi-_-92.php

#87
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Pai ambele sunt diesel iar alea sunt punctele slabe la un diesel. Normal ca ce e important este incidenta defectiunilor.

#88
vinciun

vinciun

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,675
  • Înscris: 24.10.2015
Asta pe care l-am avut se pare ca-i cel mai fiabil

http://www.fiches-au...6-16v-_-110.php

#89
vinciun

vinciun

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,675
  • Înscris: 24.10.2015
Credeti ca merita sa sa dau 1500 de euro in plus a  aiba 150.000km in loc de 170.000? Ambele sunt la fel, 1.6hdi 115 cai cu DPF, euro 5. Cu 150.000 e 7000 de euro si cu 170.000km e 5500. Parca l-as lua pe acel mai ieftin si de diferenta de bani ii fac o revizie serioasa. Ce spuneti?

#90
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Cate costa sa faci distributia? Ca parca se face la 180K km.

Si la ala de 150K km vei face distributia peste 2 ani dar la cum s-au inmultit Volvourile in ultima vreme, cine stie ce se intampla in 2 ani...

Edited by underb, 23 October 2020 - 05:57.


Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate