Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik

Noul format Jpegli iși propu...

Dade, dade
 Parola la lock screen

Deparazitare externa pisici fara ...

Seriale turcesti/coreene online H...

Merita un Termostat Smart pentru ...
 Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik

Permis categoria B la 17 ani
 Sfaturi pentru pregatirea de eval...

Crapaturi placa

cum imi accesez dosarul electroni...

Momentul Aprilie 1964
 

Renault kangoo vs Citroën berlingo vs Peugeot partner

- - - - -
  • Please log in to reply
92 replies to this topic

#37
vinciun

vinciun

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,663
  • Înscris: 24.10.2015
Am fost si am luat-o. Mi-a lasat-o cu 2900. Am verificat-o pe loc si tot bine. Nu fumeaza, am turat-o un pic, nu pute a camaz. Intra usor in orice treapta. Am verificat eu tot ce am putut. Am venit cu ea acasa 90 km si tot bine. Dupa ce am ajuns acasa am lasat-o sa lucreze la ralenti vreo 10 min si cand colo ii creste temperatura pana la 110 de grade, poate mai crestea daca nu o opream. Ventilatorul s-a pornit. In masina da caldura. Am pus mana pe radiator si e cald doar deasupra, partea de jos, inclusiv si furtunul de jos, e rece. Idiotul, nu a putut sa-mi spuna.. L-am sunat si i-am spus dar o tine una si buna ca nu avea probleme si gata. Daca e termostatul il schimb eu nu-i problema. Dar deja nu imi place, cine stie ce mai ascunde.

#38
vinciun

vinciun

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,663
  • Înscris: 24.10.2015
Deci toate simptomele arata cu degetul spre pompa de apa. Cand merg temperatura e ok, cand stationez creste insa daca accelerez pe loc scade imediat. Se vede ca pompa de apa rau pompeza si cu odata cu marirea turatiei devine mai eficienta. O sa o schimb eu. Nu-i mare lucru. In schimb motorul merge foarte bine.

#39
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Pai mai ai cateva variante.

E posibil sa se fi ars treapta 1 de la ventilator.
Cu ACul pornit mai face figuri? Cand pornesti ACul porneste si ventilatorul de la radiator. Daca face si asa figuri e problema cu circuitul de racire(pompa sau radiator). Daca nu face figuri cu ACul pornit, e cel mai probabil de la rezistenta aia care comanda treapta 1 la ventilator. Vezi daca porneste mai incet decat cu ACul, cand porneste prima data ventilatorul, sau nu.

Daca porneste la maxim, desfaci plasticul ala de sub capota de deasupra ventilatorului si gasesti un modul albastru putin mai mic decat unnpachet de tigari. Ala e modulul care comanda ventulatorul pe tr1 si tr2. Pt tr1 are o rezistenta care uneori se arde.

#40
vinciun

vinciun

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,663
  • Înscris: 24.10.2015
Pai daca era de la ventilator de ce scade instant cum apas un pic pe acceleratie, stant pe loc?

#41
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Corect. Treaba asta mi-a scapat.

#42
vinciun

vinciun

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,663
  • Înscris: 24.10.2015
Totusi crezi ca-i imposbil sa fie termostatul? Poate deschide doar un pic si apa trece incetisor insa cand accelerez trece mai rapid... Zic si eu dar n-as crede

#43
vinciun

vinciun

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,663
  • Înscris: 24.10.2015

View Postunderb, on 19 ianuarie 2020 - 19:48, said:

Pai mai ai cateva variante.

E posibil sa se fi ars treapta 1 de la ventilator.
Cu ACul pornit mai face figuri? Cand pornesti ACul porneste si ventilatorul de la radiator. Daca face si asa figuri e problema cu circuitul de racire(pompa sau radiator). Daca nu face figuri cu ACul pornit, e cel mai probabil de la rezistenta aia care comanda treapta 1 la ventilator. Vezi daca porneste mai incet decat cu ACul, cand porneste prima data ventilatorul, sau nu.

Daca porneste la maxim, desfaci plasticul ala de sub capota de deasupra ventilatorului si gasesti un modul albastru putin mai mic decat unnpachet de tigari. Ala e modulul care comanda ventulatorul pe tr1 si tr2. Pt tr1 are o rezistenta care uneori se arde.

Desi pare ciudat, asa e. Am pornit clima si dupa ce a pornit ventilatorul, temperatura s-a stabilizat pe la 95-100 de grade. Daca opresc AC ul, nu am vazut sa se invarta mai incet ventilatorul. Ori maxim ori deloc. In plus, radiatorul e cam murdar de nisip, praf... Cred ca daca schimb rezistenta aia plus curatat radiator se va rezolva. Deocamdata o sa merg cu AC-ul pornit.

Sper sa nu fi luat vreo teapa. Mi-a dat un teanc cu toata intretinerea din 2010 pana in prezent si toate raporturile de la controlul tehnic.

Vad ca pompa de apa impreuna cu distributia a fost schimbata la 120.000 si acum are 155.000. Deci slabe sanse sa se defecteze asa rapid.

#44
vinciun

vinciun

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,663
  • Înscris: 24.10.2015
Spune-mi te rog, aceasta e comanda cu rezistentele?



[attachment=2335070:Screenshot_20200119-235458.jpg]

Dupa cum spuneam, sunt 99% convins ca asta e cauza. Simptomele sunt exact cum ai spus.

Altfel, multumesc tuturor pentru recomandari si sugestii. In afara de aceasta buba totul pare impecabil. Cred ca o sa fiu multumit cu aceasta motorizare. Deja incep sa indragesc benzinarele. Porneste instant fara gram de vibratii. Nu tracaie a tractor, nu miroase deloc a esapament. Ajunge la temperatura de lucru extrem de rapid. Din ce am mers azi, consumul pare in jur de 7-8. Destul de convenabil.

#45
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Cea originala arata asa. Parca are si un capac de plastic peste rezistenta.
Pare acelasi lucru cu cea din linkul tau.

https://www.pieseaut...-923802101.html

PS. Vad ca mufa e diferita. Verifica la masina sa vezi ce mufa ai. Clipsurile la PSA au un pin pe mijloc. Ridica pinul ala intai ca sa nu strici clipsul cand scoti capacul ala de plastic de care ziceam de deasupra radiatorului (sub capota).

Apropos de clipsuri, vezi ca va trebui sa declipsezi vasul ala mic de expansiune pt lichidul de frana (sau o fi prins in suruburi?) cand vei vrea sa schimbi filtrul de aer. Altfel e greu.
Filtrul de polen e in dreptul torpedoului dar se acceseaza din compartimentul motor. Va trebui sa scoti sau sa indepartezi panoul ala din pasla din dreptul lui. La fel, poti strica usor clipsurile daca nu ridici pinul din mijlocul clipsului.
Asa e la majoritatea PSA-urilor.

Alte chestii specifice, stiute doar de cei care au PSA, cand vei avea un zgomot scurt la pornire (vei avea in cele din urma), trebuie demontat electromotorul (starterul) si cutatat. Intra praf abraziv de la ambreiaj in el si face zgomot de la frecare.
Cand vei avea un zgomot metalic la plecarea de pe loc (vei avea pana la urma) e de la cuplajul flexibil al evacuarii. E o garnitura conica metalica. Ia originala ca alea AM nu sunt bune. Alea AM nu vin cu camasa pe care se asaza garnitura. Cand o schimbi vezi sa nu arunci camasa. Din cauza mizeriei, garnitura si camasa par o singura piesa. Parca nici pe original nu ai camasa aia in kit dar ai arcurile si suruburile. Cuplajul asta conic e in zona catalizatorului, inaintea cotului dintre partea care coboara prin spatele motorului si partea care merge pe sub masina. Nu prea stiu mecanicii care e treaba cu ea.

https://www.autoatu....t/fa1/td218981/
Asta e kitul (e un exemplu ca asta e de 206 dar e similar ca si constructie, probabil de diametru mai mic) si lipseste camasa de care ziceam pe care se asaza garnitura. Nu stiu daca voi urmari pe viitor topicul deci atentie sa scoti garnitura de pe camasa ca par dintr-o bucata cand le scoti de pe masina.


In rest nu prea ai treaba cu alte lucruri.

Edited by underb, 20 January 2020 - 08:25.


#46
vinciun

vinciun

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,663
  • Înscris: 24.10.2015
Ok,merci mult!

#47
vinciun

vinciun

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,663
  • Înscris: 24.10.2015
Salut, reinvii topicul. Din pacate nu m-am bucurat mult de berlingo. Mare ghinion anul acesta sa am doua accidente.  Un Volvo XC90 cand intra pe autoruta a pierdut controlul, fiind ud, si a intrat direct fara a mai mearga pe banda de accelerare, sa alunecat in lateral oprindu-se brusc direct in fata mea. Am franat rapid dar dara succes, direct in el am dat, aveam vreo 80-85 la ora. Foarte slab berlingo la impact. Volvo s-a dus acasa pe rotile lui dar eu am chemat asistenta de la asigurare sa elibereze drumul, dauna totala ... Asta e.

Acum sunt iar cautare de utilitara insa cred ca ma redirectionez spre ceva nemtesc. Inteleg ca volvo xc90 e mai greu si mai solid,inteleg berlingo probabil asa e proiectat sa deformeze rapid ca sa amortizeze socul sa salveze oamenii din habitaclul dar oricum, slab de tot frate, parca eram intr-o conserva de pestepe care o strivesti cu un pietroi, asa de slab mi-aparut. Fata de e classe w210 nu exista nici cel mai mic termen de comparatie. Ala da, solid.

Acum nu stiu daca sa iau un vito, un caddy, un Touran.. Sau sa ma uit iar la franceze data asta la expert sau jumpy.

Un vito de prin 2005 e problematic oare? Daca e sa ma gandesc la motorul de pe w210 nu prea am probleme cu motorul chiar daca are 380 000km. Cu distributia nu am treaba, lantul e foarte fiabil,pompa de apa tine foarte mult si se schimba usor, nu ca la alea care trebuie sa faci si distributia cand schimbi pompa. Probleme mai pot fi cu termostatul care iar se schimba usor si deja clasicul oricarui diesel egr si turbina sau injectoarele. Dar cu oricare din problemele astea ma lamuresc singur acasa. Acum nu stiu cum e in rest adica transmisia, trenul de rulare, suspensiile si ce probleme mai poate avea specifice vito. E o idee rea oare?

[attachment=2441534:20200928_142513.jpg][attachment=2441535:20200928_142335.jpg][attachment=2441536:20200928_133613.jpg]

Omul parea sincer si a recunoscut ca pierdut total contrul masinii, ca nu-l mai asculta nici directia nici frana. Ramane de vazut ce zic asiguratorii.

Altfel berlingo mi-a parut destul de fiabil. Genul de masina in care urci si te duci, nu prea aveam ce bibili la el.

Edited by vinciun, 30 September 2020 - 15:20.


#48
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Pai e ok caroseria. Demontabilele sunt praf iar capota aia, asa cum e, de mare efect :)
Ce ai fi vrut sa o opreasca sa nu ajunga asa? Ca se tine in 2 balamale si un carlig. Se putea face usor sa ramana intreaga si sa ajunga pana dincolo de volan. O faceau din otel, nu din aluminiu ca parca e Al, si avea 40kg in loc de 15kg. Si indeplinea fix acelasi rol.
Nu vad problema sigurantei.
Orice masina are spatele tare si coaja de pe bot vulnerabila.

Legat de nemtesti, la banii aia vei lua masini mai uzate, cu diverse probleme mecanice reale, nu nimicuri cum ai avut la asta, si cu (inceput de) rugina.
Si cu aceeasi siguranta doar ca vor avea intr-adevar o coaja mai tare peste bot.

La buget (semnificativ) mai mare, e altceva.

Edited by underb, 01 October 2020 - 10:54.


#49
vinciun

vinciun

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,663
  • Înscris: 24.10.2015
M-am gandit si eu la asta. In mare parte de acord cu tine. O sa vad ce gasesc.

#50
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,966
  • Înscris: 03.12.2005
As zice ca ai avut si ghinionul sa intri pe sub armatura barii de la Volvo. Se vede ca ai ridicat-o un pic de pe roti in impact. Asta ti-a permis sa lovesti capota in muchie ceea ce a facut-o sa se indoaie asa. Alternativa era sa ce? Sa se reteze din balamale si eventual sa intre in parbriz? Nu era mai favorabil deloc.
Arata spectaculos acum, dupa demontare e mai banal. Dar 100% nu va fi demontata la preturile de la voi.

#51
nino852

nino852

    CENZURAT,autosuspendat

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,713
  • Înscris: 10.05.2012

View Postvinciun, on 30 septembrie 2020 - 15:20, said:

Salut, reinvii topicul. Din pacate nu m-am bucurat mult de berlingo.

Acum sunt iar cautare de utilitara insa cred ca ma redirectionez spre ceva nemtesc.

Acum nu stiu daca sa iau un vito, un caddy, un Touran.. Sau sa ma uit iar la franceze data asta la expert sau jumpy.



Attachment 20200928_142513.jpgAttachment 20200928_142335.jpgAttachment 20200928_133613.jpg


Caddy au mai multi cunoscuti,mai vechi din 2004-2005,multumiti de ele,nu degeaba a luat mereu premii la categoria sa,tabla buna,fiabila.
Motorul 1,9 TDI sau SDI cred ca e cea mai buna alegere.
Nu stiu de Vito,cred ca e mai scump la piese.

#52
vinciun

vinciun

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,663
  • Înscris: 24.10.2015
Ce ma enerveaza perioadele astea. Rasfoiesc internetul intr-una. Nici nu stii ce sa cumperi, acus iar trebuie pusa la punct, batai de cap, umblatura prin service. Nimeni nu vinde masina in stare perfecta de functionare desi zic asta.

#53
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
O mica corectura. Nimeni nu vinde o masina de genul asta in stare perfecta de functionare :)
De masinile luate pentru partea practica/utilitara se trage mai mult.
Daca ai unde sa o tii pe actuala pana ai pune-o la punct pe cea noua, as lua una la fel. Poate chiar aceeasi culoare daca as gasi si as avea unde tine diverse repere gen usi, hayon, bara spate etc.

Edited by underb, 03 October 2020 - 05:12.


#54
vinciun

vinciun

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,663
  • Înscris: 24.10.2015
Actuala mi-o ia asugurarea. Acum e intr-un garaj provizoriu unde a dus-o depanajul cand a eliberat drumul. Am sunat al ei si cica o duc intr-un service agreat sa treaca expertiza. Daca e de reparat o repara, daca nu, imi dau un cec sa-mi iau alta.

In orice caz chiar daca as vrea sa iau alta identuca e misiune aproape imposibila. Sunt extrem de putine benzinare si mai ales sa fie 1.6i 110ch ca altele sunt de 1.4. Apoi sa aiba ca si a mea bare pe acoperis si faruri anticeata iar e o provocare. Am vazut zilele astea una dar era 6000 de euro. Eu o luasem foarte bine cu 2900 chiar daca m-a amagit si a trebuit sa schimb distributia. Iar mersul neregulat l-am rezolvat prin curatarea clapetei.

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate