Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Info Coronavirus/Vaccinare vs Fake News

Facebook a luat-o razna

Pompa submersibila 3-4mc

Cele mai ieftine tigari
 stie cineva cod telecomanda pt cv...

telefon vechi cu baterie moarta -...

Cum scot un sender din “upd...

Flori ca muscatele? Sa dureze toa...
 Intretinere BMW E46 320D

Acoperire canale radio !

Masuratori teren cadastru

Schema RR Gloria 1-2-3 cu rezolut...
 Windows 10 sau alta aplicatie fol...

Sfat achiziție laptop

Motocoasa pe acumulatori erbauer

Aplicare la concurs pe un post AN...
 

Constructie EV Charger/Statie incarcare incarcare masina electrica (EVSE)

* * * * * 2 votes
  • Please log in to reply
217 replies to this topic

#1
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,000
  • Înscris: 26.11.2001
Acum, pt ca am Nissan Leaf, am descoperit ca sunt o multime de solutii, care mai de care mai piperate, de incarcat masina.
Unele solutii vandute in Romania, sunt cele mai simple posibil, cu preturi exorbitante pt ceea ce ofera, adica "o priza smart".

Cei interesati de o statie cat mai ieftina si cu setari minime, pot citi tutorialul de aici.

Acesta este un material DIY bazat pe documentatie liber accesibila pe internet.
Nu este un material profesionist, si mai ales NU presupune asumarea unei raspunderi, deci construirea si folosirea unui astfel de dispozitiv se face pe raspunderea voastra!
Daca se intampla ceva rau... ghinion.


Ce e un EVSE Charger/Wallbox?

Masinile se pot incarca rapid pe fast charge, cu curent continuu (DC) SAU mai putin rapid, pe curent alternativ (AC).
Noi avem doar curent alternativ (AC) la prizele obisnuite.

Intrarea AC este o faza sau trei faze, si iesirea e la fel.
Conversia AC-DC se face in masina, iar "Wallbox" are ca principala functie sa protejeze si sa comunice masinii ce putere poate sa traga, fara sa sara sigurantele circuitului.


Spoiler



====================

Link util: Programare firmware nou SimpleEVSE

Imi pot construi singur o statie de incarcare?
Eu zic ca da, daca nu aveti doua maini stangi, stiti sa cititi o schema simpla si mai ales NU lucrati sub tensiune, iar conectarea la retea sa o faca un electrician.

Ca sa va dati seama, cunostiintele mele sunt basic, adica ce am inteles prin liceu din electrica + ce am inteles din diversele documentatii.

Unelte necesare:

1. Cleste sertizare (asta e un dar ceresc)
2. Patent/Sfic pt taiat cablurile
3. Cutit/cutter pt taiat izolatia de la cabluri.
4. Ciocan de lipit si fludor (optional)
5. Surubelnita Phillips (stea) si normala, de preferinta creion de tensiune.
6. Zip ties (arici) mici, pt wire management
7. Bec led 5v (optional)

Teorie:

Primul pas este sa stiti daca aveti curent monofazat sau trifazat
Al doilea pas este sa aflati puterea instalata, iar asta se face citind cati amperi suporta siguranta cea mare de langa contor, apoi cea de la care doriti sa va alimentati.

Ex: 32A siguranta mare de la contor (afara), 32A siguranta de la panoul din casa si 16A la circuitul de la priza => factorul limitator pt o priza va fi siguranta de 16A.
Teoretic, trebuie sa trageti un circuit nou monofazat/trifazat pana la statie.

Daca doriti o putere instalata mai mare, cereti de la distribuitorul vostru de energie.

Incepand cu 2019, circuitul ce alimenteaza EVSE sa fie protejat de o siguranta diferentiala tip Tip B (nu curba B).
Aceste sigurante diferentiale sunt greu de gasit si in general foarte scumpe (sute de eur).
Cel mai ieftin am gasiti pe Aliexpress - 4P 30mA 40A,
Vine cu certificat CE si TUV.
Attached File  CE+TUV Certificate of EKL6-100B.pdf   242.6K   9 downloads


Calculul puterii maxime este:
3 faze: 400V x Amperaj x 1.73 = Putere maxima ideala
1 faza: 240v x Amperaj = Putere maxima ideala

In cazul de fata urmaresc un maxim de 22Kw (22000 W => Amperaj maxim 32A => contactor de minim 32A, ideal mai mare - 40A)

Attached File  siguranta.jpg   282.81K   115 downloads

Optiuni constructie EVSE:

Exista mai multe proiecte Open, dintre care amintesc:

OpenEVSE  
SmartEVSE
SimpleEVSE
EV SimpleCharge
DehneEVSE

Am tot studiat, si m-am oprit asupra SimpleEVSE, care e cel mai ok dpdv al costurilor, al documentatiei si facilitatilor.

Voi folosi varianta DIN (e important sa fie aceasta varianta pt ca are alti PINI), ce se prinde pe sina in tablou, si vine cu ModBUS activat din 2018 (la cerere).

* Daca doriti sa folositi EvseWIFI 2.x (modul separat), e nevoie sa cumparati Simple EVSE DIN + modul hardware rs485 integrat. Vedeti detalii importante aici.

In principiu, ai nevoie de un contactor limitat la amperajul dorit + placa de comanda.
Pe langa asta, vine discutia despre cablu/priza Type 2, module WIFI, Bluetooth, butoane etc

Teoretic, as dori si o solutie de monitorizare si de limitare a accesului la incarcare, pt ca o unitate va fi la o strada intens circulata, cealalta la mine in curte.

Post despre statie cu cablu

Componente pt statie cu priza

1. Board SimpleEVSE DIN - UART, cu tot cu cutie ce se poate monta pe sina - 60 EUR
Cereti ca Modbus software sa fie activat de la ei!
Nu uitati sa comandati  cu modul Hardware Modbus inclus (+10 EUR), daca aveti nevoie si sa fiti total acoperiti pt proiecte viitoare, gen consum si modulare PV.

http://evracing.cz/products (va dau invoice, platiti cu PayPal sau Transfer bancar - EUR).

2. Priza Type 2 Socket (32A) - 55 EUR
Daca cumparati din alta parte, vedeti sa fie cu fixare in 4 puncte. Exista cu fixare in 3 puncte, dar necesita un cleste speciat pt sertizarea cablurilor.

3. Cumparati din Romania un cablu de 5x6mm si 2 x 0.75mm, lungime de 1m.
Il veti folosi pentru a conecta contactorul de priza.

Attached File  cabluri.jpg   101.35K   91 downloads

4. un led (optional) daca carcasa nu e transparenta si doriti a vedeti cum clipoceste la exterior.
Deja are rezistenta interna de 1k ohm si alimentare de 5V.

5. Un contactor 3P sau 4P, cu declansare bobina pe 230V
- ei folosesc ABB ESB 24-40, eu as folosi ABB ESB 40-40, pt ca am sigurante de 40A ~ 191 lei
- OpenEVSE recomanda Schneider GC4040M5 ~ 250 lei
- Utilizatorii recomanda Chint NCH8-4P40 si Elmark 40A 4p
- Etek are produse bune, recomand si ETEK EKMF-4040-230 ± 30 $ (puteti comanda cu diferentialul Type B)
- Daca tintiti 25A merita un Contactor Schneider TVS 32A 3P 1ND 2.2kW 220V LC1E3210M5 (139 lei)
- Daca tintiti 32A merita un Contactor Schneider TVS 38A 3P 1ND 2.2kW 220V LC1E3810M5 (159 lei) (recomandat, dar butucanos)

6. Cutie PVC transparenta - 225 x 311 x 130 mm - in care vor intra toate cele.
E importanta adancimea pt cei care vor sa includa priza.

O cutie recomanda, cu acces rapid la module este EPN2205-01
7. Sina DIN ~ 6.5 lei

8. Cleme de derivatie WAGO 221-613 (minim 4 buc)

9. Alimentare DIN WIFI Module  (5V, minim 1A) - 50 lei

10. Wifi Module cu ESP8266 (de preferat sa aiba cip Silabs) ~ 30 lei pe OLX
NodeMcu - vedeti sa fie alimentate cu microUSB!
Am conectat placa WIFI NodeMCU pe MicroUSB la computer si am urmas pasii de mai jos pentru a instala softul.

Daca doriti o receptie mai buna a semnalului WIFI, va recomand sa folositi WEMOS D1 Mini Pro 16M cu antena externa + modificarile.

11. MODUL RFID RC522 ARDUINO CARTELA/BRELOC - 27 lei ( e Optional - se monteaza in locuri unde altcineva poate avea acces la priza de incarcare)
El va permite accesul pe baza de card RFID pentru utilizatorii inregistrati din interfata WEB.

Nu activati modului RFID din interfata WIFI, daca acesta NU e conectat - intra in reboot loop si va trebui sa stergeti cipul ESP.
Conectati componentelele (WIFI module si RFID), apoi activati din interfata.
Fara acest modul, activarea/dezactivarea se va face din buton / din interfata web / direct la conectare cablului Type 2.

12. cabluri Dupont de toate tipurile (mama-mama, tata-tata, mama-tata).
De 15-20cm ajung.

13. pini terminali de 1mm si 6mm. Se foloseste partea din spate a clestelui de sertizat.

14. Siguranta pe fir de 0.2A pt alimentare (L) a EVSE DIN. (cumparati 2-3 sigurante, sa aveti)

14.1 Dupa o experienta neplacuta, recomand si o siguranta pe fir de 0.75A pentru alimentarea sursei de 5V.

15. Presetupa pentru orificiul de intrare a cablului de alimentare in cutie. Luati in fct de dimensiunea exterioara a cablului.

16. Diferential electric Tip B (nu curba B)

====== Documentatie ======

Planuri de aici.

Am atasat tot ce e important!

Attached File  11-22kW Wallbox mit Ladedose.pdf   2MB   117 downloads - schema principala, cu mentiunea ca versiunea DIN are pinii pusi putin altfel, dar marcajele sunt acelasi!

Attached File  evse-wb-din_latest.pdf   3.93MB   21 downloads - manualul principal Simple EVSE.


Spoiler

Cost total ~260 EUR, aveti o sinteza a costurilor si link-uri de achizitie in fisierul EXCEL de aici

Atentie!

Daca aveti mai putin de 32A disponibili (valoare default), atunci trebuie sa spuneti EVSE acest lucru.
Editati Register 2007 cu valoare respectiva, prin modbus (WIFI Module settings).

===
Poze cu al meu Wallbox.

Attached File  1.jpeg   185.81K   147 downloads Attached File  2.jpeg   137.44K   128 downloads Attached File  3.jpeg   94.84K   122 downloads Attached File  4.jpeg   132.04K   149 downloads Attached File  5.jpeg   50.88K   149 downloads Attached File  6.jpeg   53.11K   171 downloads Attached File  WhatsApp Image 2021-09-24 at 16.56.03.jpeg   635.22K   65 downloads
===

Attached Files



#2
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,000
  • Înscris: 26.11.2001
Azi am comandat si platit partea electronica din Cehia
- EVSE DIN UART cu Modbus activat
- 1m cablu
- 1 buton Led 5V
- priza Type 2

Vorbind cu dezvoltatorul, a editat manualul, pt ca erau niste prostii ramase, deci e o versiune noua de manual, am pus-o si in primul topic.

Am cumparat de pe OLX cu 30 lei un modul WIFI NodeMcu 1.0
E ok NodeMcu pt ca vine cu PINI deja lipiti.

Am conectat modulul la USB de la computer (pe micro-USB), am mers in device manager si am instalat driverele de aici
Am notat portul COM (6)

Attached File  device_manager.JPG   137.97K   40 downloads

Pentru a pune softul de EVSE-WIFI, e nevoie de flash.
Fisierele sunt build.bin si spiffs.bin de aici

Nu mi-a mers cu fisierul flash.bat, dar a mers cu programul de aici.

Configurati programul ca in imagine (portul vostru, in cazul meu 6) si calea catre cele doua fisiere bin.

La adrese, scrieti pentru:
build.bin  - 0x00000
spiffs.bin - 0x300000

Attached File  proframare_evse.JPG   127.4K   37 downloads

In Advanced, vedeti Baudrate 921600

Attached File  programare_adv.JPG   86.35K   40 downloads

Procesul de programare a durat cca 2 minute.
Dupa ce a terminat, am apasat butonul reset de pe placa si in cca 20 de secunde, a aparut o retea WIFI noua.

Conectati-va la noua retea si accesati in browser adresa

http://192.168.4.1/

parola: adminadmin

Odata intrati, exista cateva setari de facut, dar cel mai important este sa o legati la routerul vostru.

Client mode, apoi selectati reteaua voastra si introduceti parola de WIFI.
Puteti da un IP fix in reteaua voastra (in afara range-ului DHCP alocat de router), iar daca nu faceti asta... dupa salvare trebuie sa intrati in router si sa aflati ce IP i s-a dat, apoi sa il faceti pe acesta fix

Attached File  FireShot Capture 001 - SimpleEVSE-WiFi - 192.168.4.1.png   688.11K   53 downloads

P.S. E interesant ca puteti edita direct Registers EVSE din interfata WIFI!

Attached File  registers.JPG   106.11K   45 downloads

Cam atat pt astazi.

Atasat firmware 0.3.1 si esptool.py

Attached Files



#3
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,000
  • Înscris: 26.11.2001
Am trecut pe la Dedeman, si am gasit un contactor promitator si destul de ieftin, daca aveti instalatia de 25A.

Contactor TVS 32A 3P 1ND 2.2kW 220V LC1E3210M5

Specificatii

Diferenta vs cei modulari vine din faptul ca e dimensiuni mai mari si nu intra intr-un tablu electric clasic, dar merge pe sina DIN.

Am gasit si cutii netransparente, cu IP66 la pret acceptabil.

Attached Files



#4
Tomaso

Tomaso

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 57,654
  • Înscris: 11.04.2005
Care este puterea maximă a racordului la rețea?



#5
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,000
  • Înscris: 26.11.2001
Adica?
Aceasta constructie accepta maxim 80A, dar nu ai ce fac e cu ei si ma indoiesc ca ai conexiunile necesare.

Default este 32A =>
3 faze = 32 x 400 x 1.73 = 22kW
1 faza (cum e la Nissan Leaf) = 240 x 32 = 7.6 kW

Daca ai Leaf, acesta trage cu max 6.6 kW, deci cu 28A deja esti pe maxim.

Daca ai 25A pe toata casa, atunci trebuie sa limitezi din setari incarcarea la mai putini amperi (ex 20).
Setarea se poate face din software sau folosind rezistente de diverse marimi.
Iti calculezi cat ti-ai mai dori sa iti ramana disponibili pt restul gospodariei.

Ex: eu am siguranta principala de 40A, asa ca imi permit sa las masina sa traga 32.

Setarile sunt f generoase, dar ca sa ajungi la 80A, ai nevoie de alte cabluri si priza de 80A (f groase).
Nu am vazut de vanzare priza Type 2 de 80A, desi standardul suporta pana la 300A.

Attached Files



#6
Tomaso

Tomaso

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 57,654
  • Înscris: 11.04.2005
Ma refer la puterea din contractul pt furnizarea de energie electrica.    Instalatia de incarcate va trage curent in sarcina asemenea unei aeroterme.
Daca este racord mai mic,  tipic pentru utilizare casnica,  adunat cu restul consumatorilor potentiali din casa,  poate da afara de la intrare.

Am patit chestia asta cand mi-am pus in functiune bucataria,  full electric.    Cuptorul + plita + orice altceva imi dadea stingerea.

Am trecut pe trifazic de 9kva, n-am avut alternativa.



#7
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,000
  • Înscris: 26.11.2001
Cum ziceam te uiti la siguranta.
Sunt doua sigurante de obicei:
- una afara (mai mare)
- una interior (mai mica)

Cea mai mica e cea cu factor limitator.

La bloc e jale cu puterea instalata, dar la casele ˜ noi am vazut ca se pun sigurante de 25A trifazic.

#8
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,000
  • Înscris: 26.11.2001
Am refacut tot textul initial, sper ca este mai logic/cursiv/inteligibil.

Saptamana viitoare sper sa vina toate jucariile, si sa ma apuc sa le ansamblez.

#9
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 20,954
  • Înscris: 22.05.2003
Hmm acel modul wifi banuiesc ca vrei sa il prinzi cu ceva in carcasa? Posted Image

https://www.thingive...m/thing:2665294
https://www.thingive...m/thing:2830716

https://www.thingive...m/thing:1756318

#10
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,539
  • Înscris: 01.03.2013

View PostCourage, on 10 iulie 2019 - 10:53, said:

prin conectarea intre pinii PP si PE de la PRIZA a unei rezistente semnalizam masinii ce putere poate extrage.
Doresc sa clarific 3 probleme.

Problema 1:

Statia transmite masinii ce putere poate extrage prin semnal PWM pe pinul CP (Control Pilot).

Rezistenta de care spui trebuie sa indice STATIEI curentul maxim suportat de CABLUL de legatura dintre statie si masina. Rezistenta a fost prevazuta pentru cabluri detasabile si statii de incarcare care nu au un cablu permanent atasat.

Vine omul cu cablul de acasa, cu doi conectori Type 2. Un capat il baga in masina, iar celalalt in statie. Statia trebuie sa poata deduce curentul maxim suportat de cablu si sa ia masuri sa nu se depaseasca acest curent.

Atentie ca daca pui tu o rezistenta permanenta in statie si apoi mai vine si cablul cu rezistenta inclusa in stecher, statia o sa citeasca rezistenta echivalenta a celor doua rezistente conectate in paralel, R = R1*R2/(R1+R2)

Problema 2:

Aceasta statie de incarcare nu are posibilitatea sa verifice si sa intrerupa alimentarea masinii daca masina depaseste curentul care i se permite (prin CP). Depasirea se poate intampla datorita unor defectiuni hardware sau software la masina.

Statiile "de fabrica" verifica curentul real absorbit de masina si intrerup daca masina trage prea mult.

Daca doriti, pot sa va scriu cateva cuvinte despre ce solutie se aplica cel mai frecvent in comunitatea DIY pentru problema asta.

Problema 3:

Din motive de siguranta, se recomanda ca circuitul de incarcare sa fie protejat de un disjunctor diferential care sa detecteze si curenti de defect cu componenta continua (Type A). Problema este ca nu vei gasi la Dedeman astfel de diferentiale si sunt putin mai scumpe.

Multe statii de incarcare "de fabrica" au inclusa si functia de protectie diferentiala Tip A.

#11
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,000
  • Înscris: 26.11.2001
1. Documentatia e confuza la rezistenta de la priza, pt ca majoritatea documentatiei este pentru cazul in care pui cablu si nu ai dubii in ceea ce priveste capacitatea sa.

Cablul masinii vine calibrat pe ce poate trage masina.

Am intrebat producatorul si mi-a raspuns de 3x in moduri diferite ca trebuie sa mai existe o rezistenta in priza,
(In schema PDF NU exista acea rezistenta si logica mea zice ca NU ar trebui sa existe in priza)

Quote

Q: If I use the Type 2 Socket and Modbus, I can hardcode 2007 register
for 32A AND I will also put the 220 ohm inside the Type 2 Socket?

A: yes, but if you use type2 socket, it is recommended to wire PP to the EVSE (in case somebody uses 16A cable)

https://groups.googl...vse/xL3AeKe-_y8

Spoiler


2. Da, OpenEVSE are si masurarea curentului consumat de iesire, prin inductie.
Multe chestii sunt posibile, dar f putine probabile.
Ai pana la urma cel putin o siguranta diferentiala si un contactor care ar trebui sa crape.

Attached File  OpenEVSE.jpg   108.12K   72 downloads


3. Disjunctor diferential ar trebui sa existe in orice gospodarie, macar pe general, ce e drept, nu unul f. sofisticat.

Despre statiile "de fabrica", din pacate, cred ca esti foarte optimist.

Quote

the European Type 2 EVSE that supports free-cable builds must either have an RCBO/RCD and contactor/relay pair for each cable type supported *or* it must have an ammeter to monitor the current being drawn by the vehicle and interrupt the current supply if the cable's current capacity is exceeded.
In practice, however, most EVSEs that I've seen in Europe do neither of those.
They usually only have a single RCBO/RCD and contactor/relay pair, and usually do not have an ammeter which is monitored by the contactor/relay controller.
Fortunately, most public Type 2 EVSEs in Europe are only 32A, and fortunately nearly everyone uses a cable that is rated at least as much as their vehicle will draw.  So, there is relatively little likelihood of there being a real-world problem.

Am tot citit si undeva gasisem niste teste, care aratau ca sunt un fel de "black box" de nedorit multe dintre ele.

Am gasit si manualul de la Smart EVSE

#12
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,539
  • Înscris: 01.03.2013

View PostCourage, on 14 iulie 2019 - 23:30, said:

1. Documentatia e confuza la rezistenta de la priza
Sunt de acord.
Motivul pentru care am intervenit este ca din postarea ta anterioara, cineva care citeste si nu a aprofundat subiectul atat de mult ca si tine, ar fi dedus ca rezistenta este metoda de a indica masinii ce putere poate sa traga, ceea ce poate genera confuzii.

View PostCourage, on 14 iulie 2019 - 23:30, said:

2. Da, OpenEVSE are si masurarea curentului consumat de iesire, prin inductie.
Este o imbunatatire.
Nu este ideal pentru ca vad ca masoara pe o singura faza.

View PostCourage, on 14 iulie 2019 - 23:30, said:

Ai pana la urma cel putin o siguranta diferentiala si un contactor care ar trebui sa crape.
Contactorul crapa intr-un mod nefavorabil: se topesc si se sudeaza contactele si nu se mai intrerupe circuitul.

View PostCourage, on 14 iulie 2019 - 23:30, said:

3. Disjunctor diferential ar trebui sa existe in orice gospodarie, macar pe general, ce e drept, nu unul f. sofisticat.
Este, dar majoritatea sunt de tip AC, "din Dedeman", si NU sesizeaza curenti de defect cu componenta continua cum pot sa apara la incarcatorul masinii electrice.

View PostCourage, on 14 iulie 2019 - 23:30, said:

Despre statiile "de fabrica", din pacate, cred ca esti foarte optimist.
Chinezariile intr-adevar sunt slabe.
Dar cutiuta aia originala de la Nissan, de exemplu, am vazut poze cu ea desfacuta si se vede ca are si traductor de curent si senzor de curent diferential.
La fel au toate cele de la firme mai rasarite, gen Schneider Electric, ABB, etc.

#13
anaki

anaki

    IES-CONSULTANTA DE SPECIALITATE

  • Grup: Moderators
  • Posts: 10,482
  • Înscris: 17.03.2009

View PostCourage, on 14 iulie 2019 - 23:30, said:

1. Documentatia e confuza la rezistenta de la priza, pt ca majoritatea documentatiei este pentru cazul in care pui cablu si nu ai dubii in ceea ce priveste capacitatea sa.

Cablul masinii vine calibrat pe ce poate trage masina.
Singura grija este sa dimensionezi corect circuitul instalatiei electrice de unde alimentezi masina, priza, cablu, protectie (disj diferential)

Am intrebat producatorul si mi-a raspuns de 3x in moduri diferite ca trebuie sa mai existe o rezistenta in priza,
(In schema PDF NU exista acea rezistenta si logica mea zice ca NU ar trebui sa existe in priza)
Nu trebuie nici o rezistenta.


View Postkolfleading, on 15 iulie 2019 - 07:05, said:

Contactorul crapa intr-un mod nefavorabil: se topesc si se sudeaza contactele si nu se mai intrerupe circuitul
Montarea unui releu termic semireglabil dupa contactor rezolva probleme de genul asta.

Daca are asa ceva nu mai este nevoie de disj dif de tip A.

#14
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,000
  • Înscris: 26.11.2001
Am cumparat sursa modulara de 5V si ma gandeam cu regret ce cablu USB sa sacrific pt alimentarea modulului WIFI, cand mi-am dat seama ca am o multime de adaptoare USB de calitate (Apple, Google etc), care scot 5V si 1A, dar care sunt pentru US si UK.

LE: Toate incarcatoarele s-au busit dupa cateva luni, nu re comand sa folositi. Folositi sursa DIN!

Am folosit si carcasa pt sina DIN facuta cadou de @Adm (dar nu exact asa cum era planuit) + un cablu microUSB.

Totul merge OK, insa mi-am dat seama ca nu mai am conectori Dupont mama-mama, ca sa conectez modulul RFID...

Attached Files

  • Attached File  4.jpeg   54.43K   30 downloads
  • Attached File  5.jpeg   68.66K   28 downloads
  • Attached File  1.jpeg   51.94K   29 downloads
  • Attached File  2.jpeg   38.28K   28 downloads
  • Attached File  3.jpeg   39.3K   27 downloads


#15
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,000
  • Înscris: 26.11.2001
Si totusi, ai vorbim de o statie personala, nu e ca si cum vinzi curent si sunt N clienti.

Daca tii mortis sa nu ai dubii de genul: vine unul cu cablu de 16A, masina stricata si fabricata intr-o zodie nefasta, atunci montezi de la inceput un cablu de incarcare + mufa de incarcare (nu priza), de 32A!
Scazi 55EUR priza, adaugi 150 EUR pt cablu cu mufa.
Mie imi e tare teama de publicul care vede o sarma groasa de cupru, lasata nesupravegheata...

Eu creez acest topic pentru proprietarii de masini electrice/hibrid plugin, care vor sa aiba o statie ieftina acasa pt uz propriu.
Ce isi face omul cu mana lui e sfant/lucru manual.

Alternativa este sa cumperi una gata facuta, la care nu ai nicio garantie ca are toate protectiile enumerate de tine in extremis.

Asta e ceea ce vinde cu 875 EUR + TVA E-charge - Renovatio.

Quote

Aceasta statie are nevoie (nu este inclusa) de protectie diferentiala in amonte (intr-o incinta noua langa statie sau in tabloul electric de distributie de unde se va face alimentarea cu energie electrica).
Va recomandam MO04669 - Siguranta diferentiala 1P+N PFL4-32/1N/C/003.

La 22 kW recomanda Eaton 4P 40A, 30mA, PF7-40/4/003

Attached Files



#16
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,539
  • Înscris: 01.03.2013

View Postanaki, on 16 iulie 2019 - 13:28, said:

Ma refeream la faptul ca releul termic protejeaza contactorul de  supracurenti,nu se mai topeste ,lipeste,te faci ca nu intelegi la ce ma refeream?Posted Image Imi explici de disj diferentiale,ai aflat cam tarziu de ele.Posted Image

Tu ai scris mai sus. Citez:

Quote

Montarea unui releu termic semireglabil dupa contactor rezolva probleme de genul asta.
Daca are asa ceva nu mai este nevoie de disj dif de tip A.
Adica ai spus exact asa: daca are releu termic semireglabil, nu mai este nevoie de diferential.
Imi pare rau, dar cele doua dispozitive indeplinesc functii complet diferite si NU SE SUBSTITUIE UNUL PE CELALALT.


Quote

Nu se adapteaza dinamic ,ha?Afla ca releele termice semireglabile permit o variatie a curentului absorbit in functie de minimul si maximul stabilit ,vezi de ce se folosesc si la motoarele electrice ,e  una dintre componentele de baza pt exploatarea in siguranta.Posted Image
NU se adapteaza singure incat sa protejeze atat un cablu de max. 16A, cat si un cablu de max. 32A.

Aici regimul de consum este cu totul altul fata de motoarele electrice: se folosesc curenti apropiati de maxim pentru intervale lungi de timp (ore intregi).

View PostCourage, on 16 iulie 2019 - 12:31, said:

Si totusi, ai vorbim de o statie personala, nu e ca si cum vinzi curent si sunt N clienti.
Sunt de acord.
Consider doar ca e necesar sa fie clar acest lucru si sa fie clar ce riscuri exista si la ce sa fie atent cine va vrea sa-ti urmeze modelul. Pentru ca mi-e teama ca vine unul si pune cablu de 16 A si nu intelege de ce se topeste...

Edited by anaki, 16 July 2019 - 22:08.
flame


#17
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 20,954
  • Înscris: 22.05.2003
Și totuși, cf standardului cablul comunica către Evse de ce capacitate este, prin valoarea rezistentei.
In practica toți au de 32A, deci discuția este cam fără sens și Gigi-contra/drob de sare.


#18
anaki

anaki

    IES-CONSULTANTA DE SPECIALITATE

  • Grup: Moderators
  • Posts: 10,482
  • Înscris: 17.03.2009
View Postkolfleading, on 15 iulie 2019 - 07:05, said:
Contactorul crapa intr-un mod nefavorabil: se topesc si se sudeaza contactele si nu se mai intrerupe circuitul
Montarea unui releu termic semireglabil dupa contactor rezolva probleme de genul asta.
Asta era raspunsul meu  la postarea ta cu contactorul care crapa,iar asta era raspunsul
Daca are asa ceva nu mai este nevoie de disj dif de tip A.  pentru precizarea lui Courage ca,,Dar cutiuta aia originala de la Nissan, de exemplu, am vazut poze cu ea desfacuta si se vede ca are si traductor de curent si senzor de curent diferential. Cine citeste postul 13 cu atentie,intelege dar normal ca tu ai manipulat raspunsurile ca sa o faci pe desteptul,ca eu confund ceea ce face diferentialul cu ceea ce face releul termic semireglabil.

 kolfleading, on 16 iulie 2019 - 21:19, said:

Aici regimul de consum este cu totul altul fata de motoarele electrice: se folosesc curenti apropiati de maxim pentru intervale lungi de timp (ore intregi)
Si care este problema cand cablul si protectiile sunt adecvate?Sau crezi ca sunt doar motoare care functioneaza o perioada scurta de timp?

Sunt de acord.
Consider doar ca e necesar sa fie clar acest lucru si sa fie clar ce riscuri exista si la ce sa fie atent cine va vrea sa-ti urmeze modelul. Pentru ca mi-e teama ca vine unul si pune cablu de 16 A si nu intelege de ce se topeste...

Esti departe...de domeniu,ar trebui sa-ti fie teama de tablloul  facut de tine pt propria casa,vai si amar.

Edited by anaki, 16 July 2019 - 22:34.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate