Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Recomandare demontare+instalare ...

CAIET SERVICE PREDEAL II

Internare spital psihiatrie

CM de snooker 2024
 Scot penele dupa montajul tamplar...

Masina de spalat vase si grasimea

Noua lege de acces in paduri

Sunt ouale proaspete?
 Aplicatie invatare limba Germana

Presbiopia - la 43 ani ?

Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile
 Primele zile ale internetului per...

Ditra 25

Casti USB-C ptr A-54

Aplicatie medicala / asistent med...
 

Jurnal de Frunza (Nissan Leaf)

* * * * * 3 votes
  • Please log in to reply
980 replies to this topic

#1
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,658
  • Înscris: 26.11.2001
Link grup Whatsapp Nissan Leaf Romania

Link grup Facebook Nissan Leaf Romania

Constructie Wallbox/EV Charger pt incarcare masina electrica (EVSE)

Nu pot sa zic ca aveam un mare plan de achizitii auto anul acesta, dimpotriva (am si asa prea multe masini), doar ca:
- fac intre 40-70Km in Bucuresti, cu consum in fct de masina intre 11-15l/100km.
- am schimbat pe garantie 2 valve EGR la o masina si una la cealalta.
- ma scarma nervos cand stau in trafic, vad cat consum si cat poluez.
Da, poluarea este enorma in oras, dar... ### (nu vreau sa fiu ipocrit)
- am 2 copii si un bebe, dar cel mai des transport 3 copii ( 2 ai mei si o colega de scoala) la/de la scoala, deci aveam nevoie de mai mult loc in spate (3 locuri, nu 2 ca la i3). Au uimitor de multe bagaje la scoala, iar portbagajul Leaf e incapator.
- presimt ca voucherul de 9300 EUR nu mai rezista mult

Am cumparat Nissan Leaf dupa ce am citit pe internet si pe acest forum. In general, forumurile din afara au modelul precedent.
Mi-ar fi placut Tesla, dar cea mai ieftina costa de 2x mai mult, nu are voucher, iar cel mai apropiat service e la Viena.
Despre Model X, numai de bine Posted Image

Autonomia este importanta, dar nu critica, pentru ca in afara orasului am cu ce sa ma deplasez fara probleme, dar nu as fi dorit sa o bag la incarcat zilnic.

Ca si in cazul motoarelor termice, si la cele electrice se exagereaza enorm la consum/range declarat.

Sunt prea multe variabile:
- trafic
- talpa sofer (viteza, stil, acelerare)
- temperatura ambianta (AC consuma enorm, vedeti poze)
- incarcare
- panta
- etc

Ideea este ca pentru bateria de 40 kw, eu mi-am facut calcule de 200 Km, cea ce pare a fi real dupa prima jumatate de zi de folosinta.
Daca incarc acasa, eu ies de 6-7x mai ieftin decat daca merg cu celelalte masini.
In caz particular, voi incarca des gratuit (Kuafland, Lidl etc), cat inca mai e posibil.

Cine isi ia masina electrica doar pentru economii, nu stie matematica.
Cu 2-4000 iei masina SH decenta, care te tine cativa ani buni si nu ajungi la 28500 EUR, cat a costat aceasta masina, cu tot cu tichetul rabla plus si rabla clasic.

Maina e full (Tekna), doar asa s-au adus in Romania, are multe jucarii pe ea, dar merita mentionat:
- scaun incalzite fata/spate, din piele ecologica, perforata.
- volan incalzit
- camera fata/spate/laterale, de detectie unghi mort, detectie pietoni, radar
- franare automata pietoni sau obstacole
- cruise control adaptiv cu franare
- sistem audio BOSE
- Apple Car play/Android Auto (aici mai trebuie sa cercetez)
- navigatie
- control de pe smartphone pt clima si incarcare (dupa o procedura de activare, destul de tembela)
- etc

Incarcarea bateriei de 40 kw se face pe doua porturi:

1. Chademo - 55kW/h, supercharger - curent continuu, sunt relativ putine statii - www.plugshare.com
2. Pe portul Type 2, cu curent alternativ. Accepta maxim 6.6 kW/h.
Masina vine cu 2 cabluri (unul pt Type 2, pt prize de perete) si unul cu adaptor de 10A, ce incarca teoretic cu 2.2 kWh - la o priza obisnuita (ia 20 de ore).

Acasa am 380V, dar Leaf foloseste doar o faza, insa am destul ca sa incarc cu 6.6kWh, duupa ce imi cumpar un adaptor din China si trag cablu trifazat afara...

Cum e conduce?

E ciudat, foarte ciudat, tulburator de ciudat! Sper sa ma obisnuiesc...
Dupa prima zi NU consider ca e mai misto decat o masina cu motor termic, premium!

E foarte tacuta, accelereaza foarte brusc si are frana de motor destul de brutala (e-Pedal). Exista si o franare mai brutala (B mode).
Daca dezactivezi E-Pedal, in Bucuresti smuceste foarte rau in trafic stop&Go, deci teoretic secretul este sa te adaptezi la mersul cu o singura pedala, sa fii una cu masina, iar asta va lua timp.
Daca e-Pedal e activat, intoarcerea din 3 miscari sau parcarea cu spatele e frustranta, pt ca masina se opreste f repede.

Suspensiile sunt destul de tari si cam troncane intr-un fel foarte ne-premium...
Anvelopele sunt Dunlop Enasave - 215/50R17 91V

Autonomia cu AC pornit scade cu 40km, iar per total scade vazand cu ochii, deci estimarea mea este incarcare supercharger minim 2x/saptamana.

Azi o voi incarca la mall Baneasa, pe Type 2.

Mi-am propus sa o conduc ca pe orice masina, sa nu fiu stresat de range.

P.S. Exista si un grup Facebook, al detinatorilor.

Attached Files

  • Attached File  1.jpg   206.1K   586 downloads
  • Attached File  2.jpeg   105.29K   474 downloads
  • Attached File  3.jpeg   116.69K   381 downloads
  • Attached File  4.jpeg   78.1K   348 downloads
  • Attached File  5.jpeg   71.29K   318 downloads
  • Attached File  6.jpeg   54.1K   327 downloads
  • Attached File  7.jpg   135.51K   401 downloads
  • Attached File  8.jpg   196.29K   403 downloads
  • Attached File  9.jpeg   86.29K   330 downloads
  • Attached File  10.jpeg   100.62K   289 downloads
  • Attached File  11.jpeg   68.21K   336 downloads
  • Attached File  12.jpeg   80.76K   353 downloads
  • Attached File  13.jpeg   55.96K   340 downloads
  • Attached File  14.jpeg   108.09K   316 downloads
  • Attached File  15.jpeg   128.67K   291 downloads
  • Attached File  Noul Leaf date tehnice.pdf   129.39K   31 downloads


#2
sergiu_psc

sergiu_psc

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 880
  • Înscris: 08.01.2008
Sa o stapanesti sanatos si sa te bucuri de ea, e o masina faina!

#3
Gif2D

Gif2D

    💯 Coffee addicted!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,882
  • Înscris: 21.02.2005
Mno, adaptare ușoară și mulți km/kW făr' de probleme!

Felicitări! Chiar ai avut … Courage! ;)

#4
danX

danX

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,566
  • Înscris: 26.06.2003
Superba masina, tot astept niste optiuni de finantare decente pe persoana fizica si la noi.
M-am plimbat putin cu ea, imi pare masina ideala pentru oras si deplasari suburbane, chiar si interurbane pe aria Bucuresti - Pitesti - Ploiesti - Giurgiu.
Masina e orice numai premium nu, e in interior la nivelul unui Cashcow sau Pulsar. Banii in plus ii dai pentru ce e sub caroserie.
Oricum comparativ cu ce e la ZOE, sta mai bine Leaf. E aproape la nivel de e-Golf.

Condusul cu o singura pedala ia timp, m-am trezit insa ca faceam acelasi lucru si la masina cu benzina la un moment dat Posted Image

Tu nu aveai la un moment dat un Outback 3.0 sau 3.6 la care nu ajungea rezervoru? Interesant cum ne impacteaza tehnologia, nu? Posted Image

Edited by danX, 14 June 2019 - 11:34.


#5
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,827
  • Înscris: 01.11.2005
Felictari.
Adevarul este ca imi place cum arata ultimul model de Leaf.
Sa ne spui cum se comporta cu AC-ul si temperaturile ridicate...

Edited by tehnics, 14 June 2019 - 11:28.


#6
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,658
  • Înscris: 26.11.2001
Despre finantare, citisem ca marii producatori au oferte excelente prin firmele lor, dar am dubii.
https://finantare.renault.ro/
https://www.nissan.r.../finantare.html

Da, candva am avut 3l Subaru Outback.
Mare teapa de masina... (consum urias, performante discutabile, cutie execrabila, impozit tembel, ca avea 3000 cmc, nu 2999 cmc).
Sub 23-25l/100 Km nu vedeai prin Bucuresti.

La cum e traficul in Bucuresti, parerea mea este ca fie ai o benzinara mica, fie un diesel decent, fie electric.
Cum in Bucuresti nr de blocuri e urias, nu cred ca masinile electrice vor fi foarte populare intr-un orizont de timp decent.

Benzina supralimentata (cu cilindree mica) sau aspiratie naturala cu cilindree mare sunt frustrante.

Edited by Courage, 14 June 2019 - 11:35.


#7
bzalex

bzalex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,800
  • Înscris: 02.05.2008
Felicitari si la cat mai multi km.

#8
Speedo

Speedo

    Super Moderator

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 9,061
  • Înscris: 26.11.2001
Sper sa fie, in sfarsit, un topic realist in ceea ce priveste o masina electrica, chiar daca nu este premium ca un eTron sau o Tesla.

Totusi, nu inteleg de ce Leaf si nu eTron, cred ca ai luat hotararea prea brusc. Posted Image

Electrificarea nu va fi solutia inlocuitoare pentru termice, o spun toti CEO de car makeri cu capul pe umeri, este doar un pas intermediar.

Edited by Speedo, 14 June 2019 - 11:41.


#9
business11

business11

    Info Austria

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,800
  • Înscris: 13.07.2011
sa o stapanesti sanatos si fara incidente.

Eu ma mai plimb cu carsharing-ul si mai dau din cand in cand peste i3-uri. La fel au o acceleratie incredibila, aproape te baga in scaune, mergi prin trafic fara sunet asta ma termina psihic rau de tot, cand ma urc in benzinara mea si apas butonul de start imi vibreaza fundul in scaun de la sunet, dupaia te urci in i3 si nici nu stii daca motorul e pornit sau nu. Iar faza cu frana mi se pare foarte foarte bulversanta. Merg cu 50 la ora vad ca in fata este rosu, ridic piciorul de pe acceleratie si are o frana de motor puternica prin care recastiga energie, dar problema este ca tot trebuie sa bagi piciorul in acceleratie altfel de opresti de 3 ori pana la semafor.

Pur si simplu nu ma obisnuiesc cu gandul sa conduc vreodata o electrica, este un feeling ciudat si artificial.

#10
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,658
  • Înscris: 26.11.2001
Sunt de acord ca electrificarea nu e o solutie salvatoare pt dilema actuala, eu nu am iluzii si nu sunt taliban (sper).

Hai ma... eTron? Really?
Din coliziunile mele cu grupul VAG, am iesit tot timpul injurand cand am ajuns sa trag linie la final si am vazut ca optionalele dubleaza costul masinii, de aceea ii consider niste hoti supraevaluati.


Quote

Audi a publicat lista de prețuri pentru noul e-tron. Pe piața din România, primul SUV electric de serie dezvoltat de constructorul din Ingolstadt are un preț de pornire de 81.539 de euro. Camerele video care înlocuiesc oglinzile laterale apar pe lista de dotări și costă 1.750 de euro.

eTron sub 100 000 EUR nu cred ca te atingi de el, deci despre ce vorbim aici?

Imi iau Ford Explorer Hibrid peste cativa ani, ca sa incapa toata satra la drum lung, si e la jumatate din eTron.

@business11 - da, e ciudat rau sa "pornesti" motorul si sa nu se intample nimic.
Noroc ca se invarte ceasul vitezometrului, de test.

Edited by Courage, 14 June 2019 - 11:50.


#11
arsmundis

arsmundis

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,448
  • Înscris: 14.02.2018
Te felicit si eu, sint curios cum o sa iti scada autonomia iarna. Anul trecut mi-am schimbat masina si cochetam cu o electrica dar stau intr-o zona unde temperatura iarna scade deseori sub -20 iar zapada trece de 1,5m. Parca nu am avut courage Posted Image Posted Image sa ma bag avand in vedere ca nu am garajul incalzit si locuiesc la 80 de km de ”muncipiu”. Am preferat un hibrid una peste alta consumul e mai mic si nu risc sa raman cu ”tigaia” pe marginea drumului. In Bucuresti temperaturile sint mai accesibile dar totusi cand va veni momentul sa ne spui cat creste consumul/scade autonomia cand incalzesti masina mai serios.

Edited by arsmundis, 14 June 2019 - 11:49.


#12
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,658
  • Înscris: 26.11.2001
Din ce am citit pe forumuri, de la 200 Km, ma astept pe la 170 Km reali range de iarna.
Daca afara e iarna, am 4x4, de ce sa stea degeaba?
Unii isi incalzesc bateriile prin Canada.

Edited by Courage, 14 June 2019 - 11:51.


#13
bzalex

bzalex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,800
  • Înscris: 02.05.2008

 Courage, on 14 iunie 2019 - 11:13, said:

E foarte tacuta, accelereaza foarte brusc si are frana de motor destul de brutala (e-Pedal). Exista si o franare mai brutala (B mode).
Daca dezactivezi E-Pedal, in Bucuresti smuceste foarte rau in trafic stop&Go, deci teoretic secretul este sa te adaptezi la mersul cu o singura pedala, sa fii una cu masina, iar asta va lua timp.

E chestie do obisnuita. La termica exista o intarziere la apasarea pedalei de acceleratie. La Leaf acceleratia e instant. Daca esti obisnuit cu benzinare, pedala pare ultra sensibila. Incearca sa conduci eventual in modul ECO. Face accelerarea mai slaba si se conduce mai usor. O sa fie mai lenesa un pic dar daca ai nevoie de putere apesi acceleratia pana la capat. Are un buton la capatul de cursa al pedalei si livreaza intreaga putere fara sa mai tina cont ca e in ECO.

Dupa ce te vei invata cu ea o sa ti se para imensa intarzierea la apasarea pedalei la termica.

#14
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,658
  • Înscris: 26.11.2001
Hmmm inca nu am gasit un buton e ECO, dar nu am cautat.

https://evtalk.co.nz...-modes-studied/

#15
_R_A_D_U

_R_A_D_U

    MembruAnonim

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,079
  • Înscris: 16.10.2018
Mama, ce masina urita! Sa n-ai tu ambreiaj de schimbat, turbina, egr... Nu stiu frate cum puteti fi asa de sadici. Adica doar sa o incarci la curent si sa pleci sa-ti faci treaba. Nu mi s-a intimplat asa nenoroc.
S-o stapiniti sanatosi si drumuri line!

#16
arsmundis

arsmundis

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,448
  • Înscris: 14.02.2018

 business11, on 14 iunie 2019 - 11:42, said:

sa o stapanesti sanatos si fara incidente.

Eu ma mai plimb cu carsharing-ul si mai dau din cand in cand peste i3-uri. La fel au o acceleratie incredibila, aproape te baga in scaune, mergi prin trafic fara sunet asta ma termina psihic rau de tot, cand ma urc in benzinara mea si apas butonul de start imi vibreaza fundul in scaun de la sunet, dupaia te urci in i3 si nici nu stii daca motorul e pornit sau nu. Iar faza cu frana mi se pare foarte foarte bulversanta. Merg cu 50 la ora vad ca in fata este rosu, ridic piciorul de pe acceleratie si are o frana de motor puternica prin care recastiga energie, dar problema este ca tot trebuie sa bagi piciorul in acceleratie altfel de opresti de 3 ori pana la semafor.

Pur si simplu nu ma obisnuiesc cu gandul sa conduc vreodata o electrica, este un feeling ciudat si artificial.
Si mie mi-a luat putin timp cu senzatia apasarii unui buton si ... nu simt nimic ca porneste pe electirc da m-am obisnuit repede. Franele mi se par ok iar frana de motor mai puternica nu ma deranjeaza. Am Toyota asa ca are si pozitia B unde franarea e supertare, o folosesc la coborarea pantelor abrupte. Si m-am obisnuit ca, acolo unde e posibil sa las acceleratia din vreme asa incat sa beneficiez de o incarcare cat mai mare.

 Courage, on 14 iunie 2019 - 11:49, said:

Din ce am citit pe forumuri, de la 200 Km, ma astept pe la 170 Km reali range de iarna.
Daca afara e iarna, am 4x4, de ce sa stea degeaba?
Unii isi incalzesc bateriile prin Canada.
Ar fi foarte bine, din ce am mai citit cand bagi AC, incalzirea in scaune, volan, dezghetare oglinzi/parbriz daca e cazul pana se regleaza temperatura in masina  scade mai mult autonomia.

#17
hepea

hepea

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 805
  • Înscris: 20.02.2006
Comparativ cu ZOE cum este? (presupun ca ai testat-o)

#18
danX

danX

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,566
  • Înscris: 26.06.2003

 business11, on 14 iunie 2019 - 11:42, said:

sa o stapanesti sanatos si fara incidente.

Eu ma mai plimb cu carsharing-ul si mai dau din cand in cand peste i3-uri. La fel au o acceleratie incredibila, aproape te baga in scaune, mergi prin trafic fara sunet asta ma termina psihic rau de tot, cand ma urc in benzinara mea si apas butonul de start imi vibreaza fundul in scaun de la sunet, dupaia te urci in i3 si nici nu stii daca motorul e pornit sau nu. Iar faza cu frana mi se pare foarte foarte bulversanta. Merg cu 50 la ora vad ca in fata este rosu, ridic piciorul de pe acceleratie si are o frana de motor puternica prin care recastiga energie, dar problema este ca tot trebuie sa bagi piciorul in acceleratie altfel de opresti de 3 ori pana la semafor.

Pur si simplu nu ma obisnuiesc cu gandul sa conduc vreodata o electrica, este un feeling ciudat si artificial.

Mie frana "de motor" mi se pare geniala si te obisnuiesti cu ea. i3-urile de la Pony, de ex, cand le-au lansat, erau cam vechiute si nu aprind stopurile la frana de motor, ceea ce poate fi un issue. Inteleg ca astea noi sunt updatate.
Referitor la rulare, scena epica in centrul orasului. Joi seara, in primul an de Pony. Trec pe langa un grup de pusti de liceu deja luati binisor, foarte galagiosi. Ma vad ca vin cu telefonul langa i3, se deschide, intru, las geamurile jos si plec. Liniste totala...si eu, si ei. Dupa care aud in fundal "Stai asa maaa, ca e din aia electrica" si incep rasetele. Oamenii luati bine efectiv nu compilau ca masina nu face zgomot.

Leaf cred ca e best buy la ora actuala in piata de electrice pana in 40-45k EUR.
i3 e vechiut deja si e in continuare scump
Zoe - inghesuita inauntru, plastice de Logan, sistem cretin de inchiriere a bateriei, costa fix cat Leaf
e-Golf - excelenta masina, fata de cele de mai sus nu o identifici ca electrica si nu pare castigata in cutia de chipsuri. Tehnologie vechiuta, asteptam ID

Ramane de vazut ce fac Hyundai/Kia cu pleiada de electrice care abia au aparut sau stau sa apara SI la noi: Kona/Ioniq respectiv Soul/Niro electric.

O sa urmaresc jurnalul asta, felicitari pentru curaj, @Courage!

Edited by danX, 14 June 2019 - 12:22.


Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate