Constructie EV Charger/Statie incarcare incarcare masina electrica (EVSE)
Last Updated: Jan 13 2023 15:58, Started by
Courage
, Jul 10 2019 10:53
·
12

#235
Posted 13 January 2023 - 10:13

Complexitatea exista si isi are rolul ei, sa iti spun de ce. Chinezii au o filozofie de proiectare diferita deoarece tintesc piete diferite fata de europeni. Nu am prea multe informatii tehnice despre statiile de pe aliexpress, dar as putea ghici cateva motive pentru care sunt mult mai ieftine. In primul rand au piese de provenienta chinezeasca, mai ieftine. Suspectez ca design-ul este fix, nu permite extindere si modularitate. Apoi am indoieli ca foloseste etaj PFC in fata sursei principale. Cu omologarile, care si alea costa mult prin Europa, cred ca au rezolvat ei local, mai ieftin. Si nu in ultimul rand, posibil sa foloseasca topologii mai simple gen half-bridge sau sa faca redresare clasica in secundar, in locul etajelor de redresare sincrona. Asta taie costurile destul de mult, insa inrautateste eficienta sistemului. Cumperi statia ieftin insa in timp vei plati multa energie electrica aruncata, deoarece nu e tot una sa incarci cu o statie cu eficienta de 85-90% sau cu una pe la 70%.
Design-urile de prin zona noastra arata altfel. De obicei sunt modulare deoarece scalabilitatea sistemelor DC e necesara din cauza clientilor diferiti cu cerinte diferite. Statiile de la noi, fiind mai orientate pentru sectorul de business, au sisteme care nu exista la cele chinezesti: control termic, sisteme de diagnoza la distanta, sisteme de balansare intre mai multe posturi de incarcare, etc. Plus ca sunt construite sa fie cat mai eficiente. Eu in 20 si de ani de cand lucrez in domeniul asta am invatat o chestie, sa nu ma bat cu chinezii la ceea la ce sunt ei buni. Decat sa proiectez o statie DC ultraieftina ca sa pot concura cu aliexpress si la care castig foarte putin, o singura data, la vanzare, prefer sa proiectez sisteme mult mai complexe, pentru clienti mai pretentiosi care platesc mai mult, de la care apoi mai trag constant un abonament de servicii aditionale si unul de service. |
#236
Posted 13 January 2023 - 13:22

Chinezii dezvolta ieftin si fura (invata) de la cei ca tine (firma pentru care lucrezi) care stau in zona lor de confort. Mai devreme sau mai tarziu vor intra ei peste clientii vostri cu preturi de dumping (imi amintesc cand am avut o licitatie prin 2003 cred la care au participat 3 firme, una americana si doua chinezesti, La prima runda de oferte chinezii au venit cu un sfert din pretul americanilor care au renuntat iar in final pretul a fost de zece ori mai mic). In zona de retail poti avea clienti care sunt brand addicted si stau cu voi pentru calitatea produselor si experienta anterioara dar in zona de business eu nu mi-as face un plan de afaceri in care sa-mi pun mari sperante in fidelitatea clientilor. Cutting costs suna appealing pentru orice CFO si in zona asta vorbim de costuri foarte mari. E adevarat ca sunt exceptii dar de obicei acestea sunt bazate pe achizitiile in cadrul aceluiasi grup de firme si a contractelor influentate politic. Am o alta amintire legata de un mare grup german care a anuntat o colaborare cu chinezii (benefica financiar) dar dupa o discutie cu domna Merkel s-au razgandit.
Si mai e si problema strugurilor acri la care nu poti ajunge. Productia de masa nu e pentru oricine si probabil aici chinezii sunt avantajati fata de europeni. La ei e mai complicat sa produca in cantitati mici. Apropos de amintiri, una din firmele chinezesti de care ziceam mai devrema avea 10.000 de ingineri in R&D. Concureaza tu cu ei. Daca exista o oportunitate pentru ei o vor exploata. Singura modalitate prin care sunt tinuti in afara acum sunt licentele. Dar asta se intampla in Europa si America. De ce credeti ca se lanseaza continuu noi standarde pentru produsele de top? Pentru ca expira patentele celor vechi si pierd avantajul. |
#237
Posted 13 January 2023 - 15:58

Dragi colegi
![]() ![]() |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users