Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Recomandare bicicleta MTB copil 1...

Denon AVR 1804

Texte și mesaje funny pe sit...

Recomandari carti non-fictiune
 Cat costa un pui la rotisor?

cum leg firele de la o pompa subm...

PC Voltage +3.3V Red!

Cum conectez la net o centrala Fe...
 w11 nu mentine profil power proce...

DIGI se lanseaza in Belgia cu ser...

Setari XMP ram pentru 5900x - BSO...

Iphone 13, 14 sau 15?
 Dune: Prophecy (2024 _ ...)

DMSS problema

Montare parchet in balcon

Exista doar ... si restul
 

Masinã navetã - recomandare

- - - - -
  • Please log in to reply
195 replies to this topic

#73
paultt

paultt

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,772
  • Înscris: 05.08.2007

 irulan_corrino, on 16 ianuarie 2019 - 21:10, said:

La 130 km/h am 2200 rpm. E infinit mai relaxant decât 4200 rpm la un benzinar.
Nu fac apologia dieselului, am și benzinara, e super pt fataiala însă pt drumuri lungi diesel rules...
Și 130 km zilnic sunt mai lungi decât 500 km ocazionali ca percepție.

Cu TSI-ul a 130km/h am aprox. 2700rpm, iar la 4200 rpm am putin peste 200km/h (treapta 6). In treapta 4 la TSI-uri ai 4000rpm la 130km/h. Pana si la 1.6 aspirat aveam cam 150km/h la 4200rpm. Cu masina a doua, diesel, am putin sub 2200rpm la 130km/h. TSI-ul se aude evident mai putin la 130km/h comparat cu un diesel, dar la consum pierde fara drept de apel. Strict pentru genul asta de naveta diesel-ul aduce economii destul de importante. E exact tipul de utilizare care ii vine manusa. As sugera Skoda Octavia noua sau aproape noua (nu neaparat break, volumul portbagajului si accesul oferit fiind excelente si la notchback), Superb aproape nou, Passat sau Mondeo cu 1-2 ani si putini km...

#74
csi1

csi1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,177
  • Înscris: 05.09.2007

 fechetm, on 16 ianuarie 2019 - 19:42, said:

am sa caut si Ford, in Bacau s-a închis reprezentanța. Parca si Tiriac vindea Ford, am sa le fac o vizita.

s-a inchis reprezentanta din Nicolae Balcescu ?
tot in judet si eu fac naveta zilnic cu copiii la scoala si am facut din octombrie 2017 pana acum  in jur de 48000 km  cu 2 masini. consumul mediu e la un diesel 1.5(duster) in jur de 6 l/100 si 9 l la un 2 l turbo benzina. un calcul aproximativ mi-a iesit la 18000 lei.

Edited by csi1, 17 January 2019 - 09:30.


#75
Tyby

Tyby

    blue balls

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 15,397
  • Înscris: 29.11.2001
'aide bre Shymano, cu ce ti-am gresit noi, cei carora nu ne place lepegheu'? Incepi si tu cu "sunteti soferi prosti ca nu stiti sa depasiti cu o benzinara pe GPL"?! Numa' ieri era unu' care zicea ca soferii care vorbesc de kickdown is idioti, Baxon zicea anul trecut ca soferii de automate is prosti, si tot asa!

De unde superioritatea asta in exprimare?! Altfel suntem o bomboana de toleranta, asta pana cand unu' nu-i de acord cu noi!

Suntem unii carora nu ne place lepegheu' din motive "obiective": ni se pare de cacat! Si la cuplu, si la consum, si la tehnologie si - mai ales - la securitate. Am zis mai sus: e suficient sa vorbim si de 0.01 risc, si e mai mult decat suficient pentru unii dintre noi. Mai ales atunci cand este montat la gica SRL la colt. Pentru ca Gica nu greseste in viata lui, nu-i asa?! :peacefingers:

Pentru altii poate este acceptabil si riscul, si feeling-ul, raportat la mult calculatul beneficiu financiar - sa fie sanatosi, este dreptul fiecaruia. Dar nu spuneti despre noi, ceilalti, ca suntem prosti!

C'mon!

Cred ca intre timp s-a raspuns si de ce nu sunt acceptate lepegheurile in parcari subterane. Sau tuneluri lungi (cel putin nu in undele dintre ele).

#76
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,866
  • Înscris: 01.11.2005

 rich1974, on 16 ianuarie 2019 - 21:05, said:

Apropo de gpl....daca la un accident ajungi sa spargi butelia, inseamna ca masina e deja praf si pulbere si pasagerii sunt in lumea celor drepti.
Intr-un accident se poate fisura doar o conducta de la GPL si e nevoie doar de o scanteie ca sa fii in acelasi loc...

#77
Tyby

Tyby

    blue balls

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 15,397
  • Înscris: 29.11.2001
tachnics (si ceilalti): haideti sa oprim discutia despre GPL pe topicul de fata, exista topic separat pentru asa ceva. Topicul a fost deja amendat cu optiunea "GPL", s-a si discutat, cred ca este suficient.

Ca nota de inchidere a subiectului GPL-contra, instalatiile GPL sunt safe prin principiul de constructie si functionare (da, sunt supape automate care opresc scurgerile, exista slow-release-valve pentru supra-presiune), nu acolo este problema.

Multumesc pentru intelegere! :peacefingers:

#78
shymano

shymano

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,915
  • Înscris: 27.04.2010

 Tyby, on 17 ianuarie 2019 - 10:43, said:

Ai jnteles gresit, daca o dai cu superioritate in exprimare ...
Apoi, tocmai si postul lui technics denota cat de multe se cunoaste despre gpl, la modul general.
Incepand de la cuplu (cauta pe net teste Dyno, sa vezi ca se pierd maxim 4CP fata de mersul 0e benzina; ca csta comparam cand vorbim de gpl, cuplul fata de benzina), pana la fisurarea conductei. Nu o sa vezi probabil niciodata ca eexplodeaza o masina didin cauza unei conduct3 fisurate. Stai langa unul care schimba un filtru de gpl, sa vezi cum se comporta instalatia in momentul in care desfaci valva cu filtrul respectiv sau filtrul in sine. La cea mai mica scapare de gaz, supapa actioneaza si jnchide circuitul incepand de la rezervor (supapa de siguranta este pe rezervor).
Nu-s cu nimic mai superior daca am incercat sa explic niste chestii reale, delevante, despre care altii au o parere gresit formulata, gresit inteleasa inca de la inceput.
Daca nu cunosti o chestie nu sineamna neaparat ca esti prost. Ci doar ca esti in necunostinta de cauza.
LE: am retinut ultimul post ...

Edited by shymano, 17 January 2019 - 11:44.


#79
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,866
  • Înscris: 01.11.2005

 Tyby, on 17 ianuarie 2019 - 10:43, said:

Cred ca intre timp s-a raspuns si de ce nu sunt acceptate lepegheurile in parcari subterane. Sau tuneluri lungi (cel putin nu in undele dintre ele).
Pai si ce faci daca ai GPL si singura cale de acces este doar prin tunel ?

Ok. Acum am vazut mesajul de mai sus. Poti sa il stergi pe asta.

Edited by tehnics, 17 January 2019 - 11:54.


#80
Tyby

Tyby

    blue balls

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 15,397
  • Înscris: 29.11.2001
shymano, gata, va rog! Pe topicul asta s-a discutat diesel vs. GPL, si de aici vin comparatiile de cuplu intre diesel si GPL, si nu intre benzina si GPL.

#81
paso87

paso87

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,448
  • Înscris: 06.08.2008
Eu recomand sa mergi pe motor benzina la care-i pui GPL daca masina nu e pentru carat marfa.
Amortizarea instalatiei se face repede la numarul ala de KM, GPL gasesti peste tot.

Povestile cu explozia buteliei in caz de accident sunt sci-fi. Daca ajunge butelia sa explodeze, probabil a ajuns din portbagaj in compartimentul motorului. Sunt mai multe sanse sa ia foc masina de la rezervorul de benzina/motorina spart decat de la butelia se comprima. Totusi, majoritatea buteliilor permit o comprimare de 10-20% fara probleme, incarcate la maxim.

Iarasi cu spatiul nu o sa ai probleme prea mari daca iei o masina spatioasa. Sansele sa mergi cu ea 100% permanent incarcata sunt foarte mici. Eu merg pe GPL de vreo 12 ani de-acum si nu mi-a explodat nici o butelie (chiar implicata in accident) si costurile sunt mai mult decat decente.


Daca ai de carat marfa, atunci dieselul e cea mai buna varianta. Cuplu bun, consum ok.

Am mers cu benzina, benzina+gpl si diesel si de-aici n-as alege decat benzina+gpl. La urmatoarea masina o sa fac aceeasi combinatie benzina+GPL.

PS: Eu am intrat peste tot cu masina care are GPL si n-a zis nimeni absolut nimic.

Edited by paso87, 17 January 2019 - 15:53.


#82
StefanSC

StefanSC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,735
  • Înscris: 02.07.2011
Eu votez pt asta:
https://www.autovit....html#e71071dbc7

Si spatioasa, si benzina si hibrida si GPL... si 4x4, e toata lumea fericita.

#83
Slick0r

Slick0r

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,014
  • Înscris: 17.12.2005
Tre sa fii nebun sa iei japoneza iesita din garantie, 160k km si cutie automata sa faci naveta cu ea. In 3 ani are 300k km.

Eu pt 40k pe an as lua masina obligatoriu noua, 1.5 - 1.6 diesel.
Kia ceed SW? Focus break?

https://www.kia.ro/c...ed-sportswagon/

https://www.fordcoli...cus_11/Wagon_16

Legat de gaz: consumul pe gaz e pana la 120%, minim 110% din consumul pe benzina. Asta la o instalatie reglata bine. As fi rezervat sa pun asa ceva pe o masina de 20k cand as putea sa-mi iau diesel in garantie.

Plus ca mai toate motoarele sunt acum cu injectie directa si trebuie sa injecteze permanent benzina ca sa raceasca injectoarele, am inteles ca 10-15% din cantitatea normala.

Plus ca plapumarii din Romania merg pe profit maxim si componente vai de ele + bonus o instalare cu picioarele si un tuning in ton cu ea.

Edited by Slick0r, 19 January 2019 - 07:02.


#84
shymano

shymano

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,915
  • Înscris: 27.04.2010
O instalație gpl reglata bine consuma fix exact la fel ca pe benzina.
Fac in aprilie fix 5 ani de cand am gpl pe FSI, nu vorbesc din ce am auzit de pe la altii, cum fac unii p-aici ...
Ca un sofer de meserie, care face/calculeaza consumuri la masini lunar, iti intra in sange sa stii exact cat iti consuma masina la suta de km. Involuntar ...
Am facut consumul la masina asta, cum n-a facut nimeni ... garantat.
Nu bag mana in foc pentru alte modele de motor ... dar la asta stiu sigur ca mi-a consumat exact atat cat a consumat si pe benzina, inainte de a pune gpl.
Daca la mers normal mi-a luat 5.2% pana in 115km/h, la fel a luat si pe gpl.
Idem, in cazul consumului urban.
De-a lungul timpului am pus, inclusiv aici, poze si statistici cu consumul, dupa ce am trecut-o pe gpl.
Consum facut de la plin la plin, dupa fiecare cursa, dupa fiecare alimentare, plin pe plin.
Imi notam inclusiv timpii de folosinta la ralanti, pana plecam de pe loc.
Daca nici eu nu stiu sa fac un consum la o masina, apoi nimeni nu stie ...
Am prieteni care au gpl pe alte modele de motor/masini, nu este o adevarata inginerie sa faci consumul unei masini pe gpl.
Da, sunt si cazuri in care masina consuma mai mult pe gpl.
Dar asta se datoreaza faptului ca respectivul care regleaza instalatia prima data nu o face corect.
Ori din prisma faptului ca are un soft vechi, ori din prisma faptului ca nu stie sa umble cu softul respectiv. Am gasit si d-astia ...
Am tot citit de masini care trec pe gaz dupa 15-20 min iarna ... nu are voie sa stea atata timp pana trece pe gaz. Mie, in maxim 6 minute, mi-a trecut pe gaz, fara sa-i fac nimic. Unui prieten, nu-i trecea pe gaz (pe un Renault Megane din 2001-2002) pana nu o accelera, dupa cateva minute, la o anumita turatie (peste 2000-2500 de ture). Fara "sprit" o putea lasa la ralanti o jumatate de ora, nu trecea singura pe gpl ...
Conteaza si instalatia, si reglajul ...
Dupa mai bine de 4 ani, a inceput sa "piste" mai multa benzina ca de obicei, vedeam clar asta, la sfarsitul lunii.
S-a dovedit ca un injector de gaz nu mai lucra cum trebuie. Am schimbat toate injectoarele (pe motiv ca nu aduc injectoare separat, ca cel nou nu are aceeasi uzura ca cele vechi, prosteala d-asta ieftina, ca la romani).
Daca pana acum aveam consum la ralanti de 0.6%, rar de 0.5%/h, acum am si de 0.4%/h.
Asta e mai putin relevant, din punctul meu de vedere ...
Conteaza ca la mers normal nu consuma asa cum zic unii, cu 10-20% mai mult ca pe benzina.

#85
Ford4

Ford4

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,171
  • Înscris: 13.11.2017
Instalatiile pe gaz sunt rentabile cred doar pe motoarele aspirate. La cele turbo instalatile sunt mai scumpe si avand in permanenta si un consum de vreo 25% la benzina, o amortizezi mult mai greu.

#86
Slick0r

Slick0r

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,014
  • Înscris: 17.12.2005

 Ford4, on 20 ianuarie 2019 - 01:16, said:

Instalatiile pe gaz sunt rentabile cred doar pe motoarele aspirate. La cele turbo instalatile sunt mai scumpe si avand in permanenta si un consum de vreo 25% la benzina, o amortizezi mult mai greu.

Amesteci oalele. Care e logica a ce ai scris? Iti spun eu, niciuna, ce ti-a trecut probabil pe la ureche si intamplator am scris si eu e ca masinile cu injectie directa, nu turbo, au nevoie sa injecteze permanent benzina ca sa raceasca injectoarele de benzina, si oricum NU in proportie de 25%.


 shymano, on 20 ianuarie 2019 - 00:39, said:

O instalație gpl reglata bine consuma fix exact la fel ca pe benzina.
Fac in aprilie fix 5 ani de cand am gpl pe FSI, nu vorbesc din ce am auzit de pe la altii, cum fac unii p-aici ...
Ca un sofer de meserie, care face/calculeaza consumuri la masini lunar, iti intra in sange sa stii exact cat iti consuma masina la suta de km. Involuntar ...
Am facut consumul la masina asta, cum n-a facut nimeni ... garantat.
Nu bag mana in foc pentru alte modele de motor ... dar la asta stiu sigur ca mi-a consumat exact atat cat a consumat si pe benzina, inainte de a pune gpl.
Daca la mers normal mi-a luat 5.2% pana in 115km/h, la fel a luat si pe gpl.
Idem, in cazul consumului urban.
De-a lungul timpului am pus, inclusiv aici, poze si statistici cu consumul, dupa ce am trecut-o pe gpl.
Consum facut de la plin la plin, dupa fiecare cursa, dupa fiecare alimentare, plin pe plin.
Imi notam inclusiv timpii de folosinta la ralanti, pana plecam de pe loc.
Daca nici eu nu stiu sa fac un consum la o masina, apoi nimeni nu stie ...
Am prieteni care au gpl pe alte modele de motor/masini, nu este o adevarata inginerie sa faci consumul unei masini pe gpl.
Da, sunt si cazuri in care masina consuma mai mult pe gpl.
Dar asta se datoreaza faptului ca respectivul care regleaza instalatia prima data nu o face corect.
Ori din prisma faptului ca are un soft vechi, ori din prisma faptului ca nu stie sa umble cu softul respectiv. Am gasit si d-astia ...
Am tot citit de masini care trec pe gaz dupa 15-20 min iarna ... nu are voie sa stea atata timp pana trece pe gaz. Mie, in maxim 6 minute, mi-a trecut pe gaz, fara sa-i fac nimic. Unui prieten, nu-i trecea pe gaz (pe un Renault Megane din 2001-2002) pana nu o accelera, dupa cateva minute, la o anumita turatie (peste 2000-2500 de ture). Fara "sprit" o putea lasa la ralanti o jumatate de ora, nu trecea singura pe gpl ...
Conteaza si instalatia, si reglajul ...
Dupa mai bine de 4 ani, a inceput sa "piste" mai multa benzina ca de obicei, vedeam clar asta, la sfarsitul lunii.
S-a dovedit ca un injector de gaz nu mai lucra cum trebuie. Am schimbat toate injectoarele (pe motiv ca nu aduc injectoare separat, ca cel nou nu are aceeasi uzura ca cele vechi, prosteala d-asta ieftina, ca la romani).
Daca pana acum aveam consum la ralanti de 0.6%, rar de 0.5%/h, acum am si de 0.4%/h.
Asta e mai putin relevant, din punctul meu de vedere ...
Conteaza ca la mers normal nu consuma asa cum zic unii, cu 10-20% mai mult ca pe benzina.

Nu exista consum identic, spun asta dupa ce am mers pe gaz vreo 8-9 ani.
Urmeaza sa imi pun pe alta masina, am intors problema pe toate partile si am vorbit cu centre profi care fac conversii, toti au dat aceeasi cifra: 120%.
Verifica ce AFR ai pe gaz. Posibil sa te mai salveze faptul ca ai FSI, ceva cuplu mai mare, desi ma indoiesc. Sau poate masina stie sa profite mai bine de cifra octanica mai mare pe gaz si merge cu un avans mai mare. Dar regula asta e, consum pana la 20% mai mare la acelasi regim ca pe benzina.

PS: consumul pe gaz l-ai facut de la gol la gol?

Edited by Slick0r, 20 January 2019 - 09:19.


#87
unbrutus

unbrutus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,301
  • Înscris: 23.02.2017

 StefanSC, on 17 ianuarie 2019 - 16:00, said:

Eu votez pt asta:
https://www.autovit....html#e71071dbc7

Si spatioasa, si benzina si hibrida si GPL... si 4x4, e toata lumea fericita.
ce e butelia aia mare din portbagaj? GPLul? ciudat poate sa arate...

omul a spus ca face 40.000 km pe an, nu il avantajeaza o hibrida, care in afara localitatilor are acelasi consum cu o clasica.

hibrida e avantajoasa pt cineva care se invarte mai ales in oras. Gandeste-te ca si proprietarul masinii nu degeaba a pus si GPL pe o hibrida... Tot consumul l-a impins la asa ceva

 shymano, on 20 ianuarie 2019 - 00:39, said:

Dupa mai bine de 4 ani, a inceput sa "piste" mai multa benzina ca de obicei, vedeam clar asta, la sfarsitul lunii.
S-a dovedit ca un injector de gaz nu mai lucra cum trebuie. Am schimbat toate injectoarele (pe motiv ca nu aduc injectoare separat, ca cel nou nu are aceeasi uzura ca cele vechi, prosteala d-asta ieftina, ca la romani).

complicatii in plus, revizii, piese etc... lui ii trebuie un diesel cat mai nou sau chiar nou nout, la 40.000 km pe an...

Edited by unbrutus, 20 January 2019 - 09:56.


#88
marius0707

marius0707

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 219
  • Înscris: 22.11.2007
Nu stiu daca s-a mentionat, dar in 20k euro te poti uita si la un Megane estate nou. Varianta de echipare Zen cu 1.5 dci 116 cp iese 19700 pe configurator. Sunt sigur ca se mai poate negocia.

Si nimic nu bate motorul ala la consum. (Nu sunt fan diesel, dar in situatia ta are mai mult sens decat benzina)

#89
shymano

shymano

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,915
  • Înscris: 27.04.2010

 unbrutus, on 20 ianuarie 2019 - 09:52, said:

ce e butelia aia mare din portbagaj? GPLul? ciudat poate sa arate...

complicatii in plus, revizii, piese etc... lui ii trebuie un diesel cat mai nou sau chiar nou nout, la 40.000 km pe an...
Rezervorul de gpl se poate pune in locul rotii de rezerva.
Ai portbagajul liber, roata o poti da jos la nevoie, cand ai de carat obiecte mari si te incurca, o poti muta de colo-colo.
Apoi ... piese, revizii ?? Instalatia de gpl are 2 filtre, 10-20 lei bucata. Saracie maxima, este ??

 Slick0r, on 20 ianuarie 2019 - 09:18, said:

Sunt satul de "centre profi" pana peste cap ...
Unul, cica, dintre cele mai mari centre de montaj gpl de la noi, AGR, mi-a transmis ca pentru masina mea nu s-a inventat inca instalatie gpl (inainte sa imi pun instalatia, primii contactati au fost cei de la AGR). Asta, dupa ce eu vazusem exact ce instalatie imi trebuie, in speta LandiRenzo FSI. Profesionisti rau astia de la AGR ...
Nu mai spun ca aveam cunostinta despre un alt coleg, de pe alt forum, care isi pusese gpl tot pe FSI, de cativa ani ...
Cei de la Pitesti, unde am pus instalatia, mi-au spus ca este posibil sa-mi consume si foarte putina benzina, ceva de genul 1L - maxim 1.5L la 100km.
Timp de peste 4 ani nu am avut consum de benzina in paralel cu cel de gaz.
Am facut inclusiv drumuri lungi, unde am alimentat la plecare ambele rezervoare, full, si cand am alimentat pt gpl am verificat si consumul de benzina dupa km facuti (aveam bidonul de benzina in masina; cand ii faci plinul ochi si dupa cateva sute de km rezervorul este tot plin ochi, mi se pare mai mult decat clar).
Si 1% daca mi-ar fi consumat benzina, dupa 1200km cu siguranta s-ar fi vazut daca intra ceva benzina in rezervorul ala; si nu ma refer doar la privitul pe indicatorul din bord, ci la turnatul benzinei in rezervor, cu bidonul de 2L.
Consumul nu se face de la gol la gol, ci de la plin la plin ...

Edited by shymano, 20 January 2019 - 11:42.


#90
shymano

shymano

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,915
  • Înscris: 27.04.2010
Papusel, invata sa vorbesti frumos ... ai scapat de pe camp direct pe un forum ??
S-a vorbit frumos p-aici.
Nu-ti convine, nu mai citi topicul.
Asa cum tu insisti pe diesel, asa si altii pot avea o alta parere, diferita de a ta.
Daca nu stii mai multe despre alte motorizari/alimentari alternative si ai auzit doar de diesel, stai in banca ta.
Punct.
Initiatorul a cerut niste pareri, i s-au dat. Fiecare isi da cu parerea, asa cum crede el de cuviinta, nu trebuie sa-ti ceara tie voie sa spuna ce si cum foloseste in mod real, nu ce a auzit pe la unii si altii ...
Unii insista sa vorbeasca din povesti, din ce au auzit ei pe net, sunt mari specialisti, dar acasa au un harb obosit din '99, diesel, ca asa se purta atunci, sau nici macar nu sunt soferi ...
Limiteaza-te la a-ti da cu parerea si atat, ca nu ne-am spalat sosetele impreuna.

Edited by shymano, 20 January 2019 - 14:44.


Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate