Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Recomandare bicicleta MTB copil 1...

Denon AVR 1804

Texte și mesaje funny pe sit...

Recomandari carti non-fictiune
 Cat costa un pui la rotisor?

cum leg firele de la o pompa subm...

PC Voltage +3.3V Red!

Cum conectez la net o centrala Fe...
 w11 nu mentine profil power proce...

DIGI se lanseaza in Belgia cu ser...

Setari XMP ram pentru 5900x - BSO...

Iphone 13, 14 sau 15?
 Dune: Prophecy (2024 _ ...)

DMSS problema

Montare parchet in balcon

Exista doar ... si restul
 

Cei cu masini electrice la bloc...cum incarcati ?

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
117 replies to this topic

#91
Ford4

Ford4

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,171
  • Înscris: 13.11.2017

View Postdan78rom, on 27 decembrie 2018 - 17:21, said:

Eu vad ca albastru deschis este AWG 6, adica peste 8mm diametru, si aprox 54 mm patrati aria. Mai punem si izolatia, mai luam in considerare si ca-s trei fire, plus o izolatie generala, ce sa zic, o placere sa-l manevrezi zilnic.

Exagerezi intenționat ca să-ti susții ineptiile.
Oricine are puțin bun simț tehnic știe că la 3kw cat poate duce o instalație de apartament, nu-ți trebuie cabluri mai groase de un deget. Măcar puteai avea bunul simț sa te uiți pe eticheta unui prelungitor de 50 m sa vezi ce putere poate duce înainte de a-ți susține ideile cu cabluri cât brațul de groase pentru un amărât de 3 kw :) !

#92
cspot

cspot

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,855
  • Înscris: 22.07.2004

View Post77777-7, on 27 decembrie 2018 - 17:04, said:


Fugi ma de aici...prelungitoare omologate CE nu-s folosite legal de 450 milioane de oameni...pe bune ? Mai bine lasa tu visele umede cu si despre inchisoare pt altii si fa la fel cu legile si intelegerea lor si lasa-le pt altii care nu-s obtuzi.

   Fugi tu de-aici ! Eu daca vad pe undeva prelungitoare din astea omologate le tai cu patentu si vand cablurile la reciclat. Ma cauti tu dupa aia ca sa-ti explic de ce ...

#93
irulan_corrino

irulan_corrino

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,405
  • Înscris: 20.01.2018

View PostFord4, on 27 decembrie 2018 - 00:35, said:



6 kw de la acelasi transformator de la care sunt trase prizele si la celelalte 30 de garaje. Dar tot nu mi-ai raspuns de unde ai scos acel 1 kw cand eu vorbeam de sigurante de 32 A Posted Image

Faptul ca mi-am batut joc de nestiinta ta si a lui bobalex nu inseamna ca trebuie sa incepeti cu atacuri la persoana. Mai bine puneti mana pe carte sau mai cititi pe internet si mai invatati si voi cate ceva

Păi asta îți explic geniule. 30 garaje a câte 6kw cât e ? Duce rețeaua ?
1 kW a fost cifra avansată de @7777 tocmai pt a nu ceda acea rețea. Însă nu există modalitatea de a limita la 1kw.

Tu vezi ți de neștiința ta, las o pe a noastră... :)

#94
eugeniusro

eugeniusro

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,032
  • Înscris: 21.08.2005
Sunt ai multe modele de încărcătoare.
Modelul 1 se folosește doar în Asia este probabil cel mai ieftin și probabil când o să fie cerere pe piață comercianții or să încerce să dea țepe cu astea, modelul 1 nu are comunicație și nu folosește nul de protecție, din acest motiv este interzis în EU. Uzual mașinile comercializate în EU nu pornesc încărcarea dacă sunt conectate la un astfel de charger deoarece nu "văd" nulul de protecție.
Modelul 2 este mic uzual de 2 Kwh, se poate alimenta dintr-o priză monofazică normală, mașinile electrice sunt livrate cu un astfel de charger mobil, există și un model fix de pus pe perete care are aceași putere dar în plus poate fi încuiat cu o cheie, în interior are și o protecție de curent inclusiv o diferențială.
Modelul 3 este trifazat și este într-o gamă de puteri de la 4 Kwh până la 24 Kwh, are protecție diferențială și comunicație cu autovehicolul.
Modelul 4 acesta este încărcător de mare putere de curent continuu, la celelalte tensiunea alternativă trifazică sau monofazică era redesată și gestionată la bordul mașinii de chargerul intern al mașinii dar la acesta redresarea și controlul curentului este asigurată de un redresor exterior care are și putere mai mare, sunt modele care pornesc de la 30 Kwh și cresc la 50 Kwh, 75, 150 Kwh, acestea asigură o încărcare rapidă de până la 80% din capacitate a bateriei. În funcție de puterea acestuia și capacitatea bateriei și timpul de încărcare este redus corespunzător.
Exemplu un model 2 de 2 Kwh va încărca o baterie de Tesla S de 80 KW în 40 de ore teoretic deoarece iarna o parte din energie este consumată de menținerea acumulatorului cald plus pierderile de randament de încărcare, deci cam două zile o încărcare completă.
Cu modelul 3 de 7 KwH (cam cât un aragaz electric) se încarcă cam în 12 ore deci o jumate de zi, cu un model 3 de 24 Kwh se încarcă în 4 ore și evident cu un model 4 de 150 Kwh se încarcă în o jumate de oră, deci rapid.
Modelul 2 de 2 Kwh am montat și la noi la firmă 4 buc, nu e o problemă să îl montezi acasă pe instalația existentă, am pus poze dedesubt inclusiv cu eticheta de pe un charger mobil, se vede acolo și că are protecție diferențială la 30 mA. Am pus și un pdf cu detalii tehnice pe tema asta.

Edited by eugeniusro, 27 December 2018 - 19:40.


#95
cspot

cspot

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,855
  • Înscris: 22.07.2004

View Postfigo1988, on 27 decembrie 2018 - 18:15, said:



Am impresia ca unii romani o sa aiba un soc cand o sa se duca in germania dupa un TDI si nu o sa mai gaseasca decat hibride si electrice. Posted Image Trebuie sa realizati ca majoritatea companiilor auto au taiat COMPLET investitiile in diesel. Adica i-au pus capac, ce masini o sa mai apara de acum cu motoare diesel o sa fie cu cele existente, prin tari din lumea a 3-a, care nu se supun normelor de poluare din UE sau USA.



    Aiureli. Motoarele diesel nu vor disparea nici macar dupa disparitia petrolului. Astfel de motoare merg si pe bio-diesel adica Fara Motorina .
    In plus, hibridele au motoare diesel. Motor diesel+ baterii + motoare electrice.
     Se gasesc o gramada de motoare diesel in locomotive si generatoare electrice.
    Sfintia ta, mai mergi si mai studiaza ceva carte. Motoarele diesel vor exista multa vreme dupa ce tu o sa dai ortu popii.

#96
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,822
  • Înscris: 07.02.2003

View Postcspot, on 27 decembrie 2018 - 19:43, said:

Aiureli. Motoarele diesel nu vor disparea nici macar dupa disparitia petrolului. Astfel de motoare merg si pe bio-diesel adica Fara Motorina .
Cu alt randament insa. Eu zic ca dispar repede pentru ca proprietarii nu o sa le mai vrea. Incepe cu marile orase in urmatoarea decada.

Iar apropo de incarcat au aparut la mine in cartier semne de garaj/nu parcati cu fisa electrica desenata Posted Image

Edited by andreic, 27 December 2018 - 20:59.


#97
eugeniusro

eugeniusro

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,032
  • Înscris: 21.08.2005

View Postandreic, on 27 decembrie 2018 - 20:57, said:

Iar apropo de incarcat au aparut la mine in cartier semne de garaj/nu parcati cu fisa electrica desenata Posted Image

La mine sunt demult din astea :)

#98
figo1988

figo1988

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 23,874
  • Înscris: 10.10.2003

View Postcspot, on 27 decembrie 2018 - 19:43, said:



    Aiureli. Motoarele diesel nu vor disparea nici macar dupa disparitia petrolului. Astfel de motoare merg si pe bio-diesel adica Fara Motorina .
    In plus, hibridele au motoare diesel. Motor diesel+ baterii + motoare electrice.
     Se gasesc o gramada de motoare diesel in locomotive si generatoare electrice.
    Sfintia ta, mai mergi si mai studiaza ceva carte. Motoarele diesel vor exista multa vreme dupa ce tu o sa dai ortu popii.

Dupa cum ziceam, vor fi o soluție întâlnită doar acolo unde electricele nu au putut pătrunde. Adică tari de lumea a 3-a din Africa, America de Sud etc. Ele nu vor disparea din cauza lipsei combustibilului, ci a randamentului jenant. Pari destul de confuz cu tehnologia noua, te las sa te mai documentezi :lol:

Dupa cum vezi, ești la aria "auto", deci discuția e în contextul asta, nu au treaba locomotivele și generatoarele aici. Iar în auto, hibridele diesel electric sunt mult mai rare decât benzina-electric. Te las pe tine sa descoperi de ce, dar după ce pui jos cărțile alea de colorat la care tot faci referire

Edited by figo1988, 27 December 2018 - 21:11.


#99
irulan_corrino

irulan_corrino

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,405
  • Înscris: 20.01.2018
Randamentul e doar unul din factori @figo, hai sa fim serioși.
Mai e mult de lucrat la electrice.
Autonomie slabă,timp de încărcare mari, imposibilitatea de a stoca curentul convenabil.
Sigur, sunt ok pt mica fataiala de oraș, dar cam atât. Nu sunt soluție pt mașina principală. In aia trebuie sa pot să mă sui la 3 noaptea și să pot merge cu ea minim 1000 de km cu pauză de 5 minute pt alimentare maxim. De ce vreau asta ? Pt că sunt mașini care îmi oferă asta ACUM !
Nu vreau downgrade.

#100
eugeniusro

eugeniusro

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,032
  • Înscris: 21.08.2005
Am văzut la știri că au cumpărat într-o localitate mașini electrice pentru poliția locală, tot la știrile recente am văzut că au fost localități fără curent electric vre-o 2 - 3 zile, stau și mă gândesc că anumite servicii cum ar fi poliția, ambulanța, pompierii și armata trebuie să aibe mașini independente de infrastructură, în caz de catastrofă naturală (cutremur major, inundații, etc) mașinile ălora trebuie să fie disponibile chiar dacă este căzut curentul pe toată zona.

#101
bobalex18

bobalex18

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,497
  • Înscris: 18.06.2007
Eu chiar nu știu cine ia în considerare primordial randamentul unui motor și cine considera că prețul este mai important. Restul e cancan și prelungitoare întinse

#102
irulan_corrino

irulan_corrino

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,405
  • Înscris: 20.01.2018
@eugeniusro
Așa vor și avea, chestiile astea electrice momentan sunt tâmpenii pentru hipsteri ecologiști.
Viitorul poate va fi electric însă prezentul nu e, sigur.
Cel puțin nu în România.

@bobalex

Faza asta cu randamentul e o gogoașă de marketing.
Da l dracu de randament al motorului electric, tot cât era în 1900 toamna e și acum.
Dar susținătorii parcă sunt zombie...

Edited by irulan_corrino, 27 December 2018 - 21:51.


#103
cspot

cspot

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,855
  • Înscris: 22.07.2004

View Postfigo1988, on 27 decembrie 2018 - 21:09, said:



Dupa cum ziceam, vor fi o soluție întâlnită doar acolo unde electricele nu au putut pătrunde. Adică tari de lumea a 3-a din Africa, America de Sud etc. Ele nu vor disparea din cauza lipsei combustibilului, ci a randamentului jenant. Pari destul de confuz cu tehnologia noua, te las sa te mai documentezi :lol:

Dupa cum vezi, ești la aria "auto", deci discuția e în contextul asta, nu au treaba locomotivele și generatoarele aici. Iar în auto, hibridele diesel electric sunt mult mai rare decât benzina-electric. Te las pe tine sa descoperi de ce, dar după ce pui jos cărțile alea de colorat la care tot faci referire

     Pana una alta masinile electrice nu au ajuns prea departe nici in Europa.
     Sunt doar masini de fitze cu care de duci de colo pana colo. Stau mai mult la incarcat decat pe drum.
     In ce priveste randamentul, motoarele diesel au evoluat enorm. 6,5 l la 100 de km. Comparativ, un motor ARO consuma 15-20 de litri la 100 km si nu ajungea la 70 km/h decat daca cobora la vale.

#104
Ford4

Ford4

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,171
  • Înscris: 13.11.2017

View Postirulan_corrino, on 27 decembrie 2018 - 19:32, said:

Păi asta îți explic geniule. 30 garaje a câte 6kw cât e ? Duce rețeaua ?

Ce nu mai stii sa faci inmultiri de ma intrebi lucruri asa simple ?
Normal ca duce reteaua fiindca asa a fost proiectata. Cand ti-am spus ca la garaje sunt sigurante de 32 de amperi nu ti s-a aprins nici-un beculet ca daca ar fi fost altfel proiectata reteaua puneau sigurante de 16 sau de 25 A ?

View Postirulan_corrino, on 27 decembrie 2018 - 19:32, said:

1 kW a fost cifra avansată de @7777 tocmai pt a nu ceda acea rețea. Însă nu există modalitatea de a limita la 1kw.
Tu vezi ți de neștiința ta, las o pe a noastră... Posted Image

@7777 vorbea de alimentarea din apartament nu de cazul meu (nostru) particular cu retea separata pentru garajele din zona. Si da exista in acel caz limitare dar nu la 1 kw ci la 2 kw asa cum a explicat @eugeniusro. Intelegi acum de ce nu las nestiinta voastra in pace Posted Image ?

View Postirulan_corrino, on 27 decembrie 2018 - 21:26, said:

Randamentul e doar unul din factori @figo, hai sa fim serioși.
Mai e mult de lucrat la electrice.
Autonomie slabă,timp de încărcare mari, imposibilitatea de a stoca curentul convenabil.
Sigur, sunt ok pt mica fataiala de oraș, dar cam atât. Nu sunt soluție pt mașina principală. In aia trebuie sa pot să mă sui la 3 noaptea și să pot merge cu ea minim 1000 de km cu pauză de 5 minute pt alimentare maxim. De ce vreau asta ? Pt că sunt mașini care îmi oferă asta ACUM !
Nu vreau downgrade.

Nu conteaza ce vrei tu ci ceea ce vrea majoritatea. Ceea ce vrei tu e ca si cum ai spune ca sa nu se treaca la smartphone fiindca nu tine bateria 7 zile ca la celelalte cu taste.

View Postcspot, on 27 decembrie 2018 - 22:06, said:

Pana una alta masinile electrice nu au ajuns prea departe nici in Europa.
Sunt doar masini de fitze cu care de duci de colo pana colo. Stau mai mult la incarcat decat pe drum.

Se pare ca nu circuli prea mult prin Europa. Tot masini electrice sunt si Tesla si pe alea le-am vazut in principal pe autostrazi deci nu pareau ca se fataie doar de colo colo. Am si postat un video facut de mine in Italia cu o Tesla Model X care m-a depasit pe autostrada deci la astea nu mai tine chestia ca merg incet ca sa economisesca bateria. Daca te referi la electricele de la ceilalti producatori, asa este inca sunt mult ramase in urma dar sunt semne ca si ele se ridica destul de rapid. In plus Model 3 nu ajunge in Europa decat din februarie 2019 si doar in anumite tari. Fac insa pariu cu oricine ca la sfarsitul lui 2019 vom vedea minim 100k de Model 3 pe strazile Europei

View Postcspot, on 27 decembrie 2018 - 22:06, said:

In ce priveste randamentul, motoarele diesel au evoluat enorm. 6,5 l la 100 de km. Comparativ, un motor ARO consuma 15-20 de litri la 100 km si nu ajungea la 70 km/h decat daca cobora la vale.

Motoarele diesel au evoluat atat de tare incat au cazut la 1/3 cota de piata numai in 2018. In 2019 probabil vor mai avea cota de piata de maxim 25% iar declinul va continua. La ora actuala doar Mercedes mai va scoate hibride diesel, Peugeot si Volvo care aveau asa ceva renuntand la ele datorita lipsei cererii si trecand si ele la hibridele normale pe benzina. In cativa ani si Mercedes va renunta la hibridele diesel datorita aceluiasi motiv
Doar romanii mai cred ca sunt motoare bune pe autoturisme fiindca s-au ieftinit sh-urile diesel de cand cu declinul lor. Cei care-si iau masini noi oricum majoritar isi iau pe benzina.

Edited by Ford4, 27 December 2018 - 22:56.


#105
figo1988

figo1988

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 23,874
  • Înscris: 10.10.2003

View Postirulan_corrino, on 27 decembrie 2018 - 21:26, said:

1. Autonomie slabă,

2. timp de încărcare mari,

3. imposibilitatea de a stoca curentul convenabil.

1. Ca nivel de autonomie sunt foarte aproape (peste unele, sub altele) de mașinile cu motoare cu ardere interna. Iarăși, uitați-vă mai departe de "azi". Autonomia unui model 3 va fi întâlnita pe mașini la prețul unui Golf în câțiva ani. Nu uitați ca nu mai departe de acum 3 ani, singura varianta pentru a obține aceasta autonomie era un model s, la un preț cu >50% mai mare.

2. Timpul de încărcare va fi pentru majoritatea clienților sub jumătate din timpul pierdut acum cu alimentatul cu benzina/motorina. Și chiar și pentru alimentarea "pe drum", timpii de încărcare au scăzut la sub jumătate de ora.

3.???

Nu contează randamentul? :lol: Asta e fix motivul pentru care s-au băgat miliarde în dezvoltarea diesel. Pentru un câștig de 10-20%. Și ziceți voi ca nu contează pentru o companie cu flota de mașini dacă își poate reduce costurile cu combustibilul 70-80%?

Lăsând la o parte părerile unora, oare de ce majoritatea producătorilor auto au anunțat ca renunță la diesel și se vor concentra strict pe electrice și hibride?

PS: Pont investițional. Căutați un etf care se concentrează pe baterii și dezvoltarea mașinilor electrice și investiți în el. O sa va mulțumiți singuri în vreo 10 ani

Edited by figo1988, 27 December 2018 - 23:06.


#106
irulan_corrino

irulan_corrino

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,405
  • Înscris: 20.01.2018
1. Nu știu despre ce autonomie vb tu, eu vb de aprox 1000 km.
2. Nici nu știu cum să ți răspund în condițiile în care în 5 minute faci plinul la o clasică .
Presupun că te vei apuca de o explicație ciudată având legătură cu acele cuvinte cheie  din msj tau "majoritatea clienților". Previzibil cumva...
3. Nu știi că la astea clasice poți lua canistra in portbagaj ?

Nu vad motivul pt care te hlizesti in condițiile in care eu nu am spus că nu contează randamentul, am spus că nu contează "doar" randamentul, acesta fiind unul din factori. Poți reciti mai sus.
Luând în considerare că încerci să manipulezi restul postării tale conține doar biți paraziți....

#107
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,822
  • Înscris: 07.02.2003

View Posteugeniusro, on 27 decembrie 2018 - 21:02, said:

La mine sunt demult din astea Posted Image
O sa pozez cand mai trec pe acolo.

#108
Ford4

Ford4

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,171
  • Înscris: 13.11.2017

View Postirulan_corrino, on 28 decembrie 2018 - 00:12, said:

1. Nu știu despre ce autonomie vb tu, eu vb de aprox 1000 km.
2. Nici nu știu cum să ți răspund în condițiile în care în 5 minute faci plinul la o clasică .
Presupun că te vei apuca de o explicație ciudată având legătură cu acele cuvinte cheie  din msj tau "majoritatea clienților". Previzibil cumva...
3. Nu știi că la astea clasice poți lua canistra in portbagaj ?

Nu vad motivul pt care te hlizesti in condițiile in care eu nu am spus că nu contează randamentul, am spus că nu contează "doar" randamentul, acesta fiind unul din factori. Poți reciti mai sus.
Luând în considerare că încerci să manipulezi restul postării tale conține doar biți paraziți....

Tu faci 1000 de km fara sa mai mananci sa te caci sau sa te pisi ? Felicitari !
Sper ca nu faci totusi prea des asemenea drumuri Posted Image !

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate