Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Taxa RAR pt motor 2.0 diesel Euro...

Radio Aftermarket Golf 5

Renault Kadjar serie motor neconf...

Anulare Planului Urbanistic Zonal...
 Flicker expunere drona noua

Corectare barem Tudor Vianu

Dji mini 4 pro si limita de inalt...

Masinile cu volan pe dreapta - de...
 Harta - apa minerala naturala

Recomandari forum Softpedia pentr...

Este TeamViewer o aplicatie cu cr...

RCS-RDS devine Digi Romania
 Problema monitor

Ce software secure folositi pentr...

Tub flexibil retur combustibil tr...

La multi ani @iogamac!
 

Nissan Leaf 2013

* * * * * 2 votes
  • Please log in to reply
539 replies to this topic

#91
bzalex

bzalex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,800
  • Înscris: 02.05.2008
Probabil si bateria e cam terminata dupa 300.000 km.

In alta ordine de idei, azi am vazut 2 masini electrice pe drumul spre scoala. O Tesla Model X 90D cu numere rosii de Brasov, si un BMW i3. Se inmultesc.


Si copiii au reusit sa imi strice tapiteria de la scaunul din fata cu spirt sanitar scurs din ghiozdan.
Attached File  IMG_20180517_082340.jpeg   98.43K   94 downloads

Attached Files



#92
edi10000

edi10000

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,883
  • Înscris: 06.09.2008
Nu are nici pe dracu' la 300.000 km. Posesorii de petarde nemtesti premium SH iti spun ca abia isi face rodajul la km astia.

#93
dan_padure

dan_padure

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 530
  • Înscris: 12.05.2002
nu stiu daca are sau nu ceva
nu stiu daca mai are sau nu bateria originala

dar cine a mai vazut un EV cu asa multi km?

De obicei se vand cu 20-40k km, nu cu 300!

Impresionant ca un EV fara management termic al bateriei a rezistat asa mult (daca o fi bateria originala). Cine stie cate liniute mai are la baterie....

Si eu am vazut 2 Tesla in BV sapt asta.  Una era cu nr de TR parca

Edited by dan_padure, 17 May 2018 - 20:16.


#94
dan_padure

dan_padure

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 530
  • Înscris: 12.05.2002
am intrebat.

Au 56 Leaf-uri
Au 9-11 liniute la status-ul bateriei. Cea cu 300 are 10 liniute
Doar primele (din fabrica Oppama) au avut bateria schimbata pe la 230.000.   Acum au 360.000
Restul au bateria originala

Impresionant!

#95
bzalex

bzalex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,800
  • Înscris: 02.05.2008
Ca veni vorba de liniute. Azi am pierdut prima liniuta. Asta vine 15% pierdere din capacitate. La 63.000 de km.Attached File  IMG_20180518_181107.jpeg   56.62K   81 downloads

#96
bzalex

bzalex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,800
  • Înscris: 02.05.2008
Weekend-ul acesta o sa fie unul plin. O sa facem doua excursii in doua zile diferite:
- Brasov - zona Sighisoara - Brasov la niste rude. Un drum de aproximativ 260 km in total(130 km dus). Brasov - Sighisoara nu prezinta probleme deosebite pentru ca e la vale. Pe drumul de retur, pentru ca e in urcare, o sa trebuiasca sa merg un pic mai incet, maxim 80 - 90. Partea buna e ca saptamana aceasta au pus un incarcator nou la Kaufland-ul din Sighisoara, care nu apare inca pe harta de la PlugShare, deci probabil o sa fiu eu cel care o sa adauge statia pe harta. O sa oprim la dus, sa ne asiguram ca incarcatorul e functional, si la intoarcere sa face topping ca sa plecam cu 100% baterie din Sighisoara(rudele stau un pic mai deparde de Sighisoara). Costuri: cam 15 lei in total, curentul acasa si la rude.
- Brasov - Ploiesti - Buzau - Vulcanii Noroiosi. O sa fie e excursie lunga, in total 430km, 7h:30m numai drumul. La asta se mai adauga incarcarile la 2 x Ploiesti, max 1.5h in total si la 2 x Buzau, inca 1.5h. Deci maxim 3h incarcarile. Eu sper sa fie insa cam 2 ore in total pentru ca bateria o sa fie fierbinte. Asta inseamna ca drumul o sa dureze cam 10 ore. Mai punem 2 ore pentru vizitarea vulcanilor si ajungem la un total de 12 ore. Cost 10 lei incarcarea acasa si cred ca 40 de lei incarcarile in Buzau(statie privata). Probabil cam 50 de lei in total.

Nu o sa suferim de range anxiety, sunt o gramada de incarcatoare pe traseu.
Exista si un traseu mai scurt cu aprox. 50 km pe la Siriu, dar acolo nu sunt incarcatoare, distanta de 155 e peste autonomia pe care mi-o ofera bateria curenta de la Leaf.

Attached Files



#97
bzalex

bzalex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,800
  • Înscris: 02.05.2008
Copiez aici un calcul facu pe un alt thread legat de cata energie se recupereaza la Leafprin franarea regenerativa:

M-am uitat pe datele trimise de masina pe site-ul Nissan. Atasata e o poza. Din pacate e in germana ca nu am reusit sa schimb limba, dar cele 4 date prezentate(traduse cu Google sunt):
Consum
Electricity consumed by the engine per kilometer
Regenerative power per kilometer
Electricity consumed by accessories per kilometer

Sa luam o zi obisnuita. De exemplu marti 21.05:
Consum 12.20kwh/100km(= 122Wh/km) = Consumat de motor 187.4Wh/km - Recuperat din franare 77.2Wh/km + Accessorii 11.8 Wh/km.
Daca nu as fi recuperat energie, consmul ar fi fost de 187.4 + 11.8 = 199.2 Wh/km(19.92kWh/100km)
Deci franarea recuperativa a redus consumul cu 77.2 / 199.2 = 38%

Trebuie sa mentionez ca datele prezentate de nissan nu sunt chiar conforme cu realitatea, in sensul ca consumurile prezentate de ei si de masina sunt semnificativ mai mici decat cele reale calculate de mine. Dar si asa cred ca raportul se pastreaza si ne poate da o idee despre cat de multa energie se recupereaza prin franarea regenerativa.

Attached Files



#98
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 399,554
  • Înscris: 08.10.2015
Interesant. Deci, acum cand avem bateriile mici, mai bine nu acceleram, pentru ca recuperarea e doar 38 % (aproximativ) .Banuiam asta, dar nu stiam exact procentele, multumesc !

#99
bzalex

bzalex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,800
  • Înscris: 02.05.2008
Da, cel mai mare randament este cel in care nu se franeaza de loc, nici cu frana mecanica, unde normal pierderile sunt de 100% nici cu cea regenerativa, unde pierderile sunt in jur de 50%.

#100
bzalex

bzalex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,800
  • Înscris: 02.05.2008
Pe 11 Martie am facut un drum dus-intors Braso-Sighisoara, aproximativ 260 km.
Consum cu regenerare 131 Wh/km,
Energie consumata de motor 142.3Wh/km,
Energie recuperata 17.2 Wh/km,
Accesorii 6wh/km

Energie recuperata: 17.2 / ( 142.3 + 6) = 11%

Previzibil. In oras franarile sunt mult mai dese si se recuperaza aproximativ triplu.

Ce este iarasi interesant e ca comparativ cu mersul in oras motorul a consumat mai putin(142 vs 187), dar s-a si recuperat mai putina energie(17 vs 73)

Attached Files


Edited by bzalex, 24 May 2018 - 16:54.


#101
N62B44

N62B44

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,797
  • Înscris: 02.02.2010
Franeaza regenerativ doar daca o pui in modul de regenerare , sau totdeauna ?
La E-Golf cand apas frana (indiferent de modul de regenerare ) mereu regenereaza si daca nu e de ajuns foloseste placutele si discurile.
Modurile de regenerare sunt doar pentru situatia in care iei piciorul de pe acceleratie.
Ce e extraordinar la E-Golf e ca stie cand se apropie un sens giratoriu/intersectie si daca viteza curenta e mai mare decat cea de pe indicatoarele rutiere, regenereaza automat si iti arata in bord sa iei piciorul de pe acceleratie.

#102
bzalex

bzalex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,800
  • Înscris: 02.05.2008
Da, asa e si la Leaf. Frana de picior foloseste regenerarea tot timpul. Frana de motor regenereaza mai puternic in functie de modul selectat: D, D+ECO, B.

Generatia de Leaf 2013-2017, nu are autobrake. Nu stiu cum e la Leaf 2018.

#103
N62B44

N62B44

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,797
  • Înscris: 02.02.2010
Eu din ce am observat (evident Olanda tara plata, nu dealuri , nu munti , etc ), cel mai eficient e sa conduci preventiv (sau in cazul E-Golf, sa lasi masina sa-si faca treaba ). Cateodata o pun pe B (mod agresiv de regenerare ). Are niste statistici prin meniu cu cat regenerezi, dar sincer nu prea cred ca e vreo diferenta. La hibride e alta treaba.
Mai folositor mi se pare tehnica "Pulse and Glide" , accelerare puternica pana la viteza dorita si o lasi fara acceleratie sa mearga pe "liber" (pentru cei care nu au condus masini electrice, diferenta e imensa, merge pe liber pana te plictisesti, rezistenta foarte mica  la cutie/motor). Sau o pun pe ACC si tine distanta, regeneraza singura cand trebuie sa franeze, etc.

#104
bzalex

bzalex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,800
  • Înscris: 02.05.2008
Teoretic cel mai eficient mod de a conduce este cel in care nu regenerezi nimic. Pentru ca datorita randamentelor nu mai poti folosi decat 50% din energia regenerata.
Din acest punct de vedere, implementarea de pe masinile hibride mi se pare mai usor de utilizat pentru a tine masina in zona de eficienta maxima = no regen.
Eu cand vreau sa conduc eficient, in exterior pe drumuri drepte, folosesc modul D pentru ca are regenerarea cea mai mica. Accelerez la viteza de mers si monitorizez indicatiile furnizate de masina ca sa nu intru cu frana de motor in zona de regen. Daca as fi putut dezactiva regenerarea la frana de motor, as fi putut conduce linistit, fara sa fiu tot timpul cu ochii pe ecran, in zona de eficienta maxima. Sau daca traficul o permite, pun masina pe 'pilot automat' - care la generatia mea de Leaf inseamna ca mentine viteza constanta.
Din pacate nu se poate sa conduci fara sa trebuiasca sa franezi, si atunci regenerarea e binevenita. Dar la drum lung as fi vrut sa fie separata, pe frana de picior.
In oras se schimba treaba. Acolo e un lung sir de franari si accelerari. Modul de condus fara regenerare e aproape imposibil de folosit. Asa ca acolo folosesc modul B pentru frana de motor puternica si nu ma intereseaza sa conduc eficient. E mult mai comod de condus cu o singura pedala si mi se pare chiar mai sigur din cauza timpului de reactie mai mic. As fi vrut sa fie chiar mai puternica regenerarea ca sa folosesc si mai putin frana de picior.
Deci pentru mine, masina electrica ideala ar fi cu doua moduri: modul D, fara regenerare la frana de motor, si modul B, cu maximum de regenerare posibila.


#105
unbrutus

unbrutus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,301
  • Înscris: 23.02.2017

View PostN62B44, on 24 mai 2018 - 21:12, said:

Ce e extraordinar la E-Golf e ca stie cand se apropie un sens giratoriu/intersectie si daca viteza curenta e mai mare decat cea de pe indicatoarele rutiere, regenereaza automat si iti arata in bord sa iei piciorul de pe acceleratie.
din pacate e extraordinar ca gadget, dar nu e extraordinar ca avantaje pragmatice aduse (adica din pacate tot o autonomie prea mica are)

#106
stefandinescu70

stefandinescu70

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 814
  • Înscris: 29.08.2009
Daca iti iei masina electrica sau hybrida plug -in este bine sa ai asa ceva si ai iesit MOCA ..

https://www.smartflo...martflower_pope

12 000 euro si cel mai aproape dealer este in Ungaria . Incerc eu sa achizitionez una pentru acasa ( nu am inca masina electrica )Posted Image


https://www.autovit....html#1f8f9bdb89

merita la banii astia si plus o palarie de floarea soarelui cu panouri solare si ne numim ca suntem in viitor ...nu?

Edited by stefandinescu70, 25 May 2018 - 12:12.


#107
bzalex

bzalex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,800
  • Înscris: 02.05.2008
Pe site se raporteaza tot felul de statistici. Una din ele arata de cate ori am mers cu masina. In 2017 am mers in total 1514 de drumuri cu masina. Anul fost cam 3 situatii in care nu am folosit Leaf-ul din cauza range-ului redus sau din cauza timpului prea mare la incarcator. Asta ar fi 6 drumuri, hai sa zicem 10. Deci asta inseamna ca pentru mine Leaf-ul a fost solutia de transport pentru 1514 / 1524 = 99.34% din drumurile pe care le-am facut anul trecut. Sau in numar de km 15264 / 16264 = 93.85% din distantele pe care le-am parcurs cu masina. Daca sotia nu ar fi avut nevoie de cealalta masina, Yaris-ul, probabil am fi renuntat la ea si am fi ramas pur electrici. Pama la urma tot o sa renuntam la ea in cativa ani cand o sa putem lua un Tesla 3 second hand.

Tot pe site raporteaza ca am cosumat 2,071.2 kWh(aprox 1100 de lei daca i-as fi platit pe totii)

Printre altele ma gandesc serios sa incep demersurile pentru a-mi instala propriul incarcator in parcare. Mie imi e cat se poate de clar ca asta e directia si mai devreme sau mai tarziu tot o sa il instalez.

Attached Files



#108
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,869
  • Înscris: 15.06.2007

View Postbzalex, on 27 aprilie 2018 - 13:21, said:

Istoria insa a evoluat altfel :)

Am luat ca referinta cei 15.000 de km pe care ii faceam cu Yaris-ul intr-un an. Cum urma sa fie o masina exclusiv de oras, in trafic de dimineata am pus un cosum de 9l/100km. Asta vine 150 x 9 = 1350 de euro pe an consumul de carburant. Pe 5 ani ar fi 6750 de euro. Pai daca punem banii acestia, la cat ne-ar costa o masina second cu combustie care se incadreaza in gama nevestei, ajungem sa platim 13.750 de euro pe perioada de 5 ani. Pai in pretul acesta deja intra o masina electrica. Oare cat ne-ar costa curentul electric pentru masina electrica? 150 x 15kWh/100km x 5 ani x 0.5 lei = 5.625 de lei, cam 1250 de euro. Deci daca luam si curentul in consideratie, masina cu combustie ne-ar fi costat dupa 5 ani cat o masina electrica de 12.000 de euro. Hmm. Destul de aproape.
Oare nu sunt si alte diferente de pret la intretinere? Din experienta cu Yaris-ul, revizile periodice, taxele si reparatiile se invart in jurul sumei de 500 de euro pe an. La masina electrica nu stiam inca. Am cautat pe net. Nissan Leaf era considerata una dintre cele mai fiabile masini. Intretinerea ei inseman schimbarea filtrului de polen si cam ata. Hai sa zicem 100 de euro. Deci ar fi in plus la la masina pe combustie cam 400 de euro/an, deci 2000 de euro in 5 ani. Deci asa la un caclul sumar pare ca masina pe combustie ne-ar costa pe perioada de 5 ani cat o masina electrica de 14.000 euro. Hmm. Viitorul suna bine, viitorul e electric.

Am inceput sa caut Nissan Leaf generatia II de pana in 14.000 de euro ...
Faine calcule.. incep si eu sa calculez in cati ani o sa-mi iau un Ferrari daca ma las det fumat.

Eu in locul tau imi cumparam un cort cu 20 de euro, si veneam pana in Romania cu masina asa cate 100km odata , dupa care pusa la incarcat.

View Postbzalex, on 27 aprilie 2018 - 15:21, said:

Am dat 17.000 pentu un Leaf Gen II, full option. Autonomia asa credeam si eu ca e pe la 200. Insa realitatea e alta. La fel ca si cu consumurile din cartea tehnica, autonomia reala e diferita.

Deci tot poti parcurge 3-400km in 24/h.

View Postbzalex, on 27 aprilie 2018 - 16:15, said:

Acum in general o incarc la servici. Se incarca cam :
- 35-40% pe ora, deci 2-2.5 ore
- In weekend acasa la prelungitor: 10-15 / ora, deci 8-9 ore,
- sau la incarcatoare rapide 0-80% in 20-30 de minute vara sau pana la 60 de minute iarna. De la 80 la 100% vara dureaza inca 20-30 de minute, deci o incarcare full dureaza cam 45 de minute vara. Iarna nu am incercat.

Continui cu povestea.
Prima dezamagire. Masina nu avea optiunea de incarcare de 6kW ci cea de 3kWDaca ar fi avut optiunea de 6KW ar fi afisat doua randuri cu timpi estimati. Unul pentru 3Kw si unul pentru 6KwAm luat numere provizorii. A fost usor.
A fost mult mai complicat cu inmatricularea. Masina a fost luata pe leasing de austriac si nu imi era clar daca am toate actele masinii. Pe net gasisem ca am nevoie de doua taloane. Dar la austrieci era numai unul. De fapt au fost doua si la ei, dar unul a fost retinut cand a fost radiata masina.

Am avut dificultati in a face RCA-ul. Putine firme ofereau asigurari pe masina electrica.
La fel a fost cu impozitele. Nu aveau configurata baza de date pentru masini electrice. M-au sunat dupa o saptamana cand au actualizat baza.
La RAR a fost ok. Am facut programare online. Dupa 3 saptamani cred ca aveam numerele si eram in final proprietar cu acte si in Romania.


Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate