Salt la conținut

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum e sa locuiești la ultimu...

Huawei pura 70

Notele de subsol sa inceapa de la...

Termoizolare elevație interior
 Timpi asteptare in contract de tr...

Parere amenajare/loc disponibil u...

Producatori/masini care nu sunt f...

Ventilator perete
 Simbol "bec aprins" tele...

Oakley - recomandare site pt oche...

Aer conditionat racire A+++/A++

Problema umiditate AC
 Propuneri pentru imbunatatirea pr...

Conectarea la internet a Centrale...

recomandare ups si surge protector

La multi ani @2Unlimited!
 

CO2 a crescut prima oara in 20 de ani din cauza scaderii nr de motoare diesel

* * * - - 2 voturi
  • Acest subiect este blocat Acest subiect este blocat
120 răspunsuri în acest subiect

#55
unbrutus

unbrutus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 16.385
  • Înscris: 23.02.2017

View Postclasique, on 18 martie 2018 - 20:41, said:

Toti rednecșii și-l iau pt cuplu...
Intr-adevar, pe toate topicele de electrice o sa vezi acelasi motiv pt care isi doresc o masina electrica: cuplul mai mare.

Cine nu isi permite sa plateasca in plus pt un diesel si ramane cu o benzinara cu un motor de 1.0 ascutitoare, plange pe forum ca dieselul e rau...
Ce masina ai? :)

#56
JurasikMan

JurasikMan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 9.289
  • Înscris: 30.10.2006
Problema este de consum. Or fi iesit multe dieseluri de pe piata ...dar masinile sunt tot mai multe in fiecare an in circulatie pentru ca populatia creste. In plus , masinile pe benzina consuma mai mult carburant decar cele diesel din cauza ca dieselul este mult mai eficient . Asa ca nu-i nici o sfaraiala .

#57
SorinGT

SorinGT

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 19.491
  • Înscris: 23.07.2014

View Postunbrutus, on 18 martie 2018 - 19:32, said:

Pana acum 2-3 ani stiam ca diesel e cel mai curat motor, acum vedem postari de la oameni care zic ca daca conduci un diesel esti criminal Posted Image


nu-i adevarat, sau cle putin nu e asa de alb si negru si clar cum vezi tu lucrurile.
Din nou ti-as aminti ca tocmai s-au luat sute de autobuze diesel, nu pe benzina... nici nu cred ca exista asa ceva.

Si nu uita sa recitesti subiectul topicului... au scazut dieselurile, a crescut CO2... deci nu e asa simplu

Cam asa e, de fapt daca ne aducem aminte, nu demult dieselul era promovat in draci, inclusiv regulile din motorsport fusesera adaptate pentru a-l promova. Asa ajungea ca Audi R10 rupea Le Mansul si Seatul Leon facea legea prin turismo.

Probabil e si vorba de un ciclu comercial. A fost foarte popularizat, lumea s-a umplut de dieseluri si acum e de-promovat. Practic consumatorilor, cumparatorilor de diesel le-au picat "actiunile", li s-a depreciat marfa. Cred ca si solutii de reducere a noxelor (cele periculoase, nu codoiul), de ecologizare a lui exista, dar probabil se vor aplica in momentul in care roata se va inversa, adica piata se va mai goli de dieselare. Sau poate ma insel.

#58
Rosebud09

Rosebud09

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 16.752
  • Înscris: 02.10.2009
Ce prostie de titlu mai e si asta?
Chiar puneti botul  la orice?
Suna a pastila platita de unul cu multe dieseluri pe stoc :lol:

#59
YourFan

YourFan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 4.358
  • Înscris: 30.01.2017
Mie practic imi vine sa vomit cand trece un diesel pe langa mine (pieton fiind) Posted Image

Editat de YourFan, 18 martie 2018 - 22:26.


#60
unbrutus

unbrutus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 16.385
  • Înscris: 23.02.2017

View PostRosebud09, on 18 martie 2018 - 22:14, said:

Ce prostie de titlu mai e si asta?
Este titlul articolului, de ce zici ca ar fi prostie?

Englezii au o problema: au aparate de masura, stiu sa faca cercetare si statistica, si nu se tem sa le foloseasca

Stiu ca pt un roman e greu de acceptat, tinand cont ca nu avem nici macar un singur aparat de masura calitate aer, iar institutul naitonal de statistica e penibil, dar la ei e altfel. Verifica ipotezele, an de an.

#61
MicroEdge

MicroEdge

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 8.334
  • Înscris: 16.08.2016
unbrutus facem pariu ca Logan 0.9 tce nu consuma dublu fata de 1.5 dci chiar dacă trage o rulota. Dacă vrei putem compara 1.5 eco boost de la Ford cu 1.6tdci de la Ford sa vedem care e diferența de consum la cilindree similara. Toate tarile au început sa folosească energie solara, eoliana, geotermala(unde e posibil) și alte soluții regenerabile. Ca tu nu vezi asta e altceva.
Diesel ul este pentru autoutilitare, camioane, excavatoare și vapoare adică locul unde motorul poate sa stea la turație constanta perioade mari de timp.

#62
unbrutus

unbrutus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 16.385
  • Înscris: 23.02.2017

View PostMicroEdge, on 18 martie 2018 - 22:37, said:

unbrutus facem pariu ca Logan 0.9 tce nu consuma dublu fata de 1.5 dci chiar dacă trage o rulota.
daca chiar vrei sa facem, facem pariu, dar pun pariu ca e doar vorba...
Nu te supara, am zis deja de cuplu, poti compara cuplul intre cele 2 motoare?
consum real la un monstru cu aproape 300 cai putere si 800 nM cuplu: https://forum.softpe...17/page__st__72
doar 8%... incearca asa ceva cu un benzinar

View PostMicroEdge, on 18 martie 2018 - 22:37, said:

Ca tu nu vezi asta e altceva.
Diesel ul este pentru autoutilitare, camioane, excavatoare și vapoare adică locul unde motorul poate sa stea la turație constanta perioade mari de timp.
Subiectul nu e ce vad eu sau alt user. Subiectul e statistica care zice ca pt prima oara in 20 de ani a crescut CO2 emis de masinile noi, in principal din cauza miscarii dinspre diesel spre benzina.
Stai on topic si lasa persoanele...

Editat de unbrutus, 18 martie 2018 - 22:58.


#63
CapitanuPICARD

CapitanuPICARD

    I love SRI & DNA

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 21.426
  • Înscris: 10.01.2005
Mdea... eu nu stiu ce studii aveti voi cand vorbiti de astfel de argumente (cuplu, basini in cap etc.).
Ete ce zice un inginer chimist.
Desigur, cine se pricepe poate confirma sau nu ceea ce spune omul.

1) Motoarele diesel produc de 9-10 ori mai multe emisii toxice decat cele pe benzina.
2) Motoarele diesel produc particule materiale de carbon (de ordinul nm) care absorb pe suprafata lor compusi organici toxici formati la ardere, rezultand o aglomerare si concentrare a poluantilor.
3) Motoarele pe benzina consuma mai mult combustibil/100 km de unde rezulta si emisii de oxizi de C si N mai mari.
4) Motoarele diesel emit o cantitate mai mare de oxizi de azot pe unitatea de combustibil consumat. Reamintesc faptul ca oxizii de azot sunt unii dintre constituentii smogului.

http://www.chimiamed...sel-vs-benzina/

Deci cine se simte meltean, cocalar care isi ia Diesel doar pentru a-si impresiona pitipoanca din dreapta, sa faca bine sa caste ocheanele si sa nu mai considere ca cine isi ia benzina e sarac. Posted Image

LE:
Inca un link care are, la randul lui, link-uri catre documente oficiale:
http://0-100.hotnews...ele-pe-benzina/

Editat de CapitanuPICARD, 19 martie 2018 - 02:24.


#64
Rosebud09

Rosebud09

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 16.752
  • Înscris: 02.10.2009
Aici la mine motoarele Diesel pe autoturisme si SUV sunt ca si inexistente, in conditiile unui parc auto enorm, in general cu motoare 2-3 litri, uneori mai mari, destul de rar mai mici. Probleme cu poluarea apar acolo unde isi baga nasul motorina arsa, autobuze in special, dar in marea majoritate a localitatilor poluarea nu este atat de mare ca in Europa.
Exceptii tin mai mult de vreme (de ex lipsa vant cateva zile, inversiuni atmosferice). sau situatii speciale, aglomeratie mare din anumite motive.
Tineti cont ca in unele regiuni (la mine de ex.) nu exista obligativiatea inspectiei tehnice, nici un fel de cerinte Euro deci este foarte posibil- sigur de altfel- ca sa existe multe motoare care nu mai respecta conditiile initiale si cu toate astea nu este poluare semnificativa in general.

Suficient sa treaca un automobil, camioneta, camion mai vechi, pe motorina ca sa simti imediat, mirosul de motorina arsa, la fel cum simt intotdeauna imediat ce ajng intr-un oras european: organismul s-a dezobisnuit de mirosul de motorine (daca a fost vreodata) si-l simte imediat, puternic.

Insistenta penibila cu calitatile motoarelor diesel (la fel de penibila si primitiva ca si respingerea orbeasca a transmisiilor automate) vine din saracia materiala si mentala a celor care fac asa ceva. Fiecare tip de motor isi are locul lui in societatea actuala, iar Dieselul la automobile mici a fost doar o deviere spre un loc unde nu trebuia sa existe.
Pauza s-a terminat, trebuie trecut la treaba: reducerea spre eliminare. Raman acele utilizari unde deocamdata este cea mai buna varianta.

Masinile electrice vor domina candva piata, fara a inlocui complet motoarele cu benzina sau Diesel, dar mai este mult pana atunci, cel putin o generatie, dar fenomenul nu va fi oprit sau incetinit, din contra.

Editat de Rosebud09, 19 martie 2018 - 05:54.


#65
karax

karax

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 21.841
  • Înscris: 14.10.2017

View PostDihorul Razboinic, on 18 martie 2018 - 19:46, said:

Iti schimba placa de baza cind vrei ceva mai bun. Sau o parte din placa, daca e facuta din module. Ceva gen Arduino.
Yep numai ca sa zicem in materie de software apare ceva nou si imediat trebuie sa apara si hardware-ul care sa il suporte. De aia daca vrei ultimul joc iesit pe piata iti schimbi telefonu. Sau mobilul. Ca si pe mobil si pe orice apar noi si noi tehnologii. Acuma depinde de client. Teoretic ai putea sa  te multumesti cu televizorul pe lampi de acum 40 de ani dar nu cred ca asta e solutia....

View PostMembruAnonim, on 18 martie 2018 - 19:49, said:

Io nu zic ca n-ai  (putea avea) dreptate, dar daca ma uit acum pe geam, ma ia plansul, viscoleste si sunt 0 grade. Incalzire globala ftw!
Efect butterfly. O zona de pe glob devine mai calda , aerul circula altfel, impinge intr-un anumit fel masa de aer de deasupra cercului polar care asta , nesimtitu', incepe sa isi faca obiceiul sa coboare spre europa mai des.

Pe termen lung cand incalzirea se va accentua si in alte zone si la noi se va simti incalzirea aia. Noroc ca oamenii de stiinta au descoperit ca activitatea soarelui se va diminua din intensitate prin 2025 asa ca va compensa, e drept destul de putin, incalzirea globala. Pana atunci suferim...

Editat de karax, 19 martie 2018 - 08:48.


#66
spooky51

spooky51

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 3.815
  • Înscris: 29.09.2006
Motoarele pe benzina emit mai mult CO2, insa ard mult mai curat decat cele diesel, care emit cu totul alte porcarii.

#67
SorinGT

SorinGT

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 19.491
  • Înscris: 23.07.2014

View PostCapitanuPICARD, on 19 martie 2018 - 02:21, said:

Deci cine se simte meltean, cocalar care isi ia Diesel doar pentru a-si impresiona pitipoanca din dreapta, sa faca bine sa caste ocheanele si sa nu mai considere ca cine isi ia benzina e sarac. Posted Image

eh...si tu acuma....de cand isi ia careva diesel sa impresioneze pitzipoance? Altfel ai considera ca undeva intre 2/3 si 3/4 din nemti sunt cocalari care vor sa impresioneze pitzi, pentru ca aprox. asta e proportia nemtilor care au diesel. Oamenii au autostrazi, parcurg distante mari, multi fac naveta 100-150km pe zi, fac mii de km in concediu samd. Dieselul pentru asta a fost luat...drum lung si tavaleala, pentru utilitate, e oarecum si mai tipica pentru familie (condus mai constant, la turatii mai mici...), pentru impresionat gagici sunt anumite branduri, nu are legatura.
De fapt acu' ani de zile se purta vorba taman invers, ca aia mai saracaciosi isi iau diesel, ca n-au bani de benzina, se uita la consum.

Editat de SorinGT, 19 martie 2018 - 09:16.


#68
unbrutus

unbrutus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 16.385
  • Înscris: 23.02.2017

View Postinuendo0, on 19 martie 2018 - 05:32, said:

@unbrutus
Trendul anti-diesel nu este singura cauza, ca nu au disparut subit din circulatie milioane de diesele incat sa afecteze un indicator destul de greu de influentat.
O cauza mai importanta a cresterii CO2 este si trendul  cu cresterea vanzarii de SUV-uri care stim bine cat de "eficiente" sunt. La asta nu te-ai gandit, nu?
Plus ca toata piata auto a crescut deci logic mai mult CO2.
Nu ma astept sa imi dai dreptate sau sa crezi ce zic, dar macar verifica-ti sursele de unde iti iei informatiile: petrolprices.com lol. Nu crezi ca au vreun interes in a manipula prostimea?
Repeti unele tampenii cam pe orice topic incercand sa le dai greutate si credibilitate dar sunt, asa cum am zis, doar tampenii:
Faza cu Trump care afirma ca nu exista incalzire globala nici tu nu o crezi dar iti da bine la argumentarea supozitiilor false.
Faza cu achizitia de autobuze diesel, ti s-a mai spus ca nu are de-a face cu reducerea poluarii ci cu interese materiale unilaterale. Despre electrificarea intregii flote de autobuze si taxiuri din Shenzhen (China) ce ai de spus? Doar 14.000 de autobuze electrice.

Nu stiu daca tu sau alt interlocutor ati afirmat ca  vanzarile de masini electrice reprezinta un mic procent...da, este mic fata de totalul pietei, dar cresterea este exponentiala fata de anii trecuti. Cam in toate tarile vanzarile de electrice sunt cu 30%-100% mai mari de la an la an. Deja vorbim de 2% din toata piata internationala si cresterea nu face decat sa se accelereze.

PS: ce te face sa iei apararea dieselului atat de crancen? Ti-ai luat teapa crezand faza cu "clean diesel" si acum incerci sa iti justifici achizitia? Stai linistit ca nu-ti ia nimeni atelajul din curte.
poti sa critici articolul direct cu autorii.
Sursele folosite sint statisticile oficiale din UK.
Si Romania are un institut de statistica, vezi aceleasi cifre si pe la noi daca am avea si aparate masura calitate aer
Raportat pt atac la persoana si offtopic.

Nu stiu de ce ma urmaresti pe toate topicele si imi spui offtopic ce am scris in alt topic... incearca sa lasi patima asta impotriva unui user si discuta subiectul topicului si atat!

View Postinuendo0, on 19 martie 2018 - 05:32, said:

Nu stiu daca tu sau alt interlocutor ati afirmat ca  vanzarile de masini electrice reprezinta un mic procent...da, este mic fata de totalul pietei, dar cresterea este exponentiala fata de anii trecuti. Cam in toate tarile vanzarile de electrice sunt cu 30%-100% mai mari de la an la an. Deja vorbim de 2% din toata piata internationala si cresterea nu face decat sa se accelereze.
pai daca nu stii, lasa-ma in pace cu offtopicul si atacurile la persoana. m-am saturat sa dau report la fiecare post de-ak tau si de-al lui ford4.
as vrea sa pot purta o dezbatere civilizata bazata pe ce stii nu pe ce nu stii

View Postinuendo0, on 19 martie 2018 - 05:32, said:

PS: ce te face sa iei apararea dieselului atat de crancen? Ti-ai luat teapa crezand faza cu "clean diesel" si acum incerci sa iti justifici achizitia? Stai linistit ca nu-ti ia nimeni atelajul din curte.
Inca o data, FARA ATACURI LA PERSOANA SI ONTOPIC PLEASE.
Statistica ti se pare ca ia apararea dieselului? Combate-o cu statistici. nu cu atacuri penibile si trolling
nu te mai intreb ce masina ai, ca stiu...

View PostRosebud09, on 19 martie 2018 - 05:54, said:

Tineti cont ca in unele regiuni (la mine de ex.) nu exista obligativiatea inspectiei tehnice, nici un fel de cerinte Euro deci este foarte posibil- sigur de altfel- ca sa existe multe motoare care nu mai respecta conditiile initiale si cu toate astea nu este poluare semnificativa in general.
asa e din pacate, probabil vorbesti de america (spui "la mine" dar nu precizezi unde, tre sa ghicim), in america e putin vest salbatic la motoare, fara inspectii si fara norme Euro, Trump a refuzat sa semneze tratatul de la Paris si mai si zice ca nu exista incalzire globala, au cele mai mari si mai ineficiente motoare etc

Nu comentez ce spui apoi legat de opinii personale despre poluare, aici subiectul este dat de niste date clare masurate de la un institut de statistica f serios.

Asa ca mie mi se pare ca la mine in zona miroase mai sfrumos  ca la tine in zona e altceva. Statisticile si datele pot constitui argumente intr-o discutie

View Postspooky51, on 19 martie 2018 - 09:08, said:

Motoarele pe benzina emit mai mult CO2, insa ard mult mai curat decat cele diesel, care emit cu totul alte porcarii.
subiectul topicului fiind cresterea emisiilor de CO2 pt prima oara in 20 de ani emise de masinile noi

#69
garett

garett

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 41.874
  • Înscris: 28.06.2006
N-a crescut suficient!
De cel puțin douăj' de ani ne "amenință" ecologiștii lui pește prăjit că o să avem climă tropicală și când colo avem -11 în martie! :rolleyes:
Ar trebui să mai ardem niște cărbuni!

#70
unbrutus

unbrutus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 16.385
  • Înscris: 23.02.2017

View PostCapitanuPICARD, on 19 martie 2018 - 02:21, said:

Deci cine se simte meltean, cocalar care isi ia Diesel doar pentru a-si impresiona pitipoanca din dreapta, sa faca bine sa caste ocheanele si sa nu mai considere ca cine isi ia benzina e sarac. Posted Image
Se cumpara autobuze diesel de catre municipalitati ca sa impresioneze pitipoancele.
Si cand iti iei un SUV sa te duci cu rulota la munte sau prin lume intr-un tur o faci de fapt sa impresionezi pitipoancele... generalizari aiurea
Topicul nu e un versus d v b, si nici loc de varsat frustrari personale, sau nua r trebui sa fie

View Postgarett, on 19 martie 2018 - 10:04, said:

N-a crescut suficient!
De cel puțin douăj' de ani ne "amenință" ecologiștii lui pește prăjit că o să avem climă tropicală și când colo avem -11 în martie! Posted Image
Ar trebui să mai ardem niște cărbuni!
ai o intelegere f precara a fenomenului numit "incalzire globala" care poae duce la aparitia unei perioade de glaciatiune.
Sint mai multe filme pe tema asta, si nenumarate articole, recomand un pic de  documentare

#71
inuendo0

inuendo0

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 4.540
  • Înscris: 03.06.2007
Si eu recomand un pic de documentare:
https://www.transpor...eclining-diesel
Nu cadeti in plasa articolelor care prezinta jumatate de adevar si in cea userilor care promoveaza aceste articole.
Si retineti: dieselul e sanatos, nici nu faci cancer de la el. :)

#72
babarzotea

babarzotea

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 2.247
  • Înscris: 10.08.2017
Si electricele poluează în termocentrale, bateriile mari şi grele ocupă locul util în maşină, o face greoaie şi greu de folosit.
Litiul folosit este un material scump si rar in natură.
Durata utilizarii bateriilor este in medie de 2-3 ani maxim, vedem asta si la telefoane si tablete, apoi reciclarea e o mare problemă si cosnumă multe resurse cu separarea materialelor si substantelor din baterii.
Maşini pe baterii se pretează doar la cele de dimensiuni mici şi uşoare folosite in locuri unde dieselul si benzinescu ar deveni greu de folosit şi s-ar defecta de la prea multă utilizare.
Un matiz electric pt navetat prin oras de ex este ideal. Si mai mari pot fi.
Ce e deja de dimensiunea unui camion peste 10 tone trebuie să aibe deja baterie de peste 5 tone, cu cât mai mare cu atât bateria mai mare si mai grea care te trage in jos la performanţă.
Autobuzele electrice cu baterii de exemplu (sau camioane cu baterii) sunt nu doar în stadiu incipient ci sunt mai mult decât prea costisitoare scumpe şi poluează şi ele în termocentral si la producerea bateriilor. Dimensiuni mari mase de câteva tone şi care ocupă locul necesar călătorilor sau mărfii consumă resurse mai mari decât orice altceva, reciclarea lor lafel. Dar fiind o modă şi un trend impus proştilor de diverse firme mari si patronate e posibil să vedem aşa ceva experiemntal tot pe banii proştilor.

Fiabilitatea lor este de cativa ani, mult sub diesele si benzine, degeaba rămân bune motorul electric si caroseria dacă trebuie schimbată bateria cu alta nou incompatibilă ce conform trendului recent va necesita update pe la softuri si treptat tot felul de modificari, astfel că in alti 4-5 ani trebuie schimbată cu totul masina mare. Schimbare aimplică costuri foarte ridicate si poluare mărită cu reciclarea.

Vedeti plin de tablete si telefoane functionale si vechi de doar 3-4 ani deja aruncate pt că bateriile nu mai merg sau costă mult alta de inlocuit? lafel va fi si cu maşinile electrice cu baterii când vor fi prea multe.

Vehicule electrice de mici dimeniuni există demult in fabrici uzine aeroporturi statii feroviare puncte de manevrare a marfii de acum 70 de ani, şi mai mult de atât nu poate fi extinsă utilizarea lor profitabilă.

Vehicule electrice simple.si fără balastul greu de tone al bateriilor sunt şi ele de 100 ani in utilizare locomotive tramvaie troleibuze si mai demult erau si camioane electrice alimentate prin fir de contact pt transportul marfii pe trasee stabilite.
A nu se confunda cu locomotive diesel electrice si camioane de mină tot diesel electrice.

Nu as vrea să mă gândesc cât ar costa produsele la un supermarket dacă ele ar fi cărate cu camioane cu baterii, tiruri cu baterii.
Intr-o lume plină cu automobile electrice, nu cred că imi pot imagina că problema poluării ar fi rezolvată, ci scenariul este că poluarea generală va fi mai mare.

Editat de babarzotea, 19 martie 2018 - 11:29.


Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

Utilizatori activi: 1

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate