Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
CO2 a crescut prima oara in 20 de ani din cauza scaderii nr de motoare diesel
#1
Posted 18 March 2018 - 18:18
E vorba de CO2 generat de industria auto, nu CO2 in general.
Articolul spune cam asa (traducere google translate) Timp de mulți ani, guvernul și industria auto au avut drept scop reducerea emisiilor de dioxid de carbon (CO2), recunoscute ca o cauză primară a încălzirii globale și a deteriorării stratului de ozon; aceste emisii dăunătoare au scăzut. Cu toate acestea, cifra medie pentru anul 2017 arată că, pentru prima dată de la această realizare, nivelurile de CO2 generate de autoturisme noi au crescut de fapt. Cauza care stă la baza acestei creșteri este că șoferii renunta la vechile mașini diesel, iar în timp ce doar un procent mic achiziționează mașini electrice sau hibride, marea majoritate achiziționează autovehicule cu motor pe benzină, cu motoare mai mari, care emit mai mult CO2 decât modelele anterioare. https://www.petrolpr...emissions-rise/ |
#2
Posted 18 March 2018 - 18:22
plangi dupa compusii aia cancerigeni emanati de dieseluri ?
|
#3
Posted 18 March 2018 - 18:27
Socoteala e una logica: duci la Remat o masina Diesel, reduci amprenta de carbon cu 0.01%, pentru urmatorii 5 ani, sa spunem, in timp ce productia unei masini noi, cu care inlocuiesti masina diesel, face industria sa emita cu 1% carbon in plus, in anul de productie.
Ce castigi pe mere, dai mai departe pe pere. Industria isi obtine profitul, emisia de carbon e tripla fata de cazul in care masina diesel ar fi functionat inca 5 ani (sa spunem). La fel cu eolienele... Le produci acum... industria produce poluare si consuma resurse neregenerabile cat pentru 10 ani, apoi eolienele se invart 15 ani numai ca sa-si recupereze valoarea, iar din al 16-lea an incep si ele sa produca valoare reziduala. Intre timp, temperatura globala ca urmare a poluarii si efectului de sera a crescut deja cu 5 grade. E un mod de a ne fura caciula cu calculele energetice si de poluare. Edited by rosix, 18 March 2018 - 18:30. |
#4
Posted 18 March 2018 - 18:31
Cine a renuntat la Diesel? La noi, inca se cumpara fara numar din toata Europa.
Tu ai stat vreodata langa esapamentul unui Diesel? Stai si langa ultimul gudron pe benzina. Chiar daca Diesel-urile acestea noi nu scot fum, pur si simplu ramai fara aer cand trec pe langa tine. Edited by YOUR_GOD, 18 March 2018 - 18:32. |
#5
Posted 18 March 2018 - 18:32
Dieselul e nasol din cauza altor gaze, nu a codoiului. De dioxid (bioxid) de carbon scapi cu cobaci, de pulberi şi alte chestii nu scapi aşa de uşor.
|
#6
Posted 18 March 2018 - 18:34
Dacă diesel-urile ar elimina doar CO2 ar fi parfum prin orașe (cu ceva verdeață).
|
#7
Posted 18 March 2018 - 18:36
Ce minciuna sordida. Concentratia de CO2 continua sa creasca de prea multa vreme.
https://www.co2.earth/ Edited by ain, 18 March 2018 - 18:36. |
#8
Posted 18 March 2018 - 18:38
YOUR_GOD, on 18 martie 2018 - 18:31, said:
Cine a renuntat la Diesel? La noi, inca se cumpara fara numar din toata Europa. Tu ai stat vreodata langa esapamentul unui Diesel? Stai si langa ultimul gudron pe benzina. Chiar daca Diesel-urile acestea noi nu scot fum, pur si simplu ramai fara aer cand trec pe langa tine. Impresia asta despre cum simti masina personal cand e langa tine e subiectiva. Ani de zile taxele de drum erau mai mici la diesel. Si acum va fi la fel de fapt, din ce am inteles, se va tine cont de CO2 emis. Or stii ei ce or stii totusi. ain, on 18 martie 2018 - 18:36, said:
Ce minciuna sordida. Concentratia de CO2 continua sa creasca de prea multa vreme. https://www.co2.earth/ |
#9
Posted 18 March 2018 - 18:39
Ei stiu ce stiu. Daca ar pune taxa pe cat te omoara, doar milionarii ar mai avea Diesel.
Nu stiu daca felul in care simti fumul este subiectiv. Ce ma afecteaza pe mine, te afecteaza si pe tine. |
#10
Posted 18 March 2018 - 18:44
|
#11
Posted 18 March 2018 - 18:55
YOUR_GOD, on 18 martie 2018 - 18:39, said:
Ei stiu ce stiu. Daca ar pune taxa pe cat te omoara, doar milionarii ar mai avea Diesel. Nu stiu daca felul in care simti fumul este subiectiv. Ce ma afecteaza pe mine, te afecteaza si pe tine. CO2 omoara planeta cu totul... un diesel care consuma juamte fata de o masina pe benzina va necesita de ex jumatate drumuri cu vaporul si apoi cu tirul pt carat combustibil la statie. Ambele diesel. De ce autobuzele, tirurirle, vapoarele sint toate diesel... poate stii, poate nu. Cert e ca e un motiv, nu? ain, on 18 martie 2018 - 18:44, said:
Rusine sa-mi fie ca nu am citit cuvintele nescrise. |
#12
Posted 18 March 2018 - 19:00
Da. Nici nu stiu daca le vor scoate pe acestea. Cate persoane pot calatori cu un autobuz? Asa se stabilesc normele de poluare. Ca daca mergem noi, zece persoane cu zece masini economice, poluam mai mult decat un TIR.
Motoarele Diesel au avut succes pentru ca erau fiabile, functionau cu orice puturosenie de combustibil, dar cel mai important, pentru ca termenul de poluare ori nu exista, ori era SF. La momentul actual insa, orasele sunt sufocate. Diesel-ul nu poate tine pasul cu progresul tehnologic si cu normele de poluare actuale. Combustibilul acela putin pe care il consuma motoarele respective, produce prin ardere gaze mai periculoase decat un motor pe benzina. Am respect pentru motoarele pe motorita, dar sunt constient de faptul ca apartin altei ere. PS: La mine in oras, municipalitatea achizitioneaza electrice. Edited by YOUR_GOD, 18 March 2018 - 19:01. |
#13
Posted 18 March 2018 - 19:02
rosix, on 18 martie 2018 - 18:27, said:
Socoteala e una logica: duci la Remat o masina Diesel, reduci amprenta de carbon cu 0.01%, pentru urmatorii 5 ani, sa spunem, in timp ce productia unei masini noi, cu care inlocuiesti masina diesel, face industria sa emita cu 1% carbon in plus, in anul de productie. Ce castigi pe mere, dai mai departe pe pere. Industria isi obtine profitul, emisia de carbon e tripla fata de cazul in care masina diesel ar fi functionat inca 5 ani (sa spunem). La fel cu eolienele... Le produci acum... industria produce poluare si consuma resurse neregenerabile cat pentru 10 ani, apoi eolienele se invart 15 ani numai ca sa-si recupereze valoarea, iar din al 16-lea an incep si ele sa produca valoare reziduala. Intre timp, temperatura globala ca urmare a poluarii si efectului de sera a crescut deja cu 5 grade. E un mod de a ne fura caciula cu calculele energetice si de poluare. |
#14
Posted 18 March 2018 - 19:06
ain, on 18 martie 2018 - 18:36, said:
Ce minciuna sordida. Concentratia de CO2 continua sa creasca de prea multa vreme. https://www.co2.earth/ Cine nu crede sa se uite pe geam, e mult mai cald decatar trebui sa fie la jumatatea lui martie. |
#15
Posted 18 March 2018 - 19:14
karax, on 18 martie 2018 - 19:02, said:
De aia de ce dracu lumea se uita la cat e de veche sau noua masina , si nu se uita la cat de bine reduce filtrul ala de masina poluarea?Aia conteaza cel mai mult. In rest poate sa cosume masina si 20 l/km atata timp cat filtrul sa zicem retine 99% din agentii poluatori de gazele de esapament. E o chestiune pur comerciala, trebuie sa aiba si ei un motiv "credibil" pentru a impulsiona achizitia de masini noi. Dupa cum bine stii traim intr o societate de consum, societatea se autosustine prin inlocuirea regulata a bunurilor de consum. Ce s-ar face astia daca am mai trage de o masina 25-30 de ani cum faceam inainte ? Sau sa schimbam telefonul, televizorul si alte aparate odata la 20 ani. Am un electrocasnic de mai bine de 30 de ani si merge perfect. Mi e si frica sa l schimb cu unu nou ca nu ma tine decat 5-8 ani |
|
#16
Posted 18 March 2018 - 19:15
#17
Posted 18 March 2018 - 19:22
karax, on 18 martie 2018 - 19:02, said:
De aia de ce dracu lumea se uita la cat e de veche sau noua masina , si nu se uita la cat de bine reduce filtrul ala de masina poluarea?Aia conteaza cel mai mult. In rest poate sa cosume masina si 20 l/km atata timp cat filtrul sa zicem retine 99% din agentii poluatori de gazele de esapament. Industria auto nu e interesata de asemenea calcule, ca la 20l / 100km nu le mai cumpara nici drku... Industria e interesata ca tu sa-ti schimbi masina mai des decat o faci si sa decartezi banul, fara sa faci calcule complexe de poluare. Ca daca le faci o sa-ti rezulte ce am scris eu mai sus - ca ce iei pe mere dai pe pere... adica o masina diesel care mai merge inca 5 ani, va genera mai putin CO2 decat productia uneia noi + 5 ani durata de viata. Grosul poluarii este dat, in mediul urban, nu de motoarele diesel ci ca au mutat capitalistii sediile la Drku in praznic... si toti iobagii se urca in masini sa ajunga la ele. E ascunderea problemei sub presh cu dieselul.. Ia-ti o hibrida de 40.000 de euro, ca sa fii la fel de sclav in hibrida, cum erai inainte, adica sa te duci 40km dus-intors pana la job si inapoi. Edited by rosix, 18 March 2018 - 19:26. |
#18
Posted 18 March 2018 - 19:32
YOUR_GOD, on 18 martie 2018 - 19:00, said:
Da. Nici nu stiu daca le vor scoate pe acestea. Cate persoane pot calatori cu un autobuz? Asa se stabilesc normele de poluare. Ca daca mergem noi, zece persoane cu zece masini economice, poluam mai mult decat un TIR. YOUR_GOD, on 18 martie 2018 - 19:00, said:
Motoarele Diesel au avut succes pentru ca erau fiabile, functionau cu orice puturosenie de combustibil, dar cel mai important, pentru ca termenul de poluare ori nu exista, ori era SF. Ma uitam la tv ieri parca, nu stiu ce motor show, geneva sau nu stiu care, plin de dieseluri, mai ales pe SUVuri Poluarea este un subiect complicat si asa cum stii probabil, Trump a zis ca nu exista incalzire globala de ex. In 2017, asa a zis cel mai puternic om al planetei. Pana acum 2-3 ani stiam ca diesel e cel mai curat motor, acum vedem postari de la oameni care zic ca daca conduci un diesel esti criminal YOUR_GOD, on 18 martie 2018 - 19:00, said:
La momentul actual insa, orasele sunt sufocate. Diesel-ul nu poate tine pasul cu progresul tehnologic si cu normele de poluare actuale. Combustibilul acela putin pe care il consuma motoarele respective, produce prin ardere gaze mai periculoase decat un motor pe benzina. Din nou ti-as aminti ca tocmai s-au luat sute de autobuze diesel, nu pe benzina... nici nu cred ca exista asa ceva. Si nu uita sa recitesti subiectul topicului... au scazut dieselurile, a crescut CO2... deci nu e asa simplu |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users