Lovitură pentru mașinile electrice în România: Tarifarea încărcării, mai costisitoare decât un plin de carburant fosil
Last Updated: Jul 28 2020 09:51, Started by
max_01
, Mar 06 2018 11:18
·
0
#217
Posted 01 June 2018 - 09:52
Păi să spună că nu prea au chef să vândă în Europa de Est şi gata.
|
#218
Posted 01 June 2018 - 10:25
Nu au de ce sa zica asta, e jignitor. Ei vand oricui are facilitati sa incarce. Sunt destui in Romania care stau la casa si care ar putea tine lejer o masina electrica pentru majoritatea drumurilor sau un PHEV pentru toate drumurile.
|
#219
Posted 01 June 2018 - 10:34
Eu stau la casa. Nu vreau sa tin electrica doar pt.mers la piatza.
|
#220
Posted 01 June 2018 - 10:39
Poate ca altii merg 90% doar pana la piata si inapoi, caz incare li se preteaza o electrica, si poate ca si vor.
|
#223
Posted 01 June 2018 - 13:08
figo1988, on 01 iunie 2018 - 10:40, said:
Pentru majoritatea oamenilor, 200-300km de autonomie sunt mai mult decat suficienti in majoritatea cazurilor. Deocamdată electricele sînt bune dacă accepți două condiții 1. autonomie mică 2. încărcare lungă În plus prețul... au! |
#224
Posted 01 June 2018 - 13:13
Majoritatea care cumpara masini la pretul ala au 2 masini. Sau, din diferenta de costuri, inchiriezi masina daca pleci undeva unde nu sunt incarcatoare, dar in majoritatea Europei sunt suficient de multe. Repet, nu mai judecati pe baza Romaniei, noi suntem irelevanti pentru constructorii auto.
Edited by figo1988, 01 June 2018 - 13:14. |
#225
Posted 01 June 2018 - 13:18
Nici macar nu e vb de asta.
Omul vrea siguranță. Vrea să știe că dacă tot a dat niste bani pe o tinichea, tinicheaua respectivă să fie în stare să l ducă unde vrea și când vrea. De ce sa mi impun niste limitări nenecesare ? In numele unei iluzorii ecologii ? Nu, mulțumesc. |
#226
Posted 01 June 2018 - 14:05
Nu, in numele unor costuri mai reduse, a unei masini mai rafinate si, da, pentru cei interesati, a ecologiei (nu vreau sa pun mare accent pe asta pentru ca s-a tot discutat despre amprenta de CO2, metale grele etc). Recunosc ca nu am pregatirea si informatiile necesare ca sa imi dau cu parera. Per total, daca nu sunt efecte dezastruoase in alta parte, e de preferat sa nu mai poluezi in orase, unde stau oamenii.
|
|
#227
Posted 01 June 2018 - 14:22
Dupa cum am mai spus, totul se reduce la TCO raportat la clasa masinii pe care vrei sa o iei.
Cumperi un Golf (fie el diesel sau benzina) pentru ca are un TCO mai mic decat o electrica din aceeasi clasa. Cumperi ceva din gama medie de pret (40-50K€) , deja TCO ICE depaseste TCO electrica (vezi Model 3 de exemplu), ceea ce face ca unii cumparatori, care nu au necesar de drumuri de 1000Km intr-o singura runda, sa ia inconsiderare si o asemenea varianta. |
#228
Posted 01 June 2018 - 14:41
Torquemada-666, on 01 iunie 2018 - 10:34, said:
Eu stau la casa. Nu vreau sa tin electrica doar pt.mers la piatza. Tot la casa, dar cand am facut garajul le'am spus sa'mi traga 30amp in garajm pai ce nene, faci atelier? Lasa'ma tu fa ce ti'am spus. Nu poti, intreb pe altu. Am spus sa fie, pentru orice eventualitate, sa nu ma lovesc mai tarziu de instalatii electrice subdimensionate Torquemada-666, on 01 iunie 2018 - 10:49, said:
Daca va bate intr.un final electrica la usa, voi merge la VW sa discut si sa le fac vanzare. Aia sunt in stare sa minta despre emisii pana si la electrice |
#229
Posted 01 June 2018 - 14:42
Poluarea nu stă pe loc. Dacă vă închipuiți că veți respira aer de munte dacă scoateți mașinile termice din orașe, mai gîndiți-vă. Va fi mai bine dar nu de tot.
Iar energia zisă verde nu e chiar atît de verde pe cît s-ar zice din reclama care i se face. Și dacă trecem toți la mașini electrice producția de energie ar trebui să pună de un salt semnificativ - vorba articolului de mai devreme: se simte consumul cînd se așează englezii la serial și pun de un ceai darămite cînd vor băga în priză simultan milioane de mașini electrice. Curentul ăla trebuie produs. Dacă-l produci ca pînă acum nu faci decît să muți sursa de poluare de aici dincolo. Pui sute de mii de hectare de panouri solare? Da, dar sub ele nu mai crește nimic. E tot un mod de poluare.Eoliene? Să zicem dar randamentul e mizerabil și locurile adecvate sînt finite. Biodiesel? Recolta de așa ceva ocupă terenul altor culturi. Singurele centrale care au capacitate sînt cele nucleare - dar îți sar ecologiștii de cur în sus... și ceva dreptate au și ei. Vezi Cernobîl. Aș accepta un preț (mai) mare dacă aș avea cel puțin autonomia mașinii actuale - 700 km cu AC pornit - și încărcarea rapidă. Adică maxim 15 minute. Dar 40k pentru modelul de bază al unei compacte - i3 de exemplu - care duce 180 km? Mai au de săpat... Edited by radunic, 01 June 2018 - 14:43. |
#230
Posted 01 June 2018 - 14:54
radunic, on 01 iunie 2018 - 14:42, said:
Dar 40k pentru modelul de bază al unei compacte - i3 de exemplu - care duce 180 km? Mai au de săpat... Se schimba moda, se schimba si nevoile. Un pret mare te obliga sa muncesti mai mult pentru masini. Autonomia redusa te face mai cuminte, mai linistit. Daca te-ai obisnuit cu masini de 20.000 de Euro care parcurg 1000km cu un plin, ar fi vremea sa iti schimbi obiceiurile. Politicienii vor sa fii mai dependent. |
#231
Posted 01 June 2018 - 15:05
radunic, on 01 iunie 2018 - 14:42, said:
vorba articolului de mai devreme: se simte consumul cînd se așează englezii la serial și pun de un ceai darămite cînd vor băga în priză simultan milioane de mașini electrice. Curentul ăla trebuie produs. Dacă-l produci ca pînă acum nu faci decît să muți sursa de poluare de aici dincolo. Pui sute de mii de hectare de panouri solare? Da, dar sub ele nu mai crește nimic. E tot un mod de poluare.Eoliene? Am pus mai devreme surse, e o falsa problema. Inlocuirea TUTUROR masinilor din UE cu masini electrice ar creste necesarul de energie cu doar 40%. Spre comparatie, intre 1990 si 2016, consumul de energie din UE a crescut cu ~30% oricum. |
|
#232
Posted 01 June 2018 - 15:06
La noi pica reteaua vara, cand se da drumul aparatelor AC. Restul e cancan.
|
#233
Posted 01 June 2018 - 15:11
La tine poate, eu nu am inregistrat nici o pana de curent in ultimii ani, in Bucuresti.
Au fost niste probleme prin 2007 si s-a luat decizia sa se schimbe transformatorul local din cartier ... de atunci a mers continuu. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users