Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Samsung Galaxy A35

Sfat pentru aprinderea automata a...

Masina de copt paine - pareri

Cum reactivez Google Maps?
 Conectare tableta X220la Tv

Femeile tinere nu mai vor sa munc...

La mulți ani @un_dac!

La multi ani de Sfantul Gheorghe&...
 Job - Facultate sau certificare

Deadpool & Wolverine (2023)

sistem hibrid eoliana + panouri +...

Outlook e muta pe Android
 Constructie Mun. Iasi. Casa P+1.

Cum mai rezolvati cu chiriasii ra...

Tastatura si mouse cu baterie int...

AC Gree duce la palpait de becuri
 

Lovitură pentru mașinile electrice în România: Tarifarea încărcării, mai costisitoare decât un plin de carburant fosil

* * * * * 4 votes
  • Please log in to reply
260 replies to this topic

#181
MicroEdge

MicroEdge

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,278
  • Înscris: 16.08.2016

View Postionutz_joe2009, on 12 martie 2018 - 16:11, said:

Eu zic ca daca e mai economic cu 2 motoare, sa se puna si la avioane motoare pe baterii.Teoretic, daca la masini se poate, de ce nu si la avioane?Adica, daca am drona pe baterii, de ce nu si avion pe baterii?Imi si imaginez deja, vom zbura cu avionul aproape gratis si nici nu poluam.Acum...ce-mi e ca ridic cateva tone de combustibil, ce-mi e ca ridic cateva tone de baterii, care e diferenta?Ca daca la masini tehnologia e pregatita, se merge gratis...pai asta e viitorul.Eu vreau avion pe baterii, bateriile vor ucide automobilul, vad cum vom zbura 80-90 k cu mici elicoptere sau drone electrice.

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/FWAPYmVauNg?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Imi si imaginez cum voi cere permisiune de aterizare pe bloc.

La avioanele pt trasport se misca greu treaba, am fi putut  sa zburam la pret de jumatate, n-au concurenta producatorii astia...
La avioane combustibilul se calculeaza în funcție de distanta zborului, nu toate avioanele zboară cu rezervorul full deoarece acolo greutatea contează foarte mult.

#182
cata

cata

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,049
  • Înscris: 16.02.2002
Posesorii de mașini electrice preferă să le încarce preponderent acasă, peste noapte, iar mai bine de jumătate dintre aceștia nu au folosit nici măcar o dată încărcarea publică în contextul unei utilizări urbane, ceea ce înseamnă că încărcarea în stații publice este doar ocazională, transmite BMW România, într-o „declarație cu privire introducerea unei taxe de încărcare în rețelele private de stații de încărcare”, în special ca urmare a analizelor referitoare la costurile pe care un utilizator de vehicul electric le va avea în urma încărcării la stațiile cu plată.

#183
Torquemada-666

Torquemada-666

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,053
  • Înscris: 15.10.2014
Pentru ca pana acum posesorii de electrice mai au a doua masina pe combustibil acasa, cu care isi fac treburile si concediile.

#184
kreeper

kreeper

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 381
  • Înscris: 17.10.2008

View Postsmoke, on 12 martie 2018 - 15:56, said:

atitudinea asta e o prostie (no offence indended) dar o vad foarte des aplicata.  de aia nu reusim sa avem grija de planeta asta, de aia avem lideri ca trump cu viziunea lui tampita despre poluare. Oamenii nu sunt in stare sa gandeasca mai departe de ce ii afecteaza direct pe ei. Aaa...se intampla in Africa....ee pai e departe de mine. aaa se intampla in tara vecina....lasa ca nu ajunge la noi. AA se intampla la vecinu ?..nu-i nimic fac gardu mai inalt.

Tot ce e pe planeta asta e finit (mai putin prostia oamenilor) si pentru o specie care se crede inteligenta nu prea demonstram ca am priceput conceptu...

Atitudinea mea e una realista , pe care tu nu o intelegi din diferite motive. Orice initiativa anti poluare vine cu riscuri mari,cum ar fi riscul sa nu functioneze. Orice actiune de eliminare a poluarii se gandeste foarte bine inainte si se calculeaza impactul asupra tuturor factorilor implicati. Daca ar fi dupa gandirea ta tu ai trece de maine si avioanele la electrice, si daca incep sa cada iti asumi tu responsabilitatea pentru asta? E usor sa gandesti din spatele monitorului fara sa iti asumi nici un risc.

Daca momentan tot ceea ce se poate face este eliminarea poluarii din orase si partial a poluarii generale atunci asta trebuie facut. Mai mult decat atat stii ce costuri enorme impune trecerea de la o tehnologie poluanta la una nepoluanta ?  Cine le plateste ? in 20 de ani o sa zbori in avioane electrice, ai rabdare.

Si chiar ma doare in cot de ce aer respira pasarile cand stiu ca copii mei respira aerul poluat de masini de pe strada, ar trebui sa ma gandesc la vecini, pasari si africani???  pe bune... Cand nu o sa mai imi pun problema asta atunci o sa ma gandesc si la pasari, si la africani, intelegi?

Edited by kreeper, 13 March 2018 - 15:21.


#185
smoke

smoke

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,740
  • Înscris: 08.10.2004
am citit de 2 ori ce ai scris si mi-am dat seama ca nu ai inteles nimic din ce am vrut eu sa spun. am si spus ca e o atitudine intalnita destul de des...si nici macar nu am mentionat vre-un caz din ce ai tot incercat tu sa exemplifici pe acolo.  eh..se mai intampla.

#186
cata

cata

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,049
  • Înscris: 16.02.2002

View Postmax_01, on 06 martie 2018 - 11:18, said:

Cele mai multe stații de încărcare pentru automobile electrice din România ofereau energie gratuit, pentru a încuraja adopția mașinilor electrice, dar posesorii acestor automobile au parte de o surpriză: tarifarea încărcării va fi mai costisitoare decât cumpărarea de benzină sau motorină, pentru aceeași distanță de parcurs. Cea mai importantă rețea națională de încărcare începe taxarea în 19 Martie 2018, la circa doi ani distanță de la montarea primelor stații în România.
  • 0,5 Lei/kW este costul mediu al energiei electrice în România.
  • 35 kWh este capacitatea medie a bateriei unei mașini electrice compacte.
  • 45 minute este timpul de încărcare în regim rapid pentru o mașină electrică capabilă de Fast Charge.
  • 5,4 Lei costă un litru de benzină sau motorină.
  • 50 litri este capacitatea medie a unui rezervor la o mașină diesel sau pe benzină.
  • 5 minute durează în medie alimentarea cu carburant fosil.''
  • http://0-100.hotnews...?source=biziday
Incepand cu data de 1 Iunie 2018, modificam modalitatea de tarifare a serviciului de incarcare.

NCARCARE NORMALA – AC – 1,45 RON/unitate
INCARCARE RAPIDA – DC – 1,95 RON/unitate
Tarifele sunt exprimate in RON si includ TVA;
Tarifele nu includ taxa de 249RON (TVA inclus) in vederea activarii cardului Renovatio e-charge;
Fiecare card va fi atribuit unui singur vehicul electric si este netransmisibil;
Facturarea serviciului de incarcare se efectueaza, in acest moment, doar in baza unui contract. Te rugam sa acorzi o atentie deosebita informatiilor furnizate in formularul de inregistrare;
Plata, ad-hoc, cu cardul bancar, fara necesitatea incheierii unui contract, va putea fi realizata incepand cu a doua jumatate a anului 2018.

Kaufland Romania, in baza parteneriatului strategic incheiat, a decis sa acopere costurile serviciului de incarcare pentru clientii care folosesc statiile Renovatio din spatiile lor.
Daca nu esti inregistrat pana in acest moment pentru unul dintre Abonamente, cardurile existente (cele emise de Renovatio, dar si cele ridicate din magazinele Kaufland), pot fi folosite exclusiv in spatiile Kaufland.

Edited by cata, 29 May 2018 - 13:47.


#187
inuendo0

inuendo0

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,540
  • Înscris: 03.06.2007
"NCARCARE NORMALA – AC – 1,45 RON/unitate
INCARCARE RAPIDA – DC – 1,95 RON/unitate"
Ce unitati sunt alea? Masini, kwh, ore, sesiune de incarcare? Nu or fi din aia ca la începuturile telefoniei mobile in Ro? 1sms= unități?

#188
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007

View PostTorquemada-666, on 13 martie 2018 - 13:52, said:

Pentru ca pana acum posesorii de electrice mai au a doua masina pe combustibil acasa, cu care isi fac treburile si concediile.
Corect.
Dar care-i supărarea?
Ai o mașină electrică cu care faci naveta la servici, ai mașina ta pentru concedii...
Cine te oprește să nu-ți urmezi visul?

#189
Kroghy

Kroghy

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,974
  • Înscris: 06.01.2006
Nu e foarte elegant dar se accepta.
Strict pentru naveta la servici inca nu merita o masina electrica.

Edited by Kroghy, 29 May 2018 - 20:50.


#190
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007

View PostKroghy, on 29 mai 2018 - 20:48, said:

Nu e foarte elegant dar se accepta.
Strict pentru naveta la servici inca nu merita o masina electrica.
Tu să fii sănătos, restul profită de ofertă. Bine, nu la Ștefan acasă...

#191
f300

f300

    30k si ma duc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,000
  • Înscris: 27.09.2008

View Postericmario, on 29 mai 2018 - 20:33, said:

Cine te oprește să nu-ți urmezi visul?

Prea multe negatii.

#192
unbrutus

unbrutus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,299
  • Înscris: 23.02.2017

View Postinuendo0, on 29 mai 2018 - 20:23, said:

"NCARCARE NORMALA – AC – 1,45 RON/unitate
INCARCARE RAPIDA – DC – 1,95 RON/unitate"
Ce unitati sunt alea? Masini, kwh, ore, sesiune de incarcare? Nu or fi din aia ca la începuturile telefoniei mobile in Ro? 1sms= unități?
"kWh-ul a fost botezat „unitate” pentru „a fenta” legislația strică, după cum chiar Renovatio e-charge explică la ei pe site: „Încărcarea acumulatorilor vehiculelor electrice nu este considerată furnizare de energie (conform reglementărilor în vigoare) ci un serviciu, pus la dispoziția posesorilor de vehicule electrice. În consecinta, nu este permisă raportarea exclusiv la kWh ca unitate de măsură a serviciului prestat. Unul dintre criteriile de stabilire a tarifului pentru serviciul de încărcare este reprezentat de numărul de kWh cu care este reîncărcată bateria vehiculului electric. Pentru a avea o referință, numărul de unități pentru fiecare sesiune de încărcare este corespunzător numărului de kWh efectiv transferați de către punctul de încărcare către baterie”."

http://0-100.hotnews...eturi-mai-mari/

#193
Torquemada-666

Torquemada-666

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,053
  • Înscris: 15.10.2014
Nu este superb? Dar totodata si corect punctat. Nu a spus nimeni ca obligatoriu trebuie sa fie mai ieftin. Toate discutiile au fost legate de poluare. Iar in mod normal, curatenia costa. Nu ma revolt deloc impotriva acestor preturi, nu le contest, nu ies in strada, nu ma intereseaza, chiar daca voi avea o electrica vreodata. Vrem bani, trebuie sa contribuim.

"Cine a spus că utilizarea unei mașini electrice trebuie să fie mai ieftină decât cea a unei mașini cu motor cu ardere internă? Și cititorul a punctat foarte bine, pentru că nimeni n-a spus clar și răspicat că mobilitatea electrică trebuie să fie mai ieftină decât cea fosilă. Dimpotrivă, toate calculele de până acum arată că electromobilitatea este mai scumpă. Dar măcar scoate poluarea afară din orașe (în teorie)."

Edited by Torquemada-666, 30 May 2018 - 12:35.


#194
argentum

argentum

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,400
  • Înscris: 25.05.2015
O sa fie mai ieftin, stati fara grija. Cum se spunea mai sus, e ca la inceputul telefoniei mobile.
Va mai amintiti ce scumpe erau abonamentele? Cat costa minutul?
Iar acum te dai pe net de pe telefon

Preturile sunt raportate la consumatori, nu au legatura nici cu investitia, nici cu cheltuielile avute.
Au calculat pretul in functie de cat cred ei ca poate tine piata. Si piata e formata din cei cu bani. Nu ai sa vezi auto electric mergand sa incarce de 50 de lei

#195
Geth

Geth

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,903
  • Înscris: 17.11.2017

View Postandreic, on 06 martie 2018 - 13:21, said:

cine credea ca va fi gratis ?  
Niste mantre extrem de frecvente in randul fanilor electricelor au fost: "gratis", "aproape gratis", "extrem de ieftin", "foarte ieftin", "mult mai ieftin", "costa neglijabil".

Iar acu a venit trezirea: teapa! :naughty:

View Postandreic, on 06 martie 2018 - 13:21, said:

Important e ca nu mai afumi orasul cu cazane diesel...
Cu astea noi nu prea il afumi(cu euro5 si euro6 aproape deloc), iar cu biodiesel nici atat.

View Postargentum, on 31 mai 2018 - 01:44, said:

O sa fie mai ieftin, stati fara grija. Cum se spunea mai sus, e ca la inceputul telefoniei mobile.
Va mai amintiti ce scumpe erau abonamentele? Cat costa minutul?
Iar acum te dai pe net de pe telefon
Telefonia a fost o treaba noua. Curentul nu-i o treaba noua.

View Postargentum, on 31 mai 2018 - 01:44, said:

Preturile sunt raportate la consumatori, nu au legatura nici cu investitia, nici cu cheltuielile avute.
Au calculat pretul in functie de cat cred ei ca poate tine piata. Si piata e formata din cei cu bani. Nu ai sa vezi auto electric mergand sa incarce de 50 de lei
Preturile nu-s foarte la liber, sunt reglementate. In plus, exista si accize de stat. Iar daca proportia masinilor electrice creste cu siguranta vor taxa curentul pentru masini cu accize suplimentare pt. a acoperi pierderile din vanzari mai slabe de combustibil. Statul e interesat doar sa incaseze taxe. Vezi situatia cu energia solara/eoliana a gospodariilor din spania.

#196
argentum

argentum

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,400
  • Înscris: 25.05.2015

View PostGeth, on 31 mai 2018 - 03:04, said:


Telefonia a fost o treaba noua. Curentul nu-i o treaba noua.



Aha. Telefonia a fost treaba noua.
Graham Bell? Iti suna vre'un clopotel? Mai are un pic si face 150 de cand a scos telefonia.
Corentul electric, comercial, cam in aceesi vreme, poate chiar un pic mai tarziu

Aaaa, telefonia mobila a fost treaba noua? Cat de noua? Cam tot atat de noua pe cat sunt masinile electrice.

Or sa se ieftineasca. Cat timp bagi stecheru in priza si alimentezi o sa fie ieftin. Am mai spus pe alt topic, va fi o alta gaselnita sa te aduca la pompa si sa pletesti cat vor ei. Gaselnita respectiva va fi schimb de baterii, de celule electrice etc.

Ce e acum, preturile etc sunt total irelevante dpdv al dezvoltarii conceptului. Suntem la etapa cultura cucuteni.

Ce e in prezent nu are a face. Poti alimenta si acasa. Pariu ca daca toti ar avea in beci o stalactita din care ar putea sa mulga picatura cu picatura benzina, fie si 2l pe zi, pretul la pompa s'ar prabusi.
La electric acum e o faza mult pre incipienta. E scump? Foarte bine ca e scump. Sa dubleze sa faca si mai scump. In felul asta incurajeaza dezvoltarea relei. Cand vezi cat de scump e, iti pui statie acasa. Apare concurenta, se inmultesc statiile ca e loc de facut bani. Suna cunoscut? Telefonia mobila cumva? Preturile vor scadea.
Pt cei ce suntmai tineri, cand a aparut telefonia mobila, aparatele si abonamentele erau aberant de scumpe. Stiu cazuri de crime. Omora omul ca sa scoata un telefon.
Aparatele video? Ce vremuri. Tot asa de cacaturi la preturi fabuloase.
Asa e si cu auto electric. Da'i timp. Trebuie sa plece de undeva

#197
Geth

Geth

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,903
  • Înscris: 17.11.2017

View Postargentum, on 31 mai 2018 - 04:00, said:

Aaaa, telefonia mobila a fost treaba noua? Cat de noua? Cam tot atat de noua pe cat sunt masinile electrice.
Nu. Telefonia mobila se bazeaza pe o tehnologie de transmitere a undelor radio si convertirea acestora in format digital, specifica telefoniei mobile. Ai nevoie de o retea de astfel de celule ca sa ai telefonie mobile. Investitiile au costat si a durat multisor pana s-a ajuns la ce e azi.

Masinile electrice nu folosesc pentru propulsie tehnologie radio digitala(o chestie noua), ci acelasi curent de pe vremuri. Echivalentul retelelor de celule mobile e cam echivalentul retelelor electrice. Tehnologia statiilor de alimentare sunt doar un mic fleac in ecuatie. In final platesti ceea ce plateai si acu' multe zeci de ani(sau de cand o fi existand electricitatea comerciala pentru populime)

Edited by Geth, 31 May 2018 - 04:09.


#198
Geth

Geth

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,903
  • Înscris: 17.11.2017

View Postargentum, on 31 mai 2018 - 04:00, said:

La electric acum e o faza mult pre incipienta. E scump? Foarte bine ca e scump. Sa dubleze sa faca si mai scump.
De ce, ti se pare ca s-a ieftinit curentul electric al consumatorilor casinici datorita consumului mai mare? Eu sunt sigur ca s-a scumpit.

View Postargentum, on 31 mai 2018 - 04:00, said:

Cand vezi cat de scump e, iti pui statie acasa.
Si acasa e gratis? In plus, nici nu cred ca e posibil pentru oricine. Asta e in special pentru aia care au garaj(la casa sau blocuri mici). Majoritatea oamenilor de la oras n-au asa ceva. Si culmea, astea doar pentru oras sunt bune deocamdata.

View Postargentum, on 31 mai 2018 - 04:00, said:

Pt cei ce suntmai tineri, cand a aparut telefonia mobila, aparatele si abonamentele erau aberant de scumpe. Stiu cazuri de crime. Omora omul ca sa scoata un telefon.
Aparatele video? Ce vremuri. Tot asa de cacaturi la preturi fabuloase.
Asa e si cu auto electric. Da'i timp. Trebuie sa plece de undeva
Faci analogii gresite. Abonamentele erau scumpe pentru ca tehnologia era noua si erau putini clienti initial. Dar curentul e vechi si folosit de toata lumea. Nu s-a ieftinit, doar se scumpeste.

Edited by Geth, 31 May 2018 - 04:30.


Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate