Sfinții ortodocși - cei pururea prezenți
#19
Posted 25 December 2017 - 17:49
AMAN_SER, on 25 decembrie 2017 - 17:34, said:
Macarie numa sfant nu este, este doar opinia pupatorilor de moaste, dupa ce ajungi aproape de el si il auzi vorbind mai relaxat abia atunci se vede cine este. Daca pe tine te ajuta cu ceva sa fii sanatos dar nu incerca sa ii vinzi drept sfinti ca nu sunt. Valabil pentru 99.99% a "sfintilor" din istoria omenirii. Tu ești unul și, dacă ai vedea bine, ai vedea că vorbește invidia din tine. Dar ca să poți pricepe cine este părintele Macarie trebuie să te duci la poarta mănăstirii unde este stareț și nu să vorbești cu el, ci doar să privești râul de oameni care curge neîncetat. Și atunci, dacă ai inima sincer interesată în aflarea adevărului, mintea ți se va deștepta și îți vei da seama că nu te afli în fața unui om obișnuit, chiar dacă el însuși se străduiește să convingă pe toată lumea că este așa... AMAN_SER, on 25 decembrie 2017 - 17:46, said:
Sigur ca da, . Vezi ca te contrazici cu Gizas si nu se pupa cu credinta crestina. Cum era vorba aia : Cu accentul pe face, tipic crestinesc hai sa ne ardem un coor ca oricum suntem sfinti. Eu aș pune accentul pe ochii tăi, care cred că pot vedea clar cine face și cine nu face voia Tatălui din cer. Dar și evreii după vremea lui Iisus erau convinși că Acesta este un mâncător și băutor de vin, un înșelător prefăcut și chiar un blasfemiator. Iar tu crezi că ai ochi mai buni decât cei de atunci... Ei bine, nu ai! |
#20
Posted 25 December 2017 - 17:52
AMAN_SER, on 25 decembrie 2017 - 17:46, said:
Sigur ca da, . Vezi ca te contrazici cu Gizas si nu se pupa cu credinta crestina. Cum era vorba aia : Cu accentul pe face, tipic crestinesc hai sa ne ardem un coor ca oricum suntem sfinti. Edited by 3sat, 25 December 2017 - 17:56. |
#21
Posted 25 December 2017 - 17:59
Dorel666, on 25 decembrie 2017 - 17:49, said:
Tu ești unul și, dacă ai vedea bine, ai vedea că vorbește invidia din tine. Dar ca să poți pricepe cine este părintele Macarie trebuie să te duci la poarta mănăstirii unde este stareț și nu să vorbești cu el, ci doar să privești râul de oameni care curge neîncetat. Și atunci, dacă ai inima sincer interesată în aflarea adevărului, mintea ți se va deștepta și îți vei da seama că nu te afli în fața unui om obișnuit, chiar dacă el însuși se străduiește să convingă pe toată lumea că este așa... Te asigur ca nu il invidiez deloc am vrut doar sa iti spun ca este un om ca mine si ca tine . Quote Eu aș pune accentul pe ochii tăi, care cred că pot vedea clar cine face și cine nu face voia Tatălui din cer. Dar și evreii după vremea lui Iisus erau convinși că Acesta este un mâncător și băutor de vin, un înșelător prefăcut și chiar un blasfemiator. Iar tu crezi că ai ochi mai buni decât cei de atunci... Ei bine, nu ai! Evreii erau sub amenintarea continua de a pierde puterea care o aveau asupra prostimii datorita popularitatii pe care o castiga Isus, eu nu ma aflu in situatia respectiva si asocierea nu prea isi are rostul. Si eu am privit problema din perspectiva crestinului de rand dar la un moment dat vine o vreme cand trebuie sa te maturizezi si sa accepti realitatea asa cum este ea si sa lasi in urma fantezia paradisului, a sfintilor si a zeilor pseudo-iubitori. Edited by AMAN_SER, 25 December 2017 - 18:14. |
#22
Posted 25 December 2017 - 18:01
AMAN_SER, on 25 decembrie 2017 - 17:59, said:
Te asigur ca nu il invidiez de loc am vrut doar sa iti spun ca este un om ca mine si ca tine . Evreii erau sub amenintarea continua de a pierde puterea care o aveau asupra prostimii datorita popularitatii pe care o castiga Isus, eu nu ma aflu in situatia respectiva si asocierea nu prea isi are rostul. Si eu am privit problema din perspectiva crestinului de rand dar la un moment dat vine o vreme cand trebuie sa te maturizezi si sa accepti realitatea asa cum este ea si sa lasi in urma fantezia paradisului, a sfintilor si a zeilor pseudo-iubitori. pe unii (majoritatea) ii maturizeaza viermii pana sa accepte realitatea... Edited by 3sat, 25 December 2017 - 18:01. |
#24
Posted 25 December 2017 - 18:04
#25
Posted 25 December 2017 - 18:06
AMAN_SER, on 25 decembrie 2017 - 17:59, said:
Te asigur ca nu il invidiez de loc am vrut doar sa iti spun ca este un om ca mine si ca tine . Tocmai de aceea este sfânt: că, fiind ca mine și ca tine, mulțimea curge totuși râuri spre el. Pentru că este scris: Deuteronomul 18:15 Domnul, Dumnezeul tău, îţi va ridica din mijlocul tău, dintre fraţii tăi, un proroc ca mine: să ascultaţi de el! Și mulțimea asta face: ascultă de Macarie, după cum a poruncit Dumnezeu! Dar tu te împotrivești curentului și lupți împotriva lui Dumnezeu. Edited by Dorel666, 25 December 2017 - 18:14. |
#26
Posted 25 December 2017 - 18:06
3sat, on 25 decembrie 2017 - 17:52, said:
n-ai inteles... diferenta intre rai si iad nu e de loc... iar cei predestinati a fi sfinti ajung sfinti in cele din urma chiar daca fac crime... viata lor e un arc de cerc peste lumea asta in afara timpului... |
#27
Posted 25 December 2017 - 18:08
AMAN_SER, on 25 decembrie 2017 - 17:59, said: Evreii erau sub amenintarea continua de a pierde puterea care o aveau asupra prostimii datorita popularitatii pe care o castiga Isus, eu nu ma aflu in situatia respectiva si asocierea nu prea isi are rostul. Si eu am privit problema din perspectiva crestinului de rand dar la un moment dat vine o vreme cand trebuie sa te maturizezi si sa accepti realitatea asa cum este ea si sa lasi in urma fantezia paradisului, a sfintilor si a zeilor pseudo-iubitori. Eu te-am întrebat dacă ți se pare, cumva, că poți discerne cine face voia Tatălui și cine nu. Tu m-ai luat cu bla bla-uri și hau-hauri |
#28
Posted 25 December 2017 - 18:09
mario_bril, on 25 decembrie 2017 - 18:06, said:
Nu există predestinare în creștinism, să știi. Precum, de altfel, nu există nici în celelalte mari religii monoteiste. Edited by 3sat, 25 December 2017 - 18:09. |
|
#29
Posted 25 December 2017 - 18:10
3sat, on 25 decembrie 2017 - 18:09, said:
destinul omului/sfantului nu e din lumea asta... destin vine de la destinatie... sa tii minte! ei vin de la ei insisi si se duc catre ei insisi... lumea asta e doar un pretext pentru ei...la sfinti ma refer... |
#30
Posted 25 December 2017 - 18:11
#31
Posted 25 December 2017 - 18:12
anarchy78_ro, on 25 decembrie 2017 - 18:03, said:
Dorel666 : te ocupi si de exorcizari? Prin post și rugăciune, orice creștin se ocupă de exorcizări. Pentru că, de la cel ce se sfințește pe sine, postind, rugându-se și, mai ales, ASCULTÂND DE BISERICĂ, fug dracii și nu se mai întorc. În ce mă privește pe mine, nu mă mai tem de draci, deși le respect puterea și-i respect pe ei înșiși. Dar, să mă apropii de cineva cu scopul exclusiv de a-l exorciza, aceasta nu am făcut niciodată și nici nu vreau să fac, dacă nu este absolut necesar. Pentru că încă nu știu să diferențiez duhurile curate de cele necurate, chiar dacă am ajuns să le simt și chiar să le întrezăresc. Edited by Dorel666, 25 December 2017 - 18:13. |
#32
Posted 25 December 2017 - 18:12
#33
Posted 25 December 2017 - 18:13
Destinul este un aspect al Cauzei Prime, a fiinţei noastre; Necesitatea este aceea a operării Cauzelor mediate, care determină condiţiile devenirii noastre. Distincţia este cea dintre necessitas infailibilitatis a unui agent autonom şi necessitas coactionis prin care este guvernat un subiect eteronom. În măsura în care cooperăm cu Destinul devenim ce suntem, şi suntem eliberaţi de Necesitate; Destinul nostru nu este decât o predicaţie a Destinaţiei noastre, care trebuie să fie atinsă dacă urmăm direcţia sa. „Legea-proprie” (sva-dharma) care determină o vocaţie (sva-karma) este auto-impusă; şi deoarece acestă lucrare proprie este „dată de către propria natură” (sva-bhAva-niyatam) ea trebuie să conducă către ultimul nostru sfârşit al perfecţiunii (BG. XVIII.45-49). Nimic nu este mai binecuvântat şi mai eudaimonic, decât sarcina destinată (niyatem) şi co-născută (sahaja), ocupaţia, care este chiar raţiunea de a fi a unei nativităţi.
Termenul „moira” înseamnă „destin alocat”: semnificaţia esenţială a rădăcinii (prezentă şi în latinescul „mors”) este „a-şi primi partea cu noţiunea colaterală de a fi datoria cuiva” (Liddel şi Scott): moira înseamnă uneori simplu ,,moştenire”. Noţiunea de „Soartă” este foarte des înţeleasă greşit, ca însemnând ceva arbitrar impus asupra noastră dinafară; în realitate această noţiune se referă la ceea ce noi trebuie şi se cuvine să ne aşteptăm; cine este născut este „sortit” să moară, cine-şi pune mâna-n foc este „sortit” să se ardă; tot ce e muritor în noi este „sortit” să moară. Soarta rezidă în cauzele create însele. Cauza Primă este în mod direct cauza fiinţei noastre (şi asta este de asemenea o participare), dar doar indirect, prin intermediul cauzelor mediate, puterile, forţele pe care anticii le-au numit „zei”, cauze de a fi CE suntem. Ce suntem în fiecare moment dat, este rezultanta tuturor „lucrurilor care au fost făcute” (karma), a căror moştenitori suntem: „Lumea ar fi fost privată de perfecţiunea cauzalităţii”, de fapt, „nimic nu are loc din întâmplare”. Legat de problema „eliberării” din Soartă şi „de a nu mai fi sub lege”, trebuie spus pe scurt că partea muritoare din noi este în mod fatal determinată, „libertatea” poate însemna doar faptul de a avea conştiinţa de a fi centrată doar pe partea nemuritoare a noastră, adică „de a ne cunoaşte pe noi înşine” şi de a deveni ceea ce suntem cu adevărat, şi nu ce părem a fi. „Soarta” este rezultanta „cauzelor mediate” care lucrează ÎN noi, mai degrabă decât ASUPRA noastră. |
|
#34
Posted 25 December 2017 - 18:16
#35
Posted 25 December 2017 - 18:17
Dorel666, on 25 decembrie 2017 - 18:08, said:
Eu te-am întrebat dacă ți se pare, cumva, că poți discerne cine face voia Tatălui și cine nu. Tu m-ai luat cu bla bla-uri și hau-hauri |
#36
Posted 25 December 2017 - 18:18
3sat, on 25 decembrie 2017 - 18:13, said:
Destinul este un aspect al Cauzei Prime, a fiinţei noastre; Necesitatea este aceea a operării Cauzelor mediate, care determină condiţiile devenirii noastre. Distincţia este cea dintre necessitas infailibilitatis a unui agent autonom şi necessitas coactionis prin care este guvernat un subiect eteronom. În măsura în care cooperăm cu Destinul devenim ce suntem, şi suntem eliberaţi de Necesitate; Destinul nostru nu este decât o predicaţie a Destinaţiei noastre, care trebuie să fie atinsă dacă urmăm direcţia sa. „Legea-proprie” (sva-dharma) care determină o vocaţie (sva-karma) este auto-impusă; şi deoarece acestă lucrare proprie este „dată de către propria natură” (sva-bhAva-niyatam) ea trebuie să conducă către ultimul nostru sfârşit al perfecţiunii (BG. XVIII.45-49). Nimic nu este mai binecuvântat şi mai eudaimonic, decât sarcina destinată (niyatem) şi co-născută (sahaja), ocupaţia, care este chiar raţiunea de a fi a unei nativităţi. Termenul „moira” înseamnă „destin alocat”: semnificaţia esenţială a rădăcinii (prezentă şi în latinescul „mors”) este „a-şi primi partea cu noţiunea colaterală de a fi datoria cuiva” (Liddel şi Scott): moira înseamnă uneori simplu ,,moştenire”. Noţiunea de „Soartă” este foarte des înţeleasă greşit, ca însemnând ceva arbitrar impus asupra noastră dinafară; în realitate această noţiune se referă la ceea ce noi trebuie şi se cuvine să ne aşteptăm; cine este născut este „sortit” să moară, cine-şi pune mâna-n foc este „sortit” să se ardă; tot ce e muritor în noi este „sortit” să moară. Soarta rezidă în cauzele create însele. Cauza Primă este în mod direct cauza fiinţei noastre (şi asta este de asemenea o participare), dar doar indirect, prin intermediul cauzelor mediate, puterile, forţele pe care anticii le-au numit „zei”, cauze de a fi CE suntem. Ce suntem în fiecare moment dat, este rezultanta tuturor „lucrurilor care au fost făcute” (karma), a căror moştenitori suntem: „Lumea ar fi fost privată de perfecţiunea cauzalităţii”, de fapt, „nimic nu are loc din întâmplare”. Legat de problema „eliberării” din Soartă şi „de a nu mai fi sub lege”, trebuie spus pe scurt că partea muritoare din noi este în mod fatal determinată, „libertatea” poate însemna doar faptul de a avea conştiinţa de a fi centrată doar pe partea nemuritoare a noastră, adică „de a ne cunoaşte pe noi înşine” şi de a deveni ceea ce suntem cu adevărat, şi nu ce părem a fi. „Soarta” este rezultanta „cauzelor mediate” care lucrează ÎN noi, mai degrabă decât ASUPRA noastră. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users