Plita arde oalele
Ultima postare: sep 17 2017 21:34, Inițiat de
cristel81
, sep 15 2017 10:19
·
0
#19
Publicat: 15 septembrie 2017 - 12:19
@eiffel
chiar si cu ardere incompleta tot se ajunge la temperatura mai mare... suficient cat sa se lipeasca mancarea, plus ca se incalzeste mai tare pe margini, flacara nu se dezvolta sub oala ci "se lipeste pe oala si pe peretii ei" Editat de arg, 15 septembrie 2017 - 12:19. |
#24
Publicat: 15 septembrie 2017 - 20:51
arg, on 15 septembrie 2017 - 13:26, said:
da, da, butelie dar ce gaz are in ea... ca una-i gaz de butelie, alta-i gpl si altu-i gpl-ul auto... Probabil sunt duzele . O sa caut. Nu am avut timp azi In legatura cu intrebarea mai inainte,nu am protocaliu aproape deloc. E doar albastru cam 2.2 cm + 0.8 cm galben curat (la maxim, foarte putzin portocaliu si acela doar ocazional observabil). Si da e foarte puternic focul desi am redus din surubul de reglare la maxim. Editat de cristel81, 15 septembrie 2017 - 20:52. |
#25
Publicat: 15 septembrie 2017 - 21:26
Aici gasesti raspunsul :
" Reprezentantii autoritatii care reglementeaza functionarea acestor aparaturi, ISCIR, au afirmat in repetate randuri ca astfel de practici sunt ilegale si extrem de periculoase. In mod normal, butelia clasica de aragaz are 11 kg amestec de butan si propan, suficient cat sa asigure o vaporizare si un consum eficient. La supraincarcare se diminueaza aspectul de vaporizare, permitand astfel combustibilului sa ajunga in stare lichida la arzator, fapt ce ar putea declansa o explozie. Umplerea buteliilor cu gaz auto de la statiile de benzina este deosebit de periculoasa, din mai multe motive, explica un specialist in domeniu. Trebuie stiut ca difera compozitia aragazului fata de cea a autogazului. Aragazul (sub aceasta denumire se regaseste gazul din butelia umpluta in statia de imbuteliere) este compus din: butan - min. 98%, propan - max. 1, 5%. Acest amestec are punctul de fierbere -0 grade C. Asta inseamna trecerea din faza lichida in faza gazoasa, care permite arderea la ochiul de aragaz. Presiunea pe butelie la 40 grade C (vara) poate ajunge la max. 3, 5 bari. Autogazul are in compozitie un procent mare de propan, care poate trece de 50% din amestec. Propanul este un gaz petrolier care are punctul de fierbere minus 40 grade C, presiunea pe butelie la 40 grade C (vara) poate ajunge la 15 atm. Asta inseamna o presiune in butelie de pana la 5 ori mai mare in cazul autogazului de la skid. Foarte important de stiut e si modul in care se realizeaza instalatiile, adica legatura dintre butelie si aragaz. Astfel, e nevoie de un furtun de cauciuc - care in multe cazuri este inpropriu folosirii la gaze, e vechi si are microfisuri. Un element important este si reductorul (ceasul). In general, reductoarele folosite sunt de slaba calitate si construite pentru o presiune pe butelie de max. 4 atm. In cazul in care butelia are 10 - 15 atm., acestea nu mai pot, la un moment dat, sa regleze corect presiunea la focurile aragazului. Presiunea marita stinge flacara, iar gazele nearse creeaza mediu exploziv care, la cea mai mica scanteie, duce la explozie. Butelia incarcata la statia de imbuteliere aragaz este verificata din punct de vedere a etansarii. Acest lucru nu se face la statia autogaz. Supusa periodic suprapresiunilor determinate de umplerea repetata cu autogaz, se deformeaza si poate sa provoace aparitia unor pori in zona sudurilor, prin care poate sa iasa gaz, si se pot genera acumulari de gaz, cu mare pericol de explozie. Ventilul buteliei cedeaza rapid in cazul incarcarii la skidul de autogaz, atat din cauza presiunilor mari ale propanului, cat si din cauza cuplarii la racorduri artizanale neomologate, de proasta calitate. GPL-ul nu are mercaptan, iar scurgerile de gaz nu pot fi sesizabile. Gazul de la butelie are mercaptan si se simte imediat cand apare o scurgere. De asemenea, gazul de tip GPL este mult mai greu decat aerul, pierderile nu sunt volatile, se lasa la nivelul solului, iar pericolul de intoxicare este mult mai mare. Nu exista nici un operator de distributie GPL auto autorizat sa incarce butelii de aragaz. Reprezentantii ISCIR efectueaza periodic controale, dar nu au existat, firme descoperite cu racorduri ilegale de acest gen. Pentru astfel de fapte ar trebui aplicate sanctiuni drastice. Operatorii trebuie sa fie autorizati. Daca un lucrator e prins ca incarca butelia pentru aragaz cu gaz special pentru masina, risca suspendarea autorizatiei date de ISCIR. Daca e la prima abatere, risca retragerea autorizatiei pentru cateva luni. E sancytonat operatorul, pentru ca fapta ii apartine. In cazul in care operatorul nu e autorizat, se poate aplica o amenda intre 2.000 si 15.000 lei, iar instalatia este sigilata. Nu au existat astfel de cazuri, toti operatorii aveau autorizatii. Au fost prinsi insa lucratori care incarcau butelii. Cel care inÂcarca butelia de aragaz la GPL e inconstient, nu a fost proiectata pentru un asemenea gaz, care este mult mai inflamabil. GPL-ul e doar pentru masina! E adevarat, arde diferit, face o flacara mai mare, dar e foarte periculoasa." Concluzie : pe langa ca este interzis folosirea gpl auto la aragaz e si periculos - siguranta inainte de toate ! economia intre gpl casnic si auto poate duce la cheltuieli formidabile , cauta pe youtube sa vezi ce frumos face o butelie ... |
#28
Publicat: 16 septembrie 2017 - 06:07
problema apare cand montezi zuzele de metal si folosesti pe gpl, atunci afuma. invers, duze de gpl la metan, nu afuma, dar ai flacara mai mica.
si asta cu gpl-ul din statie auto care nu are meraptan, e o minciuna. atunci de ce miroase cand scoate pistolul de alimentare? |
|
#29
Publicat: 16 septembrie 2017 - 10:58
ldpe, on 15 septembrie 2017 - 21:26, said:
Concluzie : pe langa ca este interzis folosirea gpl auto la aragaz e si periculos - siguranta inainte de toate ! economia intre gpl casnic si auto poate duce la cheltuieli formidabile , cauta pe youtube sa vezi ce frumos face o butelie ... Si in legatura cu deformarea buteliei ... Sunt cam sceptic ca cei de la Petrom de exemplu stau si fac teste avansate de rezistenta structurala a buteliei sa verifice ca nu are fisuri. Pentru ca sa fim seriosi probabil 90% din buteliile de la statii sunt aduse inapoi de persoane care le-au umplut cu GPL 1-2 ani. Daca ar exista o metoda, care sa impiedice umplerea buteliei la statia auto atunci da, as da banii in plus ca as stii ca investesc in sigurantza mea. Dar personal nu pot crede ca exista vreo diferenta intre butelia mea si majoritatea buteliilor de la Petrom. Dar mersi de articol , o sa il dau lui taica-meu ,poate nu o sa mai umple de 70 lei jobist, on 15 septembrie 2017 - 21:32, said:
Cănd cumperi aragaz se livrează și un pilc cu un set de duze alternativ; caută plicul prin ambalaj ca să schimbi duzele. Stiu pe cineva care a cumpărat recent și i le-au montat pe cele de butelie(din plic) chiar la magazin. Si in legatura cu meraptan nu stiu ce e dar GPL-ul miroase foarte tare. Si cand incarca butelia si cand se stinge flacara si scapa gaz. Editat de cristel81, 16 septembrie 2017 - 11:00. |
#31
Publicat: 16 septembrie 2017 - 21:04
cristel81, on 16 septembrie 2017 - 10:58, said:
Bunica mea a folosit cel putzin de 10 ani incoace GPL auto si nu a patzit nimic. Si ea incarca de 50 lei. Tatal meu incarca de 70 lei. Eu doar de 40, deci presiunea e foarte mica. Si in legatura cu deformarea buteliei ... Sunt cam sceptic ca cei de la Petrom de exemplu stau si fac teste avansate de rezistenta structurala a buteliei sa verifice ca nu are fisuri. Pentru ca sa fim seriosi probabil 90% din buteliile de la statii sunt aduse inapoi de persoane care le-au umplut cu GPL 1-2 ani. Daca ar exista o metoda, care sa impiedice umplerea buteliei la statia auto atunci da, as da banii in plus ca as stii ca investesc in sigurantza mea. Dar personal nu pot crede ca exista vreo diferenta intre butelia mea si majoritatea buteliilor de la Petrom. Dar mersi de articol , o sa il dau lui taica-meu ,poate nu o sa mai umple de 70 lei Mersi de sfat am schimbat azi dimineaza si nu mai arde. Nu stiu cum de nu m-am gandit la duze, le-am avut in dulap tot timpul asta. Adevarul e ca am fost foarte ocupat si pana nu m-am saturat sa le spal pe fund de negreatza nu m-am gandit. Si in legatura cu meraptan nu stiu ce e dar GPL-ul miroase foarte tare. Si cand incarca butelia si cand se stinge flacara si scapa gaz. Cu GPL încărcați mai cu grijă! De ce? Să vă zic: Intr-una din verile trecute încarc butelia de 60 lei(avea flacără anemică - deci cam goală; vara trecută, butelia ușoară; zic, ia s-o încarc să nu ne lase cu bulionu' în drum; o încarc de 50 de lei; toate bune și frumoase dar închid butelia iar flacăra se stinge abia după 30 secunde; bă, ce-o fi? mă-nvârt pe lângă ea, flacăra ardea iar furtunul rece(vara) și condens pe ceasul regulator? măi să fie a necazului! mă gândesc, mă sucesc și zic: asta dă pe furtun gaz lichefiat care prin evaporare absoarbe căldura! O decuplez, o clatin să aud cum sună; nimic, nu se auzea bâltâcâind în ea. Am scos-o în curte, i-am dat câteva jeturi((deschis-închis robinetul), scotea nori de ceață; și i-am tot dat jeturi(vreo 15-20) până am auzit-o bâtâcâind la clătinare și atunci nici nu mai scotea ceață; am cuplat-o și s-a comportat normal. Care a fost treaba? Când am băgat în ea de 60 lei era și goală și prețul gazului mai mare, iar când am băgat de 50 lei nu era chiar goală și prețul scăzuse. Deci -cum s-a mai zis anterior- ATENȚIE!!! cu leii dar mei ales cu încărcarea. |
#33
Publicat: 17 septembrie 2017 - 09:44
jobist, on 16 septembrie 2017 - 21:04, said:
Deci -cum s-a mai zis anterior- ATENȚIE!!! cu leii dar mei ales cu încărcarea. arg, on 16 septembrie 2017 - 22:15, said:
Se incarca la litru, si inainte de incarcare se scoate tot gazul si toata apa ramasa. Bun sfat ! Mersi, o sa incarc doar la litru. Apropo, cam cati litri e sigur sa punem (daca butelia e sigur goala) sa nu deformam butelia pe termen lung ? Eu o incarc totdeauna numai dupa ce se opreste flacara si dupa ce o tzin putzintel pe o parte sa ma asigur ca nu mai este nimic. Si e adevarat ca "trebuie schimbata butelia din cand in cand" ? De ce ? E vorba doar de faza ca e afectata rezistenta structurala a buteliei de la pus prea mult GPL? Daca da atunci ce garantzie am eu ca butelia "noua" de la Petrom nu e la fel de afectata ? |
|
#34
Publicat: 17 septembrie 2017 - 10:38
jobist, on 16 septembrie 2017 - 21:04, said:
Cu GPL încărcați mai cu grijă! De ce? ia s-o încarc să nu ne lase cu bulionu' în drum; o încarc de 50 de lei; Care a fost treaba? Editat de Clovis, 17 septembrie 2017 - 10:41. |
#35
Publicat: 17 septembrie 2017 - 10:43
Daca tot incarci la statie, macar mergi si ia-ti din talcioc (de obicei acolo gasesti cel mai usor) o butelie pentru propan sau GPL cu valva de siguranta si grosime gandite pentru asa ceva. O cantaresti goala, iei capacitatea declarata de producator in kg si bagi cel mult atat in litri, si ai o marja de siguranta de cel putin 30-40%, functie de sezon.
Ca sa stii cand trebuie sa mergi la statie o cantaresti goala inainte de prima incarcare si, cand ai dubii cat gaz mai ai, o cantaresti din nou. Niciodata nu alimentezi cat sa depasesti greutatea proprie la gol plus nr de kg capacitate declarata, de fapt, ideal e sa nu te apropii cu macar o treime, mai ales cand urmeaza sa vina caldura. Vei fi tot in afara normativului, dar macar cu sanse MULT mai mici sa-ti spargi geamurile sau timpanele cu butelia. Asta-i reteta ce o folosesc si eu la un gratar de gradina cu butelie de origine italiana de 11l. |
#36
Publicat: 17 septembrie 2017 - 12:48
sebulbus, on 17 septembrie 2017 - 10:43, said:
Daca tot incarci la statie, macar mergi si ia-ti din talcioc (de obicei acolo gasesti cel mai usor) o butelie pentru propan sau GPL Asta nu s-ar putea adapta la plita ? https://www.produsar...source=price-ro |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ Utilizatori activi: 1
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi