Chirurgia spinală minim invazivă
Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical. Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale. www.neurohope.ro |
Respectam perioada de rodaj
Last Updated: Dec 14 2007 23:11, Started by
thedoctor
, Feb 15 2006 22:12
·
0
#1
Posted 15 February 2006 - 22:12
Salut
am o intrebare pentru toti cei care se pricep : ce facem cu masinile noi diesel sau benzina in perioada de rodaj(cei 2000-3000 de Km) ? O idee ar fi ca o poti conduce normal fara restrictii in ceeace priveste turatia, iar alta ar fi sa ai rabdare pe parcursul celor 2-3000 de Km si totul sa se intample treptat cu o trecere la turatii superioare treptat. pareri argumentate pro si contra... multumesc cunoscatorilor (poate sunt si ingineri care sunt in treaba pe acest forum) |
#2
Posted 16 February 2006 - 14:42
nu ma pot da cunoscator, dar din cate stiu perioada de rodaj nu se mai refera la masinile actuale strict la motor (motoarele vin rodate pe banc). Dar una e rodajul pe banc, si alta e rodajul masinii per ansamblu (frane, amortizoare, bucse, chiar si motoarele in conditii de trafic "live" (dovada consumul mai ridicat la inceput, si care scade de obicei dupa primele mii de km).
Nu spun ca se intampla neaparat ceva rau daca o turezi prea tare sau o fugaresti in prima mie de kilometri (hell, am piscat-o si eu pe la 6000 intr-o depasire ), dar daca e masina ta, nu vad de ce nu ai avea putina grija (mai ales ca la mine rodajul de 1000km s-a terminat in 2-3 zile ) |
#3
Posted 17 February 2006 - 08:08
mi-a venit si mie masina acum o sapt
treaba e ca e disel si nu prea stiu care e turatia maxima ce nu trebiue depasita pe parcursul rodajului in cartea masinii scrie doar sa nu apas acceleratia mai mult de 2/3 iar cei de la dealer mi-au spus ca nu tre sa conduc sportiv s-ar putea sa fiu un pic off topic dar de ... |
#5
Posted 17 February 2006 - 15:23
exista vorba in popor : cum o inveti asa o ai !
cei din service sau producatorii spun sa respecti aceasta perioada de 1000-2000 de Km, in ideea in care metalul pieselor se obisnuieste cu temperaturile inalte ,consecinta uzura minima si un consum de ulei mic pana la kilometraje mari.Pe de alta parte cei care nu au folosit masina personala si s-au permis luxul de a conduce una noua de la companie,nu au mai tinut cont si au invatat-o cu viteza din prima clipa. care este calea de urmat...?! Edited by thedoctor, 17 February 2006 - 15:24. |
#6
Posted 17 February 2006 - 15:34
Aia cu 'cum o inveti asa o ai' se refera la copii, nu la niste fiare frumos turnate...
|
#7
Posted 17 February 2006 - 17:40
Chiar asa. Asta e mentalitate de nea Gigel mecanicu' lu' tata. Ca doar n-o fi toata masina facuta din metale cu memorie.
Ideea e ca intre 2 piese in miscare, fie ele in motor, in transmisie sau unde s-or mai gasi, exista frecari. Evident ca suprafetele in contact sunt prelucrate din fabrica la o rugozitate cat mai mica (si unele chiar tratate termic) dar si acea rugozitate nu poate fi oglinda in toate cazurile pentru ca s-ar depasi niste costuri si nu se justifica. Deci la nivel microscopic exista asperitati (rugozitatile se masoara in microni) care prin frecare tocmai asta fac: se netezesc, adica piesa se rodeaza. De asemenea, acolo unde mai exista incluziuni dure sau microparticule cu duritate mai mare, acestea isi creeaza drum prin piesa conjugata. Astfel, dupa perioada de rodaj suprafetele in contact ajung sa aiba una negativul celeilalte. Consumul mai mare este dat tocmai de forta mai mare intampinata de motor pana cand toate asperitatile pieselor in miscare se netezesc. Unele din aceste aspritati ajung sa se desprinda si de aceea inainte exista ulei de rodaj care se schimba la 1000 km. Evident, exista pelicula de lubrifiant dintre suprafete, care, fiind lichida, se considera practic incompresibila, dar uite ca mai exista intreruperi ale filmului de ulei mai apar incalziri locale, gripaje, etc. In plus, una e sa ai suprafata lisa, alta e sa ai rugozitati ale caror varfuri mai ies din valuri. Edited by akeem, 17 February 2006 - 17:42. |
#8
Posted 18 February 2006 - 21:21
acum mi se pare normal sa-i dai odata, de doua ori "blana" sa vezi cat merge, eu am un Logan, cu vit max nu am mers dar in schimb motorul merge pana la 6000, dar am respectat ce au spus dealeri sa nu depasesc 3000 rpm si 120k/h in prima mie de km. acest test la care am supus-o l-am facut la 5870km. cred ca motorul este destul de rodat
|
#9
Posted 09 March 2006 - 11:58
Eu zic sa nu-i "dai" mai mult de 3000-3500 rpm in primii 1500 de km, si totul va fi in regula. Cu a mea n-am facut asa si singura consecinta a fost ca mi-a consumat primul litru si jumatate la 9200 km si al 2-lea litru si jumatate la 12500 km; la 15000 am facut revizia si l-a schimbat oricum. Eu am un TDI 2.0 si consuma (uzual) cam un litru la fiecare schimb, asa ca nu au fost probleme. Dar se vede ca i-am dat talpa (am fost plecat afara si am mers numai cu 150 km/h ) ca mi-a consumat mai mult ulei.
|
#10
Posted 26 May 2006 - 09:46
am luat un Hyundai accent 1,5 benzina 102 cp in 2001. Am cu el 95.000 km acum si nu papa ulei deloc. de la primul drum interurban pana astavara nu vedea sub 170km/h pe sosea. Consumul de carburant era si este si acum 8-9 %. de asta vara merg mai domol din cauza de saltata permis de politia romana.
|
|
#11
Posted 26 May 2006 - 22:52
azxa, on May 26 2006, 10:46, said: am luat un Hyundai accent 1,5 benzina 102 cp in 2001. Am cu el 95.000 km acum si nu papa ulei deloc. de la primul drum interurban pana astavara nu vedea sub 170km/h pe sosea. Consumul de carburant era si este si acum 8-9 %. de asta vara merg mai domol din cauza de saltata permis de politia romana. Unde ai tu sosele in Romania sa mergi cu mai mult de 170 km/h constant.... Sau poate mergi doar pe vastele autostrazi romanesti.... Edited by eb2e2, 26 May 2006 - 22:52. |
#12
Posted 29 May 2006 - 08:39
axel_1, on Feb 17 2006, 09:08, said: mi-a venit si mie masina acum o sapt treaba e ca e disel si nu prea stiu care e turatia maxima ce nu trebiue depasita pe parcursul rodajului in cartea masinii scrie doar sa nu apas acceleratia mai mult de 2/3 iar cei de la dealer mi-au spus ca nu tre sa conduc sportiv s-ar putea sa fiu un pic off topic dar de ... Daca e diesel atunci inseamna ca zona rosie pe turometru e 4.500 rpm iar tu nu trebuie sa depasesti 2.500-3.000 rpm. azxa, on May 26 2006, 10:46, said: am luat un Hyundai accent 1,5 benzina 102 cp in 2001. Am cu el 95.000 km acum si nu papa ulei deloc. de la primul drum interurban pana astavara nu vedea sub 170km/h pe sosea. Consumul de carburant era si este si acum 8-9 %. de asta vara merg mai domol din cauza de saltata permis de politia romana. Stai limistit ca si eu m-am suparat pe militieni (240 km/h prin sat!) insa sa mergi la ordinea zilei cu un Accent cu peste 170 de km/h? Te-ai cam riscat!Nu crezi?( Nu de politie ci de siguranta ta!) |
#13
Posted 13 July 2006 - 17:04
In curand voi fi posesorul unei masini noi, Seat, pe benzina.
Tot in curand voi dori sa merg cu aceasta masina in vacanta. Masina, ca orice masina noua, va trebui sa treaca printr-o perioada de rodaj. Cam cati km ar trebui parcursi prin oras, cu viteza normala, pana cand sa zic ca pot sa ies cu ea la drum lung? Asta nu inseamna ca la drum lung doresc sa merg cu viteza mare. Multumesc! Edited by West, 13 July 2006 - 17:05. |
#15
Posted 13 July 2006 - 18:21
|
#16
Posted 13 July 2006 - 18:40
Nu apasa brusc ci incetucu pe acceleratie (adica sa simti cum te impinge in scaun, NU, lasa ca ai sa ai timp) si nu depasi 3000-3500 avand in vedere ca e pe benzina (pentru Diesel ti-as fi spus 2500-3000). Cum au spus si baietii, pe cat posibil pleaca direct la drum lung cu ea, n-o chinui prin oras. Cam dupa 1500 incet incet poti sa faci experimente.
|
#17
Posted 13 July 2006 - 21:08
Trebuiesc respectate indicatiile producatorului indefernt de masina si asta nu numai ptr. motor. Ce naiba lucrul asta e chiar asa de greu de facut?
azxa eu mergeam cu Dacia mea 1310 constant cu peste 180. Da din nefericire am casat-o. La Remat a venit o marmota si a facut-o folie de staniol ptr. ciocolata. |
#18
Posted 14 July 2006 - 07:44
Fiecare producator recomanda in manualul de utilizare ce ai de facut. Din cite stiu eu (nu sint specialist insa) in general ai de respectat urmatoarele reguli:
- nu depasi 3/4 din turatia maxima; - mergi in regimuri de turatie cit mai variate; - evita frinarile violente (in special in primele sute de km, cind cauciucurile sint "virgine"; - nu supraincarca masina (si nu trage cu ea greutati i.e. remorci sau alte vehicole). |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users