Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Mod de lucru Purmo Tempco Digital...

Samsung S90C vs LG C3

Problema sunet RCS

Amortizor sertare bucatarie
 Codrea Pallady

Blocurile goale! Orase in car...

Motorul pe benzina 1.0 SCe65

Mostenire In 1986
 Lentile sferica pentru astigmatism

Problema inlocuire usa spate A6 C...

Ce gen de muzica este?

Drepturile copiilor, in numele &#...
 Mocheta peste parchet cu incalzir...

La multi ani mie!

Senzor filtru particule GOLF 7

La multi ani @radu103!
 

Respectam perioada de rodaj

- - - - -
  • Please log in to reply
65 replies to this topic

#1
thedoctor

thedoctor

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 175
  • Înscris: 23.04.2005
Salut

am o intrebare pentru toti cei care se pricep : ce facem cu masinile noi diesel sau benzina in perioada de rodaj(cei 2000-3000 de Km) ? O idee ar fi ca o poti conduce normal fara restrictii in ceeace priveste turatia, iar alta ar fi sa ai rabdare pe parcursul celor 2-3000 de Km si totul sa se intample treptat cu o trecere la turatii superioare treptat.

pareri argumentate pro si contra...


multumesc cunoscatorilor (poate sunt si ingineri care sunt in treaba pe acest forum)

#2
cryo

cryo

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,499
  • Înscris: 28.09.2005
nu ma pot da cunoscator, dar din cate stiu perioada de rodaj nu se mai refera la masinile actuale strict la motor (motoarele vin rodate pe banc). Dar una e rodajul pe banc, si alta e rodajul masinii per ansamblu (frane, amortizoare, bucse, chiar si motoarele in conditii de trafic "live" (dovada consumul mai ridicat la inceput, si care scade de obicei dupa primele mii de km).

Nu spun ca se intampla neaparat ceva rau daca o turezi prea tare sau o fugaresti in prima mie de kilometri (hell, am piscat-o si eu pe la 6000 intr-o depasire :D ), dar daca e masina ta, nu vad de ce nu ai avea putina grija (mai ales ca la mine rodajul de 1000km s-a terminat in 2-3 zile :D )

#3
axel_1

axel_1

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 750
  • Înscris: 16.12.2005
mi-a venit si mie masina acum o sapt   :inlove:
treaba e ca e disel si nu prea stiu care e turatia maxima ce nu trebiue depasita pe parcursul rodajului
in cartea masinii scrie doar sa nu apas acceleratia mai mult de 2/3  iar cei de la dealer   mi-au spus  ca nu tre sa conduc sportiv  :huh:

s-ar putea sa fiu un pic off topic dar de ...  :)

#4
yo_2fast4u

yo_2fast4u

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,049
  • Înscris: 22.01.2006
depinde ce masina e.

#5
thedoctor

thedoctor

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 175
  • Înscris: 23.04.2005
exista vorba in popor : cum o inveti asa o ai !
cei din service sau producatorii spun sa respecti aceasta perioada de 1000-2000 de Km, in ideea in care metalul pieselor se obisnuieste cu temperaturile inalte ,consecinta uzura minima si un consum de ulei mic pana la kilometraje mari.Pe de alta parte cei care nu au folosit masina personala si s-au permis luxul de a conduce una noua de la companie,nu au mai tinut cont si au invatat-o cu viteza din prima clipa.

care este calea de urmat...?! :unsure:

Edited by thedoctor, 17 February 2006 - 15:24.


#6
dragos_avram

dragos_avram

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,633
  • Înscris: 29.12.2003
Aia cu 'cum o inveti asa o ai' se refera la copii, nu la niste fiare frumos turnate...

#7
akeem

akeem

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,959
  • Înscris: 17.10.2003
Chiar asa. Asta e mentalitate de nea Gigel mecanicu' lu' tata. Ca doar n-o fi toata masina facuta din metale cu memorie.
Ideea e ca intre 2 piese in miscare, fie ele in motor, in transmisie sau unde s-or mai gasi, exista frecari. Evident ca suprafetele in contact sunt prelucrate din fabrica la o rugozitate cat mai mica (si unele chiar tratate termic) dar si acea rugozitate nu poate fi oglinda in toate cazurile pentru ca s-ar depasi niste costuri si nu se justifica. Deci la nivel microscopic exista asperitati (rugozitatile se masoara in microni) care prin frecare tocmai asta fac: se netezesc, adica piesa se rodeaza. De asemenea, acolo unde mai exista incluziuni dure sau microparticule cu duritate mai mare, acestea isi creeaza drum prin piesa conjugata. Astfel, dupa perioada de rodaj suprafetele in contact ajung sa aiba una negativul celeilalte. Consumul mai mare este dat tocmai de forta mai mare intampinata de motor pana cand toate asperitatile pieselor in miscare se netezesc. Unele din aceste aspritati ajung sa se desprinda si de aceea inainte exista ulei de rodaj care se schimba la 1000 km.

Evident, exista pelicula de lubrifiant dintre suprafete, care, fiind lichida, se considera practic incompresibila, dar uite ca mai exista intreruperi ale filmului de ulei mai apar incalziri locale, gripaje, etc. In plus, una e sa ai suprafata lisa, alta e sa ai rugozitati ale caror varfuri mai ies din valuri.

Edited by akeem, 17 February 2006 - 17:42.


#8
yo_2fast4u

yo_2fast4u

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,049
  • Înscris: 22.01.2006
acum mi se pare normal sa-i dai odata, de doua ori "blana" sa vezi cat merge, eu am un Logan, cu vit max nu am mers dar in schimb motorul merge pana la 6000, dar am respectat ce au spus dealeri sa nu depasesc 3000 rpm si 120k/h in prima mie de km. acest test la care am supus-o l-am facut la 5870km. cred ca motorul este destul de rodat

#9
701

701

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,559
  • Înscris: 16.06.2004
Eu zic sa nu-i "dai" mai mult de 3000-3500 rpm in primii 1500 de km, si totul va fi in regula. Cu a mea n-am facut asa si singura consecinta a fost ca mi-a consumat primul litru si jumatate la 9200 km si al 2-lea litru si jumatate la 12500 km; la 15000 am facut revizia si l-a schimbat oricum. Eu am un TDI 2.0 si consuma (uzual) cam un litru la fiecare schimb, asa ca nu au fost probleme. Dar se vede ca i-am dat talpa (am fost plecat afara si am mers numai cu 150 km/h :D ) ca mi-a consumat mai mult ulei.

#10
azxa

azxa

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 79
  • Înscris: 03.05.2006
am luat un Hyundai accent 1,5 benzina 102 cp in 2001. Am cu el 95.000 km acum si nu papa ulei deloc. de la primul drum interurban pana astavara nu vedea sub 170km/h pe sosea. Consumul de carburant era si este si acum 8-9 %. de asta vara merg mai domol din cauza de saltata permis de politia romana.

#11
eb2e2

eb2e2

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,667
  • Înscris: 16.05.2003

View Postazxa, on May 26 2006, 10:46, said:

am luat un Hyundai accent 1,5 benzina 102 cp in 2001. Am cu el 95.000 km acum si nu papa ulei deloc. de la primul drum interurban pana astavara nu vedea sub 170km/h pe sosea. Consumul de carburant era si este si acum 8-9 %. de asta vara merg mai domol din cauza de saltata permis de politia romana.


Unde ai tu sosele in Romania sa mergi cu mai mult de 170 km/h constant.... :worthy:
Sau poate mergi doar pe vastele autostrazi romanesti....

Edited by eb2e2, 26 May 2006 - 22:52.


#12
Furia-Rosie-Turbo

Furia-Rosie-Turbo

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 220
  • Înscris: 12.05.2006

View Postaxel_1, on Feb 17 2006, 09:08, said:

mi-a venit si mie masina acum o sapt   :inlove:
treaba e ca e disel si nu prea stiu care e turatia maxima ce nu trebiue depasita pe parcursul rodajului
in cartea masinii scrie doar sa nu apas acceleratia mai mult de 2/3  iar cei de la dealer   mi-au spus  ca nu tre sa conduc sportiv  :huh:

s-ar putea sa fiu un pic off topic dar de ...  :)


Daca e diesel atunci inseamna ca zona rosie pe turometru e 4.500 rpm iar tu nu trebuie sa depasesti 2.500-3.000 rpm.

View Postazxa, on May 26 2006, 10:46, said:

am luat un Hyundai accent 1,5 benzina 102 cp in 2001. Am cu el 95.000 km acum si nu papa ulei deloc. de la primul drum interurban pana astavara nu vedea sub 170km/h pe sosea. Consumul de carburant era si este si acum 8-9 %. de asta vara merg mai domol din cauza de saltata permis de politia romana.


Stai limistit ca si eu m-am suparat pe militieni (240 km/h prin sat!) insa sa mergi la ordinea zilei cu un Accent cu peste 170 de km/h? Te-ai cam riscat!Nu crezi?( Nu de politie ci de siguranta ta!)

#13
West

West

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 148
  • Înscris: 02.03.2002
In curand voi fi posesorul unei masini noi, Seat, pe benzina.
Tot in curand voi dori sa merg cu aceasta masina in vacanta.
Masina, ca orice masina noua, va trebui sa treaca printr-o perioada de rodaj. Cam cati km ar trebui parcursi prin oras, cu viteza normala, pana cand sa zic ca pot sa ies cu ea la drum lung? Asta nu inseamna ca la drum lung doresc sa merg cu viteza mare.
Multumesc!

Edited by West, 13 July 2006 - 17:05.


#14
dacuburebista

dacuburebista

    Still Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,450
  • Înscris: 30.09.2003
nu merge prin oras, pleaca cu ea la drum lung...

#15
exorcistul

exorcistul

    just listen

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,548
  • Înscris: 31.05.2006

View Postdacuburebista, on Jul 13 2006, 16:15, said:

nu merge prin oras, pleaca cu ea la drum lung...
Asa e! Cel mai bine ,dupa ce o cumperi, prima data sa faci un drum sau doua mai lungi cu viteza relativ constanta si nu sportiv :peacefingers:  in afara orasului.

#16
StGermain

StGermain

    RL 118

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,517
  • Înscris: 04.04.2004
Nu apasa brusc ci incetucu pe acceleratie (adica sa simti cum te impinge in scaun, NU, lasa ca ai sa ai timp) si nu depasi 3000-3500 avand in vedere ca e pe benzina (pentru Diesel ti-as fi spus 2500-3000). Cum au spus si baietii, pe cat posibil pleaca direct la drum lung cu ea, n-o chinui prin oras. Cam dupa 1500 incet incet poti sa faci experimente.

#17
Materium

Materium

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,148
  • Înscris: 23.02.2005
Trebuiesc respectate indicatiile producatorului indefernt de masina si asta nu numai ptr. motor. Ce naiba lucrul asta e chiar asa de greu de facut?

azxa eu mergeam cu Dacia mea 1310 constant cu peste 180. Da din nefericire am casat-o. La Remat a venit o marmota si a facut-o folie de staniol ptr. ciocolata.

#18
Greuceanu

Greuceanu

    Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 1,274
  • Înscris: 12.03.2003
Fiecare producator recomanda in manualul de utilizare ce ai de facut. Din cite stiu eu (nu sint specialist insa) in general ai de respectat urmatoarele reguli:

- nu depasi 3/4 din turatia maxima;
- mergi in regimuri de turatie cit mai variate;
- evita frinarile violente (in special in primele sute de km, cind cauciucurile sint "virgine";
- nu supraincarca masina (si nu trage cu ea greutati i.e. remorci sau alte vehicole).

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate