Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
ce altceva sa invat?
#55
Posted 06 March 2017 - 18:25
PlatonX, on 06 martie 2017 - 12:11, said:
Invatamant superior inseamna ca te pregatesti pt o meserie. Si programarea este o meserie. Este inacceptabil ca sa fie nevoie sa inveti lucruri pe care nu le vei folosi niciodata la nimic, si sa nu ai timp sa faci proiecte care sa iti dezvolte abilitatile de programare. Un programator trebuie sa fie creativ, nu sa invete lucruri pe care stie sigur ca nu le foloseste la nimic. Si devii creativ lucrand pe proiecte practice, proiecte care folosesc la ceva, nu invatand cultura generala. Asta se face in scoala generala. exista si un schepsis aici. procesorul ala mai are si alte chestii in afara de a te ajuta sa lucrezi sau sa joci. are o putere pe care o consuma , o temperatura , un full load etc etc. ca atare trebuie sa stii niscaiva fizica pentru ca asta inseamna hardware. si trebuie sa stii cam ce inseamna in general un curent electric intr-o casa. plus ca pentru a sti exact pentru ce poate fi optimizat un procesor trebuie ca mai intai inginerul si nu cel de la marketing sa spuna ca se poate face optimizare pentru x chestie. in fiecare an la fiecare procesor se adauga noi poti inseriate altfel pentru a da o instructiune mai buna. si asta nu o face ala de la marketing pentru ca el fiind habarnist cu tehnica nu poate spune : fa-mi un procesor care face hamburger ....nu poti veni cu presupuneri absurde ca orice se poate face din orice. bine poti insa asta ar insemna ca cineva sa ia fiecare posibilitate absurda sa incerce sa o puna in practica. mai logic ar fi ca inginerul sa stie si cam ce se cere in viata de zi cu zi. evident nu putem avea pretentia ca un inginer sa stie romana sau psihologie insa in mare trebuie sa stie cam la ce poate fi folosit procesorul ala. restul vine de la piata in sine care are o cerere. la programatori e umpic altfel pentru ca ei trebuie sa vina si cu un produs de entertaiment. cum sa faci tu o pagina web ca htmlist daca tu nu stii ce sa scrii in pagina aia? si sa zicem ca altii scriu pe hartie ce trebuie sa transpui in pagina. bun atunci trebuie sa intrebi :mestere psihiatru sa zicem , ca sa iti fac pagina asta trebuie sa imi dai o schema ceva , cum se imparte psihiatria , concepte etc etc .... altfel nu iti pot face pagina web. de multe ori paginile web din lumea intreaga sunt facute de amatori html care au si alta meserie ....sigur vrei grafica web avansata si programare etc ...apelezi la IT-st ... spre exemplu o firma de componente auto nu pune mecanicu sa faca pagina web ci cauta o firma de IT-sti si de aici incepe colaborarea. daca se intampla ca IT-stul sa fie si cunoscator de soferie ...mai ales ca tot materie stiinta exacta calcule si etc, atunci lucrurile vor merge mai usor. daca nu atunci se pune accent pe comunicare cat mai buna intre cele doua echipe aia de mecanici si aia de webdesign. similar e in mai multe domenii. unele avand un grad mai mic sau mai mare de interdependenta intre meserii. dar whatever asa a fost de cand lumea .... Edited by vyctoras1985, 06 March 2017 - 18:27. |
#56
Posted 06 March 2017 - 18:38
Quote fa-mi un procesor care face hamburger ....nu poti veni cu presupuneri absurde ca orice se poate face din orice. bine poti insa asta ar insemna ca cineva sa ia fiecare posibilitate absurda sa incerce sa o puna in practica. mai logic ar fi ca inginerul sa stie si cam ce se cere in viata de zi cu zi. evident nu putem avea pretentia ca un inginer sa stie romana sau psihologie insa in mare trebuie sa stie cam la ce poate fi folosit procesorul ala. restul vine de la piata in sine care are o cerere. Quote la programatori e umpic altfel pentru ca ei trebuie sa vina si cu un produs de entertaiment. Si pct doi, tu ce te-ai decis sa inveti, colegii de forum au discutat doua-trei pagini despre ce mai stiu ei pe langa un limbaj specific meseriei. Edited by MarianG, 06 March 2017 - 18:42. |
#57
Posted 06 March 2017 - 18:46
MarianG, on 06 martie 2017 - 18:38, said:
Nu se cere un procesor, si un sistem, mai exact un automat finit, fix cum este expresorul de cafea. asta o poate face fie inginerul daca are si alte preocupari in viata de zi cu zi. daca nu el se axeaza la o fabrica pur si si simplu pe proiectare sa zicem circuite integrate pentru placile de la masina si nu il mai scoti din asta. fie daca nu o poate face agentul de marketing sau patronul care vrea sa se extinda si spre alte domenii. caz in care pur si simplu angajeaza niste ingineri si intreaba : putem face x chestie? evident cum firme noi apar zilnic cu diferite produse intotdeauna se gaseste un inginer sa faca si altceva decat proiectare placi pentru masina sau altceva deja facut. insa asta nu inseamna neaparat ca el interactioneaza extrem de mult cu acel ceva. el doar proiecteaza masina nu inseamna ca o si foloseste. |
#58
Posted 06 March 2017 - 18:50
Si ce treaba are asta cu programarea de care te-ai apucat ?
|
#59
Posted 06 March 2017 - 20:15
lightpoint, on 06 martie 2017 - 13:07, said:
In Vest studentii stau mai mult pe la biblioteci.Deci si la ei studiul individual conteaza cel mai mult.Facultatea poate doar sa-ti prezinte A.B,C .Insa restul depinde de tine.Facultatea iti ofera o selectie de informatii si accesul la cerere pentru informatii si mai multe(vezi bibliotecile). Facultatea nu este dadaca.Ea poate dar sa certifice sau nu (prin diploma/lipsa ei) ca ai fost in stare sa intelegi acele informatii elementare pe care ti le-a oferit. vyctoras1985, on 06 martie 2017 - 18:25, said:
in practica fiecare firma ,sa luam intel de exemplu. are si agenti de marketing si vanzari etc ce fac niste studii de piata. care aia stiu exact ce vrea cumparatorul: mai multi vor jocuri sau vor office etc etc. in functie de asta ei, agentii astia se duc la specialistii in arhitectura de procesoare si zic: avem nevoie de procesoare pentru jocuri sau office mai mult. urmare fiind faptul ca el , specialistul fara cunostiinte de marketing face exact ce vrea cumparatorul. Asa ca facultatea te invata programare. Dar iti baga pe gat si materie de umplutura, asta e problema. Edited by PlatonX, 06 March 2017 - 20:19. |
#60
Posted 06 March 2017 - 20:23
Nu o da in extrema cealalta, facultatea nu-i taraba unde cumperi ce vrei!
|
#61
Posted 06 March 2017 - 21:20
#62
Posted 06 March 2017 - 21:43
Cumperi carti din ce (sub)domeniu doresti, cand doresti.
Diplomele insa nu stiam ca se ofera spre vanzare. |
#63
Posted 06 March 2017 - 21:43
Asa cum am zis mai sus, ar fi normal sa poti alege intre un profesor sau altul, daca exista aceasta posibilitate, dupa cum fiecare are placere. Dar de aici pana la a face programa un student care habar nu are despre domeniu, e cale luuunga. Programa trebuie facuta de cei care au o viziune completa asupra domeniului. Cand se vrea invatamant dupa capul fiecaruia, exista tot felul de cursuri pe bani si primesti ce vrei, dar nu cu autoritate de invatamant national!
|
#64
Posted 07 March 2017 - 00:02
PlatonX, on 06 martie 2017 - 11:55, said: Eu merg la facultatea de Inginerie ca sa lucrez ca programator, nu ca inginer in fabrica, nu ca agent de vazari. De ce trebuie sa fac materii care nu au legatura cu programarea ? De ce nu se face o facultate de programare unde sa inveti ce este specific pt programare. De ce trebuie sa faci ceva foarte general, si cand ajungi la interviu sa iti spuna ca trebuie sa stii alte lucruri, 90% dintre ce ai facut la facultate nu au legatura cu ceea ce se cere la interviu. Scopul e să te pregătească așa încât să faci apoi cercetare. A, că majoritatea nu reușesc să facă asta, e altă treabă, dar scopul nu e să te învețe meserie. Singurul care te învață meserie ești tu însuți, studiind noaptea pe lângă subiecte. Greșeala școlii în general e că îți induce ideea aia cretină cum că învățarea are loc într-o încăpere. Nu. Învățarea are loc în creierul fiecăruia, unde ești doar tu cu tine. Facultatea este doar un mediu tumultuos în materie de idei at the forefront of human knowledge. Te duci acolo ca să auzi idei, cuvinte cheie, terminologie, pentru ca apoi să te poți întoarce înapoi la tine în cochilie, în creierul tău, unde să înveți. |
|
#65
Posted 07 March 2017 - 00:38
PlatonX, on 06 martie 2017 - 11:55, said:
Eu merg la facultatea de Inginerie ca sa lucrez ca programator, nu ca inginer in fabrica, nu ca agent de vazari. De ce trebuie sa fac materii care nu au legatura cu programarea ? De ce nu se face o facultate de programare unde sa inveti ce este specific pt programare. De ce trebuie sa faci ceva foarte general, si cand ajungi la interviu sa iti spuna ca trebuie sa stii alte lucruri, 90% dintre ce ai facut la facultate nu au legatura cu ceea ce se cere la interviu. neagu_laurentiu, on 06 martie 2017 - 11:56, said:
Tu ai incurcat Calculatoare cu Informatica. Amadoi aveti dreptate. Primul, cand spune ca la interviu il intreaba de altceva. Da, asa este, cca 80% din ce se face (nu mai stiu acum care e situatia) este vag inrudit spre inutil (prin continut, dar si prin modul in care este predat) pentru absolvent. Prea mult, prea in amanunt, neaplicat, abstract. Dupa maxim cativa ani se uita totul. Intrebati absolventi de Calculatoare sa vedeti cati mai stiu caracteristica curent-tensiune pentru o dioda. Sau cum functioneaza un tranzistor, in 2-3 fraze. Deci, banalitati. In nicio facultate din vest (din State de fapt) nu se preda asa. Curicula este in mare aceeasi, desi mult mai flexibila si mai aerisita. Nivelul cursurilor este mai scazut. In fapt pe fizica si pe matematica nu se insista dincolo de nivel de liceu. Cine nu ma crede are la dispozitie siteurile universitatilor, unele cu cursuri si programari pe zile, slideuri, ca sa isi dea seama. Nu face nimeni cursuri intregi de demonstratii la electronica sau la fizica. Sa fie clar. Nici metode numerice - decat daca vrei. Matematica de la UPB se face in 5-6 cursuri, dintre care studentii iau de obicei 2, maxim 3-4 (daca iau asta, nu mai iau altele). Pentru celalalt: da, daca vrea numai software, atunci a cam gresit cu ingineria. Insa la noi nu se face altceva decat software (lohn), deci nu prea vad ce va face cu amanuntele de la arhitectura sistemelor de calcul sau cu te miri ce limbaje de prin anii mari. Bineinteles ca daca vrea sa fie programator pe client-side (CSS, jQuery, frameworkuri), sau .NET sau altecva care nus e face in facultate (si sunt multe!) atunci va trebui sa invete chiar totul pe cont propriu. esigur, va sti de clasa, de obiecte, dar cam atat. OriginalCopy, on 07 martie 2017 - 00:02, said:
Tu nu înțelegi scopul unei facultăți în primul rând. Scopul e să te pregătească așa încât să faci apoi cercetare. -- Nu, facultatea e facuta sa pregateasca practicieni in primul rand (oameni care lucreaza in industria IT). Cu atat mai mult la noi, unde nu exista mai deloc cercetare. Putinii dintre cei carora chiar le plac abstractiunile facute la noi isi gasesc loc de munca in vest (PhD etc). Renteaza, oare? Restul, raman cu un gust amar, si cu repulsia fata de fizica, electronica. La electronica la A&C, era o traditie sa fie picati 80% dintre oameni. Da, 80%! Deci, din nou, foarte gresit. A, că majoritatea nu reușesc să facă asta, e altă treabă, dar scopul nu e să te învețe meserie. -- Nici n-aveau cum sa reuseasca. Daca majoritatea nu reusesc, majoritatea aia fiind dintre cei cu 9-10 la admitere, iti pui problema ca ceva e gresit, nu? Singurul care te învață meserie ești tu însuți, studiind noaptea pe lângă subiecte. -- De ce ar trebui sa studiez eu, noaptea? Ia sa mai terminam cu ideea tam&*($. Greșeala școlii în general e că îți induce ideea aia cretină cum că învățarea are loc într-o încăpere. Nu. Învățarea are loc în creierul fiecăruia, unde ești doar tu cu tine. Facultatea este doar un mediu tumultuos în materie de idei at the forefront of human knowledge. -- Teoretic da, numai ca esueaza lamentabil (la noi). Te duci acolo ca să auzi idei, cuvinte cheie, terminologie, pentru ca apoi să te poți întoarce înapoi la tine în cochilie, în creierul tău, unde să înveți. -- Teoretic da, numai ca esueaza lamentabil (la noi). Da, facultatea ar trebui sa te familiarizeze. Numai ca ce se facde la noi este lamentabil de prost. Nu e putin, e mult si prost [predat]. Pentru majoritatea, nu pentru 3-4 olimpici la informatica sau la fizica, dintre care 2 ajung la doctorat in SUA, cu bursa. Am mai auzit chestia asta, ca programatorii ar trebui sa invete in timpul lor liber, in timpul mesei, pe drum, inca 3-5 limbaje de programare. Nu, fratilor, aia se numeste pregatire suplimentara, educatie continua, si se face cat de cat organziat. Sigur, daca am chef, sporadic, mai dau drumul la un youtube, mai citesc ceva usor, mai discut si la masa. Este o prostie pe care am auzit-o si la oamenii cu pretentii. In primul rand, cine nu se respecta, si-o merita. In al doilea rand, nu veti putea, oricum, sa fiti specialisti in toate [prostiile] - lucrurile se schimba mult prea repede in informatica, dintr-un soi de "planned obsolescence". Limbaje simple, in care scrii cod rapid, ultra RAD, au fost ingropate, de ne trezim ca pentru orice programel trebuie sa scot mega trusa de Visual Studio. Oh, dar stai sa vezi, ca ne trebuie ceva simplu, hai sa folosim Python etc. Lucrurile au luat-o pe aratura. va veni vremea in care marii arhitecti (dupa 10 ani ce mai poti fi?) vor avea 45-50 de ani, si ghicxiti ce? Vor fi "depasiti" dupa standardele de azi. Vreau sa vad si eu cine planteaza panselute la 50. ca manageri de proiect sau profesori nu pot deveni mai mult de 20-30% (nu e loc, n-au talent etc.) Nu credeti? Vom mai vedea LE; sigur ca inveti, dar ceva ce aduce valoare adaugata. Nu "hai sa stim si java, si COBOL, si jQuery, si lisp, si..." Ganditi-va ca de la 8 ore de stat pe scaun incolo, orice scaun nu mai ajuta. Este exclus sa te concentrezi mai mult de cateva ore pe zi (ani de zile), in restul te documentezi sau faci operatii repetitive (cod boilerplate etc.), faci discuti management, scrii documentatie etc. Sau o merge primii 5-8 ani, hai 10, dupa care incepe sa scartaie totul... Noaptea e pentru odihna. Dormitul putin si aiurea duce la oboseala cronica si la multe probleme de sanatate. Ca mai stam si noaptea, aia da. Ca om sta primii 4-5-7 ani din meserie, sa tragem pe niste proiecte, da. Dar nu mai merge la 30-50-70 de ani, oameni buni. Nu e sustenabil. Vorbiti si voi cu medici. Stiu ca noaptea multi ne concentram mai bine, dar nu poti sa iti faci un scop din asta.
Edited by MarianG, 07 March 2017 - 04:22.
|
#66
Posted 07 March 2017 - 08:11
dani.user, on 06 martie 2017 - 21:43, said:
Cumperi carti din ce (sub)domeniu doresti, cand doresti. Diplomele insa nu stiam ca se ofera spre vanzare. neagu_laurentiu, on 06 martie 2017 - 21:43, said:
Asa cum am zis mai sus, ar fi normal sa poti alege intre un profesor sau altul, daca exista aceasta posibilitate, dupa cum fiecare are placere. Dar de aici pana la a face programa un student care habar nu are despre domeniu, e cale luuunga. Programa trebuie facuta de cei care au o viziune completa asupra domeniului. Cand se vrea invatamant dupa capul fiecaruia, exista tot felul de cursuri pe bani si primesti ce vrei, dar nu cu autoritate de invatamant national! Cei care fac programa habar nu au de piata muncii. Este o prapastie uriasa intre ceea ce cere piata si ceea ce ofera programa. Ai contra argumente ? OriginalCopy, on 07 martie 2017 - 00:02, said:
Tu nu înțelegi scopul unei facultăți în primul rând. Scopul e să te pregătească așa încât să faci apoi cercetare. A, că majoritatea nu reușesc să facă asta, e altă treabă, dar scopul nu e să te învețe meserie. Singurul care te învață meserie ești tu însuți, studiind noaptea pe lângă subiecte. Greșeala școlii în general e că îți induce ideea aia cretină cum că învățarea are loc într-o încăpere. Nu. Învățarea are loc în creierul fiecăruia, unde ești doar tu cu tine. Facultatea este doar un mediu tumultuos în materie de idei at the forefront of human knowledge. Te duci acolo ca să auzi idei, cuvinte cheie, terminologie, pentru ca apoi să te poți întoarce înapoi la tine în cochilie, în creierul tău, unde să înveți. Ar fi perfect sa se lucreze pe proiecte. Cercetare pe proiecte: sunt 100% de acord cu asta. Dar pt proiecte si cercetare pe proiecte ai nevoie de timp. Cand sa le faci daca stai 6 ore pe zi la facultate, alte 2 pe drum si ajungi ssa lucrezi mai mult ca un angajat. Edited by PlatonX, 07 March 2017 - 08:15. |
#67
Posted 07 March 2017 - 09:30
Iar pui egal intre facultate si piata muncii. Nu e cazul de asa ceva. Iar aceasta forma de invatamant e optionala, nu o vrei dupa cum au gandit-o altii, nu o frecventa. Ai atatea variante de pregatire cum doresti.
|
#68
Posted 07 March 2017 - 09:46
#69
Posted 07 March 2017 - 10:03
PlatonX, on 07 martie 2017 - 08:11, said: Nu diplomele sunt de vanzare, cursurile si salariul profesorului. Nu este normal sa mi se bage pe gat cu forta ceea ce eu nu doresc sa invat. Ti se pare normal ca la 18 sa recunosti prin lege dreptul unui om ca este capabil sa se casatoreasca si sa raspunda penal si civil pt faptele sale, dar nyu este capabil sa isi aleaga materiile pe care doreste sa le faca la scoala ? Cei care fac programa habar nu au de piata muncii. Este o prapastie uriasa intre ceea ce cere piata si ceea ce ofera programa. Ai contra argumente ? De acord ca scopul facultatii este sa te faca sa faci cercetare. Atunci lasa-mi timp pt cercetare, nu imi baga pe gat sute de pagini de cursuri pe care sa le invat pt ca nu mai imi ramane timp de cercetare. Ar fi perfect sa se lucreze pe proiecte. Cercetare pe proiecte: sunt 100% de acord cu asta. Dar pt proiecte si cercetare pe proiecte ai nevoie de timp. Cand sa le faci daca stai 6 ore pe zi la facultate, alte 2 pe drum si ajungi ssa lucrezi mai mult ca un angajat. Nu știu despre facultățile din țară, am făcut liceul și facultatea afară, și ceea ce-ți pot spune e că da, facultatea necesită muncă fix că la un job full-time, 8 ore pe zi. |
|
#70
Posted 07 March 2017 - 10:11
OriginalCopy, on 07 martie 2017 - 10:03, said:
Nu știu despre facultățile din țară, am făcut liceul și facultatea afară, și ceea ce-ți pot spune e că da, facultatea necesită muncă fix că la un job full-time, 8 ore pe zi. Idee e ca aici in tzara lucrurile stau cam asa: Daca profesorul le da studentilor o lista de carti pe care ei sa le caute la biblioteca + tematica din acele carti , va fi cotat ca virgula "mentalitate comunista" nush de ce.Daca mai incerca sa dea si la examen subiecte din tematica din acele carti apoi se face o petitie la decan prin care se cere demiterea profesorului. Daca profesorul nu le da studentilor motive sa umble pe la biblioteci atunci este catalogat ca este indiferent si ca nu se implica in procesul de predare. Ideea este ca in mai toata societatea nu se cauta solutii pentru rezolvarea unor probleme ci motive de cearta si de conflicte personale.Parca au inebunit cu totii si nu inteleg de ce Edited by lightpoint, 07 March 2017 - 10:13. |
#71
Posted 07 March 2017 - 10:31
neagu_laurentiu, on 07 martie 2017 - 09:30, said:
Iar pui egal intre facultate si piata muncii. Nu e cazul de asa ceva. Iar aceasta forma de invatamant e optionala, nu o vrei dupa cum au gandit-o altii, nu o frecventa. Ai atatea variante de pregatire cum doresti. lightpoint, on 07 martie 2017 - 09:46, said:
In vacanta de vara. OriginalCopy, on 07 martie 2017 - 10:03, said:
Nu știu despre facultățile din țară, am făcut liceul și facultatea afară, și ceea ce-ți pot spune e că da, facultatea necesită muncă fix că la un job full-time, 8 ore pe zi. lightpoint, on 07 martie 2017 - 10:11, said:
Daca profesorul le da studentilor o lista de carti pe care ei sa le caute la biblioteca + tematica din acele carti , va fi cotat ca virgula "mentalitate comunista" nush de ce.Daca mai incerca sa dea si la examen subiecte din tematica din acele carti apoi se face o petitie la decan prin care se cere demiterea profesorului. Daca profesorul nu le da studentilor motive sa umble pe la biblioteci atunci este catalogat ca este indiferent si ca nu se implica in procesul de predare. Ideea este ca in mai toata societatea nu se cauta solutii pentru rezolvarea unor probleme ci motive de cearta si de conflicte personale. Parca au inebunit cu totii si nu inteleg de ce Profesorul trebuie sa creeze materiale didactice cu care sa ma faca sa inteleg, altfel, pot invata si singur, nu mai dau salariul profesorului. Poezia pe care mi-o dicteaza profesorul o gasesc si in manual. Nu acesta este rolul profesorului. Profesorul trebbuie sa faca ora: relevanta, interesanta, atractiva si sa fie explicit. Altfel, aleg alt profesor si in felul acesta se creaza competitie pt care sa fie mai bun. Astazi, profesorii stiu ca sunt acolo pe viata si elevul/studentul nu poate alege alt profesor. In felul acesta, nu este obligat sa fie relevant. |
#72
Posted 07 March 2017 - 10:47
Confunzi gimnaziul cu facultatea. Desi stii bine ca facultatea te invata sa inveti, nu regasesti dadaceala din anii anteriori, dar tanjesti dupa ea! E alt nivel, alta organizare, altfel trebuie sa abordezi tu problema din postura de student.
Edited by neagu_laurentiu, 07 March 2017 - 10:47. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users