Chirurgia spinală minim invazivă
Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical. Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale. www.neurohope.ro |
ce altceva sa invat?
#37
Posted 06 March 2017 - 13:07
PlatonX, on 06 martie 2017 - 12:58, said:
E prea generala si prea abstracta. Ar trebui sa fie bazata pe o specializare mult mai ingusta si sa se faca exact materiile care au legatura cu acea specializare. In felul acesta, facultatea te va pregati, nu tutorialele de pe YouTube sau site-uri precum stackoverflow. Edited by lightpoint, 06 March 2017 - 13:09. |
#38
Posted 06 March 2017 - 13:07
neagu_laurentiu, on 06 martie 2017 - 13:03, said:
Am inceput cu Pascal acum multi ani. Am scris si aplicatii la o firma pe vremea aia cu el. Am invatat plecand de la cursurile de programare din facultate (nu exista liceu de mate-info ca acum ci mate-fizica asa nu pun liceul, in cazul meu, la socoteala). Si spun ca si azi, acele cursuri, le folosesc. Nu direct. Dar acolo am invatat concepte pe care le aplic si azi. Nu conteaza in alta tehnologie. Dar baza lor e actuala. Sigur ca am acumulat in decurs si altele. Dar 90% de atunci le folosesc zilnic. Cu transpunerea de rigoare la vremurile de acum. Am invatat sute de pagini de cursuri pe care nu le voi folosi niciodata la nimic. In timpul acesta, as fi avut timp sa dezvolt ceva proiecte de programare. |
#39
Posted 06 March 2017 - 13:13
PlatonX, on 06 martie 2017 - 13:07, said:
Si eu folosesc aceleasi concepte invatate in liceu si facultate. Dar acele concepte fac parte din cele 10 procente care te ajuta la locul de munca. In rest, 90% din materiile de la liceu/facultate - ambele de profil, nu folosesc la nimic. Asta e probelma. Am invatat sute de pagini de cursuri pe care nu le voi folosi niciodata la nimic. In timpul acesta, as fi avut timp sa dezvolt ceva proiecte de programare. |
#40
Posted 06 March 2017 - 13:20
PlatonX, on 06 martie 2017 - 13:07, said:
Am invatat sute de pagini de cursuri pe care nu le voi folosi niciodata la nimic. PlatonX, on 06 martie 2017 - 13:07, said:
In timpul acesta, as fi avut timp sa dezvolt ceva proiecte de programare. Edited by neagu_laurentiu, 06 March 2017 - 13:23. |
#41
Posted 06 March 2017 - 13:28
lightpoint, on 06 martie 2017 - 13:13, said:
Ba da , dar nu-ti dai seama.Inseamna baza de cunostiinte.Baza de cunostiinte iti educa creierul sa gandeasca diferit. Daca ai intelege logic, ulterior ar fi mult mai usor sa faci conexiuni cu noi informatii. Asa cum este acum, memorezi ceva ce nu intelegi logic, si nu e OK. Edited by PlatonX, 06 March 2017 - 13:28. |
#42
Posted 06 March 2017 - 13:30
Eu nu spun ca nu e loc de mai bine, sigur ca se poate imbunatati. Dar nu specializari inguste si 1001 la numar!
|
#43
Posted 06 March 2017 - 13:33
#44
Posted 06 March 2017 - 13:45
lightpoint, on 06 martie 2017 - 13:33, said:
Ce anume ajungi sa memorezi ? Sau ajungi sa memorezi formulele de la Matematici Sepciale si teroremele si metodele de rezolvare pt ca nu intelegi la ce se aplica si nu reusesti sa faci conexiunea dintre formula si un fenomen din realitate. Nu ti se prezinta de exemplu un exemplu concret din lumea reala in care sa vezi exact o ecuatie diferentiala. Ti se pune pe tabla o formula, o definitie, niste teoreme si ce faci cu ele ? Cu ce inforamtii concrete poti sa faci conexiune ? Eu inteleg ca matematica este abstracta, dar matematica este o abstractizare a ceva real. Iar acel ceva real pe care il abstractizeaza matematica nu ti se prezinta. OK, ti se mai prezinta pe la Teoria Sistemelor modele matamatice unde vezi abstractizarea unor fenomene fizice concrete. Dar, in general, la matematica nu se pleaca de la concret spre abstract. Se prezinte direct totul abstract. Matematicienii care au descoperit acele formule/teoreme au avut in minte exemple concrete pe care le-au abstractizat. Edited by PlatonX, 06 March 2017 - 13:45. |
#45
Posted 06 March 2017 - 13:46
Aici mai depinde si de tactul pedagogic al profesorului. Insa, biblioteca facultatii e facuta ca sa faci carare pe acolo. Nu mai spun ca in ziua de azi ai documentatie facila la tot pasul. Tu esti interesat sa descoperi, ai viitorul in fata, dincolo de cum e sau nu un profesor. Nu iti ratezi cariera ca ala e asa si pe dincolo.
Edited by neagu_laurentiu, 06 March 2017 - 13:48. |
#46
Posted 06 March 2017 - 13:54
neagu_laurentiu, on 06 martie 2017 - 13:46, said:
Aici mai depinde si de tactul pedagogic al profesorului. Insa, biblioteca facultatii e facuta ca sa faci carare pe acolo. Nu mai spun ca in ziua de azi ai documentatie facila la tot pasul. Tu esti interesat sa descoperi, ai viitorul in fata, dincolo de cum e sau nu un profesor. Nu iti ratezi cariera ca ala e asa si pe dincolo. De ce sa si se bage pe gat cu forta materii/profesori pe care nu poti sa ii alegi ? Cumperi cursul, platesti profesorul si e mai OK asa. De ce nu e OK sa platesti cursul si profesorul, de ce e OK sa ti se impuna cu forta ? Edited by PlatonX, 06 March 2017 - 13:54. |
|
#47
Posted 06 March 2017 - 13:59
Oameni buni, da pe vyctoras nu-l intreaba nimeni nimic ?
|
#48
Posted 06 March 2017 - 14:00
PlatonX, on 06 martie 2017 - 13:45, said:
Ajungi sa memorezi schemele de curcuit de exemplu pt ca niciodata nu faci circuitul fizic si nu intelegi ce este acolo. Te referi la circuite analogice ? Ca daca da, sa stii ca trebuie doar sa memorezi circuitele elementare (blocuri analogice) pt ca orice circuit analogic mai complex este format din acele circuite analogice elementare.Este de fapt ca un puzzle. Deci nu trebuie sa memorezi scheme complexe, nicidecum. Este ca si cum ai incerca sa memorezi instructiunile unui program. Quote
Sau ajungi sa memorezi formulele de la Matematici Sepciale si teroremele si metodele de rezolvare pt ca nu intelegi la ce se aplica si nu reusesti sa faci conexiunea dintre formula si un fenomen din realitate. Nu ti se prezinta de exemplu un exemplu concret din lumea reala in care sa vezi exact o ecuatie diferentiala. Quote
Ti se pune pe tabla o formula, o definitie, niste teoreme si ce faci cu ele ? Cu ce inforamtii concrete poti sa faci conexiune ? Eu inteleg ca matematica este abstracta, dar matematica este o abstractizare a ceva real. Iar acel ceva real pe care il abstractizeaza matematica nu ti se prezinta. OK, ti se mai prezinta pe la Teoria Sistemelor modele matamatice unde vezi abstractizarea unor fenomene fizice concrete. Dar, in general, la matematica nu se pleaca de la concret spre abstract. Se prezinte direct totul abstract. Matematicienii care au descoperit acele formule/teoreme au avut in minte exemple concrete pe care le-au abstractizat. Dar eu nu inteleg problema ta in intelegerea abtractiunilor.Daca ai astfel de dileme poate nu esti pentru stiinte reale. Edited by lightpoint, 06 March 2017 - 14:02. |
#49
Posted 06 March 2017 - 14:03
MarianG, on 06 martie 2017 - 13:59, said:
Oameni buni, da pe vyctoras nu-l intreaba nimeni nimic ? PlatonX, on 06 martie 2017 - 13:54, said:
nu e mai bine sa poti alege cursurile pe care le doresti sau sa poti alege profesorul ? Edited by neagu_laurentiu, 06 March 2017 - 14:04. |
#50
Posted 06 March 2017 - 14:08
lightpoint, on 06 martie 2017 - 14:00, said:
Dar eu nu inteleg problema ta in intelegerea abtractiunilor.Daca ai astfel de dileme poate nu esti pentru stiinte reale. E ca si cum ti-as povesti despre o civilizatie din alta galaxie care nu are nimic in comun cu ceea ce cunsti tu. Ce intelgi de acolo ? Ma intreb cati dintre cei care memoreaza formulele si teoremele de la matematica intelg mai mult decat niste semne puse intr-o anumita ordine acolo. Daca intreb pe cineva la intamplare din clasa a7-a de lungimea cercului este 2πr si nu este 3πr ma intreb cati vor sti. Si daca intreb de ce nr π este 3,14 si nu este 3,15 oare cati imi vor spune de ce ? neagu_laurentiu, on 06 martie 2017 - 14:03, said:
E ok sa alegi profesorul si implicit care curs ti se pare in regula. Dar nu poti exclude unele materii ca n-ai tu chef ori ca nu le vezi logica atunci pe moment. Edited by PlatonX, 06 March 2017 - 14:10. |
#51
Posted 06 March 2017 - 14:31
PlatonX, on 06 martie 2017 - 14:08, said:
Noi oamenii prima data intelegem lucrurile concrete, apoi abstractizam. Niciodata nu facem invers: nu mergem de la abstract la concret. Dar eu nu inteleg cum ai inteles tu functiile matematice din liceu, mai ales continuitatea/injectivitatea/surjectivitatea acestora din moment ce acestea sunt pure abstractiuni ? Pe acestea cum le-ai inteles ? Si da noi oamenii putem face invers: putem pleca de la implementare la abtractiune ( si asta se numeste in inginerie, Sinteza) si putem pleca de la abtractiune la implementare( si asta in inginerie se numeste Analiza); De aici rezulta de exemplu cam ce ar putea fi disciplina : Analiza si Sinteza dispozitivelor si circuitelor numerice combinationale. Culmea este ca prima disciplina care trece de la abstractiune la concret a fost filosofia. Edited by lightpoint, 06 March 2017 - 14:35. |
|
#52
Posted 06 March 2017 - 14:53
lightpoint, on 06 martie 2017 - 14:31, said:
Pai atunci, daca nu poti intelege sensul de baza al unei abstractiuni, fara sa vezi implementarea fizica a acesteia, eu nu stiu cum o sa poti face programare, tinand cont ca biti nu poti sa-i vezi. Exemplu concret: fac un program care recunoste litere dintr-o imagine. Eu am nevoie sa vad concret cum se modifica imaginea, de aceea trebuie sa o salvez fizic pe disc si sa o vad, nu pot sa fac un algoritm daca nu vad concret rezultatul. Daca eu fac un algoritm care recunoaste litere si iti prezint tie algoritmul, dar fara exemple practice (fara poze), sa vezi vizual ceea ce spun eu, ce vei intelge de acolo ? Pt a intelege ceva nou trebuie sa faci conexiuni cu ceva ce deja ai inteles, daca de la un moment dat. Ceea ce se intampla la noi in scoli este faptul ca de la un moment dat elevii nu mai intelg si profesorul continua sa predea. lightpoint, on 06 martie 2017 - 14:31, said:
Dar eu nu inteleg cum ai inteles tu functiile matematice din liceu, mai ales continuitatea/injectivitatea/surjectivitatea acestora din moment ce acestea sunt pure abstractiuni ? Pe acestea cum le-ai inteles ? |
#53
Posted 06 March 2017 - 15:05
De la un inginer fara imaginatie se va prabusi sandramaua pe altcineva.
PlatonX, on 06 martie 2017 - 14:53, said:
Nu pot sa vad biti, dar nici nu nevoie sa vad biti. PlatonX, on 06 martie 2017 - 14:53, said:
Daca eu fac un algoritm care recunoaste litere si iti prezint tie algoritmul, dar fara exemple practice (fara poze), sa vezi vizual ceea ce spun eu, ce vei intelge de acolo ? PlatonX, on 06 martie 2017 - 14:53, said:
Nu le-am inteles, le-am memorat. Edited by neagu_laurentiu, 06 March 2017 - 15:11. |
#54
Posted 06 March 2017 - 15:20
neagu_laurentiu, on 06 martie 2017 - 15:05, said:
N-ai preluat niciodata un soft de la altcineva, prost documentat, care poate nici nu mergea, si a trebuit sa intelegi ce e acolo ca sa continui? Nu e o noutate in munca asta. Eu la asta ma refer: trebuie sa faci conexiune cu ceva cunoscut. Si cand inveti ceva abstract poti intelege daca ai inteles unele notiuni cu care poti face conexiune. La scoala, atunci cand se dicteaza definitii si formule, nu ai cu ce informatii deja cunoscute sa faci conexiune. Pur si simplu se dicteaza in cuvinte care depasesc nivelul de intelgere al elevului definitii pe care elevul le memoreaza cuvant cu cuvant. Sunt foarte putini cei care incearca sa inteleaga logic si sa nu memeoreze, iar efortul lor nu se bazeaza pe ceea ce se preda la scoala. Cauta si se documenteaza din alte surse. Admir exceptiile. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users