Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Deparazitare externa pisici fara ...

Seriale turcesti/coreene online H...

Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle
 Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik

Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...
 Crapaturi placa

cum imi accesez dosarul electroni...

Momentul Aprilie 1964

Sursa noua - zgomot ?
 A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS

Pareri apartament in zona Berceni?

Free streaming SkyShowtime de la ...

Skoda Fabia 1.0 TSI (110 CP)- 19 ...
 

ce altceva sa invat?

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
78 replies to this topic

#37
lightpoint

lightpoint

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 785
  • Înscris: 16.02.2017

View PostPlatonX, on 06 martie 2017 - 12:58, said:

E prea generala si prea abstracta. Ar trebui sa fie bazata pe o specializare mult mai ingusta si sa se faca exact materiile care au legatura cu acea specializare. In felul acesta, facultatea te va pregati, nu tutorialele de pe YouTube sau site-uri precum stackoverflow.
In Vest studentii stau mai mult pe la biblioteci.Deci si la ei studiul individual conteaza cel mai mult.Facultatea poate doar sa-ti prezinte A.B,C .Insa restul depinde de tine.Facultatea  iti ofera o selectie de informatii si accesul la cerere pentru informatii si mai multe(vezi bibliotecile). Facultatea nu este dadaca.Ea poate dar sa certifice sau nu (prin diploma/lipsa ei) ca ai fost in stare sa intelegi acele informatii elementare pe care ti le-a oferit.

Edited by lightpoint, 06 March 2017 - 13:09.


#38
PlatonX

PlatonX

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,741
  • Înscris: 13.09.2009

View Postneagu_laurentiu, on 06 martie 2017 - 13:03, said:

Am inceput cu Pascal acum multi ani. Am scris si aplicatii la o firma pe vremea aia cu el. Am invatat plecand de la cursurile de programare din facultate (nu exista liceu de mate-info ca acum ci mate-fizica asa nu pun liceul, in cazul meu, la socoteala). Si spun ca si azi, acele cursuri, le folosesc. Nu direct. Dar acolo am invatat concepte pe care le aplic si azi. Nu conteaza in alta tehnologie. Dar baza lor e actuala. Sigur ca am acumulat in decurs si altele. Dar 90% de atunci le folosesc zilnic. Cu transpunerea de rigoare la vremurile de acum.
Si eu folosesc aceleasi concepte invatate in liceu si facultate. Dar acele concepte fac parte din cele 10 procente care te ajuta la locul de munca. In rest, 90% din materiile de la liceu/facultate - ambele de profil, nu folosesc la nimic. Asta e probelma.
Am invatat sute de pagini de cursuri pe care nu le voi folosi niciodata la nimic. In timpul acesta, as fi avut timp sa dezvolt ceva proiecte de programare.

#39
lightpoint

lightpoint

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 785
  • Înscris: 16.02.2017

View PostPlatonX, on 06 martie 2017 - 13:07, said:

Si eu folosesc aceleasi concepte invatate in liceu si facultate. Dar acele concepte fac parte din cele 10 procente care te ajuta la locul de munca. In rest, 90% din materiile de la liceu/facultate - ambele de profil, nu folosesc la nimic. Asta e probelma.
Am invatat sute de pagini de cursuri pe care nu le voi folosi niciodata la nimic. In timpul acesta, as fi avut timp sa dezvolt ceva proiecte de programare.
Ba da , dar nu-ti dai seama.Inseamna baza de cunostiinte.Baza de cunostiinte iti educa creierul sa gandeasca diferit.

#40
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,604
  • Înscris: 30.07.2003

View PostPlatonX, on 06 martie 2017 - 13:07, said:

Am invatat sute de pagini de cursuri pe care nu le voi folosi niciodata la nimic.
Daca nu ai auzit de "papadie" nici nu vei stii cand si unde sa o cauti. Dar daca, undeva, candva, ai auzit, repede vei sti sa valorifici notiunea.

View PostPlatonX, on 06 martie 2017 - 13:07, said:

In timpul acesta, as fi avut timp sa dezvolt ceva proiecte de programare.
Eu am combinat cat de cat utilul cu placutul, nu mereu am fost multumit la acel moment dar ulterior cand s-au mai sedimentat mi-am dat seama ca atunci greseam. De unde si parerea mea de acum.

Edited by neagu_laurentiu, 06 March 2017 - 13:23.


#41
PlatonX

PlatonX

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,741
  • Înscris: 13.09.2009

View Postlightpoint, on 06 martie 2017 - 13:13, said:

Ba da , dar nu-ti dai seama.Inseamna baza de cunostiinte.Baza de cunostiinte iti educa creierul sa gandeasca diferit.
Daca ai intelege logic ar fi OK. Problema este ca ajungi sa memorezi pt ca nu poti asimila asa multa informatie intr-un timp atat de scurt.
Daca ai intelege logic, ulterior ar fi mult mai usor sa faci conexiuni cu noi informatii. Asa cum este acum, memorezi ceva ce nu intelegi logic, si nu e OK.

Edited by PlatonX, 06 March 2017 - 13:28.


#42
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,604
  • Înscris: 30.07.2003
Eu nu spun ca nu e loc de mai bine, sigur ca se poate imbunatati. Dar nu specializari inguste si 1001 la numar!

#43
lightpoint

lightpoint

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 785
  • Înscris: 16.02.2017

View PostPlatonX, on 06 martie 2017 - 13:28, said:

Daca ai intelege logic ar fi OK. Problema este ca ajungi sa memorezi pt ca nu poti asimila asa multa informatie intr-un timp atat de scurt.
Ce anume ajungi sa memorezi ?

#44
PlatonX

PlatonX

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,741
  • Înscris: 13.09.2009

View Postlightpoint, on 06 martie 2017 - 13:33, said:

Ce anume ajungi sa memorezi ?
Ajungi sa memorezi schemele de curcuit de exemplu pt ca niciodata nu faci circuitul fizic si nu intelegi ce este acolo.
Sau ajungi sa memorezi formulele de la Matematici Sepciale si teroremele si metodele de rezolvare pt ca nu intelegi la ce se aplica si nu reusesti sa faci conexiunea dintre formula si un fenomen din realitate. Nu ti se prezinta de exemplu un exemplu concret din lumea reala in care sa vezi exact o ecuatie diferentiala. Ti se pune pe tabla o formula, o definitie, niste teoreme si ce faci cu ele ? Cu ce inforamtii concrete poti sa faci conexiune ?
Eu inteleg ca matematica este abstracta, dar matematica este o abstractizare a ceva real. Iar acel ceva real pe care il abstractizeaza matematica nu ti se prezinta. OK, ti se mai prezinta pe la Teoria Sistemelor modele matamatice unde vezi abstractizarea unor fenomene fizice concrete. Dar, in general, la matematica nu se pleaca de la concret spre abstract. Se prezinte direct totul abstract. Matematicienii care au descoperit acele formule/teoreme au avut in minte exemple concrete pe care le-au abstractizat.

Edited by PlatonX, 06 March 2017 - 13:45.


#45
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,604
  • Înscris: 30.07.2003
Aici mai depinde si de tactul pedagogic al profesorului. Insa, biblioteca facultatii e facuta ca sa faci carare pe acolo. Nu mai spun ca in ziua de azi ai documentatie facila la tot pasul. Tu esti interesat sa descoperi, ai viitorul in fata, dincolo de cum e sau nu un profesor. Nu iti ratezi cariera ca ala e asa si pe dincolo.

Edited by neagu_laurentiu, 06 March 2017 - 13:48.


#46
PlatonX

PlatonX

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,741
  • Înscris: 13.09.2009

View Postneagu_laurentiu, on 06 martie 2017 - 13:46, said:

Aici mai depinde si de tactul pedagogic al profesorului. Insa, biblioteca facultatii e facuta ca sa faci carare pe acolo. Nu mai spun ca in ziua de azi ai documentatie facila la tot pasul. Tu esti interesat sa descoperi, ai viitorul in fata, dincolo de cum e sau nu un profesor. Nu iti ratezi cariera ca ala e asa si pe dincolo.
Paradoxul este ca astazi poti cumpara o carte care explica mai bine ca un profesor sau poti cumpara/viziona gratis cursuri care explica mi bine decat profesorul de la scoala. Si atunci, nu e mai bine sa poti alege cursurile pe care le doresti sau sa poti alege profesorul ?
De ce sa si se bage pe gat cu forta materii/profesori pe care nu poti sa ii alegi ? Cumperi cursul, platesti profesorul si e mai OK asa. De ce nu e OK sa platesti cursul si profesorul, de ce e OK sa ti se impuna cu forta ?

Edited by PlatonX, 06 March 2017 - 13:54.


#47
MarianG

MarianG

    be that as it may

  • Grup: Moderators
  • Posts: 31,443
  • Înscris: 10.08.2005
Oameni buni, da pe vyctoras nu-l intreaba nimeni nimic ?

#48
lightpoint

lightpoint

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 785
  • Înscris: 16.02.2017

View PostPlatonX, on 06 martie 2017 - 13:45, said:

Ajungi sa memorezi schemele de curcuit de exemplu pt ca niciodata nu faci circuitul fizic si nu intelegi ce este acolo.
Poate te referi la circuite elementare, gen montaje push-pull pe care le ai in laboratoarele de circuite , adica le vezi fizic ca sunt facute.
Te referi la circuite analogice ? Ca daca da, sa stii ca trebuie doar sa memorezi circuitele elementare (blocuri analogice) pt ca orice circuit analogic mai complex
este format din acele circuite analogice elementare.Este  de fapt ca un  puzzle. Deci nu trebuie sa memorezi scheme complexe, nicidecum.
Este ca si cum ai incerca sa memorezi instructiunile unui program.

Quote

Sau ajungi sa memorezi formulele de la Matematici Sepciale si teroremele si metodele de rezolvare pt ca nu intelegi la ce se aplica si nu reusesti sa faci conexiunea dintre formula si un fenomen din realitate. Nu ti se prezinta de exemplu un exemplu concret din lumea reala in care sa vezi exact o ecuatie diferentiala.
Mai pai nu prea este nevoie.Mie sincer matematiciile speciale nu mi s-au parut deloc complicate, ba invatam si demnostratia teoremelor. Din cate observ tu ai probleme la a intelege abstractiuni.

Quote

Ti se pune pe tabla o formula, o definitie, niste teoreme si ce faci cu ele ? Cu ce inforamtii concrete poti sa faci conexiune ?
Eu inteleg ca matematica este abstracta, dar matematica este o abstractizare a ceva real. Iar acel ceva real pe care il abstractizeaza matematica nu ti se prezinta. OK, ti se mai prezinta pe la Teoria Sistemelor modele matamatice unde vezi abstractizarea unor fenomene fizice concrete. Dar, in general, la matematica nu se pleaca de la concret spre abstract. Se prezinte direct totul abstract. Matematicienii care au descoperit acele formule/teoreme au avut in minte exemple concrete pe care le-au abstractizat.
Nope.Majoritatea matematicienilor au fost fizicieni/ingineri/chimisti.Chiar pe vremuri exista o disciplina numita Matematici Speciale pentru Ingineri. ghici cum se numeste acum ? Posted Image Posted Image
Dar eu nu inteleg problema ta in intelegerea abtractiunilor.Daca ai astfel de dileme poate nu esti pentru stiinte reale.

Edited by lightpoint, 06 March 2017 - 14:02.


#49
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,604
  • Înscris: 30.07.2003

View PostMarianG, on 06 martie 2017 - 13:59, said:

Oameni buni, da pe vyctoras nu-l intreaba nimeni nimic ?
Pe el il cunoastem Posted Image

View PostPlatonX, on 06 martie 2017 - 13:54, said:

nu e mai bine sa poti alege cursurile pe care le doresti sau sa poti alege profesorul ?
E ok sa alegi profesorul si implicit care curs ti se pare in regula. Dar nu poti exclude unele materii ca n-ai tu chef ori ca nu le vezi logica atunci pe moment.

Edited by neagu_laurentiu, 06 March 2017 - 14:04.


#50
PlatonX

PlatonX

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,741
  • Înscris: 13.09.2009

View Postlightpoint, on 06 martie 2017 - 14:00, said:

Dar eu nu inteleg problema ta in intelegerea abtractiunilor.Daca ai astfel de dileme poate nu esti pentru stiinte reale.
Noi oamenii prima data intelegem lucrurile concrete, apoi abstractizam. Niciodata nu facem invers: nu mergem de la abstract la concret.
E ca si cum ti-as povesti despre o civilizatie din alta galaxie care nu are nimic in comun cu ceea ce cunsti tu. Ce intelgi de acolo ?
Ma intreb cati dintre cei care memoreaza formulele si teoremele de la matematica intelg mai mult decat niste semne puse intr-o anumita ordine acolo. Daca intreb pe cineva la intamplare din clasa a7-a de lungimea cercului este 2πr si nu este 3πr ma intreb cati vor sti. Si daca intreb de ce nr π este 3,14 si nu este 3,15 oare cati imi vor spune de ce ?

View Postneagu_laurentiu, on 06 martie 2017 - 14:03, said:

E ok sa alegi profesorul si implicit care curs ti se pare in regula. Dar nu poti exclude unele materii ca n-ai tu chef ori ca nu le vezi logica atunci pe moment.
De acord, cu conditia sa ti se explice la ce iti vor folosi acele cursuri pe viitor.

Edited by PlatonX, 06 March 2017 - 14:10.


#51
lightpoint

lightpoint

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 785
  • Înscris: 16.02.2017

View PostPlatonX, on 06 martie 2017 - 14:08, said:

Noi oamenii prima data intelegem lucrurile concrete, apoi abstractizam. Niciodata nu facem invers: nu mergem de la abstract la concret.
Pai atunci,  daca nu poti intelege sensul de baza al unei abstractiuni, fara sa vezi implementarea fizica a acesteia ,  eu nu stiu cum o sa poti face programare, tinand cont ca biti nu poti sa-i vezi.
Dar eu nu inteleg cum ai inteles tu functiile matematice din liceu, mai ales continuitatea/injectivitatea/surjectivitatea acestora din moment ce acestea sunt pure abstractiuni ? Pe acestea cum le-ai inteles ?

Si da noi oamenii putem face invers:  putem pleca de la implementare la abtractiune ( si asta se numeste in inginerie, Sinteza) si putem pleca de la abtractiune la implementare( si asta in inginerie se numeste Analiza); De aici rezulta de exemplu cam ce ar putea fi disciplina : Analiza si Sinteza  dispozitivelor si circuitelor numerice combinationale.

Culmea este ca  prima disciplina care trece de la abstractiune la concret a fost filosofia.

Edited by lightpoint, 06 March 2017 - 14:35.


#52
PlatonX

PlatonX

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,741
  • Înscris: 13.09.2009

View Postlightpoint, on 06 martie 2017 - 14:31, said:

Pai atunci,  daca nu poti intelege sensul de baza al unei abstractiuni, fara sa vezi implementarea fizica a acesteia,  eu nu stiu cum o sa poti face programare, tinand cont ca biti nu poti sa-i vezi.
Nu pot sa vad biti, dar nici nu nevoie sa vad biti. Eu am nevoie sa vad concret rezultatul.
Exemplu concret: fac un program care recunoste litere dintr-o imagine. Eu am nevoie sa vad concret cum se modifica imaginea, de aceea trebuie sa o salvez fizic pe disc si sa o vad, nu pot sa fac un algoritm daca nu vad concret rezultatul.
Daca eu fac un algoritm care recunoaste litere si iti prezint tie algoritmul, dar fara exemple practice (fara poze), sa vezi vizual ceea ce spun eu, ce vei intelge de acolo ?
Pt a intelege ceva nou trebuie sa faci conexiuni cu ceva ce deja ai inteles, daca de la un moment dat. Ceea ce se intampla la noi in scoli este faptul ca de la un moment dat elevii nu mai intelg si profesorul continua sa predea.

View Postlightpoint, on 06 martie 2017 - 14:31, said:

Dar eu nu inteleg cum ai inteles tu functiile matematice din liceu, mai ales continuitatea/injectivitatea/surjectivitatea acestora din moment ce acestea sunt pure abstractiuni ? Pe acestea cum le-ai inteles ?
Nu le-am inteles, le-am memorat.

#53
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,604
  • Înscris: 30.07.2003
De la un inginer fara imaginatie se va prabusi sandramaua pe altcineva.

View PostPlatonX, on 06 martie 2017 - 14:53, said:

Nu pot sa vad biti, dar nici nu nevoie sa vad biti.
Nu cred ca n-ai pastrat niciodata informatii la acest nivel si doar pe multiplu de octeti!

View PostPlatonX, on 06 martie 2017 - 14:53, said:

Daca eu fac un algoritm care recunoaste litere si iti prezint tie algoritmul, dar fara exemple practice (fara poze), sa vezi vizual ceea ce spun eu, ce vei intelge de acolo ?
N-ai preluat niciodata un soft de la altcineva, prost documentat, care poate nici nu mergea, si a trebuit sa intelegi ce e acolo ca sa continui? Nu e o noutate in munca asta.

View PostPlatonX, on 06 martie 2017 - 14:53, said:

Nu le-am inteles, le-am memorat.
Altii le-au priceput, nu doar au aplicat sabloane. Deci profesorul si-a facut treaba. Ca nu a revenit atat de mult pentru altii, e de discutat (nivelul clasei, programa etc.).

Edited by neagu_laurentiu, 06 March 2017 - 15:11.


#54
PlatonX

PlatonX

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,741
  • Înscris: 13.09.2009

View Postneagu_laurentiu, on 06 martie 2017 - 15:05, said:

N-ai preluat niciodata un soft de la altcineva, prost documentat, care poate nici nu mergea, si a trebuit sa intelegi ce e acolo ca sa continui? Nu e o noutate in munca asta.
Si atunci trebuie sa vezi rezultatul. Daca faci o modificare, trebuie sa vezi modificarea.
Eu la asta ma refer: trebuie sa faci conexiune cu ceva cunoscut. Si cand inveti ceva abstract poti intelege daca ai inteles unele notiuni cu care poti face conexiune. La scoala, atunci cand se dicteaza definitii si formule, nu ai cu ce informatii deja cunoscute sa faci conexiune.
Pur si simplu se dicteaza in cuvinte care depasesc nivelul de intelgere al elevului definitii pe care elevul le memoreaza cuvant cu cuvant.
Sunt foarte putini cei care incearca sa inteleaga logic si sa nu memeoreze, iar efortul lor nu se bazeaza pe ceea ce se preda la scoala. Cauta si se documenteaza din alte surse. Admir exceptiile.

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate