Renault va renunta la motoare diesel in Europa
#55
Posted 09 September 2016 - 10:36
Wotan, on 09 septembrie 2016 - 10:15, said:
Dieselurile facute inainte de 1997 au fost deja interzise. Vor sa elimine complet dieselurile din Paris din cauza emisiilor de particulate. |
#57
Posted 09 September 2016 - 11:28
No problem atata timp cat cea mai vanduta "platforma" compacta din lume (MQB-Golf, Octavia, etc) va continua sa produca dieseluri.
|
#58
Posted 09 September 2016 - 12:57
Deocamdata...
http://archyworldys....-has-no-future/ https://www.wired.co...going-electric/ Iar daca producatorii majori europeni planifica sa elimine dieselul, politicienii europeni nu vor avea retineri in a innaspri legislatia, atat pentru a tine producatorii non-europeni in afara pietei locale, cat si pentru a stimula cumpararea de masini noi... |
#59
Posted 09 September 2016 - 16:43
Ce zici tu e taman pe dos. Boss-ul VW spune ca din cauza inaspririi legislatiei antipoluare care loveste discriminatoriu (as zice eu) in diesel, acestea ar putea deveni nefezabile, asadar ar putea disparea. Cu alte cuvinte, disparitia lor este o consecinta a modificarii legislatiei, nicidecum cum spui tu, ca datorita eliminarii voluntare a dieselului de catre producatori, politicienii vor inaspri legislatia.
A doua stire este o prostie. VW isi bazeaza "recuperarea" pe electrice care au o cota de piata de 0,1%. Una articol care are in continut VW, dieselgate, electrice, iar legaturile intre ele sunt absolut aiurea facute de ziarist |
#60
Posted 09 September 2016 - 18:43
shmecherul, on 08 septembrie 2016 - 09:53, said:
Eu inca mult timp de acum inainte o sa prefer dieselul, chiar si second, pentru cuplul mare si constant la turatii destul de mici. Voi chiar credeti ca un benzinar de 1.6, turat la 7000 de ture pentru a scoate aceeasi putere si cuplu ca un diesel de 1.6 la o turatie de aproximativ 2000 ture, vor avea aceeasi viata? Dar din ce este facut wibrochenul ala din titan? Pai compara cu 1.6 turbo... Si da scoate si cuplu si lasa dieselul intr-un nor de praf. |
#61
Posted 09 September 2016 - 20:44
Singurele motive pentru care diesel a prins bine in Europa sunt:
Normele de mediu sunt diferite in sensul ca pentru diesel sunt mult mai blânde Taxele sunt mai mici pentru diesel decat la benzina. |
#62
Posted 09 September 2016 - 20:56
Quote Ce zici tu e taman pe dos. Boss-ul VW spune ca din cauza inaspririi legislatiei antipoluare care loveste discriminatoriu (as zice eu) in diesel, acestea ar putea deveni nefezabile, asadar ar putea disparea. Cu alte cuvinte, disparitia lor este o consecinta a modificarii legislatiei, nicidecum cum spui tu, ca datorita eliminarii voluntare a dieselului de catre producatori, politicienii vor inaspri legislatia. |
#63
Posted 10 September 2016 - 08:01
X-plane, on 09 septembrie 2016 - 20:44, said:
Singurele motive pentru care diesel a prins bine in Europa sunt: Normele de mediu sunt diferite in sensul ca pentru diesel sunt mult mai blânde Taxele sunt mai mici pentru diesel decat la benzina. Edited by arab, 10 September 2016 - 08:02. |
#64
Posted 12 September 2016 - 13:32
Kazmer, on 09 septembrie 2016 - 11:06, said:
Rav 4 cel mai bine vandut suv din lume nu are 4x4 diesel. S-ar putea sa vedem o surpriza la Corolla cea mai bine vanduta masina din lume și sa nu avem diesel de la modelul urmator. Deci nu e un argument bun. Passat de ex e oferit doar diesel in UK... si un hybrid, dar benzina pur nu. X-plane, on 09 septembrie 2016 - 20:44, said:
Singurele motive pentru care diesel a prins bine in Europa sunt: Normele de mediu sunt diferite in sensul ca pentru diesel sunt mult mai blânde Taxele sunt mai mici pentru diesel decat la benzina. A prins doar pt ca merge mai bine omule, atat... am avut si masini diesel si benzina si electrice, de departe dieselul e cel mai bun all rounder. Mergi cu o benzinara cu 180km/h in Germania si vezi consumul... cu AC on si eventual mai urca si pe Glossglockner alpenStrasse... o sa stai in benzinarie mai mult. Apoi fa acelasi drum cu un diesel si vezi comparat comsumul. Sa nu mai vorbim de tractarea unei rulote. Am avut o Honda CR-V cu faimosul motor de 2.0 iVtec 150 cai, peste 90 consumul sarea in sus rau... asa ca f rar am mers cu ea peste 100. Cu Passatul diesel avut inainte mergeam frecvent cu 180-200, AC on tot timpul (climatronicul on) si bagaje, pasageri, nu conteaza, nu se simte nici o diferenta, motorul TRAGE. Cand faci astfel de afirmatii, spune si pe ce te bazezi... emil_sv, on 09 septembrie 2016 - 18:43, said:
Pai compara cu 1.6 turbo... Si da scoate si cuplu si lasa dieselul intr-un nor de praf. Ai tractat o rulota cu o benzinara? Vezi si mai sus experienta mea cu benzina v diesel. Ce nor de praf? De emisii CO2? da, poate ai dreptate daca la asta te-ai referit, t ca benzinarele emit mai mult CO2 ca dieselul. Totusi, toti astia care scrieti de benzina nu ziceti unu daca ati avut si ceva experiente personale, ati avut cateva masini personal sa comparati, benzina si diesel si ati ajuns la conluzia ca benzina e mai ok sau e doar din teorie si carti? Ca pareti niste pusti fara masini dar care se uita la preturi si vad ca benzinarele sint mai ieftine la achizitie si vreti sa moara dieselul ca nu vi-l permiteti OutOfMind, on 08 septembrie 2016 - 20:40, said:
pff ce raspuns... deci arugmentul tau e ca nu mergi in vacanta decat o data pe an... aia e si problema, voi vorbiti din perspectiva unor tineri de nadejde ai tarii care inca nu isi permit vacante si masini si nu inteleg cum sta treaba. Unii merg in vacante in fiecare weekend si in rest de 3-4 ori pe an minim... Si chestia cu "de cate ori sharuiesti masina cu alte persoane"... prietene... daca tu nu sharuiesti, altii isi iau masini cu 7 locuri ca au familii... Adica nu contrazici faptul ca masina pe benzina e aproape imposibil de folosit incarcata si la drum cu serpentine si cu o rulota dupa tine, dar imi spui ca rar faci asta... si pt ceilalti care isi permit sa o faca des ce facem? Ideea era eficienta motoarelor si poluajul... deci evident o benzinara ar consuma mult mai mult. Nu e nevoie sa ai o rulota sa cresti consumul la cote alarmante la benzinare, incearca sa mergi cu 200 in germania (eu am mers cu 200 si in Ro si in Turcia, dar sa zicem de Germania sa nu auzim copiii plangand ca nu e legal si deci nu e un argument bun). Consumul la o benzinara va fi socant, timpii de acceleratie mari, in timp ce la passatul meu de 140 de cai, ma baga in scaun si in viteza a 6a. Kazmer, on 08 septembrie 2016 - 20:52, said:
1. Ce benzina turbo ai condus? 2. Da un singur exemplu la care varianta diesel are cuplu 30% mai mare decat turbo benzina nu dublu cum zici tu. Și chiar daca are cuplu cu 20% mai mare performanta e aprox aceeași. 3. Toyota auris are 1.2 turbo celelalte modele încă nu au primit dar urmeaza. Honda civic model nou va fi exclusiv turbo. Uite colegul cu 1.0 TSI a facut 4.2 consum. Cunoaștem placa diesel Consuma 2.2 în aceleași condiții. http://forum.softped...6#entry19799096 Nu mai vorbiți ce nu cunoașteți. Mergeți faceți test cu benzina turbo și după aia reveniți. Si cum poti sa imi spui despre un motor din viitor care nu exista inca si sa il folosesti ca argument? Glumesti sau cum. Aia spun, vorbiti din auzite... nu ti se pare semnificativ ca sint montate pe masinute mici? RealThing, on 08 septembrie 2016 - 20:53, said: Compari diesel aspirat cu benzinar aspirat, nu? Sau turbo versus turbo? NU de altceva, dar in ambele situatii ceea ce ai spus sus e un nonsens. A, compari benzinar aspirat versus diesel turbo? Hih, halal comparatie. Ceea ce stim sigur e ca benzinarele ar consuma cu mult mult mai mult daca ar fi utilizate constant la viteze mari, Ac on, cu o rulota etc. DannyMC, on 08 septembrie 2016 - 21:30, said:
N-a scris nicaieri ca o cutie automata creste cuplul, mai degraba ca daca nu stii sau nu poti sa-ti sincronizezi picioarele exista si alta solutie decat diesel! Adica automata! Kazmer, on 09 septembrie 2016 - 08:44, said:
Fanii diesel nu pot sa priceapa ca exista benzina turbo. chiar daca stiu ei cred ca sunt ca aspiratele. Am fost la BMW și vanzatorul a fost șocat ca vreau motor pe benzina zicea ca sunt primul client care vrea asa ceva. Incerca să-mi zica de cuplu diesel de la 1700 iar benzina peste 3000.si cand se uita în fisa tehnica să-mi arate surpriza diesel avea cuplu maxim în plaja 1750-2750 iar benzina 1250-4250 Doar poate cu ideea ca poluezi mai putin... ok, daca chiar asta vrei, e discutabil, CO2 e mai mare la benzinare. Dar consumul la benzina tot va fi mai mare, mult mai mare in cazul unei masini mari. Eu am dat peste 27000 euro pe o masina pe benzina noua, deci nu pot fi acuzat ca sint un "fan diesel". Sint doar un om care le-a testat pe ambele. Tu pana la urma ai condus vreo cateva zeci de mii de km in ambele sa te convingi ce si cum? Edited by maxtron_69, 12 September 2016 - 13:13. |
|
#65
Posted 12 September 2016 - 13:35
Unii vorbesc utopii, ca azi o benzina consuma cu 1litru in plus fata de un diesel.
Poate cu 90km/h pe drum drept si atat. Asa da. Dar in situatii de trafic, viteza, acceleratii depasiri, urcari, familie cu bagaje, etc.se schimba total treaba. Auris 1.4 benzina eurotrip 7800km. Consum 8 litri cu 4 oameni si bagaj pana in 140km. Passat 2.0 diesel 4 oameni si bagaj 5.6 litri, mers 140/150. Iar la viteza mare, spre 180+, benzina trage spre dublul motorinei. Un 1.6 benzina la 200 ia 11 sau 12 minim. Un diesel in jur de 6.3 tot 1.6 si mers ambele in germania. Restul sunt basme ca in laborator ia cu 1l mai putin. Asta pana dai de mersul si situatiile de trafic. |
#66
Posted 12 September 2016 - 13:37
Torquemada-666, on 12 septembrie 2016 - 13:35, said:
Unii vorbesc utopii, ca azi o benzina consuma cu 1litru in plus fata de un diesel. Poate cu 90km/h pe drum drept si atat. Asa da. Dar in situatii de trafic, viteza, acceleratii depasiri, urcari, familie cu bagaje, etc.se schimba total treaba. Auris 1.4 benzina eurotrip 7800km. Consum 8 litri cu 4 oameni si bagaj pana in 140km. Passat 2.0 diesel 4 oameni si bagaj 5.6 litri, mers 140/150. Iar la viteza mare, spre 180+, benzina trage spre dublul motorinei. Un 1.6 benzina la 200 ia 11 sau 12 minim. Un diesel in jur de 6.3 tot 1.6 si mers ambele in germania. Restul sunt basme ca in laborator ia cu 1l mai putin. Asta pana dai de mersul si situatiile de trafic. vorbesti de situatiile din trafic, in schimb dai exemple la viteze de peste 180kmh... mda, cam cate situatii in trafic ai tu incat sa mergi cu 180+? compari 1.4 benzina de pe o compacta (90 cp?, oricum submotorizata) cu un Passat de 2 litri diesel, normal ca benzina aia consuma mai mult... Edited by jericho, 12 September 2016 - 13:40. |
#67
Posted 12 September 2016 - 13:48
RedDev, on 09 septembrie 2016 - 10:01, said:
Am văzut multe mașini parcate aiurea pentru că posesorului îi e lene să o centreze. Indiferent de clasa mașinii însă la mașinile late și lungi e mai preponderent. Numai că mașinile mici întră frumos din prima în 90% din parcări. Eu mereu voi miza pe mașini mici atât timp cât conduc în Europa sau Japonia. Nu e o chestie de invidie că nu-mi pot permite numai Skodae Fabia ci e o chestie de bun simț: în Europa e civilizat numai cu mașini mici în oraș. Plus că te poți strecura mult mai ușor printre mașini parcate și cele care virează la stânga. Când mă voi duce în SUA sau Australia... Mașinile cu start-stop sunt poate 10%. La semafoare stau cu câte 16- 20 de mașini (4 benzi) și aud poate la 2-3 zile una care are pornit sistemul acesta. Anyway, următoarea mașină e benzină turbo automată, deși dealer-ul îmi tot recomanda diesel. Jenant e când trebuie să argumentezi vânzătorului de ce vrei produsul X în loc să zică: Da, facem cum doriți dumneavoastră. Intr-adevar insa, la masinute mici cum vrei tu (aporpo, ce inaltime ai? Nu toti incapem in piticanii, nu ca nu vrem ci ca nu se poate sa ma fac mai mic de inaltine decat sint, plus mai e si familia si tot) e ok si cu motor pe benzina. Dar tu te lupti pt benzina in general... si intrebarea e de ce? Esti deci un ecologist si zici ca dieselul polueaza? Ok atunci... sa nu vina unu sa zica ca tu poluezi mai mult ca el ca el are electric. Oricum, motorina necesita niste pasi mai putini de rafinare, adica un grad mai mic de poluare la sursa. Si nu cred ca stii tu cat % sint masini cu start-stop... ceea ce stim sigur e ca majoritatea celor noi si cam toate pe care scrie BlueMotion sau similar au asa ceva. Pe cand corsa urile tale mici nu au aproape garantat. Insa la tine e o lupta pe mai multe fronturi, nu iti plac masinile mai late ca a ta (nu late, ca nu ai definit tu reddev acuma ce e aia masina lata), masinile mai mari ca a ta, masinile in general care nu sint ca a ta. Wotan, on 09 septembrie 2016 - 10:15, said:
Referitor la Renault, aici o analiza comparativa intre 0.9 Tce vs. 1.5 dCi ambele de 90 cp. http://www.4tuning.r...-bun-17309.html 0.9 Tce: Putere maximă (CP/rpm): 90 / 5.250, Cuplu maxim (Nm/rpm): 135 / 2.500 1.5 DCi: Putere maximă (CP/rpm): 90 / 3.750, Cuplu maxim (Nm/rpm): 220 / 1.750 Consum urban: Tce: 7,5 litri / 100 km, dCi: 7,2 litri / 100 km Consum extra-urban: Tce: 5,8 litri / 100 km, dCi: 5,1 litri / 100 km Din punct de vedere al consumului si cheltuielilor clar nu mai iesi in castig cu dieselul. Singurul avantaj la diesel ar fi comoditatea data de cuplu la turatii joase. Dar, fata de de un benzinar aspirat care are cuplul maxim la 3500-4500 rpm, la turbo benzinare e la 2000-2500 rpm, deci nu e chiar atat de mare diferenta fata de diesel, in plus ai o gama de turatii disponibila de peste 1,5 ori mai mare. Trebuie doar sa turezi un pic mai mult. Daca 3000-4000 rpm ti se par multi, la o motocicleta sport ai cuplul maxim pe la 7000 si puterea maxima pe la 9500 rpm. http://www.bbc.com/n...gazine-36169815 Dieselurile facute inainte de 1997 au fost deja interzise. Vor sa elimine complet dieselurile din Paris din cauza emisiilor de particulate. Serios, condu una incarcata la maxim si cu AC on pe deal... sau fa o vacanta cu o rulota.... sau mergi cu 135 pe autostrada... sau cu 180 in germania si vezi consumul real Torquemada-666, on 12 septembrie 2016 - 13:35, said:
Unii vorbesc utopii, ca azi o benzina consuma cu 1litru in plus fata de un diesel. Poate cu 90km/h pe drum drept si atat. Asa da. Dar in situatii de trafic, viteza, acceleratii depasiri, urcari, familie cu bagaje, etc.se schimba total treaba. Auris 1.4 benzina eurotrip 7800km. Consum 8 litri cu 4 oameni si bagaj pana in 140km. Passat 2.0 diesel 4 oameni si bagaj 5.6 litri, mers 140/150. Iar la viteza mare, spre 180+, benzina trage spre dublul motorinei. Un 1.6 benzina la 200 ia 11 sau 12 minim. Un diesel in jur de 6.3 tot 1.6 si mers ambele in germania. Restul sunt basme ca in laborator ia cu 1l mai putin. Asta pana dai de mersul si situatiile de trafic. Dar multi care sustin aici pe totpicul asta benzinarele se refera la masinute mici de oras, de obicei sint baieti f tineri la prima lor masina si vor ceva ieftin si nu le convine ca unii au masini mari, spatioase, cu motoare cu cuplu urias si cu consum f mic totusi. Nu vei merge cu o masinuta mica cu 180 prin germnia... cand vei ajunge sa faci excursii in germania, nu vei pleca fara bagaje si fara alti 2-3 pasageri, si de aici confuziile. Experienta celor care isi dau cu parerea e redusa. Nu am vazut pana acum nici macar unul singur sa zica ok, uite experienta mea, dupa 20.000km cu dieselul mi-am luat un benzinar si vad ca e mai buna cu aia sau cu aia... nici macar un singur astfel de post nu exista Sint toti doar doritori de masini, care citesc asiduu pe forumuri jericho, on 12 septembrie 2016 - 13:37, said:
io zic sa conduci un benzinar de generatie noua, ca si tu traiesti tot din povesti vorbesti de situatiile din trafic, in schimb dai exemple la viteze de peste 180kmh... mda, cam cate situatii in trafic ai tu incat sa mergi cu 180+? compari 1.4 benzina de pe o compacta (90 cp?, oricum submotorizata) cu un Passat de 2 litri diesel, normal ca benzina aia consuma mai mult... Tu ce masini ai avut si ce ai acum de nu vorbesti din auzite? Nu e normal sa spui unu pic si despre tine cate ceva? Uite eu am zis mai sus experiente personale, nu din auzite. Oricum, si la 135km/h consumul la benzinare e atroce. ATROCE. Dai si un AC pe on si adio... Edited by maxtron_69, 12 September 2016 - 13:46. |
#68
Posted 12 September 2016 - 13:52
maxtron_69, on 12 septembrie 2016 - 13:48, said:
De cate ori conduci in Germania... acuma daca tu nu conduci... sint vreo 60 de milioane de nemti la ei acolo si cumpara ceva mai multe masini decat noi romanii. Tu ce masini ai avut si ce ai acum de nu vorbesti din auzite? Nu e normal sa spui unu pic si despre tine cate ceva? Uite eu am zis mai sus experiente personale, nu din auzite. Oricum, si la 135km/h consumul la benzinare e atroce. ATROCE. Dai si un AC pe on si adio... 1. baejneboon? 60 de milioane de nemti care merg cu 200 kmh? sunt tari ma nemtii astia... 2. eu am avut Dacia si tico... acum am un matiz... 3. Cat e consumul la benzinare la 135kmh si ac on? Hai sa vad daca stii |
#69
Posted 12 September 2016 - 14:03
Torquemada-666, on 12 septembrie 2016 - 13:35, said:
Unii vorbesc utopii, ca azi o benzina consuma cu 1litru in plus fata de un diesel. Poate cu 90km/h pe drum drept si atat. Asa da. Dar in situatii de trafic, viteza, acceleratii depasiri, urcari, familie cu bagaje, etc.se schimba total treaba. Auris 1.4 benzina eurotrip 7800km. Consum 8 litri cu 4 oameni si bagaj pana in 140km. Passat 2.0 diesel 4 oameni si bagaj 5.6 litri, mers 140/150. Iar la viteza mare, spre 180+, benzina trage spre dublul motorinei. Un 1.6 benzina la 200 ia 11 sau 12 minim. Un diesel in jur de 6.3 tot 1.6 si mers ambele in germania. Restul sunt basme ca in laborator ia cu 1l mai putin. Asta pana dai de mersul si situatiile de trafic. Exact ce am zis oamenii astia au ramas în alt secol. Ei tot compara turbo diesel cu benzina aspirat de acum 10 ani. |
|
#70
Posted 12 September 2016 - 14:23
"O fi totusi un motiv pt care erai primul O data ce ai pus turbo si intercooler pe benzina, s-a dus si fiabilitatea, si atunci nu mai ramai cu nimic."
Motivul este spalarea pe creier altfel nu se explica de ce vânzătorul BMW nu stia ca benzina are plaja de cuplu maxim dublu fata de diesel. M2,M3, m4,m5,M6 sunt exclusiv pe benzina Cum se zice daca vrei sport iti iei benzina. Și nu faci pipi pe tine ca o benzina turbo consuma 2l mai mult desi oricum nu va consuma atat. |
#71
Posted 12 September 2016 - 14:25
Diferenta ar fi ca la benzinare țăcănitul e la volan , pe cand la diesel este sub capota !
Alegerile se fac fie de placere fie de nevoie fie de ambele ! Edited by mzamfirm, 12 September 2016 - 14:26. |
#72
Posted 12 September 2016 - 14:27
Si am dat exemplu si de 1.6 diesel vs.benzina 1.4 Toyota auris gen.noua, nu doar de 2.0tdi.
Asa drum drept cu benzina si singur in masina, cu maxim 100, consuma f.putin. Dar si la motorina, pe acelasi drum, pana in 100km, resetat computerul si mers pret de 50km, am un 3 litri in bord, spre final ajunge spre 4l. Idealurile nu se discuta aici. Facuse odata Lamborghini un monstru de terem pe benzina de cateva sute de cai. Prin mlastini si ape, consuma peste 120litri pe suta. Oare diesel cat papa? Cu 1litru mai putin, dupa unii "experti auto"? "stimez ca un V12 de 5.2 care trebuie sa impinga 2.7 tone la deal va lua undeva la 100-120 la suta. Dar, arta cere sacrificii celora care cred ca LM002 e un autovehicul de "clasa"..." http://forum.club4x4...hp/t-62091.html Edited by Torquemada-666, 12 September 2016 - 14:34. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users