Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Filtru sedimente inainte de pompa?

Paște fericit!

electrician constructor video curs

Cum pot bloca transferul de date ...
 Ce reprezinta in chimie abrevieri...

Google pay ma taxeaza in timp ce ...

Kia Picanto 2022 - Problema motor?

Durere umar AC Joint
 Care este cea mai sanatoasa paine?

Zgomot ritmic ce urmeaza rotirea ...

Merita Lumix FZ82 in 2024?

Nu pot activa Memory Integrity
 Supratensiuni accidentale

Cuțit/ briceag drumetie

Cum am acces la o parte dintr-un ...

Mother's Day
 

Autostrada vs drumuri nationale

- - - - -
  • Please log in to reply
224 replies to this topic

#19
test_driver

test_driver

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,700
  • Înscris: 30.01.2006
Ultimul plin, am facut putin peste 500km in regim cu 2 benzi si ceva prin Bucuresti (vreo 30km), si ultimii 200 si putin pe autostrada cu 140 km/h, culmea ca am resetat CB-ul in bucuresti fara sa vreau, si la sfarsit, desi pe B aveam 7L/100km (datorita autostrazii), cand am facut ful-ul la loc, calculat la pompa am scos un 5,8L/100km. Pana sa il resetez in Bucuresti aveam in bord un consum de 5.0L/100km.

#20
thisbeatishot

thisbeatishot

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 862
  • Înscris: 24.10.2015

View Posttanakka, on 24 octombrie 2015 - 12:27, said:


Ce masina ai?

#21
dcr

dcr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,022
  • Înscris: 01.05.2004

View PostMar-zZz, on 24 octombrie 2015 - 12:40, said:

Autostrada. Fac drumul mai rapid si am consum mai bun. Cat despre plăcerea de a conduce ... In cazul meu oricum nu exista, si practic sportul asta doar pentru ca am nevoie.
Niciodata un mers constant, cvasi regulamentar (80-100 km/h, urban -extraurban) pe DN nu va ajunge un consum de mers constant pe autostrada de 130 km/h.
L.Edit  - adica consumul la mers constant  pe DN este mult mai mic decat celalalt.

View PostNenea Zap, on 24 octombrie 2015 - 15:12, said:

Si cum mai exact mergi constant cu 80-100 prin sate?
Sunt DN-uri care sunt doar sat in sat pe zeci de km.
Adormi si pe acolo cu 50 km/h.
Exact asa cum ai auzit (vazut Posted Image ) Si eu merg constant pe DN, 80-100 km/h, consumul este foarte bun iat timpul de mers este sub al unora care merg cu max 50 in localitati si 140 in afara.

Edited by dcr, 24 October 2015 - 15:54.


#22
tanakka

tanakka

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 609
  • Înscris: 29.06.2013

View PostSerafim606, on 24 octombrie 2015 - 12:32, said:


E plictisitor, dar din punct de vedere al sigurantei in trafic e mai ok fara curbe si depasiri.
   Corect in mare parte cu mentiunea ca autostrada te imbie la viteze mari.Iar excesul de viteza se stie unde duce

View Postsanderoalex, on 24 octombrie 2015 - 13:07, said:

daca esti sofer de ocazie,e adevarat ca te plictisesti.sa zicem ca trebuie sa strabati jumatate de europa,mai mergi pe drumuri nationale?
   Pai depinde.In vest sunt sosele rapide,foarte apropiat de ceea ce inseamna autostrada.Si drumurile nationale prin Ungaria sau Slovenia(doar 2 exemple)inseamna altceva decat cele de la noi.Cand mi-am adus prima masina din germania am venit doar pe autostrada prin Austria si Ungaria.A fost si ultima data

View Postgumball3000, on 24 octombrie 2015 - 12:29, said:

depinde si de drum + restul participantilor la trafic

Am deja vreo cateva trasee preferate, chiar daca nu sunt DN-uri:
https://www.google.r...c!1m0!3e0?hl=ro
https://www.google.r...13,13.21z?hl=ro
https://www.google.r...9!1m0!3e2?hl=ro
    Eu n-am propus neaparat DN-uri ci orice altceva decat autostrada.Ceea ce propui tu sunt niste trasee f pitoresti,superbe.Pe cele din Apuseni am fost de mai multe ori.Daca esti pasionat stii cumva de drumul ce face legatura intre Tg Secuiesc si Focsani?Pe la Tulnici-Ojdula?Cand am fost eu ultima data erau neasfaltati vreo 60 km.Altfel drumul asemeni celor propuse de tine o feeerie

View Posttablagiu_xxx, on 24 octombrie 2015 - 13:22, said:

autostrazile sunt in primul rand pt transportul (marfa si persoane) pe distante mai mari.

can ai de facut 100 de km poti sa mergi pe orice drum vrei, nu cred totusi ca ti-ar placea catev asute de km printre tiruri si carute ...
   Tocmai asta spuneam.Prefer pt distante lungi drumurile nationale.Evident ca pt 50-100 km nu se mai pune problema pe ce drum te deplasezi.Iar lungimea drumurilor pe care le fac eu pleaca de la 400 km in sus.Dar cum am mentionat e optiunea mea asta

View Postf300, on 24 octombrie 2015 - 13:30, said:

Autostrazile si drumurile in general sint pentru transport nu pentru distractie. Pentru cine vrea distractie exista jocuri, exista circuite; pina si la legendarul Nürburgring citeva ture te costa probabil mai putin decit cit cauciuc consumi, presupunind ca nu ai un Logan si ca nu mergi cu 50 la ora.

Desigur, nu e ABSOLUT nici o problema sa iti placa sa te dai cu masina, fie de placere fie profesional - atita vreme cit nu pui pe altii in pericol. Dar prioritatea drumurilor nu este asta. Daca am inventa teleportarea masinile si autostrazile ar ajunge precum calaria. E ceva ce te excita si vrei neaparat poti sa o faci foarte bine (cu costurile necesare) atita vreme cit nu deranjezi pe altii.
    Am mentionat ca ma refer doar la sofatul responsabil.din pacate la noi nu exista circuite,si cati si-ar permite sa mearga la circuitul propus de tine pt distractie.Totusi de asta cred ca sunt tipuri si marci de masini.Pt a simti si un pic de placere cand te deplasezi

#23
CGDBZ

CGDBZ

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,029
  • Înscris: 29.06.2011
Eu prefer de la 1km in sus autostrada. Din pacate nu am aceasta posibilitate, in schimb nu va opreste nimeni sa va riscati viata pe DN, este intradevar mai palpitant.

#24
tanakka

tanakka

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 609
  • Înscris: 29.06.2013

View PostBursul, on 24 octombrie 2015 - 13:53, said:

Consder ca ai destul de mult timp liber avand in vedere ca iti place sa stai pe drumuri. Fa-te sofer de tir si bafta pe drumurile nationale.
Timpul liber eu mi-l fac,nimeni altcineva.Iar pe drumuri sunt nu pt placerea de a conduce.Ci cu un anumit scop.Deocamdata nu exista teleportare sa ajung in acest fel unde imi doresc.Unul din motivele pt care fac atatia km ar fi pescuitul.Altul ar fi muntele.Si ar mai fi si alte placeri pt care trebuie sa ma deplasez.Cred ca esti rautacios cand propui sa ma fac sofer de tir.Una e deplasarea cu turismul propriu si alta ca angajat al unei firme pt transport marfa

View Postsandu222, on 24 octombrie 2015 - 13:41, said:

Acesta ar trebui sa fie adevaratul scop al unei masini, nu ca la noi iti iei masina sa te lauzi sau sa te duci cu ea si la WC.
   Eu cred ca pici cumva in extreme.Fara suparare

View Postbizpenet, on 24 octombrie 2015 - 14:18, said:

Am venit Hamburg-granita Ro in 1 zi, lejer si relaxat, cu pauze.
Pe autostrada.
In DE am fost impresionat de centurile oraselor, mi-a placut ca fara nervi si stres ajung dintr-o localitate in alta extrem de repede.
De la vama pana in Cluj am venit in aprox 8 ore si au fost si parti cu trafic bara la bara.
Am in gand cuvantul EFICIENT, totusi trage singur concluzia.
Cat despre senzatii, da e monoton, drept si fara senzatii tari, dar pentru asta am pe pc nfs si consola, in casa la caldura si nici nu dau bani la meseriasi sa dezdoaie table.
   eu nu pot fi de acord cu consola sau cu nfs-ul propus de tine.Nici cu Nurburgring-ul propus de un alt coleg mai sus.Asa este fara discutie e mai eficient pa autostrada,dar nu uita ca si pe autostrazi se indoaie destula tabla.Si de multe ori acolo datorita vitezei numai e nimic de indreptat

Edited by tanakka, 24 October 2015 - 18:23.


#25
tanakka

tanakka

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 609
  • Înscris: 29.06.2013

View PostNenea Zap, on 24 octombrie 2015 - 15:12, said:

Si cum mai exact mergi constant cu 80-100 prin sate?
Sunt DN-uri care sunt doar sat in sat pe zeci de km.
Adormi si pe acolo cu 50 km/h.
    Corect.Este enervant pe acolo.Dar eu unul am statie.Foarte utila din punctul asta de vedere.Asta nu inseamna ca merg cu 140 prin satele respective...ci unde se poate depasesc limita legala cu cat consider eu ca se poate circula in siguranta.

View Posttest_driver, on 24 octombrie 2015 - 14:59, said:

IN primul rand nici mie nu-mi plac autotrazile. ZIlele astea am facut cateva mii de km prin tara si nu m-am grabit deloc, am plecat cu ult timp inainte asa ca am mers incet. Daca trebuie sa faci peste 1000km intr-o zi, atentie, a zis "trebuie", atunci autostrada este un must, e plictisitor, dar ajungi la timp, daca ai de facut un drum de peste 1000km sau chiar mai lung, dar nu ai nici o graba si ai bani de cazare la nevoie, atunci nu mai conteaza, personal prefer drumurile cu 2 benzi, mai trci print-un sat, mergi constant cu 80-100km/h consumul este minuscul, eu am scos zilele astea 5.2 L/100km la pompa, eu l consider un consum minuscul, chiar daca altii consuma si 2L/100km. Pe autostrada pui 130km/h pe pilot si stai asa pana se termina autotrada, ceea ce este criminal, adorm la volan, nu exista nici o placere. Macar daca ar fi fara limita de viteza, la 180kmh pe pilot trebuie sa stai atent, te tine in priza, la 130 risti sa adormi, cel putin dpmdv, asa pe E-uri nu ai cum sa adormi, tot timpul de va depasi cineva si trebuie sa fi atent sa-i facilitezi depasirea, sau depasesti pe cineva, si trebuie sa fi atent cum o faci. In scimb la drumurile cu 2 benzi urasc daca au asfaltul prost, prefer autostrada in cazul asta, am prins si km buni asa, si nu-mi mai trebuie, este un stres maxim si neplacut.

Deci nu poti face o comparatie, epinde ce ai nevoie sa faci, daca nu esti in concediu si esti stamtorat cu timpul, atunci autostrada, daca nu esti stramtorat de timp, eu as merge oricand pe drumuri cu 2 benzi pentru ca asta e placerea de a conduce, libertatea si faptul ca vezi peisaje si oameni diferiti trecand pe langa campuri si prin sate diferite.

Drumuri bune.
    De acord cu ce spui.Doar ca pe mine nu ma deranjeaza nici drumurile cu o singura banda de mers pe sens

View Posttest_driver, on 24 octombrie 2015 - 15:49, said:

Ultimul plin, am facut putin peste 500km in regim cu 2 benzi si ceva prin Bucuresti (vreo 30km), si ultimii 200 si putin pe autostrada cu 140 km/h, culmea ca am resetat CB-ul in bucuresti fara sa vreau, si la sfarsit, desi pe B aveam 7L/100km (datorita autostrazii), cand am facut ful-ul la loc, calculat la pompa am scos un 5,8L/100km. Pana sa il resetez in Bucuresti aveam in bord un consum de 5.0L/100km.
   Pot spune si eu ceva de consum pe DN-uri.Ultimul drum 1200 km doar extraurban,ceva bagaj,consum in pompa 6%

View Postthisbeatishot, on 24 octombrie 2015 - 15:49, said:

Ce masina ai?
mazda 6

#26
kodiak

kodiak

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 6,307
  • Înscris: 15.01.2007
România are puțini km de autostrada, dar suntem premianți la numărul de morți în accidente rutiere !
Trageți concluziile !

Autostrăzile nu sunt făcute pentru plăcerea de a conduce, sunt făcute pentru economie și pentru transporturi, aș zice că traficul autoturismelor e ceva secundar în decizia de a construi autostrăzi !
Autostrăzile redau foarte exact dezvoltarea economică a unei țări !

Se vede, nu-i așa ?

#27
tanakka

tanakka

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 609
  • Înscris: 29.06.2013

View PostCGDBZ, on 24 octombrie 2015 - 18:18, said:

Eu prefer de la 1km in sus autostrada. Din pacate nu am aceasta posibilitate, in schimb nu va opreste nimeni sa va riscati viata pe DN, este intradevar mai palpitant.
     de ce sa-ti risti viata?ai vreo statistica in care se arata ca pe dn e mai periculos ca pe autostrada?

View Postkodiak, on 24 octombrie 2015 - 19:10, said:

România are puțini km de autostrada, dar suntem premianți la numărul de morți în accidente rutiere !
Trageți concluziile !

Autostrăzile nu sunt făcute pentru plăcerea de a conduce, sunt făcute pentru economie și pentru transporturi, aș zice că traficul autoturismelor e ceva secundar în decizia de a construi autostrăzi !
Autostrăzile redau foarte exact dezvoltarea economică a unei țări !

Se vede, nu-i așa ?
    Din pacate doar interesul privat primeaza in romanica.Am mai spus-o si-o repet.In 98% din cazuri daca nu exista interesul cuiva de a castiga bani,nu face face nimic la noi.Interesul public ori al cetateanului nu exista

#28
wb626ek

wb626ek

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,392
  • Înscris: 05.11.2014

View Posttanakka, on 24 octombrie 2015 - 19:15, said:

de ce sa-ti risti viata?ai vreo statistica in care se arata ca pe dn e mai periculos ca pe autostrada?
La noi in Romania nu ai nevoie de statistica!
In iulie când am venit acasa, am urcat pe autostrada la Nadlac, pana la centura Aradului nici o masina pe ambele sensuri, iar pana la Timisoara vreo 3 sau 4. Deci, una singura sa fi si sa iti dai gramada? :)

#29
kodiak

kodiak

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 6,307
  • Înscris: 15.01.2007
Moncher, în ziua de azi fără autostrăzi nu există economie !

Ford și Renault le bat obrazul guvernantilor noștri ca au o problemă să-si exporte masinile, aceeasi problema o au si alți producători de diverse bunuri, într-o economie globalizata să nu ai posibilitatea să-ti exporți produsele sau să-ti imporți materia primă, e moarte economică !

Mai țineți minte povestea cu fabrica Mercedes de acum 7-8 ani ? Au construit-o in Ungaria, dar guvernanții noștri se bat cu poula pe piept ca ei sunt buni români și patrioți !

Mă duc mâine până după Oradea și înapoi, vreo 400 de km, și n-am nici o urmă de entuziasm sa ma târâi în spatele unor camioane, să casc ochii cât cepele că se depășește riscant, că Garcea stă la pânda prin sate și alte aiureli din astea, sincer, mi-e scârba de toate astea !

#30
f300

f300

    30k si ma duc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,000
  • Înscris: 27.09.2008
Intr-adevar e intrebare de olimpiada si e nevoie de tone de statistici pentru a distinge intre o autostrada cu cel putin doua benzi pe sens, separate in mod serios si unde n-au voie (si chiar nu gasesti decit in cazuri absolut rare si extreme) biciclisti, carute, etc cu a trece prin fiecare localitate, a intilni carute, tractoare, biciclisti, betivi, copii, oameni care spala covorul, Huidu&co pe contrasens, zeci de depasiri facute de tine si sute facute de altii de iti scot peri albi daca intr-adevar ai de mers mai mult decit de ici-colea, etc. Intr-adevar este tema pentru cercetatorii de la CERN ca sa iti spuna pe unde e mai periculos...

#31
tanakka

tanakka

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 609
  • Înscris: 29.06.2013

View Postkodiak, on 24 octombrie 2015 - 19:33, said:

Moncher, în ziua de azi fără autostrăzi nu există economie !

Ford și Renault le bat obrazul guvernantilor noștri ca au o problemă să-si exporte masinile, aceeasi problema o au si alți producători de diverse bunuri, într-o economie globalizata să nu ai posibilitatea să-ti exporți produsele sau să-ti imporți materia primă, e moarte economică !

Mai țineți minte povestea cu fabrica Mercedes de acum 7-8 ani ? Au construit-o in Ungaria, dar guvernanții noștri se bat cu poula pe piept ca ei sunt buni români și patrioți !

Mă duc mâine până după Oradea și înapoi, vreo 400 de km, și n-am nici o urmă de entuziasm sa ma târâi în spatele unor camioane, să casc ochii cât cepele că se depășește riscant, că Garcea stă la pânda prin sate și alte aiureli din astea, sincer, mi-e scârba de toate astea !
    Cand ne-au primit in UE europenii crezi ca se gandeau la noi ca la o economie infloritoare?Am fost priviti doar ca o piata de desfacere si atat.Doar n-o sa-i concuram pe ei,nu-i asa?
    Iar patriotismul la romani e de Caragiale
    Pt Garcea solutia e statia.Am mai spus-o.Ii cam elimina din ecuatie...

#32
f300

f300

    30k si ma duc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,000
  • Înscris: 27.09.2008

View Posttanakka, on 24 octombrie 2015 - 19:50, said:

Am fost priviti doar ca o piata de desfacere si atat.

Asta e o timpenie ilogica de pe vremea cind Iliescu iesea presedinte cu 85%+. Cum esti piata de desfacere daca nu desfaci si tu in alta parte?! Ti se da moca? Bine, multumesc!

#33
tanakka

tanakka

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 609
  • Înscris: 29.06.2013

View Postf300, on 24 octombrie 2015 - 19:47, said:

Intr-adevar e intrebare de olimpiada si e nevoie de tone de statistici pentru a distinge intre o autostrada cu cel putin doua benzi pe sens, separate in mod serios si unde n-au voie (si chiar nu gasesti decit in cazuri absolut rare si extreme) biciclisti, carute, etc cu a trece prin fiecare localitate, a intilni carute, tractoare, biciclisti, betivi, copii, oameni care spala covorul, Huidu&co pe contrasens, zeci de depasiri facute de tine si sute facute de altii de iti scot peri albi daca intr-adevar ai de mers mai mult decit de ici-colea, etc. Intr-adevar este tema pentru cercetatorii de la CERN ca sa iti spuna pe unde e mai periculos...
     Nu doresc sa te contrazic..Dar crezi ca soferii iresponsabili care fac accidente pe DN sunt mai responsabili pe autostrada?
     Pe DN-uri exista mai multe cauze care pot genera accidente.Corect.Dar in opinia mea totul depinde de sofer pt a circula in siguranta.
     Desigur aici pot spune unii ca au facuti 1 milion de km fara accident.In schimb cati dintre noi pot recunoaste ca sunt soferi fara aptitudini?Pt ca oricum ai judeca situatia trebuie sa ai o anumita inclinare spre soferie.Asta se aplica cam in orice domeniu
    Ia afirmatia mea ca fiind una generalista

View Postf300, on 24 octombrie 2015 - 19:56, said:

Asta e o timpenie ilogica de pe vremea cind Iliescu iesea presedinte cu 85%+. Cum esti piata de desfacere daca nu desfaci si tu in alta parte?! Ti se da moca? Bine, multumesc!
  Ce legatura are una cu alta?in opinia ta ca sa fii piata de desfacere trebuie sa si exporti?Crede-ma nu vad legatura...
   Si bineanteles ca nu primesti nimic moca.Tocmai asta era si este ideea europenilor.Sa faca bani de pe noi.
    Poate nu m-am facut bine inteles din primul post.Crezi cumva ca le iau apararea tuturor celor care au guvernat pana acum in romanica?Niciodata asta.Dimpotriva ii acuz.In opinia mea de genocid impotriva populatiei

#34
kodiak

kodiak

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 6,307
  • Înscris: 15.01.2007
Din experiență pot să spun că e mult mai ușor de circulat pe autostrada decât pe drumuri naționale !
Bineînțeles că pe autostradă e și mai rapid !

Întreabă-i și pe soferii de TIR pe unde le place sa circule mai mult, pe drumuri naționale sau pe autostrăzi ?

#35
AlexIP

AlexIP

    marele licurici

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,763
  • Înscris: 25.09.2004

View Posttanakka, on 24 octombrie 2015 - 12:27, said:

Circulatia pe autostrada o consider plictisitoare.Dpmdv masina devine pe autostrada doar un mijloc de a ajunge la o anumita destinatie.
N-as vrea sa fiu inteles gresit.Nu incurajez un stil de condus iresponsabil,cu depasiri la limita,neacordare de prioritate,viteza excesiva,etc.Dar autostrada parca te priveaza de placerea sofatului.Depasirile nu prea mai exista.Curbe la fel.Toate lucrurile pe care le-am blamat in lipsa autostrazii acum mie personal imi lipsesc.

Cel mai bun răspuns:

View Posttest_driver, on 24 octombrie 2015 - 14:59, said:

Daca trebuie sa faci peste 1000km intr-o zi, atentie, a zis "trebuie", atunci autostrada este un must, e plictisitor, dar ajungi la timp

Autostrada nu e ca să te plimbi de plăcere. Autostrada e ca să poți băga mai multe mașini pe aceeași rută, în siguranță, cu timpi de parcurs mai mici, cu stres mai puțin - nu-ți sare un animal / biciclist / căruțaș / alt automobilist în față, nu stau gaborii cu radarul la 50 km/h și nu îți vine nimeni de pe contrasens.
Autostrada e ca să nu mai moară oameni pe drumuri prea aglomerate unde ai și trafic local și trafic greu. Am 3 cunoștiințe care încă ar fi fost în viață dacă ar fi existat autostradă acum vreo 8 ani.
Autostrada e ca să poți merge cum am prins azi-noapte la unguri, 80 km/h pe ceață cu distanță între mașini cât să-i vezi stopurile celui din față și să poți frâna în siguranță în caz că dispar. Cum am ajuns pe DN în România n-am putut merge mai rapid de 40-45 pentru că nu eram siguri că nu ne sare ceva din laterală în față prin vreun sat.

În fine, imaginați-vă cum ar fi București - Pitești fără autostradă. Da, se poate și pe DN, chiar dacă îți aruncă țiganii cu ouă în parbriz.

#36
Bogdansv1

Bogdansv1

    Nauc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,286
  • Înscris: 13.03.2015
În zona în care stau, nu am opțiuni așa că sunt obișnuit să conduc pe DN. Când am de ajuns undeva unde e autostradă, o folosesc, ținând cont că fac minim 350 km ca să prind o autostradă și prin urmare intervine și oboseala. DAR când trec munții îmi place pe DN, am serpentine care mă fac să simt și plăcere în condus, nu numai necesitate. În schimb sunt sătul de DN2, l-am făcut de sute de ori și este DN-ul cu cei mulți kilometri prin localități, în special în județele din jumătatea de nord a Moldovei.

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate