Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Dade, dade

Parola la lock screen

Deparazitare externa pisici fara ...

Seriale turcesti/coreene online H...
 Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik
 Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...

Crapaturi placa

cum imi accesez dosarul electroni...
 Momentul Aprilie 1964

Sursa noua - zgomot ?

A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS

Pareri apartament in zona Berceni?
 

Autostrada vs drumuri nationale

- - - - -
  • Please log in to reply
224 replies to this topic

#217
test_driver

test_driver

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,692
  • Înscris: 30.01.2006
Unele masini merg pana in 30 km/h, sub el nu am idee ce se intampla, probabil decupleaza, sau probabil ramane cuplat la 30 pana faci poc. Dar la cele cu stop & Go trebuie sa ciupesti acceleratia sau ceva de genul ca sa o ia din loc. Oricum, ca sofer esti in control, nu te poti baza pe tehnologia asta. Iar trenul.... sa-mi arati si mie trenul cu scaune sport sau confort, in care poti sa fumezi, sa opresti la ce peco vrei tu sa cumperi ce vrei tu, etc. SI oricum, ca si combustibil e aproape la un pret acceptabil in comparatie cu trenul, daca sunt 2 persoane cu siguranta este putin mai ieftin cu masina decat cu trenul, iar confortul este mult peste orice tren.

#218
mufasa

mufasa

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,011
  • Înscris: 02.12.2014

View Posttanakka, on 26 octombrie 2016 - 10:19, said:

Nu stiu daca pt ACC exista o limita de viteza pt care poate fi folosit.In teorie daca cel din fata ta a oprit ,opresti si tu si daca el pleaca ,pleci si tu automat...Dar pt asa ceva nu este mai bun trenul?Posted Image

Eu am pe masina nevestimii ACC si nu-l sufar. In primul rand chiar si la setarea distantei cea mai mica tot e prea mare. In al doilea rand as zice ca nu regleaza distanta in functie de viteza (totusi trebuie sa mai verific, masina e noua si n-am mers decat o data cu ea). Dar ce e cel mai prost este ca pe autostrada, la schimbarea ta sau a celorlalti a benzilor, cum apare ceva in fata masinii franeaza prea mult pentru gustul meu ca sa faca distanta aia prea mare de care vorbeam.

#219
tanakka

tanakka

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 609
  • Înscris: 29.06.2013
Eu cred ca cei care au conceput ACC-ul aveau alte idei decat cele ale tale,in ceea ce priveste circulatia in siguranta.Daca ai circulat cu ACC te-as intreba la mers in coloana cum se comporta?In rest daca tu spui ca esti oprit la o distanta mare pt tine fata de masina care te precede,sunt convins ca si pt mine ar fi la fel...

View Posttest_driver, on 26 octombrie 2016 - 16:43, said:

Unele masini merg pana in 30 km/h, sub el nu am idee ce se intampla, probabil decupleaza, sau probabil ramane cuplat la 30 pana faci poc. Dar la cele cu stop & Go trebuie sa ciupesti acceleratia sau ceva de genul ca sa o ia din loc. Oricum, ca sofer esti in control, nu te poti baza pe tehnologia asta. Iar trenul.... sa-mi arati si mie trenul cu scaune sport sau confort, in care poti sa fumezi, sa opresti la ce peco vrei tu sa cumperi ce vrei tu, etc. SI oricum, ca si combustibil e aproape la un pret acceptabil in comparatie cu trenul, daca sunt 2 persoane cu siguranta este putin mai ieftin cu masina decat cu trenul, iar confortul este mult peste orice tren.
    Acum tu ai dus cumva spre extrem afirmatia mea.Normal ca nu poti compara trenul cu masina din nici un punct de vedere.Ceea ce voiam sa insinuez era ca sistemele astea te lipsesc de placerea sofatului.Chiar tu afirmai ca sunt momente in care nu conduci molcom si relaxat....Posted Image   Cu sistemele astea active nu ti-ar fi mai greu?

#220
test_driver

test_driver

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,692
  • Înscris: 30.01.2006
Pai in zilele in care ma apuca momentul acela dezactivez totul si merg asa cum vreau eu. Iar cutia automata imi place oricum, adica as agreeao si la un condus alert. Nu imi plac clapetele de pe volan in nici o situatie, prefer sa trag de un levier in centru, dar la drum lung prefer masinile fara levier (stil mercedes) ca ai mai mult loc de sucuri sau alte chestii infipte in masina, asa ca as accepta si clapetele de pe volan pana la urma. Sau daca as avea destui bani as cumpara o masina in genul Jaguar sau Mercedes sau viitorul Ford mondeo care nu mai au levierul de schimbator in centru si o a doua masina, ceva in genul Ford Focus RS sa-i rup gura cand am chef. Am fost zilele astea pana la Iasi, si desi nu am folosit pilotul automat aproape deloc, totusi nu am condus deloc sportiv, ba chiar am mers incet, cu o medie de viteza de 70 si putin de km. Deci se poate sa conduc oricum, in orice conditii, depinde de chef. La intors am avut medie de aproape 90 km/h sau poate mai mult, o sa merg acum cu masina si o sa vad, ca am venit aseara inapoi, si i-am dat, dar nu tare, o sa vedem media, oricum nu m-am stresat, dar ma uitasem pe drum la un momentad la media de viteza, ca am resetato la plecare si era de 87 km/h, fara autostrazi si mersesem destul de alert, dar fara sa ma stresez. Am avut si ceva opriri destul de lungi cu motorul oprit, mai un pipi la tufis, mai alte probleme. Apropo, suferim tare de lipsa acuta de pecouri pe unele drumuri, si daca ai probleme e cam complicat sa respecti legea, te mananca dracului vupile daca esti noaptea. imi era si frica sa ma duc la tufis tinand cont ca oprisem intro zona in care traversau vulpile strada de ziceai ca esti in povestile cu ursul pacalit de vulpe.

#221
tanakka

tanakka

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 609
  • Înscris: 29.06.2013
Ce sa-ti spun,fiecare cu placerile lui...Eu raman la parerea mea si anume ca in viata asta nu voi vedea automata din proprie vointa,niciodata.Indiferent de cate ambreiaje sau nr de trepte,ca are sau n-are levier.Daca e de tras de masina ,eu vreau sa trag cum cred eu de cuviinta,nu cum cred cei care au proiectat cutia.Eu asa cred ca simti masina...La fel cum niciodata nu ascult muzica in masina.Radio este exclus,nu ma intereseaza stirile de nici un fel.Daca am nevoie de vreo informatie mi-o caut singur.
    In ceea ce priveste viteza medie,70 la ora nu mi se pare mica deloc...din contra.Totusi n-ai specificat daca ai condus ziua ori noaptea,pt ca peste zi este destul trafic.Mai putin bucata pana la Harsova(banui ca pe acolo ai mers).In rest destule masini,radare...Apai 90 la ora ziua e mers tare,dupa mine.Acolo tb neaparat statie CB si antiradar ca ramai urgent fara permis,daca nu te intelegi la o spaga cu militianul...
Ca sa-ti dau un ex de la voi din zona...Tulcea-Braila in jur de 100 km cu 50 de sate si vreo 700 de curbe...Incearca pe acolo o medie de 70 la ora sa vezi daca iti iese...De la tine pana la Tulcea iese si mai bine de 70 dar mai departe greu de tot

#222
Passenger001

Passenger001

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,362
  • Înscris: 07.08.2015

View Posttanakka, on 26 octombrie 2016 - 21:47, said:

  Ceea ce voiam sa insinuez era ca sistemele astea te lipsesc de placerea sofatului.
Nu uita ptr ce sunt concepute aceste sisteme: ptr a maxima siguranta!
Tu partial ai dreptate, dar cati dintre noi merg cu masina numai de placere? Ptr multi soferi, vre-o 80% din km parcursi, sunt facuti la ore, pe strazi si cu o circulatie de care cu siguranta nu au chef. Una este sa mergi relaxed cu familia in concediu, alta este drumul zilnic la job.  Ce placere este sa mergi dimineata, inca pe intuneric, bara-n-bara cu alti sute si mii de soferi? Si daca in aceste conditii ai avea un sistem care iti poate aduce siguranta spre maximum...top!
Si daca ai nevoie de placere la condus, sistemul se poate deactiva oricand.

View Posttanakka, on 26 octombrie 2016 - 21:47, said:

Daca ai circulat cu ACC te-as intreba la mers in coloana cum se comporta?
Aici difera de coloana. Adica coloana de stop&go, sau coloana care se deplaseaza cu 70, 90, 100...km la ora. Aici mai trebuie mentionat ca functiunea de stop&go este extra (deci pe langa acc-ul normal) si nu o au toate firmele. Plus ca poate fi cu sau fara lane assist (care corecteaza automat directia).

Eu am sau am avut urmatoarele sisteme si le cunosc destu de bine:
- acc+stop&go+lane assist+side assist de la VW model 2012; functioneaza 0-250km/h, in oras +stop&go (parca pana max 50km/h) franeaza singur pana la 0km. Functiona foarte bine, ceva fine-tuning lipsea,  trecut ceva ani, poate intre timp este altfel.
- acc-ul plus toate pachetele de la BMW: cele mai vechi (pe X5 e70) tot asa le lipsea fine-tuning. De ex cand Frana, te cam punea in nas, adica frana ceva mai mult decat ar fi fost nevoie. La modelul nou (X5 f15), este totul mult mai precis, nu mai franeaza asa tare. Poate tot asa Frana pana la 0km, si apoi pleaca singur mai departe. Daca stai mai mult de parca vre-o 2 secunde pe loc si este activat sistemul start-stop al motorului, trebuie sa apesi usor acceleratia si pleaca singur. La BMW trebuie sa ai cel Putin o mana pe volan, nu nu, te avertizeaza. Directia merge Automat (se tine dupa cel din fata) numai ca soferul trebuie sa atinga cu o mana volanul.

Punctele minus la sistemele VW si BMW: nu recunosc masini/lucruri care stau pe loc. De ex, daca te apropii cu 140km/h spre o masina care merge cu numai 100km/h -> no problem. Te apripii de o masina care sta pe loc (de ex sfarfitul unui stau) -> boom!
De altfel sistemele sunt sensibile la zapada. Senzorii/camerele sunt jos in bara si daca este foarte multa zapada -> no function! Problema este ca, daca pica un sistem, pica toate. Adica pe zapada multa nu ai nici macar tempomat simplu.

- momentan am sistemul pe un Opel Insignia, functioneaza destul de okay. Eu il folosesc numai ca Tempomat. Desigur are si de a face cu faptul ca masina este manuala. Sistemele functioneaza 100% (si de fapt numai asa fac sens) numai cu o cutie automata. Cum sa opreasca si sa plece singura in stop&go o masina fara cutie automata?

- de cateva luni are tatal meu un Mercedes cu distronic plus + toti asistentii posibili. Am testat numai de cateva ori, dar: WOW! Este un R2D2 cu loc ptr 5 pasageri. Exact ce scria colegul mai sus: mers cu trenul. Nu numai ca sistemul recunoaste si stau sau alte obiecte care nu se misca, sistemul poate sa depaseasca singur! Daca pe autostrada de ex te apropii de o masina care merge mai incet, daca semnalizezi stanga, sistemul depaseste singur. Nu trebuie sa faci nimic, poti lua mainile de pe volan. Se asigura daca este liber, schimba banda singur, accelereaza pana la viteza maxima setata (functioneaza pana la max 200km/h, parca...) si se reintoarce pe banda dreapta cand este liber. Plus ca aici se poate seta data vrei sa "depaseasca" pe dreapta. Adica daca unul doarme pe banda stanga, nu trece pe langa el prin dreapta.
Pe mine personal sistemul de la Mercedes ma infricoseaza putin...

Din cate stiu eu, toate sistemele functioneaza pe baza de timp, masurat in secunde distanta fata de masina din fata. Iar asta se poate seta, asa in mare intre 1-3 secunde. Desigur depinde de viteza, la 100km/h nu poti seta 1 secunda.
Problema este putin diferenta dintre teorie si practica: eu de ex sunt cineva care merge cat de tare posibil, dar la capitolul distanta nu ma joc. Si de multe ori pe autostrazi aglomerate nu este posibil sa tii distanta regulamentara nici daca vrei. Daca o faci, iti tot intra cineva in fata. La toate sistemele, cand cineva intra in fata, sistemul franeaza. Asa ca in multe situatii trebuie setata distanta, sau mai bine zis timpul mininal posibil.

Dar un lucru nu trebuie uitat: cum am scris mai sus, toate astea sunt sisteme de asistenta care incearca sa maximeze siguranta (si dpmdv Mercedes nu incearca, ci ofera siguranta), dar nu sunt Autopilot! Okay sistemul Mercedes se apropie de Autopilot, dar si ala te avertizeaza daca iei mainile mai mult de 15 secunde de pe volan.

#223
test_driver

test_driver

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,692
  • Înscris: 30.01.2006

View Posttanakka, on 30 octombrie 2016 - 13:32, said:

Ce sa-ti spun,fiecare cu placerile lui...Eu raman la parerea mea si anume ca in viata asta nu voi vedea automata din proprie vointa,niciodata.Indiferent de cate ambreiaje sau nr de trepte,ca are sau n-are levier.Daca e de tras de masina ,eu vreau sa trag cum cred eu de cuviinta,nu cum cred cei care au proiectat cutia.Eu asa cred ca simti masina...La fel cum niciodata nu ascult muzica in masina.Radio este exclus,nu ma intereseaza stirile de nici un fel.Daca am nevoie de vreo informatie mi-o caut singur.
    In ceea ce priveste viteza medie,70 la ora nu mi se pare mica deloc...din contra.Totusi n-ai specificat daca ai condus ziua ori noaptea,pt ca peste zi este destul trafic.Mai putin bucata pana la Harsova(banui ca pe acolo ai mers).In rest destule masini,radare...Apai 90 la ora ziua e mers tare,dupa mine.Acolo tb neaparat statie CB si antiradar ca ramai urgent fara permis,daca nu te intelegi la o spaga cu militianul...
Ca sa-ti dau un ex de la voi din zona...Tulcea-Braila in jur de 100 km cu 50 de sate si vreo 700 de curbe...Incearca pe acolo o medie de 70 la ora sa vezi daca iti iese...De la tine pana la Tulcea iese si mai bine de 70 dar mai departe greu de tot

Am avut medie de 75 km/h, dar am avut ceva opriri cumotorul pornit, si am prins si o portiune execrabila spre tandarei ca am ocolit putin din cauza ca DN211A parca asa ii spune, era inchis, fara nici un avertisment sau semn de ruta ocolitoare, dar traim in romania, si asta ne ocupa tot timpul.

#224
tanakka

tanakka

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 609
  • Înscris: 29.06.2013

View PostPassenger001, on 30 octombrie 2016 - 13:52, said:

Nu uita ptr ce sunt concepute aceste sisteme: ptr a maxima siguranta!
Tu partial ai dreptate, dar cati dintre noi merg cu masina numai de placere? Ptr multi soferi, vre-o 80% din km parcursi, sunt facuti la ore, pe strazi si cu o circulatie de care cu siguranta nu au chef. Una este sa mergi relaxed cu familia in concediu, alta este drumul zilnic la job.  Ce placere este sa mergi dimineata, inca pe intuneric, bara-n-bara cu alti sute si mii de soferi? Si daca in aceste conditii ai avea un sistem care iti poate aduce siguranta spre maximum...top!
Si daca ai nevoie de placere la condus, sistemul se poate deactiva oricand.


Aici difera de coloana. Adica coloana de stop&go, sau coloana care se deplaseaza cu 70, 90, 100...km la ora. Aici mai trebuie mentionat ca functiunea de stop&go este extra (deci pe langa acc-ul normal) si nu o au toate firmele. Plus ca poate fi cu sau fara lane assist (care corecteaza automat directia).

Eu am sau am avut urmatoarele sisteme si le cunosc destu de bine:
- acc+stop&go+lane assist+side assist de la VW model 2012; functioneaza 0-250km/h, in oras +stop&go (parca pana max 50km/h) franeaza singur pana la 0km. Functiona foarte bine, ceva fine-tuning lipsea,  trecut ceva ani, poate intre timp este altfel.
- acc-ul plus toate pachetele de la BMW: cele mai vechi (pe X5 e70) tot asa le lipsea fine-tuning. De ex cand Frana, te cam punea in nas, adica frana ceva mai mult decat ar fi fost nevoie. La modelul nou (X5 f15), este totul mult mai precis, nu mai franeaza asa tare. Poate tot asa Frana pana la 0km, si apoi pleaca singur mai departe. Daca stai mai mult de parca vre-o 2 secunde pe loc si este activat sistemul start-stop al motorului, trebuie sa apesi usor acceleratia si pleaca singur. La BMW trebuie sa ai cel Putin o mana pe volan, nu nu, te avertizeaza. Directia merge Automat (se tine dupa cel din fata) numai ca soferul trebuie sa atinga cu o mana volanul.

Punctele minus la sistemele VW si BMW: nu recunosc masini/lucruri care stau pe loc. De ex, daca te apropii cu 140km/h spre o masina care merge cu numai 100km/h -> no problem. Te apripii de o masina care sta pe loc (de ex sfarfitul unui stau) -> boom!
De altfel sistemele sunt sensibile la zapada. Senzorii/camerele sunt jos in bara si daca este foarte multa zapada -> no function! Problema este ca, daca pica un sistem, pica toate. Adica pe zapada multa nu ai nici macar tempomat simplu.

- momentan am sistemul pe un Opel Insignia, functioneaza destul de okay. Eu il folosesc numai ca Tempomat. Desigur are si de a face cu faptul ca masina este manuala. Sistemele functioneaza 100% (si de fapt numai asa fac sens) numai cu o cutie automata. Cum sa opreasca si sa plece singura in stop&go o masina fara cutie automata?

- de cateva luni are tatal meu un Mercedes cu distronic plus + toti asistentii posibili. Am testat numai de cateva ori, dar: WOW! Este un R2D2 cu loc ptr 5 pasageri. Exact ce scria colegul mai sus: mers cu trenul. Nu numai ca sistemul recunoaste si stau sau alte obiecte care nu se misca, sistemul poate sa depaseasca singur! Daca pe autostrada de ex te apropii de o masina care merge mai incet, daca semnalizezi stanga, sistemul depaseste singur. Nu trebuie sa faci nimic, poti lua mainile de pe volan. Se asigura daca este liber, schimba banda singur, accelereaza pana la viteza maxima setata (functioneaza pana la max 200km/h, parca...) si se reintoarce pe banda dreapta cand este liber. Plus ca aici se poate seta data vrei sa "depaseasca" pe dreapta. Adica daca unul doarme pe banda stanga, nu trece pe langa el prin dreapta.
Pe mine personal sistemul de la Mercedes ma infricoseaza putin...

Din cate stiu eu, toate sistemele functioneaza pe baza de timp, masurat in secunde distanta fata de masina din fata. Iar asta se poate seta, asa in mare intre 1-3 secunde. Desigur depinde de viteza, la 100km/h nu poti seta 1 secunda.
Problema este putin diferenta dintre teorie si practica: eu de ex sunt cineva care merge cat de tare posibil, dar la capitolul distanta nu ma joc. Si de multe ori pe autostrazi aglomerate nu este posibil sa tii distanta regulamentara nici daca vrei. Daca o faci, iti tot intra cineva in fata. La toate sistemele, cand cineva intra in fata, sistemul franeaza. Asa ca in multe situatii trebuie setata distanta, sau mai bine zis timpul mininal posibil.

Dar un lucru nu trebuie uitat: cum am scris mai sus, toate astea sunt sisteme de asistenta care incearca sa maximeze siguranta (si dpmdv Mercedes nu incearca, ci ofera siguranta), dar nu sunt Autopilot! Okay sistemul Mercedes se apropie de Autopilot, dar si ala te avertizeaza daca iei mainile mai mult de 15 secunde de pe volan.
    Foarte pertinente observatiile tale.Incerc sa ma pun in pielea soferului din acel MB de care amintesti si realizez ca incet incet esti mutat pe scaunul pasagerului.Dar in opinia mea in acest exemplu,se observa si mai mult ceea ce aminteam mai sus pe undeva.Activarea acestor sisteme nu cumva iti ofera o incredere asa de mare in masina incat esti mai predispus la accidente decat cu ele inactive?Adica eu presupun ca aceste sisteme ar putea sa te determine sa fii complet neatent la ce se intampla in jurul tau la un moment dat...Cu toate ca in teorie banda pe care circuli n-o poti parasi aiurea,sa te apropii prea tare de cel din fata ta,la fel,nu poti.Chiar nu stiu ce sa zic...
    Acum daca tu ai circulat cu ele atata timp,te intreb,tu cum preferi?Cu ele active ori dezactivate.Sau ai perioade in care le active si pt a iesi din monotonie le mai dezactivezi?

View Posttest_driver, on 30 octombrie 2016 - 18:11, said:

Am avut medie de 75 km/h, dar am avut ceva opriri cumotorul pornit, si am prins si o portiune execrabila spre tandarei ca am ocolit putin din cauza ca DN211A parca asa ii spune, era inchis, fara nici un avertisment sau semn de ruta ocolitoare, dar traim in romania, si asta ne ocupa tot timpul.
  Dar tot n-ai spus daca ai circulat ziua ori noaptea...Oricum ma repet,pe DN-uri o medie orara de 75 la ora mi se pare destul de mare..Totusi treci prin destule sate,comune si orase..

#225
test_driver

test_driver

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,692
  • Înscris: 30.01.2006
Am plecat la ora 16 si am ajuns la 22. Am facut si pauze cu motorul oprit.

Dar nu e o media mare, de la constanta la vatra dornei  facut medie pana mai in colo de Roman 82 km/h si am mers destul de linistit, la vatra dornei nu am verificat, am uitat complet sa verific, oricum asta ma intereseaza mai putin, eu sunt curios de consum de obicei, dar se discuta ceva pe forum atunci si eram curios, mi-am adus aminte cand eram la volan. Iar acum a devenit o pasiune sa verific din cand in cand, si incerc sa o ridic cat mai mult aceasta medie fara a depasi viteza legala cu mult, adica sa merg cat mai cursiv. Oricum, nu e sanatos, cel mai bine e sa conduci, fara alte interese, eventual doar sa scoti un consum cat mai mic, ala e cel mai safe mod de a conduce dpmdv. Oricum, suntem offfff topic.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate