Tragedie in Alpii francezi -A320 Germanwings prabusit
Last Updated: Apr 08 2015 12:27, Started by
toto_riina
, Mar 24 2015 13:34
·
0
#37
Posted 24 March 2015 - 15:03
Tinkerbelle, on 24 martie 2015 - 14:16, said:
Tocmai, accidentele de maşină sunt atât de omniprezente încât nu provoacă aceeaşi reacţie precum un accident aviatic. În plus, tragediile astea alimentează suspiciunea populaţiei cu privire la avioane. La scară istorică, tehnologia e f. recentă, iar zburatul este nefiresc pt. fiinţa umană. Când urci într-o aeronavă, inevitabil ţi se activează anumite instincte primare. Plus că linia ar fi electrică: centrale atomice și hidrocentrale sunt destule în Europa ca să nu existe dependența de ruși și arabi. Edited by LeopardSurd, 24 March 2015 - 15:04. |
#38
Posted 24 March 2015 - 15:04
#39
Posted 24 March 2015 - 15:05
Brrr, am zburat cu Germanwings. Mi s-au parut super profi, pe alocuri mai bine substantial decat cursele de linie.
Vechimea avioanelor nu conteaza, cat timp mentenanta e de buna calitate. Iar motoarele sunt oricum schimbate mai des, deci un avion vechi de 25 de ani poate zbura cu motoare mult mai noi. |
#40
Posted 24 March 2015 - 15:10
Bucifon, on 24 martie 2015 - 14:06, said: Nu cred Mosule ca poate fi asta, starea tehnica a avioanelor se verifica regulat. Si cred ca mentenanta se facea la Lufthansa...deci nu vorbim de calitate de vapor. In schimb ar putea fi o problema a senzorilor. La mentenanta se mai fac greseli. Unele sint din graba, deoarece costurile scad direct proportional cu numarul de ore petrecute la sol. Alte greseli apar din motive de calificare a personalului. Dupa principiul "if you pay peanuts you get monkeys". Sint niste documentare interesante legate de greselile umane in mentenanta si controlul materialelor transportate. Pe de-alta parte normele din industria aviatiei sint destul de dure in privinta proiectarii si prevad redundante, spre exemplu in cazul senzorilor si teste pina la nivel microscopic in material, ori la nivel de siliciu in cazul electronicii. Da, cu toate astea se mai poate intimpla, pentru ca ratele FIT (failure in time) sint calcule probabilistice, practic se accepta un rest de risc, daca este sub un anumit plafon in functie de nivelul SIL (safety integrity level A, B, C, D in automotive, 1...4 in avionica) acordat proiectelor, evident tinind cont de aspectele economice. Pe scurt, ar trebui sa asteptam concluziile. Daca ar fi sa speculez, atunci tot pe la mentenanta/control de materiale transportate, ori la greseala umana (pilot) as inclina |
#41
Posted 24 March 2015 - 15:11
Pare problema mecanica cu suprafetele de control sau hidraulica, conform graficului de pierdere altitudine.
|
#42
Posted 24 March 2015 - 15:16
Mentenanta o face Lufthansa. Deci daca va fi defect tehnic e din cauza marelui operator de linie.
Ce imi pare mie ciudat ( desi nu am cont si nu pot vedea/ 4 luni ) e ca de pe 11 martie au schimbat ruta de zbor ( inainte zburau prin Pirinei-Franta-Germania ) si acum, pentru 20 de minute in minus merg prin alpi. De fapt, se prabusesc prin alpi. RIP, mai ales ca acest accident va pata in mod direct Lufthansa ( pe care nu-i plac oricum ). LeopardSurd, on 24 martie 2015 - 15:03, said:
Europa fiind un continent mic ar putea foarte bine să fie străbătut de linii de tren de mare viteză gen TGV și ce mai vedem pe la spanioli și germani. Dar nu dom'le, susținem companiile interne low cost de avioane care consumă kerosen cât casa ca să ducă la destinație 100 de oameni. Trenul poate duce de 2 ori mai mult (cel puțin) într-un interval de timp super acceptabil dacă rulează cu o medie de 300 Km/h. Oricând m-aș urca într-unul să fac în 8 h distanța Cluj-Napoca - Berlin/Paris (restaurant, bar, priveliște). Vorbesc de o așa zisă linie de tren IE („intereuropean”). Plus că linia ar fi electrică: centrale atomice și hidrocentrale sunt destule în Europa ca să nu existe dependența de ruși și arabi. Trenul este mai scump, chiar si in tarile cu tren rapid. De exemplu in JP avionul Tokyo-Osaka-Tokyo e 8000 JPY. Trenul e 14000 doar dus ( shinkansen ) si face la fel de "mult" timp. In plus pentru tren ai nevoie de infrastructura, de care Europa cam duce lipsa ( Franta are cateva linii rapide, pe alocuri nemtii ). Sa construiesti 4-5 linii astfel incat sa uneasca capitalele, dureaza zeci de ani. Noroc ca nu suntem in centrul europei ca la noi dureaza sute. |
#43
Posted 24 March 2015 - 15:18
#44
Posted 24 March 2015 - 15:19
Intradevar o astfel de tragedie aviatica nu s-a mai intamplat de mult in Europa, RIP pentru pasageri, ma gandesc ca puteam avea si noi rude sau cunostinte printre ei, doamne fereste.
Eu urmaresc aici derularea investigatiilor http://avherald.com/...=483a5651&opt=0 este cel mai bun site despre incidentele in aviatia comerciala imho, cand vor actualiza articolul cu date noi apare highlight in galben. In comentarii diversi lanseaza supozitii, insa in textul articolului se pun doar informatii confirmate. Insa multi din cei care comenteaza acolo au informatii din aviatie, de exemplu comentariul de mai jos spune ca este ciudata rata de coborare de 3000-3400 feet/min. Avionul a coborat in 8 minute de la FL380 la FL068 (date radar) apoi s-a stabilizat un pic apoi a disparut de pe radar. Toate o sa se lamureasca dupa citirea recorderelor, inclusiv cockpit recorder. Pacat de oamenii aceia It is amazing, how constant the rate of descent was: From 09:32:03Z to 09:33:06Z: lost 3400 feet From 09:33:06Z to 09:34:07Z: lost 3100 feet In the minutes thereafter, the height loss was 3400 feet, 3800 feet, 3500 feet, 3200 feet, 3300 feet, 2900 feet and 3100 feet. The loss of height is too fast even for a double engine outage. Also, in case of engine failure, the pilots would definitely have deviated to Marseille airport and not flown into the mountains. I agree with Guillermo, that the most likely scenario is freezing of AoA sensors and alpha protection forcing the aircraft down. But at this point of time, this is pure speculation. Edited by codz, 24 March 2015 - 15:26. |
#45
Posted 24 March 2015 - 15:20
Overloaded - The site could be temporarily unavailable or too busy. Try again in a few moments.
|
#46
Posted 24 March 2015 - 15:20
Bun, aveau probleme dar de neinteles de ce n-au incercat sa aterizeze pe un aeroport mai in apropere. Pe Toulon de exemplu.
|
|
#47
Posted 24 March 2015 - 15:23
Pardon, de pe 18Mar au schimbat ruta..
Mie-mi pare a eroare umana. Chiar asa, cam daca aveau probleme, de ce nu au aterizat? Edited by lex404, 24 March 2015 - 15:25. |
#48
Posted 24 March 2015 - 15:26
andreic, on 24 martie 2015 - 15:18, said:
Si in America trenul e mai scump ca avionul. |
#49
Posted 24 March 2015 - 15:30
LeopardSurd, on 24 martie 2015 - 15:26, said:
Vedem mai încolo. Că resursele fosile cică se termină în 50 de ani. Cu ce o să zboare? Cu reactor nuclear? Probabil că vor limita avioanele la curse intercontinentale. Nu știu exact de ce costă așa mult căile ferate. Probabil din cauza intreținerii. Oricum nu pupăm așa ceva prea devreme. Edited by andreic, 24 March 2015 - 15:30. |
#50
Posted 24 March 2015 - 15:31
Ciudat este si ca nu au transmis mayday, ar fi trebuit sa fi comunicat ceva in intervalul coborarii accelerate iar la final daca aveau probleme trebuiau sa emita mayday.
Suna a posibila deturnare, avand in vedere recentele amentintari ISIS. Dar sa vedem, este doar una dintre posibilitati. Alta ar fi decompresia cockpit-ului si chiar expulzarea pilotului sau copilotului. S-au mai intamplat cazuri de zburat parbriz si expulzat unui din echipaj. Avionul avea intradevat 24 de ani, imbatranesc componentele, inclusiv niturile care tin avionul in loc. Daca ar fi zburat un parbriz (din cele 6 ale A320-ului) pilotii si-ar fi pus mastile si ar fi incercat o aterizare de urgenta sau macar pus pe pilot automat la un FL mai jos .. culmea e ca poate chiar au pus pe pilot automat cu descent rate 3300 fpm sa coboare pana unde se poate respira insa pe urma daca ei nu si-au recapatat constienta au intrat intr-un versant. Edited by codz, 24 March 2015 - 15:39. |
#51
Posted 24 March 2015 - 15:32
LeopardSurd, on 24 martie 2015 - 15:26, said:
Vedem mai încolo. Că resursele fosile cică se termină în 50 de ani. Cu ce o să zboare? Cu reactor nuclear? Probabil că vor limita avioanele la curse intercontinentale. Nu știu exact de ce costă așa mult căile ferate. Probabil din cauza intreținerii. Oricum nu pupăm așa ceva prea devreme. Pai si trenul cu ce functioneaza? Ca nu merge pe ganduri bune Si electricul tot din productie fosila vine, in mare ( + nucleara + hidro + aero + solar ). Intretinerea este foarte scumpa. Apoi ca un tren sa fie rentabil trebuie sa care cateva sute de pasageri. Ceea ce nici in tarile cu apa fierbinte nu se intampla sa aiba un grad de ocupare peste 60% pe rute lungi, foarte des. Orice alternativa consuma energie, indiferent de provenienta ei. In mare parte energia e de provenienta fosila, exceptand franta in EU care e bomba atomica. |
|
#52
Posted 24 March 2015 - 15:32
Deci de cate ore nu au gasit cutia neagra? Vaaai de mine, e vina SMURD-ului si a lui Arafat! Sa isi dea demisia!!! Sa vina oameni mai competenti!
Ohh...well... |
#53
Posted 24 March 2015 - 15:33
Apropo, daca e Ghost plane?! A mai fost cazul avionului care s-a prabusit in Grecia acum cativa ani ca au lesinat pilotii. Zbura singur...
|
#54
Posted 24 March 2015 - 15:37
Ciudat oricum, deci au luat FL380, pilotul automat mergea si la un moment dat coborare cu peste 3000ft/min. S-o fi bulit autopilotul ori ceva la avion... nu era in faza de comanda manuala, daca lesinau aia trebuia sa continuie singur cursul stabilit... si sigur nu au stabilit coborarea...
Insa pana nu fac anchetatorii declaratii nu o sa stim nimic concret, doar speculatii. Pe forumuri speculeaza loserii greenpiss ca a inghetat ceva la avion pe sus la senzori (pitot)... au mai patit parca la ala din Brazilia. Ei cica de la incalzirea globala ce sa vezi... Edited by andreic, 24 March 2015 - 15:40. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users