Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Supratensiuni accidentale

Cuțit/ briceag drumetie

Cum am acces la o parte dintr-un ...

Mother's Day
 Recomandare aparat de vidat alime...

Izolatie exterioara casa parter P...

Cuvinte si expresii neclare

Mod de lucru Purmo Tempco Digital...
 Samsung S90C vs LG C3

Problema sunet RCS

Amortizor sertare bucatarie

Codrea Pallady
 Blocurile goale! Orase in car...

Motorul pe benzina 1.0 SCe65

Mostenire In 1986

Lentile sferica pentru astigmatism
 

recomandare aparat foto - Samsung NXF1ZZB1 ?

- - - - -
  • Please log in to reply
37 replies to this topic

#19
calexe

calexe

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,722
  • Înscris: 21.11.2006

View Postundercoverbrother, on 28 decembrie 2014 - 11:44, said:

Comparam cu un senzor mic. (Te faci ca) nu intelegi pt ca nu ti se adresa tie postarea ci lui.
Am considerat ca e suficient deocamdata pt a-si face o idee, desi info e incompleta.
In plus, daca tot esti de-al casei ai fi putut macar sa-i lasi o vorba omului legat de pb lui.
...
Info de la tine nu este incompletă, ci falsă. Dacă ai judeca cu glas tare poate că ai realiza mai ușor acest lucru și te-ai abține să dai sfaturi false. Eu am vrut numai să te determin să gândești cu glas tare - tu însă te-ai supărat. Nu prea e ok să dai sfaturi atunci când ai asemenea lipsuri. Dar deh, e un forum public, fiecare spune ce dorește.
Iar "omul" văd că este suficient de inteligent și a ajuns singur la concluzia justă fără alte sfaturi suplimentare - anume să  folosească smartphone pentru genul de poze pe care dorește să le facă.

#20
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
De ce ar fi falsa?
Intreb pt ca vad ca iti place sa discuti despre ce scriu oamenii, sa combati idea, nu despre ce fac ei, cu voce tare sau altfel.
Sa inteleg ca un senzor mare are nevoie de lumina mai multa si de expunere mai lunga?
Sau si asta e falsa?
Sau cum faci comparatia dintre 2 senzori strict dpdv al luminii si timpului de expunere?

Edited by undercoverbrother, 28 December 2014 - 20:47.


#21
calexe

calexe

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,722
  • Înscris: 21.11.2006

View Postundercoverbrother, on 27 decembrie 2014 - 23:23, said:

...
Pe scurt, senzor mare are nevoie de lumina mai putina sau de timp de expunere mai mic (ajuta la obiectele in miscare) pt a face acelasi lucru.
...
Eu am spus că această afirmatie este falsă. Dacă nu ești de acord explică-te. Sau explică celui căruia voiai să-i dai un sfat.

View Postundercoverbrother, on 28 decembrie 2014 - 20:29, said:

...
Sa inteleg ca un senzor mare are nevoie de lumina mai multa si de expunere mai lunga?
Sau si asta e falsa?
...
Aici m-ai pierdut. Eu nu am spus asta. Explică tu pentru că afirmația îți aparține. Dar lasă bâzdâcul de-o parte, nu ajută pe nimeni.

View Postundercoverbrother, on 28 decembrie 2014 - 20:29, said:

...
Sau cum faci comparatia dintre 2 senzori strict dpdv al luminii si timpului de expunere?
Nu înțeleg. Explică.

Se poate muta la Scoala Foto. Poate e mai util acolo.

Edited by calexe, 28 December 2014 - 21:53.


#22
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
Scuze ca ti-am stat in drum cand simteai nevoia sa refulezi pe forum. Se mai intampla.

#23
calexe

calexe

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,722
  • Înscris: 21.11.2006
Ok. Ai dreptate, se mai întâmplă.

Totuși, cum e cu explicatul? Cum e cu senzorul mare care necesită timp de expunere mai scurt? Sau mai lung?
E chiar așa degradant să explici?

Edited by calexe, 28 December 2014 - 23:05.


#24
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,669
  • Înscris: 29.03.2006
Senzorii mai mici, cu densitate mare, au si fotositii mai mici, deci capteaza mai putina lumina.

De aici rezulta:

1. iso nativ mai mic ( cred ca asta are legatura cu ce se discuta mai sus)
Este o problema aparent secundara azi, insa este totusi reala si curenta.
Senzorii mici au iso nativ 80 umflat, real 50 sau mai putin, si semnalul este amplificat cu tot cu zgomot.
Senzorii de DSLR au nativ iso 100 sau chiar 200.

2. fotoni mai putini captati, rezulta zgomot mai mare, si indirect si DR mai mic; practic aici sunt doua probleme diferite, mari cat lumea...

3. zgomotul mare de imagine, cere filtrare agresiva, care face imaginea complet muci.

4. de parca nu era deja destul, difractia are si ea un efect distructiv mai mare la fotositi asa de mici.

5. capac la toate, cu fotositi de +/- 1 micron, o miscare nanometrica la declansare, provoaca blurr puternic de miscare, si muceste si mai rau imaginea.

6. senzori mai mici, inseamna obiective cu focala reala mica, care au diafragma reala mica, de unde profunzime de claritate extrem de mare, si separarea subiectelor nemacro, se face doar prin metode artificiale...

7. vizoarele reflex, care sunt prea mici si la DSLR-urile FF35 - cel putin fara o pentaprisma mare, cu eye point f. mare, care sa permita lupa de vizor, devin absurde la formate mai mici de FF35.

Edited by loock, 29 December 2014 - 21:20.


#25
wyo

wyo

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 612
  • Înscris: 17.04.2005
Modelul indicat de la emag are fix focus, deci fara zoom. Parerea mea ca te vei bucura mai mult de un zoom decat de un fix, chiar daca cel din urma e mai calitativ optic. La cel pe care ti l-a furat nu foloseai blitz-ul? Normal ca e until, sunt unii care dau mult cu blitz-ul, chiar si ziua, evident la distante rezonabile si cu compensarile potrivite, daca aparatul permite. Si dslr-urile au mod full auto, cele de uz comun, dar daca nu te pricepi cat de cat la setari, nu are rost un dslr. Un compact cu un zoom NU exagerat, suficient de portabil, cred ca iti este foarte bun. Cel mai bun aparat, daca este ditamai si il lasi mai mult acasa se cheama ca ai dat banii degeaba. Marca nu e foarte relevanta ca sa te cramponezi de una anume. Si eu am o compacta, un canon 220 hs, ales pe criteriul portabilitatii, apoi rezistentei si abia la urma al raportului pret/calitatea pozelor pt ca merg mult pe bicicleta si aveam nevoie de ceva mic, iar o compacta se mai scapa si pe jos (asta are carcasa metalica si lcd cu sticla calita). L-am luat tocmai ca dslr-ul, chiar si 350d-ul (cel mai mic si mai usor dintre ce am) cu obiectiv de kit tot e prea mare si de multe ori imi parea rau ca nu am un aparat la mine.

#26
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,669
  • Înscris: 29.03.2006
Se numeste focala fixa, nu fixed focus !


Focala fixa inseamna doar ca nu este zoom.

Fixed focus inseamna fara focalizare, fara AF, si fara manual AF, si nu este cazul de asa ceva la acel model samsung, la care poti seta tzaspezeci de zone de AF.
La 9mm ar putea sa fie fara focalizare, pt ca doar pe MACRO si pe close focus ai nevoie cu o focala asa de mica, insa camera respectiva are totusi AF.
La focale mici, care au automat diafragma efectiva foarte mica ( nu cea relativa), profunzimea de claritate este foarte mare.

Edited by loock, 30 December 2014 - 15:50.


#27
wyo

wyo

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 612
  • Înscris: 17.04.2005
Asa e, a fost o scapare, multumesc pt corectare.

#28
lopi

lopi

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,266
  • Înscris: 11.10.2006
Am gasit o oferta pentru Samsung NX 2000 si am facut comanda. Cu obiectiv de 20-50 mm la 1.300 de ron. Mi s-a parut ok, cu senzor mare si ASP-C, ca si la Sony, ecran mare touchscreen, are si zoom optic de vreo 2.3x, are si conectivitate buna Wireless. Din cate am invatat pe aici, este mult mai bun decat Samsung NX mini care imi facea cu ochiul prima data.
Sony A5000, fara 1.700 de ron nu l-am prea mai gasit. A mai fost uneori pe la 1.500 de roni. Din comparatii am vazut ca sunt aproape la fel. Se poate sa fie foarte putin mai bun Sony A5000 dar ma deranjau unele lucruri - era incet, se misca greoi, cica pana faci prima poza dureaza, putine poze pe secunda (nu cred ca mi-as fi dat seama aici 3.5/sec parca fata de 8/sec cat are Samsung), nu avea touch screen si nici senzor clean (sau autoclean - nu stiu cum se face dar nu are).
Mai ma uitam la NX 3.000, dar nici el parca nu avea touchscreen si e cu 700 ron mai scump.

Sper sa fie o alegere buna NX 2.000. Este primul meu mirowless :) .
Sarbatori Fericite la toata lumea !

#29
Valentin_

Valentin_

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 363
  • Înscris: 11.08.2008

View Postlopi, on 01 ianuarie 2015 - 21:49, said:

Am gasit o oferta pentru Samsung NX 2000 si am facut comanda. Cu obiectiv de 20-50 mm la 1.300 de ron. Mi s-a parut ok, cu senzor mare si ASP-C, ca si la Sony, ecran mare touchscreen, are si zoom optic de vreo 2.3x, are si conectivitate buna Wireless. Din cate am invatat pe aici, este mult mai bun decat Samsung NX mini care imi facea cu ochiul prima data.
Sony A5000, fara 1.700 de ron nu l-am prea mai gasit. A mai fost uneori pe la 1.500 de roni. Din comparatii am vazut ca sunt aproape la fel. Se poate sa fie foarte putin mai bun Sony A5000 dar ma deranjau unele lucruri - era incet, se misca greoi, cica pana faci prima poza dureaza, putine poze pe secunda (nu cred ca mi-as fi dat seama aici 3.5/sec parca fata de 8/sec cat are Samsung), nu avea touch screen si nici senzor clean (sau autoclean - nu stiu cum se face dar nu are).
Mai ma uitam la NX 3.000, dar nici el parca nu avea touchscreen si e cu 700 ron mai scump.

Sper sa fie o alegere buna NX 2.000. Este primul meu mirowless Posted Image .
Sarbatori Fericite la toata lumea !

NX2000 este un aparat bun , daca este utilizat cum trebuie , eu le-am probat pe toate la f64 , nu mi s-a parut lent cel de la Sony , ba chiar dimpotriva , NX2000 mi se paruse lent , mai ales la meniu si am ajuns sa achizitionez NX300. Fotografia in rafala nu se compara cu un DSLR si nu stiu cat te vor ajuta mai multe cadre pe secunda insa ai grija sa tragi DOAR  format RAW , JPEG-urile sunt cam ciudate la Samsung , calitatea difera foarte mult JPEG vs. RAW  ,  sa dezactivezi si noise reduction .

Un lucru important citeste manualul , sau chiar cauta manualul lui NX300 , nu stiu cum este cel de la NX2000 dar cel de la aparatul meu mi s-a parut foarte bun , simteam ca citesc un curs  , fiind explicati foarte bine toti termenii uzuali ( focala , iso , diafragma , stop-uri etc...) si toate situatiile de fotografiere , mai ales cum sa iti setez aparatul sa folosesti modul Manual .

Un an nou plin de sanatate si realizari !

#30
lopi

lopi

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,266
  • Înscris: 11.10.2006
Am o saptamana de cand a venit aparatul si am facut cateva poze.

Nu am gasit cum sa fac poze RAW, pe unde in setari ? Sau poate nu face. Doar .Jpeg am vazut ca face. Blitz-ul mi se pare foarte puternic. Ar trebui folosit la peste 2 m distanta, altfel cam "arde" fetele personajelor sau imaginile. Pe modul de filmat - am filmat in interior si are culori cam galbui. Pare slabut pe filmat, dar nu am nevoie de functia film. Peisajele ies superb. Simt lipsa ca nu are HDR - la un personaj cu lumina in spate iese intunecat. Pozele nu sunt prea "wide" - la Samsungul vechi le scotea mai wide. Noaptea, daca nu focalizeaza nimic, si e bezna mare pe strada, nu vrea sa faca poza.
Se misca foarte repede prin meniu, blitz-ul se incarca aproape instant, se misca foarte bine. Imediat este disponibil pentru o noua poza. Obiectivul are ceva zgomot dar cred ca este normal. Pozele le-am facut pe SmartAuto. Nu am vazut inca NFC prin setari, desi are, nu am reusit sa transfer prin NFC. Pe televizor, tableta, se transmite foarte usor.
Inca nu m-am obisnuit cu el si e si primul aparat mirowless. Pana acum sunt multumit de el la pretul pe care l-am dat. Pe Auto isi face treaba foarte ok. Pe manual, eu, imi prind urechile. La obiectiv, primul inel este de focalizare cred ?! Pe auto, nu are nici un efect, pe manual poate, nu mi-am dat seama.
Daca vrea cineva sa stie ceva despre el sa intrebe. Nu sunt poze facute de un expert foto :) .

https://plus.google....=CMueqebTrveYOw

#31
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
Daca nu se impaca cu lumina/zugrveala din casa si ies galbejite pozele/filmarea, fa-i si tu albul cu o foaie de hartie sau ceva alb inainte de a face poze/filma. Cea mai buna chestie inventata vreodata. Rezolva 3 sferturi din problemele care pot aparea. Face poze ca in lumina naturala in limita in care poate aparatul un ISO potrivit pt asta.
Intensitatea blitului ar trebui sa fie reglabila.
Pe intuneric ar trebui sa ai optiunea de a focaliza manual la o anumita distanta.
Daca iese intunecat personajul cu lumina din spate da-i pe spot metering(poti sa pozezi si filamentul becului daca vrei, cu becul aprins).
Daca o compacta oarecare are toate facilitatile astea, si sunt utilizabile, nu asa de forma, ma indoiesc ca asta nu le are.

Lasa manualul. Foloseste P-ul. E foarte bun la orice camera.

Edited by undercoverbrother, 16 January 2015 - 23:23.


#32
dani.user

dani.user

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,252
  • Înscris: 24.02.2007
P-ul mi se pare cel mai inutil mod la orice camera. Cum sa las camera sa-mi ghiceasca si diafragma si timpul? Daca timpul e mai greu de estimat, macar pentru a alege diafragma stiu si eu daca vreau mai multa lumina sau DoF mai mare...

#33
f300

f300

    30k si ma duc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,000
  • Înscris: 27.09.2008
Dupa mine P-ul e chiar foarte util, poate era bun un mod cu adevarat programabil unde sa iti setezi tu prioritatile si sa alegi mai precis algoritmul dar in lipsa de altceva avem P-ul.
Daca setezi de mina diafragma sau timpul (pe unul dintre modurile Av sau Tv) invariabil o sa te trezesti ca ai folosit ceva si ai uitat sa il schimbi cind s-au schimbat dramatic conditiile. Ca ai lasat pe 8 sau 11 ca era soare si ai tras niste poze naspa noaptea sau cu flash-ul cind era bine sa folosesti 2.8-ul pe care il ai (sau invers ca ai pus ca timp 1/60 si ai uitat sa il maresti cind ai facut trecut pe tele si ai facut poze cu focala de 250 mm). Sigur, daca verifici absolut de fiecare data parametrii in detaliu e ok si pe Av/Tv sau de ce nu M dar ca un mod unde poti sa fortezi anumite chestii dar totusi sa nu trebuiasca sa ai grija la fiecare situatie P-ul e bun.

#34
dani.user

dani.user

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,252
  • Înscris: 24.02.2007
De la soare pana noaptea trece ceva timp. Prefer sa ma uit 2-3 secunde, odata la ora, cu ce setari trag, decat sa fiu nemultumit de ce alege aparatul singur cand e prea tarziu.

#35
f300

f300

    30k si ma duc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,000
  • Înscris: 27.09.2008
Poti in acelasi minut sa schimbi de la un landscape pe 40 mm la un tele pe 250mm. Daca intr-adevar te uiti si ai grija e ok. Daca insa ti se intimpla de doua ori sa ai 300 poze toate miscate dar care tu sperai sa fie meseriase (si eventual e si ceva ce nu mai prinzi a doua oara) nu mai vrei sa ti se intimple inca o data...

#36
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
Vorbeam de cazul omului, care parea "intimidat" de manual.
P-ul e destul de prietenos cu un incepator si poate fi unul din pasii spre manual, daca va di cazul. Nimic mai mult.

Eu am ajuns sa folosesc P-ul pt ca pe auto nu am rafala cu focalizare. Si daca daca tot il foloseam pt asta, ia hai sa vad cum e sa-i fac si albul, cum e cu blitul mai slab sau mai puternic, cu slow syncul si asa mai departe, chestii pe care le stiam ca si functionalitate dar cu care nu mi-am batut capul...

Oricum, dintre toate, cel mai mare impact pt ce fac eu il are reglarea albului (trebuie scazut putin albastrul la mine dupa ce calibrez albul dar ramane setat oricum). Mai departe stie camera foarte bine ce sa faca.

Edited by undercoverbrother, 17 January 2015 - 23:49.


Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate