circuit incalzire auto
Last Updated: Dec 25 2014 15:15, Started by
Al3csutzul
, Dec 25 2014 00:46
·
0
#1
Posted 25 December 2014 - 00:46
Saluare dragi forumisti,
Detin o buburuza Ford Ka,motor endura,identic cu cel de pe fiesta,motorul cat si sistemul de incalzire. Intampin urmatoarea problema,in mers am aer caldut la iesire din fantele din bord, la relanti sau cand stau intr-o intersectie ,iese aer rece ! Am termostat nou, motorul e fierbinte tot,nu pot pune mana pe nici un furtun. Am vazut pe net ca reponsabila de problema mea ar fi valva electronica de la intrarea agentului termic in masina ( sistemul de comutare rece-cald este electric ,nu pe sufa), dar amblele furtune de tur si retur spre caloriferul din masina sunt fierbinti. Intrebarea mea e cum functioneaza sistemul care duce apa calda in masina, daca valva nu se deschide complet (cum probabil e blocata acum si curge doar putina apa prin caloriferul din habitaclu ) sau chiar si atunci cand este inchisa complet, gen vara cand blochez aerul cald,atunci sistemul de incalzire isi va face circuitul complet in U prin acea valva ,tur-retur ?sau se inchide doar turul ca la o canea simpla? Intreb asta pentru a-mi fi mai usor de diagnosticat problema, pentru ca daca nu e valva de vina probabil e infundat caloriferul si trebuie dat jos tot bordul,as evita problema asta acum cand vine iarna... Sper ca ati inteles intrebarea mea, mai pe scurt,e doar o canea care sta pe tur si opreste apa de tot sau cand opreste apa spre caloriferul interior el va face circuitul in continuare in gol,doar in compartimentul motor?asta ar explica si de ce am furtunele tur retur fierbinti si zero caldura in masina . Multumesc ! Sarbatori fericite ! |
#2
Posted 25 December 2014 - 00:58
ford ka heating control valve - pe google, la imagini si o sa te lamuresti.
Daca zici ca furtunurile din habitaclu sunt fierbinti este problema cu radiatorul. |
#3
Posted 25 December 2014 - 01:24
Fa o incercare, baga capul sub bord si da comanda la sistemul de comutare rece/cald,ar trebui sa vezi capatul de ax care deschide fanta de aer corespunzatoare.
La mine (mondeo)s/a defectat (butonul de comanda cred)nu mai baga caldura si am luat mufa de la fanta de recirculare interior si am deschis/o. Sper ca ai inteles. Daca nu,petre69 daca nu ma insel,te rezolva sigur. De fapt nu cred ca am un buton pentru rece/cald e un senzor ceva si in functie de temp.interior deschide/inchide fanta respectiva. Edited by ddaannii, 25 December 2014 - 01:38. |
#5
Posted 25 December 2014 - 10:07
Nu m-ati lămurit , daca ambele furtune sunt fierbinți de ce sa fie problema cu radiatorul ?
Nu am inteles partea cu capătul de ax , eu pot selecta fantele de ieșire , merge recircularea , dar nu se înfierbânta caloriferul ! |
#6
Posted 25 December 2014 - 10:13
Mai pe scurt,daca tur/retur sunt fierbinti atunci si radiatorul e fierbinte.
Esti sigur ca se deschide fanta respectiva sa intre aer cald sau e deschisa aia de intra aer rece. |
#7
Posted 25 December 2014 - 10:28
Pai asta încerc sa îți explic , eu nu am acea clapeta , caldura in masina se face deschizând acea valva si atat ! E diferit sistemul fata de al tau !
|
#8
Posted 25 December 2014 - 11:29
Sistemul de incalzire are dublu bypass. Unul la radiator si altul in zona valvei. Ambele furtunuri pot fi calde si la o circulatie mica, respectiv prin bypass.
|
#9
Posted 25 December 2014 - 11:54
Al3csutzul, on 25 decembrie 2014 - 10:28, said:
Pai asta încerc sa îți explic , eu nu am acea clapeta , caldura in masina se face deschizând acea valva si atat ! E diferit sistemul fata de al tau ! Clapeta trebuie sa ai,mai multe,recirculare aer habitaclu, sus,jos etc. Astea erau simptomele si la mine. Valva aia nu poti sa o deschizi cumva?sa ne spui pana la urma ce era. Edited by ddaannii, 25 December 2014 - 11:58. |
#10
Posted 25 December 2014 - 12:01
Eu stiu ca la ka camd ai probleme cu caldura ,e de la clapeta aia electrica
Valva sau cum io zice Am inteles ca sunt ieftine |
|
#11
Posted 25 December 2014 - 12:14
Din cate vad eu poti verifica daca ventilul e defect,pui mana pe tur/retur si dupa ce treci de el.
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/124ZI1q5E-o?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/zyl5cCOvIis?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Edited by ddaannii, 25 December 2014 - 12:21. |
#12
Posted 25 December 2014 - 15:15
In mers pentru ca debitul apei e mult mai mare si reuseste sa schimbe apa mai rapid din radiatorul de habitaclu da caldut, dar la relanti nu mai reuseste sa schimbe apa cum ar trebui si da rece.
Dupa sarbatori o sa dau jos valva,eventual pun pe direct furtunele alea sa vad cat de cald da, pot face si o curatire a radiatorului pe acolo din ce amvazut pe net ,baga baietii apa sub presiune si reusesc sa mai scoata din mizeria acumulata ! Multumesc |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users