Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Prima World HD

Recomandare bicicleta MTB copil 1...

Cum pot reda niște inregistr...

Denon AVR 1804
 Texte și mesaje funny pe sit...

Recomandari carti non-fictiune

Cat costa un pui la rotisor?

cum leg firele de la o pompa subm...
 PC Voltage +3.3V Red!

Cum conectez la net o centrala Fe...

w11 nu mentine profil power proce...

DIGI se lanseaza in Belgia cu ser...
 Setari XMP ram pentru 5900x - BSO...

Iphone 13, 14 sau 15?

Dune: Prophecy (2024 _ ...)

DMSS problema
 

DE CE AU BMW SI MERCEDES TRACTIUNE SPATE?

- - - - -
  • Please log in to reply
201 replies to this topic

#1
ORSO

ORSO

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 3
  • Înscris: 13.01.2007
DE CE AU BMW SI Mercedes TRACTIUNE SPATE?care sunt avantajele,ca dezavantaje punctand comportamentul iarna.

#2
D-O-G

D-O-G

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 228
  • Înscris: 26.01.2010
Uite una bună:
Dacă într-o mașină cu tracțiune față bagi greutate pănă la refuz în portbagaj, mașina va avea o stabilitate de toată jena.
Dacă într-o mașină cu tracțiune spate bagi greutate pănă la refuz în portbagaj, mașina va avea o stabilitate excelentă.

#3
dan84

dan84

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,028
  • Înscris: 25.09.2006
http://dictionarauto...o-i-contra.html

#4
Lipsum

Lipsum

    Moderator extrem de rău

  • Grup: Moderators
  • Posts: 4,722
  • Înscris: 29.01.2008
Adica cum "tractiunea" e pe spate? Nu e propulsie de fapt?

#5
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,694
  • Înscris: 26.11.2001
Off...

E mult de discutat, dar pe scurt un rezumat, pt ca acest topic va deveni rapid flame si VERSUS :D

Avantaje:
- demaraj ma bun (la plecare, din cauza inertiei, greutatea se misca catre spate -> aderenta mai buna)
- senzatii picante, mai ales in curbe (drifting, oversteering).
- sistem teoretic mai fiabil, pt ca lipsesc planetarele + directia pe aceeasi pune.
- senzatia ca masina se cabreaza

Dezavantaje:
- oversteering, daca nu ai experienta si mai ales daca crezi ca ai -> vezi ursuletii infipti in plopi.
- probleme de directie in special iarna. Unii se lauda cu masinile lor sunt cel putin 6x6 iarna cu gume de iarna, dar adevarul este ca desi DSC si noile tehnologii ajuta mult, totusi iarna pe zapada sau gheata e de preferat 4x4 sau macar tractiune fata.
- e mai scump (necesita min un diferential).

P.S. La noi s-a impamantenit "tractiune spate".

Corect ar fi:
- punte spate = propulsie (2x4)
- punte fata = tractiune (4x2)

#6
crst_g

crst_g

    ...

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,167
  • Înscris: 27.06.2006

 GlobalMods, on 9th March 2010, 22:21, said:

Adica cum "tractiunea" e pe spate? Nu e propulsie de fapt?

 Courage, on 9th March 2010, 22:23, said:

P.S. La noi s-a impamantenit "tractiune spate".

Corect ar fi:
- punte spate = propulsie (2x4)
- punte fata = tractiune (4x2)

Forta care pune in miscare masina se numeste forta de tractiune, indiferent ca o impinge sau o trage. :)

Edited by crst_g, 09 March 2010 - 22:27.


#7
D-O-G

D-O-G

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 228
  • Înscris: 26.01.2010
Am găsit aici ceva, deși este ceva subiectiv, este interesant de citit, e bine argumentat.
http://slate.msn.com/id/2081194/
Sunt chestii la care nici eu nu m-am gândit.
Oricum, cu mașinile electrice se va impune 4x4, care va mulțumi pe toți.

Edited by D-O-G, 09 March 2010 - 22:30.


#8
silviu_n

silviu_n

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,459
  • Înscris: 11.12.2008
Pe scurt: din același motiv pentru care și mașinile de Formula 1 au tracțiune spate - dinamica mai bună, performanțe mai bune.

#9
D-O-G

D-O-G

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 228
  • Înscris: 26.01.2010

 silviu_n, on 9th March 2010, 22:29, said:

Pe scurt: din același motiv pentru care și mașinile de Formula 1 au tracțiune spate - dinamica mai bună, performanțe mai bune.
Da, problema apare când Ghorghe de pe imaș cu carnet de 2 luni se crede la F1. Nu tot ce-i bun la F1 îi bun pentru "average Joe".

#10
exorcistul

exorcistul

    just listen

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,548
  • Înscris: 31.05.2006
Mult mai bine controlezi masina cu tractiune spate  :rolleyes:
Cei care se pricep stiu de ce.

Edited by exorcistul, 09 March 2010 - 22:32.


#11
Golfus

Golfus

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 86
  • Înscris: 29.12.2009

 D-O-G, on 9th March 2010, 22:31, said:

Da, problema apare când Ghorghe de pe imaș cu carnet de 2 luni se crede la F1. Nu tot ce-i bun la F1 îi bun pentru "average Joe".
Ai mare dreptate aici , trebuie sa fii constient cand te urci la volanul unei masini puternice , poti pune si viata altora in pericol , nu numai pe a ta .

#12
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,694
  • Înscris: 26.11.2001

 crst_g, on 9th March 2010, 22:26, said:

Forta care pune in miscare masina se numeste forta de tractiune, indiferent ca o impinge sau o trage. :)

Aici se refera la pct de aplicare al fortei fata raportat la punctul central al masinii.
Nu vorbim de probleme de fizica teoretica, in care punctul de aplicare e considerat pt simplificare a fi centrul obiectului.

#13
terratec

terratec

    Troll hunter

  • Grup: Moderators
  • Posts: 12,073
  • Înscris: 02.03.2003
TRACȚIÚNE s.f. 1. Deplasare a unui vehicul cu ajutorul unei forțe aplicate la partea lui dinainte; forță care pune în mișcare un vehicul

PROPÚLSIE s. f. forță exercitată asupra unui vehicul, obiect etc. pentru a-i provoca mișcarea de înaintare. ♢ sistem tehnic prin care se realizează această acțiune. (< fr. propulsion, lat. propulsio)  
PROPULSÓR s.n. (Adesea adj.) Organ sau aparat care împinge înainte, care dă propulsie unui vehicul. [< fr. propulseur, cf. lat. propulsor].

#14
fastcarjunkie

fastcarjunkie

    Active Driver ;)

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,314
  • Înscris: 27.03.2007

 Courage, on 9th March 2010, 22:23, said:

- e mai scump (necesita min un diferential).
Adica alea tractiune fata n-au diferential sau cum? :)

#15
Tomkaten

Tomkaten

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 355
  • Înscris: 27.06.2006
Sigur ca au diferential, altfel ai fi kart, ai distruge soselele si trenul de rulare. :)

La curba, cind roata de pe interior are de parcurs o distanta mult mai scurta, intervine diferentialul, care aplica, cu ajutorul unor roti dintate, forte diferite asupra rotilor directoare.

#16
Huck_

Huck_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,530
  • Înscris: 04.06.2007
Motivul principal pentru care marcile premium folosesc configuratia RWD este ca ea permite instalarea unor motoare foarte puternice (peste 250 de cai). Nu poti instala un V8 sau V12 pe o masina FWD pentru ca ar merge stramb la acceleratie in linie dreapta (torque steer) si drept in curbe (understeer). Audi foloseste platforme FWD, dar pentru motoarele puternice instaleaza AWD pentru ca sa combata torque steer. AWD aduce un plus de tractiune dar comportamentul ramane subvirator in curbe iar consumul este mai ridicat decat la RWD.

#17
Drosophila-melanogaster

Drosophila-melanogaster

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 914
  • Înscris: 09.03.2010

 ORSO, on 9th March 2010, 22:13, said:

DE CE AU BMW SI Mercedes TRACTIUNE SPATE?

nu toate mercedesele are "tractiune" spate, manca-ti-as gura ta de gingas!

#18
H725

H725

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,587
  • Înscris: 19.03.2005

Quote

Patru din cinci proprietari de BMW Seria 1 habar nu au că șofează o mașină cu tracțiune spate.
...
evz

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate