Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Problema ciudata Golf 4 1.6 16V + GPL
Last Updated: May 03 2019 14:10, Started by
tzibman
, Apr 22 2019 16:59
·
0
#1
Posted 22 April 2019 - 16:59
Salutare!
Dupa cum am spus si in titlu am un Golf IV, 1.6 16V + GPL. Am cumparat-o in vara anului 2017 iar in toamna a inceput sa imi faca o problema, si anume, o porneam, mergea iar dupa un timp, in general cateva mnute dar uneori (mai rar) si dupa cateva ore de mers, incepea sa mearga trepidat, probabil in 3 pistoane si sa clipeasca martorul check engine. In general daca o opream scoteam cheia si stateam 10-15 secunde dupa care o reporneam, isi revenea. Martorul ramanea aprins dar nu mai clipea. Alteori isi revenea si in mers. Am fost atunci cu ea la service, am schimbat bobine + bujii, am pus unele mai bune. Am verificat presiunea in cilindri si era buna. Problema nu se rezolvase, insa a disparut de la sine dupa ceva vreme. Circa un an nu mi-a mai facut probleme insa de doua saptamani a revenit problema. Ideea e ca a inceput ca in anumite momente sa fie mai grava. Am avut zile in care nu mi-au mers 2 cilindri probabil, pentru ca nu mai tragea aproape deloc. Am pus-o pe tester si am gasit urmatoarele erori: -P0300 Random /Multiple Cylinder Misfire Detected -P0301 Powertrain - Cylinder 1 Misfire Detected -P0304 Powertrain - Cylinder 4 Misfire Detected -0420 Catalyst Syste Efficiency Below Treshold (Bank 1) - Asta e prbabil pentru ca am scos catalizatorul care s-a crapat -P0172 Powertrain - System too rich Bank 1 - Asta e probabil din caua GPL-ului. Din ce am inteles as avea probleme cu aprinderea pe cilindrii 1 si 4. Am schimbat bobinele cu unele noi si bujiile. Problema pare sa persiste. Nu stiu ce sa mai fac. Problema apare si pe benzina si pe gaz. Ce ma intriga este de ce daca o repornesc isi revine si nu mai face in acea zi. Plus ca am observat ca problema se agraveaza daca e umezeala in general atunci apare. Ce am incercat sa elimin: -Bobinele nu sunt problema deoarece le-am schimbat si degeaba; -Bujiile la fel; -GPL ul nu pare a fi din mooment ce se comporta la fel si pe benzina; -Presiunea in pistoane e ok si nu ar face probleme doar temporar, s-ar duce de tot oricum; As vrea sa ma ajutati cu un sfat, ce sa mai verific si in ce ordine mai ales, pentru ca daca merg in service-uri (am fost in cateva), nu prea stiu ce sa faca si mi s-a propus sa inceapa sa schimbe piese pana rezolva problema ( ceea ce m-a enervat la culme). Motorul este AZD. Multumesc! |
#2
Posted 22 April 2019 - 17:06
Valoarea acestui model este intre750 si 1400 de euro.Chibzuieste bine cat vrei sa mai bagi in aceasta masina.
|
#4
Posted 22 April 2019 - 18:00
"-P0172 Powertrain - System too rich Bank 1 - Asta e probabil din caua GPL-ului."
Asta e pentru ca din lipsa aprindere evacuezi amestec de aer/benzina sau aer/gpl pe evacuare. Verifica si cablajul bobinelor 1 si 4 sa nu fie intrerupt pe undeva. Un cablu are doua capete daca intelegi ce zic. Edited by dicdobre, 22 April 2019 - 18:02. |
#5
Posted 22 April 2019 - 19:35
#6
Posted 22 April 2019 - 20:57
adisz, on 22 aprilie 2019 - 17:06, said:
Valoarea acestui model este intre750 si 1400 de euro.Chibzuieste bine cat vrei sa mai bagi in aceasta masina. _-livio-_, on 22 aprilie 2019 - 19:35, said:
Fara catalizator valoreaza mult mai putin ca un tichet rabla. |
#7
Posted 23 April 2019 - 08:43
Nu ma simt deloc superior, doar ca am o problema cu aia de scot catalizatoare, dpf-uri si alte chestii ce fac din masini niste bombe ecologice.
Also arunca un ochi la cat costa un catalizator, e mult mai scump decat toata masina, motorul chiar nu valoreaza mai nimic. Edited by _-livio-_, 23 April 2019 - 08:44. |
#8
Posted 23 April 2019 - 14:39
spune-ne si cat ulei consuma. daca da, atunci este posibil ca bujiile sa se umezeasca din cauze multiple si sa nu mai faca scanteie. Fara scanteie nu se produce explozie in camera de ardere si arunci pe evacuare amestec de benzine/gpl cu aer. tind sa cred ca, catalizatorul l-ai scos degeaba. Nu el era problema. Probleme ar fi la: 1. segmenti uzati si ajunge mult ulei in camera de ardere la pistoanele 1si 4, dar aici ai fum si consum mare de ulei, distruge bujiile si ai ardere incompleta sau deloc. 2. injectoare defecte pe cele 2 pistoane si de aici toate problemele.
Daca dupa ce opresti motorul la cca 15 minute isi revine atunci insemna ca are timp sa se ususce bujia si o ia din nou. 3. motor resoftat cu un soft neadaptat si cu un raport eronat. |
#9
Posted 29 April 2019 - 11:43
Va salut baieti! Hrirstos a inviat!
Incep prin a spune ca nivelul meu este sub mediu, in ceea ce priveste mecanica unei masini. Si eu sunt detinatorul unui Golf 4 break AZD - 1.6 16v + GPL. (240000km) Am achizitionat masina in urma cu 2 luni, ca si masina de serviciu (aprovizionez un fast food) Am martorul check engine aprins de cand am cumparat-o, catalizatorul fiind anulat (nu ma deranjeaza, fiind masina de munca) MASINA A MERS IMPECABIL, fara sa exagerez.. Am facut revizia a doua zi dupa ce am achizitionat-o cu filtre de top si ulei Liqui Moly 15w40, dupa o curatare cu Liqui Moly Motor Flush. Dupa Motor Flush, am pus un ulei nou, ieftin, cu care am curatat motorul, caruia i-am dat drumul si apoi am pus 15w40. Ideea a fost ca vreau sa pun un ulei mai gros (doar pe perioada cu vreme calda), motorul avand destui km. La revizie am schimbat si bujiile, marca ngk parca...Sper sa nu gresesc.. Ulterior, am observat ca masina mananca cca 500 ml ulei la 1000km. Tin sa precizez ca nu ma deranjeaza acest lucru, masina avand 18 ani Ieri am facut 300km si pe drum am simtit ca ceva nu functioneaza ok, in sensul ca masina intrerupea, dadea in nas dar nu neaparat la plecarea de pe loc, cat si in mers. (nu era grav si nici constant) Cand am ajuns inapoi in Bucuresti si am strabatut tot orasul prin aglomeratie, problema se agravase, in sensul ca fluctua turatia la relanti, tremura mai tare la plecarea de pe loc, si imi dadea in nas mai tare in treptele superioare. Plus ca martorul check engine se aprindea intermitent si instalatia gpl piuia si intra in avarie. Am tras pe dreapta, am ridicat capota si am observat ca in momentul in care acceleram, iesea fum pe la EGR. I-am scos mufa, si s-a schimbat mersul in spre bine. Insa tot nu merge ca inainte si are ca o bataie usoara, dar constanta ce creste o data cu turatia. Mi-a zis cineva ca da gazele direct in esapament si de acolo galagia.. Nu prea ma pricep si n-am avut decat sa il cred.. Am fost seara la mecanicul care mi-a facut revizia, mi-a verificat bujiile si bobinele si a zis ca sunt ok, insa nu-mi prezinta prea multa incredere mosulica si n-o sa mai trec pe la el pe la garaj Nu stiu daca sa cumpar un egr sau un kit de anulare a acestuia. Si toata problema e ca am gpl si mi-e sa nu fac vre-o prostie... Astept sfaturile voastre cu mare interes si eventual daca aveti vre-un mecanic priceput pe GOLF... Va salut.. Sper ca nu v-am plictisit pe toti Cele bune! |
#10
Posted 29 April 2019 - 20:22
Dacă s-a aprins check e clar ca eroare e stocată , deci începe prin a cumpara un obd2 și aplicația gratuită torque și vezi ce eroare e stocată, pe urma mai vedem.
Dacă check clipește și mai ales la VW pare ca e misfire iar dacă mai continua așa vei distruge catalizatorul și/sau egr. Deci aștepta erorile din OBD. |
|
#11
Posted 29 April 2019 - 22:58
#12
Posted 30 April 2019 - 04:10
Rezolvi mai ușor și mai ieftin cu ceva ne profi adică un obd2 la 25-30 lei pe de olx, caută elm327 , e ceva albastru, asigurate ca masina are obd2 mai întâi. Cauți torque și instalezi pe telefon gratis. Apoi le conectezi și citești eroarea.
Și variata e buna dacă ești mecanic auto sau vrei sa înțelegi foarte bine masina. Eu îți recomand varianta de baza adică elm327 și dacă chiar te pasionează încearcă varianta ta. |
#13
Posted 30 April 2019 - 12:23
Am achizitionat un "ELM327" si pe Torque, am primit urmatoarele erori:
- [P0403] - Exhaust Gas Recirculation Control Circuit - [P0407] - Exhaust Gas Recirculation Sensor "B" Circuit Low Am repetat testul si cu mufa egr scoasa, dar erorile au fost aceleasi. |
#14
Posted 30 April 2019 - 16:32
Posibile cauze ,
P407 Short to ground in EGR signal or Reference circuits Short to voltage in EGR ground or signal circuits Bad EGR valve Bad PCM wiring issues due to chafing or loose terminals Read more at: https://www.obd-codes.com/p0407 Copyright OBD-Codes.com Dacă cunosti un electrician bun sa verifice conexiunile EGR iar dacă tot te joci la el poți sa îl cureți, posibil însă sa fie și senzorul de temperatura. La rece și la relanti EGR parca nu funcționează. Șterge erorile cu torque și vezi dacă apar la motorul rece. P403 Bad EGR solenoid Excessive resistance in control circuit (PCM controlled ground) due to an open, chafing or damage to the harness Poor connection at the EGR solenoid harness (worn or loose pins) Water intrusion at the EGR solenoid harness Blockage in EGR control solenoid holding solenoid open or closed causing excessive resistance Loss of supply voltage to EGR solenoid Read more at: https://www.obd-codes.com/p0403 Copyright OBD-Codes.comcureți. Edited by 4di, 30 April 2019 - 16:39. |
#15
Posted 03 May 2019 - 14:10
Revin cu UPDATE.
Am dat jos EGR si clapeta. urmarind pasii unui tutorial de pe YouTube. Nu erau foarte murdare, dar se pare ca dupa curatare erorile au disparut, aparand o eroare noua, pe cilindru 1. Am schimbat bobinele de inductie intre ele, eroarea mutandu-se pe cilindrul cu bobina problema. Am inlocuit-o si motorul merge ceas. Si-a recapatat putinii nervi pe care ii mai are Pe langa asta a disparut si check-engine-ul permanent aprins de cand am luat masina. (eu am crezut ca e de la catalizator, dupa spusele mecanicului nepriceput. Cea mai mare curiozitate acum, este daca se va reduce consumul de ulei. Am inteles ca o bobina defecta, poate influenta consumul de ulei. Multumesc mult pentru ajutor si pentru timpul acordat. Cele bune! |
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users