Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric
 CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...
 Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...

Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...
 Kanal D va difuza serialul “...

Upgrade xiaomi mi11

securitate - acum se dau drept - ...

Farmacia Dr Max - Pareri / Sugest...
 

Problema ciudata Golf 4 1.6 16V + GPL

- - - - -
  • Please log in to reply
14 replies to this topic

#1
tzibman

tzibman

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 523
  • Înscris: 18.06.2011
Salutare!

Dupa cum am spus si in titlu am un Golf IV, 1.6 16V + GPL. Am cumparat-o in vara anului 2017 iar in toamna a inceput sa imi faca o problema, si anume, o porneam, mergea iar dupa un timp, in general cateva mnute dar uneori (mai rar) si dupa cateva ore de mers, incepea sa mearga trepidat, probabil in 3 pistoane si sa clipeasca martorul check engine. In general daca o opream scoteam cheia si stateam 10-15 secunde dupa care o reporneam, isi revenea. Martorul ramanea aprins dar nu mai clipea. Alteori isi revenea si in mers.
Am fost atunci cu ea la service, am schimbat bobine + bujii, am pus unele mai bune. Am verificat presiunea in cilindri si era buna. Problema nu se rezolvase, insa a disparut de la sine dupa ceva vreme.

Circa un an nu mi-a mai facut probleme insa  de doua saptamani a revenit problema. Ideea e ca a inceput ca in anumite momente sa fie mai grava. Am avut zile in care nu mi-au mers 2 cilindri probabil, pentru ca nu mai tragea aproape deloc. Am pus-o pe tester si am gasit urmatoarele erori:
-P0300 Random /Multiple Cylinder Misfire Detected
-P0301 Powertrain - Cylinder 1 Misfire Detected
-P0304 Powertrain - Cylinder 4 Misfire Detected
-0420 Catalyst Syste Efficiency Below Treshold (Bank 1) - Asta e prbabil pentru ca am scos catalizatorul care s-a crapat
-P0172 Powertrain - System too rich Bank 1 - Asta e probabil din caua GPL-ului.

Din ce am inteles as avea probleme cu aprinderea pe cilindrii 1 si 4. Am schimbat bobinele cu unele noi si bujiile. Problema pare sa persiste. Nu stiu ce sa mai fac. Problema apare si pe benzina si pe gaz.
Ce ma intriga este de ce daca o repornesc isi revine si nu mai face in acea zi. Plus ca am observat ca problema se agraveaza daca e umezeala in general atunci apare.

Ce am incercat sa elimin:
-Bobinele nu sunt problema deoarece le-am schimbat si degeaba;
-Bujiile la fel;
-GPL ul nu pare a fi din mooment ce se comporta la fel si pe benzina;
-Presiunea in pistoane e ok si nu ar face probleme doar temporar, s-ar duce de tot oricum;

As vrea sa ma ajutati cu un sfat, ce sa mai verific si in ce ordine mai ales, pentru ca daca merg  in service-uri (am fost in cateva), nu prea stiu ce sa faca  si  mi s-a propus sa inceapa sa schimbe piese pana rezolva problema ( ceea ce m-a enervat la culme).  Motorul este AZD.

Multumesc!

#2
adisz

adisz

    Targu Mures

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 24,024
  • Înscris: 07.11.2006
Valoarea acestui model este intre750 si 1400 de euro.Chibzuieste bine cat vrei sa mai bagi in aceasta masina.

#3
RealThing

RealThing

    paid assassin

  • Grup: Moderators
  • Posts: 28,553
  • Înscris: 06.02.2006
Catalizatorul cand l-ai scos?

#4
dicdobre

dicdobre

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,351
  • Înscris: 12.09.2005
"-P0172 Powertrain - System too rich Bank 1 - Asta e probabil din caua GPL-ului."

Asta e pentru ca din lipsa aprindere evacuezi amestec de aer/benzina sau aer/gpl pe evacuare.

Verifica si cablajul bobinelor  1 si 4 sa nu fie intrerupt pe undeva. Un cablu are doua capete daca intelegi ce zic.

Edited by dicdobre, 22 April 2019 - 18:02.


#5
_-livio-_

_-livio-_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,352
  • Înscris: 22.10.2007

View Postadisz, on 22 aprilie 2019 - 17:06, said:

Valoarea acestui model este intre750 si 1400 de euro.Chibzuieste bine cat vrei sa mai bagi in aceasta masina.

Fara catalizator valoreaza mult mai putin ca un tichet rabla.

#6
tzibman

tzibman

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 523
  • Înscris: 18.06.2011

View Postadisz, on 22 aprilie 2019 - 17:06, said:

Valoarea acestui model este intre750 si 1400 de euro.Chibzuieste bine cat vrei sa mai bagi in aceasta masina.
Asta e si ideea,  daca ma va costa mult nu are rost sa mai bag bani in ea.

View Post_-livio-_, on 22 aprilie 2019 - 19:35, said:

Fara catalizator valoreaza mult mai putin ca un tichet rabla.
Iti dai seama, i-am scos tot motorul odata cu ala. Off topic, incearca sa te simti superior in alta parte.

#7
_-livio-_

_-livio-_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,352
  • Înscris: 22.10.2007
Nu ma simt deloc superior, doar ca am o problema cu aia de scot catalizatoare, dpf-uri si alte chestii ce fac din masini niste bombe ecologice.
Also arunca un ochi la cat costa un catalizator, e mult mai scump decat toata masina, motorul chiar nu valoreaza mai nimic.

Edited by _-livio-_, 23 April 2019 - 08:44.


#8
costin001

costin001

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,761
  • Înscris: 13.08.2013
spune-ne si cat ulei consuma. daca da, atunci este posibil ca bujiile sa se umezeasca din cauze multiple si sa nu mai faca scanteie. Fara scanteie nu se produce explozie in camera de ardere si arunci pe evacuare amestec de benzine/gpl cu aer. tind sa cred ca, catalizatorul l-ai scos degeaba. Nu el era problema. Probleme ar fi la: 1. segmenti uzati si ajunge mult ulei in  camera de ardere la pistoanele 1si 4, dar aici ai fum si consum mare de ulei, distruge bujiile si ai ardere incompleta sau deloc. 2. injectoare defecte pe cele 2 pistoane si de aici toate problemele.
Daca dupa ce opresti motorul la cca 15 minute isi revine atunci insemna ca are timp sa se ususce bujia si o ia din nou. 3. motor resoftat cu un soft neadaptat si cu un raport eronat.

#9
VladWAX

VladWAX

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 14
  • Înscris: 29.04.2019
Va salut baieti! Hrirstos a inviat!

Incep prin a spune ca nivelul meu este sub mediu, in ceea ce priveste mecanica unei masini.
Si eu sunt detinatorul unui Golf 4 break AZD - 1.6 16v + GPL. (240000km)
Am achizitionat masina in urma cu 2 luni, ca si masina de serviciu (aprovizionez un fast food)

Am martorul check engine aprins de cand am cumparat-o, catalizatorul fiind anulat (nu ma deranjeaza, fiind masina de munca)
MASINA A MERS IMPECABIL, fara sa exagerez..
Am facut revizia a doua zi dupa ce am achizitionat-o cu filtre de top si ulei Liqui Moly 15w40, dupa o curatare cu Liqui Moly Motor Flush.
Dupa Motor Flush, am pus un ulei nou, ieftin, cu care am curatat motorul, caruia i-am dat drumul si apoi am pus 15w40. Ideea a fost ca vreau sa pun un ulei mai gros (doar pe perioada cu vreme calda), motorul avand destui km.
La revizie am schimbat si bujiile, marca ngk parca...Sper sa nu gresesc..

Ulterior, am observat ca masina mananca cca 500 ml ulei la 1000km. Tin sa precizez ca nu ma deranjeaza acest lucru, masina avand 18 ani
Ieri am facut 300km si pe drum am simtit ca ceva nu functioneaza ok, in sensul ca masina intrerupea, dadea in nas dar nu neaparat la plecarea de pe loc, cat si in mers. (nu era grav si nici constant)
Cand am ajuns inapoi in Bucuresti si am strabatut tot orasul prin aglomeratie, problema se agravase, in sensul ca fluctua turatia la relanti, tremura mai tare la plecarea de pe loc, si imi dadea in nas mai tare in treptele superioare. Plus ca martorul check engine se aprindea intermitent si instalatia gpl piuia si intra in avarie.
Am tras pe dreapta, am ridicat capota si am observat ca in momentul in care acceleram, iesea fum pe la EGR.
I-am scos mufa, si s-a schimbat mersul in spre bine. Insa tot nu merge ca inainte si are ca o bataie usoara, dar constanta ce creste o data cu turatia. Mi-a zis cineva ca da gazele direct in esapament si de acolo galagia.. Nu prea ma pricep si n-am avut decat sa il cred..
Am fost seara la mecanicul care mi-a facut revizia, mi-a verificat bujiile si bobinele si a zis ca sunt ok, insa nu-mi prezinta prea multa incredere mosulica si n-o sa mai trec pe la el pe la garaj
Nu stiu daca sa cumpar un egr sau un kit de anulare a acestuia. Si toata problema e ca am gpl si mi-e sa nu fac vre-o prostie...

Astept sfaturile voastre cu mare interes si eventual daca aveti vre-un mecanic priceput pe GOLF...

Va salut.. Sper ca nu v-am plictisit pe toti Posted Image

Cele bune!

#10
4di

4di

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 981
  • Înscris: 05.04.2006
Dacă s-a aprins check e clar ca eroare e stocată , deci începe prin a cumpara un obd2 și aplicația gratuită torque și vezi ce eroare e stocată, pe urma mai vedem.
Dacă check clipește și mai ales la VW pare ca e misfire iar dacă mai continua așa vei distruge catalizatorul și/sau egr.  Deci aștepta erorile din OBD.

#11
VladWAX

VladWAX

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 14
  • Înscris: 29.04.2019
Intentionez sa cumpar Interfata diagnoza "Tester Diagnoza Auto VCDS VAG COM 18.2.1 Romana-Eng VW Audi SKODA SEA"

E ce trebuie la 200 lei?


Am dat copy paste la link-ul de pe OLX, ca nu stiu daca am voie sa postez link-uri.

Edited by VladWAX, 29 April 2019 - 23:01.


#12
4di

4di

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 981
  • Înscris: 05.04.2006
Rezolvi mai ușor și mai ieftin cu ceva ne profi adică un obd2 la 25-30 lei pe de olx, caută elm327 , e ceva albastru, asigurate ca masina are obd2 mai întâi. Cauți torque și instalezi pe telefon gratis. Apoi le conectezi și citești eroarea.
Și variata e buna dacă ești mecanic auto sau vrei sa înțelegi foarte bine masina. Eu îți recomand varianta de baza adică elm327 și dacă chiar te pasionează încearcă varianta ta.

#13
VladWAX

VladWAX

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 14
  • Înscris: 29.04.2019
Am achizitionat un "ELM327" si pe Torque, am primit urmatoarele erori:

- [P0403] - Exhaust Gas Recirculation Control Circuit
- [P0407] - Exhaust Gas Recirculation Sensor "B" Circuit Low

Am repetat testul si cu mufa egr scoasa, dar erorile au fost aceleasi.

#14
4di

4di

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 981
  • Înscris: 05.04.2006
Posibile cauze ,
P407
Short to ground in EGR signal or Reference circuits
Short to voltage in EGR ground or signal circuits
Bad EGR valve
Bad PCM wiring issues due to chafing or loose terminals

Read more at: https://www.obd-codes.com/p0407
Copyright OBD-Codes.com

Dacă cunosti un electrician bun sa verifice conexiunile EGR iar dacă tot te joci la el poți sa îl cureți, posibil însă sa fie și senzorul de temperatura. La rece și la relanti EGR parca nu funcționează. Șterge erorile cu torque și vezi dacă apar la motorul rece.  

P403
Bad EGR solenoid Excessive resistance in control circuit (PCM controlled ground) due to an open, chafing or damage to the harness
Poor connection at the EGR solenoid harness (worn or loose pins)
Water intrusion at the EGR solenoid harness
Blockage in EGR control solenoid holding solenoid open or closed causing excessive resistance Loss of supply voltage to EGR solenoid

Read more at: https://www.obd-codes.com/p0403
Copyright OBD-Codes.comcureți.

Edited by 4di, 30 April 2019 - 16:39.


#15
VladWAX

VladWAX

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 14
  • Înscris: 29.04.2019
Revin cu UPDATE.

Am dat jos EGR si clapeta. urmarind pasii unui tutorial de pe YouTube.
Nu erau foarte murdare, dar se pare ca dupa curatare erorile au disparut, aparand o eroare noua, pe cilindru 1.
Am schimbat bobinele de inductie intre ele, eroarea mutandu-se pe cilindrul cu bobina problema.
Am inlocuit-o si motorul merge ceas. Si-a recapatat putinii nervi pe care ii mai are
Pe langa asta a disparut si check-engine-ul permanent aprins de cand am luat masina. (eu am crezut ca e de la catalizator, dupa spusele mecanicului nepriceput.
Cea mai mare curiozitate acum, este daca se va reduce consumul de ulei.
Am inteles ca o bobina defecta, poate influenta consumul de ulei.

Multumesc mult pentru ajutor si pentru timpul acordat.

Cele bune!

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate