Chirurgia spinală minim invazivă
Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical. Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale. www.neurohope.ro |
Lupul Electric, prima mașină hibrid electrică - alimentată cu hidrogen românească
Last Updated: Nov 12 2012 12:12, Started by
abunea
, Nov 12 2012 09:02
·
0
#1
Posted 12 November 2012 - 09:02
http://www.rtv.net/l...l#ixzz2BzOx1fiN
Quote Cercetătorii români au realizat prima mașină hibrid electrică - alimentată cu hidrogen din țara noastră, pe care au denumit-o "Lupul Electric" ("EWolf"). "Lupul Electric" a fost creat de cercetătorii de la Centrul Național pentru Hidrogen și Pile de Combustibil din cadrul Institutului Național de Cercetare - Dezvoltare pentru Tehnologii Criogenice și Izotopice ICSI Vâlcea. Mașina se poate alimenta în două moduri: conectându-se la o priză obișnuită la 220V, având nevoie de aproximativ nouă ore pentru a se încărca complet acumulatorii sau prin încărcarea buteliei cu hidrogen, hidrogen ce va alimenta sistemul complex cu pilă de combustibil de 12kW ce va furniza energia necesară încărcării acumulatorilor. Utilizând acest mod dual de alimentare se ajunge la o autonomie de aproximativ 200km, distanță ce depinde evident de condițiile de drum. Viteza maxima cu care poate circula acest autovehicul este de 130 km/h. "Unul dintre cele mai importante avantaje ale acestui vehicul este acela că are emisii poluante ZERO, pe țeava de eșapament a mașinii ieșind doar vapori de apă. Acest avantaj reprezinta un vector pentru tendințele internaționale actuale privind în contextul în care pentru multe țări de pe glob rezervele fosile sunt estimate a ajunge pentru cel mult 40 ani, iar pentru orașele suprapopulate reducerea poluarii rezultate de la emisiile autovehiculelor reprezintă prioritatea numărul unu", a declarat pentru RTV.NET, Prof. Univ. Dr. Ioan Ștefănescu, director general al INC - DTCI - ICSI Rm. Valcea. Costul unei astfel de mașini este puțin peste 250.000 euro, estimându-se ca la finele acestui deceniu să fie în producție de serie, a mai precizat directorul general. |
#2
Posted 12 November 2012 - 09:06
Quote Costul unei astfel de maşini este puţin peste 250.000 euro, estimându-se ca la finele acestui deceniu să fie în producţie de serie, a mai precizat directorul general. Ieftina cu draci. Maine imi cumpar vreo doua bucati.... Oricum, per general, e de notat initiativa cercetatorilor. Se mai intampla si lucruri bune in "lumea cercetatorilor din Romania". |
#3
Posted 12 November 2012 - 09:14
Daca ala e intr-adevar pretul, ideea e inmormantata deja.
Sper sa fie o greseala si pretul sa fie 25.000, desi nici asa nu ar fi ieftina. |
#4
Posted 12 November 2012 - 09:37
Ce inseamna sa fii intarziat mintal , japonezii ,americanii sau altii scot masini in serie la pret competitiv iar astia se gandesc peste zece ani .Atunci competitorii o sa faca automobile cu motor perpetum mobile si asta o sa apara la muzeu
|
#5
Posted 12 November 2012 - 09:53
tehnologii din astea am vazut pe discovery acum aprox 5 ani
si nu erau montate in duba |
#6
Posted 12 November 2012 - 10:06
Astia nu-s intregi la minte? Au mai furat cateva zeci de mii de euro.. nu are cum sa aiba acest cost de productie!
|
#7
Posted 12 November 2012 - 10:17
nu stiti despre ce vorbiti...
masinile cu celule de hidrogen sunt foarte scumpe. pe piata exista acum Honda Clarity, care se spune ca ar costa cam 350.000 $, doar ca nu se vinde ci doar se inchiriaza (cu 600$/luna). Quote According to Honda, a fuel cell driving an electric motor is two to three times more efficient than an internal-combustion engine. Unfortunately, a fuel-cell vehicle is even more expensive to build than a battery car. The third generation of Honda’s 100 kilowatt fuel-cell stack developed for the Clarity is reckoned to have cost around $350,000 a unit. The Mercedes stack probably cost much the same. That is one reason why Honda built only 200 Clarity cars and Mercedes a mere 70 F-Cells. |
#9
Posted 12 November 2012 - 10:35
Ce e cu linkul ala de la numar? http://www.ewolf-car.com/ E facuta de romani si nemti sau cum?
|
#10
Posted 12 November 2012 - 10:53
Quote
hidrogen, hidrogen ce va alimenta sistemul complex cu pilă de combustibil de 12kW ce va furniza energia necesară încărcării acumulatorilor In ceea ce priveste pretul 250k e marunt pentru o masina facuta de la zero. Pina sa ajungi la productie de serie te maninca developmentul, pretul pentru a face o masina noua (clasica, deci nu de la zero) este deseori in miliarde (nu sute de mii, nu milioane, nu sute de milioane, MILIARDE). http://translogic.ao...lop-new-models/ http://www.clublexus...-6-billion.html http://forums.finalg...tion-car-23400/ |
|
#11
Posted 12 November 2012 - 10:59
mihaiSDLC, on 12 noiembrie 2012 - 10:35, said:
Ce e cu linkul ala de la numar? http://www.ewolf-car.com/ E facuta de romani si nemti sau cum? Cred ca e colaborare. Nu cred ca institutul avea banii pentru asemenea cercetari, noi alocam 0,1% din PIB (care si ala e vai de capul lui) pt cercetare si ne miram ca ramanem in urma. Probabil ca a fost mai avantajos pt nemti sa plateasca un institut din Ro sa faca cercetare si dezvoltare. In Germania ar fi costat mult mai mult R&D-ul. Nu stiu daca e dubios ca hidrogenul e folosit pt incarcarea bateriei si nu pt antrenarea rotilor. In felul asta scapa de chestii de pe masina, ca de exp cutia de viteze, care exista pe o masina al carei motor antreneaza rotile. Motorul electric are un randament mai bun si nu are atatea piese in miscare ca un motor clasic -> fiabilitate mai mare. LE: Marea problema a masinilor electrice e durata de reincarcare a bateriilor si autonomia redusa. Am citit ca o companie ar fi gasit o metoda de incarcare rapida a bateriilor, insa e inca in teste. Problema la hidrogen e ca trebuie criogenat si bagat in rezervor la 0 grade Kelvin (nu sunt sigur daca imi aduc bine aminte temperatura exacta), iar daca masina sta, oricat de bine e izolat rezervorul exista scurgeri pe masura ce se incalzeste. BMW s-a lovit de problema asta cu masinile pe hidrogen si deocamdata nu i-au dat de cap. La momentul actual, daca faci plinul cu hidrogen si masina sta in parcare cateva zile rezervorul pierde tot si nu o mai poti porni. Edited by abunea, 12 November 2012 - 11:12. |
#12
Posted 12 November 2012 - 11:19
abunea, on 12 noiembrie 2012 - 10:59, said:
Nu stiu daca e dubios ca hidrogenul e folosit pt incarcarea bateriei si nu pt antrenarea rotilor. In felul asta scapa de chestii de pe masina, ca de exp cutia de viteze, care exista pe o masina al carei motor antreneaza rotile. Motorul electric are un randament mai bun si nu are atatea piese in miscare ca un motor clasic -> fiabilitate mai mare. Nu am auzit de vreo metoda directa sa incarci bateriile cu hidrogen, ci trebuie tot sa faci curent si daca tot ai facut curent (si ai generatorul precum si combustibilul la tine) de ce sa nu alimentezi direct motorul electric in loc sa alimentezi bateriile? |
#13
Posted 12 November 2012 - 11:58
pila de combustibil se numeste. Folosesti hidrogen sa faci curent. Din cate vad eu masina e plug-in (se poate incarca prin priza de la retea cat si din pila de combustibil)
|
#14
Posted 12 November 2012 - 12:05
f300, on 12 noiembrie 2012 - 11:19, said: Nu am auzit de vreo metoda directa sa incarci bateriile cu hidrogen, ci trebuie tot sa faci curent si daca tot ai facut curent (si ai generatorul precum si combustibilul la tine) de ce sa nu alimentezi direct motorul electric in loc sa alimentezi bateriile? Nu ma refeream la faptul ca versi hidrogenul in baterie si se incarca. BMW, are si acum un motor bi-fuel care injecteaza hidrogen in camera de ardere si antreneaza astfel rotile, fara a mai folosi motoare electrice. Deci, la momentul actual sunt 2 tehnologii pe hidrogen: 1. una care il baga in camera de ardere, il amesteca cu oxigen si antreneaza rotile 2. una care foloseste hidrogenul pentru a genera electricitate si a alimenta un motor electric/baterii Cred ca ideea e, fiind o masina utilitara, e ca poti lasa instalatia de hidrogen sa mearga si cand masina sta pe loc (descarci marfa) si incarca bateriile. In felul asta prelungesti autonomia masinii. Ai, sa zicem 100km pe electric, dupa care dai drumul la instalatia de hidrogen si masina merge in continuare + se incarca bateriile. Daca instalatia scoate mai mult decat consuma masina pt mers, in teorie, pe baza hidrogenului incarci si bateriile si te si deplasezi -> autonomie mai mare. Daca masina are un astfel de sistem si ai drumuri lungi de facut, poate fi mai rentabil sa opresti 10min sa alimentezi cu hidrogen si nu sa stai 8 ore pana se incarca bateriile. Discutia e mult mai larga, depinde si de costuri, retele de statii de alimentare, etc. Dar deschide perspective interesante. |
#15
Posted 12 November 2012 - 12:09
Quote sau prin încărcarea buteliei cu hidrogen, hidrogen ce va alimenta sistemul complex cu pilă de combustibil de 12kW ce va furniza energia necesară încărcării acumulatorilor. De ce dracu sa pierzi energia aia incarcand acumulatorii cand o poti baga direct in motor fara sa mai pierzi din ea aiurea |
|
#16
Posted 12 November 2012 - 12:12
abunea, on 12 noiembrie 2012 - 12:05, said:
Cred ca ideea e, fiind o masina utilitara, e ca poti lasa instalatia de hidrogen sa mearga si cand masina sta pe loc (descarci marfa) si incarca bateriile. In felul asta prelungesti autonomia masinii. Singura varianta unde ai avea mai multa autonomie (dar si consum mai mare per total) ar fi daca dupa ce ai incarca (full sa zicem) bateriile din generatorul pe hidrogen ai face si plinul cu hidrogen, astfel incit ai avea totul full. Doar ca e o situatie ipotetica, nu cred ca o sa ai vreun loc de unde poti alimenta cu hidrogen dar sa nu poti alimenta cu curent direct, fara sa trebuiasca sa genereze masina curentul din hidrogen. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users