Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Viața în Epoca Ceaușescu: lumini și umbre
Last Updated: May 06 2024 07:33, Started by
djl
, May 20 2014 17:08
·
152
#17551
Posted 12 December 2017 - 20:21
apropo .. trecui azi pe iancului ..au ras si zefirului .. sa vedem ce kaufland, peny's sau profi or face, ca lidl este "peste blocuri" in pantelimon.
|
#17552
Posted 12 December 2017 - 20:31
r_murphy, on 12 decembrie 2017 - 20:21, said:
apropo .. trecui azi pe iancului ..au ras si zefirului .. sa vedem ce kaufland, peny's sau profi or face, ca lidl este "peste blocuri" in pantelimon. Si as putea sa pariez ca tot nu va fi de ajuns pentru setea de consum a romanilor Cred ca si zece kauflanduri daca ar mai tranti in Bucuresti, tot nu sunt de ajuns pentru setea de shopping a romanasilor. Tare sunt curios cand vor pune la pamant si ceea ce a mai ramas din "Aversa", fiindca acolo e o zona ca o adevarata mina de aur pentru rechinii "investitori" imobiliari. Tic, tac, tic, tac... |
#17553
Posted 12 December 2017 - 20:32
Şi eu am lucrat în zgomot mare şi la ultima audiogramă, cu toţi „brăduţii” şi antifoanele canadiene „pierdusem” câteva frecvenţe. Sunt câţiva comentatori la TV (Vadim Vîjeu, etc.) la care, pur şi simplu, nu înţeleg ce spun decât cu TV-ul dat tare. Şi de noi, în timpul liceului, în luna de practică de vară se profita din plin de noi. Am găurit zeci şi zeci de plăci tubulare pe maşini portal, muncitorul îmi arăta cum se face o gaură, două şi se ducea la altă maşină, se lucra în acord şi mulţi lucrau pe 2-3 maşini unelte. Cel mai mult mi-a plăcut maşina de mortezat, am făcut multe canale de pană şi alte prelucrări pe aşa ceva. Nu-mi plăceau strungurile decât cele carusel, cel mai mare prelucra piese de max 2500 mm diametru. Am lucrat în rând cu muncitorii şi la „trasare”, am măsurat şi punctat sute de flanşe din oţel carbon şi INOX. Amintiri...
|
#17554
Posted 12 December 2017 - 20:44
Sidorin, on 12 decembrie 2017 - 20:32, said:
Și eu am lucrat în zgomot mare și la ultima audiogramă, cu toți „brăduții” și antifoanele canadiene „pierdusem” câteva frecvențe. Sunt câțiva comentatori la TV (Vadim Vîjeu, etc.) la care, pur și simplu, nu înțeleg ce spun decât cu TV-ul dat tare. Și de noi, în timpul liceului, în luna de practică de vară se profita din plin de noi. Am găurit zeci și zeci de plăci tubulare pe mașini portal, muncitorul îmi arăta cum se face o gaură, două și se ducea la altă mașină, se lucra în acord și mulți lucrau pe 2-3 mașini unelte. Cel mai mult mi-a plăcut mașina de mortezat, am făcut multe canale de pană și alte prelucrări pe așa ceva. Nu-mi plăceau strungurile decât cele carusel, cel mai mare prelucra piese de max 2500 mm diametru. Am lucrat în rând cu muncitorii și la „trasare”, am măsurat și punctat sute de flanșe din oțel carbon și INOX. Amintiri... Faceau banuti buni pe atunci muncitorii, exploatandu-ne pe noi. Se lucra in acord, si erau direct interesati da forjeze. Am mai facut practica si la "Didactica". Devenisem expert la strung. Aveam de facut la un moment dat partea metalica de la bananele electrice. Artisti devenisem toti baietii la strung. Trageam tare, ca ne intelegeam cu muncitorii cate bucati sa facem intr-o unitate de timp. Ei se umpleau de bani la sfarsitul lunii, iar noi lucram doua-trei ore maxim, deci, mai putim decat ar fi trebuit sa stam la program, si ne roiam la cinema, la strand cu gagicile, in parc etc. Pana la urma, toata lumea era multumita, noi ca scapam mai devreme de la program, iar muncitorescu' fiindca incasa bani frumosi la salariu. |
#17555
Posted 12 December 2017 - 20:54
Omul cel mai valoros capital-dar castile de protectie auditiva erau scumpe...........
Daca asta nu denota ipocrizia sistemului. |
#17556
Posted 12 December 2017 - 21:37
petit_christian, on 12 decembrie 2017 - 20:54, said:
Omul cel mai valoros capital-dar castile de protectie auditiva erau scumpe........... Daca asta nu denota ipocrizia sistemului. Pai, nici cu sistemul actual din Romania, sanchi, capitalist, dar in fapt, mafiot, nu mi-e rusine. Ambele sisteme sunt de rahat. |
#17557
Posted 12 December 2017 - 22:07
#17558
Posted 12 December 2017 - 23:00
fansat, on 12 decembrie 2017 - 21:37, said: Pai, nici cu sistemul actual din Romania, sanchi, capitalist, dar in fapt, mafiot, nu mi-e rusine. Ambele sisteme sunt de rahat. Ugho sustii incalcarea legii? Stii ca furtul era si este infractiune?! |
#17559
Posted 12 December 2017 - 23:23
De citit şi https://forum.softpe...dg/page__st__18
|
#17560
Posted 13 December 2017 - 06:41
Nu are acest slogan, de acord, dar e tot o mizerie. Ma refer la cel din Romania. Se moare si azi pe capete in spitalele din Romania din cauza lipsei dotarilor, a mafiei medicamentelor, a delasarii medicilor, a lipsei de medici prin emigrarea masiva a acestora in alte state, sistemul de invatamant e la pamant, biruri peste biruri pe care le platesc romanii statului, dezastrul din infrastructura din transporturi, prigoana impotriva micilor intreprinzatori si sustinerea unor potentiali votanti (bugetarii) prin salarii marite artficial, coruptia, nepotismul si cumetria din multe institutii ale statului, politicieni aroganti, fanarioti si corupti pana la cer din toate partidele, si cate si mai cate. Toate astea si multe altele nu fac ca acest sistem tip "scapa cime poate" din Romania, sa se numeasca un sistem bun.
|
#17561
Posted 13 December 2017 - 08:14
fansat, on 12 decembrie 2017 - 20:31, said: Tare sunt curios cand vor pune la pamant si ceea ce a mai ramas din "Aversa", stai linistit, mase plastice a devenit veranda, aversa este oricum pusa pe butuci, asteapta fluierul final .. din mase plastice macar daca a fi lasat cladirile de patrimoniu, alea de pe la 1890 .. |
#17562
Posted 13 December 2017 - 11:19
fansat, on 13 decembrie 2017 - 06:41, said:
Nu are acest slogan, de acord, dar e tot o mizerie. Ma refer la cel din Romania. Se moare si azi pe capete in spitalele din Romania din cauza lipsei dotarilor, a mafiei medicamentelor, a delasarii medicilor, a lipsei de medici prin emigrarea masiva a acestora in alte state, sistemul de invatamant e la pamant, biruri peste biruri pe care le platesc romanii statului, dezastrul din infrastructura din transporturi, prigoana impotriva micilor intreprinzatori si sustinerea unor potentiali votanti (bugetarii) prin salarii marite artficial, coruptia, nepotismul si cumetria din multe institutii ale statului, politicieni aroganti, fanarioti si corupti pana la cer din toate partidele, si cate si mai cate. Toate astea si multe altele nu fac ca acest sistem tip "scapa cime poate" din Romania, sa se numeasca un sistem bun. 2. Azi poti avea afacerea ta din care sa traiesti decent. Atentie: afacere nu inseamna ca devii milionar peste noapte. 3. Ai libertatea sa te implici politic. Vazind ca nr "bocitorilor" de pe SP e f mare si conform spuselor acestora majoritatea romanilor sunt in asentimentul lor, de ce nu va faceti partid? Cine va impeidica? Plecind de la premisel de mai sus Logica spune ca ati cistiga detasat. 4. Ai libertatea sa te stabilesti in orice tara din UE si sa iti incerci norocul. E demonstrat stiinfic ca a invata o limba straina nu e deloc dificil. Si un om cu iq minim poate invata fara mare efort. Or voi aveti meserii calificate, studii (ca scrieti toti corect si va exprimati elegant), de i ce va retine? 5. Cite din chestiile de mai sus le ai incercat si ai dat gres? Daca poti sa mi raspunzi la concret. Nu e rusine sa dai gres, e nai rusinos sa nu incerci nimic si sa te plingi. Sa nu i las deoparte nici pe ce o inteligenta scazuta (din pacate sunt si din acestia, nu din vina lor, ca asa s-au nascut). Au dus-o si o duc rau in orice sistem. Este o realitate trista, dincolo de sentimentele noastre sau afilierea politica. Nu ne putem pune cu natura. Chiar astept cu interes raspunsul tau, daca ai amabilitatea aceasta si timpul necesar. |
#17563
Posted 13 December 2017 - 11:52
fansat, on 12 decembrie 2017 - 20:31, said: Tare sunt curios cand vor pune la pamant si ceea ce a mai ramas din "Aversa", fiindca acolo e o zona ca o adevarata mina de aur pentru rechinii "investitori" imobiliari. Tic, tac, tic, tac... Evaluări imobiliare ale terenului s-au făcut de mult timp, însă s-a aşteptat amenajarea Pieţei Obor în forma actuală, pentru a se încadra mall-ul în peisajul urban (dacă pot spune aşa). Despre Mega Mall se ştia că va fi construit cam de la mijlocul anilor 2000; nu cunosc problema în detaliu, dar se pare că au existat nişte interese - nu foarte puternice, însă - de a menţine Electroaparataj în funcţiune. Dar autorităţile române, curajoase, n-au vândut ţara investitorilor străini în industrie, au ţinut cu poporul român şi le-au dat încă un loc de pelerinaj comercial. Cu Hidromecanica din Braşov s-a procedat la fel: ideea unui mall în locul uzinei a luat naştere prin 2007-2008. |
#17564
Posted 13 December 2017 - 12:26
fansat, on 12 decembrie 2017 - 20:44, said:
Faceau banuti buni pe atunci muncitorii, exploatandu-ne pe noi. Se lucra in acord, si erau direct interesati da forjeze. Am mai facut practica si la "Didactica". Devenisem expert la strung. Aveam de facut la un moment dat partea metalica de la bananele electrice. Artisti devenisem toti baietii la strung. Trageam tare, ca ne intelegeam cu muncitorii cate bucati sa facem intr-o unitate de timp. Ei se umpleau de bani la sfarsitul lunii, iar noi lucram doua-trei ore maxim, deci, mai putim decat ar fi trebuit sa stam la program, si ne roiam la cinema, la strand cu gagicile, in parc etc. Pana la urma, toata lumea era multumita, noi ca scapam mai devreme de la program, iar muncitorescu' fiindca incasa bani frumosi la salariu. fansat, on 13 decembrie 2017 - 06:41, said:
Nu are acest slogan, de acord, dar e tot o mizerie. Ma refer la cel din Romania. Se moare si azi pe capete in spitalele din Romania din cauza lipsei dotarilor, a mafiei medicamentelor, a delasarii medicilor, a lipsei de medici prin emigrarea masiva a acestora in alte state, sistemul de invatamant e la pamant, biruri peste biruri pe care le platesc romanii statului, dezastrul din infrastructura din transporturi, prigoana impotriva micilor intreprinzatori si sustinerea unor potentiali votanti (bugetarii) prin salarii marite artficial, coruptia, nepotismul si cumetria din multe institutii ale statului, politicieni aroganti, fanarioti si corupti pana la cer din toate partidele, si cate si mai cate. Toate astea si multe altele nu fac ca acest sistem tip "scapa cime poate" din Romania, sa se numeasca un sistem bun. penibil! |
#17565
Posted 13 December 2017 - 12:30
Alea de mase plastice şi-au mutat producţia. E un caz mai fericit, în care firma nu a dispărut cu totul. De demolare auzisem înainte, dar speram că nu se va întâmpla.
"Aversa" văd că e abandonată. Dar încă e pe poziţii. Cine ştie, mai are vreo şansă. Mall e deja lângă. Dar pot să facă ditamai hypermarketul sau cocioabe de lux. "Diasfinul" o mai lucra? De vină nu sunt doar puliticenii picaţi de mai ştie cine unde, sunt de vină şi oamenii. Ei cu mâna şi mintea lor au furat, au tolerat, nu şi-au dat seama nici după ani de anumite chestii, au votat şi au contribuit la creşterea unor monştri. Degeaba aruncăm vina numai pe politiceni, servicii, străini că e şi vina poporului. |
#17566
Posted 13 December 2017 - 13:52
La "ElectroAparataj" se pare că era prea mult personal. De produs produceau şi chestii bune, dar se prefera Made in Turkey sau Made in China.
În anii '80: nenorocirea transportului în comun din Bucureşti. Ăla de suprafaţă, deşi şi în cazul metroului au făcut unele greşeli (de exemplu era utilă o staţie între Dristor 1 şi Leontin Sălăjan (Nicolae Grigorescu) ). Demolările nu mai ai cum să le dai în marşarier, dar la apoape 28 de ani de la 1 Ian. 1990 să nu fi rezolvat pe deplin problema transportului în comun... Lumina vine de la popor... dar poporul e orb. |
#17567
Posted 13 December 2017 - 14:26
@djl: cu tot respectul, care transport în comun?
Lucrez în domeniu şi ştiu destul de multe. O linie de transport în comun se trasează între nişte puncte de interes. Tipul de vehicule ce urmează să o deservească se calculează. În funcţie de rezultat, se aplică metoda drumului cel mai scurt. Apoi, în funcţie de situaţia din teren, drumul cel mai scurt se adaptează. Nu se poate înfiinţa o linie de transport în comun acolo unde nu există fluxuri constante de oameni care se deplasează între două puncte de interes. Dacă azi merg 1000 de oameni, iar mâine 100, nu are rost să înfiinţezi o linie. Tu unde ai construi un baraj: pe un fluviu, pe un râu, sau pe un pârâu? Posibilitatea ca oamenii să-şi achiziţioneze maşini în rate, coroborat cu apariţia marilor centre comerciale şi dispariţia marilor platforme industriale, au determinat schimbarea fluxurilor de călători aşa cum le ştiam noi, în anii 80. Cei care se duc la mall nu o fac cu autobuzul, fiindcă e mai rapid - chiar şi în condiţii de aglomeraţie maximă - să ajungi cu maşina proprie. De ce? Fiindcă aşa se circulă în Bucureşti: autobuzul nu are bandă proprie, este nevoit să stea în coloană, în timp ce automobilistul, la o adică, o taie şi pe contrasens. Linie continuă? Bancul zilei! Transportul electric nu se justifică decât acolo unde fluxurile de călători, pe lângă faptul că sunt mari, sunt şi stabile - adică se preconizează minim acelaşi flux de călători în următorii trei ani. Platformele industriale asigurau acest lucru, deoarece statul român le hrănea în permanenţă. Acum, fie unele nu mai sunt, fie - cum e cazul celei din Rahova - clădirile au fost închiriate diverselor firme care şi-au stabilit acolo birourile/sediile. Acum, ca urmare a remodelării oraşului, punctele de interes se schimbă constant. Cele care rămân stabile, aşa cum erau platformele industriale, sunt centrele comerciale. Dar acolo omul vine cu maşina; tu ţi-ai aduce gagica la mall cu autobuzul? Prima dată da, a doua oară n-ar mai fi gagica ta, s-ar urca în Merţanul rivalului tău. Sau în Bemveu. Metroul s-a făcut, în Bucureşti, nu fiindcă traficul o cerea, ci din ambiţia lui Ceauşescu de a dovedi că "pot şi eu să fac ce a făcut Gorbaciov". Mda... numai că metroul din Moscova avea deja nişte decenii de existenţă, iar staţiile de acolo sunt opere de artă, nicidecum peşteri sau hrube, ca la noi. Exemplu de hrube: Piaţa Romană, Dristor 1. Singura staţie cât de cât reuşită, de la noi - dealtfel, singura promovată intens de regim - este Titan. Metroul, însă - cu excepţia Magistralei 2 şi a staţiei Politehnica - nu are o utilitate concretă, serveşte doar ca alternativă atunci când este prea cald sau prea frig afară. Şi nu toţi oamenii preferă să se deplaseze cot la cot cu cârtiţele. Despre domeniul ăsta se pot spune multe, dar este clar că, dacă în anii 60 şi 70 liniile erau oarecum trasate şi după nevoile populaţiei, acum fie că au rămas aceleaşi şi nu mai interesează pe nimeni, fie au fost modificate în urma demolărilor iar oamenii, văzând calitatea serviciilor, preferă - ca şi mine, uneori - să stea în trafic, în maşina lui, decât în autobuz, cot la cot cu toţi cei certaţi cu igiena. |
#17568
Posted 13 December 2017 - 14:47
Ce transport în comun?
Uite, eu de exemplu mă mir că nu ar exista nimeni care ar vrea să ajungă dinrect de la Timpuri Noi (zona, că fabrica nu mai există) la P-ţa Sf. Vineri cu R.A.T.B.-ul. Sau că cine vine din Rahova să meargă înspre Obor - Iancului fără a mai traversa pe jos pe la P-ţa Unirii ori eventual ocoli cu autobuzul (invers te duce mai repede). De ce timp de cel puţin 10 ani nu au fost în stare să facă un mare capăt de tramvaie la P-ţa Unirii? Te dădeai jos din ce venea dinspre Rahova şi pe acelaşi refugiu (sau unul paralel) aşteptai tramvaiul ce urca spre Sf. Vineri? Şi nu cred că în zona Icoaeni, pe unde circulau troleibuze nu ar fi fost nevoie de transport în comun. La fel cum nu cred că nu ar fi omaeni interesaţi de o linie R.A.T.B. cu tarif normal care să meargă direct P-ţa Victoriei - Băneasa. Sau dacă ar fi existat din anii '90 autobuze cu tarif normal Berceni - Universitate - Romană - P-ţa Victoriei, cu staţii intermediare cum sunt acuma pe 381 nu ar fi fost tentaţi oamenii să meargă cu el. La ce flux de călători e pe acolo... şi pe linia aia s-ar fi putu preta şi articulate. Metroul nu utilitate decât pe M2 şi la Politehnica? Eu văd că toate magistralele, afară de M4 au destui călători. Metroul merge mai repede şi decât maşina... pierzi însă timp dacă nu e oră de vârf şi trebuie să mergi peste 5 min până la staţie. Ar fi trebuit să existe staţie de metrou şi la Spit. Colentina. Cât despre fetele care a 2-a oară se suie în maşină străină scumpă dacă le duci cu transportul în comun. Alea nu-s fete, nici femei, sunt sugative cărora le doresc să "cânte la microfon" până se umplu de toate bolile cu transmitere sexuală şi le dau şi altora de teapa lor aşa ceva! Una adevărată apreciază simplitatea. De ce mi-e dor din Epoca Ceauşescu: de cinematografia Românească... |
Anunturi
▶ 1 user(s) are reading this topic
1 members, 0 guests, 0 anonymous users
Sidorin