Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Imprimanta ciss rezista perioade ...

Garmin fēnix 7 / PRO / Saphi...

Care sunt cele mai mari regrete a...

Alfa Romeo Stelvio 2.2 jtd
 Intrebari srl nou

La multi ani @AndReW99!

Alegere masina £15000 uk

TVR vrea sa lanseze o platforma d...
 Strategie investie pe termen lung...

Modulator FM ptr auto alimentat p...

orange cablu f.o. - internet fara...

Robinet care comuta traseul
 A fost lansata Fedora 40

Samsung S24 plus

Imi iau un Dell? (Vostro vs others)

Abonati Qobuz?
 

Viața în Epoca Ceaușescu: lumini și umbre

* * * - - 15 votes
  • This topic is locked This topic is locked
31472 replies to this topic

#17569
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Ce să fac la Piaţa Sf. Vineri? Ce e aşa de interesant acolo, ca să facă RATB un terminal multimodal?
S-a încercat ceva când a fost reamenajat capătul liniilor de tramvai; câte linii mai trec acum pe acolo, una sau două? Ceva de genul.
Autobuzele nu întorc acolo, fac ditamai ocolul pe la Mircea Vodă.
Metroul - util fiindcă vezi mulţi oameni în el? Păi da, lumea îl foloseşte cum spuneam, ca alternativă la frig/cald afară. E mai simplu, dacă îţi coincide direcţia de deplasare, să mergi cu metroul răcoros decât cu autobuzul-saună.
Cât despre fete... problema asta e veche de când lumea. Unul din motivele despărţirii de fosta mea prietenă a fost fix materialismul. Cum pe atunci nu existau Merţane pe toate drumurile, nici smartphone-uri sau alte metode de aspirat femei, ea îmi reproşa că... nu mă îmbrac la costum când vin la întâlnire! Şi nu era sugativă, dimpotrivă (ăsta a fost al doilea motiv). Simplitatea nu e apreciată şi n-a fost vreodată, fetele au căutat mereu ceva interesant şi inedit la partenerul lor. Şi aşa e şi normal.
Înclin să cred că un fir de floare încă le impresionează, aşa cum le impresiona când îl găseau în bancă, în anii 80. Numai tinerii de azi pot să spună asta, eu deja am o soţie pe care, culmea, n-a fost nevoie s-o cuceresc nici cu flori, nici cu metode de aspirat. Dar asta e altă poveste.

#17570
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,545
  • Înscris: 13.06.2004
De la Sf. Vineri ajungi repede la Unirii.
Eu vorbeam de un mare capăt de tramvaie la P-ţa Unirii.
Deşi ar trebui să existe o linie de tramvai Şura Mare - Şerban Vodă - Gh. Şincai - Timpuri Noi - Nerva Train - Traian - Foişorul de Foc - Ferdinand I - Halele Obor - Ziduri Moşi - Turmelor - Reînverii - Maica Domnului - Lacul Tei. Că între Hala Traian şi Bd. Octavian Goga nu e distanţă foarte mare, deci nu costă aberant de mult instalarea de şine plus că ar scurta drumuri şi ar lega multe (mai ales că în locul Uzinelor "Timpuri Noi" vor apărea clădiri de birouri în care vor lucra mulţi oameni).
Idioţenie mi s-a părut casarea tramvaielor V2A, care ar fi fost utile pe linii cu trafic mai redus.

Cât despre fete şi femei... e normal ca băiatul/bărbatul să le ofere una-alta, dar nici el să nu aibă pretenţii materiale imposibile.

Edited by djl, 13 December 2017 - 15:22.


#17571
Hansolo

Hansolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,477
  • Înscris: 17.09.2007

View Postpetit_christian, on 12 decembrie 2017 - 20:54, said:

Omul cel mai valoros capital-dar castile de protectie auditiva erau scumpe...........
Daca asta nu denota ipocrizia sistemului.
E cucu, cine voia putea sa-si puna si niste obeuri in urechi.
Ups, stai ca astea au aparut mai tarziu...

View PostPSC, on 13 decembrie 2017 - 14:26, said:

@djl: cu tot respectul, care transport în comun?
Lucrez în domeniu şi ştiu destul de multe.
O linie de transport în comun se trasează între nişte puncte de interes. Tipul de vehicule ce urmează să o deservească se calculează. În funcţie de rezultat, se aplică metoda drumului cel mai scurt. Apoi, în funcţie de situaţia din teren, drumul cel mai scurt se adaptează.
Nu se poate înfiinţa o linie de transport în comun acolo unde nu există fluxuri constante de oameni care se deplasează între două puncte de interes. Dacă azi merg 1000 de oameni, iar mâine 100, nu are rost să înfiinţezi o linie. Tu unde ai construi un baraj: pe un fluviu, pe un râu, sau pe un pârâu?
Ai dreptate la modul general insa in tarile civilizate transportul in comun e indispensabil. Cat am fost la facultate in Bucuresti nici prin gand nu mi-ar fi trecut ca as avea nevoie de masina (si pe vremea aia nu era aer conditionat in metrou/autobuze). Asta mai lipsea, sa duc grija locului de parcare, intretinerea masinii, etc.

#17572
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015

View Postdjl, on 13 decembrie 2017 - 15:19, said:

De la Sf. Vineri ajungi repede la Unirii.
Eu vorbeam de un mare capăt de tramvaie la P-ţa Unirii.
Deşi ar trebui să existe o linie de tramvai Şura Mare - Şerban Vodă - Gh. Şincai - Timpuri Noi - Nerva Train - Traian - Foişorul de Foc - Ferdinand I - Halele Obor - Ziduri Moşi - Turmelor - Reînverii - Maica Domnului - Lacul Tei. Că între Hala Traian şi Bd. Octavian Goga nu e distanţă foarte mare, deci nu costă aberant de mult instalarea de şine [...]
Linia "culturală" de autobuze 362 are un cost de exploatare de 30.000 euro/lună, cel puţin aşa susţine primăriţa noastră. Ştii care e gradul de încărcare pe această linie? Maxim 2 - adică, în caz de aglomeraţie maximă, jumătate din locurile pe scaune rămân neocupate! Zile întregi autobuzele circulă fără călători.
O linie de autobuz nu are nevoie de infrastructură, ea existând deja. Autobuzele există şi ele. Îţi dai seama cât ar costa o linie de tramvai pe traseul tău? Hai să presupunem că există şi linia (nu văd acum traseul clar), dar ce facem cu tramvaiele? Sunt vai mama lor, este o aventură menţinerea lor în exploatare. Un autobuz Mercedes a costat, la vremea lui, 180.000 euro.

View PostHansolo, on 13 decembrie 2017 - 16:11, said:

Ai dreptate la modul general insa in tarile civilizate transportul in comun e indispensabil. Cat am fost la facultate in Bucuresti nici prin gand nu mi-ar fi trecut ca as avea nevoie de masina (si pe vremea aia nu era aer conditionat in metrou/autobuze). Asta mai lipsea, sa duc grija locului de parcare, intretinerea masinii, etc.
Da, este indispensabil (deşi nu peste tot), deoarece punctele de interes sunt clar delimitate, traseele sunt tradiţionale, oraşele s-au dezvoltat firesc, unele au obiective turistice într-adevăr renumite... Şi la noi, în Sighişoara, este mult mai convenabil să mergi în cetate cu trenuleţul, decât cu maşina. Există parcări cu plată lângă cetate, de acolo poţi să iei trenuleţul. Dar nu peste tot oamenii sunt gospodari, iar în cazul Sighişoarei se aplică ce-am zis eu: oraş care s-a dezvoltat firesc (deşi s-a demolat masiv şi acolo), obiectiv turistic renumit...
Cum să aplici aşa ceva în Bucureşti? Ce să faci cu transportul în comun? Să te duci la mall? Da, pentru cei care merg la muncă este o alternativă, dar în oraşele civilizate transportul în comun are prioritate în trafic; la noi... prioritate de şmecher.

#17573
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Revenind la subiect: Piaţa Unirii nu mai are, acum, importanţa pe care o avea în anii 70 şi 80 (până la demolare). Hala trebuia menţinută şi adaptată nevoilor moderne, eventual transformată în mall, dacă tot e la modă. De mall ar fi fost nevoie, dovadă fiind Unirea Shopping Center... Nu era mai frumos dacă Unirea Shopping Center s-ar fi aflat într-o clădire monument de arhitectură, aşa cum se întâmplă în ţările cu apă caldă? Da... dar în epoca Ceauşescu, cu ale sale umbre şi lipsită de lumină, s-a avut în vedere dispariţia ei şi transformarea unui nod rutier important (poate cel mai important din Bucureşti) într-o zonă pietonală, pentru ca ulterior, aceiaşi "dăştepţi" care "trasa indicaţii preţioase", cu o faţă umană precum i-a povăţuit Marele Zâmbitor, să reintroducă traficul rutier complet haotic şi să creeze spaţii verzi de o totală inutilitate, aşa cum sunt fântânile arteziene. O parcare ar fi fost bună acolo, la suprafaţă (că jos e metroul), municipalitatea ar fi încasat bani frumoşi, şi aşa turistul ar fi avut intrarea asigurată în centrul istoric. Fiindcă singurul turism practicat în centrul istoric este cel culinar.
Îmi aduc aminte că tata m-a dus (prin 1981) la Curtea Sticlarilor; se putea vizita, iar maistrul de acolo explica frumos tainele transformării acelor mingi de foc în pahare, sticle, cupe...
Evident, cu trecerea timpului Piaţa Unirii a redevenit un reper în Bucureşti, dar nu mai are aceeaşi însemnătate ca atunci când era agroalimentară. Spaţiile verzi sunt acum loc de refugiu pentru pensionari, pentru aurolaci şi, din când în când, pentru îndrăgostiţii care se încălzesc. Hanul lui Manuc este vizitat de străini, este cam singurul obiectiv din zonă care, cât de cât, se apropie de cele similare din oraşele civilizate. Dar treci de el şi vezi grafitti, mizerie, odată am văzut o seringă... Dacă te prinde noaptea în centrul istoric şi eşti fotograf amator, trebuie să ai mare grijă ce surprinzi, căci boschetarii veghează. Personal am fost ameninţat şi era cât pe-aci ca unul dintre ei să-mi dărâme trepiedul, a trebuit să mă dau zmeu la el (noroc că n-a venit cu mai mulţi, cum se lăuda).
Ăsta este Bucureştiul... Prin absurd, dacă i-am scoate din oraş pe amatorii de mall-uri şi de mâncăruri în centrul istoric, oraşul s-ar ofili într-o lună de zile.

#17574
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,545
  • Înscris: 13.06.2004
La ce frecvenţă are linia aia nici nu e de mirare că nu are călători. Ia să vină o dată la 10 minute să vezi cum se schimbă treaba.

#17575
owl1960

owl1960

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,822
  • Înscris: 26.04.2017
Băi djl ăla care știe o mie de meserii să-l întrebe pe ăla care știe numai una!
Tu ce meserie știi?
Uite d-aștia ca tine au nenorocit țara care au pus în practică visele lor utopice.
Bine dracului că n-ai trăit tu pe vremea comuniștilor și mai ales nu ai fost vreun comunist cu putere de decizie.
Azi câte topice mai deschizi?

#17576
petit_christian

petit_christian

    Homo mirabilis

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,813
  • Înscris: 15.08.2014
Dl owl1960, de ce te ai enervat asa? Nu de alta, da' nu face bine la sanatate!
Nu il schimbi tu pe DJL!

#17577
owl1960

owl1960

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,822
  • Înscris: 26.04.2017

View Postpetit_christian, on 15 decembrie 2017 - 10:34, said:

Nu il schimbi tu pe DJL!
Ai nu ai mingea tragi la poartă!
Dacă nu se vorbește despre tine nu exiști!
Uite asta e melodia despre djl cel priceput la toate:
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/UITmvGO9ieI?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by owl1960, 15 December 2017 - 11:49.


#17578
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,545
  • Înscris: 13.06.2004
Am mai zis-o şi o mai repet: m-au pasionat istoria Bucureştiului şi al R.A.T.B.-ului, am mers destul prin Bucureşti ca să-i cunosc istoria.
Nu mai P-ţa Unirii centru de gravitate? Poate, dar din moment ce mii de oameni coboară şi se suie pe acolo şi la P-ţa Sf. Vineri în mijloacele de transport în comun sigur e un nod importat de comunicaţii.
Cât despre tramvai între Hala Traian şi Bd. Octavian Goga, ia spuneţi voi, ce mijloc de transport în comun de suprafaţă te duce rapid din Obor - Iancului în zona Timpuri Noi (eventual Tineretului/Şincai *). Oferă-le oamenilor alternative şi vedea cum se vor schimba! Există otobelul 133 pe care poţi să-l iei de la Foişorul de Foc, dar după ce vor fi gata clădirile de birouri, să vezi că nu va mai face faţă!

* merge să-l iei pe 116 de la Sf. Vineri, dar la ore de vârf e nasol, că o ia prin P-ţa Unirii.
De la fostul Spital "Caritas" până la Bd. Octavian Goga merge să adaugi o bandă de circulaţie, astfel încât să nu îngreunezi traficul auto dacă introduci tamvaie pe acolo.


Cât despre cei care au condus după 1989 au fost utopişti... asta e glumă proastă. Păi atunci ar fi visat trenuri frumoase, cartiere bine planificate, industrie naţională modernizată...

Edited by djl, 15 December 2017 - 14:39.


#17579
tytysor

tytysor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,503
  • Înscris: 02.09.2006

View PostPSC, on 13 decembrie 2017 - 14:26, said:

@djl: cu tot respectul, care transport în comun?
Lucrez în domeniu şi ştiu destul de multe.
O linie de transport în comun se trasează între nişte puncte de interes. Tipul de vehicule ce urmează să o deservească se calculează. În funcţie de rezultat, se aplică metoda drumului cel mai scurt. Apoi, în funcţie de situaţia din teren, drumul cel mai scurt se adaptează.
Nu se poate înfiinţa o linie de transport în comun acolo unde nu există fluxuri constante de oameni care se deplasează între două puncte de interes. Dacă azi merg 1000 de oameni, iar mâine 100, nu are rost să înfiinţezi o linie. Tu unde ai construi un baraj: pe un fluviu, pe un râu, sau pe un pârâu?
Posibilitatea ca oamenii să-şi achiziţioneze maşini în rate, coroborat cu apariţia marilor centre comerciale şi dispariţia marilor platforme industriale, au determinat schimbarea fluxurilor de călători aşa cum le ştiam noi, în anii 80. Cei care se duc la mall nu o fac cu autobuzul, fiindcă e mai rapid - chiar şi în condiţii de aglomeraţie maximă - să ajungi cu maşina proprie. De ce? Fiindcă aşa se circulă în Bucureşti: autobuzul nu are bandă proprie, este nevoit să stea în coloană, în timp ce automobilistul, la o adică, o taie şi pe contrasens. Linie continuă? Bancul zilei!
Transportul electric nu se justifică decât acolo unde fluxurile de călători, pe lângă faptul că sunt mari, sunt şi stabile - adică se preconizează minim acelaşi flux de călători în următorii trei ani. Platformele industriale asigurau acest lucru, deoarece statul român le hrănea în permanenţă. Acum, fie unele nu mai sunt, fie - cum e cazul celei din Rahova - clădirile au fost închiriate diverselor firme care şi-au stabilit acolo birourile/sediile.
Acum, ca urmare a remodelării oraşului, punctele de interes se schimbă constant. Cele care rămân stabile, aşa cum erau platformele industriale, sunt centrele comerciale. Dar acolo omul vine cu maşina; tu ţi-ai aduce gagica la mall cu autobuzul? Prima dată da, a doua oară n-ar mai fi gagica ta, s-ar urca în Merţanul rivalului tău. Sau în Bemveu.
Metroul s-a făcut, în Bucureşti, nu fiindcă traficul o cerea, ci din ambiţia lui Ceauşescu de a dovedi că "pot şi eu să fac ce a făcut Gorbaciov". Mda... numai că metroul din Moscova avea deja nişte decenii de existenţă, iar staţiile de acolo sunt opere de artă, nicidecum peşteri sau hrube, ca la noi. Exemplu de hrube: Piaţa Romană, Dristor 1. Singura staţie cât de cât reuşită, de la noi - dealtfel, singura promovată intens de regim - este Titan. Metroul, însă - cu excepţia Magistralei 2 şi a staţiei Politehnica - nu are o utilitate concretă, serveşte doar ca alternativă atunci când este prea cald sau prea frig afară. Şi nu toţi oamenii preferă să se deplaseze cot la cot cu cârtiţele.
Despre domeniul ăsta se pot spune multe, dar este clar că, dacă în anii 60 şi 70 liniile erau oarecum trasate şi după nevoile populaţiei, acum fie că au rămas aceleaşi şi nu mai interesează pe nimeni, fie au fost modificate în urma demolărilor iar oamenii, văzând calitatea serviciilor, preferă - ca şi mine, uneori - să stea în trafic, în maşina lui, decât în autobuz, cot la cot cu toţi cei certaţi cu igiena.
draguta, daca ai tangenta cu transportul in comun si scrii texte ca acesta este clar de ce transportul in comun este cum este. Sint prea multi in tara asta care stau sub o palarie prea mare pentru capul lor.
intelegem ca nu ai vizitat decit Moscova, altfel n-ai scrie prostiile pe care le scrii despre statiile de metrou!

#17580
Sidorin

Sidorin

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,489
  • Înscris: 12.07.2010
Când aveam laboratorul de Elecrotehnică la IPB, nimeni nu comenta. Cred că numai @djl mă înţelege...

#17581
vrajitoruldinoz

vrajitoruldinoz

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,672
  • Înscris: 21.06.2016
Bai daca mai citesc o singura data prostioara asta puerila "otobel" ma sinucid. DJL, NIMENI, ASBOLUT NIMENI nu folosea cuvintul asta!

#17582
Sidorin

Sidorin

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,489
  • Înscris: 12.07.2010
A fost greu tare în acei ani. Mai ales pentru cei care locuiau la bloc. La cei care îşi făceau o căsuţă Statul asigura gratis racordarea la utilitaţi (curent electric, gaz metan, canalizare, apă potabilă, etc,). Parcă nu-mi vine să cred ,totuşi, după ce au murit oameni la „revoluţie” se cer acum bani pentru utilitaţi.

#17583
vrajitoruldinoz

vrajitoruldinoz

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,672
  • Înscris: 21.06.2016
Ce deci au murit pentru furt si mocangeala?
Ca ce altceva poate fi neplata unui serviciu si pretentia ca ceilalti sa plateasca pentru el?

#17584
Sidorin

Sidorin

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,489
  • Înscris: 12.07.2010
„Mocangeală” ca la români.
Desfiinţarea reţelolor de transport în comun în majoritatea oraşelor (nerentabile (!), DAR subvenţionarea lor în capitală şi oraşele mari.
Plata de la bugetul de stat (!) a metroului din Bucureşti!

#17585
petit_christian

petit_christian

    Homo mirabilis

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,813
  • Înscris: 15.08.2014
Corect si ce spui tu, numai ca transportul local e subventionat din bugetul local, astia marii au buget. Csf, n-ai csf!
Despre subventionarea metroului din bugetul national nu sunt de acord. Dar taranii nu primesc si ei subventie de la bugetul national?
Cu subventionarea nu prea sunt de acord in general, dar sa vedem lucrurile asa cum sunt azi in ansamblul lor.

@vrajitoruldinoz: ce zice sidorin in postul cu utilitatile nu e chiar asa cum spui tu.
Adica statul ia TVA, accize, impozite,  taxe peste taxe si ce face pentru bunastarea cetateanului! Ii da la mumu....
Daca e incapabil sa gestioneze impozitele in favoarea cetateanului, atunci sa se duca dreaq ca e un stat incompetent.
Sa ia zeciuala ca pe timpuri si atit, cu restul de bani ramasi in buzunar ne descurcam noi.

Nu sunt adeptul statului social, te cocoseaza neamtul sau francezul cu impozitele, le platesti injurind copios, dar pe de alta parte ai drumuri, ai spitale, ai curatenie in orase, mai bine zis ce nu ai?

#17586
Ugho

Ugho

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 463
  • Înscris: 22.11.2017

View Postvrajitoruldinoz, on 15 decembrie 2017 - 21:17, said:

Bai daca mai citesc o singura data prostioara asta puerila "otobel" ma sinucid. DJL, NIMENI, ASBOLUT NIMENI nu folosea cuvintul asta!
"Otobel", ce e aia?

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate