Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Comanda laptop Amazon UK

Sfat achizitionare laptop gaming

Telefonul Oppo a74 mi-a blocat ca...

A inviat Mudava
 Import china alibaba

Facultate

Vouchere de vacanta

Cand One United nu mai vand isi v...
 Mandolina feliat legume

Atestat consilier de siguranta

alarma auto Autowatch 346 RLI

Ce se intampla cu actualii tineri...
 Descifrare reteta

Zapp fix

Rulment pt diferential 4motion

Lipire filtru la baterie ikea
 

Automatica: la UPB sau in strainatate?

- - - - -
  • Please log in to reply
49 replies to this topic

#19
sorin02a

sorin02a

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 292
  • Înscris: 26.08.2006
Pe vremea executatului asa a fost. Si eu am fost pasionat de electronica,imi faceam diferite montaje ( luam textolit placat cu Cu de pe Academiei, desenam circuitele pe el,il bagam la HCl) faceam amplificatoare, orga de lumini pe tiristoare, foloseam faruri de dacie cu filtre de diferite culori, erau alte vremuri. Cu toate acestea nu am dat la Electronica, daca va mai amintiti, sperietoarea armatei la termen lung te determina sa fii foarte precaut. Am fost cred ca mai precaut decat trebuia si am ales profil mecanic.
Azi insa situatia este alta. Asa cum vad generatiile de azi,din care fiu-meu face parte, cred ca nici 5% din admisii la Electronica nu au facut pana in clasa a 12-a un montaj electronic. Daca faceti un sondaj printre ei, probabil ca sa dea bine , 25% vor spune ca au facut.
Va multumesc pentru opinii.
Normal ca voi lasa copilul sa aleaga, dar daca va alege Metalurgia? sau Masinile Agricole (daca mai exista facultatea aceasta)? Material rulant? Ar avea vreun viitor deschis dupa terminarea acestor facultati?

#20
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,633
  • Înscris: 30.07.2003

 sorin02a, on 15 martie 2014 - 13:47, said:

Asa cum vad generatiile de azi,din care fiu-meu face parte, cred ca nici 5% din admisii la Electronica nu au facut pana in clasa a 12-a un montaj electronic.
Sa stii ca acestia vor fi castigatorii finali (plus cativa de pe traseu care au prins microbul). Restul se mandresc doar cu o diploma.

 sorin02a, on 15 martie 2014 - 13:47, said:

Ar avea vreun viitor deschis dupa terminarea acestor facultati?
Nu toata ingineria e de succes la noi. Dar in lumea asta (parca dorinta era de a studia in afara) se construiesc de toate pentru toti. Altfel, intrati pe site-urile cu joburi, alegeti din primele 5 meserii si gata ! Insa nu-i suficient daca analizam in amanunt.

Edited by neagu_laurentiu, 15 March 2014 - 13:59.


#21
qew

qew

    Tren International

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,752
  • Înscris: 05.11.2010

 Tipiric, on 14 martie 2014 - 14:37, said:

Nu sunt. Te pune sa o echivalezi ceea ce inseamna umblatura intre 10luni si 2 ani pe la toate institutiile posibile in Ro plus Bruxelles. Referinte si sfaturi gasiti pe net destule.
Apoi daca din anumite motive trebuie sa te muti intr-o alta tara o iei de la capat cu birocratia.

Nu mai dezinforma lumea aiurea . Cunosc 2 cazuri concrete ce au plecat in strainatate si au facut facultatea in Ro si ghici ce ,nu le-au trebuit nicio echivalare . SI nu,nu s-au dus la cules capsuni sau ca sa fie barmani .

#22
dani.user

dani.user

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,259
  • Înscris: 24.02.2007

 sorin02a, on 15 martie 2014 - 13:47, said:

Normal ca voi lasa copilul sa aleaga, dar daca va alege Metalurgia? sau Masinile Agricole (daca mai exista facultatea aceasta)? Material rulant? Ar avea vreun viitor deschis dupa terminarea acestor facultati?

Mecanica nu-i singura directie tehnica din tara asta.
Exista Electronica, exista Calculatoare, exista Constructii (asta sa insir cateva din cele mai cautate) si cate si mai cate.
Exista si Automatica si e un domeniu interesant, dar nu cred ca stiu specializare la care sa ajunga mai multi "din greseala", fiind asociata de regula (la noi in tara) cu specializarea Calculatoare, multi nerealizand ca nu e deloc acelasi lucru.

#23
adrian93

adrian93

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,740
  • Înscris: 29.10.2009

 superm, on 14 martie 2014 - 16:50, said:

Ideal ar fi sa intre la departamentul in limbi straine in Bucuresti (daca mai exista la UPB ) sa faca un an sau doi.

În acest caz facultatea ar deveni un joc de-a ”Hai să ne prefacem că vorbim germana.” În situația asta chiar ar fi mai câștigat să studieze în limba maternă.

 andrey_net, on 15 martie 2014 - 01:27, said:

Nu se studiaza fizica cuantica sau chimia sau alte prostii care se fac prin Bucuresti
Fizica cuantică e o prostie??? Îți oferă o perspectivă fundamental nouă asupra lumii în care trăiești; te face să realizezi anumite lucruri, să îți pui întrebări.
Deci facultățile din România sunt niște prostii pentru că te învață așa ceva. Alături de Harvard, Stanford, Princeton, Yale, MIT, alte facultăți inutile care te învață mecanica cuantică.

Dar despre chestia asta ce părere ai?
http://en.wikipedia....uantum_computer

 andrey_net, on 15 martie 2014 - 01:27, said:

Comparativ cu colegii mei care au ramas in tara stiu sa fac montaje, sa implementez circuite digitale etc.
Și aici ce crezi că se fac? Picturi rupestre?

Edited by adrian93, 16 March 2014 - 00:07.


#24
sarrahdam

sarrahdam

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 45
  • Înscris: 01.04.2007
Va vorbesc din perspectiva unei mame care are un fiu la UPB-Calculatoare si care este admis si in Anglia la Manchester.
Fiul meu a facut un liceu cu profil mate-info, i-a placut informatica, l-am si meditat la informatica si mi s-a spus ca este talentat si ar fi foarte bine pentru el sa se duca la Automatica.Ceea ce a si facut.
Dar, avand prieteni ai caror copii au facut Automatica la UPB si apoi s-au dus in Anglia si au continuat facultatea, au spus ca au pierdut 1 an degeaba la Calculatoare.
Nu se compara sistemul de invatamant din Anglia, Germania cu ce este la noi, indiferent ca vorbim de Automatica.
Fiul meu este foarte dezamagit de felul in care se preda la Automatica si incepe sa se gandeasca daca nu ar fi mai bine pentru el sa plece.
Este adevarat ca s-a mai schimbat situatia in bine la Automatica, dar tot exista profesori (cam multi) cu aceleasi mentalitati si acelasi stil de predare si examinare ca inainte de 1989. Sa nu uitam ca ei tot in acest sistem au fost educati, iar cei mai tineri au fost reeducati de catre acestia.
Va dau ca exemplu faptul ca in Anglia, la Computer Science , la o facultate din top 6 mondial, se invata 4 ani cu tot cu master din care 6 luni practica in productie, iar la Calculatoare 6 ani si nu stiu daca la sfarsit ce stie sa faca cel care a studiat in Anglia (Germania) este echivalent cu ce stie sa faca cel care a terminat in Romania.
Sfatul meu este ca fiul dvs sa dea la UPB si sa aplice si in strainatate, de preferat ar fi Anglia, dar cand aplica sa ceara de la inceput 1 an pauza (se practica asa ceva in strainatate), sa faca 1 an de zile la Automatica, sa inghete urmatorul an si pe urma sa se duca in strainatate la facultatea la care a fost acceptat sa vada diferentele.
Daca o sa-i placa mai mult in strainatate va ramane acolo, daca nu , dupa 1 an se va putea intoarce in tara si va putea continua cu anul 2.
Succes!

#25
dani.user

dani.user

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,259
  • Înscris: 24.02.2007
Cum ziceam ... o gramada confunda Calculatoarele cu Automatica.

#26
adrian93

adrian93

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,740
  • Înscris: 29.10.2009

 sarrahdam, on 16 martie 2014 - 09:34, said:

Dar, avand prieteni ai caror copii au facut Automatica la UPB si apoi s-au dus in Anglia si au continuat facultatea, au spus ca au pierdut 1 an degeaba la Calculatoare.
Nu se compara sistemul de invatamant din Anglia, Germania cu ce este la noi, indiferent ca vorbim de Automatica.
Fiul meu este foarte dezamagit de felul in care se preda la Automatica si incepe sa se gandeasca daca nu ar fi mai bine pentru el sa plece.
Sunt cam aceleași materii. Diferența este că la noi în țară sunt mult mai multe materii pur inginerești, care predomină în primii 2 ani. Programarea propriu-zisă, cea pentru care vin majoritatea studenților se face ulterior.

 sarrahdam, on 16 martie 2014 - 09:34, said:

Este adevarat ca s-a mai schimbat situatia in bine la Automatica, dar tot exista profesori (cam multi) cu aceleasi mentalitati si acelasi stil de predare si examinare ca inainte de 1989. Sa nu uitam ca ei tot in acest sistem au fost educati, iar cei mai tineri au fost reeducati de catre acestia.
Deși lumea aruncă cu pietre în învățământul de dinainte de 1989, atunci chiar se făcea carte. Acuma, cu ”noile mentalități” și ”noile stiluri de predare”, avem copii de clasa a VI-a care nu știu tabla înmulțirii.
Faptul că un profesor e etichetat ca având o mentalitate comunistă nu ține de perioadă, ci de persoană.

 sarrahdam, on 16 martie 2014 - 09:34, said:

Va dau ca exemplu faptul ca in Anglia, la Computer Science , la o facultate din top 6 mondial, se invata 4 ani cu tot cu master din care 6 luni practica in productie, iar la Calculatoare 6 ani si nu stiu daca la sfarsit ce stie sa faca cel care a studiat in Anglia (Germania) este echivalent cu ce stie sa faca cel care a terminat in Romania.
O groază de absolvenți din România își găsesc slujbe în străinătate fără probleme.

#27
superm

superm

    The difference is...

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,770
  • Înscris: 30.07.2008

 sarrahdam, on 16 martie 2014 - 09:34, said:

Sfatul meu este ca fiul dvs sa dea la UPB si sa aplice si in strainatate, de preferat ar fi Anglia, dar cand aplica sa ceara de la inceput 1 an pauza (se practica asa ceva in strainatate), sa faca 1 an de zile la Automatica, sa inghete urmatorul an si pe urma sa se duca in strainatate la facultatea la care a fost acceptat sa vada diferentele.
Daca o sa-i placa mai mult in strainatate va ramane acolo, daca nu , dupa 1 an se va putea intoarce in tara si va putea continua cu anul 2.
Succes!

corect Posted Image

#28
Byt

Byt

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,235
  • Înscris: 05.02.2002
Recomandarea mea ar fi sa intre aici la Automatica si sa incerce ca in timpul facultatii sa plece cu o bursa Erasmus la una dintre universitatile partenere (pot fi vazute pe site-ul ACS la categoria Parteneriate> Relatii Internationale). Daca se acomodeaza poate foarte bine sa faca masterul acolo. La 19 ani plecarea in afara poate fi un soc si un risc mare de ne-acomodare. In discutia, Automatica vs. Calculatoare nu ma exprim public... fiind subiectiv. Posted Image

In al doilea rand, forumul nu este cea mai buna sursa de informare pentru decizii cu adevarat importante. O ocazie buna de a intra in contact cu mediul de studiu de la UPB este Polifest, care va avea loc la inceputul lui Aprilie. Pe langa informatiile obtinute de la standurile facultatilor, la Automatica se organizeaza de obicei si tururi prin laboratoare si se poate interactiona direct cu profesorii sau studentii din anii mai mari.
http://polifest.pub.ro

Edited by Byt, 16 March 2014 - 12:06.


#29
sarrahdam

sarrahdam

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 45
  • Înscris: 01.04.2007

 adrian93, on 16 martie 2014 - 11:36, said:

Sunt cam aceleași materii. Diferența este că la noi în țară sunt mult mai multe materii pur inginerești, care predomină în primii 2 ani. Programarea propriu-zisă, cea pentru care vin majoritatea studenților se face ulterior.


Deși lumea aruncă cu pietre în învățământul de dinainte de 1989, atunci chiar se făcea carte. Acuma, cu ”noile mentalități” și ”noile stiluri de predare”, avem copii de clasa a VI-a care nu știu tabla înmulțirii.
Faptul că un profesor e etichetat ca având o mentalitate comunistă nu ține de perioadă, ci de persoană.


O groază de absolvenți din România își găsesc slujbe în străinătate fără probleme.
A facut vreo facultate vreodata vreo statistica sa stim si noi din gramada de absolventi cati gasesc de lucru imediat ce termina facultatea, cati se duc mai departe sa studieze la master si ce locuri de munca isi gasesc, dupa cat timp, cati pleaca imediat sa lucreze in afara?
As vrea sa stiu si eu cat la suta din total absolventi dintr-un reprezinta acea "gramada" care lucreaza in afara imediat ce au terminat facultatea.

#30
XON-XOFF

XON-XOFF

    Big Fat Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,442
  • Înscris: 27.05.2006

 sarrahdam, on 16 martie 2014 - 12:10, said:

A facut vreo facultate vreodata vreo statistica sa stim si noi din gramada de absolventi cati gasesc de lucru imediat ce termina facultatea, cati se duc mai departe sa studieze la master si ce locuri de munca isi gasesc, dupa cat timp, cati pleaca imediat sa lucreze in afara?

@sarah: cei care pun problema aşa sînt cei care sapă groapa învăţămîntului superior românesc, încercînd să îl transforme în simple şcoli de meserii pt că "asta se caută pe piaţa muncii".

Învăţămînt SUPERIOR înseamnă nişte cunoştinţe şi abilităţi avansate, PESTE cele ale persoanei tehnice medii. Există nenumăraţi electronişti (în special pe partea de mentenanţă, service, instalare), programatori (web şi nu numai), administratori de reţea, etc etc, care NU sînt sau nu trebuie să fie absolvenţi de facultate. La noi însă se face marea greşeală să se considere că dacă facultatea nu te învaţă chestiile astea strict practice, la nivel de muncitor sau tehnician, nu e bună, e inutilă.

Nici una din facutăţile de top din lume nu te învaţă "munca de jos". OK, faci şi practică deci vrei-nu-vrei trebuie să te descurci şi cu astea, şi într-adevăr faţă de Ro sînt avantajate facultăţile străine căci practica acolo se face mai bine, mai ales din motive financiare - un laborator bine dotat în care să poţi într-adevăr să faci experimente, să arzi componente şi să strici materiale, lucruri normale în procesul de învăţare, costă mult - (deşi a crescut nivelul acesteia şi în Ro). Dar CATEGORIC materiile de acolo se axează, ca şi aici, pe modelarea matematică şi înţelegerea fenomenelor care stau în spatele tehnologiei şi nu pe predarea tehnologiei propriu-zise. Fizică (inclusiv cuantică), matematică de mai multe feluri, ecuaţiile lui Maxwell şi alte elemente avansate de electricitate şi magnetism, transformări Laplace şi Fourier, ecuaţiile semiconductoarelor, proiectarea cu diferite elemente: tranzistoare, porţi, FPGA, alte structuri... iată chestiile cu multă teorie, multă matematică, multă abstractizare, care se fac peste tot, şi de aia se fac şi la noi.

Dar după logica "cîţi lucrează chestiile astea în România? cîţi folosesc transformata Fourier la serviciu?" trebuie să desfiinţăm 95% din locurile din facultăţi, pt că industria noastră, mai ales pe partea de cercetare-dezvoltare, e 5% din industria din ţările avansate.

Normal e să alegi, ca copil (sau părinte), să-ţi fie f. clar: vrei să fii tehnician, pt că asta se găseşte cel mai mult pe piaţa muncii? ok, nu da la facultate. Vrei să fii inginer? ok, dă la facultate, dar aşteaptă-te să faci toată teoria şi toată abstractizarea de la toate facultăţile din lume, indiferent de cîte locuri de muncă pt ingineri "adevăraţi" sînt pe piaţa din Ro...

#31
adrian93

adrian93

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,740
  • Înscris: 29.10.2009

 sarrahdam, on 16 martie 2014 - 12:10, said:

A facut vreo facultate vreodata vreo statistica sa stim si noi din gramada de absolventi cati gasesc de lucru imediat ce termina facultatea, cati se duc mai departe sa studieze la master si ce locuri de munca isi gasesc, dupa cat timp, cati pleaca imediat sa lucreze in afara?
Oficial, nu. Ar fi imposibil, deoarece nicio facultate din lume nu ar putea să aibă acces la aceste date. Neoficial însă, există estimări destul de bune.

 sarrahdam, on 16 martie 2014 - 12:10, said:

As vrea sa stiu si eu cat la suta din total absolventi dintr-un reprezinta acea "gramada" care lucreaza in afara imediat ce au terminat facultatea.
Dintre cei ”fruntași” spre exemplu, majoritatea pleacă. Însă unii preferă să stea în țară din motive personale: dificultate în adaptare, salariu mulțumitor și în România, familie. Alții preferă să facă cercetare științifică.
Oricum, nu ar trebui să ne bucure dacă procentul celor care pleacă este mare. Ar fi sinucidere din partea noastră dacă ne-am dori ca 90% dintre absolvenții de medicină sau dintre ingineri să plece în străinătate. Asta pe lângă faptul că statul a contribuit cu o sumă de bani pentru educația lor, bani pe care noi, cetățenii contribuabili, nu o să îi mai primim niciodată.

#32
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,633
  • Înscris: 30.07.2003

 sarrahdam, on 16 martie 2014 - 12:10, said:

A facut vreo facultate vreodata vreo statistica sa stim si noi din gramada de absolventi cati gasesc de lucru imediat ce termina facultatea, cati se duc mai departe sa studieze la master si ce locuri de munca isi gasesc, dupa cat timp, cati pleaca imediat sa lucreze in afara?
Nu e nevoie. Facultatea nu e egal cu locul de munca. Cei mai multi raman doar cu placerea studiului domeniului.

#33
sarrahdam

sarrahdam

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 45
  • Înscris: 01.04.2007
Eu sunt mai pragmatica, daca copilul meu face o facultate care la sfarsit il ajuta sa ingroase randul somerilor sau locul de munca pe care il gaseste este acela de tehnician, atunci este o problema, inseamna ca acea facultate face cursuri doar ca sa fie la numar sau sa dea de lucru profesorilor.
In marea majoritate omul face o facultate ca sa aiba un trai decent spre bun dupa ce termina, sa gaseasca un loc de munca bine platit care sa ii asigure confortul necesar.Foarte putini, dar foarte putini, sunt cei care fac facultatea numai din pasiune si nu-i intereseaza daca au locuri de munca dupa (pentru ca probabil au deja un loc de munca care-i asigura tot ce are nevoie).
Facultatile din strainatate si vorbesc de Anglia, pentru ca aici sunt mai informata de ce se intampla, isi modifica cursurile anual in functie de cerintele de pe piata muncii ,pentru ca eficienta lor se masoara prin gradul cat mai mare de absolventi angajati.

#34
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,633
  • Înscris: 30.07.2003
Luati in calcul urmatoarele: studii superioare (esenta lor), lipsa de interes a studentilor (au intrat dar nu stiau in ce se baga), neingradirea la invatamant. Toate acestea sunt peste tot. Ca atare cei mai multi absolva dar nu practica.
Apoi facultatea (strict cursurile ei) doar te introduce in poveste, finalul il afli extrascolar prin mult studiu individual (ai bibliografie, biblioteca, net, colegi si profesori cand nu intelegi ceva). Cine invata numai din cursuri si atat va ramane cu "placerea" studiului domeniului indiferent la universitate merge.

Edited by neagu_laurentiu, 16 March 2014 - 15:42.


#35
sarrahdam

sarrahdam

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 45
  • Înscris: 01.04.2007
De acord ca exista studenti care pe parcurs isi dau seama ca nu fac fata, ca nu le place, ca nu este asa cum si-au inchipuit.
Dar de ce exista lipsa de interes? Cine este responsabil in a trezi interesul studentilor?
Da, ai bibliografie, biblioteca, colegi? nu prea, mai nou sunt unii care contabilizeaza ajutorul pe care ti-l dau.Profesori?Discutabil.

#36
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,633
  • Înscris: 30.07.2003
Viitorul e in fata studentului si nu al profesorului.

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate