Chirurgia endoscopică a hipofizei
"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală. Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale. www.neurohope.ro |
Magnic light
#1
Posted 07 February 2014 - 21:10
https://www.kickstar...-get-new-energy
Este un dinam pus la roata de bicicleta fara contact fizic. Desi inteleg cum genereaza curent un dinam n-am mai auzit sau studiat cu metalul fiind partea mobila iar restul statice. Functioneaza chiar si cu roti de aluminiu sau magneziu. Aveti idee cam cum sunt asezate magnetul si bobina astfel incat sa genereze curent? Daca ar fi doar pt rotile de fier as intelege ca se magnetizeaza roata si prin miscare reuseste sa induca ceva curent in bobina, dar la aluminiu? |
#3
Posted 07 February 2014 - 21:34
ralcr, on 07 februarie 2014 - 21:10, said:
Daca ar fi doar pt rotile de fier as intelege ca se magnetizeaza roata si prin miscare reuseste sa induca ceva curent in bobina, dar la aluminiu? Quote Magnic Light works with all kinds of metallic rims (normally aluminum, steel or magnesium). While aluminium and magnesium are not magnetic (but paramagnetic) they are conductive. Relative movements of magnets and neighboured conductive material induce eddy currents in the conductive material - in our case the metallic rim. These eddy currents have their own magnetic fields (see Wikipedia) which are absorbed by the Magnic Light generator kernel and by this way produce electric energy. Although there is no friction the absorption of magnetic fields has a minimal braking effect, so we don't get energy for free. Magnic Light contains the most efficient LEDs currently available (CREE XM-L T6) to get maximal light from minimal energy. |
#5
Posted 07 February 2014 - 21:56
Este inca un mic pas catre o sursa de energie electrica alternativa.
|
#7
Posted 08 February 2014 - 09:28
Si la cat costa merita facut in casa, poate reusim sa ne lamurim pe topicul asta cum se face.
Eu din pacate nu am nicio scula cu mine dar as pune un magnet si as infasura niste sarma in jurul lui pe un suport de plastic, iar toate astea puse langa roata. Eventual magnetul l-as lasa sa se miste liber Edited by ralcr, 08 February 2014 - 09:33. |
#8
Posted 08 February 2014 - 13:42
Un admin picat din luna considera asta pseudo stiinta sau experiment ciudat... Am plecat acum f multi ani de aici dar vad ca locul e la fel de praf. Eu zic sa stergeti topicul de tot pt ca eu il postasem la electronica cu un scop.
|
#9
Posted 09 February 2014 - 09:56
Si eu care credeam ca s-au inventat toate..
Din cate stiu eu, un magnet in miscare fata de un conductor (plat) vede o reflexie a lui. Reflexie care il indeparteaza de concuctor. Dar, reflexia aia e statica fata de magnet. Cam ca si cum te-ai da cu trenul in fata geamurilor oglinda ale unei banci. Te vezi static in ele. Si atunci, de unde variatia campului magnetic pt. a culege o tensiune indusa ? La o roata stramba, o bobina intre magnet si roata ar culege un camp variabil dat de reflexia variabila din conductor care atenueaza (variabil) campul magnetului. De asemenea, daca roata s-ar invarti in hopuri (adica miscare/pauza/miscare/pauza etc) iar ar iesi ceva camp variabil. La o miscare cursiva a unui conductor plat (fara deformari) langa un magnet reflexia e fixa, campul magnetic stabil, zero tensiune indusa. Astia ori dau gaura la fizica ori e o jmecherie (care ne scapa) pe undeva ps - @ralcr : pana ne dumurim de unde culege dinamu' ala curentu' e oarecum de inteles de ce a ajuns topicul la "experimente ciudate"; totusi aici va fi mai greu de lamurit, daca e "pe bune" dinamul |
#10
Posted 09 February 2014 - 12:23
theMisuser, on 09 februarie 2014 - 09:56, said:
Si atunci, de unde variatia campului magnetic pt. a culege o tensiune indusa ? Cum de unde?! O problema binecunoscuta si oarecum asemanatoare: ai un disc rotitor conductor aflat in camp magnetic constant, perpendicular pe suprafata lui. Fluxul total pare a fi constant si totusi exista o tensiune electromotoare indusa intre centrul discului si periferie. De ce? Fiindca purtatorii de sarcina mobili (electronii) au o miscare de ansamblu fata de liniile campului magnetic soldata cu existenta unei forte Lorentz radiale (indreptate spre centru sau catre periferie, in functie de sensul rotatiei) care produce o distributie neuniforma a acestora in disc -> camp electric intern radial si diferenta de potential. Un mecanism similar actioneaza si aici: campul magnetic sta pe loc in vreme ce un conductor se misca prin el. In consecinta, apar diferente de potential si curenti (turbionari) indusi (intr-un material de rezistivitate nenula). Curentii respectivi produc la randul lor un camp magnetic fata de care dispozitivul este in miscare (schimbare de referential de la roata la dispozitiv, ca mai sus), deci induc un camp electric in acesta care poate fi teoretic folosit pentru a trimite electronii la plimbare prin niste leduri. Deci teoria este aparent in regula. Ceea ce nu imi este mie foarte clar: intensitatea campului/potentialului indus depinde brutal de geometria sistemului si de coeficientii de inductie mutuala care nu pot fi foarte mari. In aceste conditii, ma astept ca tensiunea culeasa de dispozitiv sa nu fie prea importanta, pentru a aprinde ceva ar putea avea nevoie de amplificare, caz in care dispozitivul functioneaza doar pentru ca in cutiuta sa inchisa se mai afla si o sursa suplimentara de energie (ceea ce ar explica in mod alternativ de ce indivizii comercializeaza cutii compacte bine inchise). Insa ar trebui facut un calcul efectiv explicit, imposibil in acest moment fiindca nu cunosc detaliile constructive. |
|
#11
Posted 09 February 2014 - 12:44
Intre timp am gasit patentul.
Pare ca e un disc cu magneti pe el care e miscat de curentii Eddy. Poate sa functioneze asa, nu stiu de unde presupuneam eu ca n-are elemente in miscare in interior... mdionis, on 09 februarie 2014 - 12:23, said:
Un mecanism similar actioneaza si aici: campul magnetic sta pe loc in vreme ce un conductor se misca prin el. In consecinta, apar diferente de potential si curenti (turbionari) indusi (intr-un material de rezistivitate nenula). Curentii respectivi produc la randul lor un camp magnetic fata de care dispozitivul este in miscare (schimbare de referential de la roata la dispozitiv, ca mai sus), deci induc un camp electric in acesta care poate fi teoretic folosit pentru a trimite electronii la plimbare prin niste leduri. Dar ei zic ca nu are contact. Attached Files |
#12
Posted 09 February 2014 - 13:56
theMisuser, on 09 februarie 2014 - 12:44, said:
Intre timp am gasit patentul. Pare ca e un disc cu magneti pe el care e miscat de curentii Eddy. "eddy current" inseamna curenti turbionari, nu curentii (lui) Eddy. Quote Asta ar merge daca ai avea perii colectoare pe roata bicicletei. Dar ei zic ca nu are contact. Nu, ar fi nevoie de perii colectoare daca am adopta o solutie constructiva precum cea din discul invartitor: am culege atunci tensiunea indusa stabilita intre centrul rotii si janta ei. Insa o astfel de solutie este tehnic proasta din mai multe motive. In schimb aici avem doua fenomene de inductie: pe de o parte magnetii permanenti din dispozitiv care induc curentii turbionari in janta rotii (care se misca fata de campul magnetic al magnetilor) si pe de cealalta parte avem campul magnetic produs de curentii turbionari din janta aflat in miscare relativa fata de dispozitiv si care induce in orice conductor din dispozitiv un camp electric. Nu e cu nimic mai misterios decat semnalul indus de banda magnetica de la magnetofon/casetofon/lectorul de videocasete in "capul" de citire (diferenta e ca semnalul indus acolo este ulterior amplificat pentru a il putea folosi in conditii de fotoliu). |
#13
Posted 09 February 2014 - 14:32
mdionis, on 09 februarie 2014 - 13:56, said:
"eddy current" inseamna curenti turbionari, nu curentii (lui) Eddy. mdionis, on 09 februarie 2014 - 13:56, said:
aici avem doua fenomene de inductie: pe de o parte magnetii permanenti din dispozitiv care induc curentii turbionari in janta rotii (care se misca fata de campul magnetic al magnetilor) si pe de cealalta parte avem campul magnetic produs de curentii turbionari din janta aflat in miscare relativa fata de dispozitiv si care induce in orice conductor din dispozitiv un camp electric. Poti produce cu el curent la o viteza constanta (a bicicletei) ? Daca e functional cum zici tu, tocmai ai facut o noua inventie ! Si mai revolutionara decat dinamul astora ! Care dinam e impresionant in sine prin noutatea metodei de transmitere a energiei de la roata |
#14
Posted 09 February 2014 - 14:37
Eu raspund repede si scuze ca fara prea multa atentie la ce s-a raspuns deja.
Eu am vazut o gramada de astfel de faruri de bicicleta cand am fost in Danemarca. Ei mergeau mult cu bicicletele desi aveau strazile in panta. De ex: [ http://brimages.bikeboardmedia.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2008/12/reellight-rear-cover.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] sau: http://denmark.dk/en...on-for-cyclist/ Eu vad un simplu magnet legat de spite care trece pe langa lampa. Nu cred ca fie scumpe. In interior ma astept sa gsesc un condensator "zdravan" pe alimetare si lumina cu LED-uri ca sa nu consume mult. Cumpara unu, desfa-l si vezi cum e facut. Nu se foloseste dinam, pentru ca tehnica Led-urilor a evoluat si se poate merge pe un consum mic. De exemplu acum sunt proiect de faruri cu LED-uri pentru masini (faza scurta). Daca vreti, puneti ce ati facut pana acum si, deci o bobina si un magnet de HDD sa zicem. NU este chiar ca in exemplul dat initial, dar este mult mai simplu ! Si practic ca e folosit de multi biciclisti. Cum se realizeaza ca amator: http://www.instructa...n-the-Reelight/ Edited by Gurban_Dan, 09 February 2014 - 15:05. |
#15
Posted 09 February 2014 - 17:01
theMisuser, on 09 februarie 2014 - 14:32, said: Aha Se mai cheama si curenti Foucault. Quote Campul magnetic produs de curentii turbionari din janta nu e static raportat la bicicleta/dinam ? Nu chiar. Daca ai avea o janta supraconductoare, poate... Quote Daca e functional cum zici tu, tocmai ai facut o noua inventie ! Si mai revolutionara decat dinamul astora ! Eu nu am facut decat sa explicitez pretentia autorilor metodei expusa in link-ul initial: These eddy currents have their own magnetic fields (see Wikipedia) which are absorbed by the Magnic Light generator kernel and by this way produce electric energy. Quote Care dinam e impresionant in sine prin noutatea metodei de transmitere a energiei de la roata Nu mai mult decat citirea datelor de pe un HD. |
|
#16
Posted 09 February 2014 - 17:56
mdionis, on 09 februarie 2014 - 17:01, said:
(A.)Nu chiar. Daca ai avea o janta supraconductoare, poate... (B.)Eu nu am facut decat sa explicitez pretentia autorilor metodei expusa in link-ul initial: These eddy currents have their own magnetic fields (see Wikipedia) which are absorbed by the Magnic Light generator kernel and by this way produce electric energy. (C.)Nu mai mult decat citirea datelor de pe un HD. mdionis, on 09 februarie 2014 - 12:23, said:
(1)campul magnetic sta pe loc in vreme ce (2)un conductor se misca prin el. In consecinta, (3)apar diferente de potential si curenti (turbionari) indusi (intr-un material de rezistivitate nenula). (4)Curentii respectivi produc la randul lor un camp magnetic (5)fata de care dispozitivul este in miscare (schimbare de referential de la roata la dispozitiv, ca mai sus), (6)deci induc un camp electric in acesta care poate fi (7)teoretic folosit pentru a trimite electronii la plimbare prin niste leduri. Deci teoria este aparent in regula. La (5) zici ca acest camp magnetic fata de dispozitivul nostru (care contine magnetul) este in miscare si induce (6). Adica daca eu pun o bobina intre (1) magnet si (2) roata, bobina aia produce curent ??? (la viteza constanta, cum am specificat) Eu sunt de acord ca imperfectiunile din material (2) vor produce o ceva in bobina noastra, da' e la nivelul inregistrarilor magnetice ca energie. Cativa mW (mili Watt) fata de aproximativ 1W avand magnetii mobili. Adica vorbim de o energie de sute de ori mai mica decat (minimul) necesar. ------------------------- Si sa revenim la ultimul mesaj. (A.) Nu chiar ? Cum adica ? E aproape constant dar are "jeguri" date de imperfectiunile materialului ? (B.) Ceea ce au zis ei acolo poate fi corect dintr-o oarecare perspectiva dar e un fel alambicat de a explica frecarea dintre un magnet si un conductor in miscare prin intermediul curentilor eddy. Acest mod imbarligat de explicare a functionarii e cu scop pur comercial. (si eventual de bagare in ceata a celor care ar fi vrut poate sa faca un produs inaintea lor folosindu-le ideea) (C.) Eh, daca reducem lucrurile la interactiuni electromagnetice, electromagnetismul e simplu. Dar ne-am chinuit zeci de ani cu roti pline de noroi pe care patina dinamul si la care pedalai de-ti iesea pe ochi ------------------------- Pe scurt : Ce variatie are campul magnetic produs de curentii eddy la nivelul dinamului (sistemul de referinta al bicicletei) pe care sa o putem folosi (7) fara piese in miscare ? |
#17
Posted 10 February 2014 - 20:26
mdionis, on 09 februarie 2014 - 12:23, said:
Ceea ce nu imi este mie foarte clar: intensitatea campului/potentialului indus depinde brutal de geometria sistemului si de coeficientii de inductie mutuala care nu pot fi foarte mari. In aceste conditii, ma astept ca tensiunea culeasa de dispozitiv sa nu fie prea importanta, pentru a aprinde ceva ar putea avea nevoie de amplificare, caz in care dispozitivul functioneaza doar pentru ca in cutiuta sa inchisa se mai afla si o sursa suplimentara de energie (ceea ce ar explica in mod alternativ de ce indivizii comercializeaza cutii compacte bine inchise). Insa ar trebui facut un calcul efectiv explicit, imposibil in acest moment fiindca nu cunosc detaliile constructive. Cred ca folosesc ceva de genul asta: http://en.wikipedia....iki/Joule_thief Tensiunea de iesire este mult mai mare decat tensiunea de intrare, fara sa violeze in vreun fel legea conservarii energiei. Pur si simplu energia este acumulata treptat, apoi descarcata brusc. Edited by cristina81, 10 February 2014 - 20:30. |
#18
Posted 27 August 2017 - 08:16
Gurban_Dan, on 09 februarie 2014 - 14:37, said:
Eu raspund repede si scuze ca fara prea multa atentie la ce s-a raspuns deja. Eu am vazut o gramada de astfel de faruri de bicicleta cand am fost in Danemarca. Ei mergeau mult cu bicicletele desi aveau strazile in panta. De ex: [ http://brimages.bikeboardmedia.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2008/12/reellight-rear-cover.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] sau: http://denmark.dk/en...on-for-cyclist/ Eu vad un simplu magnet legat de spite care trece pe langa lampa. Nu cred ca fie scumpe. In interior ma astept sa gsesc un condensator "zdravan" pe alimetare si lumina cu LED-uri ca sa nu consume mult. Cumpara unu, desfa-l si vezi cum e facut. Nu se foloseste dinam, pentru ca tehnica Led-urilor a evoluat si se poate merge pe un consum mic. De exemplu acum sunt proiect de faruri cu LED-uri pentru masini (faza scurta). Daca vreti, puneti ce ati facut pana acum si, deci o bobina si un magnet de HDD sa zicem. NU este chiar ca in exemplul dat initial, dar este mult mai simplu ! Si practic ca e folosit de multi biciclisti. Cum se realizeaza ca amator: http://www.instructa...n-the-Reelight/ Am redescoperit topicul asta din intamplare, pot sa confirm ca functioneaza daca mai era nevoie, le am de vreo 2 ani. Nu fac cine stie ce lumina, cat sa fii vazut, versiunea 2 pe care o am are si acumulator ca sa nu se opreasca lumina instant cand opresti. De desfacut nu ma pun sa le desfac, is lipite bine. Ce ai postat tu are nevoie de magneti pe spite, deci e total diferit. Edited by ralcr, 27 August 2017 - 08:17. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users