Standard & Poor's intrevede un posibil faliment pt GM
Last Updated: Dec 25 2006 09:51, Started by
romaximusro
, Dec 14 2005 09:30
·
0
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/icon_users.png)
#1
Posted 14 December 2005 - 09:30
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Nu stiu cati sunt la curent insa GM (General Motors) are o situatie financiara destul de delicata: vanzari care scad abrupt (cadere de aproximativ 30% a vanzarilor), gama de modele destul de neatractiva, vanzari numai datorita unor discounturi enorme, datorii si pierderi enorme, ai agentiile internationale nu prea vad cu ochi buni viitorul GM. Ve-ti zice .. ei si ce? Cum ne poate afecta? In primul rand ca zilele astea statul roman va redeveni proprietarul fabricii de la Craiova contra sumei de 60 milioane de euro, pe care are intentia sa o dea mai departe. Pana acum doar GM , Ford(desi aici e cu semnul intrebarii daca e asa) si Renault-Nissan (nu se stie care marca) s-au aratat interesati. Misiune destul de dificila pentru stat, fiindu-i mai usor sa o dea GM-ului (fata de care uzina de la craiova are o anumita afinitate, daewoo facand la un moment dat parte din GM, iar GM DAT--partea din daewoo profitabila-- apartine si ea de GM) insa se pune problema: poate sa riste statul sa o dea gm-ului, cu toate ca grupul risca sa dea faliment? Cine ar fi de preferat? GM sau Renault (caci acesti 2 constructori par ca vor depune oferte)? Cu renault s-ar putea ca sa se fabrice loganuri la craiova, deci in opinia unora va fi monopol pe segmentul de pret al loganului. Cu Nissan nu se prea stie ce se va fabrica, insa in cazul lui Nissan-Renault fabrica de la Craiova va putea profita de puterea financiara a grupului (nissan de exemplu fiind al doilea producator mondial de automobile dpdv al profitului). Care credeti ca ar fi varianta cea mai corecta pentru Craiova?
Quote Standard & Poor's vede posibil falimentul General Motors Curierul National, 14 Decembrie 2005 Falimentul General Motors nu este "greu de imaginat", in cazul in care tendintele actuale ale activitatii companiei se vor mentine, aprecia, luni, agentia Standard & Poor's, dupa modificarea in sens negativ a ratingului producatorului cu doua trepte, de la "BB minus" la "B". Potrivit Reuters, citat de Mediafax, acum, calificativul GM este cu cinci trepte sub pragul categoriei de grad de risc scazut de investitii. Perspectiva este negativa, ceea ce arata posibilitatea ca, in urmatorii doi ani, ratingul ei sa fie modificat din nou in sens negativ. Ratingul acordat de S&P, sublinia Reuters, este cel mai scazut dintre calificativele atribuite de cele mai mari trei agentii de evaluare financiara. "In trecut, a declarat Scott Sprinzen, de la S&P, am considerat, in anumite momente, ca ingrijorarile privind un posibil faliment al grupului sunt exagerate. In prezent, am ajuns la concluzia ca un astfel de deznodamant este posibil, in cazul in care ritmul de deteriorare a rezultatelor se va mentine pe parcursul urmatoarelor trimestre". Pe de alta parte, purtatorul de cuvant al General Motors, Gina Proia, a declarat ca nu exista intentia de a declara falimentul grupului. "GM are o strategie agresiva de redresare a activitatilor din America de Nord si inregistram progrese in domenii importante", a spus ea. "In acest an am asistat la o inrautatire semnificativa a performantelor financiare ale GM, comparativ cu 2004 si previziunile initiale pentru 2005", se arata intr-un comunicat al S&P. Pierderile nete ale activitatilor din SUA ar putea ajunge, anul acesta, la cinci miliarde de dolari, a avertizat agentia. Titlurile GM au pierdut 31 de centi din valoare, fiind cotate la 22,74 de dolari pe unitate, la bursa Inet, comparativ cu pretul de inchidere de 23,05 de dolari pe unitate consemnat luni la Bursa din New York. |
#2
Posted 21 December 2005 - 14:24
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
e clar ca pentru stat cel mai avantajos ar fi sa o dea unui constructor care va face mult export pentru a aduce valuta in tara, care va pastra si eventual mari numarul angajatilor si tot asa. Si deocamdata singurul care raspunde la apel din punctul asta de vedere e grupul renault-nissan. As prefera nissan-ul in locul renault-ului tocmai pentru a exista o alternativa (atentie! nu zic ca e monopol) la Dacia logan
|
#3
Posted 17 January 2006 - 14:03
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
se pare ca gm ar putea iesi din situatia dificila doar prin intermediul sucursalelor sale din afara statelor unite. Astfel desi in america au avut loc scaderi importante ale vanzarilor, grupul la nivel mondial a beneficiat de o crestere de 2%, gm ajungand totodata la un nivel istoric al numarului de automobile produse (9.17 milioane automobile). Ce e de remarcat e ca gm de-a lungul istoriei sale doar in 1979 a reusit sa depaseasca pragul psihologic de 9 milioane de automobile vandute
|
#4
Posted 19 January 2006 - 14:30
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
si cand te gandesti ca anul viitor cei de la gm intrevede doar pentru gm dat (adica fostul daewoo) o crestere ceva mai mare pana la 1.5 milioane de automobile produse.
|
#5
Posted 31 January 2006 - 00:34
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
inca un lucru care ii ingrijoreaza pe multi in privinta gm e faptul ca firma are rezerve estimate la 20.5 miliarde de dolari in scadere fata de cei 23.3 miliarde de dolari pe care ii aveau cu un an in urma. Tinand seama de faptul ca in 2005 au avut pierderi de 8.5 miliarde de dolari..
Quote Talk of a possible General Motors bankruptcy won’t die down, and analysts are adding fuel to the fire by drawing attention to the company’s depleting cash reserves. As of Dec. 31, the automaker had $20.5 billion in cash, down from $23.3 billion a year earlier. Not too shabby, perhaps. But John Rogers, senior auto analyst at Citigroup in New York, says falling revenues produced “a huge cash burn.” Last year, GM had a negative cash flow on operations of $5.9 billion, compared with a positive cash flow of $4.2 billion a year earlier. That’s a stunning $10.1 billion swing, says Automotive News. Analysts also are wary of crises that might eat up cash quickly. In a research note, Merrill Lynch automotive analyst John Murphy wrote that GM faces “a number of wild cards” such as a possible Delphi strike that could cripple production. Edited by romaximusro, 31 January 2006 - 00:34. |
#6
Posted 01 February 2006 - 22:27
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
GM nu mai este interesat de uzina de la Craiova.
Quote Sursa: HotNews.ro GM s-a retras din cursa pentru achizitionarea Daewoo Craiova GM a renuntat la cumpararea uzinei Daewoo de la Craiova, informeaza Forbes, care citeaza un interviu acordat in Financial Times, de Nick Reilly, directorul executiv al GM Daewoo, divizia pentru Coreea de Sud. Potrivit declaratiilor facute de Reilly, GM nu are nevoie sa cumpere fabrica din Romania, insa doreste sa cumpere in continuare, anual, 60.000-70.000 de motoare produse la uzina din Romania, pentru ca apoi sa majoreze cantitatea la 100.000 de unitati. Reilly a mai declarat ca spera ca guvernul roman, care se ocupa de vanzarea uzinei de la Craiova, se va asigura ca grupul care va cumpara fabrica sa pastreze livrarile de motoare catre Coreea de Sud. In acest sens, Reilly a precizat ca a purtat discutii si cu reprezentantii Ford si Renault-Nissan, posibilii cumparatori ai uzinei romanesti. In acelasi interviu, Nick Reilly a mentionat ca este interesat de modernizarea capacitatilor de productie pentru motoare pe benzina de 1,4 litri si 1,6 litri la Craiova, unde vor fi necesare investitii de zeci de milioane de dolari. Investitiile ar putea intampina piedici din cauza dificultatilor legate de incheierea unui acord intre GM si Ford. La Daewoo Craiova, partea coreeana detine 51% din actiuni, iar Automobile Craiova detine restul de 49% din actiuni. La Automobile Craiova statul roman controleaza 72,4% din actiuni. Guvernul roman a hotarat sa preia actiunile companiei sud-coreene la Daewoo Romania, pentru a vinde ulterior pachetul majoritar unui investitor strategic. Finalizarea negocierilor este asteptata pana la sfarsitul acestei luni, dupa ce coreenii au solicitat o amanare. In luna noiembrie 2005, producatorul francez Renault a trimis o scrisoare de intentie catre Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS), pentru achizitionarea uzinei Daewoo Craiova. Compania franceza este interesata sa cumpere Daewoo Craiova pentru a-si mari capacitatea de productie a modelului Logan in Romania, model care impreuna cu Clio III au inregistrat cele mai mari cresteri la vanzari in anul 2005. http://www.hotnews.r...woo-Craiova.htm |
#7
Posted 01 February 2006 - 22:59
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
sa vedem mai intai insa daca guvernul romaniei va rascumpara actiunile daewoo, caci intr-o stire de azi anuntau ca s-ar putea sa nu o mai faca, din cauza neseriozitatii coreenilor
|
#8
Posted 02 April 2006 - 21:42
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
sa vezi si sa nu crezi. Cica gm a platit unei firme cu care avea relatii de afaceri aproape 4 milioane de dolari desi aveau de plata doar 1.988 $. Greseala provine din faptul ca a existat o greseala in factura, fiind facturate 1988 de bucati din acel bun in loc de o bucata.
![]() ![]() |
#9
Posted 24 December 2006 - 08:20
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Cam nasoala treaba. Mai vine GM la Craiova sau va fi ca la ARO?
|
#10
Posted 24 December 2006 - 08:40
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
|
#11
Posted 25 December 2006 - 09:51
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
totusi ROMAXIMUS
![]() |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users