Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Filtru sedimente inainte de pompa?

Paște fericit!

electrician constructor video curs

Cum pot bloca transferul de date ...
 Ce reprezinta in chimie abrevieri...

Google pay ma taxeaza in timp ce ...

Kia Picanto 2022 - Problema motor?

Durere umar AC Joint
 Care este cea mai sanatoasa paine?

Zgomot ritmic ce urmeaza rotirea ...

Merita Lumix FZ82 in 2024?

Nu pot activa Memory Integrity
 Supratensiuni accidentale

Cuțit/ briceag drumetie

Cum am acces la o parte dintr-un ...

Mother's Day
 

MISA & Bivolaru - pro si contra

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
28765 replies to this topic

#9973
bonobo

bonobo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,465
  • Înscris: 23.09.2004

 hanuman, on Nov 18 2006, 01:17, said:

Altfel spus, asta nu este un argument nici al inexistentei a vreunui aspect de ordin subtil.
Deci putem aplica si aici briciul lui Occam: "Occam's razor states that the explanation of any phenomenon should make as few assumptions as possible, eliminating, or "shaving off," those that make no difference in the observable predictions of the explanatory hypothesis or theory." ;)

Edited by bonobo, 18 November 2006 - 01:47.


#9974
hanuman

hanuman

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 29
  • Înscris: 17.11.2006

 kapalika, on Nov 18 2006, 01:37, said:

nu am la mine literatura "misa", dar poti sa vezi mai sus e.g., la phowa, sau un post mai lung despre shambhala scris de yours truly putin mai sus. scuza-ma, dar nu am nici timp, nici chef sa ma repet.

nu cred ca am generalizat foarte grosolan. autorii/traducatorii acelor carti sunt din esalonul intii misa, adica grupul pe hirtie, 23, sau cite sunt.

mda, in sfirsit tot la epistemologie ajungem. am propus dezbaterea asta mai demult. nici o miscare din pacate :( sa spunem insa ca un "sistem" unde exista contradictii interne blatante este unul instabil si nedemn de incredere. te rog sa-ti gasesti timp sa citesti topicul, sunt lucruri interesante.

PS. hanuman, hanuman, cine este rama al tau?  :naughty:  :lol:  :peacefingers:

Heh, faptul ca respectivii despre care vorbesti sunt din "grupul pe hartie" tot nu merita o generalizare. De ce sa nu vorbim pe concret? Cat despre phowa, nu pot vorbi in cunostinta de cauza. Am fost plecat prin tari straine cativa ani si prin urmare am pierdut ceva ani de curs si inca nu cunosc acele aspecte. Si, spre deosebire de unii, nu mi-e rusine sa recunosc ca "nu stiu" :D (inca).

Cat despre contradictii, acestea sunt intotdeauna discutabile atata timp cat ne referim la ele orizontal. Faptul ca eu ma pot uita la un electronist si sa am impresia, pe baza cunostintelor minime de electronica din liceu, ca se contrazice in actiuni, nu inseamna ca aceasta este adevarat obiectiv. Un astfel de specialist cu experienta are un ascendent vertical asupra mea, ceea ce face ca orice parere a mea sa fie irelevanta. Intotdeauna rezultatele finale urmarite vor arata cine are dreptate.

Probabil ca incet, incet, o sa apuc sa citesc toate paginile. Ca, deh, speranta moare ultima...

PS. In mod cert, nu margarina cu acelasi nume :D A propos de asta, modelul acesta l-am ales dupa ce am pus si eu o intrebare ca omu', de ce armata lui Arjuna avea pe stindard o maimuta, si mi-a fost recomandata citirea Ramayanei...

#9975
hanuman

hanuman

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 29
  • Înscris: 17.11.2006

 kapalika, on Nov 18 2006, 01:37, said:

PS2: as aprecia daca discutia asta nu ne-ar duce la solipsism, dar am dubiul ca pe acolo bate. sa nu uitam ce a spus russell despre solipsism: este solutia poate cea mai plauzibila, dar "impossible to live with" (daca imi amintesc bine, te rog corecteaza-ma)

Ma straduiesc sa nu ajungem acolo. Pe de alta parte, atata timp cat se pare ca dialogul (cel mai des batalia) se duce intre persoane pe deplin convinse de adevarul absolut al parerilor lor, tu vezi vreo alta iesire?  :D

In afara rautatii gratuite, pare ca fiecare incearca sa ajunga la o convertire a celorlalti la parerile proprii, nu la un dialog daca nu constructiv, cel putin informativ. Iar sansele sunt similare celor de a converti un musulman convins, la crestinism (de acord, un exemplu putin fortat).

Hai sa va dau un exemplu din experienta personala, din care am invatat foarte mult, principial vorbind:
Cu vreo 2-3 ani inainte sa fie publicata Damar Tantra, citeam intr-un ziar cum ca un medic din Iasi ar recomanda pacientilor diverse metode terapeutice care aveau legatura cu urinoterapia. Citind acelea, aproape am sarit in sus, sincer ultragiat in cele mai adanci prejudecati. Cum adica, am ajuns intr-un asemenea hal incat orice persoana sa sustina orice tampenie? Sa nu uitam ca nu aveam nici cea mai mica informatie in domeniu, nici cea mai mica idee; insa informatia aceea contravenea tuturor conceptelor invatate, mai mult sau mai putin cu forta, de mic copil. Si, mai mult decat furia pe care o simteam, am simtit chiar nevoia sa vorbesc cu prietenii, sa le impartasesc indignarea mea; in continuare, bazandu-ma pe citirea unui articol din ziar.
Mi-a trecut, dupa o vreme :D Cand a fost publicata Damar Tantra, mi-am pus intrebari despre reactia mea initiala. Si, cautand documentatie, m-am informat. Si am aflat, cu uimire la acea vreme, ca se vorbea despre aceasta de ceva vreme si nu erau deloc informatii noi.
Concluzia? Inainte de a sari in sus, atins in forul intim :), sa ma informez, si de la "sustinatori" si de la "atacanti", despre ce este vorba. Si apoi, sa iau decizia cea mai buna pe care o pot lua la acel moment. Vorba lui Castaneda, "sa actionez impecabil" (stiu, pomenirea lui Castaneda este o alta deschidere de borcan cu rame).

#9976
kapalika

kapalika

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,047
  • Înscris: 19.06.2005

 hanuman, on Nov 18 2006, 02:49, said:

Heh, faptul ca respectivii despre care vorbesti sunt din "grupul pe hartie" tot nu merita o generalizare. De ce sa nu vorbim pe concret? Cat despre phowa, nu pot vorbi in cunostinta de cauza. Am fost plecat prin tari straine cativa ani si prin urmare am pierdut ceva ani de curs si inca nu cunosc acele aspecte. Si, spre deosebire de unii, nu mi-e rusine sa recunosc ca "nu stiu" :D (inca).

obiectezi impotriva intelesului: 1) "literatura pentru misa" sau 2) "literatura scrisa de misa"? bun, atunci sa discutam despre cetateanul libovaru :)

 hanuman, on Nov 18 2006, 02:49, said:

Cat despre contradictii, acestea sunt intotdeauna discutabile atata timp cat ne referim la ele orizontal. Faptul ca eu ma pot uita la un electronist si sa am impresia, pe baza cunostintelor minime de electronica din liceu, ca se contrazice in actiuni, nu inseamna ca aceasta este adevarat obiectiv. Un astfel de specialist cu experienta are un ascendent vertical asupra mea, ceea ce face ca orice parere a mea sa fie irelevanta. Intotdeauna rezultatele finale urmarite vor arata cine are dreptate.

aplica te rog analogia cazului nostru sa inteleg si eu mai bine. si eu propun una: n-as vrea sa fiu operat de un doctor, care are fantezii mistice despre apendicita mea si o cauta dupa urechea stinga. cu alte cuvinte, daca il prind pe unul ca ma minte nerusinat in lucruri "conventionale", "lumesti", cum as putea crede ca are informatii valabile despre "transcendent" la care (cica) el are acces, si eu nu?

cit despre rezultate... please! vezi si tu rezultatul.

#9977
kapalika

kapalika

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,047
  • Înscris: 19.06.2005

 hanuman, on Nov 18 2006, 03:07, said:

Ma straduiesc sa nu ajungem acolo. Pe de alta parte, atata timp cat se pare ca dialogul (cel mai des batalia) se duce intre persoane pe deplin convinse de adevarul absolut al parerilor lor, tu vezi vreo alta iesire?  :D

nu dispera, am prieteni si in tabara pro si ne intelegem bine. daca se discuta normal.

 hanuman, on Nov 18 2006, 03:07, said:

In afara rautatii gratuite, pare ca fiecare incearca sa ajunga la o convertire a celorlalti la parerile proprii, nu la un dialog daca nu constructiv, cel putin informativ. Iar sansele sunt similare celor de a converti un musulman convins, la crestinism (de acord, un exemplu putin fortat).

mda, sunt cazuri. poate ca ar trebui sa fac un mic sumar de ce sunt eu aici. cauza principala este ca misa a monopolizat niste termeni si a abuzat de ele. e.g. tantra. sunt convins ca marea majoritate a romanilor care au auzit acest termen, o asocieaza cu misa (sau cel putin cu sex "ciudat"). or, dupa cum am aratat de mai multe ori, imaginea misana a tantrei este una deformata. e pacat. este o traditie frumoasa, merita studiul. motivul "altruist" ar fi ca as dori ca subiectul ales de mine pentru studiu sa fie inteles cum ar trebui. in rest nu prea ma excita scandalul asta cu chat, japonia, chestii, daca-s fraieri, bine a facut taticu'. si iti promit tie ca in ziua in care conducerea misa anunta ca la ei nu se face yoga sau tantra, ci un fel de mixaj ciudat de jumatati de adevar si fantezii mioritice, si vor lucra la fel de greu ca sa scoata aberatiile puse in mintea publicului cum au lucrat pentru a insadi ideea de "noi suntem alesii initiati atotcunoscatori", acest forum va deveni fara nici un interes pentru mine.

ok, mai ironizam un pic si pe alte teme. e un fel de pastime.  :)

 hanuman, on Nov 18 2006, 03:07, said:

Hai sa va dau un exemplu din experienta personala, din care am invatat foarte mult, principial vorbind:
Cu vreo 2-3 ani inainte sa fie publicata Damar Tantra, citeam intr-un ziar cum ca un medic din Iasi ar recomanda pacientilor diverse metode terapeutice care aveau legatura cu urinoterapia. Citind acelea, aproape am sarit in sus, sincer ultragiat in cele mai adanci prejudecati. Cum adica, am ajuns intr-un asemenea hal incat orice persoana sa sustina orice tampenie? Sa nu uitam ca nu aveam nici cea mai mica informatie in domeniu, nici cea mai mica idee; insa informatia aceea contravenea tuturor conceptelor invatate, mai mult sau mai putin cu forta, de mic copil. Si, mai mult decat furia pe care o simteam, am simtit chiar nevoia sa vorbesc cu prietenii, sa le impartasesc indignarea mea; in continuare, bazandu-ma pe citirea unui articol din ziar.
Mi-a trecut, dupa o vreme :D Cand a fost publicata Damar Tantra, mi-am pus intrebari despre reactia mea initiala. Si, cautand documentatie, m-am informat. Si am aflat, cu uimire la acea vreme, ca se vorbea despre aceasta de ceva vreme si nu erau deloc informatii noi.

oh dear. chiar ca trebuie sa citesti topicul atunci :) prietenii stiu de ce.  :D

 hanuman, on Nov 18 2006, 03:07, said:

Concluzia? Inainte de a sari in sus, atins in forul intim :), sa ma informez, si de la "sustinatori" si de la "atacanti", despre ce este vorba. Si apoi, sa iau decizia cea mai buna pe care o pot lua la acel moment. Vorba lui Castaneda, "sa actionez impecabil" (stiu, pomenirea lui Castaneda este o alta deschidere de borcan cu rame).

de acord. nu este corect altfel. cred ca si aici ma calific.

#9978
Harap Alb

Harap Alb

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 166
  • Înscris: 31.03.2006
O mica incizie:

In definitiv,briciul asta a lui Occam nu este decat un mod de a ne linisti mintile recurgand la acceptabile si temporare totodata,simplificari tocmai cand in mod paradoxal ne confruntam cu o problema complexa.Cred ca simplitatea nu exista decat ca forma de expresie(sau simbol) a complexitatii,considerand ca premisa ca esentele sunt complexe in raport cu subiectul cunoscator.Simplitatea ramane un mod de a vedea lucrurile,fie din partea unei minti simple inainte de aflarea adevarului(si aici mintea simplifica nu din rigoare ci dintr-o nevoie de certitudini imediate),fie din partea unei minti complexe dupa aflarea adevarului.Un exemplu de simplificare a fost atomul-caramida din care se spunea ca este construita lumea vizibila,si probabil ca daca nu s-ar fi descoperit un univers intreg in interiorul atomului,Occam n-ar fi putut fi contrazis inca o data.
Sa nu uitam ca esentializarea formei la Brancusi nu este in acelasi timp si o
simplificare,ci o invitatie,printr-un limbaj simplu,la o "lectura" mai adecvata a
comlexitatii lumii.
Poate ca briciul lui Occam sta pe acelasi raft cu vestitul cosor al lui Moceanu(problema lui
Petrini) care,dupa cum stim,a fost inventat de Moceanu(?) si are doua parti:una
lemn-oasa,si alta fier-oasa(cea care taie,dar nu pana la nervi). :)

Edited by Harap Alb, 18 November 2006 - 08:17.


#9979
marian2006

marian2006

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 613
  • Înscris: 12.08.2006

 Naga, on Nov 16 2006, 22:42, said:

Pai asta chiar e o faza ciudata in descrierea tehnicii si anume faptul ca nu apare nicaieri pomenit procesul mortii. :huh: Phowa este pentru tibetani in esenta o tehnica ce iti permite (teoretic) sa mori constient atunci cand iti vine timpul, dar in textul asta moartea nici nu este mentionata macar odata.
Insa eu am un text fragmentat. Poate altii or sa completeze golurile. Eventual cosci, alchemical sau marian, daca vor. :peacefingers:
Primele patru etape de la tehnica de Phowa sunt:

1. consacrarea

2. apelul cãtre Maestru

În divinul meu ghid spiritual, guru, încarnarea oricãrei protecþii divine, îmi gãsesc acum refugiul, de acum ºi pînã voi atinge esenþa ultimã dumnezeiascã, ce face cu putinþã desãvîrºirea spiritualã. O, voi fiinþe înlãnþuite în ignoranþã ºi suferinþã, care încã vã mai complaceþi în obligativitatea reîncarnãrilor repetate, voi care sînteþi fãrã de numãr, dãruiþi-vã acum, în întregime, cît mai repede, în mod necondiþionat ºi deplin, supremului ideal al cãii divine, care ne va conduce la mîntuire, pentru a atinge astfel suprema stare de Eliberare Spiritualã.

3. meditaþie asupra ghidului spiritual

Vizualizãm imaginea sa clarã ºi ne proiectãm simultan la nivelul lui Anahata (Vidul Inimii) ºi Sahasrara (Vidul Suprem) ºi pãtrundem în inima sa spiritualã.

4. legãmîntul spiritual

Voi conduce de acum înainte, plin de dragoste ºi dãruire cãtre Dumnezeu, toate fiinþele spaþiului fãrã margini care meritã ajutate. Voi urmãri sã le conduc astfel pe toate cãtre starea supremã de desãvîrºire, care le va permite sã atingã ºi ele îndumnezeirea ºi în acest scop eu aspir sã obþin aici ºi acum, pentru aceasta, cunoaºterea tainicã ºi eficientã a transferului integral al conºtiinþei, Phowa, în împãrãþia Tatãlui Ceresc, Dumnezeu.


Înainte de încheiere este un fragment care lipseºte din varianta ta:

reluarea ciclurilor Anahata- Brahmarandhra, Brahmarandhra- Anahata, corelate cu respiraþia.
Se realizeazã 21 de respiraþii yoghine complete sau mai multe (o orã ºi jumãtate pentru yoghinul mediu) pînã cînd se reuºeºte fixarea, conºtientizarea celor douã forme de vid (Vidul Inimii ºi Vidul Suprem al Sinelui). Conºtiinþa noastrã este unitã cu prana vehiculatã în timpul respiraþiei ºi penduleazã în sus (spre Brahmarandhra) ºi în jos (spre Anahata) o datã cu expirul ºi inspirul. În timpul expiraþiei aerul urcã din plãmîni spre gurã, energia pranicã ºi conºtiinþa urcã în Brahmarandhra. Emitem prima mantra. În timpul retenþiei pe vid conºtientizãm Vidul Suprem. În timpul inspiraþiei aerul coboarã din gurã în plãmîni, energia pranicã ºi conºtiinþa coboarã din Brahmarandhra în Anahata. Emitem a doua mantra, de coborîre. În timpul retenþiei pe plin conºtientizãm Vidul Inimii. Prin corelarea emisiei mantrelor cu respiraþia, noi unim spaþiul (distanþa Anahata-Brahmarandhra) cu derularea secvenþialã temporalã (respiraþia). Astfel cele douã viduri se trezesc mult mai uºor.


Dupã aia urmeazã finalul: tehnica de proiecþie a conºtiinþei în Împãrãþia Tatãlui Ceresc

Alte lucruri despre Phowa de la curs:

Phowa constã în trei modalitãþi de transfer al conºtiinþei: modalitatea cea mai elevatã este transferul conºtiinþei yoghinului în „corpul ordinii universale” (Dharma Kaya); modalitatea intermediarã constã în transferul conºtiinþei în „corpul fericirii supreme” (Sambhoga Kaya), iar modalitatea inferioarã constã în transferul conºtiinþei în „corpul transformãrii” (Nirmana Kaya).
1. Dharma Kaya este realitatea divinã transcendentã, esenþa supremã ºi ultimã a Totului, deasupra oricãrei dualitãþi, corp comun al tuturor celor care au atins starea ultimã de desãvîrºire spiritualã. Este simbolizat de Vairochana, strãfulgerarea conºtiinþei divine transcendente.
2. Sambhoga Kaya este corpul realizaþilor în cunoaºterea divinã, rezultat al tuturor acþiunilor bune. El reprezintã experienþa extazului divin care conferã starea de iluminare spiritualã. Este simbolizat de Amithaba, lumina divinã infinitã.
3. Nirmana Kaya este identificat chiar cu corpul fizic purificat ºi alchimizat în care se manifestã fiinþele eliberate pentru a-i ajuta ºi pe ceilalþi sã atingã eliberarea. Este simbolizat de Buddha Shakyamuni.

Aceste trei corpuri (Tri-kaya) constituie un corp unic, Sva- Bhavika-Kaya (corpul fiinþãrii esenþiale). Esenþa tehnicii de Phowa constã în fuziunea cît mai profundã cu mantra pentru deschiderea lui Brahmarandhra.

Translaþia conºtiinþei
Cînd ne dinamizãm suficient de mult un centru de forþã, atunci acel cîmp energetic creeazã o „ gaurã neagrã”, care permite o inefabilã translaþie a conºtiinþei noastre în universul paralel corespunzãtor acelui centru de forþã.

Transferul conºtiinþei pentru o conºtiinþã defunctã

A. realizat de yoghinii care nu-ºi pot transcende mentalul
1. consacrarea
2. yoghinul conºtientizeazã cît mai profund cã corpul fizic al fiinþei defuncte este ceva iluzoriu.
3. el repetã vizualizarea creatoare a lui Vajra Dakini, a lui Dorje Chang, a lui Sushumna Nadi.
4. urmeazã meditaþia profundã cu mantra lui Chinnamasta atît la nivelul lui Anahata persoanei defuncte, cît ºi la nivelul lui Anahata lui Dorje Chang.
5. se emite intens mantra de deschidere a lui Brahmarandhra, realizîndu-se o fuziune inefabilã extaticã între persoana defunctã ºi Dorje Chang. El repetã acest proces de 4 ori. La prima execuþie aceastã fuziune nu este profundã. La a doua energiile prana-ice ale persoanei defuncte ating gîtul acesteia (Vishuddha). La a treia execuþie energiile ajung la nivelul lui Brahmarandhra. La a patra execuþie fuziunea este completã.
6. în final, yoghinul emite foarte intens Astra mantra (phat), arma teribilã de anihilare a oricãror influenþe malefice sau agresiuni subtile, dupã care emite rugãciunile speciale destinate ghidãrii fiinþelor încarnate sau a celor care au pãrãsit planul fizic.

B. realizat de yoghinii care au atins deja nivelul supramentalului
Yoghinul îºi suspendã la voinþã fluctuaþiile mentale. El face astfel încît conºtiinþa persoanei defuncte sã fuzioneze profund cu conºtiinþa lui, aflatã atunci în stare de comuniune divinã (Samadhi). Dupã aceea el realizeazã fuziunea conºtiinþei sale cu conºtiinþa lui Vajradhara (Dorje Chang), emiþînd o mantra secretã ºi rãmînînd într-o stare de vid beatific transcendent. Un eliberat poate, prin simpla ºoptire la urechea unui muribund a adevãrurilor spirituale esenþiale, sã conducã respectiva fãpturã cãtre Eliberarea Spiritualã.


Aplicaþia cea mai înaltã a tehnicii de Phowa constã în proiecþia conºtiinþei direct în Suprema Transcendenþã Divinã (Dharma Kaya). Prin meditaþia profundã cu Brahmarandhra, yoghinul obþine aproape imediat fuziunea cu Brahman. Astfel întreaga sa povarã karmicã este arsã complet. Circulaþia neîncetatã ºi intensã a curenþilor pranici prin diferitele nadiuri este principala cauzã a acumulãrilor karmice. De aceea yoghinul trebuie sã controleze suflurile ºi sã le facã sã intre în Vidul Median ºi sã le conducã în Brahmarandhra. Prin atingerea stãrii de Vid Median la nivelul unui centru, yoghinul se poate proiecta în transcendenþa divinã sau în orice stare doreºte. Deºi rezultatul final, eliberarea, este identic, procesul de resorbþie în Vidul Interstiþial al lui Sushumna Nadi capãtã specificitatea acelui centru de forþã (misterul celor 7 raze ale iniþierii). Acela care în momentul morþii îºi menþine conºtiinþa la nivelul lui Brahmarandhra dobîndeºte cu adevãrat Eliberarea Ultimã. Acela care se poate concentra perfect, chiar ºi pentru o singurã clipã la nivelul lui Brahmarandra dobîndeºte nemurirea spiritualã.

Mantra de deschidere a lui Brahmarandhra (hik)
Toate manifestãrile proprii fluxului energetic subtil de la nivelul lui Sushumna Nadi (în Vidul Sublim din interiorul lui Sushumna se aflã sediul real al lui Kundalini) sînt coordonate de nivelul de dinamizare a lui Brahmarandhra. Prin meditaþie profundã asupra lui Brahmarandhra se obþine aproape imediat fuziunea cu supremul Brahman. Întreaga karma e fulgerãtor anihilatã. Acela care exact în momentul morþii îºi menþine ferm conºtiinþa în Vidul Median ºi iese din corp prin Brahmarandhra obþine Eliberarea. Nu existã în toate cele trei lumi o tainã mai mare decît cea a Vidului Interstiþial ºi a ieºirii conºtiinþei din corp prin Brahmarandhra. Aceastã mantra trezeºte imediat un curent tainic de gîndire iluminatã în conºtiinþa yoghinului.

Modul de operare cu mantra
Se emite solar, activ, dinamic, rapid, masculin. Survine un sunet ca un trãznet, însoþit de manifestarea fulgerãtoare a unei raze de luminã albã, care ne strãpunge la nivelul lui Brahmarandhra. Apare, secundar, un þiuit intens, elevat, cu o înaltã frecvenþã de vibraþie. Cu ajutorul acestei mantra-e energiile pranice urcã în Brahmarandhra pe Sushumna Nadi. Cu ajutorul mantrei tibetane de trezire a sufletului energiile coboarã la nivelul lui Anahata Chakra. Mantra de coborîre este kah.


#9980
Naga

Naga

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,586
  • Înscris: 29.03.2005

 kapalika, on Nov 18 2006, 03:35, said:

oh dear. chiar ca trebuie sa citesti topicul atunci. prietenii stiu de ce.

Hanuman, subscriu si eu la ce a scris kapalika aici. ;)  :peacefingers: Chiar ca ai de citit si inca nu putin.
Si nu poti judeca activitatea de pe topic doar prin prisma lucrurilor scrise in ultimele pagini. E vorba totusi de o perioada lunga (un an si jumatate, daca iei in calcul si vechiul topic http://forum.softped...t...=23764&st=0 , cele doua topicuri avand impreuna 333+142=475 pagini), timp in care au fost si discutii serioase pe teme legate de relatia dintre stiinta si spiritualitatea orientala dar si controverse poate mai puerile, dar extrem de amuzante uneori, intre userii anti si cei pro.
Iar in ce priveste Damar Tantra in particular, chiar ca o sa ai ce citi. Atat in ce priveste modul cum a fost realizata traducerea (care e atribuita ba lui GB in persoana, ba lui Nicu Catrina :huh: ), cu omiterea unor mantre si inventarea alteia (OAM) si includerea unor pasaje care nu exista in textul sanskrit (aici au dat exemple concrete si kapalika si cosci). Cine a tradus Damar Tantra a facut o eroare mare si anume a lasat in brosurica textul in sanskrita, probabil gandindu-se ca cei de la curs nu or sa se apuce sa invete limba iar textul nu o sa fie difuzat si in afara cursului.
Si mai e un aspect interesant in Damar Tantra: plantele care sunt mentionate si recomandate a fi ingerate impreuna cu urina. Nu am mai cautat, asa cum promiteam mai demult, informatii despre toate plantele mentionate acolo, dar repet un exemplu deja arhicunoscut si anume nucsoara, al carei consum este recomandat acolo fara sa se precizeze vreo cantitate maxima (in schimb intr-o carte a lui Liviu Gheorghe apare recomandarea sa nu se ia mai mult de 4 grame). Iar nucsoara contine miristicina, lucru observabil chiar si din denumirea ei in latina ce contine cuvantul "Myristica", substanta ce are multiple efecte, mai ales niste efecte particulare de substanta psihoactiva. ;) Sa fie oare o coincidenta atunci faptul ca mai demult in Herculane au fost internate doua persoane de sex feminin de la curs intoxicate cu nucsoara si prezentand stari delirante (fapt semnalat in presa, dar cum consumul de nucsoara nu este ilegal nu s-a facut mult tam-tam)? :D
Si daca tot esti din domeniu, ce zici atunci de recomandarea consumului de obligeana pentru dinamizarea lui Sahasrara ( http://www.yogaesote...l...O&item=3786 , http://en.wikipedia....wiki/Sweet_Flag )? Sau de recomandarea lui GB din cartea "Taina Menstruatiei" de a se utiliza canepa sublingual (nota: in 2000, cand a scris chestia asta, respectiva practica intra deja in contradictie cu legea, fie ca era vorba de Cannabis Sattiva sau de Cannabis Indica)?
Si acum sa explic de ce am mentionat lucrurile astea. Nu am ceva impotriva utilizarii in sine a unor substante de acest gen daca nu se incalca legea prin consumul lor si persoana care experimenteaza stie ce face (cunoaste ce doze sunt recomandate pentru anumite efecte, efectele secundare, riscul aparitiei unei stari de  dependenta etc.). Si eu am incercat asa ceva pe vremuri, impulsionat de lectura cartilor lui Castaneda ( in principal cu seminte de zorele cumparate de la florarie http://en.wikipedia....pomoea_purpurea - nu am aflat  pe atunci de zorele din cartile lui Castaneda ci cautand informatii si in alte surse despre plantele psihoactive utilizate de amerindieni) desi pe vremea aia stiam mai putine lucruri decat acum in domeniu (ma specializez pe neurochimie), asa ca nu arunc primul cu piatra.
Insa majoritatea persoanelor de la curs se simt foarte ofensate atunci cand li se atrage atentia ca intr-adevar la cursurile MISA se recomanda si utilizarea unor plante psihoactive, chiar daca nu e vorba de substante ilegale. Si adevarul e ca multi cursanti chiar folosesc astfel de plante chiar daca e vorba in general de cantitati mici ce nu ar avea vreun efect puternic doar ele singure. Insa efectul lor poate interactiona cu cel al starilor de meditatie (daca iei in calcul modul cum era recomandata sa fie efectuata "constientizarea" efectelor dupa administrarea sublinguala, uneori cu concentrarea atentiei pe chakre etc.), avand loc un fenomen de sinergie.
Am scris lucrurile astea pentru ca ai scris ca si tu esti in bransa, chiar daca probabil cu alta specializare. Majoritatea userilor pro au avut reactii vehemente de negare atunci cand le-am atras atentia ca de fapt acuzele din mass-media privind utilizarea de substante psihoactive nu pornesc chiar de la nimic, desi s-a exagerat foarte tare in presa pe tema asta.  
Asta e de fapt reactia userilor pro care pe mine ma enerveaza cel mai tare, si anume cea de a nega cu incapatanare anumite aspecte, desi exista probe cu duiumul privind existenta lor, fie ca e vorba de experimentarea "amorului" in grup (vezi cartea Bozaru-Douglas -Slinger ca "baza teoretica"), de bisexualitatea feminina (aceeasi carte plus articolele de pe tantramag plus epistola lui GB trimisa anul asta cu ocazia zilei de 8 martie, publicata pe yogaesoteric si stearsa apoi de pe site etc.), de implicarea in anumite activitati comerciale, de publicarea unor texte cu continut antisemit (vezi cartile de la sfarsitul anilor '90 ale sotilor Rosu si Ovidiu Buruiana) etc. etc. Ei neaga cu incapatanare chiar si cand li se pun in fata scan-uri din publicatii ale MISA, link-uri catre site-urile MISA, trailere ale unor filme produse cu femei cursante pe post de actrite si care pot fi cumparate in varianta integrala de pe net etc. Si nu isi dau seama ca in felul asta atrag mai mult atentia asupra respectivelor aspecte.

 marian2006, on Nov 18 2006, 09:21, said:

Primele patru etape de la tehnica de Phowa sunt:

1. consacrarea

2. apelul cãtre Maestru

În divinul meu ghid spiritual, guru, încarnarea oricãrei protecþii divine, îmi gãsesc acum refugiul, de acum ºi pînã voi atinge esenþa ultimã dumnezeiascã, ce face cu putinþã desãvîrºirea spiritualã. O, voi fiinþe înlãnþuite în ignoranþã ºi suferinþã, care încã vã mai complaceþi în obligativitatea reîncarnãrilor repetate, voi care sînteþi fãrã de numãr, dãruiþi-vã acum, în întregime, cît mai repede, în mod necondiþionat ºi deplin, supremului ideal al cãii divine, care ne va conduce la mîntuire, pentru a atinge astfel suprema stare de Eliberare Spiritualã.

3. meditaþie asupra ghidului spiritual

Vizualizãm imaginea sa clarã ºi ne proiectãm simultan la nivelul lui Anahata (Vidul Inimii) ºi Sahasrara (Vidul Suprem) ºi pãtrundem în inima sa spiritualã.

4. legãmîntul spiritual

Voi conduce de acum înainte, plin de dragoste ºi dãruire cãtre Dumnezeu, toate fiinþele spaþiului fãrã margini care meritã ajutate. Voi urmãri sã le conduc astfel pe toate cãtre starea supremã de desãvîrºire, care le va permite sã atingã ºi ele îndumnezeirea ºi în acest scop eu aspir sã obþin aici ºi acum, pentru aceasta, cunoaºterea tainicã ºi eficientã a transferului integral al conºtiinþei, Phowa, în împãrãþia Tatãlui Ceresc, Dumnezeu.


Înainte de încheiere este un fragment care lipseºte din varianta ta:

reluarea ciclurilor Anahata- Brahmarandhra, Brahmarandhra- Anahata, corelate cu respiraþia.
Se realizeazã 21 de respiraþii yoghine complete sau mai multe (o orã ºi jumãtate pentru yoghinul mediu) pînã cînd se reuºeºte fixarea, conºtientizarea celor douã forme de vid (Vidul Inimii ºi Vidul Suprem al Sinelui). Conºtiinþa noastrã este unitã cu prana vehiculatã în timpul respiraþiei ºi penduleazã în sus (spre Brahmarandhra) ºi în jos (spre Anahata) o datã cu expirul ºi inspirul. În timpul expiraþiei aerul urcã din plãmîni spre gurã, energia pranicã ºi conºtiinþa urcã în Brahmarandhra. Emitem prima mantra. În timpul retenþiei pe vid conºtientizãm Vidul Suprem. În timpul inspiraþiei aerul coboarã din gurã în plãmîni, energia pranicã ºi conºtiinþa coboarã din Brahmarandhra în Anahata. Emitem a doua mantra, de coborîre. În timpul retenþiei pe plin conºtientizãm Vidul Inimii. Prin corelarea emisiei mantrelor cu respiraþia, noi unim spaþiul (distanþa Anahata-Brahmarandhra) cu derularea secvenþialã temporalã (respiraþia). Astfel cele douã viduri se trezesc mult mai uºor.


Dupã aia urmeazã finalul: tehnica de proiecþie a conºtiinþei în Împãrãþia Tatãlui Ceresc

Alte lucruri despre Phowa de la curs:

Phowa constã în trei modalitãþi de transfer al conºtiinþei: modalitatea cea mai elevatã este transferul conºtiinþei yoghinului în „corpul ordinii universale” (Dharma Kaya); modalitatea intermediarã constã în transferul conºtiinþei în „corpul fericirii supreme” (Sambhoga Kaya), iar modalitatea inferioarã constã în transferul conºtiinþei în „corpul transformãrii” (Nirmana Kaya).
1. Dharma Kaya este realitatea divinã transcendentã, esenþa supremã ºi ultimã a Totului, deasupra oricãrei dualitãþi, corp comun al tuturor celor care au atins starea ultimã de desãvîrºire spiritualã. Este simbolizat de Vairochana, strãfulgerarea conºtiinþei divine transcendente.
2. Sambhoga Kaya este corpul realizaþilor în cunoaºterea divinã, rezultat al tuturor acþiunilor bune. El reprezintã experienþa extazului divin care conferã starea de iluminare spiritualã. Este simbolizat de Amithaba, lumina divinã infinitã.
3. Nirmana Kaya este identificat chiar cu corpul fizic purificat ºi alchimizat în care se manifestã fiinþele eliberate pentru a-i ajuta ºi pe ceilalþi sã atingã eliberarea. Este simbolizat de Buddha Shakyamuni.

Aceste trei corpuri (Tri-kaya) constituie un corp unic, Sva- Bhavika-Kaya (corpul fiinþãrii esenþiale). Esenþa tehnicii de Phowa constã în fuziunea cît mai profundã cu mantra pentru deschiderea lui Brahmarandhra.

Translaþia conºtiinþei
Cînd ne dinamizãm suficient de mult un centru de forþã, atunci acel cîmp energetic creeazã o „ gaurã neagrã”, care permite o inefabilã translaþie a conºtiinþei noastre în universul paralel corespunzãtor acelui centru de forþã.

Transferul conºtiinþei pentru o conºtiinþã defunctã

A. realizat de yoghinii care nu-ºi pot transcende mentalul
1. consacrarea
2. yoghinul conºtientizeazã cît mai profund cã corpul fizic al fiinþei defuncte este ceva iluzoriu.
3. el repetã vizualizarea creatoare a lui Vajra Dakini, a lui Dorje Chang, a lui Sushumna Nadi.
4. urmeazã meditaþia profundã cu mantra lui Chinnamasta atît la nivelul lui Anahata persoanei defuncte, cît ºi la nivelul lui Anahata lui Dorje Chang.
5. se emite intens mantra de deschidere a lui Brahmarandhra, realizîndu-se o fuziune inefabilã extaticã între persoana defunctã ºi Dorje Chang. El repetã acest proces de 4 ori. La prima execuþie aceastã fuziune nu este profundã. La a doua energiile prana-ice ale persoanei defuncte ating gîtul acesteia (Vishuddha). La a treia execuþie energiile ajung la nivelul lui Brahmarandhra. La a patra execuþie fuziunea este completã.
6. în final, yoghinul emite foarte intens Astra mantra (phat), arma teribilã de anihilare a oricãror influenþe malefice sau agresiuni subtile, dupã care emite rugãciunile speciale destinate ghidãrii fiinþelor încarnate sau a celor care au pãrãsit planul fizic.

B. realizat de yoghinii care au atins deja nivelul supramentalului
Yoghinul îºi suspendã la voinþã fluctuaþiile mentale. El face astfel încît conºtiinþa persoanei defuncte sã fuzioneze profund cu conºtiinþa lui, aflatã atunci în stare de comuniune divinã (Samadhi). Dupã aceea el realizeazã fuziunea conºtiinþei sale cu conºtiinþa lui Vajradhara (Dorje Chang), emiþînd o mantra secretã ºi rãmînînd într-o stare de vid beatific transcendent. Un eliberat poate, prin simpla ºoptire la urechea unui muribund a adevãrurilor spirituale esenþiale, sã conducã respectiva fãpturã cãtre Eliberarea Spiritualã.


Aplicaþia cea mai înaltã a tehnicii de Phowa constã în proiecþia conºtiinþei direct în Suprema Transcendenþã Divinã (Dharma Kaya). Prin meditaþia profundã cu Brahmarandhra, yoghinul obþine aproape imediat fuziunea cu Brahman. Astfel întreaga sa povarã karmicã este arsã complet. Circulaþia neîncetatã ºi intensã a curenþilor pranici prin diferitele nadiuri este principala cauzã a acumulãrilor karmice. De aceea yoghinul trebuie sã controleze suflurile ºi sã le facã sã intre în Vidul Median ºi sã le conducã în Brahmarandhra. Prin atingerea stãrii de Vid Median la nivelul unui centru, yoghinul se poate proiecta în transcendenþa divinã sau în orice stare doreºte. Deºi rezultatul final, eliberarea, este identic, procesul de resorbþie în Vidul Interstiþial al lui Sushumna Nadi capãtã specificitatea acelui centru de forþã (misterul celor 7 raze ale iniþierii). Acela care în momentul morþii îºi menþine conºtiinþa la nivelul lui Brahmarandhra dobîndeºte cu adevãrat Eliberarea Ultimã. Acela care se poate concentra perfect, chiar ºi pentru o singurã clipã la nivelul lui Brahmarandra dobîndeºte nemurirea spiritualã.

Mantra de deschidere a lui Brahmarandhra (hik)
Toate manifestãrile proprii fluxului energetic subtil de la nivelul lui Sushumna Nadi (în Vidul Sublim din interiorul lui Sushumna se aflã sediul real al lui Kundalini) sînt coordonate de nivelul de dinamizare a lui Brahmarandhra. Prin meditaþie profundã asupra lui Brahmarandhra se obþine aproape imediat fuziunea cu supremul Brahman. Întreaga karma e fulgerãtor anihilatã. Acela care exact în momentul morþii îºi menþine ferm conºtiinþa în Vidul Median ºi iese din corp prin Brahmarandhra obþine Eliberarea. Nu existã în toate cele trei lumi o tainã mai mare decît cea a Vidului Interstiþial ºi a ieºirii conºtiinþei din corp prin Brahmarandhra. Aceastã mantra trezeºte imediat un curent tainic de gîndire iluminatã în conºtiinþa yoghinului.

Modul de operare cu mantra
Se emite solar, activ, dinamic, rapid, masculin. Survine un sunet ca un trãznet, însoþit de manifestarea fulgerãtoare a unei raze de luminã albã, care ne strãpunge la nivelul lui Brahmarandhra. Apare, secundar, un þiuit intens, elevat, cu o înaltã frecvenþã de vibraþie. Cu ajutorul acestei mantra-e energiile pranice urcã în Brahmarandhra pe Sushumna Nadi. Cu ajutorul mantrei tibetane de trezire a sufletului energiile coboarã la nivelul lui Anahata Chakra. Mantra de coborîre este kah.

Multumesc pentru completari. :peacefingers:

Edited by Naga, 18 November 2006 - 08:55.


#9981
Naga

Naga

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,586
  • Înscris: 29.03.2005
Mi-am schimbat semnatura pentru ca probabil o sa am nevoie de spatiu in curand ca sa postez si alte link-uri. ;)  :peacefingers:

#9982
krm

krm

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 317
  • Înscris: 24.10.2006

 Naga, on Nov 17 2006, 11:19, said:

Apropo de subiectul asta, eu am de mult timp cateva nelamuriri:
- de ce una dintre pozitiile care dinamizeaza Sahasrara (adica centrul energetic superior, care teoretic ar trebui sa realizeze legatura individului cu Doamne-Doamne) este tocmai 69? :huh:
- de unde pana unde pozitia care cica dinamizeaza Anahata Chakra (centrul inimii, considerat a fi centrul Iubirii Pure, elevate - de sexualitate ocupandu-se alt centru Swadisthana) este tocmai doggy-style? :huh:
Sper sa nu se inteleaga gresit. Nu am nimic impotriva pozitiilor respective in sine, dar de unde pana unde dintre toate pozitiile erotice posibile, tocmai astea doua au fost alese pentru a stabili cica rezonanta cu Iubirea Pura si legatura cu Dumnezeu?  :dontgetit:
Chiar sunt curios: cui naiba ii mai arde de Doamne-Doamne cand e in 69 cu iubita sau de Iubirea si Afectiunea Pura cand face dragoste cu ea pe la spate? Eu mai degraba as zice ca pentru aspectul de Iubire Pura ar fi mai potrivita o pozitie in care sa ii vezi fata si ochii iubitei, nu funduletul. In doggy eu zic ca se trezeste mai mult partea de erotism pasional (care nu are nimic rau in el dar nu are legatura cu ce se sustine despre functiile Anahata-ei).

In ambele cazuri este vorba de modul in care circula energia polarizata (prin interactiunea celor doua aure energetice). Ceea ce urmeaza sa explic este aspectul cel mai grosier, cel mai "palpabil". Mai sus, in plan psihic, mental si spiritual sunt produse alte efecte, dar despre asta altcandva!

- Postura 69 imita simbolul TAO, energia polarizata se misca circular, barbatul si femeia avand polii fiintei lor apropiati (si inversati - adica muladhara - sahashrara). O postura polar opusa lui 69 este Yab-Yum (de data asta apropierea fiind muladhara-muladhara sahasrara-sahasrara). Amandoua posturile determina o armonizare sus-jos, care este caracteristica (si produce prin contagiune) dinamizarii(-rea) lui Sahasrara. Yab-yum, fiind p postura verticala, este "octava superioara" lui 69, daca este realizat in pozitie orizontala. De aceea un tantric le practica pe amandoua in cadrul aceluiasi act!

- Postura pe anahata imita simbolul crucii: barbatul este verticala, femeia orizontala. Asa cum stim, mijlocul crucii este mijlocul lumii, mediana dintre sus si jos, adica anahata chakra. Mai mult, postura "apropie" centrii radacina ai cuplului, si sublimeaza aceasta energie fundamentala in cele doua directii principale ale Spatiului. Cine are experienta intelege ce spun!

PS: pe ne-initiati si ne-increzatori ii sfatuiesc sa citeasca diversele carti care vorbesc despre efectul complex (psihic, mental) pe care-l are pozitia corpului fizic asupra stucturilor noastre profunde.
De altfel, Hatha Yoga este o disciplina bazata 60% numai pe modul in care ne asezam (interactionam) corpul fizic n campul energetic planetar/cosmic

#9983
achiper2002

achiper2002

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 366
  • Înscris: 25.10.2006
[quote name='bonobo' date='Nov 17 2006, 22:59' post='2117014']
Nu stiu unde ai vazut tu masuratori ale meridianelor energetice, da' aparatul asta nu face asa ceva. :lol:
Iata ce face in realitate:

[color=#000099][u]Definition[/u]
The principle of the ESG is to measure electrical potential membrane activity and the ionic concentration of intercellular liquid (interstitium) locally in the body and in vivo by applying a low voltage direct current between different points of the skin.
Iata ce am gasit eu(fragment diagnoza ESG):

Values of main meridians:
Shou tai yin Left Lung
27
Shou tai yin Right Lung
32
Zu tai yin Left Pancreas Spleen
19
Zu tai yin Right Pancreas Spleen
-1
Shou shao yin Left Heart
3
Shou shao yin Right Heart
30
Zu shao yin Left Kidney
-4
Zu shao yin Right Kidney
-1
Shou jue yin Left Pericardium
23
Shou jue yin Right Pericardium
29
Zu jue yin Left Liver
13
Zu jue yin Right Liver
0
Shou tai yang Intestin Left Small Intestine
21
Shou tai yang Right Small Intestine
28
Zu tai yang Left Bladder
-36
Zu tai yang Right Bladder
-37
Shou shao yang Left Triple Heater
21
Pagina completa:http://www.melpatip.com/rapor/Report.htm

#9984
krm

krm

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 317
  • Înscris: 24.10.2006

 kapalika, on Nov 17 2006, 22:18, said:

cu meridianele nu stiu cum sta treaba, nu sunt sinolog. dar pot afirma ca de exemplu exista divergente in sistemele cakra-nadi: numarul cakrelor, locul unde se afla, reteaua de nadis, etc. pentru exemple poti rasfoi un tratat tibetan despre yoga in care se manipuleaza suflul vital si poti face comparatia cu yoga hindusa tantrica unde apar cakre, etc. (NB si in yoga hindusa se poate urmari o evolutie in descrierea corpului "subtil".)

Prietene, asa cum ti-am mai spus: vezi ca ti-ai prins urechile intre tratate!
In ceea ce priveste chakrele, diferentele dintre yoga tibetana si yoga hindusa sunt numai pe hartie, pentru ca cei ca tine, care sunt indragostiti de cunoasterea obtinuta din lectura, sa-si piarda timpul in discutii fara rost despre cate diferente exista intre diferitele sisteme!

Daca ai practica intradevar (adica cu o minte goala de concepte), atunci ai vedea ca acupunctura - yoga - tantrismul - sufismul - isihasmul vorbesc despre aceeasi structura energetica a fiintei (chakre si nadis), dar intr-un limbaj diferit (spuneam ca faci parada de sanskrita, pentru ca am vazut ca tii sa-i corectezi pe unii si pe altii, desi nu ne aflam la un congres de sanskritologie).

Hint: cele 5 chakre din yoga tibetana corespund celor 7 chakre din yoga indiana , devreme ce, atunci cand practici, descoperi ca prima chakra din yoga tibetana reprezinta totalitatea energiilor de tip vital-sexual ale fiintei (corespondenta lui muladhara-swadisthana), iar ultima chakra din yoga tibetana reprezinta natura mental-spirituala a fiintei umane (corespondenta lui ajna-sahasrara). Faptul ca yoghinii indieni au vazut o distinctie acolo unde yoghinii tibetani au vazut o uniune sublinieaza faptul ca are importanta sistemul de referinta in care te afli.
Pentru o viziune si mai unitara, vezi ca alte traditii vorbesc numai de trei centrii ai fiintei: unul "material", "palpabil", altul subtil, "intermediar" si ultimul "fara forma", suprem, spiritual.

Dupa cum vezi, lumea spiritualitatii aplicate este coerenta si unitara. Ramane sa incepi sa practici cu adevarat, ca sa descoperi si tu acest lucru!!!

#9985
achiper2002

achiper2002

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 366
  • Înscris: 25.10.2006
Just read: http://www.melpatip....apor/Report.htm  :cursing:

#9986
landscape10

landscape10

    Banned by landscape10

  • Grup: Banned
  • Posts: 7,459
  • Înscris: 29.10.2005

 achiper2002, on Nov 18 2006, 10:46, said:

Omule, ce tot insisti? Ai pus o intrebare offtopic, si eu si bonobo ti-am raspuns tot offtopic. Topicul se numeste Misa si Bivolaru, nu Electroscangram.

#9987
achiper2002

achiper2002

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 366
  • Înscris: 25.10.2006

 landscape10, on Nov 18 2006, 10:48, said:

Omule, ce tot insisti? Ai pus o intrebare offtopic, si eu si bonobo ti-am raspuns tot offtopic. Topicul se numeste Misa si Bivolaru, nu Electroscangram.
Eu zic ca e ontopic.Haideti sa facem cativa ESG.Sa facem 3 ani de yoga,cu regim vegetarian si oshawe si apoi sa mai facem un ESG.Va garantez ca rezultatele vor demonstra ca oamenii trebuie sa faca yoga la MISA ca e benefica pentru sanatate! Practica demonteaza tone de 'topicuri'!
  :first:

#9988
landscape10

landscape10

    Banned by landscape10

  • Grup: Banned
  • Posts: 7,459
  • Înscris: 29.10.2005

 achiper2002, on Nov 18 2006, 10:56, said:

Eu zic ca e ontopic.Haideti sa facem cativa ESG.Sa facem 3 ani de yoga,cu regim vegetarian si oshawe si apoi sa mai facem un ESG.Va garantez ca rezultatele vor demonstra ca oamenii trebuie sa faca yoga la MISA ca e benefica pentru sanatate! Practica demonteaza tone de 'topicuri'!
  :first:
Ia sa facem sex in grup ani de zile, sa bem urina zeci de ani, sa ne lasam fetele in ashramuri unde se pisa Bivo in gura lor, intre doua pauze mai un videochat, mai o initiere, mai un film porno apoi sa ne facem un ESG.
Vezi tu pe cineva ca neaga efectele benefice ale hatha yoga, pranayama sau ale regimului vegetarian? Eu nu.
Altele sunt aspectele care ne repugna la misa, nu practica yoga. Sa nu mai spun de masoni, reptilieni, imixtiunile in politica, etc. Ai inteles acum?

PS: Si eu sunt vegetarian si fost practicant de arte martiale. Ma duceam la sala, imi faceam antrenamentul, apoi plecam. Ai vazut tu pe cineva sa aiba ceva impotriva artelor martiale? Daca se facea asa si yoga eram primul care ma inscriam la curs.

Edited by landscape10, 18 November 2006 - 11:20.


#9989
opo

opo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,591
  • Înscris: 24.08.2006

 krm, on Nov 18 2006, 10:39, said:

Prietene, asa cum ti-am mai spus: vezi ca ti-ai prins urechile intre tratate!
In ceea ce priveste chakrele, diferentele dintre yoga tibetana si yoga hindusa sunt numai pe hartie, pentru ca cei ca tine, care sunt indragostiti de cunoasterea obtinuta din lectura, sa-si piarda timpul in discutii fara rost despre cate diferente exista intre diferitele sisteme!

Daca ai practica intradevar (adica cu o minte goala de concepte), atunci ai vedea ca acupunctura - yoga - tantrismul - sufismul - isihasmul vorbesc despre aceeasi structura energetica a fiintei (chakre si nadis), dar intr-un limbaj diferit (spuneam ca faci parada de sanskrita, pentru ca am vazut ca tii sa-i corectezi pe unii si pe altii, desi nu ne aflam la un congres de sanskritologie).

Hint: cele 5 chakre din yoga tibetana corespund celor 7 chakre din yoga indiana , devreme ce, atunci cand practici, descoperi ca prima chakra din yoga tibetana reprezinta totalitatea energiilor de tip vital-sexual ale fiintei (corespondenta lui muladhara-swadisthana), iar ultima chakra din yoga tibetana reprezinta natura mental-spirituala a fiintei umane (corespondenta lui ajna-sahasrara). Faptul ca yoghinii indieni au vazut o distinctie acolo unde yoghinii tibetani au vazut o uniune sublinieaza faptul ca are importanta sistemul de referinta in care te afli.
Pentru o viziune si mai unitara, vezi ca alte traditii vorbesc numai de trei centrii ai fiintei: unul "material", "palpabil", altul subtil, "intermediar" si ultimul "fara forma", suprem, spiritual.

Dupa cum vezi, lumea spiritualitatii aplicate este coerenta si unitara. Ramane sa incepi sa practici cu adevarat, ca sa descoperi si tu acest lucru!!!

Ma bag si eu, in aceasta discutie, chiar daca nu sunt doxa casi kapalika, si nici asa de bun practicant ca si KRM.
@krm Sa luam exemplu un Cioban care are curent electric, o circulara si un iaz cu peste. Omu, fiinta practica, foloseste curentul pentru a taia lemne cu circulara si a prinde peste din izlaz. Vine Donu Inginer care a gatat o Politehnica si ii spune ca firele cu care racordeaza circulara la reteaua electrica sund de prea mica putere si risca sa se aprinda(cu acareturile de rigoare), si ii mai spune ca nu face bine ca pescuieste cu curent electric deoarece daca Lenuta spala haine la izlaz, e riscul sa se intoarca si ea cu burta in sus ca pestii. Dar Ciobanul nostru e fudul si explica domunului inginer, ca  un gram de practica valoreaza cit tone de teorie si ca nu are nevoie de indicatiile inginerului, pentru ca uite ce efecte minunate are el : gramada de lemne e gata pentru la iarna, si are peste proaspat gata de fript(sau fasole daca unii se supara).

Deci nu te mai lega de faptul ca omu cunoaste fiindca tu, fatza de kapalika, esti cioban in ale teoriei(ca si mine de altfel deci nu te supara ci incearca sa intelegi ce vreau sa spun). In locul tau eu m-as intoarce impotriva lui Grieg care ti-a dat mantre proaste, a lui Nicu la Shivaism unde ai primit in loc de o tehnica de eliberare, una de sinucidere(surika), tehnica de Powa ai primit-o prost, si nu m-ar mira ca unii care au insistat sa fie posedati(vedeti explicatiile lui kapalika). Considera-te norocos ca il ai pe omu asta(kapalika) care a citit si stie, ne avertizeaza  despre pericolele ce pot aparea, in urma aplicarii trunchiate a unor practici spirituale, caci la curs totul e in roz si in locul unde erau pericolele  au pus umplutura de crestinism, sufism etc...

Edited by dildo, 18 November 2006 - 12:09.


#9990
kaminski

kaminski

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 831
  • Înscris: 05.05.2004

 achiper2002, on Nov 18 2006, 10:56, said:

Eu zic ca e ontopic.Haideti sa facem cativa ESG.Sa facem 3 ani de yoga,cu regim vegetarian si oshawe si apoi sa mai facem un ESG.Va garantez ca rezultatele vor demonstra ca oamenii trebuie sa faca yoga la MISA ca e benefica pentru sanatate! Practica demonteaza tone de 'topicuri'!
  :first:

Imi permit sa am dubii, m-ai degraba vin cu probleme psihologice de acolo.

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate