Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Telefonul Oppo a74 mi-a blocat ca...

A inviat Mudava

Vouchere de vacanta

Cand One United nu mai vand isi v...
 Mandolina feliat legume

Atestat consilier de siguranta

alarma auto Autowatch 346 RLI

Ce se intampla cu actualii tineri...
 Descifrare reteta

Zapp fix

Rulment pt diferential 4motion

Lipire filtru la baterie ikea
 Meserias nu mai vine sa termine l...

Soferii prinsi bauti sau drogati ...

geometrie autorulota

Sfat achiziție laptop ~4500 ...
 

ce sanse am pt a emigra in Canada?

- - - - -
  • Please log in to reply
99 replies to this topic

#73
avenirv

avenirv

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,554
  • Înscris: 01.05.2009

View Postdennis_2005, on 13 iulie 2014 - 09:50, said:

Din ce am vazut nu scrie explicit cel putin cati ani trebuie sa contribui la stat pentru a beneficia pentru pensia de stat.Sa zica trebuie sa platesti minim 15 ani ca sa beneficiezi de pensia de stat.Scrie doar ca de la ce varsta poti sa contrbui si pana la ce varsta maxim, cu ce sume, minim si maxim, etc.Asta este.Este ok.

nu conteaza ca dupa 10 ani sau 5 ani iei pensie de stat. important este ca o iei TRUNCHIATA proportional cu timpul cat ai cotizat si cat ai cotizat (depinzand de venit). ATI INTELES ASTA ?
si nu va asteptati sa puteti trai bine din ea.

deci daca cotizezi cam 20 ani, iei o pensie CPP de sa zicem 400/luna plus 300 OAS. deci total 700. daca nu mai ai nimic alte venituri sau averi si esti singur iti da statul inca 500. totul este impozabil.
eu zic fiind singur si cu 1200 brut /luna (asta sa zicem ca insemna 1100 net caci dupa 65 de ani ai multe deduceri si scutiri) esti tandi-pe-mandi. nu mori de foame si si stai intr-o garsoniera. atat.
daca te bazezi pe pensia de stat vei avea surprize mari de tot.

scrie clar pe site-ul guvernului ce l-am postat:

"The amount of your retirement pension is based on how much and how long you have contributed to the CPP at the time you apply. In March 2013, the average monthly amount for new retirement pension (taken at age 65) was $596.66 and the maximum amount in 2013 is $1,012,50"

"The amount of your Old Age Security (OAS) pension will be determined by how long you have lived in Canada after the age of 18. For the period from April 1 to June 30, 2013, the maximum OAS pension amount was $546.07"

#74
Rosebud09

Rosebud09

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,680
  • Înscris: 02.10.2009
Nu am timp acum de detalii, ca ma duc 160 km la plaja si trebuie sa prind si meciul :lol:, dar in cazul in care omul sta prost cu finatele, vine statul si ajuta. Se poate ca persoane care n-au lucrat mai deloc in CA sa ia bani mai bine ca unul care a tras de s-a saturat. Doar ca trebuie sa fie smecheri si sa stie bine sistemul.
Mielu bland suge de la doua oi (proaste) !

#75
microbu88

microbu88

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 25
  • Înscris: 09.08.2014
Salut! Am vazut ca pe acest forum sunt anumite persoane care au destul de multe informatii legate de emigrarea in Canada.

Se poate sa imi spuneti si mie cam ce sanse as avea eu intr-un astfel de proces de emigrare?

Am 26 de ani, sunt Inginer de Automobile (+ master in inginerie), cunosc foarte bine limba engleza. Ca experienta in joburi, 6 luni in domeniul reparatiilor de autovehicule, 2 ani ca inginer la centrul de cercetare Renault Technologie Roumanie de la Titu, iar acum am facut pasul spre un job mai important ca Project Manager tot in industria de automobile, la Jaguar Land Rover (in Marea Britanie) centrul de cercetare Whitley, United Kingdom. Apreciez anticipat orice raspuns relevant privind situatia mea. Multumesc!

Si inca ceva, am vazut ca din Ianuarie 2015 procesul de emigrare se va schimba total! Pentru procesul nou cam ce sanse as avea? Toate bune!

#76
Rosebud09

Rosebud09

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,680
  • Înscris: 02.10.2009
Stay where you are. Seriously.
In Canada ai ajunge inginer sau PM peste vreo 10 ani MIMIM cu multa sansa, mai ales daca ai vrea sa lucrezi tot in auto.Sectorul ala este acum undeva jos de tot in Ca, functiile bune sunt de mult ocupate.

#77
microbu88

microbu88

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 25
  • Înscris: 09.08.2014
Functiile sunt date peste tot, mai ales in Ro! Dar in timp ele sunt accesibile pentru cei care merita (in tarile unde se promoveaza asa ceva).
Cand ma gandesc la Canada ma gandesc la un loc unde sa ma stabilesc. Nu vreau sa vin in Canada pentru partea financiara deoarece un inginer oricum are un salariu ce ii permite un trai decent (mai putin in Ro) si nici nu compar salariul actual cu ceva ce mi s-ar oferi in Canada pentru ca sigur va fi mai mic. Eu caut "linistea" pe care o ofera Canada. Momentan Anglia nu pare un loc in care sa ma stabilesc si sa il pot numi casa.
Nu as avea nimic impotriva cu schimbarea domeniului in care lucrez (orice inginerie mecanica ar fi ok).

Dar ca idee, ce sanse as avea? Oare un astfel de individ, ca mine, este cautat in Canada?

#78
Rosebud09

Rosebud09

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,680
  • Înscris: 02.10.2009
"Indivizii" nu sunt cautati :lol: ci persoanele care pot sa puna umarul la urnit caruta. S-a cam impotmolit in partile estice (alea cu industrie auto) dar merge inca in viteza 5-a in vest. Acolo insa industria auto e mai slab reprezentata, ceea ce se face sunt trailere, platforme, utilaje pe roti. Automobile, nu. Nici macar nu se omoara cu reparatul. Le tin cat le tin si cand se strica, daca se strica, cumpara altele, daca nu cumva s-au plictisit dupa un an-doi de modelul vechi si-l schimba oricum.
  • Ce sa intelegi de aici: cam greu cu proiectarea, ingineria (auto) cu creatia mai ales. Canada la capitolul "inovatie, creatie" e un zero barat de doua ori, in raport cu marimea economiei si posibilitatile. E chiar fobie de schimbare. La proiectare, dupa coduri, sunt buni. Li s-a tot spus sunt cei mai buni la toate (o tampenie) si chiar au inceput sa creada, mai bine zis , sa se creada. Asadar, astia ca tine, "aliens" nu pot fi, prin definitie, decat inferiori. Ca sa arati ca nu e asa trebuie sa pui umarul la treaba si burta pe carte. Daca-i convingi, esti omu lor, te asculta fara sa comenteze si fac tot ce le spui (ca si ei sunt imigranti la urma urmei, doar ca s-au sculat ceva mai devreme).
  • E foarte adevarat ca un inginer are un salariu decent ( "decent", e putin spus, chiar si pentru standaredele vestice), mai ramane sa ajungi inginer.
  • "Linistea" de care vorbesti, prin comparatie cu Europa este adanca. N-ai sa vezi mai nimic din ce vezi in Europa sau mai ales Anglia in materie de rasism, discriminare, proteste, greve, mizerie, dar si mai putina distractie, chefuri, iesiri cu prietenii. Depinde de persoana, caracter, locatie, etc. Posibil sa-ti tiuie urechile de atata liniste si sa vrei iar galagie.
  • Loc pe care sa-l numesti "casa": berechet, numai sa nu te duci la pomu laudat, ca acolo se inghesuie toti si te calca pe picioare.
Acum, mai serios: va trebui probabil sa-ti schimbi profilul. Te vei folosi de experienta acumulata pentru a trece la altceva. Daca experienta este ceva concret, meserias, legata nemijlocit de productie sau conceptie, sunt sanse mari sa reusesti. Daca e de facut/urmarit/plimbat hartii, chiar la nivel inalt, management complex, va fi mai greu. Scoala iti va fi recunoscuta dupa ce vei dovedi ca s-a lipit de tine; hartii are toata lumea, sau poate face rost. Niciodata nu vei arata vreo hartie de la scoala.
Partea ce agrea e cum ajungi in CA. Noua lege de anul viitor urmareste interesele canadienilor, intr-un mod mult mai mare decat pana acum: vor selecta ceea ce au intr-adevar nevoie in viitorul imediat iar ei au nevoie de persoane la nivele mai legate de activitatea productiva. Vor fi preferati deci "meseriasii" nu cei cu scoala multa si experienta putina. Poate ca pe net vei vedea ca se cauta ingineri mecanici, manageri in domeniu, mai ales in AB sau SK. Este adevarat e chiar lipsa de asa ceva dar: ingineri de-ai lor, cu experienta acolo. Pana sa ajungi la nivelul acela va trebui sa treci prin cateva etape, de la simplu labourer, controlor CTC, desenator, tehnician, tehnologist. In timpul asta faci si scoala. Unele etape le poti sari.

Eu n-as da vrabia din mana, macar pana n-o jumulesc bine de tot.

#79
fredy2007

fredy2007

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,644
  • Înscris: 09.09.2007

View Postmicrobu88, on 09 august 2014 - 19:01, said:


Am 26 de ani, sunt Inginer de Automobile (+ master in inginerie), cunosc foarte bine limba engleza. Ca experienta in joburi, 6 luni in domeniul reparatiilor de autovehicule, 2 ani ca inginer la centrul de cercetare Renault Technologie Roumanie de la Titu, iar acum am facut pasul spre un job mai important ca Project Manager tot in industria de automobile, la Jaguar Land Rover (in Marea Britanie) centrul de cercetare Whitley, United Kingdom.,
Scuze ca te abordez off topic insa in acest moment  industria auto germana si japoneza sunt pe val, ca de obicei.Ai putea incerca sa te orientezi spre un producator auto german sau japonez din Europa.Pentru Germania stiu ca ai nevoie sa cunosti limba germana.Daca esti performant ai putea sa ajungi sa lucrezi la o fabrica germana din USA unde se castiga probabil mai bine decat in Canada, in acelasi domeniu de activitate.Din ce am citit producatorii auto germani isi extind capacitatile de productie in SUA si Mexic.

#80
microbu88

microbu88

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 25
  • Înscris: 09.08.2014

View Postfredy2007, on 10 august 2014 - 09:09, said:

Scuze ca te abordez off topic insa in acest moment  industria auto germana si japoneza sunt pe val, ca de obicei.Ai putea incerca sa te orientezi spre un producator auto german sau japonez din Europa.Pentru Germania stiu ca ai nevoie sa cunosti limba germana.Daca esti performant ai putea sa ajungi sa lucrezi la o fabrica germana din USA unde se castiga probabil mai bine decat in Canada, in acelasi domeniu de activitate.Din ce am citit producatorii auto germani isi extind capacitatile de productie in SUA si Mexic.

Industria auto din Europa este pe val, nu doar cea germana sau japoneza. Lucrurile sunt bine stabilite la aceasta ora in Europa ca si piata de vanzare. Nu cred ca la ora actuala se mai pune foarte mare accent pe cunoasterea limbii germane, cred ca e de ajuns sa stii engleza si sa ai experienta necesara pentru a face trecerea pe un post d-al lor. Bataia la ora actuala pentru vanzarea de masini este in China, Brazilia, Coreea de Sud, Japonia si poate dupa SUA. Dar nu vreau sa imi pun baza in gandul "daca esti bun te iau aia in SUA" - cred ca asta tine doar de noroc si nu de performanta. Apreciez ideea (m-am gandit si eu la ea), dar momentan cred ca Germania ar fi singura tara care mi-ar putea oferi un salariu mai bun dar nu asta caut. Caut o tara unde sa ma stabilesc si sa am si un salariu bun pentru a putea trai decent. Fredy2007 - apreciez sfatul!

View PostRosebud09, on 10 august 2014 - 04:09, said:

"Indivizii" nu sunt cautati Posted Image ci persoanele care pot sa puna umarul la urnit caruta. S-a cam impotmolit in partile estice (alea cu industrie auto) dar merge inca in viteza 5-a in vest. Acolo insa industria auto e mai slab reprezentata, ceea ce se face sunt trailere, platforme, utilaje pe roti. Automobile, nu. Nici macar nu se omoara cu reparatul. Le tin cat le tin si cand se strica, daca se strica, cumpara altele, daca nu cumva s-au plictisit dupa un an-doi de modelul vechi si-l schimba oricum.
  • Ce sa intelegi de aici: cam greu cu proiectarea, ingineria (auto) cu creatia mai ales. Canada la capitolul "inovatie, creatie" e un zero barat de doua ori, in raport cu marimea economiei si posibilitatile. E chiar fobie de schimbare. La proiectare, dupa coduri, sunt buni. Li s-a tot spus sunt cei mai buni la toate (o tampenie) si chiar au inceput sa creada, mai bine zis , sa se creada. Asadar, astia ca tine, "aliens" nu pot fi, prin definitie, decat inferiori. Ca sa arati ca nu e asa trebuie sa pui umarul la treaba si burta pe carte. Daca-i convingi, esti omu lor, te asculta fara sa comenteze si fac tot ce le spui (ca si ei sunt imigranti la urma urmei, doar ca s-au sculat ceva mai devreme).

  • E foarte adevarat ca un inginer are un salariu decent ( "decent", e putin spus, chiar si pentru standaredele vestice), mai ramane sa ajungi inginer.

  • "Linistea" de care vorbesti, prin comparatie cu Europa este adanca. N-ai sa vezi mai nimic din ce vezi in Europa sau mai ales Anglia in materie de rasism, discriminare, proteste, greve, mizerie, dar si mai putina distractie, chefuri, iesiri cu prietenii. Depinde de persoana, caracter, locatie, etc. Posibil sa-ti tiuie urechile de atata liniste si sa vrei iar galagie.

  • Loc pe care sa-l numesti "casa": berechet, numai sa nu te duci la pomu laudat, ca acolo se inghesuie toti si te calca pe picioare.
Acum, mai serios: va trebui probabil sa-ti schimbi profilul. Te vei folosi de experienta acumulata pentru a trece la altceva. Daca experienta este ceva concret, meserias, legata nemijlocit de productie sau conceptie, sunt sanse mari sa reusesti. Daca e de facut/urmarit/plimbat hartii, chiar la nivel inalt, management complex, va fi mai greu. Scoala iti va fi recunoscuta dupa ce vei dovedi ca s-a lipit de tine; hartii are toata lumea, sau poate face rost. Niciodata nu vei arata vreo hartie de la scoala.
Partea ce agrea e cum ajungi in CA. Noua lege de anul viitor urmareste interesele canadienilor, intr-un mod mult mai mare decat pana acum: vor selecta ceea ce au intr-adevar nevoie in viitorul imediat iar ei au nevoie de persoane la nivele mai legate de activitatea productiva. Vor fi preferati deci "meseriasii" nu cei cu scoala multa si experienta putina. Poate ca pe net vei vedea ca se cauta ingineri mecanici, manageri in domeniu, mai ales in AB sau SK. Este adevarat e chiar lipsa de asa ceva dar: ingineri de-ai lor, cu experienta acolo. Pana sa ajungi la nivelul acela va trebui sa treci prin cateva etape, de la simplu labourer, controlor CTC, desenator, tehnician, tehnologist. In timpul asta faci si scoala. Unele etape le poti sari.

Eu n-as da vrabia din mana, macar pana n-o jumulesc bine de tot.

Asta e problema, cum ajung in Canada? Pentru ca in momentul de fata tot ce citesti pe internet chiar si pe site-urile lor se rezuma la "cautam ingineri mecanici" dupa care citesti pe un alt site "dar ingineri cu experienta in CA + PEng". Cum o dai, cum o sucesti, tot ce citesti iti taie elanul. Acum am vazut ca de la anul lucrurile se vor schimba si spun ei acolo niste detalii despre noul program. Mai exact acest program "o sa urmareasca interesele canadienilor" probabil ca de acum, asa cum spui si tu, se vor cauta doar "meseriasii" si vor spune la revedere celor cu scoala (evident vor fi si d-astia dar te vei mula pe cerinte foarte greu, asa ca...).

Nu am nicio problema cu mediul in care lucrez. Pot lucra linistit in productie (unde e mai greu), in proiectare, in cercetare, in dezvoltare ma pot duce intr-un service auto si pot lucra absolut fara nicio problema. Intotdeauna colectivul si remuneratia fac diferenta dupa care vine si jobul in sine.

- Am vazut ca in estul Canadei sunt marii constructori de automobile, dar ce sa vezi? Toate joburile au cam disparut, fata de ce era acum 2 ani, de exemplu. Asta inseamna un singur lucru, lucrurile stagneaza pentru ei. Probabil se vor revitaliza in curand pentru ca asa functioneaza lucrurile si nu poti lasa gigantii auto sa nu fie productivi (GM, Toyota, etc.). Daca as alege provincia Ontario pentru a ma stabili as tine mortis sa fiu in continuare un inginer de automobile pentru ca am unde (dar daca rasare si altceva in ingineria mecanica sigur nu voi spune nu).

- In est, lucrurile sunt bune pentru petrol si mai putin pentru industria auto. In aceasta provincie chiar mi-as dori sa lucrez in altceva decat in domeniul automobilelor.
Sunt dispus sa o iau de la 0 pentru ca despre asta e si vorba intr-un astfel de proces de emigrare, chiar si partea cu scoala. Am vazut ca pentru a fi Inginer PEng trebuie sa ai minim 1 an de experienta canadiana in campul muncii, nu ar fi o problema sa imi petrec acest timp sub "supravegherea" unui inginer autorizat si nu ar fi nici o problema sa fiu testat pentru a demonstra ca sunt inginer adevarat pentru ca asta sunt. Prin urmare trebuie sa se vada asta de fiecare data cand se iveste o problema. Sunt genul care chiar isi doreste sa faca ceva indiferent ca e vorba de a pune osul la treaba sau altceva.

Ideea era cum ajung? Se mai poate ajunge? Nu se mai poate ajunge? Sa apelez la o firma de avocatura? Sa ma duc la ambasada direct cu dosarul? Sa mai astept? Sa nu mai astept si sa ma grabesc? Etc.

Rosebud09 - exact aia doresc cand ma gandesc la Canada, liniste, 0 rasism, oameni ok, etc. - un loc in care sa ma stabilesc si sa ii zic casa (vreau sa imi tiuie urechile de liniste, sa fie o zona frumoasa, curata, etc.). In acest moment autoritatile canadiene vor incerca sa implementeze noul program si vor avea evident nevoie de timp, etc. Oricum nu cred ca este un moment neaparat bun pentru emigrare pentru unul ca mine, decat daca observ ca "se poate". Asa ca nu voi da vrabia din mana pentru ca aceasta vrabie nu e o simpla vrabie ci este unul din cei 4 mari constructori de automobile premium de pe glob. Iar asta sper sa ma si propulseze la un moment dat spre Canada (atat financiar cat si d.p.d.v. al experientei).

#81
Rosebud09

Rosebud09

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,680
  • Înscris: 02.10.2009
Nu stiu cum vor fi reglementarile privind imigratia, am cam pierdut contactul cu partea asta, mai ales ca s-a tot schimbat in timp. Nici avocatii specializati in asta nu par sa stie prea mult, dar se pare ca spre deosebire de trecut, rolul lor nu mai trebuie minimizat.
Partea cu P. Eng. este mult mai greu de ajuns acolo decat vezi tu ca scrie. Depinde si de provincie. Scuza-ma dar consider foarte de superficial ce spui d-ta cu anul petrecut sub supraveghere. E un cerc vicios: nu te angajeaza ca inginer ca nu esti inginer si nu devi inginer ca n-ai fost angajat ca inginer. Sa stii ca sunt absolventi de fac. tehnice care nici dupa 10 ani nu au luat certificarea si mai mult ca sigur ca n-o vor lua. De fapt ai sa vezi ca doar cca 30-35% din absolventii de inginerie ai fac. canadiene si cca 25% in cazul US ajung la certificare, nu mai zic de cei scolarizati in restul lumii. Astea din cauza mai multor factori, care nu sunt intotdeauna sub control. Am spus de multe ori ca faceti greseala daca veti compara cu ceea ce se intampla in EU, faptul ca exista scoala mare si certificare nu inseamana automat salariu mai mare; e doar premiza.
Rasism, discriminare, exista totusi doar ca nu se manifesta niciodata pe fata, primeaza interesul si numai interesul: daca omu face treaba care-mi trebuie, n-ar decat sa fie si negru si albastru; nu-ti face griji din cauza asta dar trebuie sa fi foarte atent.
Uita de domeniul auto, acolo e greu inca de acum 10-15 ani cand in CA se fabricau mai multe automobile decat in State. Alte domenii mult mai bune: utilaj petrolier si forestier. Nu trebuie facuta scoala de profil (nici nu exista sute de profile ca in Ro, ci doar cateva, le numeri pe degetele de la o singura mana!) ci lucrat un timp in domeniul respectiv, intrucat intotdeauna experienta bate scoala.
Asteapta si vezi ce se pune la cale cu noua lege, cu siguranta vor exista portite.

#82
microbu88

microbu88

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 25
  • Înscris: 09.08.2014

View PostRosebud09, on 10 august 2014 - 17:04, said:

Partea cu P. Eng. este mult mai greu de ajuns acolo decat vezi tu ca scrie. Depinde si de provincie. Scuza-ma dar consider foarte de superficial ce spui d-ta cu anul petrecut sub supraveghere. E un cerc vicios: nu te angajeaza ca inginer ca nu esti inginer si nu devi inginer ca n-ai fost angajat ca inginer. Sa stii ca sunt absolventi de fac. tehnice care nici dupa 10 ani nu au luat certificarea si mai mult ca sigur ca n-o vor lua. De fapt ai sa vezi ca doar cca 30-35% din absolventii de inginerie ai fac. canadiene si cca 25% in cazul US ajung la certificare, nu mai zic de cei scolarizati in restul lumii. Astea din cauza mai multor factori, care nu sunt intotdeauna sub control. Am spus de multe ori ca faceti greseala daca veti compara cu ceea ce se intampla in EU, faptul ca exista scoala mare si certificare nu inseamana automat salariu mai mare; e doar premiza.


Conform http://newcomers.engineerscanada.ca/ mai exact Engineers Canada (asocitia ce reprezinta toate celelalte asociatii P.Eng ale Canadei) exista 2 tipuri de Memberships ce sunt oferite de toate asociatiile P.Eng ale Canadei si anume:
- Engineer-in-training -  mai exact primul pas, pe care un inginer ce vrea sa profeseze in Canada ca P.Eng, l-a facut. Asta inseamna ca satisfaci cerintele in ceea ce priveste studiile (ai diploma de inginer recunoscuta) si "meeting the good character requirements" (aici trebuie sa demonstrezi ca esti un om respectabil, demn de profesia de inginer).
Acest statut reprezinta faptul ca oamenii lucreaza pentru a indeplini cerintele legate de experienta in campul muncii ca si inginer pentru a obtine P.Eng (se cer 4 ani de experienta dintre care 1 an trebuie sa fie experienta canadiana - deci 3 + 1 = 4)
- Professional Engineer (P.Eng) - asta este pasul 2 si pasul final. Pas care inseamna ca poti profesa ca si inginer in Canada (P.Eng) cu drepturi depline!!!

Pentru a obtine primul act in tot procesul de certificare autoritatile canadiene trebuie sa verifice toate documentele pe care le pui la dispozitia lor (diplome, foi matricole, contracte de munca anterioare, fise ale posturilor, recomandari, etc.). Perioada asta de verificare poate sa fie si pana la 1 an chiar te pot trimite sa mai faci cursuri daca nu poti demonstra tot ce e nevoie. Restul procesului dureaza intre 2 si 5 ani - in functie de cata experienta trebuie sa dobandesti, etc.

Eu am zis 1 an sub supravegherea unui P.Eng (experienta canadiana) pentru ca de atat am eu nevoie pentru a ma incadra la experienta ceruta (ce trebuie sa includa 1 an de exp canadiana pe care nu o am) dar acest proces poate fi de la 1-2 ani pana la 5-6 ani pentru cei care sunt proaspat ingineri cu 0 experienta. Acest dosar trebuie depus la asociatia din regiunea in care vrei sa profesezi ca inginer (dosarul poate fi pregatit chiar si inainte sa ajungi in Canada).

#83
Rosebud09

Rosebud09

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,680
  • Înscris: 02.10.2009

View Postmicrobu88, on 10 august 2014 - 18:54, said:



Conform http://newcomers.engineerscanada.ca/ mai exact Engineers Canada (asocitia ce reprezinta toate celelalte asociatii P.Eng ale Canadei) exista 2 tipuri de Memberships ce sunt oferite de toate asociatiile P.Eng ale Canadei si anume:
- Engineer-in-training -  mai exact primul pas, pe care un inginer ce vrea sa profeseze in Canada ca P.Eng, l-a facut. Asta inseamna ca satisfaci cerintele in ceea ce priveste studiile (ai diploma de inginer recunoscuta) si "meeting the good character requirements" (aici trebuie sa demonstrezi ca esti un om respectabil, demn de profesia de inginer).
Acest statut reprezinta faptul ca oamenii lucreaza pentru a indeplini cerintele legate de experienta in campul muncii ca si inginer pentru a obtine P.Eng (se cer 4 ani de experienta dintre care 1 an trebuie sa fie experienta canadiana - deci 3 + 1 = 4)
- Professional Engineer (P.Eng) - asta este pasul 2 si pasul final. Pas care inseamna ca poti profesa ca si inginer in Canada (P.Eng) cu drepturi depline!!!

Pentru a obtine primul act in tot procesul de certificare autoritatile canadiene trebuie sa verifice toate documentele pe care le pui la dispozitia lor (diplome, foi matricole, contracte de munca anterioare, fise ale posturilor, recomandari, etc.). Perioada asta de verificare poate sa fie si pana la 1 an chiar te pot trimite sa mai faci cursuri daca nu poti demonstra tot ce e nevoie. Restul procesului dureaza intre 2 si 5 ani - in functie de cata experienta trebuie sa dobandesti, etc.

Eu am zis 1 an sub supravegherea unui P.Eng (experienta canadiana) pentru ca de atat am eu nevoie pentru a ma incadra la experienta ceruta (ce trebuie sa includa 1 an de exp canadiana pe care nu o am) dar acest proces poate fi de la 1-2 ani pana la 5-6 ani pentru cei care sunt proaspat ingineri cu 0 experienta. Acest dosar trebuie depus la asociatia din regiunea in care vrei sa profesezi ca inginer (dosarul poate fi pregatit chiar si inainte sa ajungi in Canada).
M-as bucura sa fie asa cum spui. Am mai spus si alta data dar probabil ca nu ai citit desi este de common sense: din Ro sau din ce citesti NU STII MAI BINE REALITATEA decat cineva de acolo. Desigur ca unele lucruri nu sunt bine intelese nici de cei din Ca sau sunt multe situatii speciale sau specifice fiecaruia.
Ti-am spus din proprie experienta, care este destul de indelungata si la obiect, nu numai pentru ca am trecut prin proces (chiar mai multe). Uneori e mai simplu , alteori sau pentru altii mai complicat. Vei vedea ca dracul se ascunde in detalii si vei intelege de ce numai o treime din doritori ajung unde vor sau de ce dureaza 5-6 ani .
In tot cazul nu e acum momentul sa te gandesti la asta, se va rezolva in timp, problema e sa ajungi acolo.

#84
microbu88

microbu88

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 25
  • Înscris: 09.08.2014

View PostRosebud09, on 10 august 2014 - 20:20, said:

M-as bucura sa fie asa cum spui. Am mai spus si alta data dar probabil ca nu ai citit desi este de common sense: din Ro sau din ce citesti NU STII MAI BINE REALITATEA decat cineva de acolo. Desigur ca unele lucruri nu sunt bine intelese nici de cei din Ca sau sunt multe situatii speciale sau specifice fiecaruia.
Ti-am spus din proprie experienta, care este destul de indelungata si la obiect, nu numai pentru ca am trecut prin proces (chiar mai multe). Uneori e mai simplu , alteori sau pentru altii mai complicat. Vei vedea ca dracul se ascunde in detalii si vei intelege de ce numai o treime din doritori ajung unde vor sau de ce dureaza 5-6 ani .
In tot cazul nu e acum momentul sa te gandesti la asta, se va rezolva in timp, problema e sa ajungi acolo.

Sunt de acord in totalitate! Si sunt convins ca exista situatii si situatii. Si ca sa ma dumiresc si mai mult cu privire la acest lucru din ce cunoasteti dumneavoastra, cum este vazuta Politehnica din Bucuresti ca si universitate in Canada? (evident vazuta de comisiile de P.Eng) Intreb asta pentru ca am vazut anumite lucruri pe site-ul Engineers Canada cu privire la ce Universitate ai absolvit pentru a fi inginer. Dumneavoastra ca ati studiat? Ca am vazut ca sunteti inginer. Si cam ce experienta aveati cand ati facut pasul spre Canada? Respectiv P.Eng?

#85
Rosebud09

Rosebud09

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,680
  • Înscris: 02.10.2009
Ma indoiesc ca Universitatea Bucuresti e tratata altfel decat una oarecare din orice alta tara, asta la nivel general. Exista o "lista scura" cu universitati zise de incredere, mai mult anglo-saxone si alta lista cu universitati oarecare. Problema la noi e cam asa: pentru anume tari/zone sunt desemnate anumite persoane in cadrul comisiei specifice de evaluare credentials care cam stiu cum sta treaba in tara respectiva. Nu inseamna ca fac favoritisme ci ca inteleg despe ce e vorba. Cu exceptia unor universitati ca Spiru, care e pe "lista neagra" (cu litere rosii, ca atentionare, in cazul careia nici nu se sta de vorba) univ. romanesti sunt destul de bine vazute, daca aplicantul face parte din absolventii mai vechi. Daca e vorba de ultimii 10 ani, situatia se schimba un pic, analiza e mult mai atenta. Echivalarea asta este cam asa: in ce masura ceea ce s-a studiat de catre aplicant corespunde sau seamana cu ceea ce se face in Canada, in perioade asemanatoare de timp. Asta include: obiectul cursului, continut, numarul de ore, numarul de ore de seminar si laborator, proiecte, examene si note. Unde "nu bate" se cere actualizare partiala sau completa, adica inscrierea la cursul corespunzator la o universitate sau colegiu plus trecerea examenului. In functie de situatie/tara, se pot cere 1-2 examene sau 16, depinde. Pentru romani n-am auzit de cine stie ce, cateva examene cel mult, mai intotdeauna la Engineering Economics, Management sau uneori la lucruri mai serioase ca Finite Element Analysis pentru mecanici.
Practic nu exista "echivalare" a diplomelor ci a studiilor si competentelor dobandite.
Nu te mai uita la "Engineers Canada" ca e teorie si lucruri generale, fiecare asociatie provinciala are un set de proceduri, care pornesc de la cele generale. Unele sunt mai usoare, altele mai dificile in provincii diferite, in functie si de nivelul de dezvoltare sau specificul industrial al provinciei respective. Mai usor in est sau la francezi, mai riguros in vest.
Cand am facut pasul spre Canada aveam deja 20 ani efectiv in proiectare si management, nu plimbat hartii, facut planuri de-a lungul sau de-a latul paginii sau vandut oale de inox. Chiar daca, cum am spus, nimic nu se recunoaste usor in Ca, experienta adunata a ajutat la adaptare. Am facut si ceva scoala, daca 14 cursuri univ. pot fi "ceva" desi nu mi-a cerut nimeni. Abia dupa o vreme cursurile s-au dovedit utile, ptr ca atunci cand a fost sa aplic pentru Engineering Technologist si apoi P.Eng n-a trebuit sa mai fac nici un alt curs. Nu am aplicat pana cand nu am avut 4 ani efectiv ca experienta la nivelul de inginer in Ca (mai ridicat decat ceea ce fac inginerii in Ro, am mai spus ca trei sferturi din ce fac inginerii in Ro nu se incadreaza la atributii de ingineri in Ca, ci mai jos). Ti-am spus ca dracul se ascunde in detalii, sunt multe probleme care impiedica sa-ti depui dosarul, chiar daca ai lucrat  multi ani la nivel de inginer: 1. ca nu te angajeaza nimeni de la inceput inginer (decat daca l-ai prins de D-zeu de picior si-l tii strans) 2. in consecinta trebuie sa te multumesti cu ceva mai jos si sa vezi cum poti avansa 3 . ca sa avansezi la indatoriri mai inalte trebuie sa fii bun si sa stii sa te afirmi, 4 ca sa te afirmi trebuie sa devii credibil adica sa arati ca esti serios si "dresat" suficient de mult de societatea canadiana, 5 ca sa fii dresat trebuie sa fi fost inscris la vreo scoala de dresaj si dresorul sa-ti fi dat thumbs up. 6. sa fi avut norocul sa fi lucrat efectiv cu doi P.Eng la locul de munca vreme de vreo 2 ani ca sa poata confirma ce fel de poama esti , eventual sa te recomande (nu te astepta sa vina asta automat, chiar daca ai "dat limbi") 6. sa treci examenul de conduita profesionala care de fapt este examen de limba si comportament la care nu poti sa iei cei 75% necesari daca n-ai lucrat adanc in societatea aia.
Rabdare, ca nu e momentul acum, dar tine minte ca vei avea nevoie de referinte (bune!) de la fiecare loc de munca avut vreodata si ca referinta inseamana sa dai nr. de telefon si date de identificare a persoanei, vor vorbi ei cu persoana, nu conteaza ce zici tu si te asigur ca aia stiu ce sa intrebe. Totul este despre credibilitate si seriozitate, mai nimic de a face cu competenta. Aia o vei dovedi dupa aia, altfel te asteapta salopeta unsuroasa sau una mai frumoasa, de la Pizza Hut.

#86
manusu

manusu

    Junior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 116
  • Înscris: 06.01.2007
ma bag si eu ca musca-n c...t ....e adevarat ca in canada se castiga 12 dolari la ora ca sperietoare de ursi pe terenurile de golf?

#87
Rosebud09

Rosebud09

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,680
  • Înscris: 02.10.2009
Prezenta ursilor pe terenurile de golf sau alte terenuri de sport aflate in anumite zone este un lucru intalnit, nu chiar des, dar absolut posibil, oricand.
Administratorii terenurilor iau masuri impotriva lor, printre altele pot sa acorde personalului si indatoriri in sensul pazei, avertizarii, anihilarii sau "sperierea" ursilor sau altor animale. 12/ora este un salariu foarte mic.

#88
manusu

manusu

    Junior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 116
  • Înscris: 06.01.2007
aha...multumesc...
aloooo....soferul de tir din Italia care nu vrei sa platesti dari la stat....ti-am gasit de munca nene!!!!!

sorry dar nu m-am putut abtine

View PostRosebud09, on 13 august 2014 - 20:54, said:

Prezenta ursilor pe terenurile de golf sau alte terenuri de sport aflate in anumite zone este un lucru intalnit, nu chiar des, dar absolut posibil, oricand.
Administratorii terenurilor iau masuri impotriva lor, printre altele pot sa acorde personalului si indatoriri in sensul pazei, avertizarii, anihilarii sau "sperierea" ursilor sau altor animale. 12/ora este un salariu foarte mic.

anihilarii???? pai acolo n-au si ursii drepturi ca rommii in europa?

#89
Rosebud09

Rosebud09

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,680
  • Înscris: 02.10.2009

View Postmanusu, on 13 august 2014 - 22:31, said:

aha...multumesc...
aloooo....soferul de tir din Italia care nu vrei sa platesti dari la stat....ti-am gasit de munca nene!!!!!

sorry dar nu m-am putut abtine



anihilarii???? pai acolo n-au si ursii drepturi ca rommii in europa?

:lol: Fii serios.

N-au chiar toate drepturile. Daca un urs s-a dat la om, si-a semnat sentinta, este cautat imediat si impuscat.
Intotdeauna, la intrarea intr-un parc national sau zona turistica unde exista animale salbatice, sunt placi de avertizare care spun ca se intra pe teritoriul LOR, iar cine nu-si pazeste pielea, i-o scarpina ursu'. Sunt multe accidente din astea cu ursi sau pume, nu-i de gluma.

#90
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,666
  • Înscris: 15.12.2009
Ceea ce ma duce cu gandul la un banc vechi (sorry de off-topic):

The National Park Rangers are advising hikers in Glacier National Park and other Rocky Mountain parks to be alert for bears and take extra precautions to avoid an encounter.
They advise park visitors to wear little bells on their clothes so they make noise when hiking. The bell noise allows bears to hear them coming from a distance and not be startled by a hiker accidentally sneaking up on them. This might cause a bear to charge.
Visitors should also carry a pepper spray can just in case a bear is encountered. Spraying the pepper into the air will irritate the bear's sensitive nose and it will run away.
It is also a good idea to keep an eye out for fresh bear scat so you have an idea if bears are in the area. People should be able to recognize the difference between black bear and grizzly bear scat.
Black bear droppings are smaller and often contain berries, leaves, and possibly bits of fur. Grizzly bear droppings tend to contain small bells and smell of pepper.

Edited by ro_explorer, 15 August 2014 - 14:22.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate