Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Zgomot ritmic ce urmeaza rotirea ...

Merita Lumix FZ82 in 2024?

Nu pot activa Memory Integrity

Supratensiuni accidentale
 Cuțit/ briceag drumetie

Cum am acces la o parte dintr-un ...

Mother's Day

Recomandare aparat de vidat alime...
 Izolatie exterioara casa parter P...

Cuvinte si expresii neclare

Mod de lucru Purmo Tempco Digital...

Samsung S90C vs LG C3
 Problema sunet RCS

Amortizor sertare bucatarie

Codrea Pallady

Blocurile goale! Orase in car...
 

Bateriile fara intretinere se pot incarca pe redresor ?

- - - - -
  • Please log in to reply
62 replies to this topic

#19
bogdan_39

bogdan_39

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 433
  • Înscris: 03.11.2012

View PostCutzu, on 14 aprilie 2013 - 13:37, said:


interesant

Stii cum e vorba aceea "vorbesti ca sa nu adormi"? Asa si el...

#20
stelica_33

stelica_33

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 712
  • Înscris: 12.03.2011
Nu intru in polemici, am vazut baterii explodate doar in momentul pornirii,pe un tractor,dar la incarcare nici una.
Nu ma sperii,caci vb din putina mea experienta.Am un banc de baterii pe eloliana ce insumeaza 300Ah si inca nu au explodat.Mai astept poate vad minunea.La colt de bloc au fost inventate multe din lucrulrile care acu' sint sub marci de renume.E si normal ca initiatorul sa-si ia masuri caci nu stie nici macar daca are busoane acea baterie,ce sa mai vb de incarcare de egalizare.

#21
bogdan_39

bogdan_39

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 433
  • Înscris: 03.11.2012

View Poststelica_33, on 14 aprilie 2013 - 13:54, said:

Nu intru in polemici

Eu chiar nu intru. Ce-am avut de spus, am spus.

#22
stelica_33

stelica_33

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 712
  • Înscris: 12.03.2011
Corect

#23
XON-XOFF

XON-XOFF

    Big Fat Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,442
  • Înscris: 27.05.2006

View Postbogdan_39, on 14 aprilie 2013 - 13:31, said:

Apoi, comparatia dintre incarcarea bateriei facuta de alternatorul masinii si cea facuta de redresor este nejustificata. Sunt chestiuni diferite.


Ba este exact aceeaşi chestiune. Sursa de tensiune este fie redresorul, fie alternatorul cu punte de diode. Tot o tensiune de pînă la vreo 15V (în sarcină) şi un curent de cîţiva amperi dă. Acu' depinde de circuitul de limitare. Cum spuneai tu, poate să fie un circuit prost, cum sînt acele relee de tensiune, sau unul mai bun. La fel stă lucrul şi la redresor. Spunînd doar "redresor" nu rezultă cît de mult curent va pompa în baterie. La unele limitarea e doar din traf, la altele e un circuit electronic mai simplu sau mai complex.

Iar becul ăla nu se pune în paralel, în care caz ar fi inutil, ci în serie; este o metodă simplă dar eficientă de a limita drastic curentul de încărcare, dezavantajul fiind tocmai că îl limitează prea mult şi încărcarea riscă să fie prea lentă. Dar în nici un caz nu explodează cu becul ăla în serie.

#24
bogdan_39

bogdan_39

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 433
  • Înscris: 03.11.2012

View PostXON-XOFF, on 14 aprilie 2013 - 14:32, said:

[/size]

Ba este exact aceeași chestiune. Sursa de tensiune este fie redresorul, fie alternatorul cu punte de diode. Tot o tensiune de pînă la vreo 15V (în sarcină) și un curent de cîțiva amperi dă. Acu' depinde de circuitul de limitare. Cum spuneai tu, poate să fie un circuit prost, cum sînt acele relee de tensiune, sau unul mai bun. La fel stă lucrul și la redresor. Spunînd doar "redresor" nu rezultă cît de mult curent va pompa în baterie. La unele limitarea e doar din traf, la altele e un circuit electronic mai simplu sau mai complex.

Iar becul ăla nu se pune în paralel, în care caz ar fi inutil, ci în serie; este o metodă simplă dar eficientă de a limita drastic curentul de încărcare, dezavantajul fiind tocmai că îl limitează prea mult și încărcarea riscă să fie prea lentă. Dar în nici un caz nu explodează cu becul ăla în serie.

Daca este exact aceeasi chestiune, de ce mai scoti capacele bateriei cand o conectezi la redresor? Eu zic ca sunt chestiuni diferite:

Cele doua incarcari se diferentiaza prin circuitul de limitare, dar si prin faptul ca bateria conectata la alternator furnizeaza in acelasi timp energie consumatorilor. Ai releu de tensiune electronic pe alternator, dar ai si consumatori conectati la baterie. Incarcarea e mai lenta pe masina. Daca mai si ploua (dai drumul la stergatoare si ventilatie) si mai e si noapte si ai farurile aprinse (tensiunea scade imediat), cum sa ai aceeasi incarcare ca si a redresorului, care pompeaza la fel, timp in care bateria nu are consumatori conectati? Plus ca incarcarea pe masina depinde si de turatia motorului. In timp ce pe redresor bateria doar se incarca - tocmai de aceea trebuie sa aiba capacele scoase, ca sa respire si ca sa nu se incinga prea tare.
Daca ai un redresor decent, setezi pe slow, iar bateria se incarca lent si sanatos.

Singura asemanare este ca atat redresorul, cat si alternatorul, au rolul de incarcare. Dar o fac diferit. Daca n-ai motorul pornit si alternatorul functional, cum incarci bateria?

Bineinteles ca becul acela se leaga in serie - altfel cum? Am scris in paralel, referindu-ma ca in timp ce se incarca bateria.
Asta cu becul imi aduce aminte de alt caz, cu releele alea de tensiune mecanice, care erau prost reglate si incarcau prea mult. De aceea vedeai o Dacioara cu pozitiile sau chiar farurile "uitate" aprinse in parcare. :)

Erau niste redresoare Bosch de 8A (sau 6A) prin magazine la vreo 150 de lei, acum ceva vreme. La unul ca asta n-ai nevoie de becuri conectate la baterie in timp ce o incarci. Dar fiecare decide cum crede: daca merita investitia intr-un redresor nou, in loc sa iei o baterie noua. Or, apeleaza la redresorul vecinului, vechi si cu bec conectat in serie.
Cred ca un redresor nou, cu posibilitate de setare slow sau fast se merita doar daca masina circula rar si are nevoie de incarcari mai dese, ca sa se merite investitia redresorului. Sau daca e o masina care are bube la alternator sau instalatie. Altfel, o baterie noua la cativa ani si gata.

#25
hemTT

hemTT

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 2,443
  • Înscris: 18.07.2011
Rombat calciu : are capacele sub abtibild si ce desfac putin mai greu , cu o surubelnita cu virf ascutit sau cu un cleste pentru sigurante ( cu falcile ascutite)

#26
gondurasul

gondurasul

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 946
  • Înscris: 27.02.2012

View PostRemicade, on 14 aprilie 2013 - 11:45, said:

Are taicameu o baterie veteran de 8 ani Rombat pe care ar vrea s-o incarce dar fiind fara intretinere nu are ce capacele sa dea jos. Astea se "arunca" direct sau se pot reincarca pe redresor ?

se poate de incarcat de la redresor dar daca a fost descarcata  atunci la gunoi cu ea

#27
slai

slai

    User Incredibil

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,883
  • Înscris: 25.01.2007
presupun ca te referi la bateria asta veche, nu in general...

#28
Remicade

Remicade

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,779
  • Înscris: 25.11.2009
Eu in general din fire sint precaut, stiu ca reactia de incarcare a unui acumulator decurge cu eliberare de gaze, mai precis H2 dar asta la un moment dat nu tot timpul, hidrogenul dupa cum bine stim este extrem de inflamabil.

#29
XON-XOFF

XON-XOFF

    Big Fat Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,442
  • Înscris: 27.05.2006
@bogdan: faci cîteva confuzii
- "bateria se încarcă şi în acelaşi timp furnizează energie şi la consumatori": nu e aşa; alternatorul dă energie atît la baterie (pe care o încarcă), cît şi consumatorilor. Atîta vreme cît el merge, el e sursa de energie, nu bateria. Dacă legile electricităţii nu ţi se par o dovadă suficientă, ia-o aşa: opreşti motorul cu farul pornit, lumina farurilor scade un pic. Pt că acum iau energia din baterie, care oferă o tensiune electromotoare mai mică decît alternatorul (în jur de 12V faţă de în jur de 14)

- "variaţiile de turaţie ale motorului" - tocmai de aia s-a inventat releul regulator, pt că la turaţii ale motorului între 700 şi 4000 ture, variaţia de tensiune a alternatorului ar fi foarte mare; releul comandă excitaţia alternatorului a.î. să ajusteze tensiunea de ieşire a acestuia. Altfel zis, creşte turaţia, scade excitaţia şi deci tensiunea de ieşire se menţine aproape constantă, în jur de 14V cum spuneam

- releul regulator compensează şi scăderile de tensiune date de conectarea consumatorilor, nu numai de scăderea turaţiei maşinii; la fel face orice stabilizator electronic de la orice sursă, inclusiv de la PC (nu contează că-i în comutaţie sau nu): asigură în acelaşi timp "line regulation" adică compensează variaţiile reţelei, cît şi "load regulation" adică compensează variaţiile sarcinii. Diferenţa principală la releul de la alternator e că alternatorul are acea înfăşurare de excitaţie pe care o poţi modifica, în timp ce la sursele staţionare se modifică cît de multă energie preiei de la reţea (şi de aia sursele în comutaţie sînt mai eficiente, dar deja asta e altă poveste)

- "redresorul pompează la fel" - alternatorul maşinii este un dispozitiv de putere mare, capabil să dea destulă putere pentru toţi consumatorii conectaţi simultan: faruri + proiectoare de ceaţă, alte lumini, instalaţie de sunet dată la maxim, ştergător, geamuri electrice şi alţi consumatori. Redresoarele de pe piaţă de obicei nu se fac de puteri foarte mari, că nu-s aparate de sudură. Curentul maxim de 6A sau 8A poate fi depăşit în anumite cazuri de către alternator. Acu' depinde de la caz la caz, nici instalaţia de încărcare de pe maşină nu e la fel, nici redresoarele... dar nu rezultă automat că redresorul e MULT mai puternic, depinde de ce are omul în casă.

- capacele alea de pe baterie sînt un element care a fost aproape universal eliminat de foaaaaarte mult timp la producătorii serioşi de baterii, fără a modifica seminificativ chimia bateriei. Rolul lor principal a fost să permiţi umplerea cu electrolit, nu să le scoţi cînd încarci bateria. Acu' dacă unul încarcă bateria ca bizonul de la un redresor masiv care dă curent fără măsură, şi ajunge să fiarbă electrolitul, atunci da, are sens să scoţi capacul, altfel nu (chiar şi fără capac tot există ceva orificiu de ventilare)

Edited by XON-XOFF, 14 April 2013 - 18:54.


#30
Arkouda

Arkouda

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,388
  • Înscris: 10.12.2011

View Postbogdan_39, on 14 aprilie 2013 - 13:46, said:

Stii cum e vorba aceea "vorbesti ca sa nu adormi"? Asa si el...

Naspa sa sapi groapa altuia si sa cazi ca prostul in ea.

#31
slai

slai

    User Incredibil

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,883
  • Înscris: 25.01.2007
El e obisnuit...

#32
bogdan_39

bogdan_39

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 433
  • Înscris: 03.11.2012
slai, Etrier Rolast, ce baietel din curtea gradinitei esti. Stai la panda si dai din cioc numai cand o face inaintea ta unul mai curajos decat tine. Tot in "razboi" esti? In ce clasa esti? Apropo, ai mai scris si alte lucruri de user incredibil in topicul cu Logan 2, dar te-am lasat in pace... in speranta ca am ingropat securea intr-un mod mai subtil, asa. Dar, daca tot mi-ai ridicat mingea la fileu, ma duc si dincolo. ;)

Arkouda, ai scris aiureli mai sus. Tu, cu manuța ta. Groapa si sapatul sunt doar in mintea ta. Daca eu ti-am sapat groapa, asta nu schimba prostia pe care ai scris-o. Noi doi nu avem dialog. Eu, reprezint, ca sa zic asa, o parte a userilor pe care i-ai jignit si in care ti-ai refulat frustrarile. Daca ne gasim intamplator pe acelasi topic si debitezi aiureli, ghinionul tau. La fel si Etrier Rolast.

View PostXON-XOFF, on 14 aprilie 2013 - 18:27, said:

- capacele alea de pe baterie sînt un element care a fost aproape universal eliminat de foaaaaarte mult timp la producătorii serioși de baterii, fără a modifica seminificativ chimia bateriei. Rolul lor principal a fost să permiți umplerea cu electrolit, nu să le scoți cînd încarci bateria. Acu' dacă unul încarcă bateria ca bizonul de la un redresor masiv care dă curent fără măsură, și ajunge să fiarbă electrolitul, atunci da, are sens să scoți capacul, altfel nu (chiar și fără capac tot există ceva orificiu de ventilare)

Sunt de acord cu ce ai scris, dar nu cred ca am facut vreo confuzie. Pe scurt, am scris ca bateria va fi incarcata mai lent de un alternator care are in sarcina o buna parte a consumatorilor. La fel si capacitatea de incarcare si furnizare a alternatorului, care este direct proportionala cu turatia motorului.

Capacele alea, precum am scris in prima pagina, au rolul de a oferi accesul in vederea intretinerii bateriei. Ele inca exista pe multe baterii "fara intretinere" de pe piata (Varta, Caranda, Rombat).


#33
Arkouda

Arkouda

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,388
  • Înscris: 10.12.2011
Bai nene, bagi curent intr-o baterie plumb-acid incepe reactia chimica cu degajare de oxigen la placa pozitiva si hidrogen la placa negativa. Deci bateria porneste reactia chimica indiferent de unde vine curentul, de la alternator sau de la redresor. Deci ii trebuie capacele pe unde sa completezi cu apa distilata ca bulele alea de oxigen si hidrogen nu vin de la sfantul duh, si din cand in cand mai creste densitatea electrolitului si trebuie diluat cu apa.

Oricum curentul de la alternator este curent continuu stabilizat, asa cum ti-a explicat cineva mai sus, dar tu nu, bat-man , bat man.

Du-te si cearta-te cu copii de gradinita care nu au apucat inca sa faca cursuri de chimie si nu ne mai plictisi cu vrajeli d-astea becaliene.

Edited by Arkouda, 14 April 2013 - 20:47.


#34
hemTT

hemTT

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 2,443
  • Înscris: 18.07.2011
Am rombat premier pe masina si ma enerveaza ca nu mai am 'dopurile" sa le desurubez sa vad eu cu ochii mei cit e nivelul , cica fara intretinere ... si in fisa tehnica spune clar "pierderi x%" , dar na , trebuie sa produca si Bistrita permanent , 4-5 ani or merge si astea in regim normal nu de taxi . Pentru acumulatorii auto fara intretinere trebuie redresoare "inteligente" , nu ca da cu 8Ah in el si numeri orele ca la prajitura , sunt grafice de incarcare , verificare etc , la "service " am deschis un topic despre incarcatoare adevarate nu "termoplonjoane"
Am scheme facute din tehnium , mai mult manuale dar trebuie sa stai pe acasa cit timp incarci , astea sunt periculoase , fierb electrolitul si se formeaza hidrogen - asta e periculos , mai vine bunicu la buda cu tigara in gura ca altfel nu merge si ... bucurie in familie .

#35
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007
Intr-unul din acele tehnium-uri exista o schema cu limitare de curent. Deci poti sa fumezi cat vrei pe langa ea sau poti sa lipsesti cu zilele de acasa, mai mult de 100mA acel redresor nu va mai da nici sa-l pici cu ceara dupa incarcarea completa.

Apreciez in mod deosebit cand am ceva de invatat din astfel de discutii, dar omul a spus, la un moment dat, ca bateria are 6V. La tensiunea aia, inauntrul bateriei sunt bulgari de sulfati, nu cristale. Chiar credeti ca mai face ceva cu ea ?

Edited by cristi.r, 14 April 2013 - 23:12.


#36
TLGTLC

TLGTLC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,700
  • Înscris: 27.06.2007
Am si eu o baterie exact ca asta de 7 ani. Nu am dat-o jos de pe masina niciodata. Se completeaza cu apa distilata sau nu? Masina nu sta nici o zi, e nevoie de incarcat pe redresor?

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate