Salt la conținut

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cod cursor website

Cum se iese la pensie la munca di...

Inlocuire Tranzistor 4410 BA622T ...

CASS pe veniturile din DOBANZI
 Masina de spalat rufe Bosch

Aici sunt banii Dvs: tarife pentr...

Spatiu prea mare inainte de titlu

Recomandare banca pentru firma
 Prima World HD

Recomandare bicicleta MTB copil 1...

Cum pot reda niște inregistr...

Denon AVR 1804
 Texte și mesaje funny pe sit...

Recomandari carti non-fictiune

Cat costa un pui la rotisor?

cum leg firele de la o pompa subm...
 

Motosapa -partea a-II-a

- - - - -
  • Acest subiect este blocat Acest subiect este blocat
8782 răspunsuri în acest subiect

#6265
Octavian_A

Octavian_A

    Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 295
  • Înscris: 09.02.2015

View Postl_stoian79, on 08 iulie 2015 - 11:31, said:




hai sa nu mai discutam in termeni tehnici ca nu ajungem nicaieri Posted Image

intre un pepene de 5kg, si unul de 8(13...) kg, care e mai greu? ... in teorie, ala de 8 (13)kg e mai greu...parerea mea e ca si in practica tot ala de 8(13)kg e tot mai greu... Posted Image

acuma ca ala de 5kg e mai dulce, ca e soi mai bun, ca e mai copt, decat ala de 8(13)kg...asta e posibil... dar in final tot ala de 8(13)kg e mai greu...indiferent de gust  ...

ca sa intelegi analogia :
greutatea pepenelui (kg) = puterea motorului (CP) din discutia de mai sus...
gustul pepenelui (mai dulce, mai acru, etc...) = eficienta transmisiei motocultorului/calitatea materialelor/placerea in utilizare/. din discutia de mai sus..

acuma ma intelegi? intelegi ce iti spun colegii? UN MOTOR DE 5CP NU POATE FI MAI PUTERNIC DECAT UNUL DE 8(13)CP .... pur si simplu NU POATE...nici in teorie, nici in practica, nicicum !.... o transmisie etajata mai "potrivit" , o constructie mai ingrijita a utilajului, materiale mai de calitate -> pot da in final un gust mai "dulce", adica o experienta in utilizare mai placuta (probabil este mai potrivit nevoilor tale reale) ...  dar oricum te-ai uita, pepenele de 5kg este mai usor decat cel de 8(13)kg, la fel cum si motorul de 5CP este mai slab decat cel de 8(13)CP ...

tu ne spui ca pepenele de 5kg este mai bun (la gust) decat cel de 8(13)kg... asta nu te-a contrazis nimeni... in schimb te rog nu incerca sa ne convingi ca pepenele de 5kg este mai greu decat cel de 8(13)kg ca ai sa devii hilar... si in teorie, si in practica.

1) toti suntem de acord, ca, Kiporu de 5CP este probabil per total un utilaj care iti ofera o placere in exploatare mai mare decat o "chinezareala ordinara" de 8(13)CP (materiale mai bune, prelucrari mai ingrijite, accesorii mai de calitate, etc...)
2) la fel cum toti (in afara de tine) suntem de acord ca un motor de 5CP este mai slab decat un motor de 8(13)CP

tu faci confuzie intre punctul 1 si 2 de mai sus, si incerci sa ne convingi ca punctul 2 nu e adevarat Posted Image

eu ma retrag din discutie... devine prea cald... si la propriu si la figurat. Posted Image
Diferența dintre un motor diesel și unul pe benzină este dată de cuplul motor în favoarea celui diesel. Deci este foarte probabil ca dieselul de 5cp să fie mai puternic decat cel pe benzină de 13cp.

#6266
l_stoian79

l_stoian79

    Active Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 1.780
  • Înscris: 29.08.2006
Oameni buni, despre ce povestim aci : despre putere ( masurata in kW, sau CP daca vreti) sau despre cuplu (masurat in Nm) ? Nu de alta da hai sa vorbim aceeasi limba.

Ghicitoare :

Opel Astra G 1.4 benzina are putere 90 CP (66kW) si  cuplu 124Nm
Toyota LJ73  2.4 diesel are putere 86CP (60kW) si cuplu 210Nm

Care dintre cele 2 masini este mai puternica ?

#6267
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 19.689
  • Înscris: 31.01.2010

View PostIon_Bumbu, on 08 iulie 2015 - 06:58, said:

Ceva dreptate are omul....
Acu` din pacate`s pe graba da revin cu o explicatie perfect plauzibila si cu una care se pare ca`i adevarata.

Grig

OK, back!

In primul rind sa ne intelegem, puterea se masoara in W dar se foloseseste si unitatea de masura  istoric consacrata , CP (HP) .
In al doilea rind, un motor electric , cu abur, benzina , diesel , Stirling, turbina cu gaze, abur  sau ce se mai gaseste daca are puterea de 10CP va fi la fel de puternic ca celelalte tot de 10CP, chiar daca turatia poate fi la unu de 30000rpm si la altul 1rpm.
De utilizarea eficienta a puterii se ocupa cutia de viteze, daca aia e corect adaptata motorului in cauza utilizatorul nu va simti diferente in utilizare.
Acuma sa revenim la o discutie ce am avut-o cu tata acu vreo 40 de ani referitor la outerea motoarelor.
Observatia mea era ca toate motoarele ce aveau puterea masurata in standardul DIN (DL) aveau mai putin CP decit in SAE ( USA).
Pe vremurile alea se dadea puterea aceluiasi motor in DIN sau SAE, deci era vorba de aceleasi motoare.
Raspunsul venit din partea tatalui a fost ca nemtii masoara puterea motorului complect echipat pentru a fi pus pe masina , cu tot ce trebuie pe el , pompa apa , ventilator , alternator , filtru de aer, esapament....
Cele masurate in SAE sint "dezbracate" de toate auxiliarele si din cauza asta sint mai puternice.
GOST si STAS erau pe undeva intre cele 2 standarde mari.
La remarca mea ca de fapt americanii se tin de hotii si reclama ieftina raspunsul a fost ca nu`i deloc asa, interesul unui motorist este sa vada puterea scoasa de motor fara nici o interferenta exterioara (pierdere)
pe accesorii pentru a putea optimiza motorul .
Standardul DIN insa da puterea finala a motorului gata de a fi pus pe masina din cauza asta un motor de 50Cp DIN va fi cu poate chiar 7-8 CP mai puternic la roata fata de unul de 50 SAE.
Francezii dadeau puterea in SAE.
Asta e simburele de adevar a legendei cu diferenta de putere a calului nemtesc fata de cel frantuzesc, in esenta era vorba de diferenta clara in nr de cai putere datorta sistemului de masurare DIN si SAE.
In zilele noastre mai circula o legenda care spune ca producatorii nemtii dau la masinile lor puterea la roata si nu a motorului.
Asta insemnind iara o diferenta de 8-10% in plus de putere fata de o masina ce da puterea motorului.
Asta e auzita si nu o pot demonstra.
Acuma la motoarele noastre, dieselele par mai puternice deoarece au momentul motor mai mare la turatie josa si`s mai comod de
utilizat din cauza asta.
Daca insa vrei sa tragi de benzinare, merg si alea linistit si isi fac treaba la numarul de CP pe care il au fiecare.
Exemplul clasic si usor de verificart e la generatoare, daca puneti un generator cu motor de 7Cp diesel linga unu de 7CP benzina fac ambele aceeasi treaba, bineinteles la consum diferit
dar nu asta e subiectul discutiei.
10CP is 10 CP indiferent din ce motor provin, tineti asta minte sa nu va faceti de ris in fata altora !
Inca ceva, nu mai confundati momentul motor cu puterea!

Grig

Editat de Ion_Bumbu, 08 iulie 2015 - 20:36.


#6268
alexbjorg

alexbjorg

    Who cares?!

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 4.143
  • Înscris: 10.10.2007
Jaba,1 kil de pene e mai usor decit 1 kil e plumb.Caci plumbul e mai greu ca penele.
Cit despre cuplu,e alta poveste.A se vedea tractoarele din anii 40 de 3-5 cp dar cu un cuplu de tanc.Cilindreea rules.

Editat de alexbjorg, 08 iulie 2015 - 20:54.


#6269
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 19.689
  • Înscris: 31.01.2010
http://www.generator...ts.aspx?pcid=04

No amu` ziceti!

Grig

#6270
ciprian_vladis

ciprian_vladis

    Active Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 1.195
  • Înscris: 25.07.2010
Deci cum banuiam. La motor are montat un reductor suplimentar. Nu scoate la arborele pe care este montata fulia 3000 rpm ci 1800. Deci sunt 2 pinioane suplimentare la motor. Am mai vazut sistemul asta cu unele motoare pe benzina dar si cu fulii si avand si rol de ambreiaj centrifugal. Type   General
Overall dimension(LxWxH)[mm(in)]   1770x645x1040(69.69x25.39x40.94)
Dry weight[kg(ibs.)]   120
Output shaft rotation speed(rpm)   700
Forward Gearbox Mail Aux  
  1   1   L   0.9
  2   1   H   1.37
  3   2   L   2.67
  4   2   H   4.15
  5   3   L   6.56
  6   3   H   10.3
Reverse Gearbox Mail Aux  
  1   R   L   1.08
  2   R   H   1.68
Engine-model   KM178FS
Rated power[kW(Hp)/rpm]   4(5.44)/1800
Max power[Kw(Hp)/rpm]   4.4(5.98)/1800
Starter system   Electric starter
Wheel distance[mm(in)]   206~640(8.11~25.20)

#6271
RazvanGL1

RazvanGL1

    Active Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 1.896
  • Înscris: 25.03.2010
Motoarele astea mici benzinare au cuplu ridicat datorita constructiei ca la un diesel( piston mai lung, alezaj mai mic=> turatii mai joase=> cuplu ridicat). In primavara am pus eu niste valori de cuplu la diferite motoare honda si diesel made in prc. Motorul de 13cp de la honda avea putin peste 20Nm. Diesel 9cp kama are vreo 18-19 Nm.
Atat de simplu...

#6272
e_miron

e_miron

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 2.221
  • Înscris: 13.03.2010

View PostIon_Bumbu, on 08 iulie 2015 - 21:37, said:



Nu-s bune,  nene Bumbu. Nu scrie Kipor pe ele. Posted Image

Editat de e_miron, 08 iulie 2015 - 22:58.


#6273
vasile59

vasile59

    Active Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 1.610
  • Înscris: 23.09.2009

View PostRazvanGL1, on 08 iulie 2015 - 22:23, said:

Motoarele astea mici benzinare au cuplu ridicat datorita constructiei ca la un diesel( piston mai lung, alezaj mai mic=> turatii mai joase=> cuplu ridicat). In primavara am pus eu niste valori de cuplu la diferite motoare honda si diesel made in prc. Motorul de 13cp de la honda avea putin peste 20Nm. Diesel 9cp kama are vreo 18-19 Nm.
Atat de simplu...
Dupa tine este evident ca diesel este mai puternic, nu?

#6274
gcom61

gcom61

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 4.824
  • Înscris: 21.01.2007

View Postl_stoian79, on 08 iulie 2015 - 20:20, said:

Oameni buni, despre ce povestim aci : despre putere ( masurata in kW, sau CP daca vreti) sau despre cuplu (masurat in Nm) ? Nu de alta da hai sa vorbim aceeasi limba.

Ghicitoare :

Opel Astra G 1.4 benzina are putere 90 CP (66kW) si  cuplu 124Nm
Toyota LJ73  2.4 diesel are putere 86CP (60kW) si cuplu 210Nm

Care dintre cele 2 masini este mai puternica ?
Sunt si motosape de-astea...?!Posted Image

View Postalexbjorg, on 08 iulie 2015 - 20:50, said:

Jaba,1 kil de pene e mai usor decit 1 kil e plumb.Caci plumbul e mai greu ca penele.
Cit despre cuplu,e alta poveste.A se vedea tractoarele din anii 40 de 3-5 cp dar cu un cuplu de tanc.Cilindreea rules.
da... ce ai dorii sa fi lovit in cap ?...cu pene sau plumb?!Posted Image

#6275
NickRvl

NickRvl

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 2.033
  • Înscris: 30.10.2006

View Postgcom61, on 09 iulie 2015 - 06:33, said:

..........................da... ce ai dorii sa fi lovit in cap ?...cu pene sau plumb?!Posted Image

Tot "secretul" consta in masa si viteza, e de preferat/suportabil 1mg de plumb cu 1m/sec unei tone de pene....Posted Image

Editat de NickRvl, 09 iulie 2015 - 07:19.


#6276
l_stoian79

l_stoian79

    Active Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 1.780
  • Înscris: 29.08.2006
http://www.e-automob...tere-motor.html

sper ca linku de mai sus sa faca oleaca de lumina pe termenii folositi..... ce inseamna putere, cuplu.... si "care e mai tare" ?


@gcom: exista "tractoare" de astea da is folosite numa sa care..... sa care un berbec si familia lui in general Posted Image

#6277
gcom61

gcom61

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 4.824
  • Înscris: 21.01.2007

View Postl_stoian79, on 09 iulie 2015 - 07:26, said:

http://www.e-automob...tere-motor.html...
@gcom: exista "tractoare" de astea da is folosite numa sa care..... sa care un berbec si familia lui in general Posted Image
...ai grija ca unii berbeci mai si impung...chiar daca par inofensivi.Cat despre cuplu motor si cai putere,sunt in situatia cand primesc lectii mai greut.
...gluma-i gluma...guma-i guma...

#6278
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 19.689
  • Înscris: 31.01.2010
Mare gresala, nici o data sa nu refuzi o informare, lectie sau cum vrei sa`i mai spui.
Dupa aia o analizezi si tragi concluzia daca e sa nu utila la nivelul tau de cunoastere.
Chiar daca nu`i utila pentru tine poate fi pentru altii .

Grig

P.S. Mai ales daca ai si sansa sa fie de la unii ce au chiar domeniul ala de activitate precum si aceeasi  pasiune....

#6279
gcom61

gcom61

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 4.824
  • Înscris: 21.01.2007
Grig...
Cand ceri ajutor pt imbunatatirea performantelor unui motor( diesel in cazul meu) si ti se raspunde (de catre cineva ce n-are habar) in doi peri cu o poza nu tocmai digerabila,pui manuta si te documentezi pana la nivelul la care poti face ceva.
Cam asta am facut eu cu ceva ani in urma,aducand un motor de UTB D115, la o turatie maxima de 5400rot/mim  si asta punand manuta pe carte , invatand de la zero si calculand  in functie de ce puteam modifica in conditiile unui atelier cu un strung si o freza...
Altfel,...sunt receptiv la lucruri noi si  recunosc atunci cand gresesc.

#6280
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 19.689
  • Înscris: 31.01.2010
Eu inteleg cam ce vrei sa spui insa ala e un mod punctual de a privi lucrurile.
Nu totul se rezuma la D115 sau alt motor Diesel.
Meseria mea e alta dar nici o data nu am renuntat la un sfat pertinent de la un amator sau hobyst, cu atit mai mult de la un profesionist.
In materie de cunoastere nimic nu`i de blamat sau aruncat, e de filtrat.
Acuma depinde de cit de bun e filtrul dar asta tine de fiecare.

Grig

#6281
Octavian_A

Octavian_A

    Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 295
  • Înscris: 09.02.2015
10CP is 10 CP indiferent din ce motor provin, tineti asta minte sa nu va faceti de ris in fata altora ![/b]
Inca ceva, nu mai confundati momentul motor cu puterea!



Niciodată nu am confundat cuplul cu puterea unui motor. Am vrut doar să spun că motorul diesel are cuplul sensibil mai mare decât unul pe benzină(la capacități cilindrice apropiate),deși are o putere mai mică. Consider că, în aceste condiții, motorul diesel este mai performant. Dumneavoastră între un motor diesel și unul pe benzină(având ambele 10 cp) ce preferați?

Editat de Octavian_A, 10 iulie 2015 - 15:03.


#6282
alexbjorg

alexbjorg

    Who cares?!

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 4.143
  • Înscris: 10.10.2007

View PostOctavian_A, on 10 iulie 2015 - 15:02, said:

Dumneavoastră între un motor diesel și unul pe benzină(având ambele 10 cp) ce preferați?
Glumesti,asa-i?
El nu prefera,ci o are deja cumparata de mai mult timp, (imi pare ca aproape 4 ani,dar s-ar putea sa ma insel)
Cuplu mai ridicat la aceeasi capacitate si turatie inseamna,clar,putere mai mare la roata dar si consum mai mic)

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

Utilizatori activi: 1

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate