Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Motosapa -partea a-II-a
Ultima postare: apr 08 2016 20:20, Inițiat de
scaiba
, feb 14 2013 16:07
·
0
#6265
Publicat: 08 iulie 2015 - 19:43
l_stoian79, on 08 iulie 2015 - 11:31, said: hai sa nu mai discutam in termeni tehnici ca nu ajungem nicaieri intre un pepene de 5kg, si unul de 8(13...) kg, care e mai greu? ... in teorie, ala de 8 (13)kg e mai greu...parerea mea e ca si in practica tot ala de 8(13)kg e tot mai greu... acuma ca ala de 5kg e mai dulce, ca e soi mai bun, ca e mai copt, decat ala de 8(13)kg...asta e posibil... dar in final tot ala de 8(13)kg e mai greu...indiferent de gust ... ca sa intelegi analogia : greutatea pepenelui (kg) = puterea motorului (CP) din discutia de mai sus... gustul pepenelui (mai dulce, mai acru, etc...) = eficienta transmisiei motocultorului/calitatea materialelor/placerea in utilizare/. din discutia de mai sus.. acuma ma intelegi? intelegi ce iti spun colegii? UN MOTOR DE 5CP NU POATE FI MAI PUTERNIC DECAT UNUL DE 8(13)CP .... pur si simplu NU POATE...nici in teorie, nici in practica, nicicum !.... o transmisie etajata mai "potrivit" , o constructie mai ingrijita a utilajului, materiale mai de calitate -> pot da in final un gust mai "dulce", adica o experienta in utilizare mai placuta (probabil este mai potrivit nevoilor tale reale) ... dar oricum te-ai uita, pepenele de 5kg este mai usor decat cel de 8(13)kg, la fel cum si motorul de 5CP este mai slab decat cel de 8(13)CP ... tu ne spui ca pepenele de 5kg este mai bun (la gust) decat cel de 8(13)kg... asta nu te-a contrazis nimeni... in schimb te rog nu incerca sa ne convingi ca pepenele de 5kg este mai greu decat cel de 8(13)kg ca ai sa devii hilar... si in teorie, si in practica. 1) toti suntem de acord, ca, Kiporu de 5CP este probabil per total un utilaj care iti ofera o placere in exploatare mai mare decat o "chinezareala ordinara" de 8(13)CP (materiale mai bune, prelucrari mai ingrijite, accesorii mai de calitate, etc...) 2) la fel cum toti (in afara de tine) suntem de acord ca un motor de 5CP este mai slab decat un motor de 8(13)CP tu faci confuzie intre punctul 1 si 2 de mai sus, si incerci sa ne convingi ca punctul 2 nu e adevarat eu ma retrag din discutie... devine prea cald... si la propriu si la figurat. |
#6266
Publicat: 08 iulie 2015 - 20:20
Oameni buni, despre ce povestim aci : despre putere ( masurata in kW, sau CP daca vreti) sau despre cuplu (masurat in Nm) ? Nu de alta da hai sa vorbim aceeasi limba.
Ghicitoare : Opel Astra G 1.4 benzina are putere 90 CP (66kW) si cuplu 124Nm Toyota LJ73 2.4 diesel are putere 86CP (60kW) si cuplu 210Nm Care dintre cele 2 masini este mai puternica ? |
#6267
Publicat: 08 iulie 2015 - 20:35
Ion_Bumbu, on 08 iulie 2015 - 06:58, said:
Ceva dreptate are omul.... Acu` din pacate`s pe graba da revin cu o explicatie perfect plauzibila si cu una care se pare ca`i adevarata. Grig OK, back! In primul rind sa ne intelegem, puterea se masoara in W dar se foloseseste si unitatea de masura istoric consacrata , CP (HP) . In al doilea rind, un motor electric , cu abur, benzina , diesel , Stirling, turbina cu gaze, abur sau ce se mai gaseste daca are puterea de 10CP va fi la fel de puternic ca celelalte tot de 10CP, chiar daca turatia poate fi la unu de 30000rpm si la altul 1rpm. De utilizarea eficienta a puterii se ocupa cutia de viteze, daca aia e corect adaptata motorului in cauza utilizatorul nu va simti diferente in utilizare. Acuma sa revenim la o discutie ce am avut-o cu tata acu vreo 40 de ani referitor la outerea motoarelor. Observatia mea era ca toate motoarele ce aveau puterea masurata in standardul DIN (DL) aveau mai putin CP decit in SAE ( USA). Pe vremurile alea se dadea puterea aceluiasi motor in DIN sau SAE, deci era vorba de aceleasi motoare. Raspunsul venit din partea tatalui a fost ca nemtii masoara puterea motorului complect echipat pentru a fi pus pe masina , cu tot ce trebuie pe el , pompa apa , ventilator , alternator , filtru de aer, esapament.... Cele masurate in SAE sint "dezbracate" de toate auxiliarele si din cauza asta sint mai puternice. GOST si STAS erau pe undeva intre cele 2 standarde mari. La remarca mea ca de fapt americanii se tin de hotii si reclama ieftina raspunsul a fost ca nu`i deloc asa, interesul unui motorist este sa vada puterea scoasa de motor fara nici o interferenta exterioara (pierdere) pe accesorii pentru a putea optimiza motorul . Standardul DIN insa da puterea finala a motorului gata de a fi pus pe masina din cauza asta un motor de 50Cp DIN va fi cu poate chiar 7-8 CP mai puternic la roata fata de unul de 50 SAE. Francezii dadeau puterea in SAE. Asta e simburele de adevar a legendei cu diferenta de putere a calului nemtesc fata de cel frantuzesc, in esenta era vorba de diferenta clara in nr de cai putere datorta sistemului de masurare DIN si SAE. In zilele noastre mai circula o legenda care spune ca producatorii nemtii dau la masinile lor puterea la roata si nu a motorului. Asta insemnind iara o diferenta de 8-10% in plus de putere fata de o masina ce da puterea motorului. Asta e auzita si nu o pot demonstra. Acuma la motoarele noastre, dieselele par mai puternice deoarece au momentul motor mai mare la turatie josa si`s mai comod de utilizat din cauza asta. Daca insa vrei sa tragi de benzinare, merg si alea linistit si isi fac treaba la numarul de CP pe care il au fiecare. Exemplul clasic si usor de verificart e la generatoare, daca puneti un generator cu motor de 7Cp diesel linga unu de 7CP benzina fac ambele aceeasi treaba, bineinteles la consum diferit dar nu asta e subiectul discutiei. 10CP is 10 CP indiferent din ce motor provin, tineti asta minte sa nu va faceti de ris in fata altora ! Inca ceva, nu mai confundati momentul motor cu puterea! Grig Editat de Ion_Bumbu, 08 iulie 2015 - 20:36. |
#6269
Publicat: 08 iulie 2015 - 21:37
#6270
Publicat: 08 iulie 2015 - 21:47
Deci cum banuiam. La motor are montat un reductor suplimentar. Nu scoate la arborele pe care este montata fulia 3000 rpm ci 1800. Deci sunt 2 pinioane suplimentare la motor. Am mai vazut sistemul asta cu unele motoare pe benzina dar si cu fulii si avand si rol de ambreiaj centrifugal. Type General
Overall dimension(LxWxH)[mm(in)] 1770x645x1040(69.69x25.39x40.94) Dry weight[kg(ibs.)] 120 Output shaft rotation speed(rpm) 700 Forward Gearbox Mail Aux 1 1 L 0.9 2 1 H 1.37 3 2 L 2.67 4 2 H 4.15 5 3 L 6.56 6 3 H 10.3 Reverse Gearbox Mail Aux 1 R L 1.08 2 R H 1.68 Engine-model KM178FS Rated power[kW(Hp)/rpm] 4(5.44)/1800 Max power[Kw(Hp)/rpm] 4.4(5.98)/1800 Starter system Electric starter Wheel distance[mm(in)] 206~640(8.11~25.20) |
#6271
Publicat: 08 iulie 2015 - 22:23
Motoarele astea mici benzinare au cuplu ridicat datorita constructiei ca la un diesel( piston mai lung, alezaj mai mic=> turatii mai joase=> cuplu ridicat). In primavara am pus eu niste valori de cuplu la diferite motoare honda si diesel made in prc. Motorul de 13cp de la honda avea putin peste 20Nm. Diesel 9cp kama are vreo 18-19 Nm.
Atat de simplu... |
#6272
Publicat: 08 iulie 2015 - 22:58
#6273
Publicat: 08 iulie 2015 - 23:19
RazvanGL1, on 08 iulie 2015 - 22:23, said:
Motoarele astea mici benzinare au cuplu ridicat datorita constructiei ca la un diesel( piston mai lung, alezaj mai mic=> turatii mai joase=> cuplu ridicat). In primavara am pus eu niste valori de cuplu la diferite motoare honda si diesel made in prc. Motorul de 13cp de la honda avea putin peste 20Nm. Diesel 9cp kama are vreo 18-19 Nm. Atat de simplu... |
#6274
Publicat: 09 iulie 2015 - 06:33
l_stoian79, on 08 iulie 2015 - 20:20, said:
Oameni buni, despre ce povestim aci : despre putere ( masurata in kW, sau CP daca vreti) sau despre cuplu (masurat in Nm) ? Nu de alta da hai sa vorbim aceeasi limba. Ghicitoare : Opel Astra G 1.4 benzina are putere 90 CP (66kW) si cuplu 124Nm Toyota LJ73 2.4 diesel are putere 86CP (60kW) si cuplu 210Nm Care dintre cele 2 masini este mai puternica ? alexbjorg, on 08 iulie 2015 - 20:50, said:
Jaba,1 kil de pene e mai usor decit 1 kil e plumb.Caci plumbul e mai greu ca penele. Cit despre cuplu,e alta poveste.A se vedea tractoarele din anii 40 de 3-5 cp dar cu un cuplu de tanc.Cilindreea rules. |
|
#6275
Publicat: 09 iulie 2015 - 07:18
#6276
Publicat: 09 iulie 2015 - 07:26
http://www.e-automob...tere-motor.html
sper ca linku de mai sus sa faca oleaca de lumina pe termenii folositi..... ce inseamna putere, cuplu.... si "care e mai tare" ? @gcom: exista "tractoare" de astea da is folosite numa sa care..... sa care un berbec si familia lui in general |
#6277
Publicat: 09 iulie 2015 - 08:54
l_stoian79, on 09 iulie 2015 - 07:26, said:
http://www.e-automob...tere-motor.html... @gcom: exista "tractoare" de astea da is folosite numa sa care..... sa care un berbec si familia lui in general ...gluma-i gluma...guma-i guma... |
#6278
Publicat: 09 iulie 2015 - 18:24
Mare gresala, nici o data sa nu refuzi o informare, lectie sau cum vrei sa`i mai spui.
Dupa aia o analizezi si tragi concluzia daca e sa nu utila la nivelul tau de cunoastere. Chiar daca nu`i utila pentru tine poate fi pentru altii . Grig P.S. Mai ales daca ai si sansa sa fie de la unii ce au chiar domeniul ala de activitate precum si aceeasi pasiune.... |
#6279
Publicat: 09 iulie 2015 - 19:00
Grig...
Cand ceri ajutor pt imbunatatirea performantelor unui motor( diesel in cazul meu) si ti se raspunde (de catre cineva ce n-are habar) in doi peri cu o poza nu tocmai digerabila,pui manuta si te documentezi pana la nivelul la care poti face ceva. Cam asta am facut eu cu ceva ani in urma,aducand un motor de UTB D115, la o turatie maxima de 5400rot/mim si asta punand manuta pe carte , invatand de la zero si calculand in functie de ce puteam modifica in conditiile unui atelier cu un strung si o freza... Altfel,...sunt receptiv la lucruri noi si recunosc atunci cand gresesc. |
|
#6280
Publicat: 09 iulie 2015 - 19:15
Eu inteleg cam ce vrei sa spui insa ala e un mod punctual de a privi lucrurile.
Nu totul se rezuma la D115 sau alt motor Diesel. Meseria mea e alta dar nici o data nu am renuntat la un sfat pertinent de la un amator sau hobyst, cu atit mai mult de la un profesionist. In materie de cunoastere nimic nu`i de blamat sau aruncat, e de filtrat. Acuma depinde de cit de bun e filtrul dar asta tine de fiecare. Grig |
#6281
Publicat: 10 iulie 2015 - 15:02
10CP is 10 CP indiferent din ce motor provin, tineti asta minte sa nu va faceti de ris in fata altora ![/b]
Inca ceva, nu mai confundati momentul motor cu puterea! Niciodată nu am confundat cuplul cu puterea unui motor. Am vrut doar să spun că motorul diesel are cuplul sensibil mai mare decât unul pe benzină(la capacități cilindrice apropiate),deși are o putere mai mică. Consider că, în aceste condiții, motorul diesel este mai performant. Dumneavoastră între un motor diesel și unul pe benzină(având ambele 10 cp) ce preferați? Editat de Octavian_A, 10 iulie 2015 - 15:03. |
#6282
Publicat: 10 iulie 2015 - 15:31
Octavian_A, on 10 iulie 2015 - 15:02, said:
Dumneavoastră între un motor diesel și unul pe benzină(având ambele 10 cp) ce preferați? El nu prefera,ci o are deja cumparata de mai mult timp, (imi pare ca aproape 4 ani,dar s-ar putea sa ma insel) Cuplu mai ridicat la aceeasi capacitate si turatie inseamna,clar,putere mai mare la roata dar si consum mai mic) |
Anunturi
▶ Utilizatori activi: 1
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi