Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Zgomot ritmic ce urmeaza rotirea ...

Merita Lumix FZ82 in 2024?

Nu pot activa Memory Integrity

Supratensiuni accidentale
 Cuțit/ briceag drumetie

Cum am acces la o parte dintr-un ...

Mother's Day

Recomandare aparat de vidat alime...
 Izolatie exterioara casa parter P...

Cuvinte si expresii neclare

Mod de lucru Purmo Tempco Digital...

Samsung S90C vs LG C3
 Problema sunet RCS

Amortizor sertare bucatarie

Codrea Pallady

Blocurile goale! Orase in car...
 

Ford Fiesta

- - - - -
  • Please log in to reply
109 replies to this topic

#91
AndreyAlejandro

AndreyAlejandro

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,233
  • Înscris: 05.08.2010

View Posttest_driver, on 24th April 2012, 12:56, said:

Mai tu nu esti ala cu OTV-ul, care nu poate fi contrazis cu nimic.

Stii cum faci tu? Acum 2 ani eram in Muntenegru cu o masina inchiriata, cu un Polonez si cu un Letonian in masina, eu conduceam, si coboram un munte, o vale abrupta si luuuuuunga de multi km, evident am bagat treapta a 3 a pe la 80 km/h masina statea in 4500 RPM sau mai mult si viteza totcrestea, desi nu ma atingeam de acceleratie, si letonianul imi spunea sa scot din viteza si sa merg cu frana calcata ca e mai sigur, si dupa un timp din cauza zomotului de la motor a inceput si polacul sa ma bata la cap, zau ca daca nu era siguranta mea in joc ii lasam pe ei sa conduca cu frana calcata pana jos, si apoi cred ca ne opream in mare, ca fara frane sigur ramaneai in 500m la ce panta era si ce petarda de masina conduceam (Ibiza 1.2i cu discurile de diametrul mult subdimensionat) cam ca si masina ta.

Cel mai indicat e sa cobori o panta in viteza, chiar si in ultima, consumul o sa fie zero si o sa cobori destul de rapid. Totusi ar fi indicat sa cobori cu o treapta care sa mentina viteza daca nu e prea abrupt, altfel mai ajuti cu frana din cand in cand, dar nu o ti calcata mereuca te prajesti.

Dar faci cum vrei, insa a grija sa nu vina momentul cand cobori un munte si o sa mai ieicu tine pe lumea cealalta si alte suflete nevinovate, doar pentru ca esti tu incapatanat si vrei sa fii diferit decat ceilalti, sa descoperi tu metode noi. Noi astia prostii care facem ca turma si nu votam PPDD si mergem cu masina in viteza, am descoperit ca cel putin mersul cu ea in vitezala vale este de infinit ori mai sigur decat mersul la vale cu frana calcata. Iarna o sa pierzi aderenta si la cata experienta ai tu la volan nu o sa o mai regasesti pana in urmatorul parapet sau masina, iar vara o sa ramai fara frane, si oricata experienta ai avea nu osa o mai regasesti decat atunci cand o sa te opresti in parapet, masina pe contrasens, sau daca ai un noroc imns se termina valea si o sa opresti pe drum drept.

Dar tu fa cum vrei, ca eu nu sunt din Iasi, si sper sa nu dau de tine pe la munte sa ma trezesc ca ma loveste o Fiesta, oricum nu cred ca as murii la un impact rontal cu o masinade 2 ori mai uoara ca a mea.

Hai numai bine, tu tine-o pe a ta ca noi suntem oi proaste care nu suntem deschisi la minte.

da, man, si tu si cei care mi-au spus chestia ca in vale trebuie bagata in viteaza au avut dreptate. am facut un experiment si am mers pe liber si pe calcat frana apoi in viteza si s-a vazut diferenta. in primul rand nu mai trebuie sa apas pe frana si sa uzez aiurea placutele de frana.
de azi, voi cobora in viteza e si mai sigur si nici nu apas atata frana.

am fost incapatanat, recunosc, dar chiar este un sfat bun. am vazut pe propria piele. atat pentru siguranta cat si pentru mers in general, neapasand atata  frana. am obs. ca pe liber se duce mult mai repede decat cand e in viteza. asa e. ati avut dreptate, recunosc.

pentru ca e ceva nou pt. mine...in ce viteza trebuie sa cobor pt. a fi bine motorului? care e media?

Edited by AndreyAlejandro, 24 April 2012 - 12:15.


#92
Nicu90

Nicu90

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,131
  • Înscris: 14.09.2007
In aceeasi treapta cu care ai urca panta respectiva,asa se zice . Te-am bagat in ceata,este ?:lol:

#93
RealThing

RealThing

    paid assassin

  • Grup: Moderators
  • Posts: 28,553
  • Înscris: 06.02.2006
Daca e din ala care urca la "consum" adica subturat in treapta superioara (si implicit consuma mai mult), l-ai linistit de tot, ia toti parapetii la rand  :lol:

#94
Nicu90

Nicu90

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,131
  • Înscris: 14.09.2007
Oricum pana acum totul e neclar . Urmeaza sa intrebe daca e bine sa plece cu a3a sau a5a de pe loc .

#95
AndreyAlejandro

AndreyAlejandro

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,233
  • Înscris: 05.08.2010
hai sa mai fim si seriosi si sa raspundem intrebarii mele.

#96
RealThing

RealThing

    paid assassin

  • Grup: Moderators
  • Posts: 28,553
  • Înscris: 06.02.2006
Pai depinde de cat de inclinata e panta, Nicu ti-a spus bine, cobori in viteza cu care ai urca-o. De exemplu am gasit niste pante dragute in Cluj, daca incercai cu a 2-a te duceai de zestre fara discutii.

#97
daemon

daemon

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,541
  • Înscris: 08.12.2001
Nu iti poate spune nimeni exact, pentru ca fiecare masina e diferita. Si fiecare panta e diferita. O cobori cu viteza cu care ai urca-o, cam pe acolo. Sa nu fie subturata cand cobori.

De exemplu eu am un deal in Mures pe care il urc cu 40-50kmh + treapta a doua daca e trafic, pentru ca in treapta a treia am sub 2000 de ture, si nu trage cum trebuie. Dar daca e dealul gol, urc cu a treia si pana la 80kmh.

Dar cand cobor, pot cobori lejer cu treapta a 3-a la 2000 rpm.

#98
Nicu90

Nicu90

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,131
  • Înscris: 14.09.2007

View PostAndreyAlejandro, on 24th April 2012, 14:22, said:

hai sa mai fim si seriosi si sa raspundem intrebarii mele.
Ce v-am zis eu :lol:

#99
test_driver

test_driver

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,698
  • Înscris: 30.01.2006

View PostAndreyAlejandro, on 24th April 2012, 13:13, said:

pentru ca e ceva nou pt. mine...in ce viteza trebuie sa cobor pt. a fi bine motorului? care e media?

Daca promiti ca nu o sa te opui iarasi o sa-ti dau un sfat....

CIteste odata mesajul care ti l-am scris ultima oara.... Cu o treapta care sa te tina la viteza constanta la care vrei sa mergi, sau +1 treapta daca vrei sa creasca viteza usor, daca te apropii de curba pui minus o treapta sau doua ca sa incetinesti, acum nici sa nu turezi motorul prea tare, si eventual mai ajuti putin cu frana.

#100
AndreyAlejandro

AndreyAlejandro

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,233
  • Înscris: 05.08.2010
voi ati schimbat cauciucurile de iarna? sau mai sunteti care inca nu?

#101
dan84

dan84

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,028
  • Înscris: 25.09.2006
Nu ca si asa vine iarna iar.

#102
AndreyAlejandro

AndreyAlejandro

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,233
  • Înscris: 05.08.2010
vb. serios ca nu le-ai schimbat? am auzit ca se uzeaza daca le lasi .
nici eu n-a vrea sa le schimb ca ma costa minim 60 de lei...

#103
Corupt

Corupt

    Parazit nebun

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,312
  • Înscris: 03.02.2010

View Postferibalint, on 27th March 2012, 16:38, said:

Iti recomand sa cobori Transfagarasanul....pe liber.... :naughty:

Te rog nu spune asta nici macar in gluma. Voi povesti ceva care e putin offtopic.

Acum 3 ani, cand un prieten si-a luat carnetul, ne-am hotarat sa mergem intr-un weekend pana la balea lac cu masina lui (dacia 1310 modelul ala mai nou).
La coborare mergea cu ea scoasa din viteza si doar din frana. Cand l-am intrebat daca e bine asa mi-a zis ca nu e nici-o problema ca face economie la benzina.
Eu aveam aproape 17 ani si, nestiind foarte multe atunci despre masini, l-am crezut desi ma intrebam daca nu vor fi probleme cu franele daca sunt utilizate asa mult

Undeva, pe la jumatea drumului, dintr-o data ii s-a blocat o roata si s-a auzit un fel de scartait urmat de un miros neplacut de cauciuc ars. (pe urma am vazut ca (,) capacul de la roata era in mare parte topit)
Nici acum nu imi dau seama ce a facut atunci si cum a reusit sa se opreasca, dar stiu ca am inchis ochii si cand i-am deschis am vazut ca ne oprisem intr-un parapet dinacela de piatra, dar nu ne-am lovit (doar masina) deoarece nu avea viteza foarte mare si cine stie ce a mai ajutat oprirea, avand in vedere ca a mai tot apasat pe pedala de frana si cred ca a umblat si pe la frana de mana.

Cert este ca, daca in locul parapetului era o prapastie, probabil ca nu mai scriam acum. Si tot cert e ca de atunci nu am mai mers cu el cu masina.
Asa ca vezi ce faci, Andrei.

Poza atasata e orientativa, dar locul seamana cu cel unde s-a intamplat evenimentul.

Attached Files



#104
AndreyAlejandro

AndreyAlejandro

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,233
  • Înscris: 05.08.2010
nu se pune problema astfel de vai abrupte sa le cobor pe liber. eu ma refer doar in oras unde-s vai dulci, cum e in iasi. copou, unde mereu imi place sa admir fetele, peisajele de pe acolo...:D ... si vai de genu...

normal ca n-as cobora de genu Transfagarasean pe liber...

#105
valecris16

valecris16

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,677
  • Înscris: 26.11.2007
Intr-o anumita perioada,trebuia sa fac drumul dintre Bucuresti si Oradea destul de des...cam de 5-6 ori pe luna.
Una din partile cele mai haioase,era la coborarea Feleac-ului....iar la primul stop/semafor la intrarea in Cluj...erau aproape in permanenta masini de la care mai era putin si ieseau flacari de la roti...deh...


Personal am o Fiesta din 2003...cu motorizarea de 1.4 16V....acelasi tip de motor ca persoana care a initiat acest topic.
diferenta dintre cele doua modele de motor...respectiv 1,25 16V si 1,4 16V ...sunt nesesizabile la exterior...
Ce vreau sa spun este faptul ca la aceasta masina,echipata cu acest tip de motorizare...ca sa functioneze in parametrii normali...trebuie sa ai grija sa mergi cu el mai turat...plaja de turatie in care acest motor 'se simte bine' este intre 2400 si 4000 rpm.
Tot eu,asa din dragalasenie...ai mai 'scap' cate o sanda peste acceleratie,undeva pana in 5500-6000rpm....o data pe saptamana...preventiv....ca sa 'se curete' bujiile. :thumbup:

La coborarea unei pante mai abrupte...pe intinderea mai multor km....recomandarea(pentru o astfel de motorizare) este sa fie selectata o treapta inferioara fata de cea cu,,,care se urca!!...deci daca urci sa zicem cu a-3-a.....cobori cu a-2-a.(sunt cazuri destule in care in afara selectiei de treapta,mai se ciupeste destul de des si pedala de frana...)
Frana la acest tip de masina,echipata standard cu ABS...la coborarea unei pante....in caz de necesitate,poate da dovada de acel 'fading' care poate speria pe oricine.(de fapt modul-ul ABS nu permite alocarea unei presiuni suficiente de mari).

Sa auzim numai de bine!

#106
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Salutare! Am o problema cu radiocasetofonul 4000 RDS al unui model de Ford Fiesta din 1999. Am scos radiocasetofonul si cand l-am introdus la loc mi-a cerut codul de acces format din 4 cifre. Ok. Problema este ca nu accepta codul scris in spate. De ce? Seria radiocasetofonului este: M039267. Raman recunoscator celor care ma pot ajuta! Mersi!

#107
danielionutb

danielionutb

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 951
  • Înscris: 21.08.2012
Am un Ford Fiesta 2008 si de vreo 2 saptamani mi s-a oprit masina brusc de 2 ori in timp ce mergeam, efectiv mi se duce servodirectia, mi se aprind fel si fel de beculete pe bord, practic moare totul la ea. Care ar putea fi cauza?

#108
paul_kelso

paul_kelso

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,983
  • Înscris: 08.08.2005
Baterie/alternator

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate