Renault Megane Classic 1.6 16V 2002
Ultima postare: mar 26 2012 15:51, Inițiat de
MasterLord
, mar 20 2012 13:42
·
0
#1
Publicat: 20 martie 2012 - 13:42
Salut. Am permisul aproape de un an insa nu stau deloc bine cu mecanica.
Iarna asta nu am avut cauciucuri de iarna, asa ca masina a stat in garaj si o mai porneam eu la cateva zile sa nu mi se descarce bateria (daca eram inspirat o luam in casa). Chiar acum in martie, dupa ce a trecut iarna, mi s-a aprins un martor pe bord http://desmond.image.......&res=medium care sincer nu mi-am dat seama la ce se refera exact din cartea tehnica. Observ acum un trepidat mai mare al masinii cand e la relantiu, daca o urc la 2000rpm in sus nu mai trepideaza, am ridicat capota si motorul trepideaza foarte tare sub 2000rpm. Inca nu am dus-o la un tester, dar cred ca o voi duce cat mai curand, bani sa am. Pana atunci, ce credeti ca ar putea fi ? Cineva imi spunea ca s-ar putea o bujie sa nu mai mearga si sa mearga in 3 pistoane. Mentionez, poate important, ca dupa iarna benzina mirosea foarte urat, acum dupa ce am schimbat-o nu mai face asa. |
#2
Publicat: 20 martie 2012 - 14:01
Cel mai sigur este sa o duci la un service sa o puna pe tester. Martorul "Engine check" care ti s-a aprins indica functionare defectuoasa a motorului. Pe tester ar trebui sa vezi ce cauzeaza aprinderea lui.
E posibil, dupa cum spui ca trepideaza sub 2000 rpm sa fie de vina o bujie. Daca te pricepi, le poti scoate pe rand si sa le stergi bine. Sau, poti identifica bujia defecta prin scoaterea pe rand a cate unei fise si observand cum se modifica turatia motorului. Editat de robbie_ro, 20 martie 2012 - 14:22. |
#3
Publicat: 20 martie 2012 - 14:28
E catalizatorul in poza! Am patit si eu asa saptamana trecuta. A inceput sa mearga in trei pistoane (tremura la fel ca la tine) si mi-a aparut catalizatorul si "ASR/ESP Fault". I-am facut aprinderea si au disparut alea.
Sau poate zic eu prostii... dar la carte, cel mai asemanator cu ala e catalizatorul. Si eu am crezut ca e motorul. In fine, e mai noua asta de care vorbesc eu si pot diferi simbolurile. Editat de e_bulu, 20 martie 2012 - 14:29. |
#6
Publicat: 20 martie 2012 - 14:34
cata benzina era in rezervor? .... m-as risca ca nu prea multa
Martorul respectiv indica functionarea defectuasa a motorului si prima cauza ar fi carburant necorespunzator urmata de probleme la sistemul de aprindere (bujii, fise, etc). Deci .... fa un plin cu benzina ca lumea, baga si ceva aditiv si daca te stii in urma cu revizia la sistemul de aprindere schimba bujiile si fisele, vezi apoi ce si cum. |
#9
Publicat: 20 martie 2012 - 18:31
100% bobina de inductie. Daca trepideaza rau tare as paria pe 2. Undeava in jur de 150 lei/bucata daca nu s-au mai ieftinit. Am avut si eu asa ceva, luata de noua si pana la 180k km cand am dat-o inafara de bucsile bara stabilizatoare care se duceau la 35-40k km am schimbat normal bobinele(pe rand pe toate). In rest apa, paie si bataie. Daca s-ar mai produce asa ceva maine as cumpara una.
|
#12
Publicat: 21 martie 2012 - 03:33
pot fi multe.....si bobine si bujii si combustibil.....oricum ai sa inveti muuulta mecanica cu masina aia....eu cel putin am invatat...intra pe forumul dedicat, www.reno.ro, gasesti oameni de treaba, ca peste tot de altfel.....(hint: intai imprieteneste-te cu functia Search pe forumul ala si apoi intreaba)
|
#13
Publicat: 23 martie 2012 - 17:14
Salut oameni buni. Astazi am fost cu ea la un tester, dar mecanicul nu prea m-a pus in tema cu ce a iesit acolo.
Din ce am vazut erau afisat doar doua erori, una cu pompa landa si mi-a zis ca imi cauzeaza un consum mai mare, ca in final sa imi zica sa schimb bujiile. Am dat comanda de bujii, m-a ajuns pe la 53 de RON si maine ma duc sa le iau. O sa le monteze si sa vad daca face la fel, sper sa nu mai am probleme dupa asta. PS : Cand a ridicat capota, a inceput sa traga de fiecare fisa, el sperand, cred eu, ca dupa ce va gasi fisa cu probleme, atunci cand o scoate motorul sa faca la fel, insa la fiecare fisa trasa motorul dadea sa moara, apoi mi-a zis in treacat sa schimb bujiile. Eu am dedus, desi nu i-am zis, ca ar fi bune bujiile, din moment ce scotea fiecare fisa si motorul dadea sa moara, ca ii scoatea aprinderea. Am dreptate? Cel mai teama mi-e sa nu cumpar bujii noi si pe urma sa imi zica sa schimb altceva. |
#14
Publicat: 24 martie 2012 - 16:08
Astazi am schimbat bujiile. Am dat 52 de lei pe un set de bujii BERU.
Se pare ca nu s-a rezolvat problema, face la fel. Mi-a zis sa cumpar o bobina de inductie, m-am dus si am dat comanda, m-a costat 130 RON cica originala Renault. Vine marti, va tin la curent. Wish me luck. |
#16
Publicat: 25 martie 2012 - 04:00
MasterLord, on 24th March 2012, 16:08, said: Astazi am schimbat bujiile. Am dat 52 de lei pe un set de bujii BERU. Se pare ca nu s-a rezolvat problema, face la fel. Mi-a zis sa cumpar o bobina de inductie, m-am dus si am dat comanda, m-a costat 130 RON cica originala Renault. Vine marti, va tin la curent. Wish me luck. daca si consuma mult pe langa trepidatii, si simti ca nu trage cum trebuie (asta o vezi in max 10 km), atunci poate fi de la bobine....nu gasesti pe nimeni sa-ti imprumute o bobina sa o probezi? e doar un surub de desfacut.... vezi ca astea se schimba in pereche....adica poti schimba numai una dar in scurt timp cade si cealalta ( a picat in 3000 km la mine)....eu din cauza unui drac de bobina (nu au nici un simptom premergator defectiunii) am ratat o excursie la Paris...noroc ca m-a lasat la 10 km dupa ce am plecat de acasa si m-am putut intoarce lejer...(nu intreba de ce n-am cumparat una pe loc ca era de Paste si totul era inchis cu multe lacate) PS: insist sa te imprietenesti cu forumul dedicat marcii, Reno.ro, gasesti multe rezolvari acolo....asta dupa ce iti cresc dioptriile de la citit ca masinile astea au probleme mai multe.... Editat de jocherjocher, 25 martie 2012 - 04:03. |
#17
Publicat: 25 martie 2012 - 15:10
Era clar ca nu puteau fi bujiile. Adica poate si alea sunt uzate insa de la asa ceva simtomele nu sunt asa de agresive ca si cele descrise de tine. De la sonda lambda la fel, nu este influentat in nici un fel mersul rotund al motorului singurul inconvenient fiind un consum marit de combustibil. La tine problema vine in mod sigur de la bobinele de inductie si asa cum ziceam intr-un post anterior probabil de vina sunt cel putin 2 pentru ca la 1 tremuratul este foarte putin perceptibil insotit in mers de o usoara lipsa de putere la limitele inferioara si superioara de turatie, martorul acela din bord care semnaleaza problema putand lipsi in majortitatea cazurilor daca celelalte 3 bobine lucreaza la capacitate.
|
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ Utilizatori activi: 1
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi