Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Recomandare bicicleta MTB copil 1...

Denon AVR 1804

Texte și mesaje funny pe sit...

Recomandari carti non-fictiune
 Cat costa un pui la rotisor?

cum leg firele de la o pompa subm...

PC Voltage +3.3V Red!

Cum conectez la net o centrala Fe...
 w11 nu mentine profil power proce...

DIGI se lanseaza in Belgia cu ser...

Setari XMP ram pentru 5900x - BSO...

Iphone 13, 14 sau 15?
 Dune: Prophecy (2024 _ ...)

DMSS problema

Montare parchet in balcon

Exista doar ... si restul
 

Putere Vs Cuplu

- - - - -
  • Please log in to reply
397 replies to this topic

#1
Nicu90

Nicu90

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,149
  • Înscris: 14.09.2007
Astazi m-am contrazis cu un coleg la munca pe urmatoarea tema :
Un golf 4 1.9 - 90 cai si altul de 1.9-130 cai au aceeasi viteza maxima .El spune ca puterea maxima nu are importanta la viteza maxima ci doar la demaraje , eu i-am zis ca ala e cuplul care il baga in scaun cand accelereaza .
Singura diferenta intre motoarele date fiind doar in demaraje si nu la viteza maxima care este aceeasi .
Mi se pare o prostie sa spui ca ambele au aceeasi viteza maxima, si ca viteza maxima constructiva e una orientativa, recomandata si ca se poate depasi .
Inca refuz sa cred ca nu are nici o legatura puterea cu viteza maxima, poate pe baza experientei cu diverse masini sau poate din incapatanare .

#2
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,694
  • Înscris: 26.11.2001
Daca te uiti la o diagrama putere/cuplu, intelegi ca la plecarea de pe loc ajuta cuplul mare, iar puterea ajuta la viteze/turatii mari.

Viteza maxima tine in genenral mai mult de nr CP.

Cea cu mai multi CP are o viteza maxima mai mare.
http://www.autoevolu...n/golf-5-doors/

#3
h48hda

h48hda

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 216
  • Înscris: 12.04.2011
Viteza maxima nu are legatura cu puterea motorului, fizic vorbind, gandeste-te ca daca echipezi aceiasi masina cu un motor sa zicem de 10 Kw (sau echivalent HP) tot va ajunge, accelerand, la aceiasi viteza maxima, dupa un timp mai indelungat, evident.

Edited by h48hda, 14 October 2011 - 19:27.


#4
xcit

xcit

    afara ninge linistit si in casa arza-te-ar focu'

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,897
  • Înscris: 29.06.2006
h48hda, este ca nu ai avut sub tine niciodata un motor ? dupa cum zici tu inseamna ca o trotineta cu motor de 10 cai fuge tot cu 200km/h ca un motor de 140 de cai nu ?

#5
oaspetele

oaspetele

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 31,938
  • Înscris: 31.03.2003
In vid, tot ce-i posibil.

#6
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,694
  • Înscris: 26.11.2001

 h48hda, on 14th October 2011, 20:26, said:

Viteza maxima nu are legatura cu puterea motorului, fizic vorbind, gandeste-te ca daca echipezi aceiasi masina cu un motor sa zicem de 10 Kw (sau echivalent HP) tot va ajunge, accelerand, la aceiasi viteza maxima, dupa un timp mai indelungat, evident.

Corect, conform acestei teorii cu un golf, daca ai destul combustibil si timp atingi viteza luminii. :)

Intrebati-va dc exista viteza maxima :)

1. forta de frecare creste logaritmic vs viteza de deplasare. => ai nevoie de mai multi CP ca sa o infrangi.
2. Turatiile motorului nu pot tinde catre infinit.

#7
lawrence38

lawrence38

    GAME......OVER

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,009
  • Înscris: 05.02.2008

 Nicu90, on 14th October 2011, 19:57, said:

Un golf 4 1.9 - 90 cai si altul de 1.9-130 cai au aceeasi viteza maxima

In conditii "reale"......atata timp cat masinile sunt identice in afara motorizarii , bineinteles......NOT gonna happen !

Chiar si cu cutii de viteze diferite, tot ar fi foarte greu de realizat, mai degraba imposibil...

#8
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,822
  • Înscris: 07.02.2003

 h48hda, on 14th October 2011, 20:26, said:

daca echipezi aceiasi masina cu un motor sa zicem de 10 Kw (sau echivalent HP) tot va ajunge, accelerand, la aceiasi viteza maxima, dupa un timp mai indelungat, evident.
Gresesti, pe bune... uiti fortele care tind sa opreasca vehicolul care cresc odata cu viteza si pe cele statice. Nu cred ca gresesc prea mult dar grosolan cu 10kW e posibil sa nu treci de 100km/h.

Edited by andreic, 14 October 2011 - 19:37.


#9
lawrence38

lawrence38

    GAME......OVER

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,009
  • Înscris: 05.02.2008

 h48hda, on 14th October 2011, 20:26, said:

Viteza maxima nu are legatura cu puterea motorului, fizic vorbind, gandeste-te ca daca echipezi aceiasi masina cu un motor sa zicem de 10 Kw (sau echivalent HP) tot va ajunge, accelerand, la aceiasi viteza maxima, dupa un timp mai indelungat, evident.

Da....bineinteles....va atinge aceesi viteza...doar ca nu pe Terra, prin spatiul intra-planetar poate... De frecare ai uitat complet ?  :lol:

Joaca-te cu diferite valori aici, poate intelegi mai bine...

Edited by lawrence38, 14 October 2011 - 19:39.


#10
f300

f300

    30k si ma duc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,000
  • Înscris: 27.09.2008
Nu e nici un versus, puterea este cuplul inmultit cu rpm (si eventual inmultite cu o constanta care depinde numai de unitatile de masura alese). La acelasi RPM e absolut acelasi lucru sa ai mai mult cuplu cu sa ai mai multa putere (si cum cuplul si puterea sint intotdeauna legate de rpm e suficient sa ai una mai mare ca o ai si pe cealalta). E chestie de pur marketing: sa presupunem ca ai un motor de 150 de cai la 5000 rpm si 20 de cai la 2000 rpm (nota ca asa ti se dau specificatiile de obicei doar ca al doilea numar, la 2000 rpm sau similar este dat ca si cuplu, desi e acelasi lucru cu alte unitati de masura). Daca ti-ar spune ca iti vind acelasi motor cu aceiasi 150 de cai la 5000 rpm si 30 de cai la 2000 rpm (fata de 20) poate ca lumea ar da din umeri, ce ma doare pe mine de la 20 la 30 daca oricum am 150. Desi motorul nou ar accelera la 2000 rpm cu 50% mai mult decit masina cealalta, in toate treptele de viteza.

#11
brainium

brainium

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,832
  • Înscris: 25.07.2010
:coolspeak:


Explicatia data de f300 e perfecta. Si in legatura cu ce a spus initiatorul: e posibil pt  masina cu 90 de CP sa ajunga pe la 200 km/h dar intr-un timp muuuuuult mai lung decat cea cu 130 de cai :)

#12
Nicu90

Nicu90

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,149
  • Înscris: 14.09.2007
Pai si cum iti explici ca viteza constructiva e de 176 sau 180 parca ?
Cum ajunge la 200 ?Vorbim de conditii normale si drum drept,nu de vreo vale de 3 km unde dai bordu peste cap .

#13
Sutelosbo

Sutelosbo

    Banned by moderators

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,285
  • Înscris: 20.06.2011
Motor: 1.9 TDI
- Capacitate cilindrica (cmc): 1896
- Cutie de viteze: 5M [AT]
- Putere maxima(CP@RPM): 105@4000
- Cuplu maxim (NM@RPM): 250@1900
- Viteza max (km/h): 187 [185]
- Acceleratie 0-100km/h (s): 11.3 [11.2]


Motor: 2.0 TDI
- Capacitate cilindrica (cmc): 1968
- Cutie de viteze: 6M
- Putere maxima(CP@RPM): 140@4000
- Cuplu maxim (NM@RPM): 320@1750
- Viteza max (km/h): 203 [201]
- Acceleratie 0-100km/h (s): 9.3 [9.3]
- Carburant: motorina

 Nicu90, on 14th October 2011, 21:36, said:

Cum ajunge la 200 ?
E stricat vitezometru... sau are roți diferite (lungimea cercului mai mare) mașina cu motorul mai slab. :eek:

Edited by Sutelosbo, 14 October 2011 - 21:02.


#14
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,822
  • Înscris: 07.02.2003

 brainium, on 14th October 2011, 21:32, said:

Explicatia data de f300 e perfecta. Si in legatura cu ce a spus initiatorul: e posibil pt  masina cu 90 de CP sa ajunga pe la 200 km/h dar intr-un timp muuuuuult mai lung decat cea cu 130 de cai :)
Cu 90cp poti atinge 200 normal... iei in calcul aerodinamica, fortele care se opun si daca ai raport supraunitar la putere merge daca nu... nu merge. Explicatia e corecta dar nu rezulta neaparat ca poti ajunge orice viteza cu putere mica, trebuie ca puterea sa depaseasca obstacolele, aer, frecare etc...
Cu un Saxo mic de 1.1l eu am atins 170 (gps speed) si (poate) mai aveam loc ca simteam ca ar mai avea acceleratie dar cand dai peste viteza maxima constructiva (care era parca vreo 162) vibratiile si rpm-ul sunt cam mari si e riscant mai ales ca 190 e limita cauciucurilor micute de 155 :) E posibil ca si aprinderea sa nu mai tina pasul ca trecusem de 5000 rpm. Cu un Clio de 1.4l am dat un test tot asa dar nu am putut sa tin prea mult tot cam 170 ca era aglomeratie, dupa 160 trepideaza bine desi echilibrarea e perfecta, pana in 150 e parfum.

Edited by andreic, 14 October 2011 - 21:07.


#15
Nicu90

Nicu90

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,149
  • Înscris: 14.09.2007
Chiar daca in talon viteza max e 17zecisiceva ?
LE:Cu a mea nu am trecut de 187-190 , mers vreo 5 km cu viteza asta .Am mers cu un Passat 1.9-131 in 6 trepte cu 210 , nu mai urca mai mult neam .
Mi se pare ilogic sa te duci in 200 cu o masina de 90 cai ,ceva nu se leaga .

Edited by Nicu90, 14 October 2011 - 21:11.


#16
richelieu

richelieu

    Monsenior Members

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,506
  • Înscris: 04.05.2006

 brainium, on 14th October 2011, 20:32, said:

:coolspeak:


Explicatia data de f300 e perfecta. Si in legatura cu ce a spus initiatorul: e posibil pt  masina cu 90 de CP sa ajunga pe la 200 km/h dar intr-un timp muuuuuult mai lung decat cea cu 130 de cai :)

Daca ai o masina care, la 130cpm va avea o viteza maxima de 200km/h, atunci aceeasi masina, la 90 de cai, nu va atinge 200 km/h nici daca-i promiti ca dupa aia o transforma zana maseluta intr-un Lotus Elise.

#17
Sutelosbo

Sutelosbo

    Banned by moderators

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,285
  • Înscris: 20.06.2011

 richelieu, on 14th October 2011, 22:16, said:

Daca ai o masina care, la 130cpm va avea o viteza maxima de 200km/h, atunci aceeasi masina, la 90 de cai, nu va atinge 200 km/h nici daca-i promiti ca dupa aia o transforma zana maseluta intr-un Lotus Elise.
Dacă la o mașină cu puterea X îi pui roți mai mari, să zicem 175/65/R15 în loc de 175/65/R14, nu ar trebui să aibă viteză maximă mai mare ? :D

#18
Nicu90

Nicu90

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,149
  • Înscris: 14.09.2007
Vorbim de masini stock fara modificari .

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate