Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Ce este instalatia asta? (Valea B...

BD-R Verbatim 25gb salvare Fisier

Lupte WW2

Achizitie SUV, buget 17k euro
 Gps traker pentru animale

Aplicatii terte pentru IPTV, OTT,...

Drept trecere cu “carulR...

Sunt noile generatii care se nasc...
 Butuc pedalier

Niste intrebari despre apartamente

Comentarii amuzante pe Youtube

Nu iese laptopul din sleep mode.
 Facerea de bine - ce aștepta...

Probleme drum servitute

Se pot monta placi de gresie de 1...

Card de debit virtual emis de India
 

Problema acordare garantie acumulator Varta

- - - - -
  • Please log in to reply
92 replies to this topic

#73
adrian_r5

adrian_r5

    23:58

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,713
  • Înscris: 23.04.2007

 cristi.r, on 11 ianuarie 2013 - 08:42, said:

eu te supervizez Posted Image.

 cristi.r, on 12 ianuarie 2013 - 10:52, said:

s-ar putea sa nu se intample asa ...
Asta cu "s-ar putea" e toata "supervizarea" sau mai ai rezerve ascunse ???

 cristi.r, on 12 ianuarie 2013 - 10:52, said:

Eu parca am introdus si elementul de relativitate
Unde l-ai introdus ??? ... ca nu-l gasesc Posted ImagePosted ImagePosted Image

 cristi.r, on 12 ianuarie 2013 - 10:52, said:

un foarte variabil xA ...
Da ... "x" asta e foarte variabil ... da' i se cunosc limitele (si inferioara si superioara) ... asa ca nu ne deranjeaza cu nimic faptu' ca nu-i cunoastem valoarea instantanee. (evident ... vorbim de o masina care nu are adaugati alti consumatori decit cei cu care a iesit pe poarta fabricii ... in caz contrar fireste ca se schimba datele problemei).

#74
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007
adriane, este ultima oara cand iti raspund ! Ignora-ma de acum incolo ! De ce ? Pentru ca asa o sa fac si eu. De ce ? Pentru ca din tot postul meu in care am pus niste cifre, precum si alte detalii, tu ai "cules" ce ti-a convenit... Eu n-am spus nimic de consumatori in afara celor stock.

#75
costy_ytsoc

costy_ytsoc

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,394
  • Înscris: 02.07.2005
mai sa fie, va complicati cu o chestie care e banala.
Hai sa facem urmatoarea analogie: avem 2 bidoane ce reprezinta 2 baterii de capacitati diferite,  un bidon de 100 litri altul de 50. Daca tu la pornire consumi 20litri,  conteaza ca ii pui la loc intr-un  bidon de 100 sau unul de 50?
E la mintea cocosului.

#76
undesignus

undesignus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,505
  • Înscris: 28.06.2006

 closchkutza, on 10 ianuarie 2013 - 12:20, said:

Nu e intru totul corect. La mine, de exemplu, in locasul bateriei cea mai mare care incape acolo cica are pe la 70Ah. Asta inseamna o crestere cu 64% a capacitatii. Banuiesc ca e asa pentru ca acelasi suport il folosesc si la motoarele diesel.

Ba chiar asa e. Pune bateria cea mai mare care incape fizic in locasul respectiv si nu o sa te mai doara capul. Iti recomand o Caranda, varta sint proaste rau, inclusiv la auto-descarcare cind stau pe raft.

#77
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007
In fata unui astfel de rationament bazat pe umplerea bidoanelor, nu prea am ce sa zic. Daca un bloc de climatizare manuala consuma in jur de 10-15A, niste lumini 10-12A, ma rog, calculul de pe pagina ailalta (absolut neinsemnat din cate observ, pentru unii, cel putin ...), iar maximul de curent debitat de alternator este de 70A si asta la nu stiu cate mii de rotatii, chiar nu stiu de unde va da voua un calcul asa exact ... De ce nu intelegeti ca regimul de turatie dicteaza incarcarea bateriei ? In oras masina se foloseste la turatie mai mica, iar in afara se merge, poate, constant la 3000 rpm, turatie la care se compenseaza si mama pierderilor datorate rezistentei interne a bateriei, etc.

#78
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,437
  • Înscris: 08.12.2006

 undesignus, on 21 ianuarie 2013 - 13:23, said:

Ba chiar asa e. Pune bateria cea mai mare care incape fizic in locasul respectiv si nu o sa te mai doara capul. Iti recomand o Caranda, varta sint proaste rau, inclusiv la auto-descarcare cind stau pe raft.

Eu intreb altceva. Daca pun cea mai mare/grea baterie de pe piata, de, sa zicem 74Ah, cu ce ma ajuta? Care este avantajul in afara de faptul ca trag dupa mine 10 kile de baterie in plus? O sa tina de aproape 2 ori mai mult decat a tinut cea din fabrica care avea 40/45Ah? Care este avantajul, in afara de "multumirea sufleteasca" ca am ditamai bateria de pot sa dau curent si la camioane? Cu ce ma ajuta versus o baterie de 50Ah(mai compacta/usoara) de aceeasi calitate?

Edited by closchkutza, 29 January 2013 - 13:01.


#79
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007
Cu cat bateria este mai mare, in principiu, ea este mai buna. Problema este ca alegerea bateriei trebuie sa tina cont si de caracteristicile alternatorului. De aceea dieselul are un alternator mai mare (consum mai mare la pornire, bujii + demaror) si benzinarul unul mai mic. Este un compromis, ca in orice alt capitol auto. Daca punem o baterie foarte mare pe un benzinar, ea va fi buna doar in prima parte a vietii sale, datorita faptului ca este incarcata. Daca insa o foim mult prin oras, cu porniri dese, ea se va descarca, deoarece alternatorul, la turatia "de oras", stiind sa dea doar un curent mai mic, nu va incarca niciodata la maxim bateria de capacitate mare. Asta se traduce in final prin scurtarea vietii bateriei datorita aparitiei fenomenului de sulfatare. Daca bateria este dimensionata cu maxim 10-20% mai mult fata de ce-a pus producatorul, s-ar putea sa avem cea mai fiabila solutie, stiut fiind faptul ca orice producator este mai chitros, si asta pentru reducerea costurilor de productie. Astfel avem mai multe sanse sa tinem bateria incarcata si sa-i prelungim durata de operare.

De ce nu se pune alternator mai mare pe un benzinar ? Simplu ! Pentru ca nu-i nevoie tot timpul de curent mare, iar alternatorul consuma si el din puterea produsa de motor, consum proportional cu curentul debitat.

Edited by cristi.r, 29 January 2013 - 17:01.


#80
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,437
  • Înscris: 08.12.2006
Eu ma refeream la partea cu "Pune bateria cea mai mare care incape fizic in locasul respectiv si nu o sa te mai doara capul."
Pai nu m-a durut capul cu una de 40/45 Ah, de ce m-ar durea cu una de 52/54 si de ce ar fi nevoie sa pun una de 74Ah ca sa nu ma mai doara? Eu asta nu inteleg si de asta am intrebat: o sa tina cea de 74 de aproape 2 ori mai mult decat cea de 40/45? Macar la fel? Daca nu, deja ma doare capul pentru ca trag dupa mine o matahala de baterie mai slaba ca performante decat una care are jumatate din capacitatea ei.

#81
andreidnc

andreidnc

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 941
  • Înscris: 21.01.2009
Nu poti sa returnezi bateria Varta si sa iti iei una la fel cu cea stock (o Yuasa de 40 sau 45 Ah)?

Edited by andreidnc, 30 January 2013 - 11:59.


#82
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,437
  • Înscris: 08.12.2006
Discutia este deja filozofica, bateria este pe masina de 2 ani aproape si nu mai am ce sa returnez.
Am cautat la momentul respectiv baterie Yuasa insa nu se aducea in Ro decat pentru motociclete, nu si auto. Daca gaseam clar din aia luam.

#83
andreidnc

andreidnc

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 941
  • Înscris: 21.01.2009
Ok, chiar ma miram, ca te stiu om serios, care tine mult la masina din dotare.

#84
costy_ytsoc

costy_ytsoc

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,394
  • Înscris: 02.07.2005

 closchkutza, on 29 ianuarie 2013 - 13:00, said:

Eu intreb altceva. Daca pun cea mai mare/grea baterie de pe piata, de, sa zicem 74Ah, cu ce ma ajuta? Care este avantajul in afara de faptul ca trag dupa mine 10 kile de baterie in plus? O sa tina de aproape 2 ori mai mult decat a tinut cea din fabrica care avea 40/45Ah? Care este avantajul, in afara de "multumirea sufleteasca" ca am ditamai bateria de pot sa dau curent si la camioane? Cu ce ma ajuta versus o baterie de 50Ah(mai compacta/usoara) de aceeasi calitate?

in principiu are mai multa energie stocata. La o adica poti sa actionezi demarorul un timp mai lung   etc etc, nu vad ce e asa de greu de inteles

 cristi.r, on 29 ianuarie 2013 - 01:48, said:

In fata unui astfel de rationament bazat pe umplerea bidoanelor, nu prea am ce sa zic. Daca un bloc de climatizare manuala consuma in jur de 10-15A, niste lumini 10-12A, ma rog, calculul de pe pagina ailalta (absolut neinsemnat din cate observ, pentru unii, cel putin ...), iar maximul de curent debitat de alternator este de 70A si asta la nu stiu cate mii de rotatii, chiar nu stiu de unde va da voua un calcul asa exact ... De ce nu intelegeti ca regimul de turatie dicteaza incarcarea bateriei ? In oras masina se foloseste la turatie mai mica, iar in afara se merge, poate, constant la 3000 rpm, turatie la care se compenseaza si mama pierderilor datorate rezistentei interne a bateriei, etc.
deci pana la urma tu sustii in continuare prostia cum ca nu se incarca daca are capacitatea mai mare?  vrei sa iti explice un profesor de la politehnica  sa te convingi?

#85
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007

 costy_ytsoc, on 30 ianuarie 2013 - 19:03, said:

vrei sa iti explice un profesor de la politehnica  sa te convingi?
Da !

#86
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,437
  • Înscris: 08.12.2006

 costy_ytsoc, on 30 ianuarie 2013 - 19:03, said:

in principiu are mai multa energie stocata. La o adica poti sa actionezi demarorul un timp mai lung   etc etc, nu vad ce e asa de greu de inteles
Asta nu este un avantaj real, nimeni nu tine demarorul actionat jumate de ora, de placere si nici nu exista o necesitate reala sa se intample acest lucru.

#87
costy_ytsoc

costy_ytsoc

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,394
  • Înscris: 02.07.2005
pai de aia nici nu ti-a pus constructorul o baterie de capacitate  mai mare. Eventualele beneficii ale unei cantitati de energie mai mare in baterie doar tu le poti declara utile sau inutile.

#88
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007
Astept prelegerea ...

#89
costy_ytsoc

costy_ytsoc

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,394
  • Înscris: 02.07.2005
o sa ma dau imediat peste cap sa iau legatura cu cineva de acolo

#90
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007
Ma vad nevoit sa precizez inca o data ce-am mai spus de fapt: bateria prea mare nu se incarca in regim preponderent urban. La drum lung capacitatea se reface daca drumurile lungi se fac indeajuns de des incat sa nu aiba loc sulfatarea. Tocmai pentru a preveni acest neajuns (n-ai de unde sa stii cand e sulfatata si cand e buna) se pune o baterie de capacitate ceva mai mica, dar optima pentru functionarea normala. Este adevarat ca si bateria mica se descarca, insa are mult mai multe sanse sa stea in parametri, nu necesita drumuri prea lungi extraurbane etc.

Asa ca costy, daca ai niste argumente, expune-le, eu sunt gata sa-mi recunosc ignoranta ! Este un forum, o discutie libera, oricine poate gresi.

Edited by cristi.r, 30 January 2013 - 22:11.


Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate